Eikö täällä maalla (ikaalisten kaupunki) ole mitään sääntöjä siitä mihin aikaan kaivinkoneella kaivetaan,pitkin päivää on työt käynnissä jo kolmatta viikkoa,iltaan asti klo 19-20-asti kone jurnuttaa ja naapurit tykkää,kaivellaan pihaa
Kaivinkoneella kaivaminen,Sikuri
24
1557
Vastaukset
- ei haittaa
Haittaaks se?
- Tölkki
Eihän tuo ny nii myöhään ole, että pitäs vaivata. Ovat vaan tolla tavalla nopeammin poissa "häiritsemästä".
- työssäkäyvä
Sattuisko oleen työssäkäyviä ihmisiä jotka ei ehdi päiväsaikaan kaiveleen! Harmi jos häiritsee jotain muita kuin työssäkäyviä naapureita.
- Toosa auki
Ole onnellinen, ettei siinä vieressä pauhaa metsäkone, se käy ympäri vuorokausia yötä päivää.Ei se kone maksuun mene, muuta kuin työtä tekemällä.
- iltavuorolainen :)
Kannattaa muuttaa suurempaan kaupunkiin tai vaihtaa kaupungin osaa, jos tuollanen kaivaminen häiritsee sinua. Sitä olen tässä kyllä miettinyt minkä takia, joka kylässä täytyy olla oma elämäntapa valittaja....
- jouko
taas on viikonloppu kaivettu ja koneet käyneet ,tälläinen tarvitsee ilmeisesti ilmoittaa ympäristösihteerille, maansiirto työmaa ilman lupia
- loppuhyvinkaikkihyvi
jouko kirjoitti:
taas on viikonloppu kaivettu ja koneet käyneet ,tälläinen tarvitsee ilmeisesti ilmoittaa ympäristösihteerille, maansiirto työmaa ilman lupia
Mikset ilmoita? Ei täällä(kään) kannata olemattomista narista, jos joku omalla maallaan jotain touhuaa. Oletko käynyt keskustelemassa sen naapurisi kanssa aiheesta, voisi avartaa omaa näkemystäsikin asiasta hivenen?
Yksi vaihtoehto on muuttaa korpeen ja ostaa itsellensä kilometrin suojavyöhyke, niin saa olla rauhassa. - Samuli K.
Haloo? Ei tälläiseen pikkukuntaan muuta kuin ne jotka kaipaavat rauhaa, ja yleensä tälläisissä maalaiskunnissa onkin hiljaista kuin hautausmaalla.
Ikaalinen kuitenkin on poikkeus. Melua vuorokauden ympäri, naapureita ei osata ottaa huomioon. Asiaa ei yhtään auta se että varsinkin keskustan alueella on rakennettu talot liian lähelle toisiaan. Paljon olen Suomea kiertänyt, eikä ole Kristiinankaupungin lisäksi montaa kuntaa nähnyt jossa on yhtä ahdasta.
- Kyylät
Melu ja tärinä
Terveyshaitta aiheuttava toiminta
Viihtyisyyshaitta aiheuttava toiminta
Meluntorjunnassa valtion ja kuntien ympäristönsuojelu- ja terveydensuojeluviranomaiset tekevät yhteistyötä ympäristönsuojelulain (86/2000), terveydensuojelulain (763/1994), lain ympäristövaikutusten arvioinnista (468/1994) sekä maankäyttö- ja rakennuslain (132/1999) mukaisissa tehtävissä.
Kunnan ympäristönsuojeluviranomaisen tehtävät meluasioissa:
toimii melukysymysten asiantuntijana (neuvonta ja ohjaus),
laatii koko kuntaa koskevia meluselvityksiä (melutilanteen seuranta),
esittää meluntorjunnan toimintasuunnitelmia,
antaa lausuntoja (kaavat, YVA, lupa-asiat),
antaa määräyksiä (meluilmoitus, ympäristölupa, muuta kuin luvanvaraista toimintaa koskeva yksittäinen määräys, ympäristönsuojelumääräykset),
toimii valvontaviranomaisena (valitukset).
Kaavoitus on keskeinen keino yhdyskuntien meluntorjunnassa. Olennaista on osoittaa yleiskaavassa osayleiskaavoitusta ja asemakaavoitusta varten alueet, joiden suunnittelussa meluun on erityisesti kiinnitettävä huomiota. Asemakaavassa tarkennetaan yleiskaavassa esitetyt meluntorjuntaratkaisut. Kaavaselostuksesta on käytävä ilmi ainakin melulähteet, melualueet ja torjuntakeinoilla tavoiteltu tilanne.
Terveyshaitta aiheuttava toiminta
Jos työtilasta tai toiminnasta asuinalueella tai asuinrakennuksessa, voi aiheutua terveyshaittaa, on siitä tehtävä terveydensuojelulain mukaan ilmoitus kunnan terveydensuojeluviranomaiselle. Ilmoituksesta tehtävässä päätöksessä voidaan antaa määräyksiä esim. meluntorjunnasta. Terveydensuojeluviranomaisella on myös oikeus antaa välittömän terveyshaitan poistamiseksi tai ehkäisemiseksi yksittäisiä kieltoja ja määräyksiä, ellei kysymyksessä ole toiminto, jota ympäristösuojelulaki säätelee.
Viihtyisyyshaitta aiheuttava toiminta
Jos toiminnasta aiheutuu kohtuutonta viihtyisyyshaittaa, voi kunnan ympäristönsuojeluviranomainen toimittamansa tarkastuksen nojalla antaa muuta kuin luvanvaraista toimintaa koskevan yksittäisen määräyksen (YSL 85 §). Melurasitusta tulisi arvioida monipuolisesti, ei ainoastaan päivä- ja yöajan ekvivalenttitasoina. Meluhaitan kohtuuttomuutta arvioitaessa on otettava huomioon ekvivalenttitasojen lisäksi melun luonne, esimerkiksi iskumaisuus, kapeakaistaisuus, enimmäistasot, melutapahtumien toistuvuus ja ajoittuminen. - mis siä?
misä paikkaa siä niin kaivetaan ja kaivuria käytetään ???
- Lötköpötky
Vähäisestä ja tilapäisestä melun aiheuttamisesta ei voi valittaa, Jospa muuttaisit siksi aikaa pois valittamasta, käy vaikka aukomassa päätäsi kaivurikuskille niin löydät itsesi putkasta rauhoittumassa, sinne ei metelit kuuulu
- aikamajava
Nii,kyllähän noita hommia vois paiskoa arkisinkin 8-16 niinkuin muutkin yleensä
- Vermikuliitti
Kuka tekee hommia 8-16? Kyllä näillä maansiirtoalan liksoilla on painettava vähintään
6-18 jos meinaa voita leivän päälle saaha.
Konttori hommat on sitte ihan erikseen. Voi nappaskengillä sipsutella ja valitella hiirikättä.
Ilman meitä maanrakentajia, teilläkin olis paskat lattialla ja vesi purosta kannossa. Repikää siittä!
- Majava housuissa
Tuolla tuntimäärällä ei tuu kaivinkone maksuun, vaan edessä on konkurssi jos tollasii työaikoja noudattaa, yrittäjän pitää tehdä töitä kellon ympäri, jopa nukkuessaan, urakat on hinnoiteltu niin alas, että hyvä jos polttoainekulut saa maksuun, saatikka kuskille toiseen vuoroon palkan. itellekin pitäisi jotain jäädä.
- Majava housuista
Ammatinvalinta kysymys.
Piruako alkaa noin kuppaseen hommaan. Opiskelis lähihoitajaksi! - Rapa ja roiske
Majava housuista kirjoitti:
Ammatinvalinta kysymys.
Piruako alkaa noin kuppaseen hommaan. Opiskelis lähihoitajaksi!Miten se lähihoitaja pääsee sitte töihinsä, kun maanrakentaja laittaa hanskat naulaan ja jättää tien tekemättä? Ja laavussako niitä potilaita sitte hoidettas? Vai kuka ne pohjat sinne sairaalarakennukseen tekee? Ihan itsestäänkö tulee?Sunki sonnat menee johonkin, sellasta putkea pitkin, minkä se meluhaittaa aiheuttava maanrakentaja mörkö on sinne maahan asentanu, paitti jos käyt huussissa.
- Majava housuista
Sitte olis ainaki lapiomiehille töitä.
- onkoaikapitkää
Onko tosiaan niin että kirjottajalla on tämä elämän suurin huolenaihe....ei hyvää päivää eikö olis oikeesti jotain murheita......???? VOI YHREENNNKERRAN
- peruna
loppu hyvin kaikki hyvin,nyt on työt varmaan tehty ,kiitos
- kaivuri-
peruna kirjoitti:
loppu hyvin kaikki hyvin,nyt on työt varmaan tehty ,kiitos
Juu hommat tuli valmiiksi..voit uskoo, että kaivan seuraavallakin kerralla omalla tontilla juuri sen verran kun on tarvetta. Minulle voi tulla suoraan sanomaan asiansa, jos on asiasta jotain huomautettavaa.
- Turpaan tuli
Tyypillistä kaupunkilaisen rutinaa joka on muuttanut maalle pienestä häiriöstä.
- Siimahäntä
Ei soittelisi kukaan mihinkään jos sosialismin kävelevä kaivinkone
tömistelis tiellä. On kyllä ihmiset aika pullahiiriä. - missäkaivua
missä velkainen kaivuri oikeen kaivaa sikuris
- 120v maksuaikaa
Se velkainen kaivuri kaivaa siinä nurkalla missä on se työmies
leuhkuuksissaan joutunut velkavankeuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348