reumakivun kestäminen ja kivun hoito??

Anneli

Onko kellään hyviä vinkkejä miten kestää helvetilliset kivut viikosta toiseen.
Särkylääkkeitä menee se sallittu 3g päivässä sekä kylmäpussit ovat olleet jatkuvassa käytössä. Kipu syö jaksamista ja tuppaa ajoittain masentamaan lamauttavasti.
Onko kellään kokemusta akupunktiosta kivunhoidossa tai edes sen lievityksessä.
Olen kiitollinen kaikista vinkeitä koskien kipua ja sen kanssa selviytymistä.

17

5342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipu itsekkin

      Kipuklinikka ?

      Lyrica ?

      Morfiinilaastarit ?

    • 100µg

      Kokeile avantouintia ja akupunktiota.

      Ja ruokavalio kuntoon.

      Astman, reuman ja suolisto-ongelmien takana ruokavalio – "Lääkärit antavat väärää tietoa"
      http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoa

      Nivelreuman nykyaikainen hoito!
      http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito


      Reumaa ja niveltulehduksia sairastaa lähes 100 000 suomalaista. Perinteisen lääketieteen rinnalle on kehitelty monipuolisia luonnonmukaisia hoitomuotoja, jotka ovat kaikkien ulottuvilla. Ne ovat turvallisia ja myrkyttömiä tavanomaisiin hoitomuotoihin verrattuna.
      http://kirja.elisa.fi/ekirja/reuma-ja-niveltulehdukset-luonnonmukainen-hoito

      Viljojen mahdolliset haitat!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Nivelet koetuksella!
      http://www.youtube.com/watch?v=A-a2PP74N04

      http://www.katsomo.fi/?progId=117114


      Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

      Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.

      D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      Suurin osa maailman väestöstä ei saa riittävästi C-vitamiinia. C-vitamiinin riittävä saanti on erittäin tärkeä mm. luustolle ja verisuoniterveydelle.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 100µg / vrk

      Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
      http://www.katsomo.fi/?progId=140659

      Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
      http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

      D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
      http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua

    • ruokavalio
    • Mr.Kortisoni

      Täytyy sanoa niinkuin eräs lääkäri, että "kyllä siihen tottuu".

      • kans reumaatikko

        Kipuun turtuu mutta ei siihen ikinä totu.


    • Kivuton3

      Kysy lääkäriltäsi parempaa kipulääkettä, niitä on kyllä.

      • kans reumaatikko

        Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

        Reumakipuihin käytettäviä lääkkeitä on kymmeniä, kyllä sieltä luulisi sopivan löytyvän. Jotkut lääkärit vaan jostan syystä ajattelevat että kipu kuuluu reumaan. Näin on toki ennen ollut mutta nykyään on hyvät lääkkeet. Kivussa eläminen ei kiillota glooriaa. Kysy lääkäriltä rohkeasti ehdotuksia uusista kipulääkkeistä, jos hän ei niitä anna niin ota kopiot sairaskertomuksestasi ja mene papereiden kanssa seuraavalle lääkärille.


    • kans reumaatikko

      Mitä lääkkeitä otat 3mg päivässä? Panacodia?
      Ootko kokeillu/kuullu Arcoxiasta? Mulla se tehos todella hyvin silloin ennen. Jouduin tosin lopettamaan munuaisten takia mutta siitä saatu kivunlievitys oli niin suurta että harmittaa vietävästi kun sen joutu lopettaa. Nyt olen otan joka toinen vk Humiraa pistoksen ja se on käytännössä palauttanut mut "terveenkirjoihin", reuma on mutta kipuja/kangistusta ei ole. Kysy lääkäriltäsi sopisiko jokin biologinen lääke sinulle.

      • rikki1

        heippa ,,
        miten nopeesti sulla alkoi humira auttaa, mä olen saanut piikin jo 4 kertaa, ei kovin oo auttanu ..


      • kans reumaatikko
        rikki1 kirjoitti:

        heippa ,,
        miten nopeesti sulla alkoi humira auttaa, mä olen saanut piikin jo 4 kertaa, ei kovin oo auttanu ..

        Minulla Humira alkoi vaikuttamaan käytännössä heti ensimmäisestä piikistä. Olen käyttänyt sitä nyt pyöreästi 1,5 vuotta. Nyt sen lisäksi otan enää Trexania kerran viikossa. Olen kuitenkin ymmärtänyt että oma vasteeni Humiralle on ollut jopa poikkeuksellisen hyvä ja useinmiten voi viedä jopa muutaman kuukauden ennenkuin se alkaa vaikuttaa. Toivottavasti rikki1 saat siitä pian avun! Ja jos ei Humirasta niin onhan niitä muitakin lääkkeitä.


      • rikki1
        kans reumaatikko kirjoitti:

        Minulla Humira alkoi vaikuttamaan käytännössä heti ensimmäisestä piikistä. Olen käyttänyt sitä nyt pyöreästi 1,5 vuotta. Nyt sen lisäksi otan enää Trexania kerran viikossa. Olen kuitenkin ymmärtänyt että oma vasteeni Humiralle on ollut jopa poikkeuksellisen hyvä ja useinmiten voi viedä jopa muutaman kuukauden ennenkuin se alkaa vaikuttaa. Toivottavasti rikki1 saat siitä pian avun! Ja jos ei Humirasta niin onhan niitä muitakin lääkkeitä.

        heippa

        joo ei vielä oo auttanu 4 piikkii, mutta toivoa siis on.. on tää aika kurjaa tää olo, hu hei.. kiitos vastauksesta.. toivotaan että humira ja kaikki lääkkeet alkaa tehoo sitten minullakin :)


    • loisto2

      Minulla ei mitään helvetillisiä kipuja ole ollutkaan. Vinkkaan kuitenkin viljattoman ja vähähiilihydraattisen ruokavalion puolesta kuten moni muukin kirjoittaja. Itse olen spondyloartropatiapotilas ja viettänyt viimeiset kaksi vuotta lähes kivutonta elämää kun olen lopettanut (gluteeni)viljojen käytön. Suosittelen kokeilemaan!

    • Humiraa

      Kannattaa hakeutua kunnon reumalääkärille. Itse kävin monta kertaa yksityisellä reumalääkärillä, itse asiassa kahdella erillä. Vieläpä maksoin omasta pussista. Eka tapaus (mieslääkäri) oli sitä mieltä että "selkärankareuma on niin lievä että tulehduskipulääkkeillä vaan" ja antoi ibuprofeiinireseptin(!) matkaan. Siinä vaiheessa pää ei kääntynyt sivulle lainkaan ja en saanut nukuttua öisin niskakivun takia.

      Toinen (mieslääkäri sekin) sentään myönsi että hoidon tarvetta voi olla ja antoi salazopyriinireseptin. Tosin ei muistanut mainita että olisin oikeutettu Kelan b-lausuntoon jolla saa lisäkorvaukset reumalääkkeistä. Tämä selvisi vasta kun menin Tays:in reumaklinikalle. Naislääkäri anoi minulle heti b-lausunnon. Nyt aloitettiin Humiran käyttö josko se auttaisi. Hoito on ollut ihan eri tasoa ja olen saanut todella paljon tietoa taudista, pääsin fysioterapeutille jne.

      Anneli, potilaalla on oikeus pyytää toinen tai kolmaskin mielipide toisilta lääkäreiltä. Älä jää kärsimään! Kipu on myös merkki siitä että tulehduksia on, ja lopputuloksena voi olla pysyvät muutokset selkärangassa (esim. nikamien luutuminen).

    • Suklaasyöppö

      Hei,
      Lisäisin tähän keskusteluun vielä yhden perinteisen hoitotavan, jolla reumakipuja voi lievittää. Kalevalainen jäsenkorjaus on auttanut minua pääsemään eroon kivuista. Itse hoidon jälkeen olo on tosi hyvä ainakin viikon verran.

      Hoitoja ei voi tehdä silloin kun nivelet on tulehtuneet, mutta sain hoitajalta tulehduksenkin hoitoon hyviä neuvoja.
      Tulehduksen ollessa pahimmillaan käytän kylmän lisäksi suolakäärettä.
      Suolakääree tehdään laittamalla litraan haaleaa vettä kolme ruokalusikallista puhdistamatonta merisuolaa. Sen jälkeen kastetaan joku rätti veteen ja laitetaan rätti tulehtuneen nivelen päälle noin 45min. Käärettä voi käyttää kolme kertaa päivässä kolmen päivän ajan.
      Tämä on joku vanha suomalainen tapa, jota ovat käyttänee hoitona jo iäisyyden. Luultavasti siis ihan turvallinen hoito lähes kaikille, mutta kun en ole lääkäri niin kandee varmaan varmistella ensin lääkäriltä ennekuin aloittaa.

      Olen myös samaisella sokerittomalla ja viljattomalla ruokavaliolla, josta joku täällä mainitsi. Siitä tuntuu olevan erittäin hyvä apu, joskaan suklaa addiktina siihen ei ollut kovin helppo siirtyä. Siirtymävaiheessa päätin että saan kuitenkin syödä hunajaa pienissä määrin makean nälkään ja käytän edelleenkin hunajaa sekä kahvissa että kaakaossa.
      Toivottavasti näistä neuvoista on jollekkin iloa. Minun elämänlaatu kyllä parani tosi paljon kun kivut ei enää olen niin päällekäyviä ja jatkuvia.

    • KaleviTimo

      Kokeile huippukylmää , olen itse käynyt Haikon huippukylmähoidossa ja tavannut reumapotilaita , jotka on ottaneet puolenvuoden välein n. 7 x kuurin ja kivut on pysyneet kurissa. Helsingissä on uudenmaankadulla cryo-fit.fi myös huippukylmä jossa ole käynyt kun vihdoin tätä hoitoa saa Helsingissä .

      • hetiauttoi

        Minulla kivut ja tulehdukset nivelissä loppuivat Trexan lääkityksellä.


    • Anonyymi

      Mä sain ite apua mun tulehdus- ja kiputiloihin sellasesta tuotteesta ku Soul, otin 2 pussia/pvä, ja noin 6kk:n jälkeen mun keho tuntuu kevyemmältä, mun nivelet ei enää narise ku kävelen rappusissa, voimat riittää niin että tavarat pysyy käsissä! Pystyn kans helposti suorittamaan kodin askareita kuten imurointia, ikkunanpesua, pintojen pyyhkimistä jne.. Voin todellakin suositella!!

      https://www.healingseeds.net/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe