Saarniraivio.

Jari...

Minkälaista aluetta on espoossa oleva saarniraivio. Mulle on tarjottu sieltä kämppää ja haluaisinkin nyt tietää, onko se rauhallistaseutua vai saako varautua
maahanmuuttajien yms. aiheuttamiin häiriöihin. Asuntoa vuokraava henkilö ainaskin kehui paikkaa maasta taivaaseen, mutta olisiko hänellä oma lehmä ojassa?

5

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slummikukkulan kingi

Se on käytännössä ihan samaa aluetta kuin Suvela. Valitettavasti Sunantiellä oleva räkälä kerää paskasakkia, jonka örinä helposti kuuluu vieressä olevalle Saarniraivion alueelle. Toinen mätäpesäke on kulman takana Kirstintiellä oleva Satulinna, menninkäisiä täynnä koko paikka.

Onneksi nuo kuppilat ovat siinä missä ovat, täällä Kirstinharjun Tuomarilan puoleisessa päässä on melko rauhallista. Niitä käveleviä telttojahan tosin nykyään on joka paikassa, mutta ne ovat vain töherryksiin verrattava ympäristöhaitta.

• Hmm

Käy tutustumassa seutuun ennen muuttoa. Tuomarilan puoli on rauhallista seutua mutta Suvelan seutu vuokrakasarmeineen on kuin suoraan alimmasta helvetistä: mielenterveysonglelmaisia, alkoholisteja, narkkareita, ulkomaalaisia ja muuta porukkaa jotka eivät muualta saa asuntoa. Ulkoisesti saattaa näyttää rauhalliselta mutta illalla kömpivät ulos nuo menninkäiset ja seuraavan päivän lehdestä voit lukea mitä kulmilla on tapahtunut. Minimivarustus kotiin on pesäpallomaila pahan päivän varalle.

• espoolainen

Koko se seutu kannattaa mielummin kiertää kaukaa.
        Varmastihan siellä on edullisempaa kuin esim Tapiolan suunnassa mutta aivan varmasti kadut. Ympäristö ihan ok joskaan palvelut ajomatkan päässä mutta ne kanssa-asukkaat....niin paljoa ei sosiaaliongelmia ei ole missään kuin siellä suunnassa.

• minä
        espoolainen kirjoitti:

Koko se seutu kannattaa mielummin kiertää kaukaa.
        Varmastihan siellä on edullisempaa kuin esim Tapiolan suunnassa mutta aivan varmasti kadut. Ympäristö ihan ok joskaan palvelut ajomatkan päässä mutta ne kanssa-asukkaat....niin paljoa ei sosiaaliongelmia ei ole missään kuin siellä suunnassa.

...valehtele! Turha yrittää esittää jotain omia päähänpistojasi faktana....
        Suvelassa asumisesta minulla ei ole kokemusta, määrittelemälläsi muka-roska-alueesta kylläkin, mutta sinulla ei taida olla koko alueesta senkään vertaa!
        Olen asunut siis Sunassa ja Tuomarilassa- todella rauhallista, viihtyisää, mukavaa ja turvallista seutua joissa asuuu normaalia porukkaa, ei todellakaan mitään häiriintyneitä juoppoja tai nistejä!
        Hyvimpä näyttää asuntokauppakin käyvän alueella enkä sitä todellakaan ihmettele: Liikenneyhteydet ok, Espoon keskuksesta pääse todella monipuolisesti bussilla eripuolille pääkaupunkiseutua ja keskellä Espoota oleva sijainti on muutenkin edullinen. Lisäksi alue on todella viihtyisä pientaloineen ja luonto on lähellä - ei siis pelkkiä betoniharkkotaloja, kauppoja ja teitä kuten mainitsemassasi (ilmeisisti mielestäsi kovinkin ihanassa) Tapiolassa.

• asukas
        minä kirjoitti:

...valehtele! Turha yrittää esittää jotain omia päähänpistojasi faktana....
        Suvelassa asumisesta minulla ei ole kokemusta, määrittelemälläsi muka-roska-alueesta kylläkin, mutta sinulla ei taida olla koko alueesta senkään vertaa!
        Olen asunut siis Sunassa ja Tuomarilassa- todella rauhallista, viihtyisää, mukavaa ja turvallista seutua joissa asuuu normaalia porukkaa, ei todellakaan mitään häiriintyneitä juoppoja tai nistejä!
        Hyvimpä näyttää asuntokauppakin käyvän alueella enkä sitä todellakaan ihmettele: Liikenneyhteydet ok, Espoon keskuksesta pääse todella monipuolisesti bussilla eripuolille pääkaupunkiseutua ja keskellä Espoota oleva sijainti on muutenkin edullinen. Lisäksi alue on todella viihtyisä pientaloineen ja luonto on lähellä - ei siis pelkkiä betoniharkkotaloja, kauppoja ja teitä kuten mainitsemassasi (ilmeisisti mielestäsi kovinkin ihanassa) Tapiolassa.

minä olen asunut Saarniraivion pienkerrostaloissa muutaman vuoden kaupungin vuokratalossa. Olen työssäkäyvä ja minulla on korkeakoulututkinto, tupakkaa en polta, alkoholia en käytä ja kirkossa käyn sunnuntaisin. Naapureita en ole kokenut häiritseviksi, paitsi että lapset joskus mekastavat rappukäytävässä, mutteivät koskaan myöhään illalla. Joskus viime kesänä kadulla oli jotakin nuorisoa humalassa(?), mutta lähtivät kun poliisi kävi.
        Kesällä kun ikkunani ovat öisin auki, kadulta saattaa kuulua erilaista ääntä, kapakasta palaavien ihmisten lisäksi maahanmuuttajamiehet pompottavat koripalloa kadulla, kun ovat palaamassa puolilta öin läheisen koulun kentältä. Nuoriso ajelee välillä mopoilla, mutta niin kai muuallakin. Syksyllä yöelämä sitten hiljenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      55
      2537
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1682
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1640
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1525
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1508
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1198
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1041
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      954
    Aihe