Tulisko tälläsestä hyvää boolia?

boolipöytään

Kekkerit tulossa ja 5-6 hengen voimin juhlitaan. Boolia pitäis tehdä, mutta kokemusta ei juurikaan ole. Hetken pähkäilyäni keksin jotain;
0,7L viinaa (38-40%)
1L Batteryä
1L limsaa (perinteine sprite tai sitten vadelma- tai päärynälimsaa. En oo päättäny vielä onko värillä niin väliä)

Miltä kuulostaa? Tein alkoholipitoisuus laskelman kun löysin netistä ohjeet ja tuon prosenttipitoisuus pitäis olla semmonen 14,81%

Sitten mittasin kulhoon tuon kokonaisnestemäärän jota siis tulis yhteensä 2,7L ja lampsin siitä normaalikokoisen juomalasin kanssa ja sain yhteensä 15 lasillista. Onko liian vähän?
Pitäiskö ostaa litran pottu viinaa ja laittaa 1,5L limsaa? Siitä rulis laskelmien mukaan 11,5%...
Onko hieman liian vähäinen? Ihan kännit on tarkoituksena vetää, että ei mitään tissuttelua.

Illan tarkoituksena on juoda kaljaa ja boolia yhdessä jonkun kotona ja siitä sitten lähteä illemmalla baareihin.

kiitos jos joku jaksaa lukea ja vastata :-)

6

1404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punchbowler

Tuosta voi tulla ihan tepsivää kännäysjuomaa, jos sellainen on hakusessa. Booliksi tuota ei pidä kutsua – se on boolin häpäisemistä!

Boolissa on yleensä

- jotain väkevää (kirkasta, neutraalia) alkoholia, mahdollisesti myös likööriä
      - viiniä
      - virvoitusjuomaa
      - hedelmiä, marjoja tai vastaavaa

Boolin tavanomainen alkoholipitoisuus on luokkaa 6–9 % eli puolet sinun "boolisi" väkevyydestä. Vähän väkevämpää kuin olut tai siideri, miedompaa kuin mieto viini. Yli 10 prosentin menevä pitoisuus alkaa olla boolista puhuttaessa jo arveluttavaa tasoa.

Kuka mitäkin haluaa juoda – en halua moralisoida mutta en myöskään haluaisi olla mukana "boolikekkereissäsi".

• alottajaa

no eihän tuosta minun versiostani nyt puutu noista sun kriteereistäs ku toi viini, mistä kukaan ei tykkää :D mä luulin että booliksi voi kutsua ihan melkein mitä vain juomasekoitusta, en tiennytkään että siihen on jotkut suuremmatkin säännöt.
      Mutta kiitos, voin jatkaa tästä eteenpäin asteen viisaampana, kai. :)

• Tiskin tällä puolen

Mitään energiajuomaa ei booliin kannata laittaa, yli puolet ihmisistä eivät nimittäin niitä juo, ja niiden voimakas maku estää niiden nauttimisen.

• trtrtretertert

Kuinkahan hyvin tuo energiajuoma sopii limsoihin sekoitettuna? Itse olen tehnyt yleensä juomia sillä ajatuksella, että siihen tulee yhtä hiilihapollista (jos ollenkaan), yhtä mehua (jos ollenkaan), yhtä likööriä ja kirkasta.

Tuolla suhteella tulee muuten 10 prosenttista juomaa, joka on kyllä mielestäni booliksi kohtalaisen tujua.

Maun jälkeen tärkeintä boolissa on ehdottomasti se, että se on KYLMÄÄ eli jäädytä vaikka booliin laittamaasi mehua kunnon kimpale pakkasessa ja laita se boolikulhon pohjalle kun olet boolin ensin sekoittanut. Juoma pysyy kylmänä eikä juomasta tule vetistä kuten tavallisilla jääpaloilla tulisi.

Jos energiajuomasta haluat tehdä "boolin" niin itse heittäisin pelkästään energiajuomaa ja jägermeisteriä perään. Mielestäni paras energiajuomasta tehtävä drinkki. Toinen mielenkiintoisempi vaihtoehto on energiajuoma, vodka ja persikka tai aprikoosilikööri.

• vikku pinkki

Kaada se battery viemäriin ja osta oikeita booliaineksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      44
      8738
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      221
      4421
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      151
      3867
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      144
      3334
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      37
      3109
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      26
      2120
    7. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      20
      1760
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      62
      1706
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1425
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      30
      1387
    Aihe