ruotsalaiset

mie

minä en vaan voi ymmärtää mikä joillain suomalaisilla on ruotsalaisia vastaan itse olen käynyt ruotsissa sukulaisten luona tapasin sukulaisten ruotsalaisia ystäviä ja he olivat todella mukavia.kyllä minä ymmärrän kilpailun ruotsin ja suomen välillä urheilussa.ruotsissa taas he kehuvat kimi räikköstä kovasti. täällä vaan haukutaan ruotsalaisia homoiksi ja ollaan kateellisia kun ruotsalaiset pärjäävät paremmin esim: yleisurheilussa, jalkapallossa, jääkiekossa jne...... jotkut suomalaiset luulevat vain olevan parempia kuin ruotsalaiset

6

251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sucks

Jotkut suomalaiset luulevat olevansa parempia...useimmat meistä tiedämme olevamme. Ruotsin voisi kokonaan pyyhkäistä kartalta.

• Minä

Muistelen aikoja jolloin olin työkomennuksella torniossa, viikonloppuisin oli suurta urheilujuhlan tuntua, kun ruotsinpojat tulivat uudenkarheilla volvoillaan, suomen puolelle tyttärille kyytiä tyrkyttämään, jessus että tullinaukiolla oli reipasta menoa, kettinkipätkällä volvon konepeltiin ja sitten alkoi maaotteluhenkinen tappelu.

• Suomalainen

olemme parempia kuin he. Sehän on itsestäänselvyys eikä sen tajuamiseen vaadita suurta älykkyyttä.

• Tihe

Voisitko perustella millä tavalla me olemme mielestäsi parempia kuin ruotsalaiset? Olen ollut ruotsinsuomalaisena monta vuotta ja koen kyllä nämä maat hyvin samanlaisiksi, ihmiset mukaanlukien. Omien huomioideni mukaan ruotsalaiset ovat yleisesti ottaen sosiaalisempia ja rohkeampia kuin suomalaiset, suomalaiset taas ovat niin fantastisen aitoja, että idiootitkin ovat ihan aitoja idiootteja eivätkä edes yritä (tai pysty?) sitä peitellä :) Tällaista aitoutta en ole tavannut missään muualla ja olen matkustellut paljon ja asunut ulkomailla ennen Ruotsiakin.
        On ihan hyvä että on isänmaallinen (minustakin Suomi on maailman ihanin maa, uskotko!), harmittaa vaan niin älyttömästi se että suomalaisten isänmaallisuus on niin "aggressiivista".

• Suomalainen
        Tihe kirjoitti:

Voisitko perustella millä tavalla me olemme mielestäsi parempia kuin ruotsalaiset? Olen ollut ruotsinsuomalaisena monta vuotta ja koen kyllä nämä maat hyvin samanlaisiksi, ihmiset mukaanlukien. Omien huomioideni mukaan ruotsalaiset ovat yleisesti ottaen sosiaalisempia ja rohkeampia kuin suomalaiset, suomalaiset taas ovat niin fantastisen aitoja, että idiootitkin ovat ihan aitoja idiootteja eivätkä edes yritä (tai pysty?) sitä peitellä :) Tällaista aitoutta en ole tavannut missään muualla ja olen matkustellut paljon ja asunut ulkomailla ennen Ruotsiakin.
        On ihan hyvä että on isänmaallinen (minustakin Suomi on maailman ihanin maa, uskotko!), harmittaa vaan niin älyttömästi se että suomalaisten isänmaallisuus on niin "aggressiivista".

vain olemme parempia koska asumme Suomessa. Yksinkertaista. Sitäpaitsi meillä on parempaa olutta ja viiliä ja muurauslaastia kengännauhoista puhumattakaan.

• Tihe

Olen asunut Ruotsissa (Tukholmassa) jo monta vuotta ja voin surukseni todeta että oikeassa olet. Ruotsissa ei esim. koskaan verrata mitään uutta systeemiä yms. Suomeen (tämä oli minulle suuri yllätys), Norjaan kylläkin. Suomi-Ruotsi yleisurheilumaaottelu tai jääkiekkomaaottelu saa kyllä huomiota, myös tietty merkittävät Suomea koskevat uutiset, kun taas Suomen iltalehdissä on miltei päivittäin juttua Ruotsista (vars.jos on julkaistu jokin Ruotsin kannalta negatiivinen tutkimustulos yms.), Maddesta ja Victoriasta, jostain mitä Expressen tai Aftonbladet on kirjoittanut...en usko että suomalaiset luulevat olevansa parempia, luulen että asia on juuri päinvastoin ja monia harmittaa kun ruotsalaisten suhtautuminen meihin suomalaisiin on niin neutraali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      279
      5838
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      37
      3396
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2637
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2102
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      78
      1635
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      126
      856
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      855
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      804
    Aihe