ONKO KOLMINAISUUSOPILLLE RAAMATULLISET PERUSTEET?

Kolmiyhteinen Jumala

Kristinuskon Jumala on monoteistinen yksi Jumala. (2 Moos 20: 1-4)

Pakanauskonnoilla on usein monia jumalia, jotka kuitenkin ovat vain mielikuvituksen tuotetta. Epäjumalat ovat aina puusta ja kivestä tehtyjä, (2 Moos 34:7, 5 Moos, 4:19, 32:17, Room 16:18, Fil 3:19) jotka eivät ole luoneet maata ja taivasta. (1 Kor 12:2, 5 Moos 4:28, Jer 10:5)

Yksin kristinuskon Jumala, (JHWH, Jahve, 2 Moos 3:14, 6:3) on luonut luomakunnan, ja on ilmoittanut itsestään ihmiselle. (5 Moos 5:24) Jumala on Henki. (Joh 4:24, 1 Kor 2:10)

Jumala puhui itse itsestään monikkomuodossa. Heti Raamatun alussa luomiskertomuksen yhteydessä Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen." (1 Moos 1 :26) Luomistyössä olivat mukana jumaluuden kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. (Vrt jumaluus Kol 2:9, Apt 17:29) "Elohim" on ensimmäinen Jumalasta käytetty nimi, ja se on monikkomuoto. Nimi esiintyy Raamatussa 2250 kertaa.

Emme voi osoittaa aikaa jolloin jumaluuden kaikki persoonat eivät olisi olleet olemassa. Johannes kuvailee Jeesusta "sanana" joka oli Isän luona jo ennen aikojen alkua. (Joh 1:1-18)

Apostolinen siunaus annetaan Raamatussa monikossa. "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." (2 Kor 13:13) Jeesus käski lähetyskäskyssään kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Matt 28:19) Kolmiyhteys kulkee koko Raamatun läpi totuutena.

Kolmiyhteistä jumaluutta voidaan ymmärtää samoin kuin avioliittoa, jossa kaksi eri persoonaa tulevat "yhdeksi lihaksi." (1 Moos 2:24, Matt 19:4-6) Ovat yhtä, ja toimivat yhdessä rakkaudessa yhteisen tavoitteen mukaan. Samoin jumaluuden kolme persoonaa toimivat yhdessä ihmisen hyväksi ja pelastamiseksi. Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." (Joh 14:9) Jeesus tahtoi opettaa, että uskomalla Häneen, ja Jeesuksen kautta ihminen on saanut tarpeellisen tiedon Jumalasta. Tärkeätä onkin seurata Jumalan tahtoa sen mukaan mitä Jeesus opetti.

Keskiajan kirkon oppi pyrki selittämään Jumalan sisäistä olemusta kreikkalaisen filosofian termein ikään kuin Jumalasta sisältäpäin. Kolminaisuutta on kuitenkin hyvä käsittää niin että oppi selittää jumaluuden-, ja Jumalan kolmen persoonan työtä pelastushistoriassa Raamatun sanalla.

Pyhän Hengen välityksellä voimme ymmärtää mikä on mahdollista ihmisen ymmärrykselle Raamatun sanan valossa. Ajatus että “kolminaisuusopilla” tutkitaan ja selitetään Jumaluuden kolmen persoonan yhteistyötä,- ja jumaluuden rakkauden tekoja maailmankaikkeuden pelastushistoriassa, on ihmisjärjellekin ymmärrettävä asia.

Raamattu mainitsee “jumaluuden” kaksi kertaa.”
(Kol 2:9, Apt 17:29)

Keskiajan kirkon oppi: - Kolmiyhteinen Jumala” tarkoittaa että Jumala on kolminainen, mutta samalla yksi. Kirkkoisä Tertullianus (s.160 jkr) teki opin tunnetuksi, ja oppi vahvistettiin Athanasioksen kirkolliskokouksessa 500 tai 600 vuosisadalla jKr.

Athanasioksen uskontunnustus:

- ”On yksi Jumala kolmessa persoonassa, ja kolme persoonaa yhdessä Jumalassa. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikilla kolmella on sama kunnia, ja sama ikuinen majesteettius. He ovat luomattomia, äärettömiä, iankaikkisia, kaikkivaltiaita, jumalallisia. Poika on syntynyt Isästä, Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, mutta kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ennen eikä jälkeen toistaan suurempi tai vähempi. Kaikki kolme persoonaa ovat yhdessä toistensa kanssa yhtä ikuisia ja yhtä suuria. Siksi kolminaisuutta tulee kunnioittaa ykseydessä ja ykseyttä kolminaisuudessa.”

72

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmiyhteinen jumala

Luotu ihminen ei kykene selittämään Jumalan sisäistä olemusta ja persoonallisuutta tarkasti koskaan. Yritykset Jumalan sisäisen olemuksen ja persoonallisuuden analysoimiseksi olisivatkin helposti asettumista Jumalan vertaiseksi, tai Jumalaa korkeammaksi. Meillä ei ole tarkkaa ilmoitusta Raamatussa Jumalan olemuksesta, ja siksi emme voi asettaa kolminaisuusasiassa oikeaoppisuusvaatimuksia.

Raamattu ei käytä sanaa "kolmiyhteinen" ja se onkin kirkkokieltä.

Ellen G. White jonka kautta profetian Hengen lahja toimi Adventtikirkossa, käytti sanaa "Gadhead" joka on englannin kielessä vanhempi kolminaisuutta tarkoittava sana. EGW opetti jumaluuden kolminaisuutta; - ”Ikuisista ajoista Herra Jeesus Kristus oli yhtä Isän kanssa. Hän oli lihaksi tullut Jumala, taivaan ja maan valo. Ihmisen Poika istuu maailmankaikkeuden valtaistuimella. Ihmisen Pojan nimi on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä. Kristuksessa oli alkuperäinen elämä, joka ei ole muualta saatu tai jostakin muusta johtuva. Kristuksen jumaluus on uskovan takuu iankaikkisesta elämästä.”

”Isä on minua suurempi” (Joh 14:28, Fil 2:5-11) on nähtävä Jeesuksen lihaksi tulemisen taustaa vasten. Kun Jeesus oli ihminen lihassa, Isä oli suurempi. (Matt 11:27)

Poika on lähtöisin Isästä (Joh 16:28) ja Pyhä Henki on Isän ja Pojan Henki. (Matt 10:20, 1 Piet 1:11) ”Jeesus puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki” (Joh 20:22) Jeesus ei ole luotu, (Kol 1:15, Ilm 3:14, Hebr 9:11) vaan Jeesus toimi itse luojana. (Kol 1:16, Joh 1:1-3) Joka kieltää Pojan, ei hänellä ole Isääkään. (1 Joh 2:23, Room 8:9) Kolminaisuusopin tutkijat eivät itse ole koskaan kyenneet ymmärtämään klassista keskiajan kolminaisuusoppia. Ihmisjärjelle kolminaisuusoppi on mahdoton yhtälö. (1 1 1 =1 ?!) Keskiajan kolminaisuusoppi onkin paradoksi ja mysteeri, ihmisen heikko yritys selittää mahtavan Luojansa olemusta. ”Tavoitatko sinä Jumalan syvyydet? Ymmärrätkö ääriään myöten Kaikkivaltiaan suuruuden?” (Job 11:7) Ellen G White kirjoitti: -”Ihmisjärki ei kykene käsittämään Jumalaa. Me olemme yhtä tietämättömiä kuin pienet lapset, mutta pienten lasten tavoin me voimme rakastaa ja totella Häntä.” Jumaluus on salaisuus, josta me tiedämme enemmän vasta ikuisuudessa. (Kol 2:2, 1 Tim 3:16) Voimme ymmärtää vain sen minkä Jumala on nähnyt hyväksi meille ilmoittaa. (Room 1:19-20, Tiit 1:3, Aam 3:7, Joh 15:15, 17:6, Hebr 12:25) Meidän on tunnustettava Jumala itseämme korkeammaksi, ja nöyrryttävä sen edessä. Älymme ja järkemme on taivuttava suuren ”Minä olen” edessä.

• >>>Ellen G White kirjoitti: -”Ihmisjärki ei kykene käsittämään Jumalaa.Ihmisjärki ei kykene käsittämään Jumalaa.>ihmisen heikko yritys selittää mahtavan Luojansa olemusta>Jumaluus on salaisuus, josta me tiedämme enemmän vasta ikuisuudessa.>Joka kieltää Pojan, ei hänellä ole Isääkään.

• kolmiyhteinen jumala

Athanasioksen uskontunnustus.

Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, ei-kä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta ei-kä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, ei-kä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, ei-kä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, ei-kä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut ei-kä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty ei-kä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty ei-kä luotu ei-kä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee.

Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

Tässä kolminaisuudessa EI ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, EI mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa OVAT yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin ON siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka ON yksi, ja ykseyttä joka ON kolminaisuus.

• Paitsi että juuri nuo "athanasiukset" sulkivat jumalayhteydestä pois ne, joilla on yhteys Pyhän Hengen kautta Isä Jumalaan. Käytännössä se tarkoittaa Raamatun kumoamista.

1. Kor. 15:28
      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• VAHVAT TODISTEET!

RAAMATUSTA LÖYTYY! Joh. 20:28

Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"

• Jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat Jumala, eivät he tarvitseisi ennä joka aika rukoilla Isää meidän edestämme:

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää
        r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - itse - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta - s y d ä n t e n - t u t k i j a - tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - Jeesus
        o n - s e, - joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän
        on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s
        r u k o i l e e - meidän edestämme."

• Ei Tuomas sanonut, että kolmiyhteinen jumala - vai sanoiko? Nyt aiheena eon kolmiyhteisyys eikä se, onko Jeesus Jumala vai ei.
        Pysy asiassa.

• lainaus..

jumalan_peteltä
        19.11.2012 13:11

Lue suurella sydämellä seuraava vastausviesti, sillä olen saanut sen Herralta. Jumala tietää, etten valehtele! Sen todistaa omatuntoni Kristuksessa Jeesuksessa, minun Herrassani.

Ei kaikki ole Jumala mistä käytetään nimitystä "Jumala/jumala". Mistä sen tietää? Ei ainoastaan sen moninaisista merkityksistä ("BDB" ja "STRONG" H430, ja myös "THAYER" ja "STRONG" G2316), vaan myös siitä, että Jumalamme on yksi (5.Moos.6:4) eikä kaksi, kolme, saatikka miljoonia.

Mitä ovat siis nämä muut "Jumalat"?
        He ovat ainoastaan "niin sanottuja jumalia". Sen paljastaa Sana:

"Sillä vaikka olisikin NIIN SANOTTUJA JUMALIA, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA ja herroja, niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, JA YKSI HERRA, JEESUS KRISTUS, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa" (1.Kor.8:5,6).

...elikkä, on siis paljon jumalia, mutta silti meillä on AINOASTAAN yksi Jumala, joka on ISÄ, ja tämän LISÄKSI, YKSI HERRA, Jeesus Kristus.

Kertoiko Jeesus koskaan olevansa Jumala? EI, eikä siihen auta ego eimitkään, sillä muutkin kuin Jeesus (Joh.8:58) sanoi "ego eimi" ilman että olisivat Jumala. Tein merkillisen havainnon seuraavassa luvussa. Siellä paljastuu, että sokea mies jonka Jeesus paransi, hän sanoi itsestään "ego eimi" (Joh.9:9). Hän käytti aivan samoja sanoja kuin Jeesus, ilman että se teki hänestä Jumalan. Moni muukin UT:ssa käytti samoja sanoja kun puhuivat itsestään. Esim. enkeli Gabriel (Luuk.1:19), Pietari (Apt.10:21) ja Paavali (Apt.20:39). Voidaanko varmasti sanoa että he kaikki olivat Jumala, koska käyttivät itsestään sanoja "ego eimi"?

Jeesus ei siis koskaan sanonut olevansa Jumala. Entäs kielsikö hän olevansa Jumala? Kyllä. Omalla tyylillään ainakin kolme kertaa:

1) "Isä... YKSIN olet totinen Jumala" (Joh.17:3).

2) "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee HÄNELTÄ, JOKA YKSIN ON JUMALA? (Joh.5:44).

3) "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin" (Mark.10:18).

Me ei voida olettaa että "jumala" ei ole Jumala sen perusteella että "jumala" on kirjoitettu pienellä j-kirjaimella. Näin koska VT:n hepreankieliset alkutekstit eivät tunne isoja eikä pieniä kirjaimia (hepreassa kaikki kirjoitetaan samalla tavalla). Eikä UT:n kreikankieliset alkutekstit tunne pieniä kirjaimia vaan ainoastaan isoja kirjaimia. Toisin sanoen; käännöksissä (Raamatuissa) esiintyvät Jumala/jumala ei perustu faktaan vaan tulkintoihin.

Mistä siis tietää kuka on se Jumala jota Jeesus kutsui "ainoaksi Jumalaksi? (Joh.5:44, Joh.17:3). Sehän on helppo tietää. Kysy itseltäsi, kenelle hän puhui? Puhuiko Jeesus itselleen, vai jollekin toiselle olemukselle. Asiayhteydet paljastavat että hän puhui Isälleen. Se sama Isä, jonka hän paljasti olevan HÄNEN OMA JUMALA:

"...minä menen ylös, MINUN ISÄNI TYKÖ ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI TYKÖ ja teidän Jumalanne tykö" (Joh.20:17).

Siis minkä Jumalan tykö Jeesus meni? Menikö hän sen Jumalan tykö joka on hän itse, vaiko sen Jumalan tykö joka on hänen Isänsä ja hänen Jumalansa? Siinäpä pohtimista kaikille polyteistisille monoteisteille.

Millä tavalla siis Jeesus on Jumala jos hän ei ole se sama Jumala joka hänet lähetti maan päälle ja joka sanoi rakastavan häntä? Ainoastaan sillä tavalla, että hän on "mahtava" ja "voimallinen", sillä sitä se tuo Jumala-sana kirjaimellisesti tarkoittaa (el) VT:sta otettuna, ja käytännössä myös UT:sta. Sen tietää siitä kun esim. Jeesus ottaa lainauksia VT:sta jossa esiintyy Jumala-sana (kreik:"theos"), niin noitten lainauksien Jumala-sana tulee sanasta "elohim". "Elohim"-sanan juurisana on "el" ja se tarkoittaa "mahtava" ja "voimallinen" ihan KIRJAIMELLISESTI.

Jumala sanoi tekevänsä Mooseksen jumalaksi (elohimiksi) faaraolle (2.Moos.7:1). Ja saaatanaakin on sanottu jumalaksi (2.Kor.4:4). Ja aurinkoa ja kuuta on sanottu jumalaksi hepreankielen alkusanalla "elohim" (5.Moos.17:2-3). Lisäksi on hyvä myös mainita se, että Mestarimme Jeesus kutsui "jumaliksi" kaikkia heitä, joille Jumalan sana tuli (Joh.10:35).

Mitä sillä kaikella siis tarkoitetaan? Sitäkö, että edellämainitut ovat meidän yksi ainoa Jumalamme? Ei, vaan sitä, että he ovat "niin sanottuja jumalia" koska he/ne ovat "mahtavia" ja "voimallisia". Siksi ei Jeesus nuhdellut Tuomasta, kun sanoi Jeesukselle, "minun Herrani ja minun Jumalani", sillä hän oli itsekin sanonut kaikkia niitä ihmisiä jumaliksi joille Jumalan sana tuli (Joh.10:35). Hän tiesi varsin hyvin että sen ajan kulttuuriin kuului, kuten myös VT:n kulttuuriin, että erikoisen vahvassa asemassa olevia ihmisiä/enkeleitä/saaatanaa/tuomareita, ja jopa aurinkoa ja kuuta kutsuttiin jumaliksi, vaikka eivät aina tarkoittaneet sillä että he ovat se yksi ainut Jumala josta Jeesus puhui (Joh.5:44, Joh.17:3) ja josta Paavali kirjoitti (1.Kor.8:5,6).

• >>>RAAMATUSTA LÖYTYY! Joh. 20:28

• Kolme helmeä
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>RAAMATUSTA LÖYTYY! Joh. 20:28

"Minun Herrani ja Jumalani"

Tämä on ainoa kohta samassa lauseessa, jossa Jeesus on sekä Herra että Jumala.

Tämä johtuu siitä että Jeesus on tässä henki.

Jeesuksen henki on yhtynyt Isän Jumalan henkeen.

Yksinkertaista.

• Ja tämä on Jeesukse Kristuksen uskontunnustus:

Johannes 10
      29 "Minun - I s ä n i, - joka on heidät minulle antanut, on
      s u u r e m p i - k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Johannes 14
      28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä
      I s ä - o n - m i n u a - s u u r e m p i."

Jeesus Kristus, Jumalan poika, on suurempi Athaniosta!

• 6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; TÄSTÄLÄHIN TE TUNNETTE HÄNET, JA TE OLETTE N-Ä-H-N-E-E-T HÄNET." JOH.14

Eikös tämä juurikin todista Jeesuksen Jumaluudesta?

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja SANA OLI JUMALA.

3. Kaikki on saanut syntynsä HÄNEN(SANA,LUPAUS,JEESUS KRISTUS) kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

• jumalan salaisuus
        aselon kirjoitti:

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; TÄSTÄLÄHIN TE TUNNETTE HÄNET, JA TE OLETTE N-Ä-H-N-E-E-T HÄNET." JOH.14

Eikös tämä juurikin todista Jeesuksen Jumaluudesta?

3. Kaikki on saanut syntynsä HÄNEN(SANA,LUPAUS,JEESUS KRISTUS) kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Ei tunnu järki oikein juoksevan monella? Eihän kolminaisuus tarkoita kolmea erillistä osaa, vaan yhden Jumalan komiulotteista esiintuloa!

Ettekö ymmärrä, että yksi apilanlehti on kolmiulotteinen? Se on YKSI lehti, vaikka kolmeen eri osaan muotoutunut? Sanoisko joku; onpas kolme apilanlehteä? Ei. On yksi lehti, kolmiosainen! (Joskus neliapilakin...)

Ettekö ymmärrä, että vesi - on ihan samaa ainetta, vaikka se olisi
        vettä, jäätä, lunta, höyryä, räntää, huurretta. Sama aine, eri
        OLOMUODOISSA!

Samoin,

Jumala - näkymätön Henki - on
        * Ilemestynyt Pojassa, Ihmisen hahmoon,
        * nyt keskellämme Pyhän hengen voimassa...

Ei tässä ole mitään riitelemistä? Yksi kolmena ulottuvuutena, kolme eri ulottuvuutta: Yksi Jumala!

Onhan ihmisolemuskin kolmaosainen: henki, sielu ja ruumis!
        Fyysinen ihminen, sielullinen ihminen, hengellinen ihminen. Kaikki samassa paketissa. ... Tulisko mieleen sanoa, että on "kolme ihmistä", ei? On Kolme eri ulottuvuutta - samassa persoonassa.

No, saahan sitä väitellä. Mutta järkikin on annettu käsittämään asioita.

• raamatusta
        jumalan salaisuus kirjoitti:

Ei tunnu järki oikein juoksevan monella? Eihän kolminaisuus tarkoita kolmea erillistä osaa, vaan yhden Jumalan komiulotteista esiintuloa!

Ettekö ymmärrä, että yksi apilanlehti on kolmiulotteinen? Se on YKSI lehti, vaikka kolmeen eri osaan muotoutunut? Sanoisko joku; onpas kolme apilanlehteä? Ei. On yksi lehti, kolmiosainen! (Joskus neliapilakin...)

OLOMUODOISSA!

Samoin,

Ei tässä ole mitään riitelemistä? Yksi kolmena ulottuvuutena, kolme eri ulottuvuutta: Yksi Jumala!

Fyysinen ihminen, sielullinen ihminen, hengellinen ihminen. Kaikki samassa paketissa. ... Tulisko mieleen sanoa, että on "kolme ihmistä", ei? On Kolme eri ulottuvuutta - samassa persoonassa.

"Ettekö ymmärrä, että vesi - on ihan samaa ainetta, vaikka se olisi
        OLOMUODOISSA!"

Jesajasta

Luku 40:18, 19 ja 25

18. Keneen te siis vertaatte Jumalan ja minkä MUOTOISEKSI hänet kuvaatte?

19. Kuvapatsaanko?

Valaja sen valaa, ja kultaseppä päällystää sen kullalla, sepittää sille hopea ketjut.

25. keneen te siis vertaatte minua?
        Kuka on minun kaltaiseni? Kysyy Pyhä.

luku 46:5

5. Keneen te vertaatte minua, kenen rinnalle minut asetatte, kenen KALTAISENA te minua pidätte, että olisimme tasavertaiset?

• jumalan salaisuus kirjoitti:

OLOMUODOISSA!

Samoin,

>>>Ettekö ymmärrä, että yksi apilanlehti on kolmiulotteinen? Se on YKSI lehti, vaikka kolmeen eri osaan muotoutunut?

• Raamatussa ei ole mitään todisteita jumaluuden kolminaisuudesta.
      Kristiuskon jumala ei olla luojajumala. Raamatun mukaan luoja olisi juutalaisten jumala JHWHW.

Ainoa kolminaisuus voisi olla Jeesusjumala juutalaisjumala JHWHW molempien uskontojen yhteinen Saatanajumala.

Määritelmä on keinotekoinen. Yhtä keinotekoinen on kristinuskon piispainkokousten määritelmät kolmesta mutta silti yhdestä jumalasta.

• VAHVAT TODISTEET!

