Veritulppa ja sairausloma

töihin?

Minulla oli/on yläreidestä alkaen laskimotukoksia jalkaa pitkin alas asti. Olin 6 päivää sairaalassa ja saikkaria tuli siihen päälle vajaa 3 viikkoa. Reilu viikko vielä saikkaria jäljellä ja vasta nyt alkaa lääkitys olla kohdillaan 15 päivän piikittelyn jälkeen. Jalassa vielä nipistelyä/kihelmöintiä/lievää kipua satunnaisesti. Lääkitystä tuli puoli vuotta ja tukisukkaa 2 vuotta.

Onko kellään ollut vastaavaa? Eniten epäilyttää, että riittääkö tuo saikkari kun paluu olisi takas toimistotöihin.

14

17548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ouluradio

      Minä sain myös noin 3vk sairauslomaa sydäninfarktin jälkeen. oikeaan käteeni tuli komplikaatio joka on hidastanut toipumistani. Työni on fyysisesti raskasta. Ellen jaksa ees kävellä muutamia kilometrejä totaalisesti väsymättä, niin tuskin pystyn töihin. Työterveyshuoltoon olen varannut ajan ja niin sinunkin pitäisi.

    • pelko pois

      Kesällä 2011 samalla lailla, vasen jalka tukoksia täynnä. Jalka kipeä ja turvonnut, sillä ei kävelty pitkään. 2 vuotta koko jalan tukisukka nyt vielä ensi kesään. Syksyllä aloin jumppaan jalkaa et sain sen toimintakykyiseksi. Marevan lopun ikää.
      Paremmin kun tutkittiin löytyi krooninen syvälaskimotukos, sen ohittaviin suoniin olivat sitten nämä tutkokset tulleet. Jalka on vieläkin paksumpi kuin toinen, mutta liikun ilman esteitä, jopa hölkkään. Minulle sanottiin että istuma-asento on pahasta, ei pääse veri kiertään myöskään paino ei saa nousta, marevanin kanssa luontaistuotteet kielletty, nämähän tietysti on tiedossa. Tukoshan voi uusia, sitä seurataan marevanilla eka oire on jalan turpoaminen.

    • e x embolikko

      ootpa ollut pitkään sairaalassa."mokoman laskimotukoksen "takia.(vitsi).
      mulla meni massivisena keuhkoon ja lääkäri tokas olevan päässä vikaa ,jos ei 3päiväs pysty lähtee kotiin. ja viikon päästä töihin.
      tosin töihin en pystynyt kyllä 5 kuukauteen.
      en tiedä kenen päässä sitä vikaa oikein oli.
      muutenkin käytös oli täysin p........ä.
      missäpäin maata noin hyvin hoidetaan ,taidan muuttaa sinne.
      oman piirin sairaanhoito ihan pelottaa,jos vielä joskus joutuu sinne
      menemään.

      • Pelko pois

        Sairaalassa olin viikon.


    • inksu

      Aivoveritulpan jälkeen sairaalassa 1 viikko ja saikkua 1 kuukaus...

    • töihin?

      Kiitos vastauksista! Sairaala, jossa olin, oli TYKS. Sain nyt ekaksi viikon lisää saikkaria ja nyt on toinen lisäviikko menossa ja huomenna fysioterapiaan, jotta kävely/pohken lihakset saadaan kuntoon. Kyllä se kuukauden jalan "vaan mukana roikottaminen" ei tehny jalan lihaksille hyvää, mutta eipä siinä tilanteessa oikein muutakaan voinut.

      Jalkani on samankokoinen kuin toinenkin, mutta vielä on varpaissa jonkun verran lämmönvaihtelua verattuna terveeseen. Väliillä selvästi kylmempi ja väliillä hieman tummempi, turvonnut ja lämmin.

      Hei sinä "pelko pois", miten tuo krooninen syvä laskomotukos todettiin ja voiko sille tehdä jotain? Itselläni tuntuu, että parantumiseni menee koko ajan parempan vaikkakin hitaasti ja ensimmmäisen oikean kävely-yrityksen jälkeen otin kyllä takapakkia, mutta se voi johtua juurikin tuosta, että pohkeen lihaksia ei oltu käytetty kuukauteen kunnolla.

    • pelko pois

      Todettiin vatsan viipalekuvauksessa. Mitään ei voi tehdä, riskit ovat niin suuret.
      Naisille vasemmassa jalassa (ehkäisy- ja horm.pillerit yksi syy). Todella hyvin tukoksien syy selvitettiin, minulta löytyi kolme syytä.

      • töihin?

        Multa otettiin keuhkokuvat ja vatsaulta, eikä niistä löyty mitään poikkeavaa. Viipalekuva on varmaan ihan eri toimenpide, mutta oletan, ettei mulla sentäs tuota kroonista syvää laskimotukosta ole. Hyvä, että sulla syyt selvisi, vaikakin tuo kuulosta pahalta, että sille ei voi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Mulla vastaava tilanne. Ja oon ollut vasta viikon saikulla. Itkun kanssa pitää nousta sängystä. Töistä hoputtaavat, kun on niin hirveä työvoimapula.

    • Anonyymi

      minulla syvä laskimotukos ollut jalassa n. puolivuotta. ei sairaslomaa.teen työssä kaikenlaista istun ,kävelen ,nostelen ,ym.ym.että silleen. tänään juuri todettiin ettei ole vieläkään parantunut.eikä mitään lääkitystä meinattu antaa,vaan sanottiin sen paranevan itsestään.mut aikani väittelin,niin saivn zareltoa.????

      • Anonyymi

        Asutko muuten Helsingissä? On mennyt ihan "hälläväliä" touhuksi veritulppahoidot täällä. Ei mitään kontrolleja edes pitkän lääkityksen aikana silloinkaan kun on laaja tukos. Pitäisihän se lääkärien ymmärtää, että ei kroonistunut tila niin vaan aina parane. Ja jouduitko nyt sitten oikein vaatimaan Xareltoa?

        1980-luvun alussa ei saanut yhtään liikkua ennen kuin sairaalassa oli tehty liotushoito. Nyt kehotetaan kävelemään ja ei varoiteta edes vaaroista ja mahdollisista seurauksista, Itsellä laaja veritulppa reidessä 2020 ja kun alkoi liukenemaan, niin hyytymät lähtivät liikkeelle ja jäivät sydänvaltimoon jumiin (piilevä sepelvaltimotauti) ja sieltä ajautuivat useaan kertaan aivoihin. Tuota kesti monta viikkoa ja jouduin tilaamaan ambulanssin useita kertoja myös julkiselle paikalle. Juuri ja juuri selvisin hengissä siitä episodista, mutta jos olisi sairaalasta ja lääkäreistä kiinni, niin en olisi selvinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko muuten Helsingissä? On mennyt ihan "hälläväliä" touhuksi veritulppahoidot täällä. Ei mitään kontrolleja edes pitkän lääkityksen aikana silloinkaan kun on laaja tukos. Pitäisihän se lääkärien ymmärtää, että ei kroonistunut tila niin vaan aina parane. Ja jouduitko nyt sitten oikein vaatimaan Xareltoa?

        1980-luvun alussa ei saanut yhtään liikkua ennen kuin sairaalassa oli tehty liotushoito. Nyt kehotetaan kävelemään ja ei varoiteta edes vaaroista ja mahdollisista seurauksista, Itsellä laaja veritulppa reidessä 2020 ja kun alkoi liukenemaan, niin hyytymät lähtivät liikkeelle ja jäivät sydänvaltimoon jumiin (piilevä sepelvaltimotauti) ja sieltä ajautuivat useaan kertaan aivoihin. Tuota kesti monta viikkoa ja jouduin tilaamaan ambulanssin useita kertoja myös julkiselle paikalle. Juuri ja juuri selvisin hengissä siitä episodista, mutta jos olisi sairaalasta ja lääkäreistä kiinni, niin en olisi selvinnyt.

        ..ja se vielä niin ikävä asiaa, että sydänveritulppa ei välttämättä näy EKG :ssa. Tätä voi olla vaikea uskoa, mutta näin se on. Sydänveritulppa voi olla kuitenkin aika kova kokemus ja hengenvaarallinen tila. Se voi pysäyttää kävelynkin kuin seinään, kuten minulle kävi monta kertaa. Ja sitten kun menin usean ambulanssikyydin jälkeen kerran kävellen päivystykseen, Vastaanottohenkilökunta(2 miestä) oli asiallista ja heti todettiin, että sydänveritulppa, mutta kun EKG ei näyttänytkään mitään. Ja sitten kiukkuinen naislääkäri alkoi uhkailla psykiatrilla. en tiedä mitä oli myöhäisillalla tekemässä ja mikä jäi kesken, mutta todella asiatonta käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..ja se vielä niin ikävä asiaa, että sydänveritulppa ei välttämättä näy EKG :ssa. Tätä voi olla vaikea uskoa, mutta näin se on. Sydänveritulppa voi olla kuitenkin aika kova kokemus ja hengenvaarallinen tila. Se voi pysäyttää kävelynkin kuin seinään, kuten minulle kävi monta kertaa. Ja sitten kun menin usean ambulanssikyydin jälkeen kerran kävellen päivystykseen, Vastaanottohenkilökunta(2 miestä) oli asiallista ja heti todettiin, että sydänveritulppa, mutta kun EKG ei näyttänytkään mitään. Ja sitten kiukkuinen naislääkäri alkoi uhkailla psykiatrilla. en tiedä mitä oli myöhäisillalla tekemässä ja mikä jäi kesken, mutta todella asiatonta käytöstä.

        ....minulla oli kuitenkin koko ajan Xarelto- lääkitys ja luottavat siihen, että se liottaa tulpat sydämestä, keuhkoista ja aivoista. Kyllähän se niin tekeekin, mutta jos veritulppa syöttää koko ajan uusia hyytymiä, niin henkihän siinä on vaarassa. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta HUS-porukkaa Helsingissä.


    • Anonyymi

      Millaisia harjoitteita olette tehneet tehneet jalkojen kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe