Lämminverisenhevosen vuokraus

Onko neuvoja?

Eli ajattelin kysyä teidän mielipiteitä ja vinkkejä. Eli olen aloittamassa lämminverisentamman vuokrailua n. joka toinen viikko (2-4 kertaa kuukaudessa)
Tamma on kaikinpuolin ihan hyvä ratsu ja loistava hoitaessa. Osaa mennä koulua (heB) ja esteet taittuvat siinä samassa. Maastoratsastuskin onnistuu. Ainoana ongelmana pidän sitä, että tämä kyseinen tamma on aika virkeä yksilö (saattaa hyppiä pystyyn, ryöstää, pukittaa). Olen tietysti kokenut, kun kerran tälläistä vuokrista mietiskelen..mutta siltikin.. ryöstäessä ei sää vetää ohjista, lähtee vain kovempaa..onko neuvoja näihin ongelmiin..rakastan lv;tä enkä halua luopua unelmastani saada lämppäri vuokrikseksi.

5

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatyttö

      Itse vuokraan erästä lämminveritammaa, joka on myös virkeämpää sorttia.
      Se taas hidastaa [ei ryöstele tai pukittele] siten, että tekee käynnissä paljon voltteja ja pysähdyksiä. Ja jos se siirtyy itsekseen raviin/laukkaan niin heti pistän pysähtymään.
      Täten mä ainakin toimin kaikkien lämppäreitten kanssa...

      • Onko neuvoja?

        Kiitos vastauksestasi.:-) Pysäytätkö hevosesi yleensä siten, että laitat pienelle voltille vai teet useita pidätteitä peräkanaa? Tuossa minun mainitsemassa lämppärissä on se vika, että jos vedän ohjista, vauhti lisääntyy ja kun kääntyy voltille se lähtee väistämään.


    • Heppatyttö

      Yleensä pysäytän hevosen pienillä avuilla ja puolipidätteillä, käytän myös ääniapuja.
      Hevonen pysähtyy minulla ainakin siten, että teen jo muutamia metrejä ennen pysäytystä pieniä puolipidätteitä jonka jälkeen jatkan suuremmilla. Samalla toistelen pruut - sanaa. Hevonen jolla ratsastan on päivästä riippuen niin herkkä että saattaa pysähtyä jopa pelkällä ääniavulla. Toivottavasti tästä oli jotain apua. (:

      • Onko neuvoja?

        Kiitos, tuosta sain jo hyviä vinkkejä, jos hevonen päättääkin lähteä vähän turhan lujaa tms. Torstaina sitten on eka vuokrauskerta..apua!;-D
        Kiitos vinkeistä!


    • Heppatyttö

      Ja hevosella toimii myös se, että ennen kun lähdet ratsastamaan, niin laitat liinaan ja juoksutat hevosen aivan niin hikeen ettei se yksinkertaisesti jaksa enää juosta niin kovaa sinun ratsastaessa. Itse teen kovakalloisille hevosille täten selväksi että minä määrään vauhdin ja sen ettei ihan ominpäin juoksennella.
      Saman teen useasti aina kun kiihdyttelee, siis alas selästä, liinaan kiinni ja kovaa!
      Hepalle meni toisella kerralla jo asia kalloon :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe