Tulevasta puolisosta tietoa profetioiden kautta?

FollowingJesus

Mitä mieltä? Miten niihin tulisi suhtautua? Kokemuksia?

18

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤hop hop¤

      Profetointi ei ole kristallipalloon tuijottelua.
      Sauli Niinistöle on tullut julkinen profetia ennen kuin meni naimisiin ja ennenkuin siitä tuli pressa, mutta pääsääntöisesti liikutaan erittäin aralla ja tuhoisalla alueella.
      Jos tapaa kivan misun tai kollin, on syytä selvittää pari seikkaa: onko uskossa ja jaksaako sitä kattella loppuelämänsä. Sitten riittävän pitkä seurusteluaika ja paljon rukousta. Jos edelleen näyttää siltä, että tossa se on, niin eiku naimisiin ja pikku-uskiksia väsäämään. Ei siihen profetointia tarvita.

      • KTS (ei kirj.)

        Ei ne väsätyt ole mitään "pikku-uskiksia", vaan 99 prosentin todennäköisyydellä helevettiin meneviä pienokaisia änkyrälössin taulukoitten mukkaan...


    • 1Saara

      Olin kerran töissä eräässä hengellisessä hoitokodissa, jossa oli nuori mies, joka oli tullut uskoon noin vuosi ennen tätä tapahtumaa. Hän kaipasi uskovaa puolisoa ja sain siinä samalla tieon sanat jotka hänelle sanoin: "Älä lähe täältä pois, sillä tänne tulee uskova nainen, jonka sydän palaa juutalaistyölle, hän on sinun tuleva vaimosi."

      Noin puoli vuotta tämän jälkeen tuo nainen tuli vierailemaan ko.hoitokodissa, nuoret ihastuivat ja rakastuivat ja ovat tänäkin päivänä onnellisesti naimisissa.

      Tuo nainen kuuli vasta jälkeenpäin noista tieonsanoista ja tuo nuori mieskin oli unohtanu ne, vaan muisti ne sitten kun asia oli toteutunut! :)))

      • toteutumattomat

        profetiat onkin hyvä unohtaa :)


    • yksin armosta

      Minä olen itse saanut nuorena profetian tulevasta puolisostani. Tilanne oli sellainen, että eräs nuori mies oli minusta kiinnostunut, enkö ollut suuremmin ihastunut häneen, mutta pyörittelin mielessäni, josko se olisi kuitenkin hän. Samalla mietin, mistä sitä oikein tietää, kuka on se oikea.

      Näissä mietteissä menin seurakunnan rukouskokoukseen, jonka jälkeen eräs seurakuntalainen, luotettava uskova mies, tuli sanomaan minulle näin: "Minä en tiedä sinun rakkausasioistasi, mutta minulle tuli sellainen tunne, että minun täytyy sanoa sinulle, että Jumalalla on sinulle puoliso. Ja että Jumala näyttää s e l v ä s t i, kuka se on."

      Tuo mies oli todennäköisesti odottanut, että minuun kolahtaisi tuo ensimmäinen lause (Jumalalla on sinulle puoliso), mutta kun mitään vastakaikua ei tullut, hän onneksi jatkoi loppuun asti: "Ja Jumala näyttää s e l v ä s t i , kuka se on."

      Siitä tiesin, että tuo minua piirittävä mies e i ollut se oikea - enkä ryhtynyt seurustelusuhteeseen. Onneksi!!!

      Ja Jumala kyllä näytti selvästi, kuka se oikea sitten oli!!

      PS. Sellaisiin profetioihin, joissa naitetaan kahta profetoijan tuntemaa henkilöä yhteen, on syytä suhtautua erittäin suurella epäilyksellä. Tiedän, että sellaiset liitot ovat päätyneet katkerasti.

      • Oli profetiaa tai ei

        avioliittoasiassa voi päättyä hyvin tai huonosti. Se on varma että Israel on Yeshuan vaimo. No pystyykö se Israel olemaan uskollinen? Jokainen itse miettiköön, mutta varmaan on että Israelin Herra sen liiton teki.


