Ateismin karmea hedelmä

atte6

Monet ihmiset eivät ehkä tiedä sitä kuinka karmeaa hedelmää ateismin aate on saanut aikaan kautta historian. Viime vuosisata on julmin ja verisin ihmiskunnan historiassa. Ideologiat jotka vaikuttivat viime vuosisadan julmimpia tekoja nousivat pääosin ateismista. Sensaatiomainen ja vaiettu aihe on nyt artikkelin muodossa netissä; http://www.jariiivanainen.net/ateismi.html

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Historian opit

      Jokin aika kun on oltu iloisesti "vapaassa" ateismissa, niin mopo karkaa ja jälki on sen näköistä. Useimmat valtauskonnoista näyttävät kehnoimmastakin päästä antavan paremman tuen järjestäytyneille ja vakaille (turvallisille) yhteiskunnille kuin ateismi. Moni uskonto on osoittautunut epäonnistuneeksi, mutta kaikkein epäonnistunein on ateismi.

      • AloysiousPendergast

        Somalia, iran, bangladesh, afganistan, kolumbia,irak,syyria... Maita joissa uskovaisten määrä lähes 100% ja ai kun vakaita ovat. Ruotsi, suomi, hollanti, saksa. Näissä valtioissa ateismin määrä ylittää 60%. Onko pientä eroa?


    • jgkjhghj

      Hami ettei ateismi ole aate, muuten ihan hyvä provo. pus pus.

      • provoilija

        Jos ateismille löytyy oma sana, viestitetään tällä sanalla jotain. Käsittääkseni tällä sanalla viestitetään aatetta jonka mukaan ihmisen elämänkatsomukseen ei kuulu jumaliin uskominen. Jos ateismi ei olisi aate, miksi sille löytyy oma sana?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aate


    • antisemitismiä.
    • AloysiousPendergast

      Nuo väiteet ovat muuten bullshittiä. Jos tutkitaan historiaa on aika selvä että uskonnot ovat syynä suurimpiin karmeuksiin mitä löytyy. Ensimmäisinä tulevat mieleen natsismi ja inkvisitio sekä terrorismi.

      • Pakstori

        Nuo väiteet ovat muuten bullshittiä. Jos tutkitaan historiaa on aika selvä että uskonnot ovat syynä suurimpiin karmeuksiin mitä löytyy. Ensimmäisinä tulevat mieleen natsismi ja inkvisitio sekä terrorismi.

        Ei kaikissa uskonnoissa ole sotiminen sallittua....Esim. buddhalaisuus....Siksi kung-fuut niitä pieksee milloin tahtoo.... Kristiusko hyväksyy riitelyn, muttei murhaamista.... Islam hyväksyy sotimisen ja murhaamisen muttei henkistä pilkkaamista ja herjaa....Islma siis uskoo, samoin kuin muutkin uskonnot, ettei lihamme elämä ole vielä hengellisyyden elinehto....


      • Pakstori
        Pakstori kirjoitti:

        Nuo väiteet ovat muuten bullshittiä. Jos tutkitaan historiaa on aika selvä että uskonnot ovat syynä suurimpiin karmeuksiin mitä löytyy. Ensimmäisinä tulevat mieleen natsismi ja inkvisitio sekä terrorismi.

        Ei kaikissa uskonnoissa ole sotiminen sallittua....Esim. buddhalaisuus....Siksi kung-fuut niitä pieksee milloin tahtoo.... Kristiusko hyväksyy riitelyn, muttei murhaamista.... Islam hyväksyy sotimisen ja murhaamisen muttei henkistä pilkkaamista ja herjaa....Islma siis uskoo, samoin kuin muutkin uskonnot, ettei lihamme elämä ole vielä hengellisyyden elinehto....

        Mutta en minä ihan järjettömän paljon pelkää kuolemaa... Kuoleman pelko on kivun pelkoa tai tuskan loppumisen toivomista... Jos joku sielu joutuisi tuntemaan KAOOSTA hyvin suuressa määrin, JA KAUAN, eikä kuolemaa, ei moni haluaisi elää, koska se ei ole kaaos ei ole nautintoa.... Jeesus joutui ristillä, järkyttävän lyhyen ajan, kokemaan hyvin nopean sielullisen, henkisen ja lihallisenkin kaaos purskeen, koska moni luulee vieläkin, että Messiaan ristilläolohetki oli jotenkin enemmän syntejä sovittava, kuin hänen myöhempi elämänsä jota kestää 367 vuotta, Elian, erään profeetan ilmoituksen, tuomitessa Jeesus kuolemaan nuorempana mitä itsensä:-) Se oli hssu tuomio, tuskin kukaan haluaa muistaa edellistä, sitä missä juuri elää, inkarnaatiotansa yli 100:a vuotta, mutta joillekin ahneille sieluille sellainen asia on myönnetty.... Jos Jeesus tulee takaisin, niin en ole varma, kiduttaako Isä-Jumala häntä koko elämänsä jollakin varmuudella siitä, että hän oli tuo brutaaleja marttyrikuolemia ennen nuoruuttaankin, seuraajilleen aiheuttanut henkilö.... Kuitenkin niin harva kykeni noudattamaan Jeesuksen lain täydellisesti, vain ne hänen omat apostolinsa - ehkä, muut kristity tekivät sitä mitä kulloinkin miellytti tehdä.... Jos joku on voittanut suuren sielullisen taistelun siitä, että voittanut mukaavuudenhalunsa ja tehnyt jotain vaikeaa, hän saa kunniaa maailmassakin varmasti.... Vaikka se on valitettavasti vain pahaa, minun mielestäni.... Ei Jumala halua meiltä särkeä, muutakuin liiallisen hekuman, jos se astuu hänen suunnitelmiensa tielle, niinkuin yleensä asettuu...


      • Aacan.
        Pakstori kirjoitti:

        Mutta en minä ihan järjettömän paljon pelkää kuolemaa... Kuoleman pelko on kivun pelkoa tai tuskan loppumisen toivomista... Jos joku sielu joutuisi tuntemaan KAOOSTA hyvin suuressa määrin, JA KAUAN, eikä kuolemaa, ei moni haluaisi elää, koska se ei ole kaaos ei ole nautintoa.... Jeesus joutui ristillä, järkyttävän lyhyen ajan, kokemaan hyvin nopean sielullisen, henkisen ja lihallisenkin kaaos purskeen, koska moni luulee vieläkin, että Messiaan ristilläolohetki oli jotenkin enemmän syntejä sovittava, kuin hänen myöhempi elämänsä jota kestää 367 vuotta, Elian, erään profeetan ilmoituksen, tuomitessa Jeesus kuolemaan nuorempana mitä itsensä:-) Se oli hssu tuomio, tuskin kukaan haluaa muistaa edellistä, sitä missä juuri elää, inkarnaatiotansa yli 100:a vuotta, mutta joillekin ahneille sieluille sellainen asia on myönnetty.... Jos Jeesus tulee takaisin, niin en ole varma, kiduttaako Isä-Jumala häntä koko elämänsä jollakin varmuudella siitä, että hän oli tuo brutaaleja marttyrikuolemia ennen nuoruuttaankin, seuraajilleen aiheuttanut henkilö.... Kuitenkin niin harva kykeni noudattamaan Jeesuksen lain täydellisesti, vain ne hänen omat apostolinsa - ehkä, muut kristity tekivät sitä mitä kulloinkin miellytti tehdä.... Jos joku on voittanut suuren sielullisen taistelun siitä, että voittanut mukaavuudenhalunsa ja tehnyt jotain vaikeaa, hän saa kunniaa maailmassakin varmasti.... Vaikka se on valitettavasti vain pahaa, minun mielestäni.... Ei Jumala halua meiltä särkeä, muutakuin liiallisen hekuman, jos se astuu hänen suunnitelmiensa tielle, niinkuin yleensä asettuu...

        Tuskin Jumala olisi antanut ihmisen ilman syntiinlankeemusta elää massallisena luotuna, äitimaata suuresti kiduttaen, kaikella liia'alla liikkumisellaan, niinkään kauan kuin nykyään.... Se olisi ollut ilman lankeemusta, ikuinen häilyvä todellisuus, jossa kaikki kuvat olisvat olleet väri-illuusioina, hetken olemassa, ja toiveet olisvat toteutuneet, mutta kukaan ei olisi ilman lankemmusta halunnut joutua maan päälle. Paholainen on hyvin kauan elänyt tietäjä, ja halusi ihmisen pääsevän KUOLEMAAN, jossa hengellisiä totuuksia ei etisittäsi ollenkaan, ainoastaan fysikaalisen maailman liikkeitä, ja silloin olisi Jumala tuhottu, koska henkeä ei olisi ollut enää olemassa, paholaiselle se olisi sopinut, sille se on ihan sama, mikä massa se kulloinkin olisi....Ja kyllä paholainen saa mitä lystää tehdä, jos se Jumalan tiedon saa, mutta sitä en nyt paholaiselle paljasta, mikä se minulla on.... Jos tulee joskus pyssyllä Bruce Willis Schwarzeneggerinä tai Van Damme karatekalla sellaista vaatimaan, niin en minä vielä tiedä, kuin ovelaksi minä silloin ryhdyn.... Mutta totta, jos olen kristitty tai en kiellä Moosesta, ei minun ole lupa heitä tappaa, vaikka heillä saattaisi olla omapäinen satanistinen lupa minut tappaa.....


      • Laki-aki
        Aacan. kirjoitti:

        Tuskin Jumala olisi antanut ihmisen ilman syntiinlankeemusta elää massallisena luotuna, äitimaata suuresti kiduttaen, kaikella liia'alla liikkumisellaan, niinkään kauan kuin nykyään.... Se olisi ollut ilman lankeemusta, ikuinen häilyvä todellisuus, jossa kaikki kuvat olisvat olleet väri-illuusioina, hetken olemassa, ja toiveet olisvat toteutuneet, mutta kukaan ei olisi ilman lankemmusta halunnut joutua maan päälle. Paholainen on hyvin kauan elänyt tietäjä, ja halusi ihmisen pääsevän KUOLEMAAN, jossa hengellisiä totuuksia ei etisittäsi ollenkaan, ainoastaan fysikaalisen maailman liikkeitä, ja silloin olisi Jumala tuhottu, koska henkeä ei olisi ollut enää olemassa, paholaiselle se olisi sopinut, sille se on ihan sama, mikä massa se kulloinkin olisi....Ja kyllä paholainen saa mitä lystää tehdä, jos se Jumalan tiedon saa, mutta sitä en nyt paholaiselle paljasta, mikä se minulla on.... Jos tulee joskus pyssyllä Bruce Willis Schwarzeneggerinä tai Van Damme karatekalla sellaista vaatimaan, niin en minä vielä tiedä, kuin ovelaksi minä silloin ryhdyn.... Mutta totta, jos olen kristitty tai en kiellä Moosesta, ei minun ole lupa heitä tappaa, vaikka heillä saattaisi olla omapäinen satanistinen lupa minut tappaa.....

        Mooses eli Jumalan lain tuoja antaa kuitenkin JOKAISELLE luvan kostaa MURHA HETI - tai mahdollisimman pian....Kuten shakissakin, monen silmän mukaan. Sekin on tappamista, eli ehkä silläkään ei ikuista elämää saa, ellei synny suuri pelko murhaamista, eli kuolemaa kohtaan sillä, että murhaajan ei annettaisi elää, vaikka silloin ei murhaajankaan kostaja valitettavasti elä kauaa.... Jeesus halusi pitemmän jatkumon, jos et kosta murhaajalle, kaikki maailman pelit menettävät järkensä, mutta elämästä tulee pitempi piina....


    • Pakstori

      Ateismiin ympärään usein se idea, että pahat pitää tappaa ja hyvät jättää eloon?
      Mutta miksi vanhuksemme tappaisimme?
      "Ihminen on vasta nuoruudestaan saakka paha"..Vauva ja Lapsuus aika, johon liittyy niin isyys kuin äiteyskin ovat vielä lapsisielun tekosia, ja ne ovat hyviä asioita.... Jos lähdemme kunnian, kaiken matemaattisen ja henkikombinoinnin tielle meistä tulee pahoja - haluamme paljon sitä tehdä, ja monilla se on ylpeyttä tuottava tekijä... Toinen paha asia, on kunnian haluaminen kaikesta.....
      Kunnian ja Ylpeyden halu ei johda mihinkään hyvään, mutta mahdollistaa pitkän iän.... Vihan ja Rakkauden etsiminen johtaa hyvään....Kumpi niistä sitten enemmän sinuun kohlataakin: Jos olet vihainen, sinulle tulee helposti sydävika, ja jos pelkästään rohkeasti myönnät positiivisesti ja rakastat, aivosi ja kieltosääntösi kutistuvat rusinaksi.... Löytäkää tasapaino.... Viha ei ole sydämen tunne, jos sinulla on vihaa, olisi parempi pitää se vain päänsärkynä viinan juomisen ja lopettamisen jälkeen, jos sinulla on rokeutta, rakkautta tai kaipuuta, ne ovat sydämen vahvuuden elinehto.... Viisautta et saa, jos et kykene olemaan mitään asiaa kohtaan vihainen....

      • Selittelijä.

        Viisautta et saa, jos et kykene olemaan mitään asiaa kohtaan vihainen....

        Ei viha ja rakkaus ole välttämättä kovin eri asia ja aina vain vastakohtia. Viha haluaa viihdyttää ja rakkauskin voi olla raivoissaan!


      • Sananlaksu.
        Selittelijä. kirjoitti:

        Viisautta et saa, jos et kykene olemaan mitään asiaa kohtaan vihainen....

        Ei viha ja rakkaus ole välttämättä kovin eri asia ja aina vain vastakohtia. Viha haluaa viihdyttää ja rakkauskin voi olla raivoissaan!

        "Surevat silmät eivät köyhdy, mutta vasta iloiset kasvot ovat kauniita".


      • Siis koko ketju
        Sananlaksu. kirjoitti:

        "Surevat silmät eivät köyhdy, mutta vasta iloiset kasvot ovat kauniita".

        On yhden kylähullun monologia!
        XD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe