Tee käteistalletus - olet Nordean mielestä rikollinen

frouva60v

Tein tänään käteistalletuksen tililleni Nordeaan - summa ei ollut suuren suuri, mutta ei nyt ihan pienikään - puhutaan muutamasta tuhannesta, jota summaa olin säästellyt kotonani jonkunmoisen aikaa.. heti kysyttiin henkilöpaperit niin minulta kuin mieheltäni, joka ystävällisesti oli lähtenyt minua kuskaamaan pankkiin, joita konttoreita nyt ei ihan joka kulmassa ole. Seuraavaksi alettiin tinkaamaan mistä olin rahat saanut ja mihin ne aioin käyttää. Kerrottuani, että kyseessä on säästöt, niin se ei riittänyt, vaan lykättiin finanssivalvonnan paperi eteen, jossa kyseltiin kaikkea mahdollista.. pankkineidit puhuivat kovaäänisesti kaikkien muiden asiakkaiden kuullen siitä, että summan alkuperä täytyy selvittää jos se on enemmän kuin voidaan olettaa suhteutettuna esimerkiksi palkkaan.. no joo, jos olisin ollut minkkiturkkiin pukeutuneena kultakorut kilisten niin tuskin olisi mitään kyselty , mutta kun olen tyyppiä, että köyhät ne vaatteillaan koreilee.. kaiken kaikkiaan koko tilanne oli suorastaan tragikoominen.. asiakkaana Nordeassa olen ollut Pypistä, Sypitä jne lähtien eli yli neljäkymmentä vuotta - rahaliikenteeni on ollut kaiketi normaalia - välillä enemmän välillä vähemmän - eikä tuo summa, minkä talletin ollut mitenkään maailmaa mullistavan suuri... tietääkseni tuo selvitys finanssivalvontapaperin kanssa täytyy antaa, mikäli summa on yli 15.000 , mutta tietenkin pankilla on oikeus selventää alhaisimmissakin summissa mikäli siltä tuntuu.. tilanne oli kaikinpuolin loukkaava. Harkitsen jopa pankin vaihtoa - harvemmin sitä lähes rikolliseksi terroristiksi leimataan kun omalle tililleen rahaa yrittää tallettaa. Varsinkin, kun olen lähes 60 vuoden ikäinen..

47

11657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+9

      Perusjuttua kaikissa pankeissa nykyään. Pankit pelaavat varman päälle. Poika myi viime kesänä vanhan autonsa käteiskaupalla, vei 1500€ tililleen Sampoon, sielläkin piti alkuperäselvityslomake täyttää.

      Ei taida pankin vaihto auttaa.

    • saan hyvää palvelua.

      lopeta tilisi nordeassa, ja siirry popin asiakkaaksi. En värkkää käteisen kanssa, mutta tykkään popin nettipankistakin enemmän. Se on yksinkertaisen konstailematon, ja toimii. Saan henkilökohtaista palvelua tarvittaessa.

    • nomoore

      Jos minulla olisi tilillä rahaa tai tiedän sitä tulevan sinne, niin käteiset pitäisin kotona ja laskisin liikkeelle ostosten yhteydessä,

      yleisesti en kyllä pitäisi käteistä päällä tuhansia.

    • Vähästä loukkaannut

      Pankin vaihto ei auta. Kaikki pankit ovat nykyään varpaillaan rahanpesun takia.

      Ja laki rahanpesusta vaatii pankkeja selvittämään asian, jos asiakasta ei tunneta, ja talletus ei ole suhteessa asiakkaan normaaliin rahaliikenteeseen.

      Ja mitä tuosta loukkaantua.

      • frouva60

        jos annetaan ymmärtää kovaäänisesti, että kyseessä on talletus johon tallettajalla ei ole mitään mahdollisuuksia perustuen tilien rahaliikenteeseen ja tivataan kovaäänisesti jopa rahan tulevaa käyttötatkoitusta saati rahan alkuperää, tárkistetaan kaikkien tilien rahaliikenne vuoden ajalta jne jne, niin minä koen sen erinomaisen loukkaavaksi..ihan kaikki ihmiset kun eivät kuitenkaan kaikkia raha-asioitaan hoida pankkien välityksellä ja vanhan kansan ihmisenä minulla on aina isompiakin summia käteistä kotonani vaikka kaupoissa kortilla maksankin..jos sitten päätän, että käteistä on kerääntynyt 'liikaa' kotiin ja vien osan parempaan turvaan pankkiin niin kohdellaan kuin kummajaista, vaikka kertymisaika saattaa olla vuosia..ja katson kuitenkin, että olen kohtuullisen hyvätuloinen - eli en ole tukien saaja ja avustuksilla elävä..


      • hmmmm...
        frouva60 kirjoitti:

        jos annetaan ymmärtää kovaäänisesti, että kyseessä on talletus johon tallettajalla ei ole mitään mahdollisuuksia perustuen tilien rahaliikenteeseen ja tivataan kovaäänisesti jopa rahan tulevaa käyttötatkoitusta saati rahan alkuperää, tárkistetaan kaikkien tilien rahaliikenne vuoden ajalta jne jne, niin minä koen sen erinomaisen loukkaavaksi..ihan kaikki ihmiset kun eivät kuitenkaan kaikkia raha-asioitaan hoida pankkien välityksellä ja vanhan kansan ihmisenä minulla on aina isompiakin summia käteistä kotonani vaikka kaupoissa kortilla maksankin..jos sitten päätän, että käteistä on kerääntynyt 'liikaa' kotiin ja vien osan parempaan turvaan pankkiin niin kohdellaan kuin kummajaista, vaikka kertymisaika saattaa olla vuosia..ja katson kuitenkin, että olen kohtuullisen hyvätuloinen - eli en ole tukien saaja ja avustuksilla elävä..

        Saamasi palvelu Nordeassa on ollut asiatonta. Silti säännökset on säännöksiä, mutta asia olisi pitänyt ilmaista neutraalimmin ja selittää ystävällisesti. Voisit antaa palautteen ihan yhteystietoinesi ja mahdollisesti jos muistat pankkityöntekijän nimenkin, niin se kannattaa myös ilmoittaa. Toki se voi löytyä lokitiedostoista muutenkin. Siinä saa sitten tyttö tai poika satikutia ku alkaa "mummolle" vattuilemaan.

        Kyllä minäkin provosoiduin kerran Sampopankissa. Heille olisi miltei pitänyt esitellä CV, pelkkää debit korttia ja käyttötiliä varten, että tietävät mistä se raha tulee. Hell yes, eikös ne näy mistä se raha tulee, jos se tilille jostain kerran tulee.

        Tapiola pankista ei ole pahaa sanottavaa muutakuin, että ovat kauhean kiinnostuneita kauppaamaan rahastoja ja sijoituspalveluitaan, vaikkei asiakasta nappaisikaan.


    • fgdsfsddgsdg

      Ymmärrän tunteesi ja mielipiteesi. Itse olin äimistynyt Suomeen palattuani, kun avasibn tiliä Nordeassa ja jouduin yli tunnin mittaiseen ristikuulusteluun. Ja sitten vielä kehtasivat esittää, että siirtäisin kaikki rahani ulkomailta heidän pankkiinsa kitumaan korotta, kun toisessa maassa sain yli 5% korkoa.

      Osuuspankista sain lainaa helposti.

      Tapiola oli niin hyvä asiakaspalvelultaan ja vakuutukset niin helppoja ja edullisia, että vaihdoin Tapiolaan. Nordean tiliä pitelee auki enää yksi Säästöpankin viivytys - olen odottanut maksua tilille jo iät ja ajat. No, voin tietysti antaa uudenkin tilin numeron, mutta en viitsisi. Pidän tiliä auki vielä jonkin aikaa.

      Siis ehdoton ei Nordealle ja Säästöpankille. Tapiolan kanssa asioiminen on ollut toistaiseksi miellyttävää, Osuuspankin samoin.

      • fkjsfhksdfjsd

        Ja nyt, kun palautin Visa-korttini Nordeaan, en saanut edes mitään tositetta siitä, että olin palauttanut kortin. He leikkasivat korttini osittain halki, mutta ei aivan. Pyysin kuittia, mutta kieltäytyivät antamasta. Kysyin, nakyykö kortin palautus heti tililläni, nettipankissa. Ei osannut sanoa!

        Nyt jää nähtäväksi, velottavatko tilillä vielä olevista rahoista kuinka monen kuukauden ajan korttimaksua, käyttääkö kukaan korttia väärin, ja velottavatko he mahdollisesti vielä kortin hävityksestäkin. Kerron täällä, jos heistä aiheutuu lisää vaikeuksia.

        Todella huonoa palvelua. Ja siksi jätänkin heidän pankkinsa. Odottavat asiakkaan luottavan heihin ja he taas puolestaan utelevat joka ikisen asian, joka ei heille edes kuulu.


      • kierrän.kaukaa
        fkjsfhksdfjsd kirjoitti:

        Ja nyt, kun palautin Visa-korttini Nordeaan, en saanut edes mitään tositetta siitä, että olin palauttanut kortin. He leikkasivat korttini osittain halki, mutta ei aivan. Pyysin kuittia, mutta kieltäytyivät antamasta. Kysyin, nakyykö kortin palautus heti tililläni, nettipankissa. Ei osannut sanoa!

        Nyt jää nähtäväksi, velottavatko tilillä vielä olevista rahoista kuinka monen kuukauden ajan korttimaksua, käyttääkö kukaan korttia väärin, ja velottavatko he mahdollisesti vielä kortin hävityksestäkin. Kerron täällä, jos heistä aiheutuu lisää vaikeuksia.

        Todella huonoa palvelua. Ja siksi jätänkin heidän pankkinsa. Odottavat asiakkaan luottavan heihin ja he taas puolestaan utelevat joka ikisen asian, joka ei heille edes kuulu.

        Kuitteja ei pankista saa. Kun sellaista pyytää, pankkiruustinna ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena. Päätä keikutetaan ja selitetään jotakin lapsellista. Joka käänteessä rahastetaan.


    • wejgioerjgiorejge

      Älä missään nimessä pidä suuria summia kotonasi vaan talleta ne pankkiin. Suomi ei ole enää turvallinen maa elää, rikollisuus on työttömyyden kasvun myötä lisääntynyt ja EU:n takia rajat ovat auki ulkomaan roistoille myöskin.
      Itse olen talletellut alle euron pikkukolikoita pieneen rasiaan ja vienyt sitten pankkiin talletettavaksi kun muutama kymppi on päässyt kertymään, muutoin näillä hiluilla tulisi varmaan ostettua jotain turhaa rihkamaa, järkevämpää tallettaa ne tilille vaikkakin nyt ei ole mitään korkoa missään.

      Tuhansien eurojen kerääntyminen muutamankin vuoden aikana kuulostaa kyllä epätavalliselta mutta olenkin pienituloinen niin ehkä sellainen sitten suurituloisille voi olla arkipäivää?

      • frouva60

        Minä olen keskituloinen ja onnistun vallan helposti saamaan vuodessakin useamman tuhannen käteisen vararahaston kokoon..se on se vanha erittäin paikkansapitävä sanonta ' ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot ' - on ratkaisevaa koko jutussa.. lähtee ihan pienistä jutusta.. kun sukkaan tulee reikä ostatko heti uudet yhtä halvat ja heikkolaatuiset kuin edeltäjänsäkin.. vai oletko satsannut alkuun kalliimpiin ja parempilaatuisiin, jotka kestävät reikiintymättä pidempään ja kun se reikä sitten tulee niin pysyykö parsinneula kätösissä? Huollatko kenkiä? Korjaatko vaatteesi? Teetkö ruoan itse ja käytätkö hyviä, mutta ja edullisia raaka-aineita? Tärkein on tietenkin se budjetti, jota ei ylitetä ja jossa huomioidaan myös sivuun menevä vararaha-osuus - olkoon sitten vaikka vain kymppi kuussa..ennemmin tai myöhemmin sitä rahaa kyllä kertyy kasaan.. Itse tosin en ainakaan Nordeaan enää käteissäästöjäni vie..


      • Näin minä.
        frouva60 kirjoitti:

        Minä olen keskituloinen ja onnistun vallan helposti saamaan vuodessakin useamman tuhannen käteisen vararahaston kokoon..se on se vanha erittäin paikkansapitävä sanonta ' ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot ' - on ratkaisevaa koko jutussa.. lähtee ihan pienistä jutusta.. kun sukkaan tulee reikä ostatko heti uudet yhtä halvat ja heikkolaatuiset kuin edeltäjänsäkin.. vai oletko satsannut alkuun kalliimpiin ja parempilaatuisiin, jotka kestävät reikiintymättä pidempään ja kun se reikä sitten tulee niin pysyykö parsinneula kätösissä? Huollatko kenkiä? Korjaatko vaatteesi? Teetkö ruoan itse ja käytätkö hyviä, mutta ja edullisia raaka-aineita? Tärkein on tietenkin se budjetti, jota ei ylitetä ja jossa huomioidaan myös sivuun menevä vararaha-osuus - olkoon sitten vaikka vain kymppi kuussa..ennemmin tai myöhemmin sitä rahaa kyllä kertyy kasaan.. Itse tosin en ainakaan Nordeaan enää käteissäästöjäni vie..

        Keskituloinen säästää helposti 30-40'000€ vuodessa, pariskuntana helposti tämän tuplana, älkää höpöttäkö keskituloisten köyhyydestä.


      • Työtön61vHKI
        Näin minä. kirjoitti:

        Keskituloinen säästää helposti 30-40'000€ vuodessa, pariskuntana helposti tämän tuplana, älkää höpöttäkö keskituloisten köyhyydestä.

        Varmasti ei säästä.
        Nyt vuonna 2017 keskituloisen brutto (kuten minullakin vielä v. 2016) on noin 3300€/kk - 3500€/kk. Minulla oli tuo jälkimmäinen palkka, olin hieman keskimääräistä huonopalkkaisempi atk-suunnittelija. Nyt olen työtön. Nettopalkkani oli muistaakseni n. 2600€ verojen ja sos.turvamaksujen maksamisen jälkeen. Työpaikkalounas maksoi n. 120€/kk, se vähennetään tuosta. Yhtiövastikkeeni on noin 300 €/kk. Olen vanhempi mies, naimisissa, ja aikuiset lapset vielä kotona. Vaimon bruttopalkka on noin 2500€/kk. Lasten työttömyysrahat yms. ovat usein vain 260 €/kk/netto, joskus pääsevät tuplaksi tuosta, mutta sitten voi tulla yli kk tauko ennenkuin tulee lisää kelarahaa. Autosta, 24 v vanha, tulee aina kuluja. Sähkölaskut, kännykkälaskut, vakuutusmaksut jne, ruokalaskut.
        Olet ilmeisesti laskenut keskituloiseksi n. 5000€/kk/brutto saavat työntekijät.
        Laskelmasi on aivan mahdoton, ellet sitten asu täysin jonkun muun siivellä tai teltassa ja hae Hurstin ruokajonosta ruoat.
        Esim. kotivakuutus on käytännössä lähes pakollinen. Kerrostaloissa on riskinsä joutua kalliisti maksajaksi esim. vesivuodon takia, jos vika ei olekaan as.oy:ssa.
        Sinun säästöilläsi olisi kyllä selittelemistä pankille ja verottajalle, jos rahaa ei kulu lainkaan.


      • Katajaan.kapsahdin
        Näin minä. kirjoitti:

        Keskituloinen säästää helposti 30-40'000€ vuodessa, pariskuntana helposti tämän tuplana, älkää höpöttäkö keskituloisten köyhyydestä.

        Minä saan hyvää eläkettä. 2500 euroa verojen jälkeen. Se tekee 30 000 vuodessa. En siis ole edes keskituloinen sinun mittapuullasi mitaten, koska en pysty edes vaikeasti säästämään 30-40 tuhatta vuodessa.
        Kuinkahan moni muu pystyy säästämään tuon helposti?


    • Laiskottelija

      Pankkejen viivytystaistelut ovat välillä aivan käsittämättömiä.

      Viivytykset alkoivat kun siirsin sijoitukseni pois kyseisen pankin hoivista.

      Saman pankin sisältä pankin kilpailijalta tulevat rahat tulevat aina vasta illalla, vaikka ovat lähteneet ennen 09 aamulla, jos siirrän samasssa pankissa rahaa, on siirto yleensä "heti" perillä.

    • Gwyn

      Mitäs bisneksiä se frouva pyörittelee kun tulot kertyvät kuitittomasti käteisenä? Taisi olla pankki ihan oikealla asialla kun osasi epäillä rahanpesua. Mistä se raha tulee? Miksi ei "työnantajasi" maksa tienestejäsi suoraan pankkitlille? Vai käytkö muka aina vain nostamassa lisää rahaa, vaikka kotona on jo entuudestaankin tonneja? Hämärähommia ihan selvästi, ja sitten vielä loukkaannutaan kun pankki toimii aivan asianmukaisesti ja kysyy lakisääteiset kysymykset. Itse en ainakaan veisi rahojani pankkiin, joka osallistuu rahanpesuun, eikä kysele rahojen alkuperästä mitään.

      • frouva60

        Jos olisi 'hämäräbisneksiä' niin kaiteti summa olisi isompi kuin muutama tuhat? Jos ei osaa niin ei tarvitse vinoilla sille , joka osaa...


    • EI tarvitse udella

      1) Pankille ei kuulu, mistä olet rahasi saanut. - -Itse olen päättänyt etten rahoja heille vie jos alkavat nokkailemaan.
      Tosin "kaikki pankit" minut tunetvat - en edes mene vieraan alueen pankkiin. Ulkomaille rahat saa nätisti sepa siirrolla oman suomalaisen pankin kautta.

      2) Jos on aihetta olettaa rahat sellaiselta hlö:ltä joka ei esim ole töissä - saanut perintöä , veikkausvoittoa - heidän osalta asian kyselyn ymmärrän mutta ei työssäkäyvältä ihmiseltä

      • Gwyn

      • Anonyymi
        Gwyn kirjoitti:

        Perehtykää nyt aikuiset ihmiset edes vähän asioihin:

        http://www.fkl.fi/materiaalipankki/ohjeet/Dokumentit/Asiakkaan_tunteminen.pdf

        https://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/ABD14634404812EEC2257586005034F1?opendocument

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080503

        Eivät ne pankit huvin vuoksi asioita kysele, eikä mikään pankki halua rikollisia asiakkaikseen.

        Siinä on kyllä kovan sortin kommunisti asialla tämä Gwyn. Sopisit hyvin Pohjois-Koreaan vasikoimaan naapureita Kimille. Tosiaan Suomihan on kolmannen maailman maa nykyään, kannattaa käyttää vain ulkomaisia pankkeja. Suomessa asuminen ei myöskään kannata, koska verotus on aivan naurettavaa. Jo Venäjällä asuminen on paljon halvempaa ja verot paljon alhaisemmat. 13% tasavero kaikille palkasta ja 20% pääomaverot. Suomessa keskituloinen (40 000 euro vuodessa) maksaa kaikkiaan yli 50% veroa. Venäjällä 13%. Melkein 5x vähemmän kuin Suomessa...

        Kannattaa miettiä kaksi kertaa, ennen kuin Suomeen jää. Virossa verot myös paljon alhaisemmat ja talous kasvaa sitä tahtia, että 25 vuoden päästä tätä menoa Viron talous on suurempi kuin Suomen. Tämä koska virolaiset ovat hyvin kapitalistista yhteiskuntaa, kun Suomi taas erittäin sosialistinen. Gwynin kaltaiset toisten kyttääjät ovat Suomessa ihan normi tyyppejä. Muualla suomalaisia pidetään erittäin outoina. Sisäsiittoisuus ei ole hyvä älylle.


    • PerusPena69

      Nämäkin lait on tehty vain tavallisten ihmisten kiusaksi. Todelliset rikolliset on ihan muualla kuin tallettamasta muutamaa tonnia käteistä tililleen. Hallituksen saa hirttää maanpetoksesta kun vievät meitä euroopan kovaan ytimeen ja lahjoittavat suomalaisten rahaa ulkomaille. Kuolema maanpettureille!

      • Gwyn

        No voi hellanduudeli. Tuolla logiikalla KAIKKI lait ovat vain tavallisten ihmisten kiusaksi.

        Mutta kun maailmassa on katsokaas lapset myös pahoja ihmisiä, niin siksi pitää olla poliisisetiä ja muita kilttejä ihmisiä pitämässä roskasakkia kurissa. Minä en esim. koskaan aja humalassa, mutta kun jotkut idiootit ajavat, niin minäkin joudun pysähtymään ja puhaltamaan alkometriin jos poliisisetä pysäyttää.

        On myös ikävä maksaa veroja, mutta kun kaikki ihmiset eivät kuitenkaan osallistuisi vapaaehtoisesti yhteisten asioiden hankintaan, niin siksi on lainsäätäjäsetien pitänyt säätää tavallisten ihmisten kiusaksi verolait.


      • PerusPena69
        Gwyn kirjoitti:

        No voi hellanduudeli. Tuolla logiikalla KAIKKI lait ovat vain tavallisten ihmisten kiusaksi.

        Mutta kun maailmassa on katsokaas lapset myös pahoja ihmisiä, niin siksi pitää olla poliisisetiä ja muita kilttejä ihmisiä pitämässä roskasakkia kurissa. Minä en esim. koskaan aja humalassa, mutta kun jotkut idiootit ajavat, niin minäkin joudun pysähtymään ja puhaltamaan alkometriin jos poliisisetä pysäyttää.

        On myös ikävä maksaa veroja, mutta kun kaikki ihmiset eivät kuitenkaan osallistuisi vapaaehtoisesti yhteisten asioiden hankintaan, niin siksi on lainsäätäjäsetien pitänyt säätää tavallisten ihmisten kiusaksi verolait.

        Aivan! Poliisin on tarkoitus ottaa rikollisia kiinni ei siis häiritä pikkuihmisiä vähine rahoineen. Esim Miljardien puhalluksien tutkintaan voisi käyttää edes 1% siitä ajasta mitä tavallisia ihmisiä kiusataaan. Ja vaikka keneltäkään joka tallettaa alle 10000 Ekeä ei kysyttäisi pankin tiskillä mitään ei tämä olisi todellinen ongelma koska suuret rikolliset rahat menevät aivan muita reittejä. Tämänkin kyttäyksen tarkoitus on vain kansan totuttaminen loputtomaan kyttäykseen jotta sitten kun liittovaltio lyödään EU tasolla läpi voidaan karja pitää kurissa sähköisesti tietokoneita käyttäen. Totteletko vai viedäänkö rahat tililtä napin painalluksella? Ai aiot viedä omat jo moneen kertaan yliverotetut rahasi eu:n ulkopuolelle ei onnistu ellet maksa tästäkin kivasta lisää veroa. Mikä ongelma muka muuten on kun ihmiset eivät halua elää kommunismissä ja rahoittaa toisten harrastuksia. On vain oikein että ne ketkä palveluja käyttävät maksavat niistä eikä niin että muut maksavat sinunkin puolestasi ja antavat taas lisää tukea. Verot alas ja suurimmalta osin vapaaehtoisiksi niin että se kuka ei maksa veroa ei saa palvelua ilmaiseksi. En esimerkiksi ymmärrä miksi minun pitää rahoittaa toisten ihmisten lukuharrastuksia kirjaston muodossa koska kirjakauppa on sitä varten tai toisten lemmikkiapinaharrastuksia somalien muodossa. Jos apinat kiinnostaa niin osta pääsylippu korkeasaareen äläkä maksata huonoa omaatuntuasi meillä rehellisillä veronmaksajilla. Tämä on oikeus ja kohtuus.


    • Vaarallinen pankki

      Pankki ei saa vaarantaa asiakkaan pankkisalaisuutta.

      Sinun yksityisistä talousasioista ja muista asioista huudeltiin konttorissa niin että kaikki ihmiset jotka olivat läsnä, myös muut pankkivirkailijat kuulivat.

      Ota suoraan yhteys Nordean ylimpään johtoon - ohita konttorin johtaja - ja
      ota selvää samalla miksi pieniä käteistallettajia vainotaan tällä tavalla, kun samaan aikaan pankit pesevät huumerahaa ja rikollista rahaa miljardeja joka päivä ympäri maailman.

      Maailman suurimpiin pankkeihin kuuluva Barcalays Bank. Ketkä olivat pankin suurimmat luottoasiakkaat? Orjakauppiaat.

      Barclays borrowed its name from Alexander and David Barclay, who provided credit to slave traders.

      Brittiläisten opiumi ja heroiini kauppa rahoitettiin "herrasmiesmäisesti" juuri
      tällaisten suurten pankkien kautta. Mitä suurempi asiakas, sen vähemmän kysymyksiä. Huumekauppiaat ja pankkiirit yhteisellä lounaalla.

      Tiedätkö muuten mitä pankki tekee sinun rahoillasi?

    • Roope_70

      Pankit pyytävät nykyisin selvitystä pikkusummistakin, suojaavat sillä oman taustansa. Jos ei ole kyselty, voivat joutua itsekin käräjille.

      Pankkineidit tietysti voisivat asian aina hoitaa hienotunteisemminkin ja kertoa taustoja asiakkaalle. Sielläkin on monentasoista tekijää hommissa ;)

      Tuosta taustaa, turha siitä on suuttua ;)
      http://www.investori.com/b/index.php/toimitus/2012/12/03/rahanpesu-ilmoitus-kateinen

    • raharaharaha

      Itse vein käteisenä 5000e pankkiin, minulla ei tuloja koska olen opiskelija, mutta säästöjä jonkin verran sekä asuntolaina pankin kautta.

      Ei kysymyksiä. Toimitus suoritettu n. 1,5 minuutissa.

      • Mustalainen

        Seems legit


    • Bancuax

      Talletukset kannattaa tehdä automaattien kautta kuten:
      ##
      http://otto.fi/talletus/
      ##

      Talletus toimii Nordea / OP / Danske korteilla, myöhemmin aukeaa lisää pankkeja.

      Syö kolikot ( 1.c - 2€) sekä kaikki setelit 5 - 500€. Kerralla voi tallettaa 5 000, mutta jos pankki pitää sinua bisnesmiehenä onnistueee toisella kertaa toiset 5000 ja viellä....

      Automaatti kierättää hyväkuntoiset 20 & 50 setelit takaisin kiertoon kaikki muu menee laskentakeskukseen. Rahat on talletuksen jälkeen käyttövaroissa.
      Jos pankki haluaa jotain kysyä, kysyvät aikanaan konttoriin täyttelemään papereita.

      S-Pankki on myös hyvä, tosin Alepa / S-Market / Sale / ABC / Prisma ottaa vain
      200€ kerralla sisään. S-Pankin omat pisteet enenmän mutta voivat udella rahan alkuperiä.

      Tosin itseltäni ei ole kysynyt pankit mitään koska olen bisnesmies. Ovat vain hyvillään kun saavat rahaa lainattavaksi.

    • typerää

      Vuosikausia minäkin talletin seteleitä kätevästi sampo pankin talletusautomaatilla, oli kätevää kuin mikä. Sitten yhtäkkiä seteleiden talletus estettiin, jonkun typerän rahanpesudirektiivin takia. Onneksi nyt on tulossa takaisin noita automaatteja. Todella typerää tosiaan että jotuu jotain kaavakkeita täyttelemään jos tallettaa rahaa kassalla. Itse ainakin pidän rahani mieluummin vaikka tyynyn alla kuin lähden kuulusteltavaksi, pankin tiskille.

      Toivottavasti noita automaatteja tulee pian muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle. Ei ole täälläpäin vielä missään näkynyt.

      • BancaMarketer

        "Vuosikausia minäkin talletin seteleitä kätevästi sampo pankin talletusautomaatilla, oli kätevää kuin mikä. Sitten yhtäkkiä seteleiden talletus estettiin, jonkun typerän rahanpesudirektiivin takia."

        Kysymys ei ollut rahanpesusta vaan vääränrahan kiertämisen estämisen vaikeuttaminen. Sampo/Danske koneet ScanCoin CDS 720 vaan olivat tulleet käyttöikänsä päähän (n. 15 - 20.v wanhat koneet) & pankki päätti olla uudistamasta itse koneita vaan päätti siirtää talletusautomaatit OTTO automaateille samalla kun lopetutti konttorinsa.

        Yhden talletusautomaatn Danske ehti uutia Tikkurilan konttoriin joka sekin on nyt vaihdettu TalletusOTTO koneeksi. Tosin TalletusOTTO koneita saisi tulla lisää &
        laajennus muihinkin pankkeihin kuin Danske/Nordea/OP talletuksien osalta.


    • NordeanSimputtama

      Erehdyin tekemään TalletusOtolla hiukan yli 1000 euron talletuksen. Seurauksena Nordea sulki minulta TalletusOton käyttömahdollisuuden, eikä sitä näköjään enää saa takaisin, vaikka kävin konttorissa kuulusteltavana. Kuulemma selvitys rahojen alkuperästä ei ollut riittävä.

    • Bitcoin-

      Kannattaa siirtyä kokonaan käteiseen ja bitcoin rahaan. Vuokraa pankista tallelokero, josta maksat 50,-/vuodessa. Tämän jälkeen voit laittaa ja ottaa mitä haluat ja kukaan ei kysy mitään.
      Seteleillä voit ladata bittimaatti.fi rahaa virtuaaliseen lompakkoon. Sieltä on helppo maksaa kaikki laskut. Bittiraha.fi kertoo paljon. Koko pläjäys löytyy osoitteesta bitcoinpankki.fi ja bittimania.fi.
      On erittäin todennäköistä että ihmiset siirtyvät käyttämään virtuaalista rahaa. Sen käytöstä puuttuvat ne kaikki häiritsevät elementit ja antaa paljon mitä ei voinut uneksiakaan.

    • psykoosi.iski.mummoles

      Joo bitcoinin kautta tai paypalilla on tosi helppo kotiuttaa muutaman tonnin voitot ilman että kukaan huomaa mitään... Käteistä kannattaa käyttää ruokaostoksilla ja muutenkin. Nostat kerralla sen verran, mitä kuukaudessa tarvitset (etenkin jos on Danske Bank tili) ja bitcoin automaagista sitten loput... Vaan kannattaa olla tarkkana, voi tulla kutsu käräjille ja tilisiirrot Prasokselle (anteeksi bittiraha.fi:lle) voivat leimata sinut huumausainejärjestäytyneeksi sekakäyttäjäihmispoloksi, jolla voi olla pyllynreiässäkin sadan piljoonan euron edestä laittomuuksia.

    • ErkkiTavallinen

      Minä otan palkkani ja muutoinkin hyväksyn vain bitcoinit. Jää pois kaikki turha venkulointi ja kyttäykset.
      Xapo.com kortilla hoituu maksut joka paikkaan. Hätätapauksessa voi käydä vaikka nykimässä seinästä euroja.

      Luulen että normaalit pankit ovat jo älynneet että euron aika valuuttana alkaa olla hiipumassa. Virtuaaliset rahat tulevat nuo korvaamaan ilman muuta lähivuosina. Onko sitten bitcoin vai joku muu, aika näyttää.
      Kyllä pankeilla ja perinteisellä rahaliikenteellä on hurjat murrosajat edessä.

    • pankinhylkäämä

      Olisin maksanut käteismaksuna alle sata euroo olevan sähkölaskun. Ei onnistunu Osuuspankissa. Olisin avannut veronpalautusta varten erillisen tilin ei onnistunut useimmissa pankeissa.

      • Xfeed4f2

        Viivakoodilaskut halvinta maksaa käteisellä käteisellä R-Kioskilla. S-Pankki hyvä sivupankki kuten Nooa Pankki. N26 nettipankissa saa Mastercard (Chip&PIN) kuin IBAN tilin, Saksalainen pankki.


    • paskapankit

      Jumalaut mitä paskaa jos pankki kysyy rahan talletuksesta. Olen työmarkkinatuella ja haluaisin viedä rahaa pankkiin, mut enpä voi viedä kun kuulemma kysytään.

      Mistä vitusta revin jonkun kuitin säästämiini käteisrahoihin?

      Voisihan sitä käteistäkin pitää, mutta olisi kätevää tehdä joskus edullisimpia ja käteviä verkko-ostoksia, kuin käydä ostoshelveteissä.

      Ennenkään ei kysytty mitään jos mummot oli ns. patjan alle säästäneet. Eikä niiltä varmaan vieläkään.

      • Helppo_ratkaisu

        Käytä niitä kotona olevia käteisiä normaaleihin päivittäisiin ostoksiin. Kukaan ei kysele mitään, kun maksat kaupassa viidenkympin setelillä.

        Samaan aikaan työmarkkinatuki tulee tilille, jää sinne ja kasvattaa saldoa. Kohta on tilillä laillista rahaa ja voit ruveta ostamaan verkon kautta.


      • paskapankit
        Helppo_ratkaisu kirjoitti:

        Käytä niitä kotona olevia käteisiä normaaleihin päivittäisiin ostoksiin. Kukaan ei kysele mitään, kun maksat kaupassa viidenkympin setelillä.

        Samaan aikaan työmarkkinatuki tulee tilille, jää sinne ja kasvattaa saldoa. Kohta on tilillä laillista rahaa ja voit ruveta ostamaan verkon kautta.

        Juu muuten ok. neuvo, mutta kun oon myös perustoimeentulotuella eli entisen sossun masseilla, minkä kela maksaa nykyään.

        Niin tiliotteen ne pyytävät ja katsoo et miksi ei käytä rahaa. Ja ulosottoakin on ja tosi paljon.

        3v sit olin muuten siirrellyt rahaa s-tilille, eli mihin bonukset menee ja tallettanut pieniä summia ja siellä oli vajaa 2 tonnia. Ulosotto hokas sen ja ne lähti. Menin valittaa kun olin sairauspäivärahalla silloin että multa otettu jo ulosotto s-päivärahasta ja sit niitä millä on suojaosuus, siirtelin pikkuhiljaa s-tilille.

        Ulosottomies sanoi että vaikka on se suojaosuus, mutta jos siirrät säästöön toiselle tilille. sitä rahaa, niin suojaosuus poistuu. Et huh mitä touhuu.

        No sukulaisen kellä isompi rahaliikenne, niin avatkoon tilin ja mulle siihen tiliin laajat käyttöoikeudet. Eli sukulainen tilin omistaja. Antaa sille välillä rahaa ja se käy tallettaas. Siinäkin yks vaihtoehto. Silloinhan ei ulosottokaan siihen pääse.

        Tai no onhan se vaihtoehto että laittaa kaikki haisee, niin onpahan rehellisempää. Ei vaan viitsis kiireel törsää kun tupakan lopettanut 1,5v sitten ja kerän senkin edestä sit säästöö. No katsoo nyt sitten.

        Mutta kyllä on ihan vanhukdiltakin kyselty nykyään, kun heidän lapsensa sanonut, että eikös olisi parempi pankkiin viedä rahat.

        Tulee vaan fiilis että ja tottahan onkin se et nykyään meitä seurataan jatkuvasti. Plussakortti, s- etukortti jne. Kytätään missä ja mitä ostetaan, liikutaan.


      • Helppo_ratkaisu

        No sitten ei mahda mitään. Pankkitilillä ei voi olla paljon rahaa, jos on toimeentulotuella ja sen saajaa todellakin seurataan. Toisen tilille tallettamisessakin on riskinsä.

        Yleensähän verkkokaupassa on myös postiennakkotoimitus, jolloin tavaran saa käteismaksulla. Ellei tämä käy, verkko-ostokset voisi tehdä heti kun kuukauden tuki tulee ja tilillä on muutamia satasia. Tuskinpa tuossa varallisuustilanteessa voi muutenkaan ostaa mitään kovin kallista.


      • ouoyyuru

        Toimeentulotuen saajan tai ulosoton asiakkaan kannattaa tyhjätä suomalainen pankkitili välittömästi kun sinne tulee rahaa. Käteistä voi tallettaa vaikka saksalaisen N26:n tilille Moneygramin tai Western unionin avulla. Ne ottavat tosin provikat välistä mutta sitten vouti tai kela eivät pysty vakoilemaan rahankäyttöä.

        Eikä tarvitse selitellä kelalle mitään rahankäytöstään kun suomen tilillä on vain yksi tilitapahtuma eli tilin tyhjennys.


      • vanhempi-työtön
        ouoyyuru kirjoitti:

        Toimeentulotuen saajan tai ulosoton asiakkaan kannattaa tyhjätä suomalainen pankkitili välittömästi kun sinne tulee rahaa. Käteistä voi tallettaa vaikka saksalaisen N26:n tilille Moneygramin tai Western unionin avulla. Ne ottavat tosin provikat välistä mutta sitten vouti tai kela eivät pysty vakoilemaan rahankäyttöä.

        Eikä tarvitse selitellä kelalle mitään rahankäytöstään kun suomen tilillä on vain yksi tilitapahtuma eli tilin tyhjennys.

        En ole toimeentulotuen saaja, ja perintörahoja sekä asuntokaupasta tulleita voittorahoja on vielä jäljellä melkein 100.000€.
        Euro voi luhistua, ja USD on melko vahva.

        Miten tuolla Saksan pankissa on talletussuojan laita? Onko tuo joku hämäräpankki? Itse mietin johonkin EU-alueen ulkopuolelle rahojeni tallettamista, johonkin pankkiin. 5% on jo hyvä tuotto, ja euron kurssilasku tai häviäminen kokonaan valuuttana voi aiheuttaa minullekin kauheita tappioita.

        Olen jo vanhempi mies ja jäin työttömäksi yli 1 vuosi sitten.
        Tarvitsen perheeni kanssa kipeästi rahat vielä tulevaisuudessakin.
        Töitä on mahdoton enää saada minun iässäni. Työeläkekin tulee olemaan pienempi, siihen on muutama vuosi vielä. Olen koko ikäni ollut vain muutamassa (kirotussa) yksityisessä pörssiyhtiössä töissä, ja työpaikkoja on viety kehitysmaihin.


    • supokas

      Terrorismiä rahoitetaan pankin kautta, porvareiden tileillä on rahaliikennettä on rutkasti, helppo jymäyttää merkonoomii!

    • nordeaonsyvältä

      Minä tyhjään tilini aina kun sitä sinne tulee ja pidän rahani kotona. Vain laskut maksan tililtäni.
      Minä en hyödytä paskapankkeja.

    • Noinkohan

      Onko rahat turvassa pankissakaan koskaan. On vain ajan kysymys että hakkerit pääsee tileille ja tilit tyhjenee. Mitä sitten? Entisaika taisi sittenkin olla parempi pankkikirjoineen.

    • Kaikilla.omat.päätökset

      Meillä vaihtuu kohta tilit Nordeasta S-pankkin kun Nordea lopettaa tunnuslukukorttinsa. Meilä kuten monella muulla on valmiina s-kortin kautta tili valmiina S-pankissa. Tosi eihän Nordeaa haittaa kun ollan pelkkiä soran tuojia lattialle vaikka ei sitä lattiaa ole lähimainkaan. Nämähän on pankkien omia ratkaisuja ketä haluaa asiakkaaksi ketä ei halua.

    • hwjwnwwhjssh

      Olen siinä käsityksessä, että tunnuslukukortit ovat katoavaa kansanperinnettä kaikissa pankeissa kiristyneiden EU-vaatimusten takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe