VUOROKAUSIRYTMI?

Miten muuten voi olla mahdollista, että iso-osa luomakuntaa elää vuorokausirytmin
mukaan, kuin että Luoja on luodessaan asettanut v.rymin isoon osaan luomakunnasta, ihminen mukaan luettuna?

21

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Siten muuten, että osa eliöistä on evoluutiolla sovittautunut vuorokausirytmiin, koska tämä tekee niiden elämisen helpommaksi. Sopeutuma on myös voinut periytyä lajiutumisessa jälkeläislajeille.

      • Sepä Se

        "Siten muuten, että osa eliöistä on evoluutiolla sovittautunut vuorokausirytmiin, koska tämä tekee niiden elämisen helpommaksi."

        Mikä on se havaittu mekanismi, jossa yökukkujat muuttuvat päiväkukkujiksi ja päinvastoin? Onko sinulla tällaisen mekanismin syntymisestä mitään näyttöä, vai pälätkö vain?


      • tieteenharrastaja
        Sepä Se kirjoitti:

        "Siten muuten, että osa eliöistä on evoluutiolla sovittautunut vuorokausirytmiin, koska tämä tekee niiden elämisen helpommaksi."

        Mikä on se havaittu mekanismi, jossa yökukkujat muuttuvat päiväkukkujiksi ja päinvastoin? Onko sinulla tällaisen mekanismin syntymisestä mitään näyttöä, vai pälätkö vain?

        Älä yritä ujuttaa mukaan väitetä', jota en esittänyt

        "Mikä on se havaittu mekanismi, jossa yökukkujat muuttuvat päiväkukkujiksi ja päinvastoin?"

        Tuollaista kukkumismuutosta en tiedä havaitunkaan. Päivärytmiin sovittautumisen mekanismista on selvästi enemmän objektiivista havaintonäyttöä kuin luomisesta kirjaimellisesti Genesis-tekstin mukaan.


      • Totuus esiin
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Älä yritä ujuttaa mukaan väitetä', jota en esittänyt

        "Mikä on se havaittu mekanismi, jossa yökukkujat muuttuvat päiväkukkujiksi ja päinvastoin?"

        Tuollaista kukkumismuutosta en tiedä havaitunkaan. Päivärytmiin sovittautumisen mekanismista on selvästi enemmän objektiivista havaintonäyttöä kuin luomisesta kirjaimellisesti Genesis-tekstin mukaan.

        Tässä on muuten mainio esimerkki kretiinien taktiikasta, heti kun annat vastuksen kysymykseen, pamautetaan toien "näämalle" ja yritetään unohtaa se tosiasia, että kysymykseenon vastattu.

        Kieroa peliä, mutta niin odotettua kretiiniltä.


      • Sepä Se
        Totuus esiin kirjoitti:

        Tässä on muuten mainio esimerkki kretiinien taktiikasta, heti kun annat vastuksen kysymykseen, pamautetaan toien "näämalle" ja yritetään unohtaa se tosiasia, että kysymykseenon vastattu.

        Kieroa peliä, mutta niin odotettua kretiiniltä.

        Väärin, tehän tuota taktiikkaa käytätte, kun ujutatte mukaan väitteen, jossa elukat evoluutiolla olisivat sovittautuneet eri vuorokausirytmiin, vaikka mistään tuollaisesta ei ole niin himpun verrankaan näyttöä.

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa...


      • tieteenharrastaja
        Sepä Se kirjoitti:

        Väärin, tehän tuota taktiikkaa käytätte, kun ujutatte mukaan väitteen, jossa elukat evoluutiolla olisivat sovittautuneet eri vuorokausirytmiin, vaikka mistään tuollaisesta ei ole niin himpun verrankaan näyttöä.

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa...

        Tuosta voit aloittaa näyttöön perehtymisen:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Circadian_rhythm

        "A defect in the human homologue of the Drosophila "period" gene was identified as a cause of the sleep disorder FASPS (Familial advanced sleep phase syndrome), underscoring the conserved nature of the molecular circadian clock through evolution.*** Many more genetic components of the biological clock are now known.*** Their interactions result in an interlocked feedback loop of gene products resulting in periodic fluctuations that the cells of the body interpret as a specific time of the day."

        Esittelehän nyt ne objektiiviset todisteet vuorokausirytmien muulla tavoin luoda pamauttamisesta.


      • Sepä Se
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuosta voit aloittaa näyttöön perehtymisen:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Circadian_rhythm

        "A defect in the human homologue of the Drosophila "period" gene was identified as a cause of the sleep disorder FASPS (Familial advanced sleep phase syndrome), underscoring the conserved nature of the molecular circadian clock through evolution.*** Many more genetic components of the biological clock are now known.*** Their interactions result in an interlocked feedback loop of gene products resulting in periodic fluctuations that the cells of the body interpret as a specific time of the day."

        Esittelehän nyt ne objektiiviset todisteet vuorokausirytmien muulla tavoin luoda pamauttamisesta.

        "
        "A defect in the human homologue of the Drosophila "period" gene was identified as a cause of the sleep disorder FASPS (Familial advanced sleep phase syndrome), underscoring the conserved nature of the molecular circadian clock through evolution.*** Many more genetic components of the biological clock are now known.*** Their interactions result in an interlocked feedback loop of gene products resulting in periodic fluctuations that the cells of the body interpret as a specific time of the day.""

        Höhlä. Tietysti joku geenivaurio voi vahingoittaa Luojan Luomisessa Luomia Geenejä niin, etteivät geenit toimi ongelmitta, kuten jo edellisissä viesteissäni olen maininnut että syntiinlankeemus toi kuoleman mukana monia haittavaitutuksia maailmaan.


      • tieteenharrastaja
        Sepä Se kirjoitti:

        "
        "A defect in the human homologue of the Drosophila "period" gene was identified as a cause of the sleep disorder FASPS (Familial advanced sleep phase syndrome), underscoring the conserved nature of the molecular circadian clock through evolution.*** Many more genetic components of the biological clock are now known.*** Their interactions result in an interlocked feedback loop of gene products resulting in periodic fluctuations that the cells of the body interpret as a specific time of the day.""

        Höhlä. Tietysti joku geenivaurio voi vahingoittaa Luojan Luomisessa Luomia Geenejä niin, etteivät geenit toimi ongelmitta, kuten jo edellisissä viesteissäni olen maininnut että syntiinlankeemus toi kuoleman mukana monia haittavaitutuksia maailmaan.

        Koetin merkitä lillukan, mutta varteenhan tuossa takerruit:

        .*** Many more genetic components of the biological clock are now known.***

        Usko siihen, että jokainen geeni on erikseen Luojan luoma on aina mahdollinen, mutta DNA-havainnot eivät sitä tue.


    • Miten voi olla mahdollista, että viikonpäivät on nimetty pakanajumalten nimiin? - sattumaako??

      • titeenharastaja

        Ei ole sattumaa.


      • tieteenharrastaja
        titeenharastaja kirjoitti:

        Ei ole sattumaa.

        Taitaa olla lukiräihiöisen nikkivoroilun yritys.


    • Jossain esitettiiin naurettavimpana esimerkkinä todistelusta Jumalan olemassaolosta, hyvyydestä ja kaitselmuksesta se, että jokaisella lapsella on äiti, ja eläinpienokaisella rakastavainen emo.

      • äimän käkenä

        Jossain evoluutioteorian perusteissa kerrottiin miten ihminen siirtyi nykyiseen ruokavalioon.Puppuahan se oli, kuten kaikki tietävätkin.

        http://nesaraaustralia.com/2012/10/14/doctors-confirm-indian-man-lives-on-sunlight-and-water/


      • äimän käkenä kirjoitti:

        Jossain evoluutioteorian perusteissa kerrottiin miten ihminen siirtyi nykyiseen ruokavalioon.Puppuahan se oli, kuten kaikki tietävätkin.

        http://nesaraaustralia.com/2012/10/14/doctors-confirm-indian-man-lives-on-sunlight-and-water/

        >>Jossain evoluutioteorian perusteissa kerrottiin miten ihminen siirtyi nykyiseen ruokavalioon.Puppuahan se oli, kuten kaikki tietävätkin.

        Vaikea kommentoida kun et ilmoita lähteitä.

        >>http://nesaraaustralia.com/2012/10/14/doctors-confirm-indian-man-lives-on-sunlight-and-water/


      • Sepä Se
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Jossain evoluutioteorian perusteissa kerrottiin miten ihminen siirtyi nykyiseen ruokavalioon.Puppuahan se oli, kuten kaikki tietävätkin.

        Vaikea kommentoida kun et ilmoita lähteitä.

        >>http://nesaraaustralia.com/2012/10/14/doctors-confirm-indian-man-lives-on-sunlight-and-water/

        Mitä sää oikein höpäjät? Jumalahan loi ihmisen kuvakseen, ja Jumalan sana on elämän leipä. Mikä kohta tässä nyt on sinulle niin vaikeaa ymmärtää?


      • Sepä Se

        Niin. Kaikki on järjestelty aurinkokunnassamme alunperin ihanteellisiin olosuhteisiin. Nykyään tosin maailmassamme vallitsee synnin mukana tullut kuolema ja turmelus.


    • Kyllä se kuulkaa niin on, että Luoja on viisaudessaan asettanut määrättyihin eliöihin
      vuorokausirytmin; on aivan turhaa tulla selittämään jostain sopeutumisesta, ja miten
      eliöt olisivat voineet elää tuon sopeutumisjakson, jos vuorokausirytmi olisi ollut sitä ja tätä?

      • Tuota..
        "Kyllä se on kuulkaa niin" ja "Aivan turhaa tulla selittämään" eivät ole minkäänlaisia perusteluita. Jämerämmin sanomalla tai nyrkkiä pöytään iskemällä ei mikään sanoma muutu uskottavammaksi.Se, että joku uskoo, vaikka kuinka lujasti, ei vakuuta ketään muuta muusta, kuin sinun uskostasi.
        Kyllä sinulla vaikuttaisi viimeisen kysymyksesi perusteella olevan "loikkavastaus" tietämättömyyden yli ja sen nimi on "koska Jumala".


      • tieteenharrastaja

        Kysehän onkin siitä, että miten:

        "..Luoja on viisaudessaan asettanut määrättyihin eliöihin
        vuorokausirytmin;.."

        Objektiivisia havaintoja on vain yhdestä tavasta.


    • >on aivan turhaa tulla selittämään jostain sopeutumisesta

      Se kyllä tiedetään, että kretupelleille on turhaa selittää yhtään mitään. Se Mortonin demoni nääs. Mutta me selitelläänkin niille, jotka ei täällä pidä meteliä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe