Ajotuntien määrä

anni94

Hei! Kuinka monta ajotuntia teillä on ollut ennen inssiä. Itselläni on 8 ollut ja niistä on tullut kuulemma se 32ajokertaa. Ajetaanko yleensä siis useampi kuin 2ajokertaa per päivä? Tuntuu et en ole inssiin vielä edes valmis. Jänskää.

13

7921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11111111222222222222

Voi ajaa 4ak(2h)kerralla.4 kertaa 8 on 32ak.

• pissitystä

Ajokerta on 25min ja niitä saa ajaa enintään neljä päivässä ja enintään kaksi peräkkäin yhdellä keralla. Maksimissaan voi siis ajaa neljä ajokertaa päivässä, mutta ei siis yhtäkyytiä.

Lain mukaan on ajettava 30 ajotuntia ja 2 liukkaan kelin radalla. Jos olet käynyt ajamassa 8 kertaa, niin eihän sulla voi olla kasassa kuin 16 ajotuntia.

Autokoulut taitaa kusettaa jonkin verran näissä ajomääräissä. Ajotunneiksi voidaan laskea se kun istuu toisen oppilaan kyydissä. Sitten saadaan lisätunteja kun inssi ei tietenkään mene liian vähän harjoituksen vuoksi läpi.

• keep away

Päästäänköhän uuden lain myötä eroon näistä iänikuisesti sotkettavista ajokerroista ja ajotunneista?
      On se niin vaikiaa...

• anni94

Hei! Muistatteko että kuinka monta kertaa teillä oli ajotunteja ennen inssiä ja kuinka kauan ajoitte kerralla? Voisin verrata omiin ajotunteihini kun oma opettajani on ajattanut ihan miten sattuu. Kiitokset vastanneille! :)

• vekselimyös
        anni94 kirjoitti:

Hei! Muistatteko että kuinka monta kertaa teillä oli ajotunteja ennen inssiä ja kuinka kauan ajoitte kerralla? Voisin verrata omiin ajotunteihini kun oma opettajani on ajattanut ihan miten sattuu. Kiitokset vastanneille! :)

Sinähän ne tunnit kuittaat ajotuntien jälkeen. Pitäis vähän kattoa mihin nimensä raapustaa ja kuinka moneen paikkaan. Kyllä siinä kortissa ihan juokseva numerointi ajokertojen kohdalla kulkee.

• ei paljon muutu

Ei päästä, ajotunti on uudessa laissa 50 minuuttia...

• Näin se menee

Et pääse inssiin ollenkaan jos opetuskorttia ei ole asianmukaisesti täytetty ja sinun kuittaus joka ajotunnin jälkeen. Tutkinnon vastaanottaja tarkistaa tämän. 2 tuntia saat ajaa päivässä eli 4 ajokertaa (1 ajokerta 25 min.) Näitä ajokertoja on 30 eli 15 tuntia ja lisäksi pimeä joko ajettuna tai simulaattorissa.

• kynällä rahaa

Opetuskortissa taitaa riitää opettajan kuittaus...

• vittumitäsäätöö
        kynällä rahaa kirjoitti:

Opetuskortissa taitaa riitää opettajan kuittaus...

voi jestas näitä tietäjiä. Kynäilijällä ei ilmeisesti ole itellä ajokorttia tai sit oot ajanu opetusluvilla? Muuten ei voi noin pihalla kuvioista olla.

• aergaergaergfar

Okris, sit utlee sekottamaan pakkaa vielä toinen ihminen. Eli olen ajanut 10v. sitten kortin ja nyt olen vaiheessa -teoria läpi-. Mulla ei tieettyä tuntimäärää tarvotse olla käytynä ennen inssiä, eli esim 1h riittää. mutta niitä tarvitsen, ---- eli tiedättekö mikä autokoulu jyväskylässä olisi edullisin?

• j+9CJNN åkpcn0

Joo, muista kääntää kolme varttiä taaksepäin, kun tuntuu että on kiinni, sit muista jättää se stuubu kuosiin, ettei tartte heti käydä raappaamassa sitö bindlee, se ku on niin raskas homma ja sit stynde katkoo ja koko prosessi menee uusiks, kato tarkkana pitää olla heti alussa.

• kortiton1

Miten pitkään voin suorittaa inssiajon, jos ei pääse eka kerralla läpi? En päässyt läpi kesäkuussa ja toista kertaa en ole vielä käynyt kokeilemassa. Asia vaan jäi hoitamatta kun ei ole autoakaan. Vai joudunko maksamaan koko autokoulun uudestaan?

• Kortillinen

Ajokokeen kesto on 45–75 minuuttia tutkintoluokasta riippuen. Erillinen käsittelykoe ajokokeen yhteydessä suoritetaan aina seuraavissa luokissa: A, A1, BE, C1E,CE, D1E ja DE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe