Kuulin tällaisen huhun, että jos lisäät teehen maitoa, muodostuu pieniä määriä syaanivetyä eli myrkyllistä sinihappoa.
Pitäneekö tieto paikkaansa? Hakupalveluilla en löytänyt vastausta.
Tee + maito -> sinihappoa?
13
10570
Vastaukset
- Dominator
Itse juon aina teeni (aamuuin ja illoin) maidon kanssa ja olen näin tehnyt pikku nassikasta alkaen (eli yli 20-vuotta) ja tietääkseni mitään ongelmia sen takia ei ole ollut.
- Mr.Twining
Ja mulla 35 vuoden kokemus.
Tämänhetkinen kulutus 0,5 - 0,7 l / vrk, ei allergioita, ei vatsavaivoja.
Henkinen tasapaino on tietysti kaverien mielestä asia erikseen...
- Topias
>Pitäneekö tieto paikkaansa?
Ei pidä paikkaansa. - Einomies
kertoiltu ainakin siitä asti, kun itse kävin peruskoulua eli reilusti yli 20 vuotta, mutta yhtään todistetta moiselle ilmiölle en ole koskaan keneltäkään kuullut.
Ja vaikea on kuvitella, että miten sitä noita aineita yhdistämällä kehittyisikään. - Eieiei
Miksi hyvä tee pitäisi pilata maidolla? Mahdottomampaa yhdistelmää on vaikea keksiä.
- Mrs Twining
teensä kuinka tykkää.
Itse en IKINÄ, IKINÄ, pilaisi hyvää haudutettua teetäni MAIDOLLA.
Niittyviski niittyviskinä ja tee teenä.
- jil
varmasti yhtä totta kuin väitteet, että purukumin syönti tupakoinnin aikana tuottaa sinihappoa... xD
- hanna
Heippa,
Sinihappoa muodostuu jos antaa teen kylmetä ja seisoa pari päivää. Elikkä älä lämmitä vanhaa teetä uudestaan!- mie
Eli jos teen itse jääteetä ja jäähdytän sen niin se on myrkyllistä???:O oon juonukkin eikä oireita...
- Luolamies
sivuston mukaan maito vihreässä teessä eliminoi teen hyötyvaiktuksia.
- MitesKahvi
Kuulin, että kahviin ku lisää maitoa, niin muodostuu syanidihappoa
- Anonyymi
Mä laitan aina teehen maitoa lol
- Anonyymi
Maito kannattaa laittaa mukiin ensin ja vast sitten kaataa tee päälle. Niin ja tee tosiaankin haudutetan teekannussa hetken ennen maidon päälle kaatamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747