Lämminverisenhevosen vuokraus

Onko neuvoja?

Eli ajattelin kysyä teidän mielipiteitä ja vinkkejä. Eli olen aloittamassa lämminverisentamman vuokrailua n. joka toinen viikko (2-4 kertaa kuukaudessa)
Tamma on kaikinpuolin ihan hyvä ratsu ja loistava hoitaessa. Osaa mennä koulua (heB) ja esteet taittuvat siinä samassa. Maastoratsastuskin onnistuu. Ainoana ongelmana pidän sitä, että tämä kyseinen tamma on aika virkeä yksilö (saattaa hyppiä pystyyn, ryöstää, pukittaa). Olen tietysti kokenut, kun kerran tälläistä vuokrista mietiskelen..mutta siltikin.. ryöstäessä ei sää vetää ohjista, lähtee vain kovempaa..onko neuvoja näihin ongelmiin..rakastan lv;tä enkä halua luopua unelmastani saada lämppäri vuokrikseksi.

5

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatyttö

Itse vuokraan erästä lämminveritammaa, joka on myös virkeämpää sorttia.
      Se taas hidastaa [ei ryöstele tai pukittele] siten, että tekee käynnissä paljon voltteja ja pysähdyksiä. Ja jos se siirtyy itsekseen raviin/laukkaan niin heti pistän pysähtymään.
      Täten mä ainakin toimin kaikkien lämppäreitten kanssa...

• Onko neuvoja?

Kiitos vastauksestasi.:-) Pysäytätkö hevosesi yleensä siten, että laitat pienelle voltille vai teet useita pidätteitä peräkanaa? Tuossa minun mainitsemassa lämppärissä on se vika, että jos vedän ohjista, vauhti lisääntyy ja kun kääntyy voltille se lähtee väistämään.

• Heppatyttö

Yleensä pysäytän hevosen pienillä avuilla ja puolipidätteillä, käytän myös ääniapuja.
      Hevonen pysähtyy minulla ainakin siten, että teen jo muutamia metrejä ennen pysäytystä pieniä puolipidätteitä jonka jälkeen jatkan suuremmilla. Samalla toistelen pruut - sanaa. Hevonen jolla ratsastan on päivästä riippuen niin herkkä että saattaa pysähtyä jopa pelkällä ääniavulla. Toivottavasti tästä oli jotain apua. (:

• Onko neuvoja?

Kiitos, tuosta sain jo hyviä vinkkejä, jos hevonen päättääkin lähteä vähän turhan lujaa tms. Torstaina sitten on eka vuokrauskerta..apua!;-D
        Kiitos vinkeistä!

• Heppatyttö

Ja hevosella toimii myös se, että ennen kun lähdet ratsastamaan, niin laitat liinaan ja juoksutat hevosen aivan niin hikeen ettei se yksinkertaisesti jaksa enää juosta niin kovaa sinun ratsastaessa. Itse teen kovakalloisille hevosille täten selväksi että minä määrään vauhdin ja sen ettei ihan ominpäin juoksennella.
      Saman teen useasti aina kun kiihdyttelee, siis alas selästä, liinaan kiinni ja kovaa!
      Hepalle meni toisella kerralla jo asia kalloon :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      178
      3442
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2137
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2018
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      413
      1129
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      52
      936
    Aihe