      • Tietysti myös Juuda
        Oli profetiaa tai ei kirjoitti:

        avioliittoasiassa voi päättyä hyvin tai huonosti. Se on varma että Israel on Yeshuan vaimo. No pystyykö se Israel olemaan uskollinen? Jokainen itse miettiköön, mutta varmaan on että Israelin Herra sen liiton teki.

        on Kuninkaan morsian.


    • IAmFollowingJesus

      Joo tiedän että profetoiminen ei ole mitään kristallipalloon katselemista, kysyinpä vaan :)! ja KTS nyt en tajunnut mitä tarkoitat, sen verran murretta iski!
      Luulenpa että se on kuitenki mahdollista, mutta juttelin tuossa pastorini kanssa ja hän sanoi että erittäin varovainen noitten kanssa pitää olla, ja loppujen lopuksi mehän niitä ollaan jotka sanovat tahdon alttarilla ja valitsemme "hänet" "siksi oikeaksi". Luulenpa et Jumala lähettää monta samankalt. profetiaa jos se on oikeasti häneltä :)!

    • Sophiina*

      Ei kannattaisi luottaa ulkopuolisen apuun.
      Itse tietää sydämessään onko kumppani oikea vai väärä.

      Ei ole väärin korjata virhe ajoissa ja jättää väärä henkilö. Väärin olisi jatkaa väärän henkilön seurassa, siitä syntyisi vain suurempi tragedia.

      • Anonyymi

        Kyllä on tullut huomattua, että uskovilla ystävillä on suuri houkutus vaikuttaa muiden ihmissuhteisiin. Joko lyödään kiilaa väliin tai yritetään johdatella valinnoissa. Sikäli en suosittele luottamaan muiden mielipiteisiin. Motiivit kun voivat olla kirjavia ja edistää muiden toiveita. Toisinaan tuntuu, että onnistuminen olisi muilta pois, jolloin saattaa ilmetä ns. "tarvetta varoittamiseen" ja joskus muut tuntuvan tietävän paremmin mitä asianomaiset itse ajattelevat. Näennäisten auktoriteettien kun on kovin helppo horjuttaa herkkiä sieluja.


    • Näin Meillä

      Esimerkki sivustaseurailijana:

      Sain joitakin vuosia sitten selvän kehoituksen rukoilla kaksi vanhempaa ihmistä yhteen, he ovat ehkä leskiä tai eron jättämiä molemmat ja käyvät melemmat säännollisesti kirkossa ja niistä näkee tarkkanäköinen kauas päällekin päin, että ovat kiinnostuneita toisistaan, mutta eivät vain saa tempaistua sitä tosissaan toimeentarttumista. Tekisi mieli mennä niiden luo ja laittaa niitten kädet päällekkäin ja sanoa selvät sävelet, että pitäkää nyt ihmeessä toisistanne huolta.

      Nainen meinasi jo lähteä nuoren epäkirkollisen kyytiin, mutta taisi olla pettymyskeikka, kun palasi takaisin.

      Ilmeisesti jatkan sitä rukousta, vaikka ottaa se saamaton miehennahjus päähän.

      Toinen esimerkki omalta kohdalta.
      Jälkikäteisviisaudella perästäpäin tulkiten tapahtumia:
      Jumala toimitti meidät molemmat samaan työpaikkaan, jollaisesta kumpikin oli ehtinyt haaveilla jo vuosia. Olin kiinnostunut hänestä ja yritin varovasti tehdä tuttavuutta (huonohkolla menestyksellä). Muutaman vuoden päästä Jumala kyllästyi minun saamattomuuteeni ja kysyi suunnilleen näin: "etkö tahtoisi rakastaa tätä xx:ää". Silloin aloin suunnitella hieman rohkeampaa lähestymistä ja sain siihen runsaasti taivaallisia neuvoja ja rohkaisuja, paljon enemmän kuin olisin itsenäni uskaltanut.

      Onnistuimme salaamaan työpaikkaromanssin muilta monta kuukautta. Sovimme salaisia tapaamisia työpaikan lähimaastoon muiden huomaamattomien yhteisten työmatkojen onnistumiseksi ja aloimme keplotella työvuoroja yhteensopiviksi ja työtehtäviä yhteisiksi.

      Siinä vaiheessa sitten kun nökötimme jo kylki kyljessä saman tietokoneen ääressä, siitä tuli iso haloo työpaikalla ja pomot pienimmästä suurimpaan alkoivat puuttua tekemisiimme ja yhteisiin ruokailuihimme. Minulta vietiin työtehtävät ja meitä siirreltiin eri osastoille. Siinä vaiheessa kun minut olisi siirretty eri tehtäviin toiselle puolelle kaupunkia, otin vapaaehtoisesti kenkää.

      Oli siinä välillä suhteemme ehtinyt olla sen verran myrskyisää, että kumpikin taisimme olla joitakin kertoja lähdössä lätkimään. Yhteen tämmöiseen lätkimisyritykseeni sain selvät sanat Jumalalta: "xx on puolisosi", joten palasin kiltisti kutsumustehtävääni, mikä oli hieman vaikeahkoa, kun toinen oli jo heittänyt minut perusteellisesti mäkeen.

      Työpaikkalaisten lisäksi meitä on yrittänyt erottaa pappi, poliisi ja terveydenhuolto ja huonolla menestyksellä kukin.

      Kyllä Jumala tätä ihan tosissaan tarkoittaa, koska Hän on vahvistanut tätä meidän yhdessäoloamme sadoin pienin vihjein tai merkein.

    • Anonyymi

      Tiedän tapauksen, jossa toinen ihminen näytettiin näyssä, mutta lopulta oma valinta olikin toisenlainen. Vapaus lienee myös valita vastoin johdatusta.

      • Anonyymi

        Itsekin uskon, että ihmisellä vapaa tahto. En ole muille prfetoinut puolisoa, mutta kerran koin kun Pyhä Henki sanoi minulle "hän ei ole tuleva aviomiehesi" (tämä mies ei ollut uskossa). Yhdestä olen nähnyt näyn, mutta hän hylkäsi minut ennen avioliittoa. Selitys jonka koin saavani Jumalalta oli, että ihmisellä vapaa tahto. Kiitos Jumalan kaikesta huolimatta olen löytänyt nyt puolison. Jumalan teot ovat ihmeellisiä. Toivon, että Jumala voisi johdattaa kaikille teille jotka sitä toivovat ja rukoilevat! ♥️ Voimia ja siunausta kaikille. Tie ei ole aina helppo, mutta pääasia jos meillä on Jumala.


    • Anonyymi

      Olikohan Sana-lehdessä joskus kauan sitten seuraavanlainen juttu. Haastateltu nainen oli nähnyt jatkuvasti unta afrikkalaismiehestä. Alkoi jo ihmetellä miksi, kun ei tiennyt ketään sen näköistä. Seuraavaksi alkoi käydä läpi tv:ssä meneviä sarjoja/ohjelmia josko joku näyttelijä olisi sen näköinen ja siitä mieleen jäänyt ja uniin tullut. Samaan aikaan toisaalla Afrikassa (mikäköhän maa se olikaan) afrikkalaismiehellä oli pitkään ollut voimakas tunne, että Suomeen pitäisi mennä. Hän ihmetteli kovasti tätä, koska ei ollut koskaan Suomessa käynyt, ketään Suomesta tuntenut eikä muutenkaan ollut mitään järjellistä syytä kiinnostua Suomesta tai matkustaa sinne. Noh, tunne kävi lopulta niin voimakkaaksi, että miehen oli pakko ostaa lentolippu, vaikka ei tiennyt miksi. No, hän saapui Suomeen ja käppäili muistaakseni Helsingissä, kunnes vastaan käveli unen nähnyt nainen. Jo heti nainen tunnisti miehen ja alkoi tämän kanssa juttusille kadulla. Päätyivät naimisiin.

    • Rakkaat Jumalan Lapset !

      Jumala esitteli - tulevan vaimoni - vuonna 2014 . . .

      Lopullista ARMOA - ja - VAIMOA odotellessa . . .

      Tarina liittyy oleellisesti --- Johannes Kastaja Toiseen . . .

      . . .

      Jumalan_nimissä
      21.11.2020 21:21

      EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:
      Jumalan MÄÄRÄÄMÄT --- ASIAT --- EIVÄT MUUTU . . .

      . . .

      Rakkaat UUDESTISYNTYNEET Jumalan Lapset !

      Seurakunnan sihteerinä sanon --- ehdottomasti seurakunta asiaa . . .

      . . . TULEE - siis - käsittelyyn --- sitten kun . . .

      . . . Johannes Kastaja Toinen - ja - seurakunta --- TOIMINNASSA . . . !

      . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

      . . .

      Jumalan seurakunnassa - eli - Kristuksen ruumiissa . . .
      .
      . . .
      . . . . . . . . Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      . . .
      .
      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • Odotusaika --- 2014 - 2021 --- on TÄYTTYNYT . . . siis 7 vuoden jakso . . . ;)

        Tarina . . .
        ◾ ARMOSTA
        ◾ VAIMOSTA
        ◾ USKOSTA
        ◾ KÄRSIVÄLLISYYDESTÄ
        ◾ LUOTTAMUKSESTA
        ◾ NÖYRYYDESTÄ
        alkaa . . . kun olen riittävän hyvässä kunnossa !

        Jeesus_valitsi_tekstin
        10.10.2021 10:10

        Johannes Kastaja Toinen --- on VAPAUTETTU . . .

        . . .

        Johannes_Kastaja_Toinen
        02.02.2020 20:20

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        31.01.2020 --- VAPAUTUSPROSESSIN VIIMEINEN JAKSO ALKOI . . . ;)

        Olen - VIIDEN ONNETTOMUUDEN - vammauttama --- Jumalan TAHDOSTA.

        VAPAUTUS TAPAHTUU --- HITAASTI --- vuoden 2020 AIKANA . . . )

        Tarkempi sairaskertomus myöhemmin !


      • Anonyymi
        Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Odotusaika --- 2014 - 2021 --- on TÄYTTYNYT . . . siis 7 vuoden jakso . . . ;)

        Tarina . . .
        ◾ ARMOSTA
        ◾ VAIMOSTA
        ◾ USKOSTA
        ◾ KÄRSIVÄLLISYYDESTÄ
        ◾ LUOTTAMUKSESTA
        ◾ NÖYRYYDESTÄ
        alkaa . . . kun olen riittävän hyvässä kunnossa !

        Jeesus_valitsi_tekstin
        10.10.2021 10:10

        Johannes Kastaja Toinen --- on VAPAUTETTU . . .

        . . .

        Johannes_Kastaja_Toinen
        02.02.2020 20:20

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        31.01.2020 --- VAPAUTUSPROSESSIN VIIMEINEN JAKSO ALKOI . . . ;)

        Olen - VIIDEN ONNETTOMUUDEN - vammauttama --- Jumalan TAHDOSTA.

        VAPAUTUS TAPAHTUU --- HITAASTI --- vuoden 2020 AIKANA . . . )

        Tarkempi sairaskertomus myöhemmin !

        Pimpeli pom. Ehkä kannattaa vielä harkita tuota vaimoa. Selkeesti palikat vielä hyvin levällään ..


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:
        Jumalan MÄÄRÄÄMÄT --- ASIAT --- EIVÄT MUUTU . . .
        ---------------------------------- - - -

        Joten - VAIMO - on Jumalan MÄÄRÄÄMÄ --- ASIA --- EIKÄ MUUTU . . . ;)

        Tähän (TOSITARINAAN) liittyy - 7 - vuoden ODOTUS --- joten koskee - KOKO - seurakuntaa TAVALLA tai TOSELLA . . . Jumala MÄÄRÄÄ ---> Jumalan Lapsi ODOTTAA . . .

        Joten --- molemmin puolin LUOTTAMUS/USKO --- kas-VAA !
        Ja lisäksi myös KÄRSIVÄLLISYYS --- lisääntyy !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe