Vaihdoin Avensiksen Grand C4 Picassoon

Kokemustämäkin

enkä ole hetkeekään katunut.
Oon aina ollut varovainen ranskalaisia kohtaan, mut vaik kokemusta on vain kuukauden ja 1800 km ajosta ni tuntuu todella hyvältä. Monenlaisia kulkupelejä mullakin on ollut alla, myös tila-autoja mut meidän perheelle tämän auton tilat ovat juuri passelit. Toki mukavuutta lisää 2,0 hdi ja exclusive varustus. Lapset tykkää matkustaa pidempääkin matkaa kun näkee hyvin ulos ja kaikilla kunnon tuoli.
Todellakin ajoasento, hiljaisuus, tilat, moottorin mukavuus ovat huippuluokkaa..ja ulkonäkö miellyttää silmää..

Toki voi auto olla täysin susi ja sitä joutuu jatkuvasti korjaamaan. Mut niin sitä tarvii vissiin kaikkia. Ajomukavuus kilpailee jopa mun vanhan 530d kanssa...

Minä ainakin olen tyytyväinen.

46

12235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemustämäkin

      Niinpä. Tulen kertomaan tänne sitten kun voivottelen niin että aivot pursuaa.. Mikä laatuvertailu ja missä tehty? Mukava istuin muunmuassa sen valinnan ratkaisi ja lisäksi tilat, näkyvyys, tehokas diesel, varustelu...ja että vastaavat vuoden 2010 "laatu" tila-autot oli 7-12 tht kalliimpia. Sillä rahalla kyllä tekee huollon jos toisen. Järjellä vai tunteella??

    • Perhekuski

      Saksalaisten tiepalvelu- ja katsastusraporttien mukaan Citroen Grand C4 Picasso on toistuvasti ollut tila-autoluokan nimenomaan vähävikaisin auto. "Järkimies" taitaa puhua riisikuppiuskovaisten tunteella järjen sijasta...

      Itselläni on ollut jo neljä vuotta Grand Picasso 1,6 dieselillä ja BMP-robottivaihteella, ajettu 110 000 km. Ei mitään valittamista, ei mitään korjauksia, käy kuin sveitsiläinen kello. Ja on mukava, hiljainen ja tilava, erityiskiitoksen saa keskirivin keskimmäinen istuin, joka toisin kuin muissa saman kokoluokan tila-autoissa on yhtä leveä kuin laitimmaisetkin.

      • höpön höpön

        Vai on robottivaihteistonkin toiminta nykyään kuin "sveitsiläinen kello"-no kyllä on kellojen laatu pudonnut. Vaihteisto on yks markkinoitten surkein esitys.


      • C5 driver
        höpön höpön kirjoitti:

        Vai on robottivaihteistonkin toiminta nykyään kuin "sveitsiläinen kello"-no kyllä on kellojen laatu pudonnut. Vaihteisto on yks markkinoitten surkein esitys.

        Taidat itse kuulua tuohon markkinoiden surkein esitys - joukkoon. Vai löytyykö perusteita tuolle väittämällesi. Jos erehdyt vertaamaan sitä tavallisiiin automaattilaatikoihin, niin jo se kertoo ettet ymmärrä mistään mitään.


    • Kokemustämäkin

      Takana on reilut 3 kk ja vajaat 6000km sitikalla. Ei ole vielä murheita esiintynyt. Eilen auton ensimmäinen katsastus helposti läpi - ei valittamista :)
      Autolla on pääasiassa ajettu kaupunkiajoa ja kulutus on ollut 6,7l satasella, käynnistynyt -17 asteessa ilman esilämmitystä, itse olen nauttinut väännöstä, tiloista ja näkyvyydestä. Auto on nopeasti lämmin kovallakin pakkasella. Ja onhan sitä kiva katsella. Vaimo on myös erittäin tyytyväinen kuten kaikki lapset.
      Hiukkassuodattimen nesteet lisätty ja 160tht huolto tehty.. Siinä ainoat asiat mitä sitikka on pajalla tarvinnut.

      Kevättä ja kesäkelejä ootellessa...

      • .,.

        Minulla oma Grand C4 Picasso meni kolarissa lunastukseen syksyllä. En mitään muuta autoa edes harkinnut kun uutta katselin. Olen sen verran mukavuudenhaluinen, että en omista kovin montaa päivää autoa joka ei toimi.

        220tkm meni ilman ylimääräistä korjaamokäyntiä. Lämmin, mukava ajaa, varustelu , moottori erittäin mukava ja vääntävä vaikka "vain" 1,6Hdi. Ja ne tilat!


      • kkdkdkdk

        Täytyy oikein onnitella kun sait auton käymään 17 asteen pakkasessa ilman lämmitystä. Muut auton hyvyyttä mittaavat kriteerit ilmeisesti yhtä kovia?


      • Kokemustämäkin
        kkdkdkdk kirjoitti:

        Täytyy oikein onnitella kun sait auton käymään 17 asteen pakkasessa ilman lämmitystä. Muut auton hyvyyttä mittaavat kriteerit ilmeisesti yhtä kovia?

        Mun vanha 530d ei käynnistynyt ilman esilämmitystä, jos pakkasta oli enemmän kuin -10.. Se on mun vertailukohde dieseleillä.. Bensakoneethan käynnistyy millä kelillä tahansa..


    • aina hajalla

      Hiljaisuus on citikan hyviä puolia

    • Kaipuu takas.

      Itsekkin ajelin c5 2.2.hdi farkulla 550000km ei mitään sellaisia vikoja mitä täällä palstalla kirjoitetaan,eka startti ja laturikin oli menossa ja seuraavalle käyttäjälle möin edelleen.

      Kone ei tienyt mitään niistä kilometreistä,nyt alla mersu cdi koneella,ikävä on edelleen citikkaa,todennäköisesti kun sopiva sattu niin vaihdan jälleen citröenin alle.

      Olen siis omistanut 8 mersua ja sitikkoita 3kpl ,ennen tuota c5 ostoa koeajoin bmw 530d hyvä se pikitiellä oli mutta soratiet ei oleet sinnepäinkään.

      No mersulla mennään nyt aikansa ja takuulla vaihdan citikan kun sopivan löydän.

    • kokemustämäkin

      Sorry, pakko on laittaa ku joku syksyllä uhitteli että laitoin käteni paskaan ostamalla grand picasson.

      No nyt takana on 7 kk ja 13500 kilsaa. Dieseliä menee, polttimot vaihdoin ja takaluukun mikrokytkin vaihdettu...

      No siinäpä ne. Nautinnollista ajoa riittää..

      Siinä voi vaan Jormat ja Petterit ihmetellä ranskiksen toimivuutta :D

      • mielenrauhaa.....

        No, on tuossakin kehuskelua. Jopa 7kk ajanut eikä" muuta" vaihdettu kuin takaluukun kytkin. Kohta kiihtyvällä vauhdilla sitä Citikan rotteloa korjaat milloin mistäkin. Valistuksesksi että tällä nykyisellä avella ajettu 25000 vuoden ollut ja ei vaihdettu viellä edes polttimoita saati jotain sähkölaitteita. Edellisillä myöskään mitään ylimääräisiä tehty. Linjassa Toyotan testi vertailujen kanssa. Toyota aina testien kärki merkki ollut.


      • kokemustämäkin
        mielenrauhaa..... kirjoitti:

        No, on tuossakin kehuskelua. Jopa 7kk ajanut eikä" muuta" vaihdettu kuin takaluukun kytkin. Kohta kiihtyvällä vauhdilla sitä Citikan rotteloa korjaat milloin mistäkin. Valistuksesksi että tällä nykyisellä avella ajettu 25000 vuoden ollut ja ei vaihdettu viellä edes polttimoita saati jotain sähkölaitteita. Edellisillä myöskään mitään ylimääräisiä tehty. Linjassa Toyotan testi vertailujen kanssa. Toyota aina testien kärki merkki ollut.

        ai niin...tällä sitikanpaskalla on ajettu 3v 169000 km. toi 25tht vuoteen on aika vähän.... Siinä vähän vertailupohjaa..


      • Ajonautintoa
        mielenrauhaa..... kirjoitti:

        No, on tuossakin kehuskelua. Jopa 7kk ajanut eikä" muuta" vaihdettu kuin takaluukun kytkin. Kohta kiihtyvällä vauhdilla sitä Citikan rotteloa korjaat milloin mistäkin. Valistuksesksi että tällä nykyisellä avella ajettu 25000 vuoden ollut ja ei vaihdettu viellä edes polttimoita saati jotain sähkölaitteita. Edellisillä myöskään mitään ylimääräisiä tehty. Linjassa Toyotan testi vertailujen kanssa. Toyota aina testien kärki merkki ollut.

        Toyotahan on vertailutestien jumbomerkki. ADAC:in tiellejättämistilastoissa Citroen tai joku ranskalainen löytyy Toyotaa paremmalta sijalta joka luokassa. Toyotassa on myös tutkitusti huonoin ruostesuojaus. Jouduin ajamaan 60 km kaverin Avella ja olihan se järkyttävä kokemus. Todella huono auto ajaa, meluisa, surkeat penkit ja laiska. Eipä ihme, että jäi viimeiseksi Tuulilasin suuressa vertailutestissä.

        Kolme Toyotaa olen omistanut ja pelkkää mielenharmia niistä vain oli. Nyt on menossa neljäs ranskalainen, Pösö automaattilaatikolla. Eipä ole niitä vikoja ollut, tosin mittarissa on vasta 193.000 km. Pösö 405 farkun vaihdoin aikanaan kun sillä oli ajettu 495.000 km. Kuskin penkinlämmitin siitä pimeni ja keskuslukon solenoidi, maksoi 10 euroa purkamolla. Xantialla oli ajettu 270.000 km kun vaihdoin pois. Ei vian vikaa. Perheessä on ollut 2-3 autoa jo yli 25 vuoden ajan. Saksalaisia, ranskalaisia, amerikkalaisia, ruotsalaisia ja japanilaisia. Riisipusseja ei tähän perheeseen enää tule.

        Jostain 90-luvun puolivälistä alkaen liki kaikki automerkit ovat olleet tarpeeksi luotettavia. Ominaisuuksista löytyykin sitten suuret erot.


      • Revi siitä
        mielenrauhaa..... kirjoitti:

        No, on tuossakin kehuskelua. Jopa 7kk ajanut eikä" muuta" vaihdettu kuin takaluukun kytkin. Kohta kiihtyvällä vauhdilla sitä Citikan rotteloa korjaat milloin mistäkin. Valistuksesksi että tällä nykyisellä avella ajettu 25000 vuoden ollut ja ei vaihdettu viellä edes polttimoita saati jotain sähkölaitteita. Edellisillä myöskään mitään ylimääräisiä tehty. Linjassa Toyotan testi vertailujen kanssa. Toyota aina testien kärki merkki ollut.

        Uusin Saksan GTÜ -katsastustilasto:
        1. Opel Insignia / Sports Tourer 4,2
        2. BMW 3-sarja / Touring 9,0
        2. Honda Accord / Tourer 9,0
        4. Citroën C5 / Tourer 9,5
        5. Volvo S40 / V50 / S60 10,4
        6. Mercedes-Benz C-sarja / T / Sportcoupé 10,8
        7. Audi A4 / Avant 11,4
        8. Mazda 6 / Sport Wagon 12,4
        9. Škoda Superb 12,5
        10. Ford Mondeo / Wagon 13,1
        11. Alfa Romeo 159 / Sportwagon 13,8
        12. Peugeot 407 / 407 SW 14,3
        13. Toyota Avensis / Wagon 15,1
        14. Renault Laguna / Sport Tourer 17,3
        15. Saab 9-3 / Sportcombi 17,4
        16. Volkswagen Passat / Variant 18,5
        17. Opel Vectra / Wagon / Signum 23,7


    • keksi parempaa..

      Provo mikä provo. Kukaan täyspäinen ei vaihda Toyotaa Citikkaan . Sen näkee jo Citikka myymälän vaihtoautoista. Ei siellä juurikaan latuauto Toyotia näe. Tosin nykyään siellä ei näy minkään merkkisiä vaihtoautoja kun Citikan myynti romahtanut entisestäänkin.

      • Voi tavaton

        "latuauto Toyotia" heh heh. Et sinä täyspäinen ole. Citikan liikkeissä on muuten enemmän Tohjoja vaihtoautoina kuin Tohjon liikkeissä Citikkaa.


    • kokemustämäkin

      Ihan vapaasti voitte ajatella mitä vaan. Edeltäjät mulla oli Avensis 2,0 AT ja Corolla Verso. Näihin molempiin upposi kyllä ihan riittävästi rahaa huoltoihin, varsinkin Versoon jonka Lambda vikaa korjattiin useita kertoja korjaamolla.. Ja Avesta meni startti, vaihteisto..
      Ihan hyviä autoja sillai molemmat ja nytku mietin niin kauan stten mulla oli pari Carinaa. Jos vertaan tähän parjattuun sitikkaan Tojotia niin sorry Petterit, tää ainakin toimii ja tilat ovat ruhtinaaliset. Katos ku 5 hengen perhe tavaroineen (rattaat jne.) tarttee tilaa. Galaxyn tai Sharanin oisin halunnut, mut ei köyhällä ole varaa ottaa niin isoa lainaa..

    • Yksi kokemus

      Muutama kuukausi jäljellä ja 3 vuoden soppari umpeutuu, siis 2010 Grande Picassosta joka THP156 bensaturbokoneella ja robottivaihteistolla.

      Tänä aikana on jättänyt tielle ja/tai nilkutettu vikasietotilassa Vehoon yhteensä 7 kertaa.

      Ensimmäinen tielle jättö tapahtui kun 6 tkm oli mittarissa. Tuolloin kaasuläpät oli jättyneet. Tuli ilmaiseksi maskinsuoja joka ei ollut bensamallissa vakiovarusteena.

      Kuusi muutakin "matka kesken tapausta" ovat kaikki liittyneet moottorin ongelmiin. Auto on joko hyytynyt täysin tien päälle tai sen on juuri ja juuri saanut ajamalla korjaamolle. Näiden korjausten sisällöistä en ole pysynyt kärryllä...

      Noiden lisäksi huolloissa on vaihdettu pari repullista osia... pesurinmoottori(t), puolaa, erinäisiä antureita, vesipumppu jne. Jäähdytinnestettä tuo on syönyt viimeisen vuoden (ei ole korjautunut huollossa). Öljyä saa lisätä huoltovälillä reilun litran.

      Vastaava pommi oli duunikaverilla mutta kuittasin sen ennen oman valintaani että "sulle on osunut vain maanantaikappale"... Samalaisia ilmeisesti kaikki...

      Robottivaihteisto on toiminnaltaan hanurista mutta sen kanssa on oppinut elämään. Eniten ketuttaa kun risteyksissä vaihteisto on arponut itsensä vapaalle kun pitäisi edetä (tapahtuu tosin erittäin harvoin). Jarrullisen kärrin peruuttaminen saa kytkimen haisemaan kiitettävästi. Tosin häävi ei ollut aiemmin olleen C5:n oikea automaattikaan.

      No on tuossa katiskassa positiivistakin. Minkä takia se tuli aikanaan työsuhdeautoksi valittua.

      - Hyvät tilat. Etenkin kun alkuvaiheessa oli pari istuinta takapenkillä väärin päin. Tavaratilassa vaunut ja keskikokoinen koira muiden rojujen joukossa. Ehdoton plussa siitä, että takapenkiltä löytyy keskeltäkin isofixit. Jättää tuplaistuintenkin kanssa yhden paikan vapaaksi ja kuskille penkin säätömahdollisuuden kun toinen istuimista on keskellä-
      - Saa vetää laillisesti 750 kg jarrutonta kärryä. Veturina ihan ok pois lukien tuo robotin ongelmat peruuttaessa.
      - Kone ominaisuuksiltaan ok vaikka onkin ollut auton luotettavuuden heikoin lenkki.
      - Varustetaso (Exclusive) aikanaan hyvä. Tämän hetken uusiin autoihin nähden toki jo vanhentunut ja vaatimaton.
      - Ajoltaan ei herätä vau-elämyksiä muttei kyllä töki miltään osin

      Aikanaan en muita vaihtoehtoja vakavasti katsonutkaan koska tuossa eniten autoa tuolla verotusarvolla.

      Sen verran on sitikkahistoriaa takana (C5 ja Xsaraa) että mitään viatonta yksilöä en edes odottanut. Tielle edeltäjät eivät kuitenkaan koskaan jättäneet ja nyt on ranskalaiskiintiö täynnä.

      Tuolla koneella en suosittele kenellekkään. Ja omalla rahalla en kyllä ottaisi millään kombolla vaikka kuinka halvalla saisi. Työsuhdeautona ei ole ollut jeniäkään kiinni ja sijausautot yms on saanut alle samantien. Vehossa ravaaminen on jossain vaiheessa **tuttanut.

      Nyt tilantarve on "normalisoitunut" muksujen kasvun myötä ja paluu farkkuun. Merkkinä Skoda. Todennäköisesti huolettomampaa menoa. DSG aika unelma tuon robotin jälkeen :)

    • Hyvään vaihdoit

      Onnittelut hyvästä vaihdosta. Kyllä ovat mukavia ajaa ja matkustaa nämä Sitikat.

      • Sitroöänmies

        Ostin 5 vuotta sitten 200tkm ajetun 2,2Hdi automaatti C5 -05 Sitikan 10k€ hintaan. Nyt mittarissa 400tkm,kesät vedetty 1500kg vaunua. Jätti ensimmäisen kerran parkkipaikalle viikko sitten ohjausboksin lauettua (osa 380€). Muuten korjaamokäynnit olleet suunniteltuja kulutusosien vaihtoja. Ajattelin jättää auton vaimon kauppakassiksi ja ostaa "taas" 3-4 vuotta vanhan sisään ajetun Sitikan työajoon. Hankintahinta ominaisuuksiin nähden alhainen, hyvä auto ajaa.


    • Hyvä vaihto!

      Onnittelut hyvästä vaihtokaupasta.

      • kokemustämäkin

        11 kuukautta Grandilla takana ja 21 tht kilsaa. Ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä, paitsi se takaluukun mikrokytkin. Ainoat kulut olleet vakuutusmaksut, verot, määräaikaishuolto ja diesel. Olen edelleen tyytyväinen ja sitikan "laatu" on todellakin yllättänyt.


    • mopis

      Itse ostin c4 grand picasson pari päivää sitten. Moottori 2.0 bensa normaalilla automaatti askilla ja exlusive varusteilla. Olen muuten automyyjä ammatiltani ja myyn pääsääntöisesti 2-7v ikäisiä autoja merkkiin ja malliin katsomatta. Yllätyin sitikan ajomukavuudesta ja hiljaisuudesta tienpäällä. Huomattavasti hiljaisempi kuin esim vw touran 2011, seat altea xl:stä puhumattakaan (kauhea kaikukoppi).

      • Ernos .

        Mukavuus on noissa luokassaan todella hyvää.


      • Toiminimi 3 auto

        taidat olla niitä kauppiaita jotka myy niitä "3autoja" 200-1500e välillä lollero vaan


    • kokemustämäkin

      vuosi täynnä ja 23500 kilometriä.

      180 tht määräaikaishuolto kustansi 330€ kun laitettiin lisätyönä uudet etujarrupalat.
      Keskikulutus 6,6l/100km

      Auto on hyvä, suorastaan loistava, mutta jos jotain huomioimista tarttis löytää niin ryömintävauhdissa robotti hieman keinuttaa ja auton maalipintaan tulee naarmuja kohtuullisen helposti. Toki joku citikkaan kyllästynytkin sai avaimella tms. pitkän jäljen kylkeen.

      Olen varsin yllättynyt citikan haukutusta laadusta. En allekirjoita väitettä.

    • Paljon ajava

      Erinomainen valinta.

      • kokemustämäkin

        36000 kilsaa 15 kuukaudessa takana ilman murhetta, ja mulle (197cm) kuskin tilat ihan riittävät. Asennevamma on tällä palstalla voimissaan. Mukavaa Joulun aikaa!


    • Citikkapettymys

      Citroën Grand C4 Picasso ollut käytössä reilu puoli vuotta. Robottiautomaatti ja diesel. En ymmärrä mikä mielenhäiriö minulla oli aikoinaan kun tähän päädyin, vaimon sana painoi aikoinaan paljon. Isot tilat varmaan oli ykkössyynä ja se tietty persoonallisuus. Näin myöhemmin ja pidempiä ajoja ajaneena tuo kuljettajan penkin säädöt ei riitä alkuunkaan minun pituiselle miehelle (192cm). Tuo robottivaihteisto on täysin limbo, siis haloo, miten tällaista pääsee proto-pajoista tuotantoon asti. Auto on käynyt pajalla kolmeen kertaan, ekalla kerralla meni laturi, toisella kerralla keskuslukitus ja kolmannella kerralla moottorin ohjausyksikkö. Öljyä on joutunut lisäämään litran verran seitsemän tuhannen paikkeilla. Kojelaudan yläosa on hurjan iso ja syvä, vaikeuttaa esim tuulilasin sisäpinnan pyyhkimistä huurusta, lisäksi se peilailee pahasti erilaisissa valaistutilanteissa. Mainitsiko jo penkit? Edessä reisituki on suunniteltu pikkuiselle pariisilaisneidolle varmaankin. Ulkonäkökin on alkanut tökkiä kilometrien kertyessä, tähän ei varmaan totu koskaan, kuten ei siihenkään että nopeusmittari on älyttömästi sijoitettu keskelle, luulin tottuvani tuohon mutta yhä siihen joutuu siirtämään katseensa kesken ajon häiritsevästi.

    • Heksu

      Minulla toinen C4 Grand Picasso, ensimmäisellä tempasin 240 tkm. hienosti meni. Nyt bensakoneella ajettu 145 tkm, ei ongelmia. MUTTA aijon vaihtaa takaisin dieseliin. Kävin kokeilemassa Hondaa CRV:tä oli hyvä, Tiquania WV jne. ei tule kauppaa. Laatu & hinta sitikassa ylivoimainen ja kestävyys ja erityisesti mukava ajaa.....

    • GrandPicasso!

      Miksi ihmeessä joku ajaisi niin keskinkertaisella, jatkuvasti katsastushuollettavalla ja takaisinkutsuttavalla lotjalla kuin anjovis. Siis niinku vapaaehtoisesti? Jos naapurit, tuttavat ja sukulaiset pakottaa niin tuulipuvulla ei tietenkään ole vaihtoehtoa. Mutta siis jos itse saa valita niin harva päätyis niin muoviseen, huonosti ajettavaan ja kestävyydeltään korkeintaan keskinkertaiseen kotteroon. Grand Picasso any day!

    • picassomies

      Itselläni oli tuo edellinen malli Xsara picasso 1.8 bensa (ajoin 300tkm), joka vei polttoainetta sen 7.4-8.2 välillä. Nyt on C4 grand Picasso 1.6 THP ja tuolla parjatulla robottivaihteella. On tuo robotti mainettaan parempi, ei se ainakaan minua ole ärsyttänyt. Ainoana ehkä harmattavana on tuon C4:sen melko korkea bensan kulutus joka on huidellut 8.8l/100km, mutta tuossa on lähes kokonaan tätä kaupunkipyöritystä. Eli seuraava C4 on kyllä dieseli. Olin aluksi osatmassa touranin 2011 mallia, mutta melu, tilat, ajoergonomia yms. sai minut takaisin veho:on tekemään kaupat C4 Grandista vm.2010 aj.60tkm.

    • Vahinkotapaus

      Teillä rapean ranskalaisen ylistäjillä on vaan sattunut käymään älyttömän hyvä tuuri kun maanantaikappaleiden joukkoon on eksynyt muutama "tiistaikappale"

      Puolueettoman tutkimuksen mukaan 97 % kaikista tehtaalta tulevista uusista Citikoista on täysiä susia !

      Kannattaa pistää lotto aina lauantaiksi vetämään vaikka sanonta väittää että "salama ei kahta kertaa lyö samaan paikkaan"

      • Percu

        Mistä näitä idiootteja sikiää? Ai niin perceestä...


    • Loeb

      -07 mallin C4 Picassolla nyt 165000km mittarissa. Itse ajanut sillä 125000km ilman ainuttakaan ylimääräistä korjaamokäyntiä. 1,8 bensamoottori ja manuvaihteisto. Hyvät tilat, hyvät valot, hyvä näkyvyys. Ei mitään valittamista. Huvittavaa lukea ihmisten mielipiteitä sitikoista, no, okei, pilasivat maineensa 80-luvulla, mutta väitän että hinta/laatu-suhteeltaan tämän päivän parhaita autoja. Puhun kokemuksesta, 10-vuotta sitten ostin ensimmäisen Citroenini, nyt kolmas menossa ja varmoja kilometrejä kertyy n. 30000 vuodessa.

    • Eesau8

      Itselläni ollut citreon c4 vuosimalli 2008 uudesta lähtien. On toiminut ihan hyvin, paitsi 40000km huollossa ajovalopesin istuinlämmitin ei toiminut , meni 2kk yli takuuajan.Ei mennyt enää takuuseen, en tehnyt niille mitään. Olivat jo ennen 2 vuoden takuaikaan olleet rikki, en vain huomannut niitä.
      En edes tiennyt että siinä oli ajovalopesimet.

    • Onneton valinta !

      Ei vaan jaksa ymmärtää miksi jotkut viitsii ajaa jollakin vit un robottivaihteisella ranskalaisella täysin luokattomalla romulla joiden maahantuontikin olisi pitänyt kieltää jo ainakin 50 vuotta sitten !

      No meitä on joka junaan ja osa jää vielä asemallekin !

    • Rolex ranteessa

      Miksi ei sveitsiläiset tee vaihdelaatikoita jotka toimisivat kuin kellot?

    • nastaa

      Saamari, saanko kans sanoa C5 huonoutta, kun se pysäytti minut valtatien parkkipaikalle...ai niin vika oli eturauhasessa, kusetti niin perkuleesti. Ja taas mentiin

    • NoCitisenkane

      C4 Grand Picasso on kyllä niin sairaan pa#ka auto kun olla voi ikinä. Itekkin menin aikanaan lankaan komean ulkokuoren siivittämänä ja ostin alle neljäkymppiä ajetun ja juuri 3 vuotta täyttäneen yksilön kadun varresta. Heti ensimmäisestä kuukaudesta alkaen auto rupesi hajoamaan sieltä sun täältä. Auton sähköjärjestelmä on uskomattomattoman hitusesti kyhätty laatua, johdot on kuin neulalankaa. Auton muoviosat jää käteen ja ilmajousisysteemin saisi ampua kuuhun. Äläkää vaan ikinä laittako rahojanne moiseen p#skaan. Maahantuoja tai etes valmistajan jälkimarkkinointiosasto ranskassa ei osoittant minkäänlaista myötätuntoa. Patonki lähti sitten kiertoon aika nopeesti.

    • Khatmandu

      Minulla on ollut C5 2007 HDI automaatti nyt puolentoista vuoden ajan. Ostin 270000 ajettuna, nyt 310000 mittarissa. Vikoja tällä aikaa:

      - Automaatissa 3- ja 5-vaihteella vaihtamisongelmia. Syynä venttiilikoneisto tai solenoidit
      - Hiukkassuodatin tukossa
      - Pyöränlaakerit takaa vaihdettu
      - Lämmityslaitteessa kuuluisa läppävika. Puskee kylmää apparin puolelta.
      - Penkinlämmitin hajalla, ei korjattu
      - Takalasinlämmitin hajalla, se aiheutti takalasin aukaisumekanismin jäämisen auki-asentoon. Tästä johtuen joutui irroittamaan johdot takalasilta, että sai lasin pysymään kiinni
      - Parkkitutkan antureita hajonnut useita
      - Jarrut täristävät todella voimakkaasti
      - Apparin ovenkahva jäi käteen
      - Kuskin lukossa tunnistinongelma. Ovi jää toisinaan kiinni, eikä aukea kuin lukkoa renkuttamalla. Kovalla pakkasella ovi jää vastaavasti auki.

      Tämän lisäksi sitten akkua ja etupään niveliä ym. kulutustavaraa, joita en lue vioiksi.

      Tämä on neljäs sitikka minulla. Tähän asti on ollut ongelmattomia yksilöitä, mutta tämän kanssa on hankintahinta on ollut puolet korjaamisen kustannuksiin verrattuna. Nyt sain tuntea oikein omakohtaisesti, että mistä on kyse, kun puhutaan sitikan laadusta.

    • Etäisestityytyväinen

      Grand c4 Picasso: vuosi ajoa takana , 61000 mittarissa. Hiljainen, mukava, tilava , TODELLINEN KULUTUS 4.6 l / 100km (toki suureksi osaksi maantieajoa) / 2.0l Bluehdi automaatti. Ja kaiken tämän jälkeen karmea takaisku: jouduin ostamaan ensimmäisen varaosan! Toinen rekisterikilven polttimo oli palanut. 3.90 €. Ihan paskoja nää ranskikset, kaikkihan sitä on mulle toitottanut!

    • Rahaapankkiin

      Minä taas ihmettelen tätä palstaa, jossa tunnuttaan tietävän, että juuri se oma auto on kaikista paras. Itselläni on Fiat Punto ja olen sitä mieltä, että se on aika heikko paska moneen muuhun autoon verrattuna, mutta se toimii vaikka välillä vähän vikaa onkin.

      Muutamilla kympeillä olen vioista päässyt sekä 45000km, eikä vituta yhtään. Lohko- ja sisälämmitin ovat näiden autojen parhaita kavereita, sillä ilman niitä tuskin toimisi sähköt, jotka vaativat pientä syys-talvihuoltoa eli kuivattamista :) Itselläni ei ole ollut vikaa, kiitos ed. mainittujen lisävarusteiden.

      Toimii kuin junan vessa, vaikka tuntuu rottelo leviävän.

    • citisso

      Reilu vuosi ollut grand picasso alla ja todella ennakkokuloinen olin ranskalaista kohtaan mutta joudun syömään sanani. Ei ole hajonnut tai jättänyt välille. Ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. muuttokuormatkin liikkui picassolla ja sedan peräkärry yhdistelmällä.

      1.8 bensa ja manuaalivaihteet ovat riittävä yhdistelmä meille. Ex-volvo V40 kulutti maantiellä lähes kymmentä litraa mutta tällä kulutus tippui alle seitsemään

      hankala miinuksia etsiä mutta jos jotain niin muutamat polttimot vaihdettu, kuskin penkinlämmitin menin pimeäksi ja termostaatti menee kohta vaihtoon.

      plussia:

      •TILAVA!
      •HILJAINEN
      •LÄMMIN
      •VAKIOVARUSTELU
      •ERILLISET PENKIT KAIKILLA PAIKOILLA (2 aikuista mahtuu 3. riville hyvin)
      •KULUTTAA VÄHÄN ISOKSI AUTOKSI

    • hekoheko1

      ihan on jo vitusti ajettu piicaassoollaaasiii.ei mene kauaa kun totuus paljastuu.hahhahaaaaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe