Lämminverisenhevosen vuokraus

Onko neuvoja?

Eli ajattelin kysyä teidän mielipiteitä ja vinkkejä. Eli olen aloittamassa lämminverisentamman vuokrailua n. joka toinen viikko (2-4 kertaa kuukaudessa)
Tamma on kaikinpuolin ihan hyvä ratsu ja loistava hoitaessa. Osaa mennä koulua (heB) ja esteet taittuvat siinä samassa. Maastoratsastuskin onnistuu. Ainoana ongelmana pidän sitä, että tämä kyseinen tamma on aika virkeä yksilö (saattaa hyppiä pystyyn, ryöstää, pukittaa). Olen tietysti kokenut, kun kerran tälläistä vuokrista mietiskelen..mutta siltikin.. ryöstäessä ei sää vetää ohjista, lähtee vain kovempaa..onko neuvoja näihin ongelmiin..rakastan lv;tä enkä halua luopua unelmastani saada lämppäri vuokrikseksi.

5

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatyttö

Itse vuokraan erästä lämminveritammaa, joka on myös virkeämpää sorttia.
      Se taas hidastaa [ei ryöstele tai pukittele] siten, että tekee käynnissä paljon voltteja ja pysähdyksiä. Ja jos se siirtyy itsekseen raviin/laukkaan niin heti pistän pysähtymään.
      Täten mä ainakin toimin kaikkien lämppäreitten kanssa...

• Onko neuvoja?

Kiitos vastauksestasi.:-) Pysäytätkö hevosesi yleensä siten, että laitat pienelle voltille vai teet useita pidätteitä peräkanaa? Tuossa minun mainitsemassa lämppärissä on se vika, että jos vedän ohjista, vauhti lisääntyy ja kun kääntyy voltille se lähtee väistämään.

• Heppatyttö

Yleensä pysäytän hevosen pienillä avuilla ja puolipidätteillä, käytän myös ääniapuja.
      Hevonen pysähtyy minulla ainakin siten, että teen jo muutamia metrejä ennen pysäytystä pieniä puolipidätteitä jonka jälkeen jatkan suuremmilla. Samalla toistelen pruut - sanaa. Hevonen jolla ratsastan on päivästä riippuen niin herkkä että saattaa pysähtyä jopa pelkällä ääniavulla. Toivottavasti tästä oli jotain apua. (:

• Onko neuvoja?

Kiitos, tuosta sain jo hyviä vinkkejä, jos hevonen päättääkin lähteä vähän turhan lujaa tms. Torstaina sitten on eka vuokrauskerta..apua!;-D
        Kiitos vinkeistä!

• Heppatyttö

Ja hevosella toimii myös se, että ennen kun lähdet ratsastamaan, niin laitat liinaan ja juoksutat hevosen aivan niin hikeen ettei se yksinkertaisesti jaksa enää juosta niin kovaa sinun ratsastaessa. Itse teen kovakalloisille hevosille täten selväksi että minä määrään vauhdin ja sen ettei ihan ominpäin juoksennella.
      Saman teen useasti aina kun kiihdyttelee, siis alas selästä, liinaan kiinni ja kovaa!
      Hepalle meni toisella kerralla jo asia kalloon :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1100
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      771
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      749
    9. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      698
    Aihe