Kuulin tällaisen huhun, että jos lisäät teehen maitoa, muodostuu pieniä määriä syaanivetyä eli myrkyllistä sinihappoa.
Pitäneekö tieto paikkaansa? Hakupalveluilla en löytänyt vastausta.
Tee + maito -> sinihappoa?
18
12143
Vastaukset
- DominatorItse juon aina teeni (aamuuin ja illoin) maidon kanssa ja olen näin tehnyt pikku nassikasta alkaen (eli yli 20-vuotta) ja tietääkseni mitään ongelmia sen takia ei ole ollut. - Mr.TwiningJa mulla 35 vuoden kokemus. 
 Tämänhetkinen kulutus 0,5 - 0,7 l / vrk, ei allergioita, ei vatsavaivoja.
 Henkinen tasapaino on tietysti kaverien mielestä asia erikseen...

- Topias>Pitäneekö tieto paikkaansa? 
 Ei pidä paikkaansa.
- Einomieskertoiltu ainakin siitä asti, kun itse kävin peruskoulua eli reilusti yli 20 vuotta, mutta yhtään todistetta moiselle ilmiölle en ole koskaan keneltäkään kuullut. 
 Ja vaikea on kuvitella, että miten sitä noita aineita yhdistämällä kehittyisikään.
- EieieiMiksi hyvä tee pitäisi pilata maidolla? Mahdottomampaa yhdistelmää on vaikea keksiä. - Mrs Twiningteensä kuinka tykkää. 
 Itse en IKINÄ, IKINÄ, pilaisi hyvää haudutettua teetäni MAIDOLLA.
 Niittyviski niittyviskinä ja tee teenä.
- AnonyymiValion maitoa en enää huonosti juon coca coca ilmastosta ei pientä tekoa ilmastostamuutos ihmiskunnan tuhoutumassa 2028-2036 kannata nauttia elämästä kuin vielä mahdollista saada herttukunnan hallitsija uudestaan tyttöystävä pois Suomesta koska olen ala-saksin herttukunnan hallitsija Nimi sauren sukunimi sauren ala-saksin herttuan sukua saksalainen sukunimi sauren e päällä heittomerkki päärynä mehua aitoa ostaa kaupasta en juon muutan päärynä mehua aitoa päärynä mehua 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Valion maitoa en enää huonosti juon coca coca ilmastosta ei pientä tekoa ilmastostamuutos ihmiskunnan tuhoutumassa 2028-2036 kannata nauttia elämästä kuin vielä mahdollista saada herttukunnan hallitsija uudestaan tyttöystävä pois Suomesta koska olen ala-saksin herttukunnan hallitsija Nimi sauren sukunimi sauren ala-saksin herttuan sukua saksalainen sukunimi sauren e päällä heittomerkki päärynä mehua aitoa ostaa kaupasta en juon muutan päärynä mehua aitoa päärynä mehua Ensi kerralla kirjoitat sitten selvin päin, ok? 

- jilvarmasti yhtä totta kuin väitteet, että purukumin syönti tupakoinnin aikana tuottaa sinihappoa... xD 
- hannaHeippa, 
 Sinihappoa muodostuu jos antaa teen kylmetä ja seisoa pari päivää. Elikkä älä lämmitä vanhaa teetä uudestaan!- mieEli jos teen itse jääteetä ja jäähdytän sen niin se on myrkyllistä???:O oon juonukkin eikä oireita... 

- Luolamiessivuston mukaan maito vihreässä teessä eliminoi teen hyötyvaiktuksia. 
- MitesKahviKuulin, että kahviin ku lisää maitoa, niin muodostuu syanidihappoa 
- AnonyymiMä laitan aina teehen maitoa lol - AnonyymiMaito kannattaa laittaa mukiin ensin ja vast sitten kaataa tee päälle. Niin ja tee tosiaankin haudutetan teekannussa hetken ennen maidon päälle kaatamista. 

- AnonyymiLaita ensin mukiin maito sitten kaadat teen siihen päälle. 
- AnonyymiEi muodostu, vaikka niin aikaisemmin luultiin. 
- AnonyymiKaadat mukiin ensin sen maidon ja sitten tee siihen päälle. Näin tehdessä kaikki ok. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset727467
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845684
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut393816
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät163120
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112945
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962785
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422760
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132111
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161836
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2431713