mielenkiintoisista aiheista En jaksa noiden riitelijöiden ketjuja avata.
Voisimme kirjoitella kokemuksiamme elämän katkerista kalkeista ja
miellyttävistä yllätyksistä ja miten ne ovat muuttaneet ajattelutapaamme
vai pysymmekö samoina kehdosta hautaan.
Konkurssi, avioero, sairaus tai joku muu tapahtuma voi muuttaa elämän
