Hyvää Isänpäivää,

Irmeli

paitsi jehovan todistajille, koska he eivät saa isälle niin sanoa. Kohta joku kiivas todistaja kirjoitta: "me vietämme isänpäivää, joka päivä". Lienee kuollut klisee.

Yhtäkaikkia, unohdetaan tuomiopäivän odotus ja vietetään korvaamatonta isyyden päivää, myös jehovan todistajaisät.

23

174

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss my Daddy

      Minun isäni on kuollut.

      Innokkaana odotan että hän saa Ylösnousemuksen
      ja saan taas jutella hänen kanssaan.

      • Kova jannu

        Jospa isäsi syntyykin nuorena pojankloppina, etkä tunnista häntä? Entä jos hän syntyykin toisella puolella maapalloa, etkä pääse tapaamaan häntä, koska jehova on tuhonnut kulkuneuvot?

        Sinä siis meinaat mennä paratiisiin?


      • kutsu.. :D
        Kova jannu kirjoitti:

        Jospa isäsi syntyykin nuorena pojankloppina, etkä tunnista häntä? Entä jos hän syntyykin toisella puolella maapalloa, etkä pääse tapaamaan häntä, koska jehova on tuhonnut kulkuneuvot?

        Sinä siis meinaat mennä paratiisiin?

        **Jospa isäsi syntyykin nuorena pojankloppina, etkä tunnista häntä? Entä jos hän syntyykin toisella puolella maapalloa, etkä pääse tapaamaan häntä, koska jehova on tuhonnut kulkuneuvot?**

        Kyllä varmaan joo.
        Taatusti Jehova antaa jälleensyntymän sellaisessa muodossa että identiteetti säilyy.
        Aion sitten kiertää maapallon trljoona krt ympäri,
        aikaahan on äärettömyyksiin,
        ja saatanpa vaikka keksiä pyörän uudelleen,tuletko tarakalle? ;)


    • kauppiatten keksintö

      Isänpäivän historia

      Alun perin isänpäivä on tullut Yhdysvalloista.
      Vuonna 1949 ruotsalaiset kauppiaat ehdottivat päivää juhlittavaksi kaikissa Pohjoismaissa.
      Isänpäivänä käydään usein muistamassa suvun vanhimpia isiä kyläilemällä.

      Suomalaisiin almanakkoihin isänpäivä merkittiin ilman Helsingin yliopiston päätöstä jo vuosina 1970–1972.
      Vuonna 1987 yliopisto katsoi päivän niin vakiintuneeksi, että se hyväksyttiin pysyvästi kalenteriin ja merkittiin myös liputuspäiväksi.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Isänpäivä

    • lesken mielipide

      Olisi kyllä ihan mukava ajatusviettää isänpäivää joka päivä.

      Voi olla että iIkä aamulla ihan normaalisti lähtee johonkin hommiinsa
      eikä tulekaan koskaan takaisin :(

    • aineeton lahja?

      Mitäs jos mentäs vanhainkoteihin tapaamaan unohdettuja vanhoja ukkeleita,
      sen sijaan että ostellaan faijoille krakoja joita ne ei halua,
      partavettä jota ne inhoaa ja sotakirjoja joita ne kammoaa?

      Pyöräytettäs papparaisia pari krt vanhainkodin pihalla jotta tulis punerrusta poskiin, millon lie viimeeksi ulkoilemaan pääseetkään?

      • Onko syntiä?

        Hyvä ajatus. Mitäpä jos jehovan todistajatotaaliase -ja siviilipalvelusta kieltäytyvät nuoret sanoisivat piupaut vartiotornin opetuksille ja menisivät lykkimään vanhoja tuntemattomia maailmallisisa ukkoja vanhustentalojen pihalle.


      • kaikuja kentältä:
        Onko syntiä? kirjoitti:

        Hyvä ajatus. Mitäpä jos jehovan todistajatotaaliase -ja siviilipalvelusta kieltäytyvät nuoret sanoisivat piupaut vartiotornin opetuksille ja menisivät lykkimään vanhoja tuntemattomia maailmallisisa ukkoja vanhustentalojen pihalle.

        **menisivät lykkimään vanhoja tuntemattomia
        maailmallisisa ukkoja vanhustentalojen pihalle**
        Hmmmm...
        parempi juttu on se että nää todistajanuoret käyvät soittelemassa KAIKKIEN yksinäisten ja unohdettujen vanhusten ovikelloja,
        juttelevat ovella pari minuuttia heidän kanssaan,
        osoittaen välittävänsä heistä?

        Ne omat maailmalliset ja maalliset sukulaiset kun eivät vaivaudu sitäkään tekemään, vaikka asuvat samassa kaupungissa.


      • Gal. 5:22

        mie taas kuulin et höin pittää olla pitkämieline ja kärsivälline pilkkaajia kohtaa nii selviääp sitte Harmaaketonist.

        Ovilla ihmiset ittuilee ja haistattellee,
        jote siin se pitkämielisyys kasvaa.

        Määhä siekii kokkeilemmaa, onks siul henken hetelmii iha ovil ast käymisee?

        nehä on ne usko jne.Kalatalaiskirjees lukkoo.
        löytyyköhä siul ees ensmäiselle ovelle?


      • Pii on 3.0
        kaikuja kentältä: kirjoitti:

        **menisivät lykkimään vanhoja tuntemattomia
        maailmallisisa ukkoja vanhustentalojen pihalle**
        Hmmmm...
        parempi juttu on se että nää todistajanuoret käyvät soittelemassa KAIKKIEN yksinäisten ja unohdettujen vanhusten ovikelloja,
        juttelevat ovella pari minuuttia heidän kanssaan,
        osoittaen välittävänsä heistä?

        Ne omat maailmalliset ja maalliset sukulaiset kun eivät vaivaudu sitäkään tekemään, vaikka asuvat samassa kaupungissa.

        Kyllähän sitä voi säälimässä käydä , vanhuksia , mutta nytkin eräät huomattavat alan lääkärit ehdottelevat julkisuudessa euthanasian palauttamista , koska kuulemma säälivät laittaa senttiäkään sairaanhoitoon . Vanhusten laitoshoitohan alkoi 60- luvulla , kun eräät kansanedustajat toivat eduskunnan tietoon , että lääkärien vastaanotoille tuli entistä enemmän vanhoja potilaita , joilla oli mustelmia ja sinelmiä joka puolella .
        Heitä kotona hoitavat peräkamaripojat -ja -tytöt kokivat kokopäivähoidon niin raskaaksi , että alkoivat hoitaa vanhuksia nyrkkipyyhkeillä .
        Sen takia Eduskunta sääti asetuksia vanhushoidosta , ja nyt näyttää siltä ,
        Että eduskunta on ottanut sen Peräkamarilasten roolin .
        Aikuisempiin ihmisiin suhtautuessa näyttää olevan tavanomaista , että ei ollenkaan pysähdytä kysymään , mitä " vanhus " sana oikein on ,
        kun tulee tiettyyn ikään , alkaa ympäristö etsiä silmä kovana merkkejä , ovatko "vanhuksen " merkit täyttymässä ,
        Jos henkilö ei näytä raihnaiselta , ja hän sanoo käyvänsä harrastuksisa , vaikka kuntosalilla -tai muualla , vastaus kuuluu , -
        -" On se niin hienoo , että vielä jaksatte , -
        vanhus- sanahan on riitti , jolla elävä ihminen siirretään huoneen kalusteeksi . sellaiseksi hömelöksi , jonka pään yli puhutaan ,
        Sempä takia kiinnostaisi kuulla , mikä tekee vanhuksesta vanhuksen ? Tietty ikä , tekohampaat , kävelykeppi , silmälasit , vai nuorempien epäily " vanhuksen" rahan käytöstä ?


    • kaipaus kova

      Monikohan vanha mies odottaa yksinään _tänäänkin_'
      kyyneleet silmissä,
      että edes _joku_ tulisi juttelemaan vähäksi aikaa?

      • kokemusta on

        Olen ollut vanhainkodissa töissä.
        Ne unohdetut vanhukset ovat yleensä luterilaisia.
        Todistajamummolla ramppasi jatkuvasti porukkaa,
        eikä ne olleet kaikki verisukulaisia,
        vaan uskontovereita myös.

        Veivät välillä mummon viikonlopuiksi koteihinsa,
        ei tarvinnut sitä mummelia paljon juhannuksena/pääsiäisenä/jouluna syötellä vanhainkodissa,
        kuten niitä luterilaisia unhdettuja piruparkoja.


      • synttäritervehdys:

        Eipä ollut sillä mummelilla muuta omaisuutta kuin polkupyörä, jolla ajaa hurruutteli nuorempana kenttäreissunsa.
        Srk arvosti kovasti tienraivaaja-sisartaan joka vielä vanhainkodissakin julisti Valtakuntaa.
        Sain minäkin sitten useasti hänelle ääneen lukea Vartiotornia/herätkää-lehteä.
        Jutut kiinnosti vaikken uskis olekaan.

        Kyllä nuo luulot testamentista on ihan höpönpöpöä.
        Minä sentään vuosia seurasin vierestä,
        sinä vaan trollaattorillasi ajelet ylinopeutta täällä ja kehittelet salaliittoteorioita
        dementikkoaivoissasi, ihmispolo.

        Vainoharhaiset vanhukset oli kyllä kamalia,
        niitä ei kyllä kukaan käynyt tapaamassa kovin mielellään...niilläkin oli muuten kävijöitä siis kuitenkin, taisi ev.lut srk:n henkilöitä olla merkkipäivinä, ei muita.
        Testamentin toivossahan nekin varmaan ;)


      • mistä puhut?
        synttäritervehdys: kirjoitti:

        Eipä ollut sillä mummelilla muuta omaisuutta kuin polkupyörä, jolla ajaa hurruutteli nuorempana kenttäreissunsa.
        Srk arvosti kovasti tienraivaaja-sisartaan joka vielä vanhainkodissakin julisti Valtakuntaa.
        Sain minäkin sitten useasti hänelle ääneen lukea Vartiotornia/herätkää-lehteä.
        Jutut kiinnosti vaikken uskis olekaan.

        Kyllä nuo luulot testamentista on ihan höpönpöpöä.
        Minä sentään vuosia seurasin vierestä,
        sinä vaan trollaattorillasi ajelet ylinopeutta täällä ja kehittelet salaliittoteorioita
        dementikkoaivoissasi, ihmispolo.

        Vainoharhaiset vanhukset oli kyllä kamalia,
        niitä ei kyllä kukaan käynyt tapaamassa kovin mielellään...niilläkin oli muuten kävijöitä siis kuitenkin, taisi ev.lut srk:n henkilöitä olla merkkipäivinä, ei muita.
        Testamentin toivossahan nekin varmaan ;)

        Ai mitkä luulot testamentista? Ihanko sitä testamentin toivossa mummoa hoideltiin?


      • 23:08
        mistä puhut? kirjoitti:

        Ai mitkä luulot testamentista? Ihanko sitä testamentin toivossa mummoa hoideltiin?

        No vissiin siksi kirkkoherrakin kävi täälläkin kukkapuskan kanssa synttäripäivänä,
        oottivat testamenttia ev.lut. seurakunnalle.???

        Moni täällä on kirkolle-ev.lut- laittanutkin mökkinsä ja mettänsä,
        kun rintaperilliset on jo kuolleet aikasemmin.
        Teräsmummeleita täälläpäin...


      • kumpi oikeassa?
        23:08 kirjoitti:

        No vissiin siksi kirkkoherrakin kävi täälläkin kukkapuskan kanssa synttäripäivänä,
        oottivat testamenttia ev.lut. seurakunnalle.???

        Moni täällä on kirkolle-ev.lut- laittanutkin mökkinsä ja mettänsä,
        kun rintaperilliset on jo kuolleet aikasemmin.
        Teräsmummeleita täälläpäin...

        Ai jaa. "Kokemusta on" oli huomioinut, että ev.luterilaiset eivät käy vanhuksiaan tervehtimässä lainkaan, niitä"luterilaisia piruparkoja". Ja nytkö sitten kirkkoherra kävikin oikein kukkapuskan kanssa?


    • todistus5

      joka päivä on isänpäivä

      • r6vyu

        jep ja jokapäivä on maanantai


    • Boltius

      Eiks jehovalaiset saa viettää edes isänpäivää? Mitä jos lapset tekevät isänpäiväkortteja, saako niitä tuoda kotiin? Sääliksi käy ja ei edes joulua. Saan olla onnellinen että vanhempani ei olleet jehovia.

      • että semmost

        Ei jt-lapset saa tehdä isänpäiväkortteja, ei pääsiäis-, joulu-, äitienpäivä-, synttäri-, nimmari-... ei mitään kortteja. Todistajat yrittivät kieltää sellaisten tekemisen leikkikoulussa toisiltakin, samoin kuin jouluaskartelut. Sitten sopivat, ettei heidän lapsensa ainakaan saaneet olla paikalla, kun sellaisia pakanallisia askarreltiin.


      • ei juhli,ei

        Saahan niitä isänpäiväkortteja tehdä vaikka joka päivä, kotonakin eikä vain koulussa :)

        Jt-faijat ottaa ne mielellään vastaan,
        mutteivät pidä kauppiaitten aloittamana liputuspäivänä kuitenkaan
        mitään kemuja :)

        miljardit ihmiset maailmassa ei mitään joulua vietä, säälitään heitä kun ne ei joudu menettämään hermojaan ja rahojaan helevetin jouluhypetyksessä ;D

        joulusiivous.
        laatikot,
        piparit palaa??
        kinkku suli uuniin!
        ei riitä rahat sukulaisten lahjoihin,prkl..

        joo, säälix käy miljardeja jotka EI joulu vietä,ha-ha, HO-HO-HO!!!!


      • hermot hallinnassa
        ei juhli,ei kirjoitti:

        Saahan niitä isänpäiväkortteja tehdä vaikka joka päivä, kotonakin eikä vain koulussa :)

        Jt-faijat ottaa ne mielellään vastaan,
        mutteivät pidä kauppiaitten aloittamana liputuspäivänä kuitenkaan
        mitään kemuja :)

        miljardit ihmiset maailmassa ei mitään joulua vietä, säälitään heitä kun ne ei joudu menettämään hermojaan ja rahojaan helevetin jouluhypetyksessä ;D

        joulusiivous.
        laatikot,
        piparit palaa??
        kinkku suli uuniin!
        ei riitä rahat sukulaisten lahjoihin,prkl..

        joo, säälix käy miljardeja jotka EI joulu vietä,ha-ha, HO-HO-HO!!!!

        Huonot on hermot silloin ihmisellä, jos ei siivoamisesta ja ruuanlaitosta selviä ilman hermojen menettämistä.


    • Kun tässä nyt lähdettiin Isän päivä juttuihin niin heitän omat korteni kekoon.
      Kertokaa mitä kuuluu viettää, kun ei isäänsä ole nähnyt. Paitsi nyt hiljakkoin
      valokuvissa ? Asia pidettiin 60 vuotta pimennossa sukujen puolesta ? Noh ?
      Silloin oli aivan toisenlaiset kuviot uskonnollisella puolella. Tämä siksi,
      että Jehovan todistajuutta ei voi nyt tähän tositapaukseen sekoittaa. Pitäisikö
      tällaista juhlia ? En viitsi tähän nyt enempää asiasta kirjoitella.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe