Tee + maito -> sinihappoa?

Annicane

Kuulin tällaisen huhun, että jos lisäät teehen maitoa, muodostuu pieniä määriä syaanivetyä eli myrkyllistä sinihappoa.

Pitäneekö tieto paikkaansa? Hakupalveluilla en löytänyt vastausta.

13

10086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dominator

      Itse juon aina teeni (aamuuin ja illoin) maidon kanssa ja olen näin tehnyt pikku nassikasta alkaen (eli yli 20-vuotta) ja tietääkseni mitään ongelmia sen takia ei ole ollut.

      • Mr.Twining

        Ja mulla 35 vuoden kokemus.
        Tämänhetkinen kulutus 0,5 - 0,7 l / vrk, ei allergioita, ei vatsavaivoja.
        Henkinen tasapaino on tietysti kaverien mielestä asia erikseen...


    • Topias

      >Pitäneekö tieto paikkaansa?

      Ei pidä paikkaansa.

    • Einomies

      kertoiltu ainakin siitä asti, kun itse kävin peruskoulua eli reilusti yli 20 vuotta, mutta yhtään todistetta moiselle ilmiölle en ole koskaan keneltäkään kuullut.

      Ja vaikea on kuvitella, että miten sitä noita aineita yhdistämällä kehittyisikään.

    • Eieiei

      Miksi hyvä tee pitäisi pilata maidolla? Mahdottomampaa yhdistelmää on vaikea keksiä.

      • Mrs Twining

        teensä kuinka tykkää.

        Itse en IKINÄ, IKINÄ, pilaisi hyvää haudutettua teetäni MAIDOLLA.

        Niittyviski niittyviskinä ja tee teenä.


    • jil

      varmasti yhtä totta kuin väitteet, että purukumin syönti tupakoinnin aikana tuottaa sinihappoa... xD

    • hanna

      Heippa,

      Sinihappoa muodostuu jos antaa teen kylmetä ja seisoa pari päivää. Elikkä älä lämmitä vanhaa teetä uudestaan!

      • mie

        Eli jos teen itse jääteetä ja jäähdytän sen niin se on myrkyllistä???:O oon juonukkin eikä oireita...


    • Luolamies

      sivuston mukaan maito vihreässä teessä eliminoi teen hyötyvaiktuksia.

    • MitesKahvi

      Kuulin, että kahviin ku lisää maitoa, niin muodostuu syanidihappoa

    • Anonyymi

      Mä laitan aina teehen maitoa lol

      • Anonyymi

        Maito kannattaa laittaa mukiin ensin ja vast sitten kaataa tee päälle. Niin ja tee tosiaankin haudutetan teekannussa hetken ennen maidon päälle kaatamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe