Mitä tänään opimme? - Jumalattaren vierailu

kokija

Jumalatar vieraili tänään yhdessä keskusteluketjussa. Tänään tuli kerrattua se jutska, että ihmislasten leikit ovat rakenteeltaan roolileikkejä.

Ihmisillä on joku rooli, he haluavat _olla jotakin_. Vaikkapa jumalattaria. Olen siis tänä iltana omasta puolestani vaikkapa Piru. Pirulla on näennäistietoa. Tämä on näennäistietoa, koska tämä kirjoitetaan käsitteiksi. Käsitteet ovat pintaa.

Tietoisuus asuu kaiken _jonakin olemisen_ taustalla. Tietoisuus on pelkkä oleminen ilman roolia,esim. Kukko, Jumalatar tai Piru.

Pythagoras sanoi, kun häneltä kysyttiin kuka hän oli edellisessä elämässä. "Olin kukko". Siinäpä se. Hän näki heti mitä ihminen hakee...roolia, pintaa. Persoonaa, prinssiä ja prinsessaa, aina joku leikki menossa..On periaatteessa sama, mitä olimme...oleellista että oleminen asuu kaikkialla ja sitä ei pois saa.

Mutta_ jonakin olemisen_ saamme kyllä pois. Miten? Katsomalla sitä joka luulee olevansa.

16

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokija

      Vaikuttaako vakavalta? No, tämähän on suorastaan liikuttavaa. Tuo on vahva menetelmä tuo "katsominen". Mitään henkisiä menetelmiä ei pidä tehdä, jos ei ole varma siitä mitä tekee. Tuo viittaa kohtuullisen lopulliseen menetelmään, ja sitä pystykään toteuttaa kunnolla ennenkuin on valmis.

      Persoona ego on pelkuri. Myös kokijalla. Ja kun se on kokijalla pelkuri, se on kaikilla. mutta tämän todistaminen hätkähtämättä, on merkki siitä että aika on tullut.

      Näinä aikoina monet kykenevät poistamaan tuon harhan verhon, joka omistaa henkilöyden, persoonallisuuden ja tietoisuuden. Tietämättä sitä, ettei se itsessään ole mitään. Sen takana on tietoisuus. Se ei ole kuolema, mutta se on oman minän kuolema tuon verhon haihduttaminen.

      Käytännössä kun oma minä haihtuu, astuu esille ydinminuus, josta niinpaljon ollaan jaariteltu juurta jaksaen arjuunankin kanssa.

    • kokija

      Ydinminuus eli olemus on vahvana esillä aivan pienellä lapsella. Sanoisin kolmeenvuoteen mennessä on kasvanut se, joka omistaa tietoisuuden ja tietoisuuden autenttisuus on mennyttä.

      Tietoisuus on palautettavissa poisoppimalla. Poisoppimalla hallitusti kaikki mitä olemme opiskelleet ja olemukseen OHJELMOINEET.

      Avainsanana on: hallitusti ja järkevästi.

      Ohjelmoinnin purkamista, jolloin hiljaisuus valtaa alaa. Hiljaisuus kumpuaa sisältä ja ulkoa, aivan kaikkialta.

      • <l.s<

        Joillekin käy juuri niin, heidät muutetaan Jumalan käyttö-energiaksi, heidän persoonansa pyyhitään pois ja he sulautuvat Jumalaan, joka luo heidät Tahtonsa mukaan uuteen muotoon.

        Sitten on ne, jotka Jumala saa pelastaa Elämään, ne jotka ovat Jumalan lapsia, ne jotka luodessaan käyttävät tuota neutraalia energiaa, antavat sille tarkoituksen ja muodon.

        Enkelit ovat myös persoonattomia, Jumalan tahdon toteuttajia, puhdasta Rakkautta ja tietoisuutta. Tai sitten langenneita enkeleitä, eli sielunsa myyneiden sieluja...

        Sinä puhut siitä, mitä on olla ihminen ilman Jumalan Henkeä. Minä puhun siitä, mitä On Olla Jumala.

        Minulla on Jumala kanssani, ja Jumala kyllä todistaa Itsensä.

        Rakasta itseäsi paljon, että osaat rakastaa toisia paljon. Rakasta muita niinkuin itseäsi. Tee muille se, mitä toivot itsellesi tehtävän, koska se mitä teet muille, teet itsellesi.


      • kokija
        <l.s< kirjoitti:

        Joillekin käy juuri niin, heidät muutetaan Jumalan käyttö-energiaksi, heidän persoonansa pyyhitään pois ja he sulautuvat Jumalaan, joka luo heidät Tahtonsa mukaan uuteen muotoon.

        Sitten on ne, jotka Jumala saa pelastaa Elämään, ne jotka ovat Jumalan lapsia, ne jotka luodessaan käyttävät tuota neutraalia energiaa, antavat sille tarkoituksen ja muodon.

        Enkelit ovat myös persoonattomia, Jumalan tahdon toteuttajia, puhdasta Rakkautta ja tietoisuutta. Tai sitten langenneita enkeleitä, eli sielunsa myyneiden sieluja...

        Sinä puhut siitä, mitä on olla ihminen ilman Jumalan Henkeä. Minä puhun siitä, mitä On Olla Jumala.

        Minulla on Jumala kanssani, ja Jumala kyllä todistaa Itsensä.

        Rakasta itseäsi paljon, että osaat rakastaa toisia paljon. Rakasta muita niinkuin itseäsi. Tee muille se, mitä toivot itsellesi tehtävän, koska se mitä teet muille, teet itsellesi.

        Lapseni, olet ihan oikealla tiellä kun sinulla on Jumala. Kun kiinnität katseesi Jumalaan niin kaikki menee oikeaan suuntaan.

        Tässä meillä on kaksi tietä. jotka johtavat samaan.

        1. Kun kiinnittää katseen Jumalaan, Jumala valtaa alaa, jolloin minä persoona ego katoaa.
        2. Kun kiinnittää katseensa minää persoonaan egoon, alkaa kärsiä. Tällöin huomaa, että kärsimyksen syy on erillisyys eli ego. Tämä johtaa egon hajottamiseen, jolloin pudotaan Jumalaan.

        Kummassakin tapauksessa hiljaisuus Jumala elämä valtaa alaa.

        Jumalalla ei ole oikeasti vastavoimaa. Jumala on vastakohdaton. Tämä on vapauttava oivallus. Yhtä hyvin voimme sanoa Tietoisuus on vastakohdaton. Tietoisuus ei ole tietoinen persoonasta, tai vaihtoehtoisesti se näkee sen välivaiheena, illuusiona.


      • <l.s.<
        kokija kirjoitti:

        Lapseni, olet ihan oikealla tiellä kun sinulla on Jumala. Kun kiinnität katseesi Jumalaan niin kaikki menee oikeaan suuntaan.

        Tässä meillä on kaksi tietä. jotka johtavat samaan.

        1. Kun kiinnittää katseen Jumalaan, Jumala valtaa alaa, jolloin minä persoona ego katoaa.
        2. Kun kiinnittää katseensa minää persoonaan egoon, alkaa kärsiä. Tällöin huomaa, että kärsimyksen syy on erillisyys eli ego. Tämä johtaa egon hajottamiseen, jolloin pudotaan Jumalaan.

        Kummassakin tapauksessa hiljaisuus Jumala elämä valtaa alaa.

        Jumalalla ei ole oikeasti vastavoimaa. Jumala on vastakohdaton. Tämä on vapauttava oivallus. Yhtä hyvin voimme sanoa Tietoisuus on vastakohdaton. Tietoisuus ei ole tietoinen persoonasta, tai vaihtoehtoisesti se näkee sen välivaiheena, illuusiona.

        Voi Rakas Kokija. Johtuu tämän palstan luonteesta ja anonyymiydestä, mutta...voin sanoa, että tähän olen tullut juuri Rakastamalla Jumalaa, niin että olen aina valinnut Jumalan Rakkauden ja muuta ei ole ollut. Se on asia, josta en ole luopunut, ja paljoa maallista minulla ei ole.

        Itseni menettämisen kautta Jumala pelasti minut ja Rakastaa Minua. Miksi väittäisin siis olevani kurja ja surkea??? Olen saanut elämän Jumalalta ja Hän on kanssani ja Minä Olen, joten Rakastan Elämää ja Jumalaa, ja Nautin Elämästä. Maljan kohotan Elämälle, Onnelle ja Rakkaudelle.


      • kokija
        <l.s.< kirjoitti:

        Voi Rakas Kokija. Johtuu tämän palstan luonteesta ja anonyymiydestä, mutta...voin sanoa, että tähän olen tullut juuri Rakastamalla Jumalaa, niin että olen aina valinnut Jumalan Rakkauden ja muuta ei ole ollut. Se on asia, josta en ole luopunut, ja paljoa maallista minulla ei ole.

        Itseni menettämisen kautta Jumala pelasti minut ja Rakastaa Minua. Miksi väittäisin siis olevani kurja ja surkea??? Olen saanut elämän Jumalalta ja Hän on kanssani ja Minä Olen, joten Rakastan Elämää ja Jumalaa, ja Nautin Elämästä. Maljan kohotan Elämälle, Onnelle ja Rakkaudelle.

        Huomaan että kommenttini on voitu tulkita tarpeettoman tylyiksi. Tyyli, miten sanoja käytetään... Monet ihmiset puhuvat samoista asioista, mutta luulevat puhuvansa kokonaan eri asioista, kun sanojen ymmärtämisessä on vielä opettelemista. Opettelen myös sanojen ymmärtämistä. Kuuluu kommunikoinnin opetteluun. Ja sanojen käytön opettelua tämä on. Sanojen käyttö on eräs kaikkein haastavimpia taitoja opeteltavaksi, kun pitäisi nähdä lukijan mieleen.

        Esim. sanalla Jumala voidaan viitata ainakin kolmeen asiaan.
        - omahyväiseen itsekkääseen despottiin
        - minättömään universaaliin mieleen
        - rakkauteen, joka on lähellä minätöntä universaalia mieltä

        Kurja ja surkea...Taitavat tarkoittaa jotain kärsimyksellistä. Egohan on kurja ja surkea näkökulmastani. Se on faktallisesti kuolevainen. Tämä perustuu kokemukseen. Tietoisuus egon eli persoonan takana on neutraali, on kurjan ja ilon toisella puolen. Se on vain neutraali, se ei kuole koskaan. Autuudeksi sitä voi sanoa, koska se ei koe olevansa ainakaan kurja ja surkea.

        Ymmärrän kyllä, jos persoona kokee olevansa iloinen ja voimakas. Se on sitten joku toisenlainen kehityspolku kuin omalla egolla, joka kuolee ja tuhoutuu. Koska tahdon näin, koska elämänlaki omalla kohdalla on näin.

        Sinun polkusi taitaa olla sellainen polku, missä nautitaan elämästä maallisesti ja rakastetaan Jumalaa. En tietenkään vastusta sitä. Tuo on sitten se kolmas tie, missä ei olla valittu kumpaakaan puolta täydesti. Ollaan samaan aikaan yksilö ja samaan aikaan osittain Jumalassa.

        Ollaan valittu maailma ja Jumala osittain. Totuuden nimissä täytyy kuitenkin sanoa, että maailma jos nähdään täysin totena, Jumalaa ei voida nähdä. Jumalaa voidaan kyllä silti rakastaa, totta. Toivottavasti nyt ei tullut oltua liian ankara.

        Näin sen näen. Kaikki ihmiset ja kaikki tietoisuudet ovat erehtyväisiä, myös Jumala. Joten absoluuttisen täydellistä näkökulmastani katsottuna ei olekaan.


      • Moraalin syntymiseen tarvitaan instanssi, jolla on väki-valta-monopoli jolla pitää kuria ja lait, joiden rikkomisesta insatanssi rankaisee.
        Jokainen ihminen on luonnostaan väkivaltainen elukka, psykopaatti, moraali opetetaan, se opitaan kulttuurisidonnaisesti.
        Lasten ja nuorten luonnollisempi maailma on heti läpeensä machiavellistinen, jossa yritetään pönkittää omaa asemaa nokkimisjärjestyksessä juonittelun, keimailun ja toisten alistamisen keinoin.
        Se on itse asiassa paljon raaempi ja julmempi kuin mitä aikuiset haluavat kuvitella. Jalous ja hyväluontoisuus ovat mahdollisia vain nokkimisjärjestyksen yläpäässä kuten sellaisessa yhteiskunnassa, missä jollakulla on juuri väkivaltamonopoli. Kun halutaan miettiä suurpolitiikkaa, kannattaa tutkia juuri pikkulasten ja järjestäytyneen rikollisuuden ihmissuhteita, niin tajuaa missä ja miksi mennään kuten mennään.
        Miksi te ihmiskuntaa oikein luulette?


    • 'Rakasta itseäsi paljon, että osaat rakastaa toisia paljon.'

      Kyllä, mutta tämä muuttuu pyyteettömäksi totuudeksi.... satojen elämien saatossa..

      On eri asia olla rakkaus ja toinen asia tehdä jotain rakastavaa.
      Sielu haluaa tehdä jotakin voidakseen tuntea itsensä oman kokemuksensa kautta, ja siksi se pyrkii toteuttamaan korkeimman ideansa toiminnan kautta.

      • kokija

        Ahaa. Siis halutaan olla joku tiedostettu yksikkö. Tämän jonakin olemisen / tekemisen kautta sielu saa lisää tietoisuutta.

        Tekeminen ilman tiedostettua yksikköä on myös mahdollista. Mutta tiedostamaton tekeminen ei liene mahdollista kontrolloidusti vielä siinä vaiheessa, kun aletaan olemaan joku. Jonakin oleminen luo raamit, jonka puitteissa on mahdollista oppia kontrolloituun olemiseen.

        Muistelen kuinka alussa kaikki oli täysin kontrolloimatonta, mutta täysin samanlaista muuten. Lapsena siis. Jonkinlaista kontrollia voitamme.

        Tämä ajatusketju johti siihen, että jonakin erityisenä yksikkönä oleminen / tiedostettu tekeminen sisältyy suunnitelmaan. Tätä objektina olemista eli egovälivaihetta ei voine ohittaa ihmiskehityksessä. Itsensä rakastaminen on egoistista, joka johtaa egon kehittymiseen, joka taas johtaa kärsimykseen, joka taas johtaa egottomaan olemiseen. Tiedostamattomaan tekemiseen, missä ei enää havaita tekijää.


    • "Itsensä rakastaminen on egoistista, joka johtaa egon kehittymiseen, joka taas johtaa kärsimykseen, joka taas johtaa egottomaan olemiseen. Tiedostamattomaan tekemiseen, missä ei enää havaita tekijää. "

      Näin on. Tähän sopinee juuri

      • osa hävisi yritän jtkaa

        Vielä parempi olisi Jäisi tuo tekeminen vähemmälle ja korostuisi tuo oleminen.
        Parhaimmilan ajattelun myönteisyys tulisi ns. selkärangasta. Ei niinkään ponnistelun ja mietiskelyn kautta.

        Juuri täsää syntyy tuo itsensä rakastaminen. Sanoinpa mitä tahansa en pysty määräämään kuulijaa kokemaan sanomaani rakkaudelliseksi tai ilkeydeksi. Sillätavoin olen itselleni Jumalatar/Jumala. Kuulija eli kokija on se (Jumala) joka määrää kuulemansa tason ja laadun.

        "..On periaatteessa sama, mitä olimme...oleellista että oleminen asuu kaikkialla ja sitä ei pois saa.

        Mutta_ jonakin olemisen_ saamme kyllä pois. Miten? Katsomalla sitä joka luulee olevansa"

        Kaikk isodat päättyvät jonakin päivänä rauhanneuvotteluihin


    • Oikein hyviä kirjoituksia kokija, sodat päättyvät kun ihmiset ovat saaneet todellisen sisäisen rauhan , niin ei ole mitää syytä enään sotia
      Sisäinen rauha syntyy juuri tuollatavalla kuin kuvailit, ja jokaisen meistä on oltava valona itsellemme, eli oltava sekä oppilas, että opettaja

      • Maallinen demokratia..ja tie...todelliseen demokratiaan?

        Nythän me elämme näennäisdemokratiassa, jossa maallinen mammona on keskeinen tekijä.

        Maallisiin olosuhteisiin ei voine toivoa parempaa, ennenkuin aito demokratia ja tietenkin sen myötä valtioitten johto...päätöselimet ovat vapautuneet mammonan kahleista.

        Raha ja valta ovat tämän tietoisuuden avainsanat.


    • jokunen

      Mitä on tämänpäivän demokratia, se on ihmisen tämänhetkisen olemuksen perimän joka on käyttää toista hyväksi sekä taloudellisesti että henkisesti,riiston vapatta, että tuo vapaus olisi kaikilla.
      Diktatuuri on taas sitä ,että tuo riiston vapaus olisi yksillä ja harvoilla

      • kokija

        Rakenne pysyy rakenteena vaikka sitä siloteltaisiin. Demokratia ja diktatuuri ovat rakenteita. Ego on psyykessä ilmenevä psykologinen rakenne, joka voi olla myös kuin diktatuuri tai demokratia. Näennnäiseen egoon voi suhtautua siis eri tavoin, ja se voi toimia eri tavoin.

        Todellisuudessa voidaan erottaa rakenne ja elämä. Rakenne on elämästä riippuvainen, sillä rakenne tarvitsee elämän, jotta se voisi luulla olevansa olemassa. Rakenne on sopimus, näennäinen. Näennäinen siksi, että se on ehdoista riippuvainen.

        Elämä ei tarvitse välttämättä rakennetta. Jos rakennetta havaitaan riittävän todelliseksi, niin silloin se on tietenkin kulloisellekin todellista ja siten sitä voi alkaa siloittelemaan.

        Nyt on kyllä aika rakenteiden muutoksillle. Siirtymä diktatuureista eriasteisiin demokratioihin, eli lievempään riistoon, on käsillä.

        Oleellista on ymmärtää elämä ilman välttämätöntä rakennetta. Elämä-sana on tässä henki-sanan synonyymi . Ykseys tarkoittaa samaa, myös tyhjyys ja hiljaisuus. Kun ymmärrämme elämän (ykseyden), niin rakenne asettautuu oikeaan valoon. Ymmärrämme näennäisen rakenteen riippuvan elämästä.


    • Mukavasti sait tiivistetyksi, aine ja henki - ego ja totuus, mitä ilmaisuja kukin käyttänee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6274
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      4182
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2752
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      53
      1469
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1203
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1134
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      998
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      863
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      841
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      823
    Aihe