Eilen illalla Saaristotien yli juoksi hyvin kookas peura, tai sitten poro.
Juokseeko Kuusistossa poro?
3
176
Vastaukset
- Vallanhimoa seki?
Karkasi mokoma Zoolandiasta. Oli tullut kinaa karsinavallasta serkkunsa kaa? Outo otus - isot korvat...
- Naantalisa se
Hirviä ja kauriita useasti kuvannut naantalilaismies sai linssinsä eteen varsin harvinaisen nisäkkään.
Naantalilainen Urpo Lehtimäki tiesi jo autoaan pysäköidessään, että kameran edessä poseeraava eläin ei ollut tavallinen hirvi.
- En kuitenkaan osannut aavistaa, että miten harvinaisesta eläimestä on kyse.
Hän lähetti pari kännykkäkuvaa metsästäjäystävilleen, jotka varmistivat, että kyseessä ei ollut mikään Suomessa elävä hirvilaji.
Lehtimäki on nimittäin yksi harvoista ihmisistä, joka on saanut kuvattua davidinhirven luonnossa. Harvinaiseksi saavutuksen tekee se, että davidinhirvi virallisesti kuollut sukupuuttoon.
Metsästyksen vuoksi Kiinassa sukupuuttoon kuollut hirvilaji päätyi mutustelemaan ruohoa Lietoon hyppäämällä aidan yli. Lehtimäen kuvaama hirvi on nimittäin sunnuntaina Zoolandiasta karkuteille kirmannut uroshirvi.
- En minä saavutustani siksi pidäkään mitenkään ihmeellisenä bongauksena, koska lasken eläimen tarhatuksi, Lehtimäki toppuuttelee.
Zoolandian eläintarhan yksi omistajista, Katri Vilo kertoi Ylelle, että neljävuotias hirviuros oli karannut yksinkertaisesti loikkaamalla aitauksen yli.
Ylen mukaan Zoolandian henkilökunta odottaa hirven palaavan kiltisti kotiinsa.
- Olemme jättäneet tarhan yhden portin auki ja toivomme, että se palaa takaisin, Katri Vilo sanoo Ylelle.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Turun Sanomat.
Sanna-Leena Santapakka
Jaa tämä Facebookissa
Jaa tämä Twitterissä
Kommentit
NRTänään 19:31188
Kunhan ei jäisi auton alle.
LainaaIlmoita asiaton viesti
DuumariTänään 19:39126
Hyvä mainos hirvimiehille. Nyt ovat kaikki passissa kuka saa
kyseisen eläimen pään seinälleen...
LainaaIlmoita asiaton viesti
Näytä lisää kommentteja (36)
Kirjoita kommentti
TEKSTIKOKO: A A A
Tulosta artikkeli
Sähköposti
Kuvat
daviidinhirvi
150 tuoreinta - joulu-ukki
Kyllä se petteri oli. itse olin old texasissa kaljalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288288- 2342788
- 262641
- 1712068
- 1211931
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195