Jeesus, hänen jumaluutensa
        1Moos.2:3
        1Moos.17:1
        1Moos.32:24
        1Moos.32:25
        1Moos.32:26
        1Moos.32:27
        1Moos.32:28
        1Moos.32:29
        1Moos.32:30
        1Moos.48:15
        1Moos.48:16
        2Moos.23:20
        2Moos.23:21
        Tuom.6:22
        Tuom.6:23
        Tuom.6:24
        Tuom.13:21
        Tuom.13:22
        1Sam.2:2
        Neh.9:6
        Job.19:25
        Job.19:26
        Job.19:27
        Ps.24:7
        Ps.24:10
        Ps.45:6
        Ps.45:7
        Ps.97:9
        Ps.102:24
        Ps.102:25
        Ps.102:26
        Ps.102:27
        Ps.110:1
        Sananl.16:4
        Sananl.30:4
        Saarn.12:14
        Jes.6:1
        Jes.6:2
        Jes.6:3
        Jes.7:14
        Jes.8:13
        Jes.8:14
        Jes.9:6
        Jes.40:3
        Jes.40:9
        Jes.40:10
        Jes.40:11
        Jes.40:28
        Jes.44:6
        Jes.48:12
        Jes.48:13
        Jes.48:14
        Jes.48:15
        Jes.48:16
        Jer.23:5
        Jer.23:6
        Dan.10:17
        Hoos.1:7
        Hoos.12:3
        Hoos.12:4
        Hoos.12:5
        Joel.2:32
        Sak.13:7
        Mal.3:1
        Matt.1:23
        Matt.3:3
        Matt.8:29
        Matt.9:6
        Matt.11:27
        Matt.12:8
        Matt.22:42
        Matt.22:43
        Matt.22:44
        Matt.22:45
        Matt.26:63
        Matt.26:64
        Matt.26:65
        Matt.26:66
        Matt.26:67
        Matt.28:17
        Mark.5:6
        Mark.5:7
        Luuk.4:12
        Luuk.4:33
        Luuk.4:34
        Luuk.7:27
        Luuk.9:43
        Luuk.9:44
        Joh.1:1
        Joh.1:2
        Joh.1:3
        Joh.1:14
        Joh.1:18
        Joh.3:16
        Joh.3:18
        Joh.3:31
        Joh.5:17
        Joh.5:18
        Joh.5:21
        Joh.5:22
        Joh.5:23
        Joh.10:30
        Joh.10:31
        Joh.10:32
        Joh.10:33
        Joh.10:38
        Joh.12:41
        Joh.12:45
        Joh.14:7
        Joh.14:8
        Joh.14:9
        Joh.14:10
        Joh.14:16
        Joh.15:26
        Joh.17:10
        Joh.20:28
        Ap.t.3:14
        Ap.t.7:37
        Ap.t.7:38
        Ap.t.7:39
        Ap.t.10:36
        Ap.t.20:28
        Room.1:7
        Room.9:5
        Room.10:11
        Room.10:12
        Room.10:13
        1Kor.1:2
        1Kor.1:30
        1Kor.4:5
        1Kor.8:6
        1Kor.10:9
        1Kor.15:47
        2Kor.5:10
        Gal.1:1
        Gal.1:3
        Ef.1:2
        Ef.6:23
        Fil.2:6
        Kol.1:16
        Kol.1:17
        1Tess.3:11
        2Tess.2:16
        2Tess.2:17
        1Tim.3:16
        2Tim.4:1
        Tit.2:13
        Hebr.1:3
        Hebr.1:8
        Hebr.1:10
        Hebr.1:11
        Hebr.1:12
        Hebr.13:20
        1Piet.2:8
        1Joh.4:9
        1Joh.5:20
        Ilm.1:5
        Ilm.1:17
        Ilm.17:14
        Ilm.22:13
        Jumala, Luojana
        1Moos.1:1
        1Moos.1:2
        1Moos.1:3
        1Moos.1:4
        1Moos.1:5
        1Moos.1:6
        1Moos.1:7
        1Moos.1:8
        1Moos.1:9
        1Moos.1:10
        1Moos.1:11
        1Moos.1:12
        1Moos.1:13
        1Moos.1:14
        1Moos.1:15
        1Moos.1:16
        1Moos.1:17
        1Moos.1:18
        1Moos.1:19
        1Moos.1:20
        1Moos.1:21
        1Moos.1:22
        1Moos.1:23
        1Moos.1:24
        1Moos.1:25
        1Moos.1:26
        1Moos.1:27
        1Moos.1:28
        1Moos.1:29
        1Moos.1:30
        1Moos.1:31
        1Moos.2:1
        1Moos.2:2
        1Moos.2:4
        1Moos.2:7
        1Moos.5:1
        1Moos.5:2
        1Moos.9:6
        2Moos.4:11
        2Moos.20:11
        5Moos.4:32
        5Moos.32:6
        5Moos.32:15
        5Moos.32:18
        1Sam.2:8
        2Kun.19:15
        1Aik.16:26
        Job.9:8
        Job.9:9
        Job.10:3
        Job.10:8
        Job.10:9
        Job.10:10
        Job.10:11
        Job.10:12
        Job.12:10
        Job.26:7
        Job.26:13
        Job.27:3
        Job.28:26
        Job.28:27
        Job.31:15
        Job.33:4
        Job.34:19
        Job.37:16
        Job.37:18
        Job.38:4
        Job.38:7
        Job.38:8
        Job.38:9
        Job.38:10
        Job.38:36
        Ps.8:3
        Ps.19:1
        Ps.24:1
        Ps.24:2
        Ps.33:6
        Ps.33:7
        Ps.33:9
        Ps.33:15

• VAHVAT TODISTEET!
        VAHVAT TODISTEET! kirjoitti:

Jeesus, hänen jumaluutensa
        1Moos.17:1
        1Moos.32:24
        1Moos.32:25
        1Moos.32:26
        1Moos.32:27
        1Moos.32:28
        1Moos.32:29
        1Moos.32:30
        1Moos.48:15
        1Moos.48:16
        2Moos.23:20
        2Moos.23:21
        Tuom.6:22
        Tuom.6:23
        Tuom.6:24
        Tuom.13:21
        Tuom.13:22
        1Sam.2:2
        Job.19:25
        Job.19:26
        Job.19:27
        Ps.24:7
        Ps.24:10
        Ps.45:6
        Ps.45:7
        Ps.102:24
        Ps.102:26
        Ps.102:27
        Ps.110:1
        Saarn.12:14
        Jes.6:2
        Jes.7:14
        Jes.8:13
        Jes.8:14
        Jes.9:6
        Jes.40:3
        Jes.40:9
        Jes.40:10
        Jes.40:11
        Jes.44:6
        Jes.48:12
        Jes.48:14
        Jes.48:15
        Jes.48:16
        Jer.23:5
        Jer.23:6
        Dan.10:17
        Hoos.1:7
        Hoos.12:3
        Hoos.12:4
        Hoos.12:5
        Joel.2:32
        Sak.13:7
        Mal.3:1
        Matt.1:23
        Matt.3:3
        Matt.8:29
        Matt.9:6
        Matt.11:27
        Matt.12:8
        Matt.22:42
        Matt.22:43
        Matt.22:44
        Matt.22:45
        Matt.26:63
        Matt.26:64
        Matt.26:65
        Matt.26:66
        Matt.26:67
        Matt.28:17
        Mark.5:6
        Mark.5:7
        Luuk.4:12
        Luuk.4:33
        Luuk.4:34
        Luuk.7:27
        Luuk.9:43
        Luuk.9:44
        Joh.1:2
        Joh.1:3
        Joh.1:14
        Joh.1:18
        Joh.3:16
        Joh.3:18
        Joh.3:31
        Joh.5:17
        Joh.5:18
        Joh.5:21
        Joh.5:22
        Joh.5:23
        Joh.10:30
        Joh.10:31
        Joh.10:32
        Joh.10:33
        Joh.10:38
        Joh.12:41
        Joh.12:45
        Joh.14:7
        Joh.14:8
        Joh.14:9
        Joh.14:10
        Joh.14:16
        Joh.15:26
        Joh.20:28
        Ap.t.3:14
        Ap.t.7:37
        Ap.t.7:38
        Ap.t.7:39
        Ap.t.10:36
        Ap.t.20:28
        Room.1:7
        Room.9:5
        Room.10:11
        Room.10:12
        Room.10:13
        1Kor.1:2
        1Kor.1:30
        1Kor.4:5
        1Kor.10:9
        1Kor.15:47
        2Kor.5:10
        Gal.1:1
        Gal.1:3
        Ef.1:2
        Ef.6:23
        Fil.2:6
        Kol.1:16
        Kol.1:17
        1Tess.3:11
        2Tess.2:16
        2Tess.2:17
        1Tim.3:16
        2Tim.4:1
        Tit.2:13
        Hebr.1:8
        Hebr.1:10
        Hebr.1:11
        Hebr.1:12
        Hebr.13:20
        1Piet.2:8
        1Joh.4:9
        1Joh.5:20
        Ilm.1:5
        Ilm.1:17
        Ilm.17:14
        Ilm.22:13
        Jumala, Luojana
        1Moos.1:1
        1Moos.1:2
        1Moos.1:3
        1Moos.1:4
        1Moos.1:5
        1Moos.1:6
        1Moos.1:7
        1Moos.1:8
        1Moos.1:9
        1Moos.1:10
        1Moos.1:11
        1Moos.1:12
        1Moos.1:13
        1Moos.1:14
        1Moos.1:15
        1Moos.1:16
        1Moos.1:17
        1Moos.1:18
        1Moos.1:19
        1Moos.1:20
        1Moos.1:21
        1Moos.1:22
        1Moos.1:23
        1Moos.1:24
        1Moos.1:25
        1Moos.1:26
        1Moos.1:27
        1Moos.1:28
        1Moos.1:29
        1Moos.1:30
        1Moos.1:31
        1Moos.2:1
        1Moos.2:2
        1Moos.2:4
        1Moos.2:7
        1Moos.5:1
        1Moos.5:2
        1Moos.9:6
        2Moos.4:11
        2Moos.20:11
        5Moos.4:32
        5Moos.32:6
        5Moos.32:15
        5Moos.32:18
        1Sam.2:8
        2Kun.19:15
        1Aik.16:26
        Job.9:8
        Job.9:9
        Job.10:3
        Job.10:8
        Job.10:9
        Job.10:10
        Job.10:11
        Job.10:12
        Job.12:10
        Job.26:7
        Job.26:13
        Job.27:3
        Job.28:26
        Job.28:27
        Job.31:15
        Job.33:4
        Job.34:19
        Job.37:16
        Job.37:18
        Job.38:4
        Job.38:7
        Job.38:9
        Job.38:10
        Job.38:36
        Ps.8:3
        Ps.24:1
        Ps.24:2
        Ps.33:6
        Ps.33:7
        Ps.33:15

Ps.65:6
        Ps.74:16
        Ps.74:17
        Ps.78:69
        Ps.86:9
        Ps.89:11
        Ps.89:12
        Ps.89:47
        Ps.90:2
        Ps.94:9
        Ps.95:4
        Ps.95:5
        Ps.95:6
        Ps.100:3
        Ps.103:22
        Ps.104:2
        Ps.104:3
        Ps.104:5
        Ps.104:6
        Ps.104:24
        Ps.104:30
        Ps.119:90
        Ps.121:2
        Ps.124:8
        Ps.136:5
        Ps.136:6
        Ps.136:7
        Ps.136:8
        Ps.136:9
        Ps.139:13
        Ps.146:6
        Ps.148:5
        Ps.148:6
        Ps.149:2
        Sananl.3:19
        Sananl.8:26
        Sananl.8:27
        Sananl.8:28
        Sananl.8:29
        Sananl.20:12
        Sananl.22:2
        Sananl.26:10
        Saarn.3:11
        Saarn.7:29
        Saarn.11:5
        Saarn.12:1
        Jes.17:7
        Jes.37:16
        Jes.40:12
        Jes.40:26
        Jes.42:5
        Jes.43:1
        Jes.43:7
        Jes.43:15
        Jes.44:2
        Jes.44:24
        Jes.45:7
        Jes.45:12
        Jes.45:18
        Jes.51:13
        Jes.51:16
        Jes.64:8
        Jes.66:2
        Jer.5:22
        Jer.10:12
        Jer.10:16
        Jer.27:5
        Jer.31:35
        Jer.32:17
        Jer.33:2
        Jer.51:15
        Jer.51:16
        Dan.5:23
        Aam.4:13
        Aam.5:8
        Aam.9:6
        Joona.1:9
        Sak.12:1
        Mal.2:10
        Mark.10:6
        Mark.13:19
        Ap.t.4:24
        Ap.t.7:50
        Ap.t.14:15
        Ap.t.17:24
        Ap.t.17:25
        Ap.t.17:26
        Ap.t.17:28
        Room.1:20
        Room.11:36
        1Kor.12:18
        1Kor.12:24
        1Kor.12:25
        1Kor.15:38
        2Kor.4:6
        2Kor.5:5
        2Kor.5:18
        Ef.3:9
        1Tim.6:13
        Hebr.1:1
        Hebr.1:2
        Hebr.2:10
        Hebr.3:4
        Hebr.11:3
        Hebr.11:10
        Hebr.12:9
        1Piet.4:19
        Ilm.4:11
        Ilm.10:6
        Ilm.14:7
        Jumala, Hänen voimansa
        2Moos.15:3
        2Moos.15:6
        2Moos.15:7
        2Moos.15:11
        2Moos.15:12
        4Moos.11:23
        4Moos.23:20
        5Moos.3:24
        5Moos.7:21
        5Moos.32:39
        5Moos.33:26
        5Moos.33:27
        Joos.4:24
        1Sam.2:6
        1Sam.2:7
        1Sam.2:10
        1Sam.14:6
        2Sam.22:13
        2Sam.22:16
        1Aik.29:11
        1Aik.29:12
        2Aik.14:11
        2Aik.16:9
        2Aik.20:6
        2Aik.25:8
        2Aik.25:9
        Esra.8:22
        Neh.1:10
        Job.9:4
        Job.9:5
        Job.9:6
        Job.9:7
        Job.9:10
        Job.9:12
        Job.9:13
        Job.9:19
        Job.11:10
        Job.12:14
        Job.12:16
        Job.14:20
        Job.23:13
        Job.26:11
        Job.34:14
        Job.34:15
        Job.36:5
        Job.37:23
        Job.38:1
        Job.40:9
        Job.41:10
        Job.41:11
        Job.42:2
        Ps.21:13
        Ps.29:3
        Ps.29:4
        Ps.29:5
        Ps.46:6
        Ps.62:11
        Ps.65:7
        Ps.66:3
        Ps.66:7
        Ps.68:33
        Ps.74:13
        Ps.74:15
        Ps.76:6
        Ps.76:7
        Ps.77:14
        Ps.77:16
        Ps.77:18
        Ps.78:26
        Ps.79:11
        Ps.89:8
        Ps.89:9
        Ps.89:13
        Ps.90:3
        Ps.93:1
        Ps.93:4
        Ps.97:3
        Ps.97:4
        Ps.97:5
        Ps.104:7
        Ps.104:9
        Ps.104:29
        Ps.104:32
        Ps.106:8
        Ps.107:25

• VAHVAT TODISTEET!
        VAHVAT TODISTEET! kirjoitti:

Ps.74:16
        Ps.74:17
        Ps.78:69
        Ps.86:9
        Ps.89:11
        Ps.89:12
        Ps.89:47
        Ps.90:2
        Ps.94:9
        Ps.95:4
        Ps.95:5
        Ps.95:6
        Ps.100:3
        Ps.103:22
        Ps.104:2
        Ps.104:3
        Ps.104:5
        Ps.104:6
        Ps.104:24
        Ps.119:90
        Ps.121:2
        Ps.124:8
        Ps.136:5
        Ps.136:6
        Ps.136:7
        Ps.136:8
        Ps.136:9
        Ps.139:13
        Ps.146:6
        Ps.148:6
        Ps.149:2
        Sananl.3:19
        Sananl.8:26
        Sananl.8:27
        Sananl.8:28
        Sananl.8:29
        Sananl.20:12
        Sananl.22:2
        Sananl.26:10
        Saarn.3:11
        Saarn.7:29
        Saarn.11:5
        Saarn.12:1
        Jes.17:7
        Jes.37:16
        Jes.42:5
        Jes.43:1
        Jes.43:15
        Jes.44:2
        Jes.44:24
        Jes.45:7
        Jes.45:12
        Jes.45:18
        Jes.51:13
        Jes.51:16
        Jes.64:8
        Jer.10:16
        Jer.31:35
        Jer.33:2
        Jer.51:15
        Jer.51:16
        Dan.5:23
        Aam.5:8
        Joona.1:9
        Sak.12:1
        Mal.2:10
        Mark.10:6
        Mark.13:19
        Ap.t.4:24
        Ap.t.7:50
        Ap.t.14:15
        Ap.t.17:24
        Ap.t.17:25
        Ap.t.17:26
        Ap.t.17:28
        Room.1:20
        1Kor.12:18
        1Kor.12:24
        1Kor.12:25
        1Kor.15:38
        2Kor.4:6
        2Kor.5:5
        2Kor.5:18
        Ef.3:9
        1Tim.6:13
        Hebr.1:1
        Hebr.1:2
        Hebr.2:10
        Hebr.3:4
        Hebr.11:3
        Hebr.11:10
        Hebr.12:9
        1Piet.4:19
        Ilm.10:6
        Ilm.14:7
        Jumala, Hänen voimansa
        2Moos.15:3
        2Moos.15:6
        2Moos.15:7
        2Moos.15:11
        2Moos.15:12
        4Moos.11:23
        4Moos.23:20
        5Moos.3:24
        5Moos.7:21
        5Moos.32:39
        5Moos.33:27
        Joos.4:24
        1Sam.2:6
        1Sam.2:7
        1Sam.2:10
        1Sam.14:6
        2Sam.22:13
        2Sam.22:16
        1Aik.29:11
        1Aik.29:12
        2Aik.14:11
        2Aik.16:9
        2Aik.20:6
        2Aik.25:8
        2Aik.25:9
        Esra.8:22
        Neh.1:10
        Job.9:4
        Job.9:5
        Job.9:6
        Job.9:7
        Job.9:10
        Job.9:12
        Job.9:13
        Job.9:19
        Job.11:10
        Job.12:14
        Job.12:16
        Job.14:20
        Job.23:13
        Job.26:11
        Job.34:14
        Job.34:15
        Job.36:5
        Job.37:23
        Job.38:1
        Job.40:9
        Job.41:10
        Job.41:11
        Job.42:2
        Ps.21:13
        Ps.29:3
        Ps.29:4
        Ps.29:5
        Ps.46:6
        Ps.62:11
        Ps.65:7
        Ps.66:3
        Ps.66:7
        Ps.68:33
        Ps.74:13
        Ps.74:15
        Ps.76:6
        Ps.76:7
        Ps.77:14
        Ps.77:16
        Ps.77:18
        Ps.78:26
        Ps.79:11
        Ps.89:8
        Ps.89:9
        Ps.89:13
        Ps.90:3
        Ps.93:1
        Ps.93:4
        Ps.97:3
        Ps.97:4
        Ps.97:5
        Ps.104:7
        Ps.104:9
        Ps.104:29
        Ps.104:32
        Ps.107:25

Ps.107:29
        Ps.111:6
        Ps.114:7
        Ps.114:8
        Ps.115:3
        Ps.118:16
        Ps.135:6
        Ps.144:5
        Ps.145:6
        Ps.145:16
        Ps.147:5
        Ps.147:16
        Ps.147:18
        Ps.148:8
        Sananl.21:30
        Jes.14:24
        Jes.14:27
        Jes.17:13
        Jes.19:1
        Jes.23:11
        Jes.26:4
        Jes.27:4
        Jes.31:3
        Jes.33:3
        Jes.33:13
        Jes.40:22
        Jes.40:24
        Jes.43:13
        Jes.43:16
        Jes.43:17
        Jes.44:27
        Jes.46:10
        Jes.46:11
        Jes.50:2
        Jes.50:3
        Jes.51:10
        Jes.52:10
        Jes.59:1
        Jes.60:16
        Jes.63:12
        Jer.10:6
        Jer.10:13
        Jer.20:11
        Jer.32:27
        Jer.50:44
        Dan.2:20
        Dan.3:17
        Dan.4:35
        Dan.6:27
        Joel.2:11
        Joel.3:16
        Aam.9:5
        Miika.1:3
        Miika.1:4
        Nah.1:3
        Nah.1:4
        Nah.1:5
        Nah.1:6
        Hab.3:6
        Hab.3:9
        Hab.3:10
        Hab.3:11
        Hab.3:15
        Sak.9:14
        Matt.3:9
        Matt.6:13
        Matt.10:28
        Matt.19:26
        Matt.22:29
        Mark.14:36
        Luuk.1:37
        Luuk.1:49
        Luuk.1:51
        Luuk.11:20
        Room.4:21
        1Kor.6:14
        2Kor.13:4
        Ef.1:19
        Ef.1:20
        Ef.3:20
        Ef.3:21
        Hebr.12:26
        Hebr.12:29
        Jaak.4:12
        1Piet.1:5
        Ilm.11:17
        Ilm.19:1
        Ilm.19:6
        Jumala, Hänen kirkkautensa
        2Moos.3:2
        2Moos.19:18
        2Moos.24:10
        2Moos.24:17
        2Moos.33:20
        2Moos.33:22
        2Moos.34:5
        2Moos.40:34
        2Moos.40:35
        5Moos.10:17
        5Moos.28:58
        5Moos.33:2
        1Kun.19:12
        Job.9:32
        Job.9:33
        Job.13:11
        Job.22:12
        Job.25:3
        Job.35:5
        Job.35:6
        Job.35:7
        Job.37:5
        Job.37:22
        Ps.8:9
        Ps.18:9
        Ps.18:10
        Ps.18:11
        Ps.24:8
        Ps.24:9
        Ps.29:2
        Ps.46:10
        Ps.57:5
        Ps.68:24
        Ps.72:18
        Ps.72:19
        Ps.76:4
        Ps.96:3
        Ps.96:4
        Ps.96:6
        Ps.96:7
        Ps.97:2
        Ps.97:6
        Ps.102:16
        Ps.102:22
        Ps.104:31
        Ps.113:4
        Ps.145:5
        Ps.145:11
        Ps.145:12
        Jes.1:24
        Jes.2:10
        Jes.12:6
        Jes.24:23
        Jes.26:15
        Jes.28:5
        Jes.29:23
        Jes.30:30
        Jes.33:5
        Jes.33:10
        Jes.35:2
        Jes.40:5
        Jes.43:21
        Jes.44:23
        Jes.48:11
        Jes.49:3
        Jes.49:26
        Jes.55:9
        Jes.57:15
        Jes.60:1
        Jes.60:2
        Jes.60:6
        Jes.60:19
        Jes.60:20
        Jes.60:21
        Jes.61:3
        Jes.62:3
        Jes.66:1
        Jes.66:18
        Jer.13:11
        Jer.17:12
        Jer.33:9
        Hes.1:26
        Hes.1:27
        Hes.1:28
        Hes.3:12
        Hes.3:23
        Hes.8:4
        Hes.20:14
        Hes.20:44
        Hes.36:22
        Hes.36:23
        Hes.43:4
        Hes.43:5
        Hab.3:3
        Hab.3:4
        Hab.3:5
        Matt.6:9
        Luuk.2:14
        Joh.8:50
        Joh.12:28
        Joh.13:31
        Joh.14:13
        Joh.17:1
        Ap.t.7:55
        Room.1:23
        2Kor.1:20
        2Kor.4:15
        Ef.1:6
        Ef.1:12
        Ef.1:14
        Ef.2:7
        Fil.1:11
        Fil.2:11
        Fil.4:19
        1Tim.6:15
        1Tim.6:16
        Hebr.12:18
        Hebr.12:19
        Hebr.12:20
        Hebr.12:21
        Juud.1:25
        Ilm.15:8
        Ilm.21:10
        Ilm.21:11
        Ilm.21:23
        EIKÄ LOPU TÄHÄN!OLI ALKUA VAAN!

• VAHVAT TODISTEET! kirjoitti:

Ps.107:29
        Ps.111:6
        Ps.114:7
        Ps.114:8
        Ps.115:3
        Ps.118:16
        Ps.135:6
        Ps.144:5
        Ps.145:6
        Ps.145:16
        Ps.147:5
        Ps.147:16
        Ps.147:18
        Ps.148:8
        Sananl.21:30
        Jes.14:24
        Jes.14:27
        Jes.17:13
        Jes.19:1
        Jes.23:11
        Jes.26:4
        Jes.27:4
        Jes.31:3
        Jes.33:3
        Jes.33:13
        Jes.40:22
        Jes.40:24
        Jes.43:13
        Jes.43:16
        Jes.43:17
        Jes.44:27
        Jes.46:10
        Jes.46:11
        Jes.50:2
        Jes.50:3
        Jes.51:10
        Jes.59:1
        Jes.60:16
        Jer.10:6
        Jer.10:13
        Jer.20:11
        Jer.32:27
        Jer.50:44
        Dan.2:20
        Dan.3:17
        Dan.4:35
        Dan.6:27
        Joel.2:11
        Joel.3:16
        Aam.9:5
        Miika.1:3
        Miika.1:4
        Nah.1:3
        Nah.1:4
        Nah.1:5
        Nah.1:6
        Hab.3:6
        Hab.3:9
        Hab.3:10
        Hab.3:11
        Hab.3:15
        Sak.9:14
        Matt.3:9
        Matt.6:13
        Matt.10:28
        Matt.19:26
        Matt.22:29
        Mark.14:36
        Luuk.1:37
        Luuk.1:49
        Luuk.1:51
        Luuk.11:20
        Room.4:21
        1Kor.6:14
        2Kor.13:4
        Ef.1:19
        Ef.1:20
        Ef.3:20
        Hebr.12:26
        Hebr.12:29
        Jaak.4:12
        1Piet.1:5
        Ilm.11:17
        Ilm.19:1
        Ilm.19:6
        Jumala, Hänen kirkkautensa
        2Moos.3:2
        2Moos.19:18
        2Moos.24:10
        2Moos.24:17
        2Moos.33:20
        2Moos.33:22
        2Moos.34:5
        2Moos.40:34
        2Moos.40:35
        5Moos.10:17
        5Moos.28:58
        5Moos.33:2
        1Kun.19:12
        Job.9:32
        Job.9:33
        Job.13:11
        Job.22:12
        Job.25:3
        Job.35:5
        Job.35:6
        Job.35:7
        Job.37:5
        Job.37:22
        Ps.8:9
        Ps.18:9
        Ps.18:10
        Ps.18:11
        Ps.24:8
        Ps.24:9
        Ps.29:2
        Ps.46:10
        Ps.57:5
        Ps.68:24
        Ps.72:18
        Ps.72:19
        Ps.76:4
        Ps.96:3
        Ps.96:4
        Ps.96:6
        Ps.96:7
        Ps.97:2
        Ps.97:6
        Ps.102:16
        Ps.102:22
        Ps.104:31
        Ps.113:4
        Ps.145:5
        Ps.145:11
        Ps.145:12
        Jes.1:24
        Jes.2:10
        Jes.12:6
        Jes.24:23
        Jes.26:15
        Jes.28:5
        Jes.29:23
        Jes.30:30
        Jes.33:5
        Jes.33:10
        Jes.35:2
        Jes.40:5
        Jes.43:21
        Jes.44:23
        Jes.48:11
        Jes.49:3
        Jes.49:26
        Jes.55:9
        Jes.57:15
        Jes.60:1
        Jes.60:2
        Jes.60:6
        Jes.60:19
        Jes.60:20
        Jes.60:21
        Jes.61:3
        Jes.62:3
        Jes.66:1
        Jes.66:18
        Jer.13:11
        Jer.17:12
        Jer.33:9
        Hes.1:26
        Hes.1:27
        Hes.1:28
        Hes.3:12
        Hes.3:23
        Hes.8:4
        Hes.20:14
        Hes.20:44
        Hes.36:22
        Hes.36:23
        Hes.43:4
        Hes.43:5
        Hab.3:3
        Hab.3:4
        Hab.3:5
        Matt.6:9
        Luuk.2:14
        Joh.8:50
        Joh.12:28
        Joh.13:31
        Joh.14:13
        Joh.17:1
        Ap.t.7:55
        Room.1:23
        2Kor.1:20
        2Kor.4:15
        Ef.1:6
        Ef.1:12
        Ef.1:14
        Ef.2:7
        Fil.1:11
        Fil.2:11
        Fil.4:19
        1Tim.6:15
        1Tim.6:16
        Hebr.12:18
        Hebr.12:19
        Hebr.12:20
        Hebr.12:21
        Juud.1:25
        Ilm.15:8
        Ilm.21:10
        Ilm.21:11
        Ilm.21:23
        EIKÄ LOPU TÄHÄN!OLI ALKUA VAAN!

Niin, pitkä on lista, mutta nuo todisteet eivät tee Jeesuksesta Jumalaa. Miksei ? Koska Hän ei ole Jumala.

• >>>Raamatun mukaan luoja olisi juutalaisten jumala JHWHW.

• puhutteko oikein?

Jobista

luku 42:7 ja 8

7. Puhuttuaan Jobille nämä sanat Herra sanoi teemanilaiselle Elifaalle: Minun vihani on syttynyt sinua ja kahta ystävääsi kohtaan, KOSKA ETTE OLE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, niin kuin palvelijani Job.

8. Ottakaa siis 7 mullikkaa ja 7 pässiä menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä HÄPEÄLLISEEN RANGAISTUKSEEN SIITÄ, ETTÄ ETTETTE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, kuten palvelijani Job.

Jaakobun kirjeestä

Luku 3:1

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

Pietarin 1 kirjeestä

Luku 4:17

17. aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta. Jos se ensiksi alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät usko evankeliumia ja ole sille kuuliaisia.

Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:6 ja 7

6. Jotkut ovat eksyneet näistä pois harrastamaan turhia jaarituksia.

7. he haluavat olla lain opettajia, vaika eivät YMMÄRRÄ, mitä puhuvat ja mitä VÄITTÄVÄT varmaksi.

• usko vai järki?

"Mutta järkikin on annettu käsittämään asioita."

2.kor.10:5

5. Me hajotamme kaikki JÄRJEN päätelmät ja jokaisen varustuksen, mikä korotetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Gal.1:16

16. ilmaista Poikansa minussa, että minä kansojen keskuudessa julistaisin evankeliumia Hänestä, minä en alkuukaan kysynyt neuvoa inhimilliseltä MIELELTÄNI.

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

Hebr.11:1 ja 2

1. USKO on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, vakaumus asioista, jotka eivät näy.

3. USKOLLA, me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla, nin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyvästä.

• adce

Kolmiossa on kolme kulmaa silti on vain yksi kolmio.

17. Ja kun he näkivät hänet, niin he KUMARTAEN RUKOILIVAT häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä ISÄN ja POJAN ja PYHÄN HENGEN NIMEEN
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      ------------------------
      8. Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
      9. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; KUMARTAEN RUKOILE JUMALAA".

• Uudessa Testamentissa ei ole yhtään ainoata kastetapausta jossa ketään olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan kaste tapahtui aina Jeesuksen nimessä (Apt.2:38, 8:16, 10:48, 19:5).

Monet pitävätkin tämän takia jaetta epäluotettavana, sillä kaikki edellämainitut Jeesuksen nimeen kastamiset olivat sen jälkeen kun Jeesus oli jo sanonut nuo sanat ja noussut taivaaseen. Tässä eräs lainaus pastori Marko Lindin kirjoituksesta:

"Eräässä vanhassa Brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Jeesuksen nimeen, mutta ME, ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, MUUTIMME TÄMÄN NIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA v.325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

• adce
        ekivaari kirjoitti:

Uudessa Testamentissa ei ole yhtään ainoata kastetapausta jossa ketään olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan kaste tapahtui aina Jeesuksen nimessä (Apt.2:38, 8:16, 10:48, 19:5).

Monet pitävätkin tämän takia jaetta epäluotettavana, sillä kaikki edellämainitut Jeesuksen nimeen kastamiset olivat sen jälkeen kun Jeesus oli jo sanonut nuo sanat ja noussut taivaaseen. Tässä eräs lainaus pastori Marko Lindin kirjoituksesta:

"Eräässä vanhassa Brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Jeesuksen nimeen, mutta ME, ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, MUUTIMME TÄMÄN NIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA v.325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

Monet pitävät koko Raamattua epäluotettavana. Itselleni se on Jumalan sanaa ja tuolla sinun metodillasi koko Raamattu voi olla teidän roomalaiskatollisten sotkema. Jos osa on epäluotettavaa niin miksi uskoa mitään? Minä uskon vaikka siellä lukisi että Jeesus lensi lentokoneella nasaretista galileaan. Jumalan sana on muuttumaton niin kuin on kirjoitettu. Toki löytyy muutamia käännös virheitä mutta, ne eivät muuta evankeliumia. Ja niihinkin muutamaan käänösvirheeseen saa nopeasti vastauksen alkukielestä.

• aglius

Koko aihepiiri on niin snteettisen synteettinen kuin olla voi, eikä sillä ole minkäänlaista merkitystä todellisen evankeliumin ilosanoman kanssa.

Muutamat haluavat kinata sanoista, ja jopa melkein perustaa oman seutrakunnan kun nyt niin pitää olal moniyhteistä että pihakivikin on melkein jumalayhteistä yhteistä, autokin kuuluu varmaan jumalayhteyteen !

Kysytään sitten perillä miten teillä oli vastuut jaettu Isän Jumalan Pojan ja Pyhän Hengen välillä, täällä se ei tällä foorumilla selviä.

• aglius

Paavali jos tulis täällä käymään, han potkaisis pihalle kaikki neropatit joilal on päätehtävä nujertaa Jeesuksen Jumaluutta ja selttää sitä ja tätä sinne tänne aamusta iltaan.

• "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa", eikä vain rajoitetusti kolmessa:

Roomalaiskirje 3
      30 "koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."

Galatalaiskirje 3:20
      "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi."

Jaakobin kirje 2
      19 "Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."

• Kerros ekivaari:

-Jos Jeesus Kristus ei ole Jumala niin mikä hän on? Ihminen?

-Mitä kaikkea Jeesus Kristus on sinulle?

-Mikä on Raamatun sanoma lyhyesti, kannesta kanteen?

-Miltä Jeesus pelasti sinut?

Olisin kiitollinen jos voisit vastata jokaiseen.

• Kommentti. Raamattu kertoo kuka on Jeesus. Miksi talkkaat sellaista, joka on itsestään selvyys. Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, muttei Jumala.

• En kylläkään kysynyt sinulta. Eikä minulle Jeesus ole itsestään selvyys mutta, vastaa nyt toki sitten noihin kolmeenkin kysymykseen.

-Mikä on Raamatun sanoma lyhyesti, kannesta kanteen? Sanoit:Raamattu kertoo kuka on Jeesus.

• raamatusta
        aselon kirjoitti:

En kylläkään kysynyt sinulta. Eikä minulle Jeesus ole itsestään selvyys mutta, vastaa nyt toki sitten noihin kolmeenkin kysymykseen.

-Mikä on Raamatun sanoma lyhyesti, kannesta kanteen? Sanoit:Raamattu kertoo kuka on Jeesus.

tässä sulle vastaus

Johanneksen evankelumista

Luku 12:44

44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.

Apostolien teoista

Luku 7:55 ja 56

55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

Johanneksen toisesta kirjeestä

9-11

9.Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, HÄNELLÄ EI OLE JUMALAA.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä ISÄ ETTÄ POIKA.

10.Joka tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11.joka lausuu hänet tervetulleeksi joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudellaan petti Eevan, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

4. JOS JOKU TULEE LUOKSENNE JA SAARNAA TOISTA JEESUSTA KUIN MEIDÄN SAARNAAMAMME, TAI JOS SAATTE ERI HENGEN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE OTTANEET VASTAAN, SELLAISTA TE HYVIN SUVAITSETTE.

Psalmi 110:1

1. Daavidin psalmi

HERRA SANOI MINUN HERRALLENI: Istu minun oikealle puolelle, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alle.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 1:5, 8-10

5. Kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin? ja taas. Minä olen oleva hänen ISÄNSÄ ja hän on oleva minun POIKANI.

8. POJASTA taas: JUMALA, sinun valtakuntasi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden JUMALA, SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

10. Vielä: SINÄ HERRA OLET ALUSSA PERUSTANUT MAAN JA TAIVAAT OVAT SINUN KÄTTESI TEKOJA.

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:4

4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. Se kallio oli KRISTUS

Johanneksen evankeliumista

luku 10:34

34. Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

Psalmit 82

6. Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

7. kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

Joh. 20:28

2 mooseksen kirja

Luku 7:1

1. Herra sanoi: Moosekselle: Minä asetan sinut JUMALAKSI faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

paavalin kirjeestä filippiläisille

Luku 2:5-11

5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesusksella

6. Vaikka hänellä oli JUMALAN MUOTO, HÄN EI PITÄNYT VOITTAMANAAN ETUNA OLLA JUMALAN VERTAINEN.

7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ELÄEN IHMISENÄ IHMISTEN JOUKOSSA.

8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristikuolemaan saakka.

9. Sen tähden onkin JUMALA YLENTÄNYT HÄNET korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

10. Kaikkien polvien, sekä taivaissa että maan päällä ja maan alla olevien, on siksi notkistuttava Jeesuksen nimeen.

11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

paavalin kirjeestä Kolossalaisille

Luku 2:9

9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu JUMALAUUDEN koko täyteys ruumiilisesti.

• raaamatusta
        raamatusta kirjoitti:

tässä sulle vastaus

Johanneksen evankelumista

Luku 12:44

44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.

Apostolien teoista

Luku 7:55 ja 56

55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

9-11

9.Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, HÄNELLÄ EI OLE JUMALAA.

10.Joka tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11.joka lausuu hänet tervetulleeksi joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että kuten käärme kavaluudellaan petti Eevan, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

4. JOS JOKU TULEE LUOKSENNE JA SAARNAA TOISTA JEESUSTA KUIN MEIDÄN SAARNAAMAMME, TAI JOS SAATTE ERI HENGEN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE OTTANEET VASTAAN, SELLAISTA TE HYVIN SUVAITSETTE.

Psalmi 110:1

1. Daavidin psalmi

HERRA SANOI MINUN HERRALLENI: Istu minun oikealle puolelle, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alle.

Kirjeestä Hebrealaisille

5. Kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin? ja taas. Minä olen oleva hänen ISÄNSÄ ja hän on oleva minun POIKANI.

8. POJASTA taas: JUMALA, sinun valtakuntasi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden JUMALA, SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

10. Vielä: SINÄ HERRA OLET ALUSSA PERUSTANUT MAAN JA TAIVAAT OVAT SINUN KÄTTESI TEKOJA.

Luku 10:4

4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. Se kallio oli KRISTUS

34. Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

Psalmit 82

7. kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

2 mooseksen kirja

1. Herra sanoi: Moosekselle: Minä asetan sinut JUMALAKSI faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

paavalin kirjeestä filippiläisille

Luku 2:5-11

5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesusksella

6. Vaikka hänellä oli JUMALAN MUOTO, HÄN EI PITÄNYT VOITTAMANAAN ETUNA OLLA JUMALAN VERTAINEN.

7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ELÄEN IHMISENÄ IHMISTEN JOUKOSSA.

8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristikuolemaan saakka.

9. Sen tähden onkin JUMALA YLENTÄNYT HÄNET korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

10. Kaikkien polvien, sekä taivaissa että maan päällä ja maan alla olevien, on siksi notkistuttava Jeesuksen nimeen.

11. Jokaisen kielen on tunnustettava ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra

paavalin kirjeestä Kolossalaisille

Luku 2:9

9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu JUMALAUUDEN koko täyteys ruumiilisesti.

Sanan laskuista

Luku 8:22-31

22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, MINÄ synnyin,

26. Kun HÄN ei ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkujakaan.

27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

28. Kun HÄN vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman.

29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
        HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

31. Ihaillen HÄNEN maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

9:15 ja 24

15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

Luku 2:7 ja 9

7. Sinä asetit Hänet vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi, [mutta sitten] seppelöit hänet kirkkaudella ja kunnialla, alistettuasi kaiken hänen jalkojensa alle.

9. Hänet, Jeesuksen, joka vähäksi aikaa oli asetettu ENKELEITÄ ALEMMAKSI,
        me näemme kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien puolesta maistanut kuolemaa.

Luku 15:27 ja 28

27. Jumala on näet alistanut kaiken Kristuksen jalkojen alle. Kun hän sanoo että kaikki on alistettu, niin tietenkään EI OLE ALISTETTU JUMALA, joka on alistanut kaiken hänen valtaansa.

28. kun kaikki on tulut alistetuksi Pojan valtaa, sitten itse Poikakin ALISTUU HÄNEN VALTAANSA, joka on alistanut kaiken hänen valtaansa, että Jumala olisi kaikki kaikessa.

Kirjeestä hebrealaisille

Luku 12:23 ja 24

23. ja taivaissa kirjoitettujen esikoisten luo seurakunnan luo, Tuomarin luo, JOKA ON KAIKKIEN JUMALA, täydelliseksi tulleiden vanhurskaiden luo,

24. UUDEN LIITON VÄLIMIEHEN JEESUKSEN LUO, joka puhuu parempaa kuin Aabelin ver.

1.Pietarin kirje:

1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

Paavalin kirjeestä kolossalaisille

Luku 1:15-17

15. Hän on näkymätön JUMALAN KUVA, ESIKOINEN ennen kaikkea luomakuntaa.

16. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päälläm näkyävt ja näkymättömät, olkootpa ne valtaisuimia, hallituksia tao valtoja, kaikki on LUOTU hänen kauttaan ja häneen.

17. Hän on ennen kaikkia ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

• raamatusta
        raaamatusta kirjoitti:

Sanan laskuista

22. MINÄ olin Herran omana, hänen tiensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua.

23. Iäisyydestä MINUT on asetettu olemaan alusta asti, ennen kuin maata olikaan.

24. Ennen kuin syvyyksiä oli, MINÄ synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

27. Kun HÄN valmisti valmisi taivaat, MINÄ olin siinä, kun hän veti rajan syvyyden pinnalle,

29. Kun HÄN asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään [rajoja], kun HÄN vahvisti maan perustukset

30. silloin MINÄ olin HÄNEN RINNALLAAN TYÖMESTARINA, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 5:5,7 ja 8 / 9:15 ja24

5. Siten ei Krisutskaan itse korottanut itseään ylimmäisen papin arvoon. sen teki Hän, joka sanoi: hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi.

kuka on tämä ketä Jeesus rukoili pelastuakseen kuolemasta?
        jos Jeesus olisi Jumala ja tullut maan päälle niin kuka olisi taivaassa vastaan ottamassa Jeesuksen rukouksia ja pelastamassa Jeesuksen kuolemasta?
        miten Jeesus voisi pelastaa itsensä kuolemasta jos olisi Jumala?

9:15 ja 24

15. Kristus on tullut uuden liiton välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.

24. Kristus ei mennyt ihmiskäsin tehtyyn kaikkenin pyhimpään, mikä on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolesta.

Luku 2:7 ja 9

7. Sinä asetit Hänet vähäksi aikaa enkeleitä alemmaksi, [mutta sitten] seppelöit hänet kirkkaudella ja kunnialla, alistettuasi kaiken hänen jalkojensa alle.

9. Hänet, Jeesuksen, joka vähäksi aikaa oli asetettu ENKELEITÄ ALEMMAKSI,
        me näemme kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien puolesta maistanut kuolemaa.

Luku 15:27 ja 28

27. Jumala on näet alistanut kaiken Kristuksen jalkojen alle. Kun hän sanoo että kaikki on alistettu, niin tietenkään EI OLE ALISTETTU JUMALA, joka on alistanut kaiken hänen valtaansa.

28. kun kaikki on tulut alistetuksi Pojan valtaa, sitten itse Poikakin ALISTUU HÄNEN VALTAANSA, joka on alistanut kaiken hänen valtaansa, että Jumala olisi kaikki kaikessa.

Kirjeestä hebrealaisille

Luku 12:23 ja 24

23. ja taivaissa kirjoitettujen esikoisten luo seurakunnan luo, Tuomarin luo, JOKA ON KAIKKIEN JUMALA, täydelliseksi tulleiden vanhurskaiden luo,

24. UUDEN LIITON VÄLIMIEHEN JEESUKSEN LUO, joka puhuu parempaa kuin Aabelin ver.

1.Pietarin kirje:

1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

Luku 1:15-17

15. Hän on näkymätön JUMALAN KUVA, ESIKOINEN ennen kaikkea luomakuntaa.

16. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päälläm näkyävt ja näkymättömät, olkootpa ne valtaisuimia, hallituksia tao valtoja, kaikki on LUOTU hänen kauttaan ja häneen.

17. Hän on ennen kaikkia ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 7:21-27

21. Jeesus on taas tullut papiksi hänestä vannotulla valalla, Hänen asettamanaan, joka sanoi hänelle: Herra on vannonut eikä ole katuva: Sinä olet pappi iäti.

25. Sen tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan lähestyvät Jumalaa, koska hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

Luku 8:1

1. Sanotun pääkohta on tämän: MEILLÄ ON YLIMMÄINEN PAPPI, JOKA ISTUU MAJESTEETIN OIKEALLA PUOLELLA TAIVAISSA.

Luku 1:20 ja 22

20. Tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, Jumala sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

22. Mutta nyt hän on SOVITTANUT TEIDÄT POIKANSA LIHAN RUUMIISSA KUOLEMAN KAUTTA, asettaakseen teidät pyhinä ja moitteettomina eteensä

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 3:12

12. Minä teen voittajasta pylvään Jumalan temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalan kaupungin nimen, uuden Jeruselmin, joka laskeutuu alas taivaasta JUMALANI LUOTA, ja oman uuden nimeni.

Joh.Ilm.5:6 ja 7

6. minä näin, että VALTAISTUIMEN ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.

7. Hän tuli ja otti kirjan VALTAISUIMELLA istuvan oikeasta kädestä.

Matt.28:18

18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

1.kor.15:24 ja 25

24. Sen jälkeen tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

25. Sillä hänen on hallittava "siihen asti,
        kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

Joh.Ilm.3:21

Luku 3:21

21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN

luku 8:6

6. Meillä on kuitenkin vain YKSI Jumala, ISÄ, josta kaikki on, ja me häneen, ja YKSI HERRA, Jeeusus Kristus, jonka kautta kaikki on LUOTU, myös me hänen kauttaan.

Paavalin kirjeestä galatalaisille

Luku 3:20

20. Eihän VÄLIMIES ole yhtä varten, mutta JUMALA ON YKSI.

Paavalin kirjeestä Efesolaisille

Luku 4:4-6

4. Onhan [seurakunta] ruumis YKSI ja HENKI YKSI, niin te olette kutsututkin YHTEEN ja samaan toivoon, jonka kutsumuksessanne saitte.

5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,

6. Yksi Jumala, KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikessa.

Paavalin 1 kirjeestä Korinttolaisille

Luku 11:3

3. Minä tahdon tietävän, että Kristus on jokaisen miehen pää, ja JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ.

Luku 3:23

23. Mutta te olette Kristuksen, ja KRISTUS ON JUMALAN.

Jaakobin kirjeestä

Luku 2:19

19. Sinä uskot että Jumala on YKSI.
        Siinä teet oikein. RIIVAAJATKIN sen USKOVAT ja vapisevat

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Kirjeestä Hebrealaisille

21. Jeesus on taas tullut papiksi hänestä vannotulla valalla, Hänen asettamanaan, joka sanoi hänelle: Herra on vannonut eikä ole katuva: Sinä olet pappi iäti.

25. Sen tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan lähestyvät Jumalaa, koska hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

1. Sanotun pääkohta on tämän: MEILLÄ ON YLIMMÄINEN PAPPI, JOKA ISTUU MAJESTEETIN OIKEALLA PUOLELLA TAIVAISSA.

20. Tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, Jumala sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

22. Mutta nyt hän on SOVITTANUT TEIDÄT POIKANSA LIHAN RUUMIISSA KUOLEMAN KAUTTA, asettaakseen teidät pyhinä ja moitteettomina eteensä

12. Minä teen voittajasta pylvään Jumalan temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalan kaupungin nimen, uuden Jeruselmin, joka laskeutuu alas taivaasta JUMALANI LUOTA, ja oman uuden nimeni.

6. minä näin, että VALTAISTUIMEN ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.

18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

24. Sen jälkeen tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN

6. Meillä on kuitenkin vain YKSI Jumala, ISÄ, josta kaikki on, ja me häneen, ja YKSI HERRA, Jeeusus Kristus, jonka kautta kaikki on LUOTU, myös me hänen kauttaan.

4. Onhan [seurakunta] ruumis YKSI ja HENKI YKSI, niin te olette kutsututkin YHTEEN ja samaan toivoon, jonka kutsumuksessanne saitte.

6. Yksi Jumala, KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikessa.

3. Minä tahdon tietävän, että Kristus on jokaisen miehen pää, ja JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ.

Jaakobin kirjeestä

yksi kohta jäi avaamatta!

Kirjeestä Hebrealaisille

Psalmit 82

2 mooseksen kirja

Sanan laskuista

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 5:7

7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia Hänelle, joka voi PELASTAA HÄNET kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.

• adce
        raamatusta kirjoitti:

Kirjeestä Hebrealaisille

Jaakobin kirjeestä

Et nyt oikeen ymmärrä. Kukaan ei ole puhunut kolmesta Jumalasta vaan yhdestä jossa on kolme persoonaa. Edelleen niin kuin kolmio jossa on kolme kulmaa mutta, se on silti kolmio.

• raamatusta
        adce kirjoitti:

Et nyt oikeen ymmärrä. Kukaan ei ole puhunut kolmesta Jumalasta vaan yhdestä jossa on kolme persoonaa. Edelleen niin kuin kolmio jossa on kolme kulmaa mutta, se on silti kolmio.

2.kor.10:5

5. Me hajotamme kaikki JÄRJEN päätelmät ja jokaisen varustuksen, mikä korotetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Gal.1:16

16. ilmaista Poikansa minussa, että minä kansojen keskuudessa julistaisin evankeliumia Hänestä, minä en alkuukaan kysynyt neuvoa inhimilliseltä MIELELTÄNI.

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

Hebr.11:1 ja 2

1. USKO on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, vakaumus asioista, jotka eivät näy.

3. USKOLLA, me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla, nin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyvästä.

Luku 4:6

6. Tämän olen, veljet, teidän tähtenne sovittanut itseeni ja Apollokseen, että meistä oppisitte tämän: EI YLI SEN MITÄ ON KIRJOITETTU, ettette PÖYHKEILLEN asettuisi kuka kenenkin puolelle toista vastaan.

luku 1:10

10. Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä kehotan teitä veljet että kaikki olisitte pyheessa yksimielisiä, ja ettei teillä olisi erimielisiin ryhmiin jakaantumisia, vaan teillä olisi sama mieli ja ajatustapa.

Luku 11:16

16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, ettei meillä ole sellaista tapaa, eikä Jumalan seurakunnalla.

Paavalin kirjeestä Tiitukselle

Luku :10

10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.

9

Jobista

luku 42:7 ja 8

7. Puhuttuaan Jobille nämä sanat Herra sanoi teemanilaiselle Elifaalle: Minun vihani on syttynyt sinua ja kahta ystävääsi kohtaan, KOSKA ETTE OLE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, niin kuin palvelijani Job.

8. Ottakaa siis 7 mullikkaa ja 7 pässiä menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä HÄPEÄLLISEEN RANGAISTUKSEEN SIITÄ, ETTÄ ETTETTE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, kuten palvelijani Job.

Jaakobun kirjeestä

Luku 3:1

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

Pietarin 1 kirjeestä

Luku 4:17

17. aika on tuomion alkaa JUMLAN HUONEESTA. Jos se ensiksi alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät usko evankeliumia ja ole sille kuuliaisia.

Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:6 ja 7

6. Jotkut ovat EKSYNEET näistä pois harrastamaan turhia jaarituksia.

7. he haluavat olla lain opettajia, vaika eivät YMMÄRRÄ, mitä puhuvat ja mitä VÄITTÄVÄT varmaksi.

• ~~siivetön~~

En ole itse seurannut hirveästi tätä keskutelua, onko Jeeus = Jumala, koska mielestäni asia on niin yksinkertainen ja selvä, että en edes ymmärrä, miten tästä voidaan ja kannattaa vääntää päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen
      ja voi olla, että tämäkin jae on jo käsitelty (selitetty itselleen sopivaksi) monelle kertaa, mutta kun pyysin jossain elämäni vaiheessa Jumalaa antamaan jotain yksinkertaista ja selkeää, mikä todistaa totuuden, aukesi tämä jae eteeni.

Toki nostan hattua niille, jotka jaksavat olla pitämässä kyseisessä asiassa totuutta yllä, mutta täysin yksinkertainenhan tuo totuus on, joten jos joku ei sitä tajua, ei kai silloin enää ole kyse ollenkaan ymmärtämisestä, vaan ihan jostain muusta.

Itselleni Raamattu avaa tuon asian mielestäni jo tässä jakeessa, jossa Jesaja ennustaa Jeesuksen syntymästä ja tämä aukesi eteeni tilanteessa, josta tuossa edellä kerron:
      >>>>>
      Jes. 9:5
      "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka harteilla on Herraus, ja Hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä ja Rauhan Ruhtinas."

• Eipä todellakaan tarvitse venyttää eikä vanuttaa. Jos uskot Jeesukseen, niin vastaa kuka on Jeesuksenkin Jumala?

• ~~siivetön~~
        lappix kirjoitti:

Eipä todellakaan tarvitse venyttää eikä vanuttaa. Jos uskot Jeesukseen, niin vastaa kuka on Jeesuksenkin Jumala?

Etkö siis todellakaan ymmärtänyt?

Mihin..

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka harteilla on Herraus, ja Hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä ja Rauhan Ruhtinas."

...tarvitsee jotain muuta jumalaa?

• >>>Jes. 9:5

• jumalan_pete kirjoitti:

>>>Jes. 9:5

Oletkos jumalan_pete pohtinut, miksi Jeesus täytyi saada vallan Jumalalta, jos Hän kerran itsekin oli jumala?

• lappix kirjoitti:

Oletkos jumalan_pete pohtinut, miksi Jeesus täytyi saada vallan Jumalalta, jos Hän kerran itsekin oli jumala?

Lappix: Jeesus oli/on "niin sanottu" Jumala, mutta hän ei ole Jumala samassa merkityksessä kuin hänen Isänsä, joka on "ainoa (monos) totinen Jumala" (Joh.17:3). Hän on ainoastaan niin sanottu Jumala. Eikä hän ole sama Jumala kuin hänen Isänsä.

"Sillä vaikka olisikin NIIN SANOTTUJA JUMALIA, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA (tarkoittaa: mahtavia ja voimallisia enkeleitä, ihmisiä ja demoneja) ja herroja, niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, JA YKSI HERRA, JEESUS KRISTUS, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa" (1.Kor.8:5,6).

Hänen täytyi saada vallan Isältä (ainoalta totiselta Jumalalta) koska hän oli ainut joka pystyi antamaan sen hänelle. Nyt oli tietenkin kysymys siitä vallasta jonka kautta Jumala teki hänestä Kristuksen.

>>>Oletkos jumalan_pete pohtinut, miksi Jeesus täytyi saada vallan Jumalalta, jos Hän kerran itsekin oli jumala?

• """" -Jos Jeesus Kristus ei ole Jumala niin mikä hän on? Ihminen?

-Miltä Jeesus pelasti sinut?

Lisätään vielä kysymys: Onko Jeesus Kristus Jumalan ainokainen poika ""

Raamatun VT on kertomusta israelilaisten historiasta, vanhan liiton säädöksistä israelilaisille.
      Uusi liitto alkoi Golgatalla, ja se mahdollisti pelastuksen myös pakanakansoille.

Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumala Poika, joka tuli ihmisen Pojaksi maan päälle.

Ei Jeesus automaattisesti pelasta ketään, mutta uskomalla Häneen ja Hänen sanaansa ihminen saa toivon iankaikkisesta elämästä, eikä joudu kadotukseen

Jeesus on nimenomaan Jumalan ainokainen Poika, muttei Jumala, vaan Jumalan Poika.

• Sanoit:Raamatun VT on kertomusta israelilaisten historiasta, vanhan liiton säädöksistä israelilaisille.
        Uusi liitto alkoi Golgatalla, ja se mahdollisti pelastuksen myös pakanakansoille.

• aselon kirjoitti:

Sanoit:Raamatun VT on kertomusta israelilaisten historiasta, vanhan liiton säädöksistä israelilaisille.

Kyllä minä vastasin aivan riittävästi, muttei turhan jankuttajalle kelpaa.

• lappix kirjoitti:

Kyllä minä vastasin aivan riittävästi, muttei turhan jankuttajalle kelpaa.

Miksi kiertelet ja kaartelet? Suoraan kysymykseen suora vastaus. En olisi alunperinkään joutunut jankuttamaan jos olisit vaan vastannut suoraan. Esimerkiksi kysyn, mikä on lempi värisi? Niin rupeat luoettelemaan mitä värejä on. Vastauksesi olivat tämän kaltaisia jotka mielestäni selitin selvästi miksi ne eivät ole kelpo vastauksia. Sanot näitä kysymyksiä turhiksi eikös sana sano että:

15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Noilla vastauksilla jätät kysyjät kuin nallit kalliolle. Vielä kerran toivoisin että vastaisit minulle suoraan näihin kysymyksiin, muista että kukaan ei pakota.

• aselon kirjoitti:

Miksi kiertelet ja kaartelet? Suoraan kysymykseen suora vastaus. En olisi alunperinkään joutunut jankuttamaan jos olisit vaan vastannut suoraan. Esimerkiksi kysyn, mikä on lempi värisi? Niin rupeat luoettelemaan mitä värejä on. Vastauksesi olivat tämän kaltaisia jotka mielestäni selitin selvästi miksi ne eivät ole kelpo vastauksia. Sanot näitä kysymyksiä turhiksi eikös sana sano että:

15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Noilla vastauksilla jätät kysyjät kuin nallit kalliolle. Vielä kerran toivoisin että vastaisit minulle suoraan näihin kysymyksiin, muista että kukaan ei pakota.

Se oli vastaukseni eikä se siitä muutu. Jos haluat esittää vastaväitteitä, niin tee se ja perustele Jeesuksen sanalla. Muu ei kelpaa.
        Raamattu pitää sisällään tiivistettynä juuri ne asiat mihin vastasin.

• lappix kirjoitti:

Se oli vastaukseni eikä se siitä muutu. Jos haluat esittää vastaväitteitä, niin tee se ja perustele Jeesuksen sanalla. Muu ei kelpaa.
        Raamattu pitää sisällään tiivistettynä juuri ne asiat mihin vastasin.

Kun oletat että olen eksynyt ja muut jotka uskovat kolminaisuuteen niin näinkö sinä vastaat meille/heille kun sinulta kysytään sitä toivon perustusta? Vastauksesi saisi janoisen kuihtumaan janoon

Mt 7:15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        --------------------------
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        ---------------------------
        3 Joh 1:11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        -------------------------
        Jaak 3:13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Rukoile että Pyhä Henki kirkastaisi Jeesuksen Kristuksen sinulle ja että tulisit Pyhällä Hengellä täytetyksi.

• aselon kirjoitti:

Kun oletat että olen eksynyt ja muut jotka uskovat kolminaisuuteen niin näinkö sinä vastaat meille/heille kun sinulta kysytään sitä toivon perustusta? Vastauksesi saisi janoisen kuihtumaan janoon

Mt 7:15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        --------------------------
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        ---------------------------
        3 Joh 1:11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        -------------------------
        Jaak 3:13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Rukoile että Pyhä Henki kirkastaisi Jeesuksen Kristuksen sinulle ja että tulisit Pyhällä Hengellä täytetyksi.

No mikäs pyhimys sinä luulet olevasi aselon. Ei kolminaisuushihhuleilla ole muuta kuin sokean eksyttäjien henki.

• kolminaisuusoppi

dissosiatiivinen persoonallisuushäiriö?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö

Dissosiatiivinen identiteettihäiriö (engl. dissociative identity disorder, DID, "sivupersoonahäiriö") on dissosiaatiohäiriöistä monimutkaisin, ja siinä ovat yleensä läsnä kaikki muiden dissosiaatiohäiriöiden oireet. Lapsuusiässä alkaneen traumatisaation seurauksena potilaan persoonallisuuden eri osat ovat joutuneet toisistaan niin erilleen, että ne ovat omaksuneet oman henkilöhistorian, nimen ja fyysiset piirteet.

Dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä kärsivällä ihmisellä esiintyy kaksi tai useampia erilaisia ja erillisiä persoonallisuuksia. Kaikilla persoonilla on omat muistikuvansa, mieltymyksensä ja käytöksensä, ja vain yhden persoonan piirteet on havaittavissa kerrallaan. Eri persoonat saattavat olla tietämättömiä toisistaan eikä niillä välttämättä ole yhteyttä toistensa muistikuviin.

• UT vs VT

Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Jeesuksen) nimeä, pelastuu".

Joel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran [YHWH] nimeä, pelastuu.

Joh. 19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus (Jeesuksesta): "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".

Sak. 12:10 Ja minä [YHWH] vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet.

• Lyhyt vastaus ketjun aloittajan kysymykseen:
      ONKO KOLMINAISUUSOPILLLE RAAMATULLISET PERUSTEET?

Ei ole.

• Kyseessähän on muutaman ihmisen järkeilemä käsitys, jota pidetään totuutena. Mikäli Jumala olisi vain kolmiyhteinen, niin silloin Pyhän Hengen saaneella ihmisellä ei olisi jumalayhteyttä lainkaan. Kumma että ihmiset eivät tätä tajua, vaikka sen Jeesus itse ilmoitti.

• Vaikka Jeesus olisi ollut jumala, silti raamatusta ei löydy perusteita kolmiyhteiselle henkioliolle.
      Ei logiikan säännöillä. Toisaalta sieltä löytää yksilöllisen mielikuvituksen avulla melkein mitä vain.

• Uudessa Testamentissa ei ole yhtään ainoata kastetapausta jossa ketään olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan kaste tapahtui aina Jeesuksen nimessä (Apt.2:38, 8:16, 10:48, 19:5). Monet pitävätkin tämän takia jaetta epäluotettavana, sillä kaikki edellämainitut Jeesuksen nimeen kastamiset olivat sen jälkeen kun Jeesus oli jo sanonut nuo sanat ja noussut taivaaseen. Tässä eräs lainaus pastori Marko Lindin kirjoituksesta:

"Eräässä vanhassa Brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Jeesuksen nimeen, mutta ME, ROOMAL.-KATOLINEN KIRKKO, MUUTIMME TÄMÄN NIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA v.325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
      (Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)

• Viimeisellä tuomioll

"Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen." (Room 14:10)
      "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen" (2. Kor 5:10)

• On uskottava Paavia!

Paavi puhuu totta kun kerta on Jumalan sijainen maan päällä, Jumalan huidellessa ties missä muissa aurinkokunnissa! Paavi on Jumalan valtuuttama Jumalan kesälomittaja ja Jumalan sijaisena täysvaltainen Jumala! Kun Paavi kerran sanoo että Jumala on kolme niin se silloin on kolme! Onhan Paavi sentään Jumalan sijaisena itsekkin Jumala ja kyllähän Jumala tietää!

• 1+1+1=3

Paavi ei narraa! Pitäkää vain uskonne Paavin lasku- ja kolminaisuusoppiin!

• Elä sie uso paavii!
        1+1+1=3 kirjoitti:

Paavi ei narraa! Pitäkää vain uskonne Paavin lasku- ja kolminaisuusoppiin!

Paavi narraa! Ei kolminaisuusoppi ole totta!

• 1+1+1=3
        Elä sie uso paavii! kirjoitti:

Paavi narraa! Ei kolminaisuusoppi ole totta!

Ilman Paavin kolminaisuusoppia ei pelastu!

• 1 + 1 + 1 = 1
        1+1+1=3 kirjoitti:

Ilman Paavin kolminaisuusoppia ei pelastu!

Näinhän Jumala On

Yksi kaikkien ja kaikki Yhden Jumalan puolesta !!!

Yksinkertaisista asioista ei pidä tehdä vaikeita, Sanakin varoittaa meitä mutkistamasta Herran SUORAA tietä.

Koska Jumala pystyy muuttamaan halutessaan myös matemaattiset lainalaisuudet, niin silloin :

1 1 1 on tietenkin YKSI

• Paavin päässälaskua?
        1 + 1 + 1 = 1 kirjoitti:

Näinhän Jumala On

Yksi kaikkien ja kaikki Yhden Jumalan puolesta !!!

Yksinkertaisista asioista ei pidä tehdä vaikeita, Sanakin varoittaa meitä mutkistamasta Herran SUORAA tietä.

Koska Jumala pystyy muuttamaan halutessaan myös matemaattiset lainalaisuudet, niin silloin :

1 1 1 on tietenkin YKSI

Pii on siis 1,04 eikä 3,14 ?

• EI VOI

>

Ymmärrättekö nyt hyvät ihmiset, että tästä asiasta ei kannatta riidellä!

Lappixen teksti on aivan loistava esimerkki siitä, miten ihminen EI VOI kyseistä asiaa ymmärtää ilman Pyhän Hengen kirkastamista!

Lappix & co eivät kykene käsittämään, mistä puhutaan, kun puhutaan kolmiyhteisestä Jumalasta, vaikka lataisimme Raamattua 24/7, ellei Pyhä Henki sitä heille kirkasta!

Näitä asioita ei voi liha lihalle avata ja piste!

• "Ei voi". Kerrotko ensin, onko Pyhän Hengen saaneella ihmisellä yhteys Jumalaan?

• L L L

" KOLMINAISUUSOPILLLE "

opillle ???

LLL

???

Pitäisikö kolminaisuus kirjoittaa jatkossa kolmella ällällä?

• Vastaajat häipyvät kun tein kysymyksen, onko Pyhän Hengen saaneella ihmisellä yhteys Jumalaan ?
      Koettakaaps nyt kolminaisuusopin kannattajat ryhdistäytyä.

• aglius

Kyllä on omituista joukkoa kun koitetaan olla uskovia vaikka mikää ei siihen viittaa !

mikä teitä vaivaa ? menkää sisälle, niin näette mitä siellä on. turhaan te ikkunoista kurkitte. lappixet ja ekkikset.

• aglius, en ole ketään kieltänyt vastaamasta kysymykseeni. Kyse ei ole siitä kuka on uskovainen ja kuka ei. Kai sinä nyt osaat lukea sentään?

• Kolminaisuusoppi on se suuri eksytys, "on" ja "ei"-oppi,
      [Matt.5:37; 2. Kor. 1:18] jonka Jumala uhkasi lähettää eksytykseksi niille, jotka eivät usko ja tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan pojaksi, vaan Jumalaksi;

2. Tessalonikalaiskirje 2
      4 "tuo - v a s t u s t a j a, - joka korottaa - i t s e n s ä - yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja - j u l i s t a a -
      o l e v a n s a - J u m a l a."

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe