Jumala lähettää?

lähetyskäskystä

Missä kohtaa raamattua puhutaan et Jumala lähettää lähetystyöhön? Olen jotenkin saanut kuvan et lähteä ei voi ellei ole saanut "kutsumusta". Mitä tämä kutsumus sitten on? Miten sen täytyy tapahtua, vai onko "kutsumus" omaa mielenkiintoa ja tahtoa lähteä? Eikö Jeesuksen viimeiset sanat olleet käsky kaikille? : "menkää siis ja tehkää kaikki kansa minun opetuslapsikseni,.." jne. Tietämättömyyteeni kyselen ja olisin kiitollinen jos saisin vastauksia!

10

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps12

      Kutsumus jakamaan evankeliumia on kaikilla uskovilla, mitä Jumala on tehnyt sinun elämässäsi, sitä meidän pitää jakaa... Jokainen tietää Jeesuksesta, mutta siitä mitä Jumala tekee, mistä Hän vapauttaa jne ei paljon kaduilla kuule.. Jokainen tuutittaa samaa vanhaa saarnaa.. Kutsumus on se minkä Jumala laskee sydämelle kun sitä etsimme. Itse sain oman ekan työnäkyni työpaikalla.. Ekaa kertaa sain sen jo pienenä lapsena.. Tietty halu ja palo johonkin tiettyyn asiaan, esim äitiys, isyys, orpoihin, nuoriin, lapsiin, alkoholisteihin, narkkareihin.... listaa voi jatkaa loputtomiin. jos et tiedä et mihin sut on kutsuttu niin miten voit lähteä sitä toteuttamaan?? Ensiksi sun pitää pyytää Jumalaa antamaan sulle sun kutsumuksen, mihin tehtävään Jumala on sinut suunnitellut. Se on eka askel. Ei oo mitään järkeä vaan lähteä laukomaan sokeana.. Sit se näky on hyvä koetella, ei lähteä heti ku joku alkaa tuntua kiinnostavalta. Jos se pysyy palavana ajansaaton eikä vaihdu ja lopahda heti kuukausien päästä voi alkaa rukoilla jatkoa sille.. Jos lähdet kentälle eikä Jumala ole avannut ovea uuvutat itsesi loppuun koska menet sinne OMISSA VOIMISSASI et Jumalan lähettämänä. Kun Jumala lähettää se myös varustaa sut ja työ ei tunnu raskaalta. Mä tein ite vapaaehtoistyötä ja omaa työtä joka päivä ja se ei tuntunut yhtään raskaalta, päinvastoin. Oma työ tuntui sata kertaa raskaammalta kuin vapaaehtoistyö =) Se oli jotain muuta kuin eka työnäkyni mutta kun käsky tuli lähteä ja ottaa yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön kaikki loksahti paikoilleen kuin rasvattu ja siellä toisessa päässä oltiin rukoiltu tekijää.. Joskus noi on lyhyitä jaksoja joskus pidempiä. Jumalalla on jokaista varten useampikin kutsumus, ei vaan yhtä mutta aikansa kaikilla ;) Mutta sen sanon et mä oon odottanut kaks vuotta yhden ainoan oven takana päivittäin odottaen että se avautuis ja edelleen on ja pysyy kiinni. Jos ovi on kiinni niin sillon jos alat omin voimin puuhastella asian eteen niin tulet huomaamaan että se vie kaikki voimat ja tuntuu raskaalta...

      • kyselij

        Kiitos paljon!! Oli oikein avartava vastaus! :)


    • tehtavä monenlainen

      Kutsu on annettu meille kaikille: joko olen lähtijä tai lähettäjä tai näitä molempia. On sittten henkilöitä, joille Jumala on tarkoittanut ihan erikoisen lähetystyön. MOnet lähetit joutuvat elämään niin eksoottisissa kulttuureissa ja olosuhteissa, jättämään kotimaansa urasuunnitelman, jopa perheen perustamisen. Myös terveys on oltava hyvä ja luonne ym. Jos ei Herra lähetä ja varusta tehtävään niin kentällä ei yksinkertaisesti pärjää ja kestä.

    • Kutsumuksesta

      Minulla lähetystyö oli lapsuuden toiveammatti, mutta elämä ei vienytkään siihen. Maallistuneessa perheessä kun kasvoin, niin ammatinvalintaiässä en sitoutunut kunnolla kristinuskoon enkä toisaalta edes päässyt sairaanhoitoa opiskelemaan vaan epäkäytännölliseen yliopistokoulutukseen.

      Vieläkin lähetystyö tuntuu kutsuvalta, mutta tuskin olen siihen oikea ihminen kuitenkaan. Tyytynen evankeloimaan lähimpiäni sitten vaan.

      • ollaan ahkeria

        Kun tuo ajatus mielessä koko ajan muhii niin ei kai se itsestään sinne ole tullut. i liene seikkailumieltäkään ja vihollinen ei siihen kyllä kannusta. Teen aivan oikein kun teet työtä lähikentällä. Työsarkaa kylä riittää. Heitä inspis täsyin Herralle. Hän kyllä avaa ovat, silloin kun aika on.


    • lähetyskäskystä
      vastaus

      Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.matt 28:18


      Lähetyskäsky on Matt 28:19,20 jakeissa löytyy siitäkohtaa,kaikille jotka ovat Jeesuksen omia,Jeesuksen rakkaus ajaa kertomaan mitä on itse saanutkokea hänen hyvyydestään.

    • +++

      Jos on Jumalan tahto, että jokin asia tapahtuu, esim. lähetystyöhön lähteminen, niin silloin se vain tapahtuu. Asiat etenevät siihen malliin, että yhtä asiaa seuraa toinen, kaitselmus johtaa ja asia tapahtuu.

      Kun Jumala ei halua lähettää, niin jokin menee vikaan, jotain tapahtuu, asiat eivät luonnistu, lähtijältä otetaankin pois lähtemishalu jne. Kaikki yhdessä vaikuttaa siihen, että Jumala haluaa näyttää, että ei ole tarkoitus, että kyseinen ihminen lähtee lähetystyöhön.

      Kun rukoilee Jumalan johtoa elämäänsä, niin asiat tapahtuvat melkein kuin luonnostaan. Ei tarvitse väkisin yrittää. Oma tahto ja asioiden kulku ovat samansuuntaisia.

      Sitäpaitsi lähetystyötä voidaan tehdä oman perheen parissa, sukulaisten parissa, työpaikalla, naapurustossa, eli siellä missä vaikutamme ja olemme. Kaikkia ei ole tarkoitus lähettää toiselle puolen maapalloa.

      Nykyään on asianlaita niin, että täällä niitä lähetystyöntekijöitä tarvitaan. Entiset kristityt maat ovat pakanallisempia kuin entiset pakanamaat. Me kristitytkin olemme valjuja, hengettömiä ja maallistuneita. Eikä tarvitse kuin katsoa peiliin. Idän pakanauskonnot ovat niin in ja muka paljon hienompia kuin kristinusko. Omaksi häviökseen buddhaa tunnustetaan, mutta ei Jeesusta.

      • Rakkaus on tärkein

        Hei,

        ole kanssasi täysin samaa mieltä. Lähes kaikki kaverini käyttävät päihteitä, uskovat homouden olevan geeneissä, kieltävät Jumalan olemassaolon jne. Asun Helsingissä ja kaveripiiriini kuuluu niin sanottuja korkea-arvoisia ihmisiä, kuin kadunmiehiäkin.
        Olen aivan shokissa, kun olen nyt tiedostanut mihin SYVÄÄN luopumuksen tilaan helsinkiläiset ihmiset ovat menneet. Ei välitetä tippaakaan lähimmäisestä. Ihminen voi kuolla kadulle, eikä ketään voi vähempää kiinnostaa. Teini-ikäiset tytöt myyvät itseään huumeita vastaan internetin kautta sekä ihan suoraan kadulla.
        Paremmissa piireissä vedetään huumeita ja vietetään orgioita. Paremmissa piireissä esim. uskottomuus alkaa olla jo niin tavallista, ettei siitä oikein tahdo kukaan tehdä edes numeroa. Kunhan minimoi riskit.
        Olen omassa elämässä käännekohdassa - lähdenkö tosissani seuraamaan Kristusta, vai jatkanko pelehtimistä tämän maailman kanssa.
        Pelastaakseni edes itseni, puhumattakaan perheestäni, en näe muuta vaihtoehtoa kuin Kristuksen seuraamisen.
        Seurakunta on vielä hakusessa, mutta onneksi tiedän joitain pieniä seurakuntia jopa Helsingissäkin vielä, jotka pysyvät Sanassa ja Pyhässä Hengessä sekä suostuvat näkemään todellisuuden missä elämme tämän päivän Helsingissä ja koko Suomessa.
        Rukoilen Suomen kansan lähetyksen lisääntymistä ja että suomalaiset luopuisivat syntisestä elämästään ja oppisivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Amen.


      • Rangaistus tulossa
        Rakkaus on tärkein kirjoitti:

        Hei,

        ole kanssasi täysin samaa mieltä. Lähes kaikki kaverini käyttävät päihteitä, uskovat homouden olevan geeneissä, kieltävät Jumalan olemassaolon jne. Asun Helsingissä ja kaveripiiriini kuuluu niin sanottuja korkea-arvoisia ihmisiä, kuin kadunmiehiäkin.
        Olen aivan shokissa, kun olen nyt tiedostanut mihin SYVÄÄN luopumuksen tilaan helsinkiläiset ihmiset ovat menneet. Ei välitetä tippaakaan lähimmäisestä. Ihminen voi kuolla kadulle, eikä ketään voi vähempää kiinnostaa. Teini-ikäiset tytöt myyvät itseään huumeita vastaan internetin kautta sekä ihan suoraan kadulla.
        Paremmissa piireissä vedetään huumeita ja vietetään orgioita. Paremmissa piireissä esim. uskottomuus alkaa olla jo niin tavallista, ettei siitä oikein tahdo kukaan tehdä edes numeroa. Kunhan minimoi riskit.
        Olen omassa elämässä käännekohdassa - lähdenkö tosissani seuraamaan Kristusta, vai jatkanko pelehtimistä tämän maailman kanssa.
        Pelastaakseni edes itseni, puhumattakaan perheestäni, en näe muuta vaihtoehtoa kuin Kristuksen seuraamisen.
        Seurakunta on vielä hakusessa, mutta onneksi tiedän joitain pieniä seurakuntia jopa Helsingissäkin vielä, jotka pysyvät Sanassa ja Pyhässä Hengessä sekä suostuvat näkemään todellisuuden missä elämme tämän päivän Helsingissä ja koko Suomessa.
        Rukoilen Suomen kansan lähetyksen lisääntymistä ja että suomalaiset luopuisivat syntisestä elämästään ja oppisivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Amen.

        Nyt teet kyllä niin hyvän työn jos lähdet seuraamaan Jeesusta. Se on kaikista tärkein asia elämässäsi. Se on niin monille hyvin vaikea ratkaisu koska saatana pitää puoliaan ja ei tahdo luopua sinusta. Minä suren tätä Suomen kansaa missä paatumuksessa se elää. Itse olen ollut lapsesta uskossa, mutta välillä maailma vei minutkin. Kiitos Herra että hän on vapauttanut minut synnin orjuudesta. Ei voi ihminen kuin kiittää näin pääsiäisenäkin minkä valtavan työn on Jeesus tehnyt puolestamme. Suomen kansan synnin mitta on täysi ja kohta saamme kokea.Isän kurituksen. Herra armahda meitä.


    • havukka-a.a

      Lähetystyö on aivan OK ja kannatan sitä, koska se on myös Jeesuksen käsky.
      Lähetystyö lyö kuitenkin itseään korvalle tämän Suomessa tapahtuvan Raamatun vastaisen toiminnan takia.
      Sen jälkeen, kun piispa siunasi lähetystyöhön homoparin, on alkanut tulla vettä porstuaan, kuten sanotaan. Israelin messiaaniset Jeesukseen uskovat seurakunnat ovat sulkeneet ovensa Suomen Lähetysseuran toiminnalta.
      Israelissa kristitytkin noudattavat vielä täysin Raamatun oppeja, jonka mukaan homous on raskas synti, jos sitä siis harrastaa samaa sukupuolta olevan kanssa.
      Homot toki saa tulla Israelissakin seurakuntaan, mutta opettajina ja lähetystyöntekijänä heitä ei voi suvaita.
      On todella surullista, että Suomessa lähinnä ev.lut. kirkko on alkanut ikään kuin sisältäpäin murentaa yhteisöä, joka tulee varmaan estämään lähitulevaisuudessa lähetystyötä muuallekin kuin Israeliin.
      Toivon, että ko. piispa vetää takaisin siunaamansa homoparin ja pyytää anteeksi tekoaan, sillä Jumala on armelias ja antaa anteeksi, jos vilpittömästi sitä pyytää.
      Se on vähintä mitä voimme toivoa ja että saamme sitten ovet auki lähetystyölle Israeliin. Suomen kirkon liberaalisuus ei olisi saanut mennä näin pitkälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe