Eli meillä on avopuolison kanssa yhteinen yritys (avoin yhtiö) jolla toimintaa vain kesäisin.
Yritys tuottaa tappiota, mutta kokonaan emme silti haluaisi sitä lopettaa.
Avopuolisoni käy vieraan töissä, minä en.
Harkinnassa on ollut, että siirtäisimme yrityksen kokonaan avopuolison nimiin, jotta itse saisin edes työttömyyskorvauksen (nykyään kokonaan ilman tuloja).
Onkos sellaista mahdollisuutta, että yritystä pyörittäisi pelkästään kesäisin ja talveksi toiminnan lopettaisi? (talvella yrityksellä on pelkästään menoja, tuloja ei yhtään).
Olisko jollain ideoita?
Kiitollisena otamme vastaan!
Mitä tehdä tappiota tuottavalle yritykselle, jota ei haluta lopettaa?
2
464
Vastaukset
- minä
seuraava,eli ilmoitatte verottajalle että toiminta keskeytetään talveksi,silloin ennakkoperintärekisteriote ei ole voimassa.
verottaja vaatii selvityksen ennekuin suostuu tähän,mutta jos perustelette että toiminta on selkeästi kausiluontoista,niin menee läpi.
esim.jos on kesäkauppa tai vastaava niin onnistuu ja kannatta kysyä,ehkä silloin voisi tuottaakin jotain.
tällöin ennakkoperintärekisteriin tulee merkintä minä aikana toiminta on keskeytetty ja milloin jatkuu,tänä aikana ei kuitillista kauppaa saa myöskään käydä ja ostoja ei kannata tehdä - Japi
Kannattaa lopettaa yritys syksyllä, ja avata uusi keväällä, koska näin saat myös korvaukset yms.paskan. Puoti kannattaa myös olla sen nimellä joka käy työssä. Toinen puoliso voi ottaa kokoajan sitä korvausta, kukaan ei tule kysymään.
Kannattaa kuitenkin täyttää kesäkuukausilta korvaushakemukset vasta takautuvasti syksyllä, kun tietää että kyselyjä ei ole tullut. Onnea bisnekselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492209
- 1211495
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3371309Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni671224IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31201Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401200- 1421192
- 491129
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1611086- 701024