Kuulin tällaisen huhun, että jos lisäät teehen maitoa, muodostuu pieniä määriä syaanivetyä eli myrkyllistä sinihappoa.
Pitäneekö tieto paikkaansa? Hakupalveluilla en löytänyt vastausta.
Tee + maito -> sinihappoa?
13
11939
Vastaukset
- Dominator
Itse juon aina teeni (aamuuin ja illoin) maidon kanssa ja olen näin tehnyt pikku nassikasta alkaen (eli yli 20-vuotta) ja tietääkseni mitään ongelmia sen takia ei ole ollut.
- Mr.Twining
Ja mulla 35 vuoden kokemus.
Tämänhetkinen kulutus 0,5 - 0,7 l / vrk, ei allergioita, ei vatsavaivoja.
Henkinen tasapaino on tietysti kaverien mielestä asia erikseen...
- Topias
>Pitäneekö tieto paikkaansa?
Ei pidä paikkaansa. - Einomies
kertoiltu ainakin siitä asti, kun itse kävin peruskoulua eli reilusti yli 20 vuotta, mutta yhtään todistetta moiselle ilmiölle en ole koskaan keneltäkään kuullut.
Ja vaikea on kuvitella, että miten sitä noita aineita yhdistämällä kehittyisikään. - Eieiei
Miksi hyvä tee pitäisi pilata maidolla? Mahdottomampaa yhdistelmää on vaikea keksiä.
- Mrs Twining
teensä kuinka tykkää.
Itse en IKINÄ, IKINÄ, pilaisi hyvää haudutettua teetäni MAIDOLLA.
Niittyviski niittyviskinä ja tee teenä.
- jil
varmasti yhtä totta kuin väitteet, että purukumin syönti tupakoinnin aikana tuottaa sinihappoa... xD
- hanna
Heippa,
Sinihappoa muodostuu jos antaa teen kylmetä ja seisoa pari päivää. Elikkä älä lämmitä vanhaa teetä uudestaan!- mie
Eli jos teen itse jääteetä ja jäähdytän sen niin se on myrkyllistä???:O oon juonukkin eikä oireita...
- Luolamies
sivuston mukaan maito vihreässä teessä eliminoi teen hyötyvaiktuksia.
- MitesKahvi
Kuulin, että kahviin ku lisää maitoa, niin muodostuu syanidihappoa
- Anonyymi
Mä laitan aina teehen maitoa lol
- Anonyymi
Maito kannattaa laittaa mukiin ensin ja vast sitten kaataa tee päälle. Niin ja tee tosiaankin haudutetan teekannussa hetken ennen maidon päälle kaatamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837111Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267063Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv173477Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400