Keltainen kysymysmerkki - tuntematon laite

Petu

Hei!

Laitehallinta ilmoittaa keltaisella kysymysmerkillä tuntemattomasta laitteesta 2kpl.
En vaan keksi, että mitähän laitteita ne sitten ovat... Mikään ajurilevy ei tunnu niille kelpaavan, joten ne sitten jäävätkin tuntemattomaksi. Kaikki käytössä olevat laitteet toimivat moitteetta joten tämä on aikamoinen arvoitus. Ja tämä tilanne aina silloinkin, kun olen käyttöjärjestelmän, joka WIN XP PRO asentanut uudestaan, eli korttipaikat ovat tyhjinä, jne...

Nyt siis kysyisinkin teiltä, onko sellaista keinoa olemassa, jolla onnistuisi selvittämään, mihinpäin konetta nuo kysymysmerkit mahtavat viitata?

9

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa

Jotenkin sun vain on selvitettävä, mista laitteista on kysymys. Käy läpi Xp pro:n laitehallinnassa ne laitteet jotka tunnet ja jotka toimivat. Mitä jää jäljelle, niille tarvitset ajurit. Jos et muuta keksi, klikkaa ?-merkin kohdalla hiiren oikealla painikkeella ja valitse Ominaisuudet: mitä Xp kertoo ko. laitteesta. Vaikea uskoa ettet tiedä, mitä laitteita koneessasi on.

• tumpelo

Jos sitä klikkaa hiiren oikealla napilla ja valitsee "Properties" niin eikö siinä näy jotain tietoja laitevalmistajasta? Luultavasti jotakin emolle integroitua jota XP ei tunnista.

• tumpelo

Pertsa tuossa kerkesi kertoa saman tarinan ;-)

• Kiki

Elikkäs koneessasi voi olla usb 2,0 mutta käyttiksesi ei tue sitä (vaatti esim XP:ssä usein SP1: tms) mutta USB-liitynnät toimii mainiosti usb 1:n tavoin eli tuo ei "haittaa" sinäsä mitään...

Tai sitten laite voi olla joku biosin kello tai biosin lisäväylä...

• Kiki

Luin juttusi uudelleen ja kun kyseessä on XP niin siitä ilmeisesti puuttuu joku päivitys TMS mikä vanhassa oli ja siksi USB2,0 ei toimi...

• AnJa
        Kiki kirjoitti:

Luin juttusi uudelleen ja kun kyseessä on XP niin siitä ilmeisesti puuttuu joku päivitys TMS mikä vanhassa oli ja siksi USB2,0 ei toimi...

DVB

• Jurri

Kun mulla oli kysymysmerkkejä laitehallinnassa niin se oli sen merkki, että olin unohtanut asentaa CD-levyltä ohjaimet. Olin asentanut käyttiksen uudestaan ja ohjaimet olivat asentamatta. Siinä syy kysymysmerkkeihin.

• XNap

piirisarjan ajurin asentamalla saattaa laitehallinta viisastua kertomaan tarkemmin mitä laitteita ovat.

• Petu

Kyllähän kysymysmerkillisen laitteen ominaisuuksista tämä puuttuva tieto sitten löytyikin, kun vaan "tarpeeksi" tarkasti niitä tietoja lukee. Syy olikin omasta huolimattomuudesta. Kysymysmerkit olivat jotain näytönohjaimeen liittyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe