Suolistobakteerit todiste evoluutiosta

Reilu vuosi sitten Naturessa julkaistussa tutkimuksessa havaittiin, että Ihmiset jakautuvat kolmeen selvästi erottuvaan ryhmään suolistossa elävien bakteerien mukaan.

http://www.nature.com/news/2011/110420/full/news.2011.249.html

Nyt Naturessa julkaistiin uusi tutkimus, jonka mukaan lähimmät sukulaisemme, eli simpanssit jakautuvat myös noihin kolmeen selvästi erottuvaan ryhmään.

"However, this new study found that chimpanzees in Gombe National Park in Tanzania have the same three enterotypes as humans, which indicates that enterotypes may have played an important evolutionary role in humans and great apes, the Yale team said.

In addition, gut bacteria samples taken from individual chimpanzees throughout their lives revealed that enterotypes change over a chimp's lifetime, the investigators found.

"This shared [human and chimpanzee] organization of the gut microbial community is millions of years old and the findings attest to their functional importance," Howard Ochman, an author of the study and director of the Microbial Diversity Institute, said in a Yale news release.

"Now that we know enterotypes have been maintained over evolutionary timescales, our goal is to determine their functions and how they might be important to the health of their hosts," Ochman said."

Eikö teitä kreationisteja kummastuta olleenkaan, kun kaikki tutkimukset viittaavat sukulaisuuteen meidän ja simpanssien kesken? Vai eikö kuulosta loogiselta, että jaamme yhteiset suoliston bakteeriryhmät simpanssien kanssa, koska perimme ne yhteiseltä kantamuodolta?

http://phys.org/news/2012-11-gut-bacteria-similar-humans-chimps.html

15

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas tätä

      Älykäs suunnittelija käytti samanlaisia perusratkaisuja samankaltaisissa tilanteissa. Ei tuosta saa mitään tukea evolle, pikemminkin tukea ID:lle.

      • "Älykäs suunnittelija käytti samanlaisia perusratkaisuja samankaltaisissa tilanteissa. Ei tuosta saa mitään tukea evolle, pikemminkin tukea ID:lle."

        Tuo väite perusratkaisuista on osoitettu lukemattomia kertoja ristiriitaiseksi itsensä kanssa. Väitteessä oleva näennäinen logiikka ei yksinkertaisesti kestä lähempää tarkastelua, mutta silti te aina takerrutte siihen kuin hukkuva oljenkorteen.


      • Epäjumalienkieltäjä

        "Älykäs suunnittelija käytti samanlaisia perusratkaisuja samankaltaisissa tilanteissa."

        Älykäs suunnittelija käytti teidän mukaanne myös erilaisia perusratkaisuja samanlaisissa tilanteissa ja samanlaisia perusratkaisuja erilaisissa tilanteissa.

        Teidän mukaanne siis se, että minkälaisia tahansa "perusratkaisuja" käytetään minkälaisessa tahansa tilanteessa, niin teille fundamentalisteille se on todiste Älykkäästä Suunnittelijasta.


    • kuuntelen ...

      Ei ihmetytä yhtään. Sensijaan se ihmetyttää, miuksi evokkien aivotoiminnat muistuttavat apinoiden vastaavia.

      • "Ei ihmetytä yhtään."

        Eipä yllättänyt.

        "Sensijaan se ihmetyttää, miuksi evokkien aivotoiminnat muistuttavat apinoiden vastaavia"

        Senkin selittää yhteinen kantamuoto ja tämä koskee myös kreationisteja.


      • ptähh?
        solon1 kirjoitti:

        "Ei ihmetytä yhtään."

        Eipä yllättänyt.

        "Sensijaan se ihmetyttää, miuksi evokkien aivotoiminnat muistuttavat apinoiden vastaavia"

        Senkin selittää yhteinen kantamuoto ja tämä koskee myös kreationisteja.

        Apinoilla on varmaankin yhteinen evokki kantamuotonaan.
        Jos kerran olette niin todenneet. Mikäs minä olen sukulaisiasi moittimaan?
        Mutta miksi te sekaannutte ihmisten asioihin, ei ole vielä selinnyt.


      • ptähh? kirjoitti:

        Apinoilla on varmaankin yhteinen evokki kantamuotonaan.
        Jos kerran olette niin todenneet. Mikäs minä olen sukulaisiasi moittimaan?
        Mutta miksi te sekaannutte ihmisten asioihin, ei ole vielä selinnyt.

        " Mikäs minä olen sukulaisiasi moittimaan?"

        Olet oikeassa, sillä sinä et ole mikään moittimaan ihmisten ja apinoiden sukulaisuutta.

        "Mutta miksi te sekaannutte ihmisten asioihin, ei ole vielä selinnyt."

        Onko sinulla mitään asiallista kritiikkiä avausta kohtaan, vai meinaatko jatkaa tuolla lässytys linjalla?


      • solon1 kirjoitti:

        " Mikäs minä olen sukulaisiasi moittimaan?"

        Olet oikeassa, sillä sinä et ole mikään moittimaan ihmisten ja apinoiden sukulaisuutta.

        "Mutta miksi te sekaannutte ihmisten asioihin, ei ole vielä selinnyt."

        Onko sinulla mitään asiallista kritiikkiä avausta kohtaan, vai meinaatko jatkaa tuolla lässytys linjalla?

        >Onko sinulla mitään asiallista kritiikkiä avausta kohtaan, vai meinaatko jatkaa tuolla lässytys linjalla?

        Mihin se nyt tyyliään osaisi vaihtaa. Lässytystä tai salaliittoa. Nikki saattaa välillä vaihtua, mutta vähä-älyinen lässytys ja salaliitot pysyy.


    • tieteenharrastaja

      Kuten yllä saamistasi vastauksista voit nähdä, tällä argumentaatiolinjalla ei pysty saamaan edes B-kreationistista uskoa kallistumaankaan, saati kumoon. Kerralla luoda pamautettu eliö voi tietysti olla ihan sellainen kuin Herra haluaa, ja kaikki evoluutioon viittavat merkit vasiten laitettu luontoon heikkouskoisia hämäämään.

      • "Kuten yllä saamistasi vastauksista voit nähdä, tällä argumentaatiolinjalla ei pysty saamaan edes B-kreationistista uskoa kallistumaankaan, saati kumoon."

        Kyllähän minä tämän olen muutaman vuoden aikana jo oppinut ja lähinnä sivullisia varten näitä avauksia teenkin. Kaikille tässä todellisuudessa eläville tämäkin tutkimus vahvistaa käsitystä yhteisestä kantamuodosta. Sivullisille on hyvä tuoda esiin se, että kreationistien väite ettei ihmisen ja simpanssin sukulaisuudelle ole minkäänlaisia todisteita on pelkkää epärehellisyyttä.


      • tieteenharrastaja
        solon1 kirjoitti:

        "Kuten yllä saamistasi vastauksista voit nähdä, tällä argumentaatiolinjalla ei pysty saamaan edes B-kreationistista uskoa kallistumaankaan, saati kumoon."

        Kyllähän minä tämän olen muutaman vuoden aikana jo oppinut ja lähinnä sivullisia varten näitä avauksia teenkin. Kaikille tässä todellisuudessa eläville tämäkin tutkimus vahvistaa käsitystä yhteisestä kantamuodosta. Sivullisille on hyvä tuoda esiin se, että kreationistien väite ettei ihmisen ja simpanssin sukulaisuudelle ole minkäänlaisia todisteita on pelkkää epärehellisyyttä.

        Pääsenpä yrittämään opettaa juristille juristeriaa:

        "Eikö teitä kreationisteja kummastuta olleenkaan, kun.."

        Olisiko tuon sijasta pitänytkin kirjoittaa:

        Eikos hävetä, kun väite, "ettei ihmisen ja simpanssin sukulaisuudelle ole minkäänlaisia todisteita on pelkkää epärehellisyyttä."


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Pääsenpä yrittämään opettaa juristille juristeriaa:

        "Eikö teitä kreationisteja kummastuta olleenkaan, kun.."

        Olisiko tuon sijasta pitänytkin kirjoittaa:

        Eikos hävetä, kun väite, "ettei ihmisen ja simpanssin sukulaisuudelle ole minkäänlaisia todisteita on pelkkää epärehellisyyttä."

        Vastalause hyväksytty.


    • karvainen apina

      Bakteeri on bakteeri eikä se ole koskaan kehittynyt. Tämä on totta kuin vesi. Atterievokit koettavat huseerata bakteerien parissa ja tehdä siitä johtopäätöksiä suurilla logiikan hypyillä. Tätä on Oppi täynnänsä.

      • Juu_u

        Niimpä. Tosi säälittävää että attarievokit ja muutkin evokit yrittävät valjastaa tämän oman teoriansa johtonauhaksi, vaikka se ei ole todiste muusta kuin älykkäästä suunnittelusta.

        Häpeä, evokki, häpeä.


    • Hehheh

      Ei yllätä mitenkään. Kuten nimimerkki "taas tätä"kin sanoi, Jumalan luomat mekanismit voivat olla samanlaisia. Samankaltaisuushan ei liity luomiseen mitenkään, van on enemmänkin noiden evoluutiosatuihin uskovien juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4773
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      224
      2696
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2053
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      61
      2030
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1774
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      186
      1400
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1244
    8. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      995
    9. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      145
      987
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      941
    Aihe