PIDETTY ON LAIN KAIKKI KÄSKYT - SILTI MÄ OON PAHA JA VAIN JUMALA ON HYVÄ
Rakastan kanssaihmisiä, tosin kehnonlaisesti - niinkuin itseänikin heikohkosti. Mutta se RIITTÄÄ voidakseni vilpittömästi todeta: olen pitänyt KAIKKI lain käskyt,
sillä uudessa liitossa sanotaan :
Gal. 5:14
Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
Pointtihan on siinä, että et pidä itseäsi muita parempana, vaan pikemminkin päinvastoin. Sanoohan Raamattu :
Luuk. 22:25
Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.* ["Hyväntekijä" kuului tuon ajan hallitsijoiden itsestään käyttämiin kunnianimityksiin.]
26 Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija.
YKSI KÄSKY RIITTÄÄ - SIINÄ TÄYTTYVÄT KAIKKI JOS OVAT TÄYTTYÄKSEEN
- ei, en tarkoita sapattikäsky, vaan tietenkin sitä, mikä osoittaa oikean suhtautumisen kanssakulkijoihin - - nääs . . .
Gal.5:6b Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
Gal. 5:14 :
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa,
tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". (33/38)
Mielenkiintoisia asiaa sivuavia sanankohtia . . .
Room. 7:21
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä,
sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
Room. 5:18
Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.
Room. 10:12
Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra,
ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.
Kun on edes hitunen aitoa rakkautta, hitunen aitoa uskoa vai sanoisinko,
että hitunen elävää toivoa sisimmässä, niin kyll sse siitä - itää.
Antti
Olen piätnyt KAIKKI lain käskyt !
2
67
Vastaukset 2
- käsky on tämä
Aivan oikein Antti:
Anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Älkää tuomitko sillä millä mitalla te mittaatte - sillä teille mitataan. - parempi näin...
Eiköhän se näin kuuluisi paremmin: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi ylikaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791702
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109903En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo97666Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä16522