Kaikki eläkkeet menevät kuluihin

Rankinta kusetustako

Neljä vuotta sitten tein eläkesäästösopparin erään vakuutusyhtiön / pankin kanssa ja siihen laitettiin että 400 EUR / kk maksetaan sitä eläkettä. Sitten vaihdoin työpaikkaa kun ja mietin että mitä tekisi näillä eläkkeillä. KUn soitin yhtiöön ilmenikin että kun en ole vuoteen pariin maksanut mitään sinne on vakuutukset jollain tavalla nollaantuneet. Tutkin sopimusta ja siellähän lukee seitsemännessä liitteessä pienellä että jos maksu keskeytyy tietyksi aikaa on pankilla oikeus ottaa kulut tuon 400 euron mukaan koko ennakkoon sovitulta ajalta kerralla. Näin ollen kaikki tähän astiset eläkesäästöni menivät heidän mukaansa kerralla kuluin ( noin 4000 Euroa) ja tilille jäi 0 EUroa. eikö kuullosta mukavalta. Soitin sinne ja sanoivat että voin alkaa säästämään uudelleen ja saan koko loppuajan säästää kuluitta koska kulut ovat nyt tavallaan maksettu. Eikö tässä jokin mätä ja pahasti? Mitä kannattaisi tehdä?

6

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sam

Taisit tehdä Sampo Lifen asiamiesyrityksen kautta? No, oppirahoja oppirahoja. Taitaa olla markkinoiden joustamattomin ja kallein tuote?

• jukka

Kannattaisi ottaa kuluttajien vakuutustoimistoon yhteyttä, joka neuvoo maksutta. Ehkä keksivät mitä voisi tehdä. Silti on mahdollista, että yhtiö on vain tällä tavalla rosvonnut rahasi.

• Sam
        jukka kirjoitti:

Kannattaisi ottaa kuluttajien vakuutustoimistoon yhteyttä, joka neuvoo maksutta. Ehkä keksivät mitä voisi tehdä. Silti on mahdollista, että yhtiö on vain tällä tavalla rosvonnut rahasi.

Voithan tehdä reklamaation ja yrittää vedota esim. siihen että jos ei sulle ole selvitetty kaikkia kuluja (esim. tuo "keskeytyskulu", joka lasketaan loppuaikana maksamatta jääneistä maksuista). Tosin sopimusta allekirjoitettaessa vakuutuksenottaja kuittaa puumerkillään, että on tutustunut ehtoihin ja hinnastoihin yms., joten siinä ollaan loppujen lopuksi aika heikoilla vesillä.

• Sampoholder

Mielestäni tuote on hyvä ja tuottoisa

• Sam
        Sampoholder kirjoitti:

Mielestäni tuote on hyvä ja tuottoisa

Onhan siinä ARVI/VIRTUS Lifen Sampon mallissa tiettyjä etuja verrattuna tavallisiin pankkimalleihin. Henkiturva on parempi ja omaisuudenhoitomalli. Helpottaa tavallisen palkansaajan elämää.

• moponen

Kuluttajien vakuutustoimisto on vertaillut eläkevakuutusten kuluja.
      SkandiaLife perii kulut säästöstä sakkona, jos ei maksa suunnitelman mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      234
      2567
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      9
      2138
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      322
      1878
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1629
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      84
      1525
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1240
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1190
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1121
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1073
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe