Oi tule, Pyhä Henki, taas!

Sophia*

Herramme Tulee, (helluntailaisten ent. laulukirja, ennen Hengellistä Laulukirjaa), laulu nro 1:

1.
Se Hengen voima helluntain
Ja tulimerkkikin,
Mi vuoti joukkoon oottavain
Jerusalemihin,
Se voima ompi iäinen,
Ei muutu, kiitos Jeesuksen!

Kertosäe:

- Se Hengen voima, tuli helluntain,
Nyt vielä sama on,
Nyt vielä sama on!
Se Hengen voima, tuli helluntain
nyt vielä sama on!

2.
"Te voiman saatte", sanoi Hän,
"Kun Henki annetaan".
Nyt joka kieli kiittäköön,
Kun sielu voiman saa!
Käy rohkeaksi pelkuri
Ja Herran työssä auttavi.

- Se Hengen voima...

3.
Saa horjuvasta kallio,
Vahvistuu heikkokin.
He pyhin innoin murtavat
Pahuuden pesätkin
Ja Hengen tuli rinnassa,
He kutsuu häihin kansoja.

- Se Hengen voima...

4.
Oi tule, Pyhä Henki, taas,
Sytytä tulesi!
Luo kastehessa helluntain
Jokainen uudeksi,
Niin muuttuu kaikki ihmehin,
Oi tullos, niinkuin ennenkin!

- Se Hengen voima...

*

15

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sophia*

Tässä linkkiä saarnaindexi-foorumille, josta löytyy lukematon määrä hyviä, vanhanajan helluntailaisia saarnoja, siis niitä oikeita helluntaisaarnoja.

http://saarnaindexi.net/

Tämä on koko Suomen Helluntaiherätyksen perustajajäsenen ja Helsingin Saalem-seurakunnan ensimmäisen johtajan Eino Ilmari Mannisen puhe. Äänite on vuodelta 1966, joten se on jo hiukan heikkolaatuinen, mutta kannattaa yrittää kuunnella hänen persoonaansa, sekä vanhaa helluntaihenkeä, mm. silloisten Talvipäivien veljiä:

http://saarnaindexi.net/category/lisaa-suomalaisia-saarnoja/eino-i-manninen/

Laittakaa tähän ketjuun mieleistenne saarnojen, vanhojen laulujen, ym. vanhanajan aitoon helluntailaisuuteen kuuluvia linkkejä, muistojanne, sekä mielipiteitänne.
      *

• 27&

Tämän ketjun tarkoitus on aikaansaada ihan oikea hengellinen herätys.

• Hah Hah haaaaa

Ai että ihan oikea hengellinen herätys. Heh.
        Odotatko Sophia että enkelit tuovat sinulle mannaa taivaasta.

• >>>Oi tule, Pyhä Henki

• 17¤

Kyseessä on entinen helluntailaisten laulu, en tiedä, onko se HL:ssa, mahd. uudistettuna (pilattuna) ja millä nimellä. Nuo ovat HT-laulukirjan sanat.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Vaikka Isää tuleekin rukoilla, silti voidaan kääntyä myös Jeesuksen ja Pyhän Hengenkin puoleen. Varsinaisessa kunnian antamisessa ja rukouksessa kuitenkin yleensä Isän puoleen.

• 17¤ kirjoitti:

Kyseessä on entinen helluntailaisten laulu, en tiedä, onko se HL:ssa, mahd. uudistettuna (pilattuna) ja millä nimellä. Nuo ovat HT-laulukirjan sanat.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Vaikka Isää tuleekin rukoilla, silti voidaan kääntyä myös Jeesuksen ja Pyhän Hengenkin puoleen. Varsinaisessa kunnian antamisessa ja rukouksessa kuitenkin yleensä Isän puoleen.

>>>Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

• Sophiina*
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

Tässä ovat yhdessä Isä, Poika ja Pyhä Henki:

Luukas 3:
        21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
        22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

Liittyykö tähän keskusteluun nyt Pyhän Hengen jumalallisuuden kieltäminen ja PH:n irrallistaminen Jumalasta? Jeesus itse opetti, että joka pilkkaa PH:ä, syyllistyy suurempaan syntiin, kuin esim. Pojan pilkkaamisessa. Pyhä Henki on siis enemmän kuin Poika, sillä Poika oli osin myös ihminen.

• Sophiina* kirjoitti:

Luukas 3:
        21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
        22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

Liittyykö tähän keskusteluun nyt Pyhän Hengen jumalallisuuden kieltäminen ja PH:n irrallistaminen Jumalasta? Jeesus itse opetti, että joka pilkkaa PH:ä, syyllistyy suurempaan syntiin, kuin esim. Pojan pilkkaamisessa. Pyhä Henki on siis enemmän kuin Poika, sillä Poika oli osin myös ihminen.

>>>Liittyykö tähän keskusteluun nyt Pyhän Hengen jumalallisuuden kieltäminen>H:n irrallistaminen Jumalasta?

• Sophiina* kirjoitti:

Luukas 3:

>>>Pyhä Henki on siis enemmän kuin Poika

• tillanderi

Lämmin siunaava tervehdys Sophialle.

• Sophia*

Kiitos. Samoin (kuka oletkin).

• Knuutti exm

Mihin tuollainen ajatus perustuu, että Pyhä Henki tulisi taas?

Ei Pyhää Henkeä lähetetä moneen kertaan, vaan hän tuli jo pari tuhatta vuotta sitten.

Se on kokonaan toinen juttu, jos torpan ovet on lukossa tai jos tulijaksi odotellaan jotain muuta tai tulijan olevan aivan toisenlainen TAI
      jos jo talossa asuvaa odotellaan tulevaksi uudelleen samaan aikaan kun hänet on työnnetty takimmaisen huoneen komeroon.

• Pakstori

3.
      Saa horjuvasta kallio,
      Vahvistuu heikkokin.
      He pyhin innoin murtavat
      Pahuuden pesätkin
      Ja Hengen tuli rinnassa,
      He kutsuu häihin kansoja.

Vaihotehtoinen sanoitus.
      3.
      Saa horjuva kalloon
      Vahvistuu veikkokin.
      He pyhin rinnoin murtavat
      Pakanauuden talommekin
      Ja Samanarvoisen tuli hinnoiteltuna
      He rutsahtaa häihin Kaisoja....

• Sophia*

Nostanpa vanhan ketjun, jos se ketään puhuttelisi.
      Ainakin tämä sai myös pilkkaa osakseen, joten toivoa on.

Miten herätys alkaa meissä itsessämme?

- Ala ahkerasti lukea raamattua.
      - Kadu ja tee hengessäsi joka päivä parannus, eli käänny pois synneisäsi. Tunnusta syntisi Jumalalle ja esim. papille.
      - Usko evankeliumi.
      - Lue luotettavia kristillisiä hartauskirjoja ja esim. katekismusta.
      - Laula omassa hartaushetkessäsi esim. hengellinen laulu tai virsi.
      - Rukoile polvillasi, nimenomaan rukoile, älä kuittaa rukoustasi kevyellä "ylistyksellä". Kerro asiasi Jumalalle, kuuntele Hänen ääntään. Jos sinulla on kielilläpuhumisen armolahja, käytä sitä rukouksessasi päivittäin. Käytä armolahjojasi.
      - Käy seurakunnassasi, kirkossa.
      - Tunnusta julkisesti Jeesusta Kristusta, netissä ja yksityiselämässäsi.

Kun itse näin kokosydämisesti käännyt Jumalan puoleen, koet oman herätyksesi.

• mitä tämä on

Miten se sopia on mahdollista kun kiroat helluntaita menen tullen, niin mitä nämä tällaiset välitilit ovat ?

uskottavuus ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4996
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2269
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2144
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      219
      2122
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      214
      1347
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1148
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      956
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      933
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      859
    Aihe