Jumala ei suinkaan ole mielentilahäiriöinen kolmen persoonan yhteensulautunut kosminen voima. Jumala on varmasti yksi, sillä hän sanoi olevansa yksi, eikä kolme (5.Moos.6:4).
Raamattu sanoo, että "Jumala tuli murheelliseksi" ihmisten pahuuden tähden (1.Moos.6:6). Hänellä täytyy siis olla oma mieli. Tuo sama Jumala on se Jumala, jolle Jeesus huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani" (Mat.27:46).
Jeesus sanoi Isälleen:
"...älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun" (Luuk.22:42).
Jeesus sanoi myös:
"...minä teen lähettäjäni tahdon..." (Joh.4:34).
On siis selvää, että jos Jumala oli Jeesuksen lähettäjä (Joh.3:16) ja hänellä on oma mieli, niin hän ei voi enää olla kolmen mielen substanssi, eikä edes kolme persoonaa. Jumala on yksi persoona ja yksi olemus (mikäli saa käyttää Nykysuomen Sanakirjaa avukseen persoona-sanan märittelyssä).
Jos Jumala ei olisi ollut yksi persoona (henkipersoona), hän ei olisi koskaan lähettänyt Jeesusta, vaan Jeesus olisi tullut ilman lähettäjää. Silloin ei olisi myöskään olemassa Isää ja Poikaa, vaan ainoastaan yksi kaikkialla leijuva kosminen voima joka leikkii roolileikkejä itsensä kanssa.
Yhtä mieltä olevat, eivät ole yksi mieli, vaikka heistä voisi parhaimmassakin tapauksessa sanoa, että he ovat "kuin yksi sielu" (Apt.4:32). Eikä kaksi samannäköistä ihmistä ole sama "marja", vaikka ovat "kuin kaksi marjaa", jne. Kyse onkin kielikuvista. Kielikuvat pitää tulkita, muuten eksyy! Jeesus on kuningasten kuningas (Ilm.19:16). Mutta niin olivat myös kuninkaat Nebukadnessar ja Arthas (Dan.2:37, Esra.7:12). Ja sekö teki heistä Jeesuksen? Eipä tietenkään.
KUKA ON JUMALA?
Hän on se sama Jumala, jolle Jeesus huusi: "Jumalani, Jumalani" (Mat.27:46).
Hän on sama Jumala, jonka Jeesus sanoi olevansa temppelinsä Jumala (Ilm.3:12).
Hän on sama Jumala, jonka nimen hän kirjoittaa voittajien otsiin (Ilm.3:12, 22:4).
Hän on sama Jumala, joka "uudessa Jerusalemissa" on Jeesuksen oma Jumala (Ilm.3:12).
Hän on sama Jumala, jonka Jeesus tunnusti olevan ainut totinen Jumala (Joh.17:3, Joh.5:44).
Jeesus sanoi:
"... minä menen ylös, MINUN ISÄNI TYKÖ ja TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ" (Joh.20:17).
Jeesus on:
JumalaN Karitsa (Joh.1:29, Joh.1:36).
JumalaN Kristus (Luuk.9:20, 1.Kor.3:23).
JumalaN Poika (Mat.14:33, Mat.16:16).
JumalaN Sana (Ilm.19:13).
Jeesus ei ole:
Jumala-Karitsa.
Jumala-Kristus.
Jumala-Poika.
Jumala-Sana.
Jeesus ei pitänyt itseään Jumalana. Hän peräti kiisti sen:
Joh.5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, JOKA YKSIN ON JUMALA?
Joh.17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Mark.10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Eivät he usko myöskään Johanneksen todistuksia:
1.Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
Eikö Johannes nähnyt Jeesusta? Näki, sillä hän oli Jeesuksen opetuslapsi! Miten hän siis voi kirjoittaa, ettei hän ole koskaan nähnyt Jumalaa? Siinäpä hankala kysymys kaikille polyteistisille monoteisteille.
Mitä siis opetuslapsi Tuomas tarkoitti, kun hän sanoi Jeesukselle: "Minun Herrani ja minun Jumalani"? Sehän on helppo ymmärtää, sillä Raamatussa ei voi olla ristiriitoja (niinhän sitä sanotaan). Hän tarkoitti sitä, että Jeesus on Herrana "mahtava" ja "voimallinen", sillä UT:n "theos"-sanan merkitys on sama kuin VT:n "elohim"-sanalla jonka juurisana on "el" ja mikä tarkoittaa KIJRAIMELLISESTI "mahtava" ja "voimallinen".
Näin me siis ymmärrämme miten meidän ainoa Jumala joka on yksi (5.Moos.6:4) pystyi sanomaan Moosekselle että hän asettaa hänet jumalaksi (elohim) faraolle (2.Moos.7:1). Jumala tarkoitti asialla sitä, että hän tekee Mooseksesta mahtavan ja voimallisen faraon silmien edessä. Se toteutui vitsauksien kautta. Jumala ei tarkoittanut että hän asettaa jonkun toisen Jumalan itsensä rinnalle, koska hän on myös sanonut: "Älä pidä muita jumalia minun rinnallani".
"...Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut? Silmät teillä on, ettekö näe?" (Mark.8:17,18). Terveisiä Jeesukselta!
"HERRAN JEESUKSEN JUMALA ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele" (2.Kor.11:31).
Mitä on JUMALA?
55
216
Vastaukset
- Vastaus kysymykseen
Jumala on taruolento. Ei sen enempää eikä sen vähempää.
- jaikal.fi
Taas tyypillinen pitkä Jumala pilkkakirjoitus jumalan peteltä. Mutta tahtoisi sanoa teille kaikille tässäkin ketjussa....
Uskottako että tulette Jeesuksesta yksimielisyyteen kinastelemalla Hänestä?
Ei ole tullut yksimielisyyttä näiden kinasteluvuosien aikana mitä minä olen seurannut tätä palstaa. Ei sitä yksimielisyyttä tule vaikka jatkatta vielä viisi vuotta. Viiden vuoden kuluttua on varmaan vielä täysin sama kiista, mutta joku palstalainen on ehkä tullut lisää ja tai jäänyt pois.
Jumala ei ole tarkoittanutkaan että uudestisyntymätön ihminen käsittää hengellisiä asioita. Jumala sen sijaan sanoo suoraan että uudestisyntymätön ei voi ymmärtää. Niin miten joku uskoo että meidän jankkaamisten kautta joku voi ohittaa Jumalan ilmoituksen tästä luonnollisen ihmisen ymmärtämättömyydestä ja ymmärtää siitä huolimatta. Ei mitenkään!
Nämä asiat kuuluvat uskovien keskuudessa opetettaviin ja opittaviin sekä ymmärrettäviin asioihin. Omilleen Jumala avaa Kristuksen persoonaa ja Kirjoituksia sen muiltakin osilta. Muille nämä jäävät ymmärtämättä. Onhan tästä ymmärtämättömyydestään monta kirjoittajaa tällä palstalla todistaneen vuosikausia. Eikä heille ole kukaan kyennyt pränttäämään päähän ymmärrystä.
Mutta nämä ihmiset levittävät ihmisjärkeilyyn perustuvia harhaoppejaan. Toiset uskosta osattomat ottavat vastaan ja ymmärtävät ne koska ne perustuvat ihmisen oman järjen päätelmillä ymmärrettäviin asioihin. Niihin oppeihin ei tarvita Pyhää Henkeä opettajaksi koska ihminen ymmärtää Jumalan ulkopuolisen opin muutenkin. Mutta Jumalasta tullut Sana ei aukea näille ihmisille, ei vaikka me kuinka jankuttaisimme. Herra Jeesus Kristus pysyy heille lukittuna kaivona ja Salattuna Jumalana.
Muuten lukekaa ajatuksen kanssa II-Marin aloitus tästä aiheesta.- ml213.
"""Jumala ei ole tarkoittanutkaan että uudestisyntymätön ihminen käsittää hengellisiä asioita. Jumala sen sijaan sanoo suoraan että uudestisyntymätön ei voi ymmärtää."""
Jokainen voi tarkata ja havainnoida, miten Raamatun ilmoitukset on ymmärrettäviä asioita. Ateisitikin ymmärtää Raamatun ilmoituksista miten Kristus on JUMALAN Poika ja miten JUMALA todella on Pojan Isä.
Mutta, ateisitilla ja simulla on yhteinen piirre siinä, ettette usko mitä JUMALA on todellisesti ilmoittanut san ojen sisällön kautta.Ateisti ei viännä eikä kiennä, vaan ei usko asiaa sellaisenaan. Sinä taas viennät ja kiännät ha tätä viäntämistä ja kiäntämistä kuvittelet "Hengellä" näkemiseksi. Tujohon juuri liittyy Jeesuksen opetus, miten ihmisen tulisi uskoa JUMALAN ilmoitukseen kuin lapsi,- eikä alkaa viännellä ja kiännellä ilmoituksia mieleisekseen.
Niin, itsekkin jaikal tiedät, miten Jeesusta PITÄÄ kutsuttaman JUMALAN Pojaksi, joka hän tietenkin on, koska JUMALA itse on näin ilmoittanut. No, nyt tuoas alako viäntäminen ja kiäntäminen kun luet tuota eli tuoas alat kumopamaan todellisen Hengelliosen ilmoituksen ja siihen uskomisen.
Ote jaikal.fi'n 7.11.2012 klo 02:31 kirjoituksesta:
>"Jumala ei ole tarkoittanutkaan että uudestisyntymätön ihminen käsittää hengellisiä asioita. Jumala sen sijaan sanoo suoraan että uudestisyntymätön ei voi ymmärtää. Niin miten joku uskoo että meidän jankkaamisten kautta joku voi ohittaa Jumalan ilmoituksen tästä luonnollisen ihmisen ymmärtämättömyydestä ja ymmärtää siitä huolimatta. Ei mitenkään! "<
Ymmärrän jotta - J u m a l a - o n - t a r k o i t t a n u t - että ymmärrämme, mitä Jumala tahtoo.
"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen." [Apt.17:30] koska - - -
20 "Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä." [1.Joh. 5:20; Joh. 17:3]
Valitettavasti meillä on eri henki, jaikal.fi, sinulla ja minulla.- Ei ole mitään
valittamista hengestä, ekivaari. Jos sinä kirjoitat saatanallisen hengen vallassa; tekstisi osoittaa sen, jokainen uskova ottaa välimatkaa tuollaiseen olioon.
Ja aloittajalle. Jos haluat tuoda esiin harhaoppisuutesi, ei siihen tarvita noin pitkää sepustusta. - jaikal.fi
Siitä se ekivaari johtuukin että sinä et ymmärrä, juuri siitä 1 Joh 5:20 jakeen sanomasta ja sen sisällöstä. Sinä et usko jakeen sanoman mukaisesti että Jeesus Kristus on iankaikkinen elämä ja tosi Jumala. Et vaikka "hän on tosi Jumala" sana selvästi viittaa Jeesukseen Kristukseen. Sen tähden sinä et ymmärrä muitakaan jakeita. Levittelet vain niitä jakeita asiayhteyksistä irrallisina. Silloin ne eivät edusta totuutta eivätkä ole totuus.
Niin, meillä on eri Henki siinä sinä puhut totta. en todellakaan tahdo mitään osaa siitä hengestä joka sinussa pilkkaa Herraa Jeesusta Kristusta. Ei ole mitään kirjoitti:
valittamista hengestä, ekivaari. Jos sinä kirjoitat saatanallisen hengen vallassa; tekstisi osoittaa sen, jokainen uskova ottaa välimatkaa tuollaiseen olioon.
Ja aloittajalle. Jos haluat tuoda esiin harhaoppisuutesi, ei siihen tarvita noin pitkää sepustusta.>>>Ja aloittajalle. Jos haluat tuoda esiin harhaoppisuutesi, ei siihen tarvita noin pitkää sepustusta.
Jumala on mielikuvitusolento siinä missä joulupukki tai pääsiäispupu. Sairas ja sadistinen satu tuo raamattu mutta ei tosiaan yhtään sen enempää kuin satukirja.
* Jumala on paljon enemmän kuin mitä me luodut voimme Häestä ymmärtää- Eikä ns. normali luonnollinen jumalaton ihminen voi tuntea eikä tietää Jumalasta mitään.
* Jumalan tulee tuntemaan ainoastaan ne, jotka ottavat vastaan Hänen lahjansa, Jeesuksen Kristuksen. Sillä vain Poika voi ilmoittaa Isän, ja vain Isä voi ilmoittaa Pojan.
Ei ole Poikaa ilman Isää, ei Isää ilman Poikaa. Ja tätä on ihan Raamatun totuus, eikä suinkaan minun, eikä kenenkään oma mielipide Jumalasta.
* 1Joh. 1: 1. "< Mikä on alusta asti ollut, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme; elämän Sanasta.
2. Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me julistamme teille sen ianakikkisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille.
* Joh. 1: "< Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan luona. >"!
* Joka ei tätä ymmärrä, eikä voi, tai ei kykene ottamaan vastaan totuutena Jumalan Pojasta, Hänen olemuksensa alkuperän Jumalallisuudesta. Ei voi olla uskossa sisäisesti, koska ei ymmärrä Isän ilmoitusta Pojasta, eikä Pojan ilmoitusta Isästä.
* Ja tämän totuuden vastakkainen henki, on Raamatun mukaan antikristuksen henki, koska kieltää Pojan, ja Pojan kieltäminen vie myös Isän kieletämiseen.
* Uskon niin, että tätmä Jumalan selittämättömyys kolminaisuudessa on astettu ihmisen ymmärryksen yläpuolelle, että vain sisäisessä Kristuksen tentemisessa olevat voivat saada uskonkautta ymmärryksen ottaa vastaan tieto Isästä ja Pojasta, että He ovat YKSI YKSEYS, jota ei uudestisyntymätön voi koskaan päästä ymmärtämään, koska Jumalan tunteminen ei onnistu kirjaimen opettelulla, eikä viisauden kautta. Vaan Hänet voidaan tuntea ainoastaan Jumalan Hengen kautta.
* Onhan se nyt täälläkin palstalla nähty, jumaluusoppineet areioalaisoppia mukailevat ei ole päässeet tuntemaan Poikaa, jokna tuntemisen kautta voisi päästä tuntemaan Isä, ja päinvastoin. He kirjoittelevat älyttömän pitkiä litanioitaan, kopsaavat Raamattua mielivaltaisesti ymmärtämättä Sanasta mitään, eli eivät tunne Sanaa sisältäpäin, koska se on ainoastaan Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta mahdollista.- mitä, hä'?
"* Jumala on paljon enemmän kuin mitä me luodut voimme Häestä ymmärtää-"
Mistä sinä sen tiedät, jos emme voi ymmärtää sitä? - jaikal.fi
Jumalan pete on minulle täydellinen mysteerio. Tunsi Jeesuksen Jumalana kolkytviisi vuotta (hän on itse todistanut näin) ja sitten ykskaks huomaa että Jeesus ei olekaan Jumala. Nyt hän tekee Jeesuksesta Kristuksesta kaikkien pikkuherrojen kanssa samanarvoisen jumalan jolle Jumalan Sana tuli. Hän ei enää tiedäkään että Jeesus on Jumalan Sana????? Mitä petelle tapahtui, se on mysteerio? Oliko kysymyksessä joku elämän kriisi ja/tai uskon menetys kriisin tähden. Ja sitten toisen hengen vastaan ottaminen? Nyt hän sitten levittää tämän vieraan hengen oppeja.
Peten tulisi tarkoin miettiä tätä asiaa ja palata alkujuurille ja lähteä sieltä setvimään tätä asiaa uudelleen. Jumalan Henki ei missään tapauksessa ole ollut peten opettajana ja tehnyt Jeesuksesta Kristuksesta pientä jumalaa. Raamattu todistaa Jeesuksen Suureksi ja Väkeväksi Jumalaksi. Pyhä Henki pysyy Kirjoitetussa Sanassa. Silloin ymmärrän että petellä on kyseessä toinen henki joka polkee Jeesusta.
Mutta olitko pete uudestisyntynyt ja olitko käynyt uskovien upotuskasteella vilpittömässä uskossa silloin kun lähdit uskon tielle seuraamaan Jeesusta Kristusta? Saitko Pyhän Hengen Opettajaksesi silloin? Jos näin on, miten ihmeessä Pyhä Henki alkoi opettamaan sinulle toista Jeesusta kuin sitä Jeesusta jonka olit ottanut vastaan ja johon uskoit? Sitä Pyhä Henki ei tee. Jotakin tapahtui sinulle ja sinun jumalasuhteessasi jonka kautta sait ja otit vastaan toisen hengen.
Tämä toinen henki antoi sitten sinulle omaa oppiaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Tämä ei ole mikään uusi ilmiö. Sitä on esiintynyt koko kristikunnan ajan.
2. Korinttolaiskirje: 11:1-4 "Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." jaikal.fi kirjoitti:
Jumalan pete on minulle täydellinen mysteerio. Tunsi Jeesuksen Jumalana kolkytviisi vuotta (hän on itse todistanut näin) ja sitten ykskaks huomaa että Jeesus ei olekaan Jumala. Nyt hän tekee Jeesuksesta Kristuksesta kaikkien pikkuherrojen kanssa samanarvoisen jumalan jolle Jumalan Sana tuli. Hän ei enää tiedäkään että Jeesus on Jumalan Sana????? Mitä petelle tapahtui, se on mysteerio? Oliko kysymyksessä joku elämän kriisi ja/tai uskon menetys kriisin tähden. Ja sitten toisen hengen vastaan ottaminen? Nyt hän sitten levittää tämän vieraan hengen oppeja.
Peten tulisi tarkoin miettiä tätä asiaa ja palata alkujuurille ja lähteä sieltä setvimään tätä asiaa uudelleen. Jumalan Henki ei missään tapauksessa ole ollut peten opettajana ja tehnyt Jeesuksesta Kristuksesta pientä jumalaa. Raamattu todistaa Jeesuksen Suureksi ja Väkeväksi Jumalaksi. Pyhä Henki pysyy Kirjoitetussa Sanassa. Silloin ymmärrän että petellä on kyseessä toinen henki joka polkee Jeesusta.
Mutta olitko pete uudestisyntynyt ja olitko käynyt uskovien upotuskasteella vilpittömässä uskossa silloin kun lähdit uskon tielle seuraamaan Jeesusta Kristusta? Saitko Pyhän Hengen Opettajaksesi silloin? Jos näin on, miten ihmeessä Pyhä Henki alkoi opettamaan sinulle toista Jeesusta kuin sitä Jeesusta jonka olit ottanut vastaan ja johon uskoit? Sitä Pyhä Henki ei tee. Jotakin tapahtui sinulle ja sinun jumalasuhteessasi jonka kautta sait ja otit vastaan toisen hengen.
2. Korinttolaiskirje: 11:1-4 "Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."Uskon että kaiken jälkeen Jumalan_pete on huomannut saman minkä minäkin, että Mariasta syntynyt Jeesus on ihmisen poika ja Jumalan tahdosta syntynyt hengellinen Jeesus on Jumalan Poika! [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
- Niinpä niin
ekivaari kirjoitti:
Uskon että kaiken jälkeen Jumalan_pete on huomannut saman minkä minäkin, että Mariasta syntynyt Jeesus on ihmisen poika ja Jumalan tahdosta syntynyt hengellinen Jeesus on Jumalan Poika! [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
ekivaari kirjoitti:
Uskon että kaiken jälkeen Jumalan_pete on huomannut saman minkä minäkin, että Mariasta syntynyt Jeesus on ihmisen poika ja Jumalan tahdosta syntynyt hengellinen Jeesus on Jumalan Poika! [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
Siksipä Jeesus kutsuikin niitä, jotka saivat Pyhän Hengen veljikseen. He olivat YHTÄ Jeesuksen kanssa hengellisesti.
- jaikal.fi
ekivaari kirjoitti:
Kuka petele opetti kolkytviisi vuotta että Jeesus on Jumala?
Mitä petele tapahtui siinä vaiheessa kun hän huomasi että opetus, jota hän tietenkin kolkytviisi vuotta uskoi olevan Pyhän Hengen antamaa opetusta, olikin.........?
Siis mitä peteparalle tapahtui kun hänen Jumalasta tuli jumala ja Jumalan Pojasta tuli tavallinen syntinen ihminen? Ja Jumalan Sanastakin tuli vain yksi syntinen ihminen jolle Jumalan Sana tuli? - jaikal.fi
jaikal.fi kirjoitti:
Kuka petele opetti kolkytviisi vuotta että Jeesus on Jumala?
Mitä petele tapahtui siinä vaiheessa kun hän huomasi että opetus, jota hän tietenkin kolkytviisi vuotta uskoi olevan Pyhän Hengen antamaa opetusta, olikin.........?
Siis mitä peteparalle tapahtui kun hänen Jumalasta tuli jumala ja Jumalan Pojasta tuli tavallinen syntinen ihminen? Ja Jumalan Sanastakin tuli vain yksi syntinen ihminen jolle Jumalan Sana tuli?Sitten minä kysyn sinulta:
Kuka minulle opetti että Jeesus on Jumala? Minä kun en ollut ihmisten opetuksessa tästä aiheesta. Ei sitä ihmiset opttanut minulle. Minä luin ja tutkin Raamattua Pyhän Hengen saamisen jälkeen? Löysin Kirjoituksista Herran Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleena ja lihassa ilmestyneenä ja itsensä ilmoittaneena Kaikkivaltiaana Jumalana? Ymmärrämme että minua opettanut Henki ja peteä viime vuodet opettanut henki on eri henki. Siis, kuka ilmoitti minulle Jeesuksen Jumalaksi? Miten minä löysin Jeesuksen Jumalana Kirjoituksista kun uskonnollinen maailma ei sitä sieltä löydä? jaikal.fi kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje: 11:1-4 "Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.">>>Tunsi Jeesuksen Jumalana kolkytviisi vuotta (hän on itse todistanut näin)>Mutta olitko pete uudestisyntynyt >Jotakin tapahtui sinulle ja sinun jumalasuhteessasi jonka kautta sait ja otit vastaan toisen hengen.
ekivaari kirjoitti:
Osuit ekivaari naulan kantaan!
lappix kirjoitti:
Siksipä Jeesus kutsuikin niitä, jotka saivat Pyhän Hengen veljikseen. He olivat YHTÄ Jeesuksen kanssa hengellisesti.
>>>Siksipä Jeesus kutsuikin niitä, jotka saivat Pyhän Hengen veljikseen. He olivat YHTÄ Jeesuksen kanssa hengellisesti.
- jaikal.fi
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Tunsi Jeesuksen Jumalana kolkytviisi vuotta (hän on itse todistanut näin)>Mutta olitko pete uudestisyntynyt >Jotakin tapahtui sinulle ja sinun jumalasuhteessasi jonka kautta sait ja otit vastaan toisen hengen.
>>>Kait sinä itsekin tajuat että olet menettänyt sekä Isän että Pojan jos uskot että Jeesus on Jumala>Sinä heitit Jumalan lahjan pois, järjen, ja luulit että Pyhä Henki opetta sinua, vaikka se onkin antikristus joka on opettajasi. Se on se sama antikristus joka kieltää Isän ja Pojan (1.Joh.2:22).
jaikal.fi kirjoitti:
Sitten minä kysyn sinulta:
Kuka minulle opetti että Jeesus on Jumala? Minä kun en ollut ihmisten opetuksessa tästä aiheesta. Ei sitä ihmiset opttanut minulle. Minä luin ja tutkin Raamattua Pyhän Hengen saamisen jälkeen? Löysin Kirjoituksista Herran Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleena ja lihassa ilmestyneenä ja itsensä ilmoittaneena Kaikkivaltiaana Jumalana? Ymmärrämme että minua opettanut Henki ja peteä viime vuodet opettanut henki on eri henki. Siis, kuka ilmoitti minulle Jeesuksen Jumalaksi? Miten minä löysin Jeesuksen Jumalana Kirjoituksista kun uskonnollinen maailma ei sitä sieltä löydä?Huh huh! Löytyipä sieltä minä-minä-mentaliteettia paljonkin lyhyessä tekstissä:
"...minä... minulle... Minä... minulle... Minä... minua... minulle...minä..."
Martta sanoi:
"Herra, hän haisee jo..." (Joh.11:39).jaikal.fi kirjoitti:
>>>Kait sinä itsekin tajuat että olet menettänyt sekä Isän että Pojan jos uskot että Jeesus on Jumala>Sinä heitit Jumalan lahjan pois, järjen, ja luulit että Pyhä Henki opetta sinua, vaikka se onkin antikristus joka on opettajasi. Se on se sama antikristus joka kieltää Isän ja Pojan (1.Joh.2:22).
>>>Koska antikristus on alkanut opettamaan Jeesusta Kristusta Jumalana?>Koska antikristus on alkanut opettamaan Jeesusta Kristusta Jumalana?
Sehän merkitsee sitä että Jeesus on silloin Kaikkivaltias Jumala.- jaikal.fi
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Koska antikristus on alkanut opettamaan Jeesusta Kristusta Jumalana?>Koska antikristus on alkanut opettamaan Jeesusta Kristusta Jumalana?
Sehän merkitsee sitä että Jeesus on silloin Kaikkivaltias Jumala.Minua suuresti hämmästyttää pete sinun jutut.
Niissä alkaa olemaan härskihartikaisen tyyliä.
Jotta kanssasi voisi keskustella, pitäisi tulla
samalle tasolle. En voi astua niin alas sillä en
voi häpäistä Herraani ja Vapahtajaani. Sitäpaitsi
minä pelkään astua sisälle hengelliseen pimeyteen.
Valitan!
Ymmärrät kait miksi uskovat eivät tahdo sinun
kanssasi keskustella. Hyvin harva ottaa kantaa
viesteihisi. Ja nekin ovat enimmäkseen mitä ovat.
Ota nyt pete se kauan mainostamasi järki käteen
ja ala ajattelemaan oppisi mahdottomuutta.
Antikristusko korottaa Jeesuksen Jumalaksi? Joko hän
on luopunut pyrkimyksistään päästä Jumalan pallille
Jumalaksi? Eikö antikristus astu kerran Jumalan
temppeliin ja julista itse olevansa Jumala? Ei kait hän julista
että Jeesus on Herra ja Jumala? Miksi hän nyt "korottaisi"
Jeesuksen Jumalaksi? Missä Kirjoituksissa antikristus tai
Saa.tana julistaa: "Jeesus Kristus on Herra Jumala Kaikkivaltias?
Eikö hän vastusta Jeesuksen herruutta ja jumaluutta? Niin minä
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt. jaikal.fi kirjoitti:
Minua suuresti hämmästyttää pete sinun jutut.
Valitan!
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt.>>>Jotta kanssasi voisi keskustella, pitäisi tulla samalle tasolle.>Ymmärrät kait miksi uskovat eivät tahdo sinun kanssasi keskustella.>Hyvin harva ottaa kantaa viesteihisi.>Antikristusko korottaa Jeesuksen Jumalaksi?>Joko hän on luopunut pyrkimyksistään päästä Jumalan pallille Jumalaksi?
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jotta kanssasi voisi keskustella, pitäisi tulla samalle tasolle.>Ymmärrät kait miksi uskovat eivät tahdo sinun kanssasi keskustella.>Hyvin harva ottaa kantaa viesteihisi.>Antikristusko korottaa Jeesuksen Jumalaksi?>Joko hän on luopunut pyrkimyksistään päästä Jumalan pallille Jumalaksi?
Juuri samalla tavalla kuin sinä, pete, olen ymmärtänyt antikristuksen, laittomuuden ihmisen.
Hän tulee ilmestymään lopunajalla, jonka ovella nähdäkseni olemme. Ja siinäpä se väkevä eksytys, kun tämä ”Kristus” esiintyy todellisena Kristuksena ja asettuu Jumalan huoneeseen eli seurakuntaan valkeuden enkelinä. Ja julistaa itsensä tietyssä lopunajan vaiheessa Jumalaksi.
Ja ensin tulee ilmestymään tämä huijari-antikristus ja valehtelija maan päälle, ja vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.jaikal.fi kirjoitti:
Valitan!
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt.Jaikal kysyi:
>>>Eikö antikristus astu kerran Jumalan temppeliin ja julista itse olevansa Jumala?Jonah kirjoitti:
Juuri samalla tavalla kuin sinä, pete, olen ymmärtänyt antikristuksen, laittomuuden ihmisen.
Hän tulee ilmestymään lopunajalla, jonka ovella nähdäkseni olemme. Ja siinäpä se väkevä eksytys, kun tämä ”Kristus” esiintyy todellisena Kristuksena ja asettuu Jumalan huoneeseen eli seurakuntaan valkeuden enkelinä. Ja julistaa itsensä tietyssä lopunajan vaiheessa Jumalaksi.
Ja ensin tulee ilmestymään tämä huijari-antikristus ja valehtelija maan päälle, ja vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.>>>Ja ensin tulee ilmestymään tämä huijari-antikristus ja valehtelija maan päälle, ja vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.
jaikal.fi kirjoitti:
Valitan!
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt.jaikal.fi kysyi 8.11.2012 10:21
>"Missä Kirjoituksissa antikristus tai
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt."<
Vastaan sinulle, jaikal.fi, että ei saat.ana vastusta Jeesuksen Jumalaksi tekemistä:
2. Tessalonikalaiskirje 2
"3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja l a i t t o m u u d e n - i h m i n e n - ilmestyy,
k a d o t u k s e n - l a p s i,
4 tuo - v a st u s t a j a, - joka korottaa - i t s e n s ä - yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
antikristus on saatanan, - k a d o t u k s e n - lapsi, niin kuin Kristus on Isän, kaiken Luojan lapsi. Isä on rakentaja, saatana on hajottaja ja kadottaja!
Daniel 11
36 "Ja kuningas - t e k e e, - m i t ä - hän - t a h t o o, - ja korottaa - i t s e n s ä - ja - u h i t t e l e e - jokaista jumalaa,
i t s e - j u m a l i e n - J u m a l a a - v a s t a a n - hän puhuu k a u h e i t a. - Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu."
Olet lukenut ihmisten opetusta, jaikal.fi, ja ymmärrät Raamattua väärin.- jaikal.fi
Jonah kirjoitti:
Ja ensin tulee ilmestymään tämä huijari-antikristus ja valehtelija maan päälle, ja vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.>>> vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.
jaikal.fi kirjoitti:
>>> vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.
>>>Jumalan peten jutut ovat niin umpikieroja ja järettömiä että eipä niistä pääse ymmärrykseen. Se on suoranainen mahdottomuus.
- jaikal.fi
ekivaari kirjoitti:
jaikal.fi kysyi 8.11.2012 10:21
>"Missä Kirjoituksissa antikristus tai
olen Raamatusta lukenut ja ymmärtänyt."<
Vastaan sinulle, jaikal.fi, että ei saat.ana vastusta Jeesuksen Jumalaksi tekemistä:
2. Tessalonikalaiskirje 2
"3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja l a i t t o m u u d e n - i h m i n e n - ilmestyy,
k a d o t u k s e n - l a p s i,
4 tuo - v a st u s t a j a, - joka korottaa - i t s e n s ä - yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
antikristus on saatanan, - k a d o t u k s e n - lapsi, niin kuin Kristus on Isän, kaiken Luojan lapsi. Isä on rakentaja, saatana on hajottaja ja kadottaja!
Daniel 11
36 "Ja kuningas - t e k e e, - m i t ä - hän - t a h t o o, - ja korottaa - i t s e n s ä - ja - u h i t t e l e e - jokaista jumalaa,
i t s e - j u m a l i e n - J u m a l a a - v a s t a a n - hän puhuu k a u h e i t a. - Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu."
Olet lukenut ihmisten opetusta, jaikal.fi, ja ymmärrät Raamattua väärin.Sehän tässä ihmeellistä ekivaari onki että minulle ei ihmiset ole opettaneet näitä asioita. Olen kertonut lukeneeni Raamattua Pyhän Hengen täyteyden saamisen jälkeen. Ja Sana avautui näiltä alueilta siinä määrin kuin se on nyt auennut.
Ei Sana kuitenkaan avautunut heti. Siinä meni vuosikausia. Vasta 2007 syksyllä avautui Pyhän Hengen persoona. Mutta huomaan että Herra jatkaa opettamista ja aihe kirkastuu lisää.
Mutta kyllä minä olen nyt saanut kärsiä teidän tähtenne ihan tarpeeksi. Tuntuu siltä että ei enää jaksa. En enää voi lukea jumalan peten kirjoituksiakaan enkä sinunkaan kirjoituksia. Ovat ne niin kauheita ja pimeitä. Te olette tosi sokeita jos tosiaan ette näe että häpäisette Herraa Jeesusta Kristusta, Häntä johon (ehkä) panette pelastuksenne toivon. Mitä Hän teille sanoo kun seisotten kerran Hänen pyhien kasvojensa edesssä? Kuka teidät silloin pelastaa Hänen kädestään?
Teidän pilkkaamisenne on sitä luokkaa että uskovat jo nuhtelevat minua siitä että ylipäätään vastaan teidän viesteihinne ja kiihotan teitä vastauksillani pilkkaamaan entistä enemmän. Minua nuhdellaan siitä että istun pilkkaajien kanssa. Tiedätkö keitä pilkkaajia nämä uskovat tarkoittavat? Sinua ekivaaria, jumalan peteä, Jonahia ja ml213:a. Te olette palstan pilkkaajat joista pyhien prinssien ja prinsessoiden tulisi pysyä erossa. Huomaan että pilkkaamisenne menee yhä vain röyhkeämmäksi. Kun teille vastaa, te menette vielä syvemmälle Jeesuksen häpäisyissänne.
Näytätte kilpailevan siitä kuka häpäisee Herraa röyhkeämmin ja vakavammin ja enemmän. Minä kerron sinulle kilpailunne tulokset, niin voitte nyt lopettaa tuon kilpailunne. Jumalan pete voitti kilpailun röyhkeimmillä ja saastaisimmilla häpäisyillään. Sinä tulit hyväksi kakkoseksi melkein yhtä saastaisten ja runsaslukuisten häpäisyjesi tähden. Ml213 ja Jonah jaetulle kolmannelle sijalle.
Ette mitenkään voi luullakaan olevanne uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Ketä te palvelette ja ketä te ylistätte kun te häpäisette Herran Jeesuksen Kristuksen miltei kaikissa kirjoituksissanne. Ette voi rukoilla Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen, niin ketä te rukoilette ja ylistätte kun Jeesus ei ole Herranne ja Jumalanne? Ette kait te rukoile jotakin ei Jumalaa. jaikal.fi kirjoitti:
Sehän tässä ihmeellistä ekivaari onki että minulle ei ihmiset ole opettaneet näitä asioita. Olen kertonut lukeneeni Raamattua Pyhän Hengen täyteyden saamisen jälkeen. Ja Sana avautui näiltä alueilta siinä määrin kuin se on nyt auennut.
Ei Sana kuitenkaan avautunut heti. Siinä meni vuosikausia. Vasta 2007 syksyllä avautui Pyhän Hengen persoona. Mutta huomaan että Herra jatkaa opettamista ja aihe kirkastuu lisää.
Mutta kyllä minä olen nyt saanut kärsiä teidän tähtenne ihan tarpeeksi. Tuntuu siltä että ei enää jaksa. En enää voi lukea jumalan peten kirjoituksiakaan enkä sinunkaan kirjoituksia. Ovat ne niin kauheita ja pimeitä. Te olette tosi sokeita jos tosiaan ette näe että häpäisette Herraa Jeesusta Kristusta, Häntä johon (ehkä) panette pelastuksenne toivon. Mitä Hän teille sanoo kun seisotten kerran Hänen pyhien kasvojensa edesssä? Kuka teidät silloin pelastaa Hänen kädestään?
Teidän pilkkaamisenne on sitä luokkaa että uskovat jo nuhtelevat minua siitä että ylipäätään vastaan teidän viesteihinne ja kiihotan teitä vastauksillani pilkkaamaan entistä enemmän. Minua nuhdellaan siitä että istun pilkkaajien kanssa. Tiedätkö keitä pilkkaajia nämä uskovat tarkoittavat? Sinua ekivaaria, jumalan peteä, Jonahia ja ml213:a. Te olette palstan pilkkaajat joista pyhien prinssien ja prinsessoiden tulisi pysyä erossa. Huomaan että pilkkaamisenne menee yhä vain röyhkeämmäksi. Kun teille vastaa, te menette vielä syvemmälle Jeesuksen häpäisyissänne.
Näytätte kilpailevan siitä kuka häpäisee Herraa röyhkeämmin ja vakavammin ja enemmän. Minä kerron sinulle kilpailunne tulokset, niin voitte nyt lopettaa tuon kilpailunne. Jumalan pete voitti kilpailun röyhkeimmillä ja saastaisimmilla häpäisyillään. Sinä tulit hyväksi kakkoseksi melkein yhtä saastaisten ja runsaslukuisten häpäisyjesi tähden. Ml213 ja Jonah jaetulle kolmannelle sijalle.
Ette mitenkään voi luullakaan olevanne uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Ketä te palvelette ja ketä te ylistätte kun te häpäisette Herran Jeesuksen Kristuksen miltei kaikissa kirjoituksissanne. Ette voi rukoilla Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen, niin ketä te rukoilette ja ylistätte kun Jeesus ei ole Herranne ja Jumalanne? Ette kait te rukoile jotakin ei Jumalaa.>>> Vasta 2007 syksyllä avautui Pyhän Hengen persoona. Mutta huomaan että Herra jatkaa opettamista ja aihe kirkastuu lisää. >En enää voi lukea jumalan peten kirjoituksiakaan enkä sinunkaan kirjoituksia. Ovat ne niin kauheita ja pimeitä.>Jumalan pete voitti kilpailun röyhkeimmillä ja saastaisimmilla häpäisyillään.
jaikal.fi kirjoitti:
Sehän tässä ihmeellistä ekivaari onki että minulle ei ihmiset ole opettaneet näitä asioita. Olen kertonut lukeneeni Raamattua Pyhän Hengen täyteyden saamisen jälkeen. Ja Sana avautui näiltä alueilta siinä määrin kuin se on nyt auennut.
Ette mitenkään voi luullakaan olevanne uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Ketä te palvelette ja ketä te ylistätte kun te häpäisette Herran Jeesuksen Kristuksen miltei kaikissa kirjoituksissanne. Ette voi rukoilla Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen, niin ketä te rukoilette ja ylistätte kun Jeesus ei ole Herranne ja Jumalanne? Ette kait te rukoile jotakin ei Jumalaa.Jaikal kysyi meiltä:
>>>Mitä Hän teille sanoo kun seisotte kerran Hänen pyhien kasvojensa edessä?- Hmm...
jaikal.fi kirjoitti:
>>> vasta sen jälkeen tapahtuu todellisen Kristuksen tulemus.
Miten ihmeessä Jeesusta voi herjata, jos Hänen kauttaan on ainoa pääsy Isän tykö. Tästä Raamattuun uskovilla kristityillä lienee yksimielisyys. Jeesus on siis Vapahtaja ja Lunastaja, jolle Isä on tämän varteenotettavan valtaoikeuden uskonut. Yhtä mieltä oltaneen siitäkin, että juuri tämän Herran edessä polvemme on notkistuttava, jos mieli päästä pitemmälle taivasten valtakuntaan katsomaan, kuka siellä ylintä valtaa käyttää.
Erimielisyys uskovien kesken näyttääkin koskevan sitä, kuka oikein on Raamatun mainitsema herrojen Herra. Isä vaiko Isä yhtä lailla kuin Poikakin. Onko Pojan herjaamista, jos Raamattuun vedoten pitää Isää poikaa suurempana ja yksin Isää hyvänä, kuten asian laadun on tämä Korkeimman Poikakin meille selvin sanoin ilmaissut.
Sallisiko meidän Vapahtajamme, että me korotamme Hänet suuremmaksi Isän veroiseksi, jolloin Hän ei enää olisikaan Korkeimman Poika vaan Korkein. Tämä on jokaisen uskovan itsensä ratkaistava. Tuskin Jumala rankaisee, jos ihminen vilpittömästi pyrkii totuuteen. Me ihmiset tosin saatamme ajattelemattomuudessamme tehdä kaikenlaista, kuten nuhdella toisiamme silloinkin, kun aihetta ei olisi. Toisaalta kylmä tai kuuma, muttei välinpitämätön. Se, että ajottain käy kuumana, osoittaa rakkautta ja rakkaus, se vasta on jotakin.
Jeesus on varmasti suuren suuri Herra ja uskovien keskuudessa en ole kenenkään kokenut vielä tätä kieltäneen. Mutta, sitten tulee tämä mutta. Olisiko sittenkin niin, että tällä meidän suuresti kunnioittamallamme, korkea-arvoisella Herralla, kuten kuningas Daavidinkin Herralla, olisi edessään vielä suurempi herrojen Herra, se kaikkein Korkein. - jaikal.fi
jumalan_pete kirjoitti:
Huh huh! Löytyipä sieltä minä-minä-mentaliteettia paljonkin lyhyessä tekstissä:
"...minä... minulle... Minä... minulle... Minä... minua... minulle...minä..."
Martta sanoi:
"Herra, hän haisee jo..." (Joh.11:39).Löinkö panastikin sinua nilkkaan?
Tarkoitus oli herätellä sinua, ei
vahingoittaa.
Vastaan sinulle että kyllä sinulle ovat kolminaisuusopin opettajat sen opettaneet, ei Raamattu, sillä siinä ei mainita mitään kolmiyhteydestä, vaan "Jumala on tekevä kaikki yhdeksi Kristuksessa Jeesuksessa;
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]
10 ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä. [Kol. 1:20]
Olet lukenut semmoista uskonnollista kirjoitusta, joka väittää Raamatun puhuvan että Jeesus on Jumala, joka on kolmiyhteinen, vaikka Raamatussa ei lue sellaista. Olet lukenut athanasiolaista uskontunnustusta ja luulet lukeneesi Raamattua!- body
"Jumala tuli murheeliseksi..."
Ihmisten mielisairauden tulosta, sillä ihminen on nuo kaikki jumaluuden käsitteet luonut.
Ihminen ei voi Jumalaa määrittää, eikä tajuta asiasta yhtään mitään.
Jumala käsite on vuosituhansien muokkausten tulos ja se on aihio jota jatkuvasti väännetään uskontojen hallittaviksi.
Uskonnot tarvitsevat Jumalaa, sillä ihmiseen on istutettu jumaluuden tarve.
Me emme voi Jumalaa / jumaluutta käsittää, se menee ohi meidän hilseen.- k.kiusaantunut
Uskonrauhan rikkomis pykälässä sanotaan että joka pilkkaa sitä mitä yhteisö pitää pyhänä voidaan tuomita jne.
Sinä sanot uskovia mielisairaiksi ja tuo jos tapahtuisi jossain kokouksessa niin jo järjestyslainkin nojalla sinulle voitaisiin soittaa poliisit. - jaikal.fi
>>>Me emme voi Jumalaa / jumaluutta käsittää, se menee ohi meidän hilseen. Jakeen lisätiedot
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
2:6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli - Kysyn vaan.
jaikal.fi kirjoitti:
>>>Me emme voi Jumalaa / jumaluutta käsittää, se menee ohi meidän hilseen. Jakeen lisätiedot
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieliJaikal poika se viihtyy hyvin siellä missä pilkkaajat ovat ja jakelee helmi sioille. Mitä vain mahdat jaikal tällä turhalla työlläsi saada aikaiseksi?
Olen iloinen siitä että jaikal tuo puhdasta Raamatullista opetusta palstalle, mutta miksi sitä pitää jatkuvasti vänkätä ilman tulosta harhaoppisten kanssa. Il-Mari aloituksessaan sanoi että hän ei viihdy tällä palstalla siksi kun pilkkaajien kanssa aina joutuu vänkäämään ilman tulosta, niin miksi jaikal sinä vänkäät? Eikö sinulla ole siellä ruottis parempaa tekemistä? Onko kaikki ruottalaiset jo uskossa? Aattelen vaan että vois olla siellä "lannoitettua maaperää" jossa uskon siemen itäisi jonka sinä kylvät. Ei millään pahalla missään tapauksessa, mutta miksi viihdyt pilkkaajien seurassa? - jaikal.fi
Kysyn vaan. kirjoitti:
Jaikal poika se viihtyy hyvin siellä missä pilkkaajat ovat ja jakelee helmi sioille. Mitä vain mahdat jaikal tällä turhalla työlläsi saada aikaiseksi?
Olen iloinen siitä että jaikal tuo puhdasta Raamatullista opetusta palstalle, mutta miksi sitä pitää jatkuvasti vänkätä ilman tulosta harhaoppisten kanssa. Il-Mari aloituksessaan sanoi että hän ei viihdy tällä palstalla siksi kun pilkkaajien kanssa aina joutuu vänkäämään ilman tulosta, niin miksi jaikal sinä vänkäät? Eikö sinulla ole siellä ruottis parempaa tekemistä? Onko kaikki ruottalaiset jo uskossa? Aattelen vaan että vois olla siellä "lannoitettua maaperää" jossa uskon siemen itäisi jonka sinä kylvät. Ei millään pahalla missään tapauksessa, mutta miksi viihdyt pilkkaajien seurassa?Asiallinen ja hyvä kysymys. Mutta minä en vänkää näiden pilkkaajien kanssa. Jos olet lukenut viime aikojen kirjoituksia, en ole kovinkaan monessa ketjussa enää pyrkinyt selittämään että Jeesus on Jumala. Joitakin lyhyitä huomautuksia lukuun ottamatta. Minun mielestäni tämä asia ei selviä näille ihmisille joille yritetään selittää. He eivät ota vastaan eivätkä he kykene ottamaan vastaan.
Mitä tulee minun missiooni ja missä todistan ja kuinka paljon ja miten, sen tiedon minä pidätän itselläni. Katson vapaudekseni todistaa siellä missä koen siihen tarvetta ja aihetta ilman että ihmiset panevat kapuloita rattaisiin. - body
k.kiusaantunut kirjoitti:
Uskonrauhan rikkomis pykälässä sanotaan että joka pilkkaa sitä mitä yhteisö pitää pyhänä voidaan tuomita jne.
Sinä sanot uskovia mielisairaiksi ja tuo jos tapahtuisi jossain kokouksessa niin jo järjestyslainkin nojalla sinulle voitaisiin soittaa poliisit.k.kiusaantunut.
Et tainnut edes lukea kirjoitustani, sillä en maininnut uskovia mielisairaiksi, vaan mainitsin että jumaluus on vuosituhansien tulos, se on määrite jota kukaan ei pysty konkretisoimaan.
Kuka sitä tarvitsee. Sitä tarvitsee kirkko, sitä tarvitsee seurakunnat, sillä he ovat uskon omistajia, uskon markkinapaikkoja, mutta ihminen ei noita "marketteja" tarvitse muutoin kuin tulla johonkin hyväksytyksi.
Ihminen on laumasielu, pitää johonkin kuulua, olla jossain, vaikka ei sitä tarvitse.
Vähän kuten tupakkamies, kädet pitää olla jossain, joko kiinni tupakassa tai taskuissa, muuten tuntee itsensä alastomaksi. - jaikal.fi
Kysyn vaan. kirjoitti:
Jaikal poika se viihtyy hyvin siellä missä pilkkaajat ovat ja jakelee helmi sioille. Mitä vain mahdat jaikal tällä turhalla työlläsi saada aikaiseksi?
Olen iloinen siitä että jaikal tuo puhdasta Raamatullista opetusta palstalle, mutta miksi sitä pitää jatkuvasti vänkätä ilman tulosta harhaoppisten kanssa. Il-Mari aloituksessaan sanoi että hän ei viihdy tällä palstalla siksi kun pilkkaajien kanssa aina joutuu vänkäämään ilman tulosta, niin miksi jaikal sinä vänkäät? Eikö sinulla ole siellä ruottis parempaa tekemistä? Onko kaikki ruottalaiset jo uskossa? Aattelen vaan että vois olla siellä "lannoitettua maaperää" jossa uskon siemen itäisi jonka sinä kylvät. Ei millään pahalla missään tapauksessa, mutta miksi viihdyt pilkkaajien seurassa?>>>Jaikal poika se viihtyy hyvin siellä missä pilkkaajat ovat ja jakelee helmi sioille.
- hyvä sana
jaikal.fi kirjoitti:
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieliHyvä sana laajuudessaan.
Jumalan_pete kirjoitti mm.:
>"Hän on sama Jumala, jonka nimen hän kirjoittaa voittajien otsiin (Ilm.3:12, 22:4)"<
Aamen, eikä meistä kenestäkään tule Jumalaa otsaamme kirjoitetusta nimestä huolimatta, ei meisstä eikä Jeesuksesta Se nimi ei tarkoita että "tämä on Jumala", vaan se tarkoittaa: "Tämä on Jumalan omaa." [Ef.1:13,14}Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka
I h m i s e n - P o i k a - on teille antava; sillä - h ä n e e n - on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, - sinettinsä painanut."
Efesolaiskirje 1
13 "Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 - s e n, - joka on meidän perintömme vakuutena,
h ä n e n - o m a i s u u t e n s a - lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi."- body
Ihminen on valjastanut Jumalan ja uskon omien hallintatarpeittensa tukijaksi, ja raamattu on se ase jolla toiset nujerretaan.
Jatkuvasti kuulee, " Jumalan sana..", ja dissidentit pyritään sillä hiljentämään ja alas ampumaan.
Jotain sairasta touhua.
Evankeliumin piti olla villi ja vapaa, mutta siitä tehtiin raippa, uskon raippa.- uskon kautta
Ihminen ei ole syy kirjoituksiin.. syyt ovat syvemmällä.
" Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki
opetuslastensa nähden;
" Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan
Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä" Joh 20: 30, 31
Jätän tähän t. B
Otteita aikal.fi'n kirjoituksesta 8.11.2012 klo 18:10
>"Teidän pilkkaamisenne on sitä luokkaa että uskovat jo nuhtelevat minua siitä että ylipäätään vastaan teidän viesteihinne ja kiihotan teitä vastauksillani pilkkaamaan entistä enemmän. Minua nuhdellaan siitä että istun pilkkaajien kanssa. Tiedätkö keitä pilkkaajia nämä uskovat tarkoittavat? Sinua ekivaaria, jumalan peteä, Jonahia ja ml213:a. Te olette palstan pilkkaajat joista pyhien prinssien ja prinsessoiden tulisi pysyä erossa. Huomaan että pilkkaamisenne menee yhä vain röyhkeämmäksi. Kun teille vastaa, te menette vielä syvemmälle Jeesuksen häpäisyissänne."<
Ihmettelen sinua, jaikal.fi, kauhiasti! Tänä aamuna klo 08:15 kysyin että kuka on Jumala itse, ja vastasin Jeesuksen omilla sanoilla jotta "Isä on Jumala itse, joka on häneenkin sinettinsä painanut."
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka
I h m i s e n - P o i k a - on teille antava; sillä - h ä n e e n - on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, - sinettinsä painanut."
Mitä Jeesuksen pilkkaa se on? Olisiko sinusta ollut Jumalan pilkkaa, jos olisin sanonut Jeesuksen olevan itse Jumala? Enpä sano, sillä Jeesus on poika ja itse Isä on Herra Jumala."""Teidän pilkkaamisenne on sitä luokkaa että uskovat jo nuhtelevat minua siitä että ylipäätään vastaan teidän viesteihinne ja kiihotan teitä vastauksillani pilkkaamaan entistä enemmän. Minua nuhdellaan siitä että istun pilkkaajien kanssa. Tiedätkö keitä pilkkaajia nämä uskovat tarkoittavat? Sinua ekivaaria, jumalan peteä, Jonahia ja ml213:a. Te olette palstan pilkkaajat joista pyhien prinssien ja prinsessoiden tulisi pysyä erossa. Huomaan että pilkkaamisenne menee yhä vain röyhkeämmäksi. Kun teille vastaa, te menette vielä syvemmälle Jeesuksen häpäisyissänne.""" Jaikal vaikeroi........
Niin, onkohan jaikal seonnut, vai väärässä hengessä vai kirjoitteleeko hän suu virneessä /leikkien.
Kertokaahan ,- ja vakavasti, miten kirjoitukset voivat olla pilkaavia tai JUMALAA halventavia tms, jos pyrkii aina esiintuomaan ja todistamaan, johon apostolien/kin kirjoitukset kulminoituvat;
" mutta nämä ovat kirjoiteut, että TE USKOISITTE, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että TEILLÄ USKN KAUTTA olisi elämä hänen nimessänsä". Joh 20:31
Huvittaa kauhiast´tuo jauikalin mielentila ja siitä tulevat aatokset.jumalan_pete kirjoitti:
>>>Huvittaa kauhiast´tuo jauikalin mielentila ja siitä tulevat aatokset.
Pieni lisäys. Narsismiin kuuluu myös se, että narsisti saa taistella muita vastaan jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta muut eivät saa taistella narsistia vastaan. Ja jos narsisti sattuu olemaan uskonnollinen opettaja ja omasta mielestään viisas, niin muut jotka vastustavat hänen opetuksiaan, he ovat aina Jumalaa vastaan. Ja heille on tarjolla helwetin tuli ja iankaikkinen rangaistus, kun eivät uskoneet ainokaisen jaikalin nimeen... eikun... mitenköhän se nyt meni? Narsistinen opettaja on myös sellainen, joka ehdottomasti tietää, että ne jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, ja jopa vastustaa hänen oppejaan, hän ei ole uudestisyntynyt, ei ole saanut Pyhää Henkeä, eikä siten ole myöskään saanut Henki-kastetta, isolla H:lla. Herääkin vakava kysymys: Voika narisisti koskaan olla väärässä? Voi, mutta lähinnä ainoastaan sellaisissa asioissa, joista hän ei koskaan tuo esille omia mielipiteitä.
jaikal.fi kirjoitti 7.11.2012 18:09
>>>Me emme voi Jumalaa / jumaluutta käsittää, se menee ohi meidän hilseen.- adonai1
Lukekaa Adonain kanavoinnit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017783Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455551HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042970Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki452726- 1782506
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92090- 251975
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121812Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411742Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111648