Tulisko tälläsestä hyvää boolia?

boolipöytään

Kekkerit tulossa ja 5-6 hengen voimin juhlitaan. Boolia pitäis tehdä, mutta kokemusta ei juurikaan ole. Hetken pähkäilyäni keksin jotain;
0,7L viinaa (38-40%)
1L Batteryä
1L limsaa (perinteine sprite tai sitten vadelma- tai päärynälimsaa. En oo päättäny vielä onko värillä niin väliä)

Miltä kuulostaa? Tein alkoholipitoisuus laskelman kun löysin netistä ohjeet ja tuon prosenttipitoisuus pitäis olla semmonen 14,81%

Sitten mittasin kulhoon tuon kokonaisnestemäärän jota siis tulis yhteensä 2,7L ja lampsin siitä normaalikokoisen juomalasin kanssa ja sain yhteensä 15 lasillista. Onko liian vähän?
Pitäiskö ostaa litran pottu viinaa ja laittaa 1,5L limsaa? Siitä rulis laskelmien mukaan 11,5%...
Onko hieman liian vähäinen? Ihan kännit on tarkoituksena vetää, että ei mitään tissuttelua.

Illan tarkoituksena on juoda kaljaa ja boolia yhdessä jonkun kotona ja siitä sitten lähteä illemmalla baareihin.

kiitos jos joku jaksaa lukea ja vastata :-)

6

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punchbowler

      Tuosta voi tulla ihan tepsivää kännäysjuomaa, jos sellainen on hakusessa. Booliksi tuota ei pidä kutsua – se on boolin häpäisemistä!

      Boolissa on yleensä

      - jotain väkevää (kirkasta, neutraalia) alkoholia, mahdollisesti myös likööriä
      - viiniä
      - virvoitusjuomaa
      - hedelmiä, marjoja tai vastaavaa

      Boolin tavanomainen alkoholipitoisuus on luokkaa 6–9 % eli puolet sinun "boolisi" väkevyydestä. Vähän väkevämpää kuin olut tai siideri, miedompaa kuin mieto viini. Yli 10 prosentin menevä pitoisuus alkaa olla boolista puhuttaessa jo arveluttavaa tasoa.

      Kuka mitäkin haluaa juoda – en halua moralisoida mutta en myöskään haluaisi olla mukana "boolikekkereissäsi".

    • alottajaa

      no eihän tuosta minun versiostani nyt puutu noista sun kriteereistäs ku toi viini, mistä kukaan ei tykkää :D mä luulin että booliksi voi kutsua ihan melkein mitä vain juomasekoitusta, en tiennytkään että siihen on jotkut suuremmatkin säännöt.
      Mutta kiitos, voin jatkaa tästä eteenpäin asteen viisaampana, kai. :)

    • Tiskin tällä puolen

      Mitään energiajuomaa ei booliin kannata laittaa, yli puolet ihmisistä eivät nimittäin niitä juo, ja niiden voimakas maku estää niiden nauttimisen.

    • trtrtretertert

      Kuinkahan hyvin tuo energiajuoma sopii limsoihin sekoitettuna? Itse olen tehnyt yleensä juomia sillä ajatuksella, että siihen tulee yhtä hiilihapollista (jos ollenkaan), yhtä mehua (jos ollenkaan), yhtä likööriä ja kirkasta.

      Tuolla suhteella tulee muuten 10 prosenttista juomaa, joka on kyllä mielestäni booliksi kohtalaisen tujua.

      Maun jälkeen tärkeintä boolissa on ehdottomasti se, että se on KYLMÄÄ eli jäädytä vaikka booliin laittamaasi mehua kunnon kimpale pakkasessa ja laita se boolikulhon pohjalle kun olet boolin ensin sekoittanut. Juoma pysyy kylmänä eikä juomasta tule vetistä kuten tavallisilla jääpaloilla tulisi.

      Jos energiajuomasta haluat tehdä "boolin" niin itse heittäisin pelkästään energiajuomaa ja jägermeisteriä perään. Mielestäni paras energiajuomasta tehtävä drinkki. Toinen mielenkiintoisempi vaihtoehto on energiajuoma, vodka ja persikka tai aprikoosilikööri.

    • vikku pinkki

      Kaada se battery viemäriin ja osta oikeita booliaineksia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe