Onko helppo vaihtaa kirjanpitotoimiston?

Raisio+Turku

Onko helppo vaihtaa kirjanpitotoimiston ja miten se onnistuu? Isommat eivät ole kiinnostuneita asiakkaan työstä ja siellä toimii vain laskutus tehokkaasti.

Onko suosituksia Turun seudulla? Mieluummin pieniä kirjanpitotoimistoja.

15

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfefced

Sertas on pieni ja sieltä saa henkilökohtaista palvelua. Toimisto on tosi siisti. Tehokas talo, ja saat kk-hinnan eli tiedät mitä aina maksat. Ja ei, en ole ko. yrityksen palveluksessa tai omistaja, meidän firmamme kirjanpito on ollut siellä noin 2 vuotta.

• 1+19

Tilitoimiston vaihto onnistuu "lennosta" aivan helposti - ei tarvitse odottaa edes tilinpäätöshetkeen....

• Raisio+Turku

Onnistuuko vaihto näin että annan valtakirjan uudelle kirjanpitotoimistolle joka sitten hakee pois kaikki mapit, paperit, tiedostot, jne vanhalta toimistolta? Vai joutuuko rahtamaan kaiken itse?

• visitor5

Ihan miten sovitaan. Yleensä asiakas itse kuitenkin tuo aineiston uuteen tilitoimistoon. Vaihto onnistuu myös kesken tilikauden, mutta voi maksaa sinulle enemmän. Minulla kirjanpitäjä kyllä suositteli vaihtoa tehtäväksi tilinpäätöshetkellä jos se on mahdollista (esim. ihan lähiaikoina tilikausi vaihtumassa).

Turun seudulta en osaa suositella tilitoimistoja, mutta Lohjalla Sinetti Yrityspalvelut on hyvä yhden naisen tilitoimisto, joka tekee tuntiveloituksella. Kaikki on aina toiminut hyvin vaikka itse en toimistossa asioi kovin usein. Sähköpostilla ja puhelimitse on aina saanut tarvittavat tiedot ja muuten aineiston lähetys onnistuu hyvin postilla.

• 11+12

Ei kannata jättää sitä tilinpäätöstä vanhan tilitoimiston tehtäväksi - sopimuksen irtisanomisen jälkeen tilinpäätöksen valimistumiseen voi mennä ikuisuus, hinta yleensä nousee ja virheidenmahdollisuus kasvaa.... joten ei muuta kuin kerrasta poikki ja uudet voimat töihin !

• tero----------------

Ite vaihdoin tilitoimistoa. Ilmoitin vanhaan, että vaihtuu, laittoivat siellä paperit ja mapit isoon kassiin, jonka kannoin uuteen toimistoon. Ei voisi olla helpompaa. Kesken tilikauden.

• talousjohtaja...

Suosittelen kanssa kesken tilikauden vaihtoa, ainakin meillä oli ongelmia kun tilikausi oli eri kuin kalenterivuosi. Vuosi-ilmoitukset oli sitten päin seiniä, kun kaksi eri tilitoimistoa niitä lähetellyt ja kukaan ei ollut summannut niitä yhteen. Varaudu että sähköisen aineiston saaminen maksaa mansikoita edellisestä paikasta. Onnea vaihtoon se ainakin meillä kannatti 16 tonnia halpui vuodessa talouspalvelut.

• Raisio+Turku

Kiitos talousjohtajalle hyödyllisistä vinkkeistä.

Miten kannattaa sähköisen aineiston kanssa? Tuleeko se tarpeettomaksi jos vaihdetaan juuri vuosi-ilmoituksen jälkeen?

• Tili-täti

Mitähän mahdatte tarkoittaa kun puhutte sähköisestä aineistosta? Ne tilikauden aikaiset vertailutiedot on melkein ainoita sähköisiä juttuja joista vaihtotilanteessa pystyy laskuttamaan eikä niistä kannata paljoa maksaa! Osto- ja myyntireskontratkin saa paperille vaihtotilanteessa joten niistäkään en paljoa itse maksaisi. Palkanlaskennan perustiedot pitää syöttää kuitenkin niin se on uuden tilitoimiston heikkoutta jos vuosi-ilmoitukset menee väärin jne...
      t. Tilitoimistoyrittäjä

• heko leko

eiköhän nuo viestit olleet lähinnä trollaiua.

jos kirjanpito siirtyy syyskuussa niin lokakuun ilmot av:n ja palkkojen osalta hoitaa uusi toimisto.

Palkkahalinnosta varmaan joutuu maksamaan jotain niin luovuttavalle kuin aloittavalle.Jos sähköiset järjestelmät eivät ole saman vamistajan ei värmaankaan kannata maksaa maltaita sähköisen aineiston siirtämisestä. niin päivä ja pääkirjat levylle, tuloslaskelma ja tase reskontrat, paperille tai levyllä.

Edellisvuoden tasekirjasta saadaan vertailutiedot -> syöttö ei varmaankaan maksaa paljoa. Ongema vastaanottavala saattaa olla tilikartat ja laskentastruktuuri, jos on sähköinen tiitoimistopalvelu.

p.s. en muuten ymmärrä miten sähköisen toimiston muuttaminen halventaa yli 1.000 euroa/ kk maksuja ? Varsinkin jos sähköinen muuttuu sähköisesksi. Tietenkin jos uudessa poistuu siirtyvät erät kk- tasolla.

p.s.s niin miten vuosi ilmoitukset voi olla päin seiniä, jos tilikausi ei ole kalenterivuosi.

• Raisio+Turku

Sähköinen aineisto on taulukkoja tietokoneissa joissa on menneisyyden tietoja.

Palkanmaksu ei ole kovin iso asia kun on vain yksi työntekijä joka maksaa itselle palkan kerran vuodessa. Osto ja myyntireskontrat ovat pieniä asioita koska asiakkaille menevät laskut noin 20 kpl vuodessa, ja maksettavat laskut yleensä hoidetaan pois pian kun ne ilmestyvät.

Onko toukokuu hyvä aika vaihtaa tilitoimiston kun edellisen vuoden veroasiat on hoidettu?

• ömappi

Olen vaihtanut tilitoimistoa yrittäuran aikana kaksikertaa. Homma menee seuraavasti: Ilmoitat toimistoon milloin tulet hakemaan aineiston ja sovit sen olevan valmis silloin, kun tulet. Saat toimistosta kuluneen kauden tulosteena,josta olet jo maksanut ja josta uusi toimisto poimii tiedot ja yleensä tekee saman tilikartan, koska toimistot yleensä käyttävät kaikki samaa karttaa, taisi olla joku taloushallintojärjästön juttu.
      Kannattaa ottaa kaveri mukaan , kun menee hakemaan mappeja pois vanhasta toimistosta( mieluiten vielä yrmeän näköinen) niin homma hoituu suuremmitta ongelmitta. Noutoa ennen olet tietenkin maksanut kaikki avoimet laskut pois. Eipä siellä ole tarvinnut ihmeitä pulista, kumpikin yleensä tietää mistä toimiston vaihto johtuu.

• Raisio+Turku

Kiitos.
        Voiko pyytää uutta tilitoimistoa hoitamaan homman?
        Entäs mikä on paras aika vaihtaa tilitoimistoa?

• hoituu kaikkii
        Raisio+Turku kirjoitti:

Kiitos.
        Voiko pyytää uutta tilitoimistoa hoitamaan homman?
        Entäs mikä on paras aika vaihtaa tilitoimistoa?

Tottakait voit kysyy uudelta tilitoimistolta että onnistuisko se että valtuutat sen hoitamaan kokonaisuudessaan siirron...siten ettei sun tarvii tehä muutakun maksaa .....varmasti onnistuu sekin.....

jos ei onnistu niin itse tilaisin vaikka taksikuskin hakemaan kirjanpidon ja viemään sen uudelle kirjanpitäjälle, jos ei kiinnosta nähdä konttoriväkeä ;:)

• yrittäjä

tilitoimiston vaihto onnistui itsellä helposti. Tämän vuoden tositteet ja edellisen tilikauden tilinpäätös vanhasta toimistosta uuteen ja se on siinä. Uusi kirjanpitäjä ei edes velottanut asiakkuuden perustamistoimista mitään, joten rahaakaan ei siihen mennyt.

Voinkin todeta, että paras aika vaihtaa tilitoimistoa on heti jos vanha kirjanpitäjä rupeaa nyppimään. Jos löydät hyvän uuden toimiston niin vaihto sujuu ongelmitta ja ilman ylimääräisiä kustannuksia mihin aikaan vuodesta tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      83
      1611
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1531
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      268
      1263
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 66
      844
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      837
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      821
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      807
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      781
    Aihe