Mikä "ismi" tämä "seitsemännen päivän advent-ISMI" oikein on?
Kristinuskossa ei taida kuulua ismit ollenkaan sillä eihän Raamatussa ole mitään ismejä.
Mitä tarkoittaa advent-ismi?
7
135
Vastaukset
Hei !
"Adventus latinaa= "Jeesuksen tulo" på finska.
Merkitsee sellaista ajattelutapaa jossa usko perustetaan ajatukselle ja perustalle että Jeesus tulee.
Itse en ole käyttänyt koskaan tuota sanaa enkä ymmärrä kuin kirjat ja kannet lukeneet ihmset voivat käyttää tuollaista sanahirviötä joka tuo mieleen lähinnä jonkun kammottavan hivuttavan taudin?!
Olen käyttänyt ja ehdotan tilalle ="adventtilaiset" tms.
Seitsemännen päivän- merkitsee taas että adventiliike on ottanut yhdeksi metodikseen olla kuuliaisia alkuperäisen raamatullisen viikon seitsemännen päivän. Jes 58: jae 12 13-14.
yst. jari- Adventisti
Adventti sana tarkoitaa nimenomaan Jeesuksen tulon odotusta.
Siis tähän seurakuntaan kuuluva ihminen on adventisti ja hänen uskonsa =adventismia. Aivan samaoin kuin vaikkapa; babtisti edustaa babtismia.
Eihän nämä suomalaiselle oikein mee kaaliin.- ismi = ISMI
Sellaista uskoa ei olekaan kuin babtismi.
Adventismi on oma ainulaatuinen lajinsa uususkonnoissa.
Adventus ismi (suom.) - iltalukemista
ismi = ISMI kirjoitti:
Adventus ismi (suom.)Oletpa sinä kiinnostunut kaikista ismi-päätteisistä. Täällä sinulle lisää ihmettelemistä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ismeistä
Kun tarkkaan luet, niin löytyy sieltä se kaipaamasi babtismi myöskin. iltalukemista kirjoitti:
Oletpa sinä kiinnostunut kaikista ismi-päätteisistä. Täällä sinulle lisää ihmettelemistä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ismeistä
Kun tarkkaan luet, niin löytyy sieltä se kaipaamasi babtismi myöskin.Hyvä luettelo. :)
Kannattaa myös huomata, että "-ismi" on vain kuvaus jostakin käsitteestä ja joukoukossa on hyviä ja huonoja käsitteitä. Ismi ei sinänsä tee asiasta pahaa. Kapitalismi on yhden mielestä parempaa kuin kommunismi, toisen mielestä päinvastoin. Behaviorismi on monien mielestä hyvä psykologian käsite, ja antifasismi loistavaa, kun taas antisemitismi pahaa.
Kielten välillä on myös eroja. Suomessa "-suus" loppuiset käsitteet kuten luterilaisuus, helluntailaisuus, laestadiolaisuus ovat myös jossakin toisessa kielessä kaikki ismejä. Ja "suus" loppuisiin mahtuu hyviä kuten vaikka helppohoitoisuus tai kielteisiä kuten vaikka vaikeaselkoisuus.
Kai- Baptisti
ismi = ISMI kirjoitti:
Adventus ismi (suom.)"ismi on ISMI"lle! Valhetta pukkaat, tai puhut vastoin parempaa tietoa! Baptismi on:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Baptismi - Adventisti
ismi = ISMI kirjoitti:
Adventus ismi (suom.)ismi=ISMI:le!
Oikeassa olit, minulla oli kirjoitusvirhe, kirjoitin babtismi, kun olisi pitänyt kirjoittaa baptismi, mutta tismi kun tismi, siitähän nyt olikin vain kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129026Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883590- 202033
- 811256
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661071Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791055- 551023
- 65950