Hyrylä, Kellokoski vai Jokela?

Tuusulahaaveilija

Mikä näistäTuusulan kasvukeskuksista on mielestäsi paras, upein ja mahtavin paikka, jonne kannattaisi ehdottomasti muuttaa vaikka kauempaakin?

43

4261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisekesäätee

No en nyt ihan käyttäisi sanoja " Paras, Upein ja Mahtavin " näistä Tuusulan asutuskeskuksista, vastaavia paikkoja on Suomessa tuhansia. Ehkä paras,upein ja mahtavin paikka voisi löytyä jonkun jylhämaisemaisen järven rannalta.

• viihdyn

Kellokoski!!! Täällä ihanat pato maisemat järven rannalla ja tarvittavat palvelut lähellä, loput Järvenpäässä.. Hyvät ulkoilu maastot! Eikä asuntojen hintataso päätä huimaa! Tällä hetkellä kun katsoin niin ison kerrostalo kaksion saa reilu 80000€ kun katsoin Kiinteistömaailman sivuilta.. Itse ajattelin vaihtaa vähän pienenpään asuntoon enkä kyllä muuta pois täältä! Niin ihana täällä on asua! :) Käyn Helsingissä töissä yleisillä!

• autthhoo

Jokelassa on ainakin paljon huumeenkäyttäjiä. Huumeet liikkuu ja näkyy.
      Onko tuo sulle hyvä vai huono? Oisko kellokoski paras??

Asun Jokelassa ja myyn asunnon pois juuri siksikin mitä täällä on.

• sivustaseurannut

Jokelassa on ollut, kautta mailman sivun, hullua porukkaa.Rikollisuus rehoittaa.

• arjalainen60
        sivustaseurannut kirjoitti:

Jokelassa on ollut, kautta mailman sivun, hullua porukkaa.Rikollisuus rehoittaa.

Sitä se sisäsiitoisuus teetää.

• Jokelaan

Jokelassa on kaikki mitä tarvitsee hyvään asumiseen ja elämiseen. Kaunis, puutarhamainen ympäristö, luonto ja maaseutu lähellä ulkoilua ajatellen, sekä hyvät liikenneyhteydet junalla sekä pohjoiseen että etelään. Helsinkiin pääsee junalla 34 minuutissa!

Täältä löytyy myös mm. hyvä kampaamo ja kauneushoitola, terveyskeskus, apteekki, kuntosali, posti, hieroja, kahvila, kirjasto sekä ihan kattavat ruokakaupat. Ainoa mitä olen joskus kaivannut on askartelukauppa, mutta eipä täältä kovin pitkä matka ole Hyvinkäälle tai Järvenpäähän sellaisia ostelemaan.

Täällä on paljon vapaa-ajan yhdistyksiä, jotka järjestävät erilaisia tapahtumia kuten jokavuotinen Lampirock. Lisäksi täällä toimii ihan laadukas kesäteatteri.

Itse en ole mihinkään huumehörhöihin törmännyt sen enempää kuin muuallakaan, joskus aseman läheisyydessä istuskelee pari ukkelia oluella mutta eivät ole koskaan aiheuttaneet mitään harmia.

Lapsiperheitä tänne muuttaa paljon, tontteja kaavoitetaan koko ajan ja asuntojen hinnat ovat ainakin toistaiseksi paljon maltillisempia kuin esim. Järvenpäässä. Itse ihastuin Jokelaan!

• autthhoo

Oletpa positiivinen? Hyvä niin, jatka samaan tyyliin. Ei mutta nuo Jokelan huumeet ja niitten myynnit, ne ei kuuluisi kylän elämään. Mutta kun ne on vakavana osana Jokelaa. Täällä on aina vähätelty huumeita ja niihin liittyvia asioita ja tullaan vähättelemään jatkossakin. Kuten kirjoituksestasikin huomaa.

Kylällä on kasvamassa 12-15vuotiaitten joukko joka nyt jo harrastaa välittämistä ym. Ei tarvi kun illalla kävelee keskustassa niin näkee mitä tapahtuu.

Eipä silti eihän huumeet kaikkia haittaa. On vaan surullista seurattavaa. Täytyy vaan toivoa ettei omalle kohdalle satu piikin heiluttaja. Niin kauan menee hyvin kun ei osu.

Niin ja nämä paikalliset yritykset on aika karseita. Niissä ei hymyä saa takas vaan melkein irvistyksen.

Ota kaikki huomioon ja tee hyvä valinta. Sellainen jota ei tarvi myöhemmin katua. Onnea paljon.

• totuuden torvi

Ei kai voi törmätä,jos ie liiku missään.Ei se ole mikään lintukoti.

• Anonyymi

Yhdyn edelliseen hyvä paikka,asua. Ei ole huumeita katukuvassa, samanlainen pikkukylä kuin muutkin Etelä Suomen maalaispaikat.

• nanne5

Kyllä erittäin hyväksi paikaksi asua sanoisin Hyrylän. Tosin noista kahdesta ei ole asumiskokemusta, joten niistä en voi sanoa mitään.
      Itse asunut Hyrylässä nyt 3 vuotta ja uskoisin, että olen löytänyt paikan josta ei tarvitse pois muuttaa. Rauhallinen paikka, jossa luontoa riittää ulkoiluun jne.
      kaikki tarvittavat palvelutkin löytyy. Ei pahaa sanottavaa.

• puolessavälissä

Paha noista on valita...kaikki aika surkeita.
      Jokelasta pääsee kuitenkin junalla,noista muista ei.
      Kellokoski on varmaan luonnonläheisin...ja kesällä/Juhannuksena Männistön lavalla voi tanssahdella kokkoa katsellen.
      Itse valitsisin kuitenkin varmaan Jokelan, koulujen, Hyvinkään/sairaalan läheisyyden, terveyskeskuksen ja kasvavan asutuksen aiheuttaman arvonnousun takia.

• jok antii

miksi huumeenkäyttäjät eivät ole nyt puolustamassa.?

kuka tekisi jokelasta huumeettoman?

ei pysty kukaan, koska jokelassa on vaan ja ainoastaan HUUMETTA ja hörhöjä.

• poika6

Nyt oot kyllä väärässä. Mä asun jokelassa ja tiiän kyllä vähä paremmin.Täällä on kuule iha vaan ETU JUST SE et ei oo pahemmin huumehörhöjä sun muita. Oot saanu väärän käsityksen ilmeisesti ammuskelun takia.

• surullista

Pitää paikkansa,ei ole muuttunut 50vuodessa yhtään.

• Anonyymi

Lopeta huumeidenveto.

• Tottinen

Itse valitsisin Kellokosken tai Hyrylän. Kellokoskella on kaunista, (etenkin pieni kirkko joenrannassa sekä ruukkialue), sieltä löytyy myös vanhanajan kyläfiilistä. Sijanti ei tosin ole paras mahdollinen.

• lasaretti

Miten lomat pyörii.

• 00poika

Jokela tai Hyrylä. Hyrylä on isompi ja siellä on paremmat ruokapaikat kuten mcdolads ja hyrylässä on iso kirpputori ja liikuntahhalli sun muuta. Ite asuskelen jokelassa. Täälläkin iha hyvät oltavat mut kaupat on kalliit :P

• pizza 2nakilla

Ei ole taso korkea,jos mäkkäri on ruokapaikka.Jokelassa on sentään pari karvakäsien pizzeriaa.

• lauri---

Jokela on pieni kylä - lähellä suurten palveluja, jos tykkää ulkoilla, liikkua luonnossa ja shoppailu ei ole päivittäinen vapaa-ajan viete, suosittelen. Perheellisille oiva paikka lapsille on urheilumahdollisuuksia, hyvä päiväkodit ja koulut. Isommat pääsevät junalla opiskelemaan. Maku asia, mutta kyllä täällä viihdytty on .

Ainut mitä on negatiivista, itse alkuperäisenä keski-uusimaalaisen olen tottunut, että täällä saa olla rauhassa naapureilta - eikä tämä ole mikään etelä-Lappi jossa puututaan ja toisten tekemisiin- omalle kohdalleni on osunut naapurit jotka puuttuvat kaikkiin tekemisiin. Kyttäävät jopa terassilla istuskelua, kun on kesäisin vieraita kylässä. Puhumattakaan siitä, että kuuntelevat korvat hörössä aidan takana kaikki jutut. Että kaikkiin saat täällä pikkupaikka kunnalla varautua...

• Rajansa kaikella

Minä pysyisin kaukana Tuusulasta. Sattuneesta syystä tiedän kunnasta vähän enemmänkin, vaikken siellä asukaan enkä toivottavasti koskaan tule asumaankaan.

• ei böndelle
        Rajansa kaikella kirjoitti:

Minä pysyisin kaukana Tuusulasta. Sattuneesta syystä tiedän kunnasta vähän enemmänkin, vaikken siellä asukaan enkä toivottavasti koskaan tule asumaankaan.

Hyvä päätös

• Anonyymi

Totta puhut, oikein savolaisten naapurikyylien mekka, täällä ei todellakaan ole totuttu puuttumaan maalien asioihin ja tekemisiin. Samoin hörökorvat ampuvat pihalle kun vieraita saapuu ... uskomatonta jutti touhua.

• NAMUKA

Ehdottomasti::JOKELA=paras.Junalla,matkaa mukavasti ,jos on tarve. Kaikki palvelut,mitä tarvitsenkin.Hyvin sujuu työmatka Lahden moottoritietä:Vantaalle.Rauhallista luonnonläheistä ,viihtyisä ok talo alueet,talvi teiden auraus hyvällä tasolla jo aamu varhaisellakin.SUOSITTELEN♥♥♥

• oikoreittioy

Jokelasta Vantaalle Lahden moottoritietä? Eiköhän mieluummin Porvoon mootoritietä.

• Suoraansuoraan

Minä ajelen Jokelasta Vantaalle aina Turun moottoritietä.

• Jokjokjok

Huumehörhöjen Jokela. Matujen vallassa kaikki ravintolat. Yök koko Jokela. Harvassa siellä on puhdas ihminen, lähes kaikki huume tai sekakäyttäjiä.

• Anonyymi

Miksi vedät huumeita?

• Anonyymi

Miten huumeet kadulla, kylällä?
      Onko jokela irti huumeista yhdistystä?

• Anonyymi

Koska hulluus on ehtymätön luonnonvara niin ekasijasta kisaavat
      Kellokoski ja Jokela.

• Anonyymi

Jokela tai Kellokoski. Todennäköisesti Jokela kulkuyhteyksien vuoksi. Käyn silloin tällöin Jokelassa kaupassa. Varmaan on huumeita mutta sanokaahan paikka missä niitä ei ole. Valitettavasti. Kuljin viime vuonna paljon taksilla ja taksikuski sanoi, että ah niin varakkaissa Espoon lähiöissä huumeita liikkuu paljon. Joku sanoi ettei Jokela ole muuttunut 50v. Oliko silloin siellä jo huumeita? Kyllä ne puskajussit on paljon harmittomampia.

• Anonyymi

Haluutko turpaas vitun dille.

• Anonyymi

Hyrylä on Tuusulan keskusta ohi ajaa valtava määrä päivässä autoja. Nukkumalähiö Hyrylä on, nyt ei palveluja odotettavissa ehkä on myöhemmin. Keravalta saa mitä haluaa mutta Kerava ei ole Hyrylä. Kellokoskelta käydään Järvenpäässä ostoksilla. Järvenpääkään ei ole Tuusulaa. Jokelalainen suuntaa Hyvinkäälle.

Mikä mättää Tuusulassa?

• Anonyymi

Väärin,
        Jokela on tuusulan keskus. Hyrylä yösäilö ja kellokoskella asuu hullut.
        Jokelassa olisi uimahalli hyrylän sijaan jos päättäjät olisivat puolueettomia. Paikallinen rautakauppias sai aikaan että halli meni hyrlään.
        Jokela on Tuusilan TAPPI.

Jokela irti huumeista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin,
        Jokela on tuusulan keskus. Hyrylä yösäilö ja kellokoskella asuu hullut.
        Jokelassa olisi uimahalli hyrylän sijaan jos päättäjät olisivat puolueettomia. Paikallinen rautakauppias sai aikaan että halli meni hyrlään.
        Jokela on Tuusilan TAPPI.

Jokela irti huumeista.

Samaa mieltä! Kellokoskella ne hullut on mutta ei toki Jokelakaan ole mikään hirveän rauhallinen ainakaan keskusta. Silti Jokela ja siellä pysyn. Hyrylä liian kaupunkimainen rauhalliseksi asuinpaikaksi.

• Anonyymi

Ehdottomasti Kellokoski.Tuttu paikka.
      Vielä siellä on se pöpilä?

• Anonyymi

En pahalla sano mutta pöpilä on kellokosken koulu kuuleman mukaan (eräältä oppilaalta). Siellä joka välkkä hakataan ja tapellaan eikä opet tee mitään. Ei hirveän hyvä idea tällätä vielä yläkoulu siihen samaan syssyyn ja mopojonnejen ansiosta viimene usko meni jo

• Anonyymi

Tulee ehkä hiukan myöhässä mutta aivan samaa olen kuullut eräältä kellokoskelaiselta kaverilta joka siinä koulussa on. Kuulemma melkein joka välitunnilla tappeluita ja tupakkiakin jopa. Ja on siis 1-9 luokkien koulu että hyvää mallia näytetään. Ja on kellokosken ainoa koulu. paitsi linjämäen koulu jossain metän keskellä.
      Jokelassa ja Hyrylässä oon varmasti molemmissa hörhöjä tms mutta kyllä ihan rauhallista jos ei aivan ydinkeskustassa asu. Hyrylässä on kyllä prismakin tulossa mutta aika sekavia nuo palvelut kun niitö hiukan sinnetänne ripotellaan.

• Anonyymi

Tuusula on ensinkin vakavarainen , mutta Hyrylän keskustassa pyörii huumekauppa. Missäpä ei pyörisi. Kukaan ei enää välitä. Hyrylä on niin vilkkaiden teiden läheisyydessä, että yleisilme on muutenkin levoton.

• Anonyymi

Hahahaa! Hyrylänkeskustassa huumekauppaa!? No ei todellakaan ole, pari hassua paikallista juoppoa notkuu s-marketilla ja se on siinä

Hiljaisempaa ja rauhallisempaa kylää ei suomenkartalta montaa löydy mitä Hyrylä on ja se johtuu taas siitä että tänne ei ole juna-yhteyttä jonka mukana tulee aina huumeet ja hörhöt, katsokaa vaikka keravaa, järvenpäätä

Tervetuloa hyrylään jos rauhallista ja lapsiystävällistä ympäristöä etsit

• Anonyymi

Jokelan etu on juna.
      Punavihreät tekevät yksityisautoilusta lähivuosina niin kallista, ettei alemmilla luokilla ole varaa vapaaseen liikkumiseen.

• Anonyymi

Ehdottomasti Kellokoski.

• Anonyymi

Jokelasta viety lähes kaikki palvelut ja ne jotka jäljellä toimivat todella surkeasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe