Missä viipyy vapaa

Kotinurkilta

Alkoholinkauppa. Missä ovat elintarvikeliikkeitten ja huoltoasemien sekä kioskien viinahyllyt? Alkoholikaupan vapautus oli yksi peruslupauksista Suomen liittämisessä EuroopanUnioniin. Ns.kansanäänestys olisi saanut aivan selkeän EI.n jos totuus olisi sanottu tässäkin asiassa.

11

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaa jos et tiedä

      Monessako EU-maassa alkoholia myydään elintarvikeliikkeissä ja kioskeissa ?

      • Entinen Juoppo

        Kuka lupasi? Minulle ei edes kukaan luvannut. Verotuksen harmonisointi ei koskenut silloin eikä koske nytkään alkoholia, tupakkaa eikä polttoaineita.
        Sama koskee alkoholin mynntiä ja anniskelua - oli silloin ja on nytkin ns. kansallinen asia ja hyvä näin. En kannata EUta mutta en kannata ns. vapaata viinan myyntiä ja anniskeluakaan. Siihen ei ole riittävästi resursseja ja kulut olisivat tälle juoppokansalle aivan liian suuret, ne ovat nytkin aivan liian suuret.

        Alkoholiveroilla ei kateta kuin osa haittavaikutuksista - aivan liian pieni osa.


      • Kuiva Pohjola

        Kaikissa Keski- ja Etelä-Euroopan maissa


    • viinaa virosta

      Vapaa kauppa on jo osittain täällä. Alkon monopoli on enää pieni sisämarkkinamonopoli, ja sillä ei ole enää oikeutta puuttua EU:n sisäiseen alkoholikauppaan.

      Lue tästä lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11129916

    • Tilaaja pilaaja

      Ei Alko ole puuttunut mihinkään, eikä sillä ole siihen mitään oikeuttakaan.

      Valvonnan suorittaa Tulli, myynti ei ole vapaata - edelleenkin pitää verot maksaa, tilasit viinasi mistä tahansa. Tähän ei ole tullut mitään muutoksia. Myydä ja ostaa saa, niin kuin on jo jonkin aikaa saanut, mutta ne verot pitää edelleenkin maksaa. Yhtään ulkomaista alkoholin kauppaajaa ei ole rekisteritynyt ja hakenut veroedustajan asemaa, eli tilaajana sinä olet verovelvollinen.

    • 123123123

      Verot maksetaan EU maahan josta alkoholi tilattiin esim. Saksaan tai Viroon. Tämän maksun hoitaa itse laillinen verkkokauppa, kuten kaikkien muidenkin tuotteiden verkkokaupassa.
      EU:ssa kaksoisverotus on kielletty.

    • Veronmaksaja mies

      " Verot maksetaan EU maahan josta alkoholi tilattiin esim. Saksaan tai Viroon. Tämän maksun hoitaa itse laillinen verkkokauppa, kuten kaikkien muidenkin tuotteiden verkkokaupassa. EU:ssa kaksoisverotus on kielletty."

      Tämä on täyttä soopaa.

      Jos neuvot tahallisesti ihmisiä rikkomaan voimassa olevaa verolakia syyllistyt rikokseen - ymmärrä hyvä ystävä tämä ennen kuin intoilet lisää.


      Alkoholin, tupakan ja polttoaineiden kohdalla on poikkeus jonka EU on vahvistanut. Verot kerätään kansallisesti kuluttajilta , siitä ei kannata kinata.

      Jos tilaat kotimaahan tuotavaa alkoholia - maksat myös verot kotimaahan. Jos alkoholin myyjä on rekisteritynut suomeen ja hakenut veroedustajaksi hän voi tehdä verojen keruun puolestasi - valitettavasti näitä ei ole tiettävästi yhtään kappaletta, Ruotsissa on.

      Eli sinä tilaajana olet edelleen verovelvollinen.
      Täältäkin asiaa voi tutkia - http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholivero

      • 1 varsi,2 päätä

        Minä olen ostanut n.8 vuoden ajan viskit, rommit ja piipputupakat Saksasta.

        Viinaa 4pll, tupakkaa n.3kg kerralla, 2-3 kertaa vuodessa.

        Kun tilaa kohtuullisia määriä, Itella toimittaa paketit kotiin asti, ilman ylimääräisiä kustannuksia.


      • VeroVeroq
        1 varsi,2 päätä kirjoitti:

        Minä olen ostanut n.8 vuoden ajan viskit, rommit ja piipputupakat Saksasta.

        Viinaa 4pll, tupakkaa n.3kg kerralla, 2-3 kertaa vuodessa.

        Kun tilaa kohtuullisia määriä, Itella toimittaa paketit kotiin asti, ilman ylimääräisiä kustannuksia.

        "Minä olen ostanut n.8 vuoden ajan viskit, rommit ja piipputupakat Saksasta." Ei se tee siitä yhtään sallitumpaa vaikka Itella ei siihen puuttuisikaan. Verot pitäisi maksaa tässäkin tapauksessa. Minäkin ajan ylinopeutta silloin kun siihen ei kukaan puutu - ja rikon lakia.


      • Ihan helposti maksaa

        Valmisteveron maksaminen ei edes ole hankalaa että siitä vaan kysymään tullista neuvoa. Voi ostaa ihan miltä EU-alueen myyjältä tahansa, ei tarvitse olla joku viinikauppa.com tai sellainen.


    • Pikkusijoittaja

      Mutta kyllä viinikauppa.com on ihan hyvä vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe