Tietäisikö joku

Juhani

mistä osoitteesta löytäisi hyvät ja luotettavat asennusohjeet Windows 2000 prohon. Löysin sellaisen kirpputorilta ja haluisin kokeilla sitä, mutta sen mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeita (ilmankos olikin niin halpa).

Olen yrittänyt löytää ohjeita netistä, mutta aika hiljasta on ollut. Ajurit olen haalinut kasaan ja vanhojen kurssi- ja ohjekirjamainoksien paljouden seasta olen löytänyt vähän pintapuolisia käyttö- ja asennusohjeita ja jonkin verran samoja aihetia käsitteleviä vanhoja keskusteluita, mutta W2K Pro on ymmärtääkseni tarkoitettu ammattilaiskäyttöön eikä sen toteutuksessa ole keskitytty tekemään siitä sellaista, että tällainen tavallinen tumpelo saisi sen toimimaan vanhassa kotimikrossaan ihan tuosta noin vain perstuntumalta.

6

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tumpelo

Oletko edes kokeillut asentaa sitä. Se on niinpaljon yksinkertainen että seuraat vain ruudulla näkyviä ohjeita.

Jos olet joskus jonkun windowsin asentanut niin ei ole mitään vaikeutta.

Se "Pro" siinä perässä on tarkoitettu vain merkonomeille.
      Ei Microsoftilta ole tullut vielä tähän päivään mennessä yhtään ammattilaiskäyttöön soveltuvaa käyttöjärjestelmää.

• Juhani

Olen onnistunut asentamaan sen ainakin näennäisen ongelmattomasti, mutta sitten tulivat tenkkapoot eteen.

Ensin se reagoi eräisiin asennusromppuihin ilmoittamalla, että ne ovat aiheuttaneet virheitä. Toisessa Windows-käyttöjärjestelmässä ne eivät aiheuttaneet minkäänlaisia ongelmia.

Sitten se ei tajunnut ollenkaan että koneeseen on kytketty verkkomodeemi, eikä tilannetta ainakaan auttanut se, että yksi edellä mainitusta asennusrompuista on se jonka verkkoyhteyden tarjoaja antoi yhteyden muodostamista varten.

Siinä on varmaan jokin juju jolla asennusohjelmat saa toimimaan, mutta minä en ole sitä onnistunut löytämään.

Resursseja siinä koneessa on riittävästi W2K:lle ja vähän ylikin ja romppuasema on vasta puhdistusrompulla putsattu, eli laitteistosta ongelmat tuskin johtuvat.

• tumpelo
        Juhani kirjoitti:

Olen onnistunut asentamaan sen ainakin näennäisen ongelmattomasti, mutta sitten tulivat tenkkapoot eteen.

Ensin se reagoi eräisiin asennusromppuihin ilmoittamalla, että ne ovat aiheuttaneet virheitä. Toisessa Windows-käyttöjärjestelmässä ne eivät aiheuttaneet minkäänlaisia ongelmia.

Sitten se ei tajunnut ollenkaan että koneeseen on kytketty verkkomodeemi, eikä tilannetta ainakaan auttanut se, että yksi edellä mainitusta asennusrompuista on se jonka verkkoyhteyden tarjoaja antoi yhteyden muodostamista varten.

Siinä on varmaan jokin juju jolla asennusohjelmat saa toimimaan, mutta minä en ole sitä onnistunut löytämään.

Resursseja siinä koneessa on riittävästi W2K:lle ja vähän ylikin ja romppuasema on vasta puhdistusrompulla putsattu, eli laitteistosta ongelmat tuskin johtuvat.

Ajoitko Sp4 ennen verkkoyhteyssoftan ajamista. W2k asennusromppu julkaistiin melko bugisena joten servicepackit täytyy ajaa ennenkuin se oikeasti toimii.

Ja tietysti palomuuri. Muuten se kaatuu alta aikayksikön heti kun verkkoyhteys on kunnossa. Mielellään myös ilmaisjakeluna saatava tietoturva CD ennen kuin kytket sen verkkoon.

Sitten vaan verkkopiuha kiinni ja windowsupdate-sivulta hakemaan päivityksiä.

• Juhani
        tumpelo kirjoitti:

Ajoitko Sp4 ennen verkkoyhteyssoftan ajamista. W2k asennusromppu julkaistiin melko bugisena joten servicepackit täytyy ajaa ennenkuin se oikeasti toimii.

Ja tietysti palomuuri. Muuten se kaatuu alta aikayksikön heti kun verkkoyhteys on kunnossa. Mielellään myös ilmaisjakeluna saatava tietoturva CD ennen kuin kytket sen verkkoon.

Sitten vaan verkkopiuha kiinni ja windowsupdate-sivulta hakemaan päivityksiä.

En olisi uskonut että edes Microsoft julkaisisi mitään NIIN keskeneräistä. Kuvittelin lapsellisuuksissani että päivitykset voisi hakea vasta asennuksen JÄLKEEN.

Kiitän neuvoista.

• tumpelo
        Juhani kirjoitti:

En olisi uskonut että edes Microsoft julkaisisi mitään NIIN keskeneräistä. Kuvittelin lapsellisuuksissani että päivitykset voisi hakea vasta asennuksen JÄLKEEN.

Kiitän neuvoista.

Tällaiseksi se on mennyt wintoosan asennus nykyaikana. Mutta odotahan kun Longhorny tulee. Se on taas "merkittävästi parempi" kuin entiset windowsit. Niinkuin aina ennenkin.

• Juhani
        tumpelo kirjoitti:

Tällaiseksi se on mennyt wintoosan asennus nykyaikana. Mutta odotahan kun Longhorny tulee. Se on taas "merkittävästi parempi" kuin entiset windowsit. Niinkuin aina ennenkin.

Longhornin takia minäkin varmaan joudun vihdoin päättämään että ryhdynkö Linuxin käyttäjäksi vai Applen asiakkaaksi.

Microsoft Officesta olen sentään luopunut jo ihan oma-aloitteisesti. Jos nykyinen kehitys jatkuu vielä pari vuotta, se tulee olemaan ensimmäinen office-ohjelmisto, joka häviää käyttökelpoisuudessa kynälle ja ruutupaperille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2042
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      110
      1403
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1165
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1064
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1015
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      190
      933
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      785
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      750
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      622
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      612
    Aihe