Joseph Smith - Jumalan Profeetta

mummo

Joseph Smith nuorempi syntyi vuonna 1805 Sharonissa Windsorin piirikunnassa Vermontin osavaltiossa USA:ssa Joseph Smith vanhemman ja Lucy Mack Smithin perheeseen. Hänellä oli kymmenen sisarusta. Hänen vanhempansa opettivat häntä rukoilemaan, lukemaan Raamattua ja uskomaan Jumalaan. Hänen aikansa uskonnollinen herätys kiehtoi häntä, ja hän yritti löytää oikean kirkon. Vastauksena palavaan rukoukseensa hän sai ensimmäiseksi näyksi kutsutun näyn. Joseph näki 14-vuotiaana Isän Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Kun Joseph oli 17-vuotias, taivaalliset sanansaattajat tulivat valmistamaan häntä hänen tehtäväänsä palauttaa Jeesuksen Kristuksen kirkko maan päälle. Hän oli profeetta samalla tavalla kuin Raamatun aikojen profeetat.

9

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo

      Miehet, jotka tunsivat Josephin parhaiten ja seisoivat häntä lähinnä kirkon johtotehtävissä, rakastivat ja tukivat häntä. Hänen veljensä valitsi kuoleman hänen rinnallaan. John Taylor, joka myös oli hänen kanssaan murhan tapahtuessa, sanoi:

      "Todistan Jumalan, enkelien ja ihmisten edessä, että hän oli hyvä, kunniallinen, hyveellinen mies ... että hänen yksityinen ja julkinen luonteensa oli nuhteeton - ja että hän eli ja kuoli Jumalan miehenä." (The Gospel Kingdom [Salt Lake City: Bookcraft, 1987], s. 355; ks. myös LK 135:3) Brigham Young sanoi: "En usko maan päältä löytyvän toista miestä, joka tunsi [Joseph Smithin] yhtään paremmin kuin minä; ja rohkenen sanoa, että Jeesusta Kristusta lukuun ottamatta ei parempaa miestä ole koskaan elänyt eikä elä tämän maan päällä." (julkaisussa Journal of Discourses, osa 9, s. 332)

      Kiitos Luojamme sulle profeetasta. Kunnia miehelle ken tuntea sai Herran, voideltu profeetta hän on Jeesuksen.

      • toi noi

        totta kai sellaiset yhdessä viihtyvät.
        Molemmilla kovat naiskenteluhalut vielä.


    • Huoh

      On jo nähty kenen profeetta J.Smith oli. Ei todellakaan Jumalan profeetta. Katsopa vaikka tuosta alempaa J.Smithin valheita. Niinpä..

      • Tapani

        Kautta aikojen Herran profeettoja on vainottu ja heistä on puhuttu valhetellen kaikkinaista pahaa. Sen kohtelun saivat kokea alkukirkon jäsenet ja sitä samaa saavat kokea palautetun kirkon jäsenet.


    • upotettu

      >>Joh. 1:18
      Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.>Joh. 6:46
      Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.>Joh. 4:24
      "Jumala on Henki"; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."


      "Henkeä" ei voi nähdä!!!
      Kristus Jeesus Jumalan Poika on "AINUT"!, joka on nähnyt "ISÄN" joka on Henki!

      Näin!!!

      Siispä Joseph Smith on väärä profeetta!!!

      • Tapani

        Raamatussa on lukuisia kohtia, jotka kertovat siitä. Mainittakoon vain Ap.t. 7:56. Ihminen ei voi luonnollisin silmin nähdä Jumalaa, vaan se tapahtuu, kun Henki avaa silmät näkemään. Näin oli Stefnoksen kohdallakin tuossa Raamatun kohdassa. VT:n puolella on myös useita kohtia, joissa kerrotaan Jumalan näkemisestä.


      • ...
        Tapani kirjoitti:

        Raamatussa on lukuisia kohtia, jotka kertovat siitä. Mainittakoon vain Ap.t. 7:56. Ihminen ei voi luonnollisin silmin nähdä Jumalaa, vaan se tapahtuu, kun Henki avaa silmät näkemään. Näin oli Stefnoksen kohdallakin tuossa Raamatun kohdassa. VT:n puolella on myös useita kohtia, joissa kerrotaan Jumalan näkemisestä.

        Valehteliko Jeesus?


      • upotettu
        Tapani kirjoitti:

        Raamatussa on lukuisia kohtia, jotka kertovat siitä. Mainittakoon vain Ap.t. 7:56. Ihminen ei voi luonnollisin silmin nähdä Jumalaa, vaan se tapahtuu, kun Henki avaa silmät näkemään. Näin oli Stefnoksen kohdallakin tuossa Raamatun kohdassa. VT:n puolella on myös useita kohtia, joissa kerrotaan Jumalan näkemisestä.

        ...sinä, eikä kukaan muukaan!!!



        Tässä vähän luettavaa!

        http://www.irr.org/mit/First-Vision-Finnish.html


      • Tapani
        upotettu kirjoitti:

        ...sinä, eikä kukaan muukaan!!!



        Tässä vähän luettavaa!

        http://www.irr.org/mit/First-Vision-Finnish.html

        Sivauilla:
        www.mormoni.net/artikkelit/art_backman_resitals.htm käsitellään eri versioita ensimmäisestä näystä. Pidän sitä luetettavampana kuin antamaasi vastustajan linkkiä.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1133
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1006
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      842
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      101
      784
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      223
      622
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe