veikkauksia...
Milloin ensimmäinen homopari vihitään kirkossa?
71
241
Vastaukset
Vain Herra tietää. Mutta veikkaan että vuonna 2020.
- viisastelias
Entäs , milloin voi mennä "joulukuusen " kanss naimisiin ???
Miksi se kiinnostaa sinua?
- lopun lähetessä
Samoihin aikoihin, kun maailma alkaa sitten olla jo niin sekaisin, että millään ei enää oikein ole väliä.
- yweweet
luultavasti silloin kun ihmisoikeudet on entistäkin paremmat ja sivistys on sen verran kasvanut että ymmärretään ettei ole muiden asia puuttua siihen onko pari nainen ja mies vai nainen ja nainen vai mies ja mies.
kirkko on jo tähän mennessä luopunut monesta asiasta ja uskomuksesta ihmisoikeuksien hyväksi. kiitos kirkko.- ehkäpä näin
Ei monikaan, joka vastustaa tuota avioliittoa kirkossa (n. 50 % suomalaisista) ole sitä mieltä, että tarvitsisi muuttua heteroksi tai ettei saa asua esim. yhdessä toisen kanssa. Kirkossa vihkiminen on kuitenkin vähän eri juttu. Kirkon olisi viisasta pitää tämä avioliitto vain miehen ja naisen välisenä.
Onko maailma silloin muka ihan sekaisin, kun homotkin saavat kokea saman onnen hetken kuin heterotkin? Ja eikö parisuhteilla ole väliä?
- :D-------
Onnen hetken :X
Sittenkö se ateistilla on vasta onnen hetki, kun pääsee kirkkoon vihille :G
Ei ole kyse ateistista, vaan homoavioliitosta. Mutta kirkkovihkimistilaisuus on vain pieni hetki. Se tästä puuttuu, vaikka muuten voisikin elää parisuhteessa.
Joskus kirjoitan niin, ettei tarkoitustani ymmärretä. Joskus taas halutaan tahallaan ymmärtää väärin.- ja oot ateisti :G
Eli sinun elämästsäi puutuu nyt vain kirkkovihkimys :G
ja oot ateisti :G kirjoitti:
Eli sinun elämästsäi puutuu nyt vain kirkkovihkimys :G
En ole menossa vihille kirkossa. Olen ollut Maistraatissa miehen kanssa, ja se oli kyllä lämminhenkinen tilaisuus. Puhun kuitenkin yleisistä oikeuksista, koska niin moni homo on myös uskova.
- EL: ak.IM
helsinkijokkeri
Olet vain sekasorron lähettiläs. Anna Pappa taas opettaa. `Ja on niitä, jotka ovat jo äitinsä kohdusta epäkelpoja avioliittoon`. EL: ak.IM kirjoitti:
helsinkijokkeri
Olet vain sekasorron lähettiläs. Anna Pappa taas opettaa. `Ja on niitä, jotka ovat jo äitinsä kohdusta epäkelpoja avioliittoon`.Elakim. Minä en ainakaan koe olleeni syntymästä asti epäkelpo avioliittoon. Olihan aviolitossa 21 vuotta. Olet hakoteillä.
"Mutta sovittakoon ne itseensä, jotka sovittavat". Löitkö mua Raamatulla päähän?- EL ak.IM
helsinkijokkeri kirjoitti:
Elakim. Minä en ainakaan koe olleeni syntymästä asti epäkelpo avioliittoon. Olihan aviolitossa 21 vuotta. Olet hakoteillä.
"Mutta sovittakoon ne itseensä, jotka sovittavat". Löitkö mua Raamatulla päähän?helsinkijokkeri
En. Mutta tarkkailen tilannetta kultaseni :). Elä itsekkään pamauttele raamatulla :)
Enkä tuolla aikaisemmalla kirjoituksella välttämättä sinua tarkoittanut. Mussukka. Kysy ennenkuin alat hosua. - EL: ak.IM
Elakim. Minä en ainakaan koe olleeni syntymästä asti epäkelpo avioliittoon. Olihan aviolitossa 21 vuotta. Olet hakoteillä.
"Mutta sovittakoon ne itseensä, jotka sovittavat". Löitkö mua Raamatulla päähän?En ensin halunut tehdä tätä. Mutta antaa mennä vain. OLIT avioliitossa 21 vuotta. Oletko vielä kyseisessä liitossa?
- millä raamatulla
EL: ak.IM kirjoitti:
En ensin halunut tehdä tätä. Mutta antaa mennä vain. OLIT avioliitossa 21 vuotta. Oletko vielä kyseisessä liitossa?
Mistä te kaksi nyt sitten kiistelette? Toinen ei usko Kristuksen jumaluuteen ja toinen ei usko Jumalaan.
Millä raamatulla te voisitte toisianne päähän lyödä?
Elakim, käänny ihan rauhassa muslimin tai juutalaisen uskoon.
Kristinuskossa uskotaan Jeesuksen jumaluuteen ja Jeesuksen sovitukseen. Kyllä tietysti ymmärrän että nykyihmisillä alkaa menemään puurot ja vellit sekaisin.
Totta puhuen kaikki tässä kirkossa jotka eivät halua uskoa tai haluavat väitelllä vastaan Jeesuksen jumaluudesta ja sovituksesta, perustakoot omia uskontokuntiaan, jos eivät välitä juutalaisuuteen tai musliminuskoon kääntyä. - EL: ak.IM
millä raamatulla kirjoitti:
Mistä te kaksi nyt sitten kiistelette? Toinen ei usko Kristuksen jumaluuteen ja toinen ei usko Jumalaan.
Millä raamatulla te voisitte toisianne päähän lyödä?
Elakim, käänny ihan rauhassa muslimin tai juutalaisen uskoon.
Kristinuskossa uskotaan Jeesuksen jumaluuteen ja Jeesuksen sovitukseen. Kyllä tietysti ymmärrän että nykyihmisillä alkaa menemään puurot ja vellit sekaisin.
Totta puhuen kaikki tässä kirkossa jotka eivät halua uskoa tai haluavat väitelllä vastaan Jeesuksen jumaluudesta ja sovituksesta, perustakoot omia uskontokuntiaan, jos eivät välitä juutalaisuuteen tai musliminuskoon kääntyä.Todella heikko suoritus. Vaihdoit jopa nimimerkkiä kesken kaiken.
Mä pystyisin osoittamaan homouden hyväksyttäväksi vaikka nyt. En tee sitä. Osoita ensin hyväksyntäsi uskoville. EL: ak.IM kirjoitti:
Todella heikko suoritus. Vaihdoit jopa nimimerkkiä kesken kaiken.
Mä pystyisin osoittamaan homouden hyväksyttäväksi vaikka nyt. En tee sitä. Osoita ensin hyväksyntäsi uskoville.Elakim. Sanon tämän nyt sinulle yhden kerran. Minä olen aina helsinkijokkeri. Tuo kirjoitti varmaan että sinä et usko Jumalaan. Koska minä en usko Jeesuksen jumaluuteen. Minun mielessäni ei ole käynyt että vaihtaisit uskontoa.
Mun vaimoni oli kiihkouskova, lähdin v 2006. Hän halusi minut takaisin vielä 2,5 v myöhemmin, vaikka asuin jo miehen kanssa.. Mutta sä olet minuakin syyttänyt ala-arvoisuudesta. Mutta en välitä arvosteluista, en varsinkaan sinun. Ymmärrän sinua varsin hyvin.- EL: ak.IM
Elakim. Sanon tämän nyt sinulle yhden kerran. Minä olen aina helsinkijokkeri. Tuo kirjoitti varmaan että sinä et usko Jumalaan. Koska minä en usko Jeesuksen jumaluuteen. Minun mielessäni ei ole käynyt että vaihtaisit uskontoa.
Mun vaimoni oli kiihkouskova, lähdin v 2006. Hän halusi minut takaisin vielä 2,5 v myöhemmin, vaikka asuin jo miehen kanssa.. Mutta sä olet minuakin syyttänyt ala-arvoisuudesta. Mutta en välitä arvosteluista, en varsinkaan sinun. Ymmärrän sinua varsin hyvin.helsinkijokkeri
Olet ho-mo rikkonut liittosi. Mä rikon sun nykyisen. Aloitit riidan mun kanssa, vaikka varoitin siitä. Toisessa ketjussa. - Intressi vapaa.
En ole menossa vihille kirkossa. Olen ollut Maistraatissa miehen kanssa, ja se oli kyllä lämminhenkinen tilaisuus. Puhun kuitenkin yleisistä oikeuksista, koska niin moni homo on myös uskova.
helsinkijokkeri.
Kiinostaisi kuulla sinulta mitä mieltä olet Raatussa olevista kielteisistä kohdista jotka tänään estävät vihkimisen.Toiseksi uskotko itse Raamattuun. - rauhaapeaceandlove
helsinkijokkeri
Olet ho-mo rikkonut liittosi. Mä rikon sun nykyisen. Aloitit riidan mun kanssa, vaikka varoitin siitä. Toisessa ketjussa."Olet ho-mo rikkonut liittosi. Mä rikon sun nykyisen. Aloitit riidan mun kanssa, vaikka varoitin siitä."
???
Onko lääkkeet jääneet ottamatta? - e.makkonen
helsinkijokkeri
Olet ho-mo rikkonut liittosi. Mä rikon sun nykyisen. Aloitit riidan mun kanssa, vaikka varoitin siitä. Toisessa ketjussa.Suuret on kuvitelmat ja hullut on jutut.
- def ghi
Intressi vapaa. kirjoitti:
helsinkijokkeri.
Kiinostaisi kuulla sinulta mitä mieltä olet Raatussa olevista kielteisistä kohdista jotka tänään estävät vihkimisen.Toiseksi uskotko itse Raamattuun.Minä olisin samaa mieltä kuin niistä kohdista, jotka aikoinaan estivät eronneiden heteroiden vihkimisen, mutta jotka tänään eivät estä.
Uskon Jumalaan, en Raamattuun. Ei Raamatun itsessään ole tarkoitus olla uskomisen kohde, se vain viittaa tähän kohteeseen.
(En ole helsinkijokkeri, mutta ajattelin että saa tähän ehkä muutkin vastata.) Intressi vapaa. kirjoitti:
helsinkijokkeri.
Kiinostaisi kuulla sinulta mitä mieltä olet Raatussa olevista kielteisistä kohdista jotka tänään estävät vihkimisen.Toiseksi uskotko itse Raamattuun.Intressi vapaa. Eihän Raamatussa ole missään homoliittoja kielletty. Siten en voi olla mitään mieltäkään.
Raamattu alkaa näin: Tapahtui näin: maa tuotti vihantaa, ruohoja ja puita. Sitten Jumala teki suuren valon eli auringon hallitsemaan päivää.
En oikein usko. Mikään ei ole voinut kasvaa ilman aurinko, ja maa on ollut jäässä.
Homojutuissa 3. Moos 18 sanoo ettei miehet saa keskenään maata kuten naisen kanssa. Mutta lesboilua ei ole kielletty. Eikä sitä että makaa kuten miehen kanssa.Paavali sanoo niistä Room 1, jotka ovat vaihtaneet luonnonvastaiseen, että ovat täynnä kaikkea pahuutta ja rikollisuutta, Jumalan hylkäämiä, ja on riettautta ja himoja.
Eli ei vaikuta minusta siltä, että Paavali on oikealla asiallakaan, koska tekstit ovat suorastaan väärämielisiä. En tunnista homoutta noista sanoista. Heterouskin voi sopia Paavalin määreihin. Menee samaan kummallisten sanojen sarjaan kuin sekin, että aviomiesten piti alkaa siitä lähtien elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan.EL: ak.IM kirjoitti:
helsinkijokkeri
Olet ho-mo rikkonut liittosi. Mä rikon sun nykyisen. Aloitit riidan mun kanssa, vaikka varoitin siitä. Toisessa ketjussa.Elakim. Myöhästyit, sillä olen jo pannut suhteeni poikki. Sen "nykyisen". Enkä huomannutkaan että sä ja mä riitelimme.
- EL: ak.IM
Elakim. Myöhästyit, sillä olen jo pannut suhteeni poikki. Sen "nykyisen". Enkä huomannutkaan että sä ja mä riitelimme.
helsinkijokkeri
Kirjoitan mussukka kahdella nimimerkillä useisiin ketjuihin. Välillä jää päälle tunnetila aikaisemmasta ketjusta. Sulle turhautumista on helppo purkaa. Kestät sen. En mä kenellekkään noviisille noin avautuisi. Eli pidä kiukutteluani kohteliaisuutena. Jooko :)
- ehkäpä näin
Se on varmaan sitten kun seuraava eduskunta/hallitus päättää sukupuolineutraalista avioliitosta maistraatissa.
Sen jälkeen joku tekee sen julkisesti täällä, käytyään ensin maistraatissa ja sitten haetaan oikeusasteista lupa, ja sanotaan, että se rikkoo Suomen lakia, jos ei vihitä.
Eli siis muutama vuosi.
Toivottavasti kirkko ei hajoa, minkä se tietysti tulee tekemään tuossa vaiheessa. - japöhpöhpöh
Ei kirkko hajoa, vaan maa repeää...
- Intressi vapaa.
Se riippuu niin monesta ihmisestä ja heidän arvomaailmasta ja kun toisten arvostuksia en tunne niin en lähde lottoamaan etten loisi turhia mielikuvia muille.
- Yu.
Tuossa yllä joku toivoi ettei kirkko hajoa:Eiköhän se ole sen jo tehnyt.Mistä hajoitus sai alkunsa? No tietenkin siitä,kun naiselle avattiin papin virka.Silloin kirko lähti tielle josta ei ole paluuta.>>>Dance-messua,metallimessua,beatlesmessua,tietenkin tämän tien päässä on "kruununa" homojen vihkimiset kirkossa.Joko silloin,kun se tapahtuu on Suomen syntien mitta täynnä,vai voiko vielä jotain pahempaa Luojamme herjausta tulla?
- def ghi
Tuota noin. Miksei sinusta lähtenyt jo siitä, kun eronneita heteroita alettiin vastoin Jeesuksen nimenomaista opetusta vihkiä uudelleen avioon? Senkö sinä hyväksyt? Muistatko milloin se tapahtui? Vinkiksi, että se oli jo paljon ennen naispappeuden hyväksymistä. MIksi naispappeus on sinuta pahempi asia?
Messutkin menivät pilalle jo paljon ennen dance- ja metallimessuja, nimittäin silloin kun kirkkoihin alettiin raahata urkuja, noita teattereista ja muusta maallisesta menosta tuttuja mölyäviä helvetinkoneita. Monta vuosisataa kristityt tulivat toimeen ilman, sitten piti maalliseen musiikkiin mieltyneiden saada tuollaista viihdykettä itselleen. Ortodoksit pärjäävät vieläkin ilman. def ghi kirjoitti:
Tuota noin. Miksei sinusta lähtenyt jo siitä, kun eronneita heteroita alettiin vastoin Jeesuksen nimenomaista opetusta vihkiä uudelleen avioon? Senkö sinä hyväksyt? Muistatko milloin se tapahtui? Vinkiksi, että se oli jo paljon ennen naispappeuden hyväksymistä. MIksi naispappeus on sinuta pahempi asia?
Messutkin menivät pilalle jo paljon ennen dance- ja metallimessuja, nimittäin silloin kun kirkkoihin alettiin raahata urkuja, noita teattereista ja muusta maallisesta menosta tuttuja mölyäviä helvetinkoneita. Monta vuosisataa kristityt tulivat toimeen ilman, sitten piti maalliseen musiikkiin mieltyneiden saada tuollaista viihdykettä itselleen. Ortodoksit pärjäävät vieläkin ilman.def ghi sanoi :
MIksi naispappeus on sinuta pahempi asia?
________
Naisethan niitä homovihkimisiä kirkkoon kinuavatkin - papittaret ovat näköjään
jonkinlaisia Iisebelin jälkeläisiä.
Sinulla on näköjään kova halu vaihtaa keskustelun aihetta :-) :-)
- Yu.
def ghi kysyi:"Tuota noin. Miksei sinusta lähtenyt jo siitä, kun eronneita heteroita alettiin vastoin Jeesuksen nimenomaista opetusta vihkiä uudelleen avioon? Senkö sinä hyväksyt? Muistatko milloin se tapahtui? Vinkiksi, että se oli jo paljon ennen naispappeuden hyväksymistä. MIksi naispappeus on sinuta pahempi asia? "------OLENKO sanonut koskaan,että hyväksyn avioeron tai uudelleen avioitumisen?? Sen sijaan mitä tulee naispappeuteen,niin se on selvimmin viemässä,tai jo vienyt kirkkomme sellaiseen alennustilaan,että.Otetaan nyt sitten näkyvimpänä tämä homoasia.Se on sen suuruusluokan asia yhteiskunnassamme,ettemme vielä tiedäkään.Se on auraamassa koko kansakunnan moraalia hel-vetin syövereihin,mutta mitä sanoo naispapit:"Vastuullinen homoseksuaalisuus ei ole synti Raamatun mukaan."
YU. No et kylläkään ole sanallakaan pahekusunut uudelleen vihkimisiä. Eli se ei mielestäsi ole "sen suuruusluokan asia yhteiskunnassamme" kuin homoseksuaalisuus.
Outoa, sillä homoja on tavattoman vähän, eikä heistä ole ollut mitään ongelmaa eikä haittaa millekään yhteiskunnalle. Ei ainakaan enempää kuin heteroistakaan tai avioeron ottaneista.helsinkijokkeri kirjoitti:
YU. No et kylläkään ole sanallakaan pahekusunut uudelleen vihkimisiä. Eli se ei mielestäsi ole "sen suuruusluokan asia yhteiskunnassamme" kuin homoseksuaalisuus.
Outoa, sillä homoja on tavattoman vähän, eikä heistä ole ollut mitään ongelmaa eikä haittaa millekään yhteiskunnalle. Ei ainakaan enempää kuin heteroistakaan tai avioeron ottaneista.jokkeri
______
Kun homopari vihitään kirkossa niin se kirkko on sitten saastutettu jollei sitä
ennestään ollut.- Myöhäistä jo
pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
______
Kun homopari vihitään kirkossa niin se kirkko on sitten saastutettu jollei sitä
ennestään ollut.Kyllä se on kuule saastutetttu siinä kohtaa, kun mammonanpalvojien koteja on alettu siunata osoittaen näin hyväksyntä pöyristyttävälle ahneudelle ja itsekkyydelle, jonka vuoksi maailmassa on niin paljon kärsimystä.
- Yu.
Avioerot ovat yksi esimerkki luopumuksesta,siinä missä homoseksuaalisuuden esiinmarssi.Molemmista ON haittaa yhteiskunnalle.Avioero on kamala asia lapsille varsinkin,homoseksuaalisuus on irstautta Jumalan silmissä,ja se on yksi asia,minkä takia tulee Jumalan viha.
- hrtehjjrt
Kunhan nyt ensin eduskunta säätää edes lain joka mahdollistaa sen.
YU. Kerrot erikoisesti. Avioero on kyllä kamalaa lapsille ja sille jätetyllekin. Ja Jumala vihaa eroja. Mutta missä olet havainnut, että homoseksuaalisuudesta tulee Jumalan viha?
Ainakin näyttäisi siltä, että ennemminkin pitäisi vastustaa avioeroja kuin homoseksuaalisuutta. Miksi muuten et anna asiaa Jumalan hoidettavaksi, vaikka avioerot annat?
Luulen että syynä on se, että inhoat homoja. Et sinä eikä Jumala puhu mitään pahaa lesboilustakaan. Homoseksuaalisuuden "esiinmarssi" on vain sitä, että homot ovat tässä yhteiskunnassa siinä kuin muutkin. Ei homojen eikä heterojen tarvitse piilotella, kaikki saavat olla mitä ovat. Näkyi tai ei.
Koita hyvä ihminen päästä jo eteenpäin. Ei homous ole asia, josta tarvitsee huolta kantaa.- Eikö muinoin
"Luulen että syynä on se, että inhoat homoja."
Eikö homot olleetkin niitä "namusetiä????"
- Helppo nähdä
Homoja ei tulla koskaan vihkimään kirkossa. Kirkko laitoksena saattaa pitää ulkokultaisen suvaitsevaista kuvaa, mutta todellisuudessa niin suuri osa sen työntekijöistä ja jäsenistä on homoliittoja vastaan, ettei homojen kirkkohäitä tulla viettämään.
Yksittäisiä seurakunnaltaan salaa siunaavia pappeja varmasti löytyy, kuten tähänkin asti. Rukouskäytäntö tulee aikanaan jäämään pois, kun kysyntää ei ole riittävästi ja seurakuntakin avoimemmin tuomitsee toiminnan. Uskon, ettei kirkko tule hajoamaan vaan ydinporukka jää ja synnin puoltajat lähtevät.
Jaksakaa taistella oikean puolesta. Tulee vielä parempia aikoja. Hei tiitulis,
Suomen valtio ei ole hyväksynyt samaa sukupuolta olevien vihkimistä.
Samaa sukupuolta olevat voivat halutessaan rekisteröidä parisuhteensa maistraatissa. Pari voi halutessaan pyytää rukoushetken parisuhteensa puolesta. Kirkko ei siis virallisesti siunaakaan rekisteröityneiden parisuhdettta.
t. Maarit-pappi- Nasse.
Valtionkirkon asemasta säädetään suomen perustuslaissa ja erikseen mm. kirkkolaissa.
"Suomen valtio ei ole hyväksynyt samaa sukupuolta olevien vihkimistä."
Kirkkolakiin muutosehdotukset tekee edustamasi lahko ja jos ehdotatte vihkimisoikeutta myös lepakko ja homopariskunnille, se varmasti sinne lakiin tulee.
Eli vetäytyminen oman pahantekonne suhteen jonkun muun selän taakse ei tässäkään yhteydessä kestä päivänvaloa.
Muutoin lainsäädännössä otetaan kantaa avioliittoon ja rekisteröityyn parisuhteeseen, näidenkin osalta tuo räikeä ihmisarvon polkeminen voisi olla vähäisempää mikäli lahkonne yksipuolisesti ja ehdottomasti tuomitsisi tuollaisen syrjinnän ja vaatisi muutosta.
Mutta kun kaikki tiedämme millainen on uskiksen moraali, niin ajatus paremmasta maailmast anäiltä osin (hihujen tukemana) jää luonnolisesti pois. - Johannes
Maarit-pappi
Pappi tekee vakavaa syntiä, kun järjestää rukoushetken homoparin parisuhteen puolesta. On syntiä rukoilla synnin tekemisen puolesta. Raamatussa on selvisti sanottu, että homoseksin harjoittajat eivät pääse taivaaseen. Homo voi katua syntiä ja saada anteeksi synnin, jos lopettaa syntisen elämän. Silloin homokin voi pelastua, mutta hän ei saa harjoittaa homoseksiä.
Maarit -pappi - lue Jeesus Nasaretilaisen antaman kirje Suomen luterilaisille. Siinä käsitellään tätä asiaa myös: https://docs.google.com/document/d/1BTJjXFL26WfXWIsf9ZbqFE05aYvb9gg1cMmcVg35acE/edit - Etsivänä tiellä
Johannes kirjoitti:
Maarit-pappi
Pappi tekee vakavaa syntiä, kun järjestää rukoushetken homoparin parisuhteen puolesta. On syntiä rukoilla synnin tekemisen puolesta. Raamatussa on selvisti sanottu, että homoseksin harjoittajat eivät pääse taivaaseen. Homo voi katua syntiä ja saada anteeksi synnin, jos lopettaa syntisen elämän. Silloin homokin voi pelastua, mutta hän ei saa harjoittaa homoseksiä.
Maarit -pappi - lue Jeesus Nasaretilaisen antaman kirje Suomen luterilaisille. Siinä käsitellään tätä asiaa myös: https://docs.google.com/document/d/1BTJjXFL26WfXWIsf9ZbqFE05aYvb9gg1cMmcVg35acE/editJohannes, kysyn Sinulta kun olet Jumalan oppilapsi, harvojen valittujen joukossa.
Jos homo ei suostu hylkäämään syntiä, miten häntä tulisi rangaista eläessään? Vai onko aikanaan koittava kadotus riittävä rangaistus? Maarit
_____
Sinä olet omista itsekkäistä syistäsi hyväksynyt homoparien vihkimisen kun se
hetki sitten aikanaan koittaa suomessakin.
Olet siinä suhteessa valapatto sekä luopio , kun rikot Raamattua ja kirkon
tunnustusta vastaan ( papin valasi.)
Kenenkä luulet uskovan puheitasi kun sinulla on tuollainen painolasti
harteillasi.
Waltarin kirjassa Johannes Angelos kuninkaansa pettänyt hallitusmies kysyi
sulttaanilta Miksi minun on kuoltava --> Petit Herrasi - pettäisit minutkin.Maarit
______
Tuolla lailla kokee kolleegasi Hans-Christian Daniel, Espoonlahden seurakunnan
kappalainen eli Rovasti Taneli pappi homoliitot.
Kun minä vihin avioliittoon, luulen jatkavani Luojan maailman ja ihmisen luomisessa antaman siunauksen eteenpäin. Raamatussa avioliitto määritellään nimenomaan miehen ja naisen väliseksi liitoksi. 1. Moos. 1:27-28 lukee: "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: 'Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.'" Tämä näkökanta mielestäni sulkee samaa sukupuolta olevat tästä siunauksesta, sillä heidän keskinäinen "lisääntymisensä" lienee hieman konstikasta. Myös Vapahtaja selvästi vahvistaa avioliiton miehen ja naisen väliseksi liitoksi (Matt. 19:4-6, Mark 10:6-9), jossa kaksi tukee (jälleen) yhdeksi. Näin minä käsitän avioliiton. Olen siis konservatiivinen. Mieluummin luopuisin kirkon vihkimisoikeudesta kuin romuttaa avioliittokäsitteen.
______
Tuolla lailla kokee kolleegasi Hans-Christian Daniel, Espoonlahden seurakunnan
kappalainen eli Rovasti Taneli pappi homoliitot.
Kun minä vihin avioliittoon, luulen jatkavani Luojan maailman ja ihmisen luomisessa antaman siunauksen eteenpäin. Raamatussa avioliitto määritellään nimenomaan miehen ja naisen väliseksi liitoksi. 1. Moos. 1:27-28 lukee: "Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: 'Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.'" Tämä näkökanta mielestäni sulkee samaa sukupuolta olevat tästä siunauksesta, sillä heidän keskinäinen "lisääntymisensä" lienee hieman konstikasta. Myös Vapahtaja selvästi vahvistaa avioliiton miehen ja naisen väliseksi liitoksi (Matt. 19:4-6, Mark 10:6-9), jossa kaksi tukee (jälleen) yhdeksi. Näin minä käsitän avioliiton. Olen siis konservatiivinen. Mieluummin luopuisin kirkon vihkimisoikeudesta kuin romuttaa avioliittokäsitteen.
- Yu.
No tuota...miksi te papit rukoilette synnin puolesta."Älkää EKSYKÖ Jumala ei salli itseään pilkattavan,sillä mitä ihminen kylvää,sitä hän niittää." Ettekö pelkää mitä Jumala ja Jumalan Sana sanoo homoseksistä? Rukoilemalla samaa sukupuolta olevan parin puolesta pilkkaatte Jumalaa ja hänen luomistyötään. "Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi..." Jumala vaivutti Aadamin uneen ja teki hänen kylkiluustaan KUMPPANIN MIEHELLE,Eevan.
- houmous
Ruotsin evankelisluterilaisessa kirkossa homoliitot ovat jo osa arkea.
- Keski-ikäinen hetero
Eikä Ruotsi ole joutunut kaaoksen valtaan. EU:n velkakriisi hieman hymyilyttää, vienti vetää ja elämä on rauhallista vaikka naapurissa asuu keski-ikäinen homopari.
- Yu.
Ruotsin kirkossa on mm.julkilesbo piispatar,eikö se jo kerro että se kirkko ei kuulu Kristukselle vaan paholaiselle....
Eli sama tilanne jumalattomassa USA:ssa, logiikallasi. Nythän Tammy Baldwin on USA:n historian ensimmäinen julkilesbo senaattori
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288514354182.html
Teille kovasti kovasti uskovaisille lienee Sandy ja nyt perässä tullut myrsky ovat taivaalliset tukistukset syntisille amerikkalaisille, vai?
Voi teidän keksittyjä, tarkoitushakuisia ja houreisia juttujanne.- sama täällä
Entäs Suomen kirkossa? Julkilesbo on kirkkoherrana, niin ei mitään eroa Ruotsiin.
Ensimmäinen homopari menee 01.09.2015 avioliittoon Helsingin maistraatissa, osoitteessa Albertinkatu 25 00180 Helsinki.
Samana päivänä kaikki rekisteröityneet parit muuttuvat aviopareiksi.- Yu.
Onko tämä ikiateistin uhkailu,jotain salaista homopiirin agendaa,josta me emme tiedä? Onko myyräntyö kansanedustajiin päin näin pitkällä?No,eipä tuo mikään ihme olisi ,vaikka noin kävisikin.Arvatkaapa vain mikä EROAALTO siitä tulisi ,kirkosta lähtisi jopa satojatuhansia poijes.
>>>Onko tämä ikiateistin uhkailu,jotain salaista homopiirin agendaa,josta me emme tiedä?>Milloin ensimmäinen homopari vihitään kirkossa?...veikkauksia...>Onko myyräntyö kansanedustajiin päin näin pitkällä?>No,eipä tuo mikään ihme olisi ,vaikka noin kävisikin.>Arvatkaapa vain mikä EROAALTO siitä tulisi ,kirkosta lähtisi jopa satojatuhansia poijes.
ikiateisti kirjoitti:
>>>Onko tämä ikiateistin uhkailu,jotain salaista homopiirin agendaa,josta me emme tiedä?>Milloin ensimmäinen homopari vihitään kirkossa?...veikkauksia...>Onko myyräntyö kansanedustajiin päin näin pitkällä?>No,eipä tuo mikään ihme olisi ,vaikka noin kävisikin.>Arvatkaapa vain mikä EROAALTO siitä tulisi ,kirkosta lähtisi jopa satojatuhansia poijes.
Tekee kirkko mitä hyvänsä niin aina tulee lunta tupaan - kirkko on Jumalan vihan
alla.
Kirkko voisi kuitenkin kokeilla palamista juurilleen ja ottaa entiset dogminsa
takaisin aina avioerosäädöksiä myöten.
- 5840
Paavali kirjoitti korinttolaisille listan synneistä, joiden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa, eivätkä siten myöskään voi kuulua Jumalan seurakuntaan. Homoseksualismin harjoittaminen kuului tähän listaan. Raamatun todistuksen mukaan homoseksualismin harjoittaja ei voi olla uskossa Raamatun Herraan Jeesukseen ja Jumalaan.
- Jeebuss
Paavali oli kappihomo ja Jeesus julkihomo?
Saippuaoopperassa Raamattu vol 3 nähdään miten helvetiss..eikun Taivaassa kuka hyväileen kenenkäkin kultaista Tuomion Sauvaa. - Huom!
Suhtaudun sangen skeptisesti Paavalin juttuihin.
- puurim
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012110916309563_ul.shtml
Tää on rakkautta ei mitään sairasta ei tarvi parantaa ? vai homo on muka parempi
kuika helpo on kpeloida toisen kalua niinkuin ne sanoo - töttöröö
Jos homosuhteet hyväksytään kirkossa se olisi uskonpuhdistusta seuraavan luterilaisen kirkon loppu.
- totuutta kehiin
noh eiköhän kirkko homoliitotkin siunaa, koska kirkko on turha instituutio jolla ei ole mitään raamatullisia perusteita, eroa siitä heti koska se on rahanhaaskausta olla mukana turhissa rituaaleissa
- pohjan kautta
Heteroilla on jo hyväksytty haureusliittonsa,miksei homoillakin. Suhteet ovat todella vahvalla " valmiiksi "pohjalla.
- Jumalan huone
" Milloin ensimmäinen homopari vihitään kirkossa,"
Se hetki on silloin,kun kirkko on lopullisesti seonnut. Homoseksuaalien kirkkohäät toteutuu ikaisintaan v 2025 jos sittenkään.
Kirkkohallituksen konservatiivien määrävähemmistö pystyy helposti torppaamaan sellaiset ehdotukset ja siihen niillä on toki oikeus.- yxsvaan
Toivottavasti ei koskaan !
Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto !
Hei haloo... miettikääpä hieman vai onko järki kulta kadonnut suvaitsevaisuuden nimellä kulkevan valhe opetuksen mukana ! - Pyhä Pieru
Siitä kun eduskunta tekee päätöksen niin maksimissaan vuosi. Kirkko joutuu asian melko pikaisesti käsittelemään omissa kokouksissaan. Läpihän se tulee sielläkin menemään koska muutoin varmasti aletaan miettimään kirkon vihkimisoikeutta vähän laajemmin. Kyllähän kirkolta on jo selkeästi tullut kantakin, että tekevät asiassa kuten laki sanoo.
Kuka niitä sitten lopulta vihkii onkin eri asia vaikka helposti vaikuttaisi siltä, että kaikille papeille se kävisi niin asia ei taida olla niin yksinkertainen joten siitä varmasti vielä väännetään paljonkin. - jyvät akanoista
" Kuka niitä sitten vihkii onkin eri asia"
Lopputili joka papille joka häpäisee kirkon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998626Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682971- 151343
- 761028
- 67990
- 25946
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73854