Onnellisen elämän avaimet

Uskon että maailmassa kaikki ihmiset haluaisivat elää onnellista elämää. Mitä on onnellisuus? Miten sen voi saavuttaa ja mitä sitten kun sen saavuttaa, eikö siihen kyllästy? Uskon että ihmisen on täällä maan päällä mahdollista aloittaa onnellinen elämä, joka loppua kohden muuttuu yhä onnellisemmaksi ja paremmaksi.
Yleisesti puhutaan että raha, terveys, perhe, lapset ja pitkä ikä tuovat onnellisuuden. Uskon myös tähän, omistanhan kaksi ihanaa lasta ja ihanan vaimon. Rahaakin minulla on keskiverto ihmistä enemmän hyvän työn lisäksi. Nämä asiat ovat ulkoisia asioita joita muut ihmiset näkee, mutta uskon että todellinen onnellisuus tulee aivan jostain muualta riippumasta näistä yleisistä onnellisuuden tuojista.
Lähden pohtimaan onnellisuutta ajatuksella miksi ihminen ei ole onnellinen. Rauhattomuus, jännittäminen, kateus, riidat, viha, mustasukkaisuus yms. siis kaikki ihmisessä asuva paha estävät onnellisuutta. Jos tilalla olisi rakkautta, iloa, rauhaa, ystävällisyyttä, uskollisuus, itsensähillitsemistä yms. olisivat ihmiset onnellisia. Yksinkertaisesti ajateltuna paha tulee saada pois ja tilalle tulee saada hyvää. Yksinkertaista, mutta tarvitseeko sen olla monimutkaista?
Olen aloittanut tämän tien ja havainnut, että se tuottaa tulosta. Tästä ei tiedä kukaan muu kuin sinä joka luet tätä ja minä ja Jumala. Niin, uskon Jumalaan ja uskon että ilman uskoa tämä ei olisikaan mahdollista. En aio asiasta kertoa kenellekkään, vaan uskon että työn tulokset puhuvat oikean ajan tullen puolestaan. Se että kirjoitan tätä ja saat minusta tietää anonyymisti on tietynlainen purkuventtiili tuuletukseen sisälläni, että tämä todellakin toimii!
Tämä työ tapahtuu tilanteissa jossa huomaan itsessäni olevan pahuuden tulevan onnellisuuden tielle. Se on niissä arkipäiväisissä tilanteissa, jossa olen yksin ja joissa kukaan ei sitä huomaa. Siellä punnitaan uskollisuuteni Jumalaa ja tätä ajattelumallia kohtaan. Raamatussa puhutaan paljon tämän aiheen ympäriltä ja ajatukseni pohjautuvatkin suoraan sinne.
Maailmassa luetaan paljon raamattua ja moni uskonlahko noudattaa raamatun oppeja. Maailmassa on paljon ohjeita ja määräyksiä joita ihmiset vaihtelevasti noudattavat. Suurin ongelma vain on, että ohjeiden takana olevaa henkeä ja ajatusta ei tajuta, eikä edes haluta ymmärtää. Ihmisessä oleva pahuus on niin suurta, että ohjeet muokkaantuvat ihmisille sopivaksi elää.
Olen kiitollinen että juuri minä olen saanut onnellisuuden avaimen käyttööni ja suuri kaipuuni on saada tehtyä sitä hiljaista ja vaativaa työtä sisälläni Jumalan avulla ja tulla yhä onnellisemmaksi.

1

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra & hottentotti

Niinpä, sanoo niinpä. Maailmassa lasketaan olevat 900.000.000 (yhdeksänsataamiljoonaa) ihmistä, jotka joutuvat sinnittelemään 1$ päivätulolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4888
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3329
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      17
      2558
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      56
      1643
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1326
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      93
      1259
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1017
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      68
      952
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      855
    Aihe