Onko vaikeaa?

dtfygyioiop

Eipä olisi paljoa pyydetty jos voisitte lapioida ne pikku pupen p*skat pois tuolta kävelytien varresta. Tai käyttäkää niitä koirianne metsässä p*skalla. Mutta ei kun ollaan niin laiskoja, että pitää suoraan kävelytien reunaan koira käyttää p*skalla. Siitä jos käy huomauttamassa niin omistaja on jo haistattelemassa ja uhkailemassa nyrkillä takaisin. Ehkäpä siitä koiraverosta olisikin hyötyä niin saisi nuo koirien p*skat siivottua teiden varsilta.

38

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kakkaa käytävälle

Kannatetaan!

• BalleRolle

Eihän ne p*skakasat aina pikku pupen ole ennemminkin joskus vasikoitten.

Niin tulkoon valk...ei vaan koiravero joka kuntaan uudelleen. Otettakoon koiravero samalla tavalla kuten tv-katselustakin. Koiranhaltija ilmoittaa verotoimistolle eläinten määrän ja verotus sen mukainen.

• ulkoilijat

samaa paskaa ne työntää kaikki,kengän pohjat täynnä ruskeaa sontaa...

• Tai ihan oikeat sakot niille jotka jättävät koiransa tarpeet siivoamatta, ehdottaisin 20 euron sijasta 50-100 euroa. Koirankakka pussit maksavat 3 euroa ja siinä on 30 kpl paketissa, jos ei ole varaa niihin niin ei ole varaa koiraan.

• Minullako ei ole varaa koiriin, jos en kerää koiran p_a_s_k_o_j_a?

Hah hah haa!!

Minulla on varaa pitää koirat ja on varaa ostaa p_a_s_k_a pusseja ja omistankin sellaisia, mutta miksi keräisin niitä, kun ei kukaan muukaan kerää? Ja nehän maatuu!

En ole kerännyt koirieni p_a_s_k_o_j_a enkä tule keräämäänkään!

• envoikäsittää
        eternallove1985 kirjoitti:

Minullako ei ole varaa koiriin, jos en kerää koiran p_a_s_k_o_j_a?

Hah hah haa!!

Minulla on varaa pitää koirat ja on varaa ostaa p_a_s_k_a pusseja ja omistankin sellaisia, mutta miksi keräisin niitä, kun ei kukaan muukaan kerää? Ja nehän maatuu!

eternallove1985 : koiran p*ska ei maadu hetkessä. ja talvella ei maadu ollenkaan. siinä taas yks joka jättää keräämättä kun kukaan muukaan ei kerää. jos koirasi p*skovat vaikkapa kaupungilla keskelle tietä,jätätkö keräämättä??

• 13+11

Ei tarvitse ostaa erillisiä pusseja, hedelmä-, leipä jne kaupasta ostosten mukana tulevat pikkupussukat ovat oivia kakkapusseja.
        Polttoon ne koirankakat kakat niistä kakkasäiliöistä menevät ja pussit palaa siinä mukana. ei tartte olla maatuvaa sorttia.

Itselleni on päivänselvä asia että pienen seropini tuotokset noukin pois, enkä anna edes pissata ennenkuin on päästy pihakadulta peltotielle, matka on n 300m.

• niskastakii
        envoikäsittää kirjoitti:

eternallove1985 : koiran p*ska ei maadu hetkessä. ja talvella ei maadu ollenkaan. siinä taas yks joka jättää keräämättä kun kukaan muukaan ei kerää. jos koirasi p*skovat vaikkapa kaupungilla keskelle tietä,jätätkö keräämättä??

Mää en jaksa ymmärtää miksei voi toimia oikein kun ei kukaan mukaan toimi. Meneekö se ego siitä samantien sirpaleiksi jos poimii oman koiran jätökset niinku kuuluiski. Tai sitten niinku alottaja sanoi käyttää koiraansa jossain ei yleisellä paikalla tarpeillaan (Y)

• cb cb
        eternallove1985 kirjoitti:

Minullako ei ole varaa koiriin, jos en kerää koiran p_a_s_k_o_j_a?

Hah hah haa!!

Noh, sittenhän sinä, eternalidiot, olet rikollinen. Tuollaisilta häiriintyneiltä rikollisilta pitäisi kokonaan kieltää koirien pito.

• Jos minun asuinkuntaani koiravero joskus tulisi sillä periaatteella että minun pitäisi itse verottajalle kertoa koiristani, niin takuulla jäisi tuo ilmoitus tekemättä. Viranomaiset eivät mitenkään pystyisi valvomaan sitä, ovatko omistajat ilmoittaneet koiristaan vai eivät.

Verosta voisi toki ottaa samalla lailla kuin telkkaveronkin, mutta siitähän kansa riemastuisi kun niin moni ihminen elää ilman koiria.

Olen silti samaa mieltä teidän kanssanne siitä, että jokaisen omistajan pitäisi siivota koiriensa paskat pois hoidetuilta paikoilta. Itseltäni on joskus jäänyt siivoamatta, kun pimeänä syysiltana kulkee kasa hukkuu pudonneiden, ruskeiden lehtien sekaan vaikka miten yrittää katsoa missä koira on käynyt. Kasaa ei kerta kaikkiaan aina löydä edes taskulampun valossa. Talvisin niitä katoaa joskus hankeen. Normaalisti kyllä siivoan koirieni jätökset pois automaattisesti.

Ja huomauttaakseni aloittajalle, aina ei ole omistajasta kiinni minne koira tarpeensa tekee. Joskus koiralla on niin kova hätä, että sitä ei ehdi viedä mihinkään metsään tai muulle hoitamattomalle alueelle. Silloin se laskee läjän siihen missä sattuu olemaan, vaikka sitten postilaatikon eteen, mutta omistajan tulisi todellakin korjata kasa siitä pois.

• joobax

Pennun päästän kakkimaan ja pissimään pihanurmikolle. Kauemmaksi ei kerkiä ja toki kerään kakat. Jos laitetaan perintään erikseen koirankakkavero, jäisi useammalta kakat keräämättä, uskoisin niin.

Kannatan sakottamista, jos kakkaa ei kerätä ja sama sakko muusta roskaamisesta. Lasipullon hajoittamisesta ja maahan jättämisestä määräisin vähintään 100 e sakot.

Usein kerään toisetkin kakat pussiin omien koirien kakkojen vierestä, jos sattuu olemaan. Ei myöskään ole paha vaiva kepillä heivata niitä pökäleitä kauemmas pusikkoon, jos ei ole pussia mukana.

Mis.sy on hullu, jos maksaa "koirankakkapusseista" 10 senttiä per kpl. Osta ihan tavallisia hedelmäpusseja niin pääset paljon halvemmalla...

• Satasen sakko

Koiranomistajalla on aina kiire omasta pihasta naapureiden kohdalle lannottamaan tannerta ja monesti napurilla sitä koiraa ei ole ja yrittää pitää paikat siistinä.

• ...
        Satasen sakko kirjoitti:

Koiranomistajalla on aina kiire omasta pihasta naapureiden kohdalle lannottamaan tannerta ja monesti napurilla sitä koiraa ei ole ja yrittää pitää paikat siistinä.

Harmi jos on tuollainen mielikuva.

Koiravero on tosiaan kaksipiippuinen juttu. Nytkin on jo ihmisiä, jotka eivät viitsi siivota koiriensa jätöksiä ja ikävä kyllä, jos vero tulisi ainakin puheiden kuuleman mukaan heidän määränsä lisääntyisi. Monet kun ajattelevat, että hehän maksaisivat siitä, että koira saa p*skoa minne haluaa.

Itselläni on kuitenkin sellainen kutina, että pääosin koiranomistajat nykyisin kai jäljet siivovat. On oikeasti harmi, jos edellä mainittu stereotypia pätee koiranomistajiin nykyisinkin.

• mistä noita hedelmäpusseja saa? Oon toki käyttäny myös noita tavallisia biojätepusseja. En mä ole ajatellut että noi kakkapussit niin kalliita olisi :)

• mielikuvitus
        Satasen sakko kirjoitti:

Luulot ne sinulla on ja aliarvioit pahasti koiran omistajia joilla on hyviä tapoja.

• mielikuvitus
        mielikuvitus kirjoitti:

Luulot ne sinulla on ja aliarvioit pahasti koiran omistajia joilla on hyviä tapoja.

tämä edellinen oli nim. satasen sakko.

• joobax

Motonetista ja miksei myös Biltemasta vois saaha ;) Oiskohan siinä rullassa ollu 150 pussia ja hintaa muutama euro...? Mun mielestä kymmenen kakkaa eurolla on aika kallista. Mä oonki vissiin aika pihi.

• tai sitten mä en ole kestävän kulutuksen ihminen ;) Pitää käydä biltemassa muutenkin tänään niin käympä samalla vilkaisemassa löytyiskö ;> Kiitos vinkistä

• Eikö teilläpäin ole pussiautomaatteja? Ihmettelen vain, kun niissä paikoissa joissa olen asunut, on kunta järjestänyt katujen kulmiin "kakkapussiautomaatteja", niin ettei koirien omistajien tarvitse maksaa pusseista penniäkään ellei itse halua niitä kaupasta ostaa. Ainoa niihin liittyvä ongelma on se, että tietyt vanhatmammat kiskovat niitä automaateista tukkokaupalla pakastepusseiksi... Ovat itse sanoneet tekevänsä niin.

Anna mun kaikki kestää... Vaikka eihän se mulle kuulukaan.

• Ei kyllä meillä päin ole, varmaan sattuneesta syystä :D

• 6+12

Kyllä jos koiraveroa alkaisin maksamaan niin oletan että sen maksaminen kattaa teiden siivouskulut omalta osaltani eli en todellakaan poimisi enää paskoja

• juuri tämän takia ne sakot olisivatkin poikaa.

• Näin se menee

Ihan tavallisia hedelmäpusseja myydään siellä missä pakastepussejakin, rullassa on 100 pussia, maksaa muutaman euron.
      Itselläni on iso koira ja aina, ihan aina kerään jätökset pois, en tietty nyt ihan pusikosta. On tosi törkeää että jättää ne keräämättä. Homma on niin pieni ja helppo että se on jokaisen koiranomistajan tehtävä.

Ei tarvitse ihmetellä jos koiranvihaajien määrä kasvaa, ihan sitä saa mitä koiranomistajat tilaa.

• ikävä vaan että se vie sitten myös meiltä jotka kerätään niin maineen ja koiran vihajaat vihaa meidänkin koiria :S

• joobax
        mis.sy kirjoitti:

ikävä vaan että se vie sitten myös meiltä jotka kerätään niin maineen ja koiran vihajaat vihaa meidänkin koiria :S

Näin se menee, että muutama mätämuna pilaa koko ryhmän maineen.

• Carzy Cat Lady
        mis.sy kirjoitti:

ikävä vaan että se vie sitten myös meiltä jotka kerätään niin maineen ja koiran vihajaat vihaa meidänkin koiria :S

Eikä ne ihmiset edelleenkään vihaa niitä koiria, vaan sitä nuijaa, joka on sen taluttimen toisessa päässä.
        Sitä nuijaa, jolla on peukalo sellaisessa paikassa raajaa, että sillä raajalla voisi noukkia ne kakat, jos vaan selkä vähän taipuisi ja nupissa se toinen aivosolukin vielä toimisi. :S

• pulinat pois

Näin on, mutta ainakin itse huomasin ja yllätyin kuinka paljon huomiota se sontien pois kerääminen saa. Itse asun uudessa taajamassa, ja joskus joku vastaantulija on sanonutkin että hienoa kun huomioit koirattomiakin ihmisiä, ja keräät sonnat pois. Jo ihan ympäristönkin takia.
      Kivaltahan se tuntui.

• Kesätyöläinen

Älkää heittäkö pusikoihin jos tiedät että niitä hoidetaan! Itse koin inhottavia yllätyksiä peratessani puskia kun olin kaupungilla kesätöissä... Kyllä, käsin piti perata. Hanskat oli tosin kädessä mutta ei nekään ihan 100% läpäisemättömiä ole...

• dsfdghjkl

P*skat pussiin

• Ekoilija

Jos mun koirat vääntää pökäleen kävelytielle, niin potkin sen lähimpään ojaan. Jos jonkun tenava sinne samaan ojaan päättää syöksyä leikkimään, niin vanhemmat syyttäköön itseään. Kouluttakaa kakaranne leikkimään oikeissa paikoissa. Edelleen maalla lehmänpaskat ajetaan pelloille, koska se ravitsee maata...

• xhj_

Meillä siivotaan koirankakat aina pois. On kurjaa kun niitä on keskellä kävely teitä. Meilläpäin ainakin piente koirien omistajat ajattelee että ne on niin pieniä kasoja ettei ne ketään haittaa ja jättävät sitten siivoomatta. :/ Kurjaa kävellä metsäpoluillakin kesäisin kun antavat koiriensa sinne kakata keskelle polkua. Siksipä siivoan oman koiran kakat pois, koska ajattelen miltä muista tuntuisi jos keskellä kävely tietä ois paskaa. Ja siivoan tietty muutenkin.

• joobax

Montako aloitusta tästä aiheesta pitää tehdä ennen kuin kyllästytte valittamiseen?

Skitsootteko yhtälailla hevosensiitä ja pupunpapanoista?

• Crazy Cat Lady

Hevosen sonnassa ja pupunpapanoissa ei ainakaan minun ole tarvinnut kahlata. Miten sitten siellä teilläpäin joobax? Onko pupunpapanaa jalkakäytävillä ja hevosenpaskaa pyöräteillä?

• theeeeee

Mun eteen jos tulet mäkättämään, etkä kakka pussia tarjoa niin minun pikku puppe tarjoaa sulle huulensa ruttuun. Ai mut ethän sinä uskalla. Minun puppeni on iso puppe. Tosin kakka pussitkin on mukana. mut jos nään sinun kaltaisen ämmän niin se pussi katos just taskuun tai kakkoineen takapihallesi.....

• Osku1989

eternallove1985 on kans yks niist kehitysvammasist apinoist jotka ei kerää koiransa paskoja.

Jos lakiin on kirjattu että koiranpaskat pitää siivota, niin silloin ne myös kerätään.

Edellispäivänä juuri laitoin yhden sairaalloisen ylipainoisen äidin itkemään, kun hän ei koiranpaskoja siivonnut, vaikka oli lapsensa kanssa liikenteessä.

Kyllä tyhmä saa olla mutta ei noin saakelin itsekäs.

• iltaa2

Eternallovella itsellään ei varmaan itsellään ole lapsia ja tykkää itse pyöriä koiran paskassa. Onko se niin mukavaa, kun paskakasa roikkuu kengän pohjassa kotiin asti? Toivottavasti sinulla ei käy vieraita tai jos käy, niin voi vierasraukkoja. Paskata omassa kodissasi vaikkapa, niin säästyy moni muu ihminen

• Vhkkgfgjjhh

Koirienvihaajien porukkaan tämä ei päde koska koko joukko on niitä mätämunia. Koirienomistajista vain muutama on näitä HAH :}

En siivoa koirieni paskoja, mutta en anna koiran tehdä niitä teille vaan sivuun . Ihminen on sitten tyhmä itse jos kävelee ojienpohjissa. Kyllähän ne kaduilla olevat purkat ja muut roskat : niistäkin pitäisi alkaa sakottamaan!
        Annan koirani paskoa ja en siivoa. Käyttäisin metsässä jos tässä lähellä olisi. Ei ole minun syyni että IHMISET ovat hävittäneet metsän täältä. Omapa vikansa.

• Hei mätämuna!
        Vhkkgfgjjhh kirjoitti:

Koirienvihaajien porukkaan tämä ei päde koska koko joukko on niitä mätämunia. Koirienomistajista vain muutama on näitä HAH :}

En siivoa koirieni paskoja, mutta en anna koiran tehdä niitä teille vaan sivuun . Ihminen on sitten tyhmä itse jos kävelee ojienpohjissa. Kyllähän ne kaduilla olevat purkat ja muut roskat : niistäkin pitäisi alkaa sakottamaan!
        Annan koirani paskoa ja en siivoa. Käyttäisin metsässä jos tässä lähellä olisi. Ei ole minun syyni että IHMISET ovat hävittäneet metsän täältä. Omapa vikansa.

Ja ikää sulla oli sen 12 vuottako? Kyllähän tuo asia pitää miettiä jo koiraa ottaessa, että ne kakkapussit kädessä joutuu kulkemaan, jos kaupungissa sen koiran kanssa meinaa asua. Jos et ole tätä hoksannut, niin tosiaan aikaisemman kirjoittajan sanoja lainaten: "kyllä tyhmä saa olla mutta ei noin saakelin itsekäs".

Anna mun kaikki kestää, että IHMISET ovat hävittäneet metsät täältä. Omapa vikansa. Just joo, 12-vuotiaan puhetta. Miten sulle on voitu edes koiraa antaa hoidettavaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4222
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      86
      3804
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      43
      3296
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2598
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2469
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2313
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2135
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1828
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36