Handsfree kokemus

Älymystö

Ennen handsfree -pakkoa ajaminen luuri korvalla oli jokapäiväistä ja vallan helppoa. En ikinä kokenut, että se olisi jotenkin vaarallista.

Noh.. sitten tuli hf -pakko. Tietenkin lainkuuliaisena kansalaisena hankin hienot vimpaimet ja sujuuhan se pölöttäminen sitten niinkin. Joskus on toki kädet solmussa johtojen kanssa ja yhdeksän kättä viuhuu ilmassa, kun puhelin soi ja kehittynyttä myttyä yrittää aukoa (ei kovin turvallista).

Vastasin sitten eilen puhelimeen ilman hf:ää, kun on sijaisauto alla ja vekottimet jäivät omaan pirssiin. Pirullisen turvaton olo tuli ja ajo muuttui heti jotenkin epävarmaksi.

Liekö sitten luonnollinen psykologinen reaktio lainrikkomista kohtaan vaiko kyse sitten tuntuman menettämisestä. Todella omituinen kokemus kuitenkin.. (?)

18

1961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanot

      että "vallan helppoa".
      Mistäköhän sitten johtuu että ulkopuolisesta se ei vaikuta kovinkaan helpolta koska liki aina epämääräisesti poukkoilevan auton ratissa näyttää istuvan kännyä näpläävä veijari.

    • HDi

      Voisiko joku valaista vihdoin minua siitä, minkä takia hf:ää käytettäessä pitäisi olla kädet solmussa johtojen kanssa?

      Itse pyrin aina laittamaan hf:n paikoilleen ennen ajoonlähtöä, jolloin riittää, että puhelimen soidessa painasen hf:n vastausnappia ja radion äänenvoimakkuuden ollessa isolla mykistän radion. Jos laittaisin puhelimen automaattivastausasennon päälle, ei tarvitsisi edes koskea puhelinvimpaimiin.

      Joten missä on se hf:n suuri ongelma?

      • tämä

        sopiva selitys kun puhelin on telineessä ja se johto on siinä kiinni niin eihän se oo hyvä kun kojetaulus olevasta telineestä roikkuu johto jonka toinenpää on korvas tai sitten se pitää laittaa korvaan kun aikoo soittaa tai vastata

        sitte muuta
        esim. kannettavan md soittimen kuuntelu on kielletty ajettaessa koska se häiritsee liikenteeseen keskittymistä


      • ton

        takia "Itse pyrin aina laittamaan" , jos se jääkin laitamatta esim lyhyen ajomatkan takia, sitten sohlataankin turvallisesti. Mutta luuria matkapuhelimen kanssa saa käyttää, mikäköhän sen tekee turvallisemmaksi? Samanlailla joutuu räpeltää kännykkää ajon aikana ja luuri korvaan...


      • HDi
        ton kirjoitti:

        takia "Itse pyrin aina laittamaan" , jos se jääkin laitamatta esim lyhyen ajomatkan takia, sitten sohlataankin turvallisesti. Mutta luuria matkapuhelimen kanssa saa käyttää, mikäköhän sen tekee turvallisemmaksi? Samanlailla joutuu räpeltää kännykkää ajon aikana ja luuri korvaan...

        Olen valitettavasti päässyt elämässäni vain niin vähäiseen asemaan, ettei maailman tulevaisuus varmastikaan koskaan vaarannu siitä, etten ole sataprosenttisesti jatkuvasti tavoitettavissa.

        Näin voin vapaasti valita, vastaanko matkapuhelimeeni, jos hf on sattunut jäämään laittamatta ennen ajoonlähtöä. Mutta tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat paljon tärkeämpiä...


      • Ton
        HDi kirjoitti:

        Olen valitettavasti päässyt elämässäni vain niin vähäiseen asemaan, ettei maailman tulevaisuus varmastikaan koskaan vaarannu siitä, etten ole sataprosenttisesti jatkuvasti tavoitettavissa.

        Näin voin vapaasti valita, vastaanko matkapuhelimeeni, jos hf on sattunut jäämään laittamatta ennen ajoonlähtöä. Mutta tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat paljon tärkeämpiä...

        puhelimeen vastaamattomuus on soittajan aliarvioimista, oli sitten kyse työpuhelusta tai siviilipuhelusta.


      • yli-äly
        Ton kirjoitti:

        puhelimeen vastaamattomuus on soittajan aliarvioimista, oli sitten kyse työpuhelusta tai siviilipuhelusta.

        on, mutta siksi siinä luurissa jää A-tilaajan numero näkyviin, että siihen voi sitte soittaa tai olla soittamatta tilanteen mukaan. Numerottomiin puheluihin en vastaa ainakaan ainakaan työpuhelimessa...


      • HDi
        Ton kirjoitti:

        puhelimeen vastaamattomuus on soittajan aliarvioimista, oli sitten kyse työpuhelusta tai siviilipuhelusta.

        Sinä kuulut näköjään niihin erittäin ärsyttäviin yksilöihin, joiden pitää ryhtyä puhumaan puhelimeensa kokouksissa, seminaareissa ja muissa vastaavissa tilaisuuksissa tai ollessaan asiakaspalvelijana juuri selvittämässä kasvotusten tai toisessa puhelimessa juuri jonkun muun asiakkaansa asioita.

        Puhelimeen pitää näiden ihmisten mielestä aina vastata, oli tilanne mikä tahansa esim. autolla ajon aikana. Heille ei näköjään riitä, että tekisi soiton tallentuneeseen numeroon myöhemmin tilanteen salliessa.


      • Älymystö
        yli-äly kirjoitti:

        on, mutta siksi siinä luurissa jää A-tilaajan numero näkyviin, että siihen voi sitte soittaa tai olla soittamatta tilanteen mukaan. Numerottomiin puheluihin en vastaa ainakaan ainakaan työpuhelimessa...

        Tuo on muuten totta. Niitä pirun puhelinmyyjiä soittaa kauhiat määrät ja yleensä ne tunnistaa juuri tuosta. Probleema on vaan siinä, että ulkomaanpuhelut näyttävät saapuessaan samalta...

        Muutaman kerran olen törmännyt siihen, että puhelinmyyjä on soittanut numerosta, joka näkyy puhelimen näytöllä ok. Olen sitten kokeillut pirauttaa takaisin, mutta ei onnistu. Miten liene tehty moinen järjestely...

        Pääsin aika kauas alkup. aiheesta ;-)


    • yli-äly

      Uskokaa ny tunarit huviksenne, että se johtohässäkkä ei ole mikää hf-sarja. Oikeassa hf:ssa ei tarvi leikkiä johtojen kanssa, kun siinä on autossa mikrofoni ja kaiutin, eikä korviin tartte tunkea mitään kikkuloita.

      Jos oikea hf on mielestäsi liian kallis, niin myy puhelimesikin pois.

      nim: hands-freeta yli 10 vuoden kokemuksella.

      • kommentaattori

        Pakko kommentoida... Kyllä 3600 euroa oli aika kova hinta oikeasta hf -setistä autooni, joten jätin sen tilaamatta :)

        Puhelimesta en taasen voi luopua yrittäjäammattini tähden...


      • yli-äly
        kommentaattori kirjoitti:

        Pakko kommentoida... Kyllä 3600 euroa oli aika kova hinta oikeasta hf -setistä autooni, joten jätin sen tilaamatta :)

        Puhelimesta en taasen voi luopua yrittäjäammattini tähden...

        Nyt kyä uteliaisuus on sillä tasolla, jotta pakko kysyä mihin helekutin puhelimeen maksaa hf-satsi 3600 euroa... lieko vertu vai mikä juuttaan värkki...?


      • kommentaattori
        yli-äly kirjoitti:

        Nyt kyä uteliaisuus on sillä tasolla, jotta pakko kysyä mihin helekutin puhelimeen maksaa hf-satsi 3600 euroa... lieko vertu vai mikä juuttaan värkki...?

        Ei toki puhelimeen, vaan autoon ;)


      • yli-äly
        kommentaattori kirjoitti:

        Ei toki puhelimeen, vaan autoon ;)

        Kuka (i) nyt ostaa automallikohtaisia hf-sarjoja, vai mitä oikein tarkoitit.?
        Jotta autosarjasta saataisiin kaikki hyöty irti, pitää siinä olla myös auton ulkopuolinen antenni.
        Ja silloin se hf-sarja on taatusti puhelinkohtainen...


      • kommentaattori
        yli-äly kirjoitti:

        Kuka (i) nyt ostaa automallikohtaisia hf-sarjoja, vai mitä oikein tarkoitit.?
        Jotta autosarjasta saataisiin kaikki hyöty irti, pitää siinä olla myös auton ulkopuolinen antenni.
        Ja silloin se hf-sarja on taatusti puhelinkohtainen...

        Tuon hf setin mukana tulee puhelinkin, eli kyllä se puhelinkohtainen on.


    • Jukkis

      Kyllä joholliset handsfreet on turvallisuusriski. Ne on aina solmussa. ite puhun kyllä ihan normaalisti puhelimeen kun siihen sattuu olemaan tarve. Eikä se mun ajamiseen kyllä vaikuta mitenkää. Koko laki on ihan turha, sillon jos siltä tuntuu ettei auto oo hallinnassa kun puhuu puhelimeen, niin voi jättää puhumatta.

    • Pertti
      • Ammattikuljettaja

        Kummallisia soheltajia! Olen käyttänyt nappikuuloketta jo vuosia eikä johto ole koskaan sotkeutunut käsiini, eikä kädet johtoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe