Onko tosiaan tarpeellista pitää kauppoja sunnuntaisin auki? Näinä päivinä luulisi ihmisllä olevan mahdollisuus ostaa yhtä päivää varten ennakkoon ruokansa jääkaappiin ja pakastimeen.
Onko kaupalle muka kannattavaa pitää oviaan auki iltamyöhään ja pyhinä? Luulenpa vaan etteivät nämä sunnuntait ole kovin tuottavia, muutamia kiireviikonloppuja (juhannus ja joulu) lukuun ottamatta. Hätävaraksi riittäisivät hyvin liikenneasemien kaupat jos jotain ihan pakko on sunnuntaina ostaa ja ainahan sen kananmunan voi lainata naapurilta.
Kaupat kiinni sunnuntaisin?
9
232
Vastaukset
- aso.
Mutta kun se naapuri ei lainaa kaljaa.
No ei tarvis olla kauppojen sunnuntaisian auki, ihan älytöntä touhua. Tuskin on kovinkaan kannattavaa ainakaan pienemmillä paikkakunnilla sunnuntai-aukiolo. Sensijaan arki-iltaisin on ihan hyvä että kaupat on auki iltaan saakka, ehtii työssäkäyvätkin kauppaan täydellä massulla, kun ei tarvi suoraan töistä rynnätä kauppaan.
Mun mielestä olis ihan hyvin riittänyt joulunalusviikkojen sunnuntai aukiolot. Liikenneasemakauppojakin alkaa olemaan niin tiheässä, että mahdolliset keskenloppumiset voi niissä hoidella.
Saako kaupoista sunnuntaisin myös olutta? Ois hyvä jos olis edes yksi päivä viikossa jolloin olutta ei myytäisi kaupoista eikä kioskeista, jäisi monella maanantairokulit poies.Ei ole tarpeellista. Turhia kuluja ja tarvitsee ne kaupan myyjätkin joskus vapaata!
Toisaalta ja toisaalta; sunnuntaisin aikaa katsella isompia hankintoja kotiin. Vaikka koko perheen kans.
Jos myyjien työaikoja ajattelee, on monia aloja, joissa ne on vieläkin epäinhimillisempiä.
Voisi kuvitella, että löytyy opiskelijoita, joille lisäansiot tarpeen.
Siis ellei vakiohenkilöstöstä löydy halukkaita saamaan tuplapalkkaa silloin tällöin; vapaatakin oltava, viikkovapaat toisille mieluisiakin.. *oletus*.Tuo on ihan hyvä pointti, mutta toisaalta...ainakin täällä maaseudulla ne aukiolevat kaupat on nimenomaan ruokakauppoja.
Kodinkone- auto-,lahjatavara- yms erikoisliikkeet eivät pidä oviaan avoinna sunnuntaisin, jolloin todellakin olisi aikaa rauhassa kulkea vertailemassa suurempien hankintojen hintoja.TaikisN kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä pointti, mutta toisaalta...ainakin täällä maaseudulla ne aukiolevat kaupat on nimenomaan ruokakauppoja.
Kodinkone- auto-,lahjatavara- yms erikoisliikkeet eivät pidä oviaan avoinna sunnuntaisin, jolloin todellakin olisi aikaa rauhassa kulkea vertailemassa suurempien hankintojen hintoja.Niinpä tietty, jos lähtee lähimpäänkin kaupunkiin; sunnuntai siinä mennä vierähtää, josko riittääkään.. :)
- Pörrääjä
En suosi kauppojen sunnuntai aukioloja.
Ymmärrän kuitenkin sen kuinka pienet kyläkaupatkin joutuvat pitämään ovensa auki pelätessään asiakkaittensa käyvän sunnuntaisin kauempana marketissa tankkaamassa kerralla koko viikon tarpeensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852