Näin viime yönä surullisen unen.
Olin suuressa väkijoukossa sisätiloissa, siellä oli massoittain väkeä. Uskon tämän kuvaavan maailmaa. Oviaukolla oli kenkiä, paljon kenkiä (uskon tämän kuvaavan alttiuden kenkiä), jotka oli riisuttu sisään tullessa. Etsin omiani, sillä tiesin, että minun pitäisi kiiruhtaa häihin. Ilman kenkiä en voinut poistua tiloista.
Lopulta kenkäni löytyivät, toinen oli koko ajan ollut siinä, mutta toisen oli joku tyrkännyt pussiin, joka minulla oli mukanani, tietämättäni.
No, jossain siinä välillä mietin, missä voisin peseytyä. Järven ranta oli lähellä, ja kävin siellä vaahdottamassa hiukseni ja lähestyin sitten hääpaikkaa, joka oli hyvin kaunis vanha rakennus. Ehdin kyllä muuten mainiosti, mutta en ollut vieläkään peseytynyt. Kysäisin papilta, joka tuli ovella vastaan, olisiko jossain WC:tä, jotta voisin hiukan peseytyä. Ajattelin, että hän onneksi luulisi, että haluaisin vain hiukan pestä matkahikeä pois, mutta minä tiesin, etten ollut peseytynyt lainkaan, paitsi hiukseni, jotka kaikki näkevät.
No, minut ohjattiin pesu- ja saunatiloihin, joissa minua kohtasi järkytys: kokonaisia seiniä ei ollut lainkaan. Kaikki peseytyminen tapahtui siinä mahdollisuudessa, että joku tulisi ja näkisi. Kaiken lisäksi häähuone oli aivan lähellä, suorastaan kulman takana. Minun täytyi siis yrittää peseytyä vaatteet päällä, hiukan sieltä täältä, enkä kuitenkaan saisi itseäni puhtaaksi.
Minulla oli jonkinlainen puku, mutta siinä peseytyessäni huomasin jostakin löytyneen vanha nuhruisen valkoinen puuvillaneuleeni, ja sen alla oleva nuhruinen toppi. Muistin pitäneeni niitä joskus joissain juhlissa, mutta nyt - ne olivat vanhat ja nuhruiset (tosin pestyt). Ajattelin, että niiden täytyy kuitenkin nyt kelvata.
Surullisinta tuossa unessa oli, että en ollut morsian - luulin jossain vaiheessa esittäväni siellä ohjelmaa, mutta minulta ei odotettu sitäkään - olin siis vain tyhjänpanttina, vanhoissa, nuhruisissa vaatteissa, ilman kunnollista peseytymistä. Pelkäsin haisevani.
Kun heräsin tuosta unesta, tein kunnon remonttia omassa elämässäni. Onko Jumalan tuli hiipunut? Ovatko kengät käytössä kuten pitäisi? Olisiko ylläni tuoreet, uudet vaatteet, juhlien arvoiset? Olisinko morsian vai vain "täytettä"? Pääsisinkö juhliin nuhruisissa vaatteissani?
Veljet, siskot, pidetään kädestä kiinni, Jeesuksen ja toistemme. Meitä ei ole määrätty vihaan. Hän pitää kiinni meistä, jos me hänestä. Älkäämme antako rakkautemme kuolla.
Johanneksen evankeliumi:
15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
Matteuksen evankeliumi
22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
6:11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
6:13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
6:14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
6:15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
6:16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
6:18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
Surullinen uni
27
535
Vastaukset
- yksin armosta
Lisään tähän viestin, jota suomensin eilen, se sopii mielestäni hyvin teemaan:
”Hello! On October 25th, 2012, the next messenger angel of God brought on this message to Benjamin Cousijnsen.
Shalom, Benjamin Cousijnsen! Tervehdin sinua Yeshua HaMashiach`n, Jeesuksen Kristuksen mahtavassa nimessä. Nimeni on Chasa.
Kaikkivaltias varoittaa kaikkia Jumalan lapsia! Nimitän teille henkiä, jotka ovat keskuudessanne-
Jesaja:
2:12 Sillä Herran Sebaotin päivä kohtaa kaikkea ylpeää ja korskeata ja kaikkea ylhäistä, niin että se maahan painuu,
Jesaja:
59:4 Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion.
59:5 Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme.
Pahat henget ovat jo saaneet monia ihmisiä, myös kristittyjä, raskaaksi!
Jesaja:
59:6 Heidän verkkonsa eivät kelpaa vaatteeksi, heidän tekemäänsä ei voi verhoutua; heidän työnsä ovat vääryyden töitä, ja heidän kätensä ovat täynnä väkivallan tekoa.
59:7 Heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan viatonta verta; heidän ajatuksensa ovat vääryyden ajatuksia, tuho ja turmio on heidän teillänsä.
Nämä pahat henget ovat liikkeellä ihmisiä, erityisesti kristittyjä, varten, jotka uskovat Yeshua HaMashiach`iin, Jeesukseen Kristukseen.
Ne kiirehtivät, sillä ne tietävät: yhä lyhyt aika, sitten monet tulevat olemaan Yeshuan, Jeesuksen kanssa.
Lisäksi siellä on monia langenneita enkeleitä: pahoja henkiä.
Joukossanne on rakkaudettomuuden henkiä, kateuden henkiä, katkeruuden, epäuskon, kiistan, panettelun, epäjumalanpalveluksen, valheiden, loukkauksen, epäpuhtauden, väkivallan, ylimielisyyden, mustasukkaisuuden henkiä…
Sananlaskut:
28:26 Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.
Astukaa ulos heikkoudestanne, olette vahvoja!
Psalmit:
28:7 Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän.
Paha henki ei koskaan anna anteeksi ja myönnä, mutta kristitty, joka ajattelee Jumalan asioita ja voi antaa anteeksi lähimmäiselleen, antaa. Todellinen kristitty ei ikinä istu takaisin, vaikka hän on heikko. Mutta jopa heikkoudessa – se on tunne! – teidän ei saa laskea aseitanne, vaan käyttää niitä! Ja käyttäkää suutanne! Mitä minun tarvitsee sanoa, sanon.
Lukekaa Raamattuanne ja oppikaa, ja torjukaa henget Jumalan aseilla, niin tulette olemaan enemmän kuin sankareita Jumalan silmissä. Älkää myöskään antako pettää itseänne. Herran ääni on voimallinen. Herran ääni on täynnä majesteettisuutta.
Psalmit:
29:4 Herran ääni käy voimallisesti, Herran ääni käy valtavasti.
Hän, joka ei vahvista itseään nyt, tulee eksytetyksi/kadotetuksi. Laittakaa yllenne kaikki hengelliset aseenne ja seisokaa voimassa!
Kiitos Hänelle, ja antakaa hänelle kunnia, joka sen ansaitsee.
Benjamin, he kuuntelevat liikaa pahoja henkiä.
1. Korinttolaiskirje 13 – Tämä teidän täytyy lukea ja opiskella itse. Tuokaa itsenne rukouksessa.
Minä menen nyt, Benjamin, Jumalan profeetta, Ruacha, Jeshu, Shalom!
Copyright:
Rakkaat ihmiset, levittäkää tätä viestiä ilman muutoksia!
http://www.youtube.com/watch?v=lWj1WZg0bdI&feature=plcp - seurailija
Vakavaa sanomaa, mutta valitettavan ajankohtaista!
- Valkeat vaatteet
Morsiamen vaatteista, Efe 5:25-27
”Miehet, rakastaa vaimojanne niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä. Että hän sen pyhittäisi, puhdistaisi sen, vedellä pesten, sanan kautta. Saadakseen asetetuksi eteensä seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään mutta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.”
Jeesus, Sardeen seurakunnalle, Ilm 3:4-5
”Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän krijasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.”
Jeesus Laodikean seurakunnalle, Ilm 3:18
”Minä neuvon sinua ostamaan kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit. Ja valkeat vaatteet että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi että näkisit.”
”Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin.” Ilm 22:14
”Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he tulevat? (----) Nämä ovat ne jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.” Ilm 7:13-14
- Kovaa tavaraa!!!
Minäkin näin viime yönä unta.Mutta en kerro sen unen sisältöä syystä,että sen unen sisältö on kielletty alle 18-vuotialta sekä myös herkkäuskoisilta immeisiltä..
- الجن
>>>Näin viime yönä surullisen unen.
Olin suuressa väkijoukossa sisätiloissa, siellä oli massoittain väkeä. Uskon tämän kuvaavan maailmaa. Oviaukolla oli kenkiä, paljon kenkiä (uskon tämän kuvaavan alttiuden kenkiä), jotka oli riisuttu sisään tullessa. Etsin omiani, sillä tiesin, että minun pitäisi kiiruhtaa häihin. Ilman kenkiä en voinut poistua tiloista.
Lopulta kenkäni löytyivät, toinen oli koko ajan ollut siinä, mutta toisen oli joku tyrkännyt pussiin, joka minulla oli mukanani, tietämättäni.
No, jossain siinä välillä mietin, missä voisin peseytyä. Järven ranta oli lähellä, ja kävin siellä vaahdottamassa hiukseni ja lähestyin sitten hääpaikkaa, joka oli hyvin kaunis vanha rakennus. Ehdin kyllä muuten mainiosti, mutta en ollut vieläkään peseytynyt. Kysäisin papilta, joka tuli ovella vastaan, olisiko jossain WC:tä, jotta voisin hiukan peseytyä. Ajattelin, että hän onneksi luulisi, että haluaisin vain hiukan pestä matkahikeä pois, mutta minä tiesin, etten ollut peseytynyt lainkaan, paitsi hiukseni, jotka kaikki näkevät.
No, minut ohjattiin pesu- ja saunatiloihin, joissa minua kohtasi järkytys: kokonaisia seiniä ei ollut lainkaan. Kaikki peseytyminen tapahtui siinä mahdollisuudessa, että joku tulisi ja näkisi. Kaiken lisäksi häähuone oli aivan lähellä, suorastaan kulman takana. Minun täytyi siis yrittää peseytyä vaatteet päällä, hiukan sieltä täältä, enkä kuitenkaan saisi itseäni puhtaaksi.
Minulla oli jonkinlainen puku, mutta siinä peseytyessäni huomasin jostakin löytyneen vanha nuhruisen valkoinen puuvillaneuleeni, ja sen alla oleva nuhruinen toppi. Muistin pitäneeni niitä joskus joissain juhlissa, mutta nyt - ne olivat vanhat ja nuhruiset (tosin pestyt). Ajattelin, että niiden täytyy kuitenkin nyt kelvata.
Surullisinta tuossa unessa oli, että en ollut morsian - luulin jossain vaiheessa esittäväni siellä ohjelmaa, mutta minulta ei odotettu sitäkään - olin siis vain tyhjänpanttina, vanhoissa, nuhruisissa vaatteissa, ilman kunnollista peseytymistä. Pelkäsin haisevani.
Kun heräsin tuosta unesta, tein kunnon remonttia omassa elämässäni. Onko Jumalan tuli hiipunut? Ovatko kengät käytössä kuten pitäisi? Olisiko ylläni tuoreet, uudet vaatteet, juhlien arvoiset? Olisinko morsian vai vain "täytettä"? Pääsisinkö juhliin nuhruisissa vaatteissani?
Veljet, siskot, pidetään kädestä kiinni, Jeesuksen ja toistemme. Meitä ei ole määrätty vihaan. Hän pitää kiinni meistä, jos me hänestä. Älkäämme antako rakkautemme kuolla. - yksin armosta
Huomenta!
Jälleen on teille jaettavaa. Nimittäin, tahdon kertoa viimeisen vuoden tapahtumista, hengellisestä sodankäynnistä, jota on käyty omalla kohdallani. Kerron nämä jälleen siksi, että joku voi saada niistä vertaistukea tai apua tämän hetken tilanteisiin.
Vuosi sitten kuulin Jumalan kutsun paastoon. Enpä voi paastoilla pröystäillä, vaikka jälkeenpäin olenkin ymmärtänyt paastonneeni paljonkin, en vain ole käsittänyt paaston olevan melko moniulotteinen asia.
No, en siis totellut tuota kutsua (näette, ei mikään uskon sankari edelleenkään). Jouduin pakkopaastoon. Jumala sai vatsani niin sekaisin, etten kolmeen viikkoon juuri kyennyt laittamaan muruakaan suuhun, ja menin kyllä aika huonoon kuntoon.
Noissa tunnelmissa hain sitten vastausta Jumalalta, ja totesin, että pakkopaasto oli ollut ohjelmassa. Niinpä otin lusikan kauniiseen käteen ja anoin Jumalalta ohjeita selvittää tilanne.
No, tuosta lähtien olen sitten paastonnut enemmän tai vähemmän. Kun olen välillä luistellut ja kyseenalaistanut, vihollisen hyökkäykset ovat käyneet niin kuumiksi, että on ollut P a k k o huutaa anteeksiantoa ja armahdusta ja luvattava paastota enemmän.
Tähän väliin semmoinen huomautus, että tässä pakkopaasto-asiassa on kyse siitä, että olen itseni Jumalalle täysin antanut, ja monta kertaa rukoilemalla rukoillut, että Herra kääntää asian kuin asian, niin, että seuraan ja tottelen häntä. Siihen kuuluu siis kurinpalautus keinolla jos toisella - se on armoa.
No, joku voi siis luulla, että tämä on kärsimystä. Ei ole. Kun sitten kerran olin taas aikeissa luovuttaa, kuulin, kuinka eräs tuttavani oli joutunut sairaalaan. Tämä oli suora kehotus minulle: jatka, tyttö, jatka. Nyt ei ole leikistä kysymys.
Olen muuten monien kuullut todistavan äkillisistä sairausjutuista viimeisen vuoden aikana, jotka ovatkin muuttuneet joko äkkiparantumisiksi tai osoittautuneet paljon vähäisemmiksi tai olemattomammiksi, kuin olisi osannut ajatella - se on armoa.
Kerran minua lähestyi sapelivarusteinen nainen (en tiedä, oliko se sapeli, mutta käyrä se oli ja valtavan pitkä ja terävä) unessa. Luulen tunnistaneeni tuon naisen. Useammankin yön ajan hän hiiviskeli nurkissani ja ajoin häntä pois milloin milläkin (ottakaa huomioon, kerron tämän nyt kevyesti ja tarinallisesti, ei se nyt oikeasti näin tarinamaista ja kevyttä ja skitsofrenistä ole). Itse asiassa kerroin tästä helluntailaisuus-palstalla muutama kk sitten, kuinka sain Jumalalta sanat tuohon tilanteeseen: rukoilla Isä-meidän rukousta ja erityisesti sitä anteeksianto-osuutta. Ymmärsin, että minun on kiireesti annettava anteeksi, jos on jotain vielä anteeksiantamatonta - ja tein niin.
No, toisena yönä heräsin siihen, että ehdin juuri nähdä unessa kuvan lentävästä hahmottomasta "hahmosta", joka lensi minua kohden suunnattomalla vauhdilla yllättääkseen minut. Ennen kuin se ehti kohdalleni, nostin käteni (tein tämän siis unessa) ja heräsin siihen. Ymmärsin, että paha henki oli tahtonut yllättää minut, etten ehtisi reagoida, mutta Jumala nosti minun käteni unessa ylös H e n g e n M i e k a n kanssa, niin että henki hajosi. Itse asiassa samaan aikaan mieheni oli hereillä ja rukoili kielillä puhuen - todennäköisesti varjelusta meille.
Näiden jälkeen aloin toden teolla rukoilla enkeleitä ja Jeesuksen verta koko kotimme alueelle, sillä tunsin meidän todella tarvitsevan sitä. Samoin Jumalan sota-asun pukemisesta tuli aivan uudella lailla tiedostettua toimintaa.
Viime syksynä koin myös, kuinka pelko alkoi juosta kintereilläni. Se oli sellainen epämääräinen, läsnäoleva tunne, joka häiritsi minua.
Jäin sitten yksin muutamaksi päiväksi ja illan pimetessä tunsin jälleen tuon pelon kosketuksen. Olin kulkemassa toiseen huoneeseen, kun oviaukon ohitettuani käännyin vaistomaisesti eteiseen päin ja avasin suuni. Suuni muodosti voimakkaita, käskeviä lauseita kielillä puhuen, ja sieluni silmillä paremmin tunsin kuin näin, kuinka eteisestä lähti kiireen vilkkaa pakoon joku.
Loput päiväni sain olla rauhassa.
Hengellinen sodankäynti on todellista. Pelon henget, epäuskon, katkeruuden ja anteeksiantamattomuuden henget ovat todellisia. Lähesty niitä Jeesuksen nimessä. Tee parannusta kaikesta, mitä Hän tuo mieleesi, ja nosta pyhät kätesi vailla epäilystä Hänen puoleensa, joka suojaa sinua. Hän pukee sinut vanhurskauteen ja rakkauteen, Jumalan Pojan Vereen ja suojelukseen. Aamen.- HerranOnKunnia
Kommenttia: Tärkein taistelu- ja voittoareena!
Kaikkein tärkein ja relevantti taistelu käydään - missä? Eräs viisas sanoo:
kun per-ke-le, maailma ja oma liha ovat vihollisia!
Mikä on strateginen paikka? Kuka on voittaja, ja miten? Se, joka voittaa oman lihansa; so. syntisen luontonsa vihollisuuden.
Moni uskova käyttää paljon energiaa "taistelemalla" milloin mitäkin "vihollista" vastaan. Milloin on demoneita, milloin on paho-lainen liikkeellä sen ja sen ihmisen kautta.
Nuorena uskovana tuli ihmeteltyä sitä, kun toiset uskovat puhuivat:
"nyt vihollinen hyökkää" - nyt se taa hyökkää! Näytti siltä, ettei heillä ollut Jeesus-uskoa, vaan Vihollis-Usko! He näkivät vihollisen töitä siinä ja tässä ja tuossa... Ihmettelin.
Sitten Jumalan henki opetti: "Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään" .
Heb 12:2. Taistelussa ei tule tuijottaa kaiken aikaa "vihollista"... vaan tulee katsoa Häneen, joka on JO VOITTANUT vihollisen. Se on uskon katse!
Poistaa pelon, tutinat, antaa rohkeuden - Hänen voittonsa perässä!
Ja Jumala opetti. Sanastaan. Kaiken sen läksyn. Muistutti, kuin muinoin Israelilaiset olivat paniikissa "vihollisten" edessä.. . Kansa parkui ja huusi ja itki koko yön! Pelkäsi ja vapisi ja napisi! 4 Moos 14:1-4. Ja Jumalakin suuttui siihen epäuskon veisuuseen! Mutta Joosua ja Kaaleb? Heissä oli uskon henki, siksi - miksi? Että he KATSOIVAT Herraan, eivät viholliseen. Sanoivat: "Heistä ei ole meille kuin suupalaksi"... 14:9.
Kaikki todellinen voitto tai tappio tapahtuu - missä? Jokaisen omassa sisimmässä. Tappio tai voitto.
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se joka uskokoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" 1 Joh 5:4-5
Mutta voittoa ulkoisia "vihollisia" vastaan on epärealistista ajatella, ellei ENSIN ole voittanut niitä vihollisia jotka vaanivat omassa turmeltuneessa olemuksessa. ENSIN on Jeesuksen saatava kuninkuus. Hengen avulla on syntisen luonnon meissä kukistuttava. Se, jonka elämässä Jeesus hallitsee, on voittajana, Mestarina, Kuninkaana --- se voittaa ulkoiset vihollisuudet.
Voittaja ei ole ihminen - vaan Kristus meissä. Meidän uskomme kautta, kun annamme Hänelle Kuninkuuden!
Helppoa? Kyllä ja ei. Syntinen lihamme on kuin magneetti, joka vetää pimeyttä ja pahoja voimia kiinni. Eli, se pitää asettaa Sanan ja Hengen kuuliaisuuteen...
Kun paholainen kiusasi Jeesusta pitkän paaston jälkeen, Jeesus vastusti sitä SANALLA. Ja lopuksi - kun pahol. ei saanut otetta Jeesuksesta - se poistui.
Kun Jeesus sitten Getsemanessa kävi taas ottelua, Hän voitti. Hän taivutti tahtonsa Isän tahtoon, ja sen perästä Hän saattoi rauhassa kestää Via Dolorosan. Pimeys ei saanut hänestä otetta häpäisyn ja kuolemankaan keskellä.
Siis. Ainoa voitollisen ja tappiollisen taistelun areena on omassa olemuksessamme. Mitkään ulkoiset "viholliset" eivät saa otetta, jos koko elämämme on pyhitetty Herran kuuliaisuuteen. Ne menevät pois. Eivät kestä Herran valoa, auktoriteettia.
Mutta älköön kukaan ajatelko että se kävisi helposti? Että voitto tulisi kuin pika-arpajaisten tyyliin. Ei koskaan, kristillisessä historiassa. Jokaista koetellaan, kiusataan, testataan. Mutta jokaisen testin perästä, jos JEESUS sen erätaistelun meissä voittaa -- me saamme rauhan siltä osin. Niinkuin Jeesuskin pääsi rauhaan - kiusatun ja voitetun erän perästä.
"Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi. Ja Jeesus palasi hengen voimassa Galileaan." Luuk 4:13-14
Tahtotko tulla voittajaksi? On vain arkinen ja kivinenkin tie: Uskon ja kuuliaisuuden polku. Kaita tie. Usko ei kasva nykyajan hömppätasolla. Kristillisen viihteen, sekasotkun, ihmisten ennustelujen tasolla.
"Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen ----- Kristuksen sanasta."
Voitto kasvaa uskossa, uskon asenteessa. Ja Sana meissä tulee lihaksi, todellisuudeksi, voittavaksi aseeksi - kaikkea koskien.
Ja mitä pimeämmäksi ajan ilta käy, yökin kolkuttaa ovelle - sitä enemmän me tarvitsemme voittavaa uskoa. Joka asuu meissä, Jumalan armosta. Kun Kristus Jeesus saa kunnia-aseman meissä. Sydäntemme valtaistuimella! - Tapsa 1
HerranOnKunnia kirjoitti:
Kommenttia: Tärkein taistelu- ja voittoareena!
Kaikkein tärkein ja relevantti taistelu käydään - missä? Eräs viisas sanoo:
kun per-ke-le, maailma ja oma liha ovat vihollisia!
Mikä on strateginen paikka? Kuka on voittaja, ja miten? Se, joka voittaa oman lihansa; so. syntisen luontonsa vihollisuuden.
Moni uskova käyttää paljon energiaa "taistelemalla" milloin mitäkin "vihollista" vastaan. Milloin on demoneita, milloin on paho-lainen liikkeellä sen ja sen ihmisen kautta.
Nuorena uskovana tuli ihmeteltyä sitä, kun toiset uskovat puhuivat:
"nyt vihollinen hyökkää" - nyt se taa hyökkää! Näytti siltä, ettei heillä ollut Jeesus-uskoa, vaan Vihollis-Usko! He näkivät vihollisen töitä siinä ja tässä ja tuossa... Ihmettelin.
Sitten Jumalan henki opetti: "Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään" .
Heb 12:2. Taistelussa ei tule tuijottaa kaiken aikaa "vihollista"... vaan tulee katsoa Häneen, joka on JO VOITTANUT vihollisen. Se on uskon katse!
Poistaa pelon, tutinat, antaa rohkeuden - Hänen voittonsa perässä!
Ja Jumala opetti. Sanastaan. Kaiken sen läksyn. Muistutti, kuin muinoin Israelilaiset olivat paniikissa "vihollisten" edessä.. . Kansa parkui ja huusi ja itki koko yön! Pelkäsi ja vapisi ja napisi! 4 Moos 14:1-4. Ja Jumalakin suuttui siihen epäuskon veisuuseen! Mutta Joosua ja Kaaleb? Heissä oli uskon henki, siksi - miksi? Että he KATSOIVAT Herraan, eivät viholliseen. Sanoivat: "Heistä ei ole meille kuin suupalaksi"... 14:9.
Kaikki todellinen voitto tai tappio tapahtuu - missä? Jokaisen omassa sisimmässä. Tappio tai voitto.
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se joka uskokoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" 1 Joh 5:4-5
Mutta voittoa ulkoisia "vihollisia" vastaan on epärealistista ajatella, ellei ENSIN ole voittanut niitä vihollisia jotka vaanivat omassa turmeltuneessa olemuksessa. ENSIN on Jeesuksen saatava kuninkuus. Hengen avulla on syntisen luonnon meissä kukistuttava. Se, jonka elämässä Jeesus hallitsee, on voittajana, Mestarina, Kuninkaana --- se voittaa ulkoiset vihollisuudet.
Voittaja ei ole ihminen - vaan Kristus meissä. Meidän uskomme kautta, kun annamme Hänelle Kuninkuuden!
Helppoa? Kyllä ja ei. Syntinen lihamme on kuin magneetti, joka vetää pimeyttä ja pahoja voimia kiinni. Eli, se pitää asettaa Sanan ja Hengen kuuliaisuuteen...
Kun paholainen kiusasi Jeesusta pitkän paaston jälkeen, Jeesus vastusti sitä SANALLA. Ja lopuksi - kun pahol. ei saanut otetta Jeesuksesta - se poistui.
Kun Jeesus sitten Getsemanessa kävi taas ottelua, Hän voitti. Hän taivutti tahtonsa Isän tahtoon, ja sen perästä Hän saattoi rauhassa kestää Via Dolorosan. Pimeys ei saanut hänestä otetta häpäisyn ja kuolemankaan keskellä.
Siis. Ainoa voitollisen ja tappiollisen taistelun areena on omassa olemuksessamme. Mitkään ulkoiset "viholliset" eivät saa otetta, jos koko elämämme on pyhitetty Herran kuuliaisuuteen. Ne menevät pois. Eivät kestä Herran valoa, auktoriteettia.
Mutta älköön kukaan ajatelko että se kävisi helposti? Että voitto tulisi kuin pika-arpajaisten tyyliin. Ei koskaan, kristillisessä historiassa. Jokaista koetellaan, kiusataan, testataan. Mutta jokaisen testin perästä, jos JEESUS sen erätaistelun meissä voittaa -- me saamme rauhan siltä osin. Niinkuin Jeesuskin pääsi rauhaan - kiusatun ja voitetun erän perästä.
"Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi. Ja Jeesus palasi hengen voimassa Galileaan." Luuk 4:13-14
Tahtotko tulla voittajaksi? On vain arkinen ja kivinenkin tie: Uskon ja kuuliaisuuden polku. Kaita tie. Usko ei kasva nykyajan hömppätasolla. Kristillisen viihteen, sekasotkun, ihmisten ennustelujen tasolla.
"Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen ----- Kristuksen sanasta."
Voitto kasvaa uskossa, uskon asenteessa. Ja Sana meissä tulee lihaksi, todellisuudeksi, voittavaksi aseeksi - kaikkea koskien.
Ja mitä pimeämmäksi ajan ilta käy, yökin kolkuttaa ovelle - sitä enemmän me tarvitsemme voittavaa uskoa. Joka asuu meissä, Jumalan armosta. Kun Kristus Jeesus saa kunnia-aseman meissä. Sydäntemme valtaistuimella!Vastaus HerranOnKunnia:lle,
olen täysin samaa mieltä kanssasi!
Sain aikanaan alku-uskonvuosieni aikaan väärää opetusta, johon oli kätketty juuri tätä taistelua "kaikkea vastaan" ja vääränlaista korostavaa enkelioppia, joka on nykyään muotia mm.Usa:ssa ja sieltä levinnyt muualle mm. kirjojen, TV7 ym. kautta myös vapaisiin suuntiin kiihtyvässä tahdissa.
Tällainen väärä omaksuttu oppi/kokemuksellisuus lopulta polttaa ihmisen loppuun ja voin rehellisesti sanoa, että muistuttaa kovasti ääriliikeiden opetusta (Toronto, Pensacola, Lakeland / Todd Bentley, Benny Hinn ym.). ja varoitan eksytyksestä yksin armosta nimimerkkiä, joka varmasti on aito omassa uskossaan. Niin minäkin olin aito aikanaan omassa väärässä saadussani opissa ja uskoin näihin eksytyksiin vilpittömästi, kunnes Herra avasi silmäni ja korvani totuudelle.
Monet kristityt ihmiset tänä päivänä etsivät enemmän ihmeitä, merkkejä, profetioita ja ovat erilaisten vieraitten eksytysten riepoteltavina. Vanha evankeliumi ja sana rististä ei tahdo enää kelvata, vaan pitää olla uutta ja ihmeellistä ja vanha risti saa mennä...
Vielä yksin armosta olevalle nimimerkille: lue rukouksessa
1. Joh: kirje 4: 1 - 6 ja testaa vilpittömässä rukouksessa saatuasi ns. hengen sanomia enkeleiltä.
Itse aikanaan testasin ja ns. väärät henget paljastuivat. Asiat, jotka näyttivät ihanilta ja ns. enkelin hahmossa, olivatkin valitettavasti petosta ja eksytystä, josta sain tehdä todella parannusta... - Koukkuun jääneet
Tapsa 1 kirjoitti:
Vastaus HerranOnKunnia:lle,
olen täysin samaa mieltä kanssasi!
Sain aikanaan alku-uskonvuosieni aikaan väärää opetusta, johon oli kätketty juuri tätä taistelua "kaikkea vastaan" ja vääränlaista korostavaa enkelioppia, joka on nykyään muotia mm.Usa:ssa ja sieltä levinnyt muualle mm. kirjojen, TV7 ym. kautta myös vapaisiin suuntiin kiihtyvässä tahdissa.
Tällainen väärä omaksuttu oppi/kokemuksellisuus lopulta polttaa ihmisen loppuun ja voin rehellisesti sanoa, että muistuttaa kovasti ääriliikeiden opetusta (Toronto, Pensacola, Lakeland / Todd Bentley, Benny Hinn ym.). ja varoitan eksytyksestä yksin armosta nimimerkkiä, joka varmasti on aito omassa uskossaan. Niin minäkin olin aito aikanaan omassa väärässä saadussani opissa ja uskoin näihin eksytyksiin vilpittömästi, kunnes Herra avasi silmäni ja korvani totuudelle.
Monet kristityt ihmiset tänä päivänä etsivät enemmän ihmeitä, merkkejä, profetioita ja ovat erilaisten vieraitten eksytysten riepoteltavina. Vanha evankeliumi ja sana rististä ei tahdo enää kelvata, vaan pitää olla uutta ja ihmeellistä ja vanha risti saa mennä...
Vielä yksin armosta olevalle nimimerkille: lue rukouksessa
1. Joh: kirje 4: 1 - 6 ja testaa vilpittömässä rukouksessa saatuasi ns. hengen sanomia enkeleiltä.
Itse aikanaan testasin ja ns. väärät henget paljastuivat. Asiat, jotka näyttivät ihanilta ja ns. enkelin hahmossa, olivatkin valitettavasti petosta ja eksytystä, josta sain tehdä todella parannusta...Hyvä, Tapsa 1!
Valaisevaa viestiä!! Mutta vaikuttaa siltä Yksin armosta on jäänyt "koukkuun" siihen kaikkeen, mitä fantasiaa netissä on tarjolla. Niin on moni uskova jäänyt siteisiin, kuin addiktioon, joka vaatii aina jotakin uutta huumaavaa ja stimuloivaa! - Tapsa 1
Koukkuun jääneet kirjoitti:
Hyvä, Tapsa 1!
Valaisevaa viestiä!! Mutta vaikuttaa siltä Yksin armosta on jäänyt "koukkuun" siihen kaikkeen, mitä fantasiaa netissä on tarjolla. Niin on moni uskova jäänyt siteisiin, kuin addiktioon, joka vaatii aina jotakin uutta huumaavaa ja stimuloivaa!Hei,
kiitos kommentistasi.
Itse olin pahasti aikoinaan koukussa ja minulla ei ollut silloin sisäistä Jeesuksen Kristuksen antamaa sisäistä rauhaa.
Ilokseni voin sanoa, kun totuus valkeni ja vanha evankeliumi ja risti vapautti, tuli täydellinen rauha sisäisesti asumaan minuun Kristuksessa Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta.
Pelot jäivät pois, eikä minun enää tarvitse taistella joka suuntaan, vaan saan luottaa Herraamme, että Hän on joka päivä kanssani maailman loppuun asti, kuten Raamattu lupaa. Tästä pidän kiinni ja elämä on jotenkin paljon mielekkäämpää nyt kuin aiemmin. Pois on sota, taistelu, sillä Kristus taistelee puolestani (Hän on minun tukeni ja turvani), kun olen Hänen omansa ja tukeudun Häneen ja Hänen sanaansa, niin kuin se on kirjoitettu.... - Herran on ylistys
Tapsa 1 kirjoitti:
Hei,
kiitos kommentistasi.
Itse olin pahasti aikoinaan koukussa ja minulla ei ollut silloin sisäistä Jeesuksen Kristuksen antamaa sisäistä rauhaa.
Ilokseni voin sanoa, kun totuus valkeni ja vanha evankeliumi ja risti vapautti, tuli täydellinen rauha sisäisesti asumaan minuun Kristuksessa Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta.
Pelot jäivät pois, eikä minun enää tarvitse taistella joka suuntaan, vaan saan luottaa Herraamme, että Hän on joka päivä kanssani maailman loppuun asti, kuten Raamattu lupaa. Tästä pidän kiinni ja elämä on jotenkin paljon mielekkäämpää nyt kuin aiemmin. Pois on sota, taistelu, sillä Kristus taistelee puolestani (Hän on minun tukeni ja turvani), kun olen Hänen omansa ja tukeudun Häneen ja Hänen sanaansa, niin kuin se on kirjoitettu....Kiitos Herralle Tapsan viestistä!
Näin se on jokaisen kohdalla. Kun arvostaa Sanan Leipää, rukousta, siitä tulee sellainen rauha ja tyyneys. Ei tarvitse juosta siellä ja täällä, aina uusien ihmepuhujien käsien alla. Pyytämässä: siunaa, siunaa!
Herra itse siunaa, antaa iloa, virvoitusta. Upeita hetkiä rukouksen kammioissa. Eikä niitä tarvitse huudella. Ei onnea ja iloa edes voi aina kertoa, koska kateus iskee siihen.
Mutta - minun onneni on olla lähellä Jumalaa! Kuka ei olisi onnellinen, rakkauden lähellä? Ps 73
Ja Jumalan valo karkottaa pimeyden, hyökääjät... Eihän pimeyden ruhtinas kestä valoa, Kristuksen valkeutta! - Tulipa mieleen vain
Herran on ylistys kirjoitti:
Kiitos Herralle Tapsan viestistä!
Näin se on jokaisen kohdalla. Kun arvostaa Sanan Leipää, rukousta, siitä tulee sellainen rauha ja tyyneys. Ei tarvitse juosta siellä ja täällä, aina uusien ihmepuhujien käsien alla. Pyytämässä: siunaa, siunaa!
Herra itse siunaa, antaa iloa, virvoitusta. Upeita hetkiä rukouksen kammioissa. Eikä niitä tarvitse huudella. Ei onnea ja iloa edes voi aina kertoa, koska kateus iskee siihen.
Mutta - minun onneni on olla lähellä Jumalaa! Kuka ei olisi onnellinen, rakkauden lähellä? Ps 73
Ja Jumalan valo karkottaa pimeyden, hyökääjät... Eihän pimeyden ruhtinas kestä valoa, Kristuksen valkeutta!Joka uniaan uskoo se varjoaan pelkää! sanottiin ennen.
Jos Jumalan pitää aina unissa puhua, niin mihin jäi RAAMATTU?
- ?????
Mihin jää Jeesus ja Raamattu?
Vakava uni
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11057875
Surullinen uni
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11014270#comment-0 - ' ' '
uni käy toteen.
- mefiboset2
Surullinen uni, ja surullinen tapaus! Todella!
- Kapriel
ilmestyskirjassa 3. 18-20 puhetta aloittajalle
- jyrki.p.
Kapriel kirjoitti:
ilmestyskirjassa 3. 18-20 puhetta aloittajalle
surullinen tapaus tämä YA
- leksax
jyrki.p. kirjoitti:
surullinen tapaus tämä YA
Niin on.
- onko taas
uusia unia?
- sept..
onko taas unisekavuus
- sur...
Oli jo kova siivouksen tarve aloitusten suhteen
- siinä kaveri
Selvänäkijä Sanna Suorsa
Olen näkijä ja meedio kolmannessa polvessa, näen menneet ja tulevan..
www.rajatieto.org- koe10
No selitäppäs sitten otsikon profetia jos kerran näet menneet ja tulevat.
- 678ty9g6
Joo liian vaikeeta.
- s.s.
Selvänäkijä Sanna Suorsa
Olen näkijä ja meedio kolmannessa polvessa, näen menneet ja tulevan..
www.rajatieto.org - P.K.
YA on kokenut järisyttäviä ihanuuksia? Hän, palstan pää-rohveetta!
No, ei mennyt kauaa, kun minä heräsin Herran läheisyyteen ja aivan selvästi minuun laitettiin se suorakaiteen muotoinen kiinteä pala. Tunsin, kun se laskettiin suoraan rintaani rintalastan kohdalle. En nyt muista, annoinko Jumalalle luvan toimia, vai tapahtuiko tämä suoraan. Odottelin, mitä tapahtuisi, ja tunsin sen palan alkavan sulaa. Tunsin myös, kun se kulki suonissani. Se meni siis verenkiertoon!
Kaikkea tämmöistä ihmeellistä on tapahtunut.
_________
ottakaa opiksi...- u-ni-a
väristykset jatkuu!! upeaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1133785Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma463291Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest252600- 2012477
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem232449Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu361628- 1131441
Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1511333Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja291315Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt711138