- Jeesus ymmärsi viinin olevan Jumalan lahja ja joi sitä silloin tällöin
(Ps. 104:14, 15). Hän ei kuitenkaan ikinä käyttänyt tätä lahjaa väärin syyllistymällä paljoon juomiseen (Sananl. 23:29–33).
Niinpä Jeesuksella oli puhevapaus, kun hän esitti tästä asiasta varoituksia. (Lue Luukkaan 21:34.)
Alkoholin väärinkäyttö voi johtaa muihin vakaviin synteihin.
Apostoli Paavali kirjoittikin: ”Älkää – – juopuko viinistä, missä on irstailua, vaan täyttykää alati hengellä.” (Ef. 5:18.)
Hän myös muistutti, etteivät seurakunnan iäkkäät naiset saa olla ”paljon viinin orjuuttamia” (Tit. 2:3).
Jos päätät nauttia alkoholijuomia, sinun olisi hyvä kysyä itseltäsi: Asennoidunko paljoon juomiseen samalla tavoin kuin Jeesus?
Onko minulla puhevapaus, jos minun on neuvottava jotakuta tässä asiassa? Juonko paetakseni huolia tai lievittääkseni stressiä?
Kuinka paljon alkoholia käytän viikoittain?
Miten suhtaudun, jos joku antaa ymmärtää minun juovan liian paljon?
Alanko puolustella itseäni tai tunnenko jopa suuttumusta?
Se että antaisimme itsemme tulla paljon viinin orjuuttamiksi,
heikentäisi kykyämme punnita asioita järkevästi ja tehdä viisaita ratkaisuja.
Kristuksen seuraajat pyrkivät varjelemaan ajattelukykyään. (Sananl. 3:21, 22.)
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2011129?q=juovan liian paljon&p=par
Pidä alkoholinkäyttö kurissa
20
96
Vastaukset
- KR 33/38
8. Olkaa raittiit, valvokaa.
Teidän vastustajanne, per-kele,
käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Piet.5.html
Hyvä muistaa tänäkin viikonloppuna
tämä Raamatun varoitus. - Jotain!
Saarn. 10:19
Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen.
Sananl. 3:10
Silloin varastosi täyttyvät viljasta ja viini pursuaa puserrusaltaistasi.
Sananl. 31:6
Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera
Joel 2:24
Silloin puimatantereet ovat täynnä viljaa, ja puristamoissa öljy ja viini tulvivat yli
reunojen. - juoppo sukupolvi
8. Olkaa raittiit, valvokaa.
Teidän vastustajanne, per-kele,
käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Piet.5.html
Tämän ohjeen huomioimatta jättämiisen vuoksi ihmiset alkoholisoituvat,
ja hoitavat niin huonosti lapsensa että ne joudutaan huostaanottamaan.
Tulee veronmaksjille kaliiksi ne huostaanotot, ne on sitten sossuna asiakkaina
ne vanhemmat koko ikänsä ja lapsista tlee samanlaisia. - Buliukko!
Sieltähän sitä fyffeä saa ;D
-Lentävä puliukko- - kysyn'
*Onko minulla puhevapaus, jos minun on neuvottava jotakuta tässä asiassa?*
Mitä tarkoittaa puhevapaus?- Raivo Raitis
Jeesus ymmärsi viinin olevan Jumalan lahja ja joi sitä silloin tällöin
(Ps. 104:14, 15).
Hän ei kuitenkaan ikinä käyttänyt tätä lahjaa väärin syyllistymällä paljoon juomiseen (Sananl. 23:29–33).
Niinpä Jeesuksella oli puhevapaus, kun hän esitti tästä asiasta varoituksia.
(Lue Luukkaan 21:34.)//
Jeesus oli vapaa puhumaan aiheesta, hän ei itse ollut juoppo.
Jos on itse vaikkapa kaappijuoppo,
ei ole puhevapautta mennä neuvomaan muita alkoholinkäytössä.
- - § -
Vartiotorniseuran presidentti Rutherford on useampien luotettavien lähteiden mukaan omannut ongelmia alkoholin käytön suhteen.
Olin Moyle koetti puutua asiaan mm. kirjoittamalla Rutherfordille, mutta joutui ko. herran taholta solvaavan juklisen artikkelin kohteeksi. O.Moyle vei asian oikeuteen ja solvaava herra tuomittiin korvauksia, joskin Rutherford ehti kuolla ennen tuomion julistamista.
Vastaavalla mentaliteetillahan hän oli jyrännyt myös Russelin viimeisen tahdon / testamentin yli ja ottanut vallan Vartiotorniseurassa.
Moyle ei ole ainoa joka asiaan oli puuttunut, kun alkoholia tuli kuljettaa salaa Kanadasta kieltolain aikaan Rutherfordin tarpeisiin.
Second Watchtower President: "Judge" Rutherford
- http://www.watchthetower.net/thejudge.html
"Olin Moyle's Letter to J. F. Rutherford"
"Rutherford responded to this letter in the October 15, 1939 Watchtower. Rutherford's response in what was supposed to be a "Bible-based" religious journal further confirmed just what sort of man he was. Moyle responded with a lawsuit for libel. After Rutherford's death he collected $15,000 plus court costs from the Society."
- http://www.watchthetower.net/olin.html- kallis virusputsaus
Varmaankin Jehova ottaa tuon huomioon.
Kuolleitten ihmisten syntien tonkiminen tuskin kuitenkaan
on Jehovan mielestä "rakentavaa puhetta"?
Et viittis muuten enää tuputtaa noita tietoturvallisuuden kannalta haitallisiksi luokiteltuja linkkejäsi tänne,
niistä saa viruksia! - - § -
kallis virusputsaus kirjoitti:
Varmaankin Jehova ottaa tuon huomioon.
on Jehovan mielestä "rakentavaa puhetta"?
Et viittis muuten enää tuputtaa noita tietoturvallisuuden kannalta haitallisiksi luokiteltuja linkkejäsi tänne,
niistä saa viruksia!>> Kuolleitten ihmisten syntien tonkiminen tuskin kuitenkaan on Jehovan mielestä "rakentavaa puhetta"?
Miksi Vartiotorniseuraan keskeisesti liittyvistä asioista tulisi vaieta ja lakaista maton alle? Miksi ainoiden oikeiden puhtaiden totuuksien Organisaatio itse ei kestä lähempää tarkastelua? Miksi sen tulisi olla inforrmaation ja faktakritiikin yläpuolella?
Miksi samaan aikan vain sillä on oikeus toimia kuvaamallasi tavalla toisia koskien?
Edelleen samaan aikaan se ei säästele ylisanoja itseään kehuessaan ja Ruthrfordinkin edesottamuksista kirjoittaessan ja kauniita todellisuuden vastaisia kuvia maalaillessaan.
Mitä Jumalan sana sanoo itsensä korottajista? - näin se menee
Kaikesta päätellen Jehova käyttää myös alkoholin suhteen ongelmia omaavia toimiinsa.
- :->
- § - kirjoitti:
>> Kuolleitten ihmisten syntien tonkiminen tuskin kuitenkaan on Jehovan mielestä "rakentavaa puhetta"?
Miksi Vartiotorniseuraan keskeisesti liittyvistä asioista tulisi vaieta ja lakaista maton alle? Miksi ainoiden oikeiden puhtaiden totuuksien Organisaatio itse ei kestä lähempää tarkastelua? Miksi sen tulisi olla inforrmaation ja faktakritiikin yläpuolella?
Miksi samaan aikan vain sillä on oikeus toimia kuvaamallasi tavalla toisia koskien?
Edelleen samaan aikaan se ei säästele ylisanoja itseään kehuessaan ja Ruthrfordinkin edesottamuksista kirjoittaessan ja kauniita todellisuuden vastaisia kuvia maalaillessaan.
Mitä Jumalan sana sanoo itsensä korottajista?Kyllä nuo sensaatiouutiset on nähty jo moneen kertaan, sillä että Ruth. on ollut alkoholiinmenevä ei ole mitään tekemistä seuran keskeisten asioiden kanssa.
- AA-uskiksiakin
näin se menee kirjoitti:
Kaikesta päätellen Jehova käyttää myös alkoholin suhteen ongelmia omaavia toimiinsa.
Monet juopot on uskiksia.
AA on niitä pullollaan, menkääs kuuntelee vaikka. - Rintti-
:-> kirjoitti:
Kyllä nuo sensaatiouutiset on nähty jo moneen kertaan, sillä että Ruth. on ollut alkoholiinmenevä ei ole mitään tekemistä seuran keskeisten asioiden kanssa.
>> ei ole mitään tekemistä seuran keskeisten asioiden kanssa.
Ne on luettava oikein ajatuksen kanssa. Eikö se juuri Rutte ottanut pesäeroa syrjäyttämäänsä Raamatun tutkijoiden enemmistöön pistämällä edeltäjänsä "totuuden" uusiksi ja muuttamalla oman lafkansa nimeksi "Jehovan todistajat". Jehovan nimellä ratsastaminen on ollut Jehovan-järjestössä sen jälkeen varsin keskeisessä asemassa. Siis, vaikka nykyisen totuuden generoinnissa ei punaista nenää tarvittaisikaan, samasta lähteestä sitä elellen ammennetaan.
- Meretseger
Sehän tarkoittaa kun vesi muutetaan viiniksi niin uusi "tietoisuus" tulee vanhan tilalle.
(Viini on viisasten juoma! Uusi tietoisuus voi olla turmiollinen ellei siihen liity viisautta.
Tästä jo Mooseskin kertoi kun "erämaassa" ylensi käärmeen, eli uuden tietoisuuden. - känniset juoruakat,
Raamatus kehotaan vanhoja ämmiä olemaan viiniä litkimättä ja juoruilematta .
Vaikuttaa siltä että nyt on juoruämmät pitäneet "viininmaistelut"
ja kielet kalkattaa täällä MUITTEN juomisista.
Itsehän ne vaan -sormustillisen- maistavat :D - Hyvä Muistaa:
Kristuksen seuraajat pyrkivät varjelemaan ajattelukykyään. (Sananl. 3:21, 22.) Viina on viisasten juoma.
- Raamatun neuvo?
on Jehovan mielestä "rakentavaa puhetta"? - raitis Joulu
Edelleenkin viisaita ja ajankohtaisia sanoja,
etenkin pikkujoulujen houkutusten keskellä:
Kristuksen seuraajat pyrkivät varjelemaan ajattelukykyään. (Sananl. 3:21, 22.) - Meretseger
Alkoholi auttoi aikoinaan yksilöllisen minuuden erillistymään suvun tai yhteisön ryhmäminuudesta, nykyään tietoisuus ja aika on toinen, ihmiset tuntevat erillisyytensä ilman viinaakin siksi on alkoholin käyttö tarpeetonta, pelkästään haitallista.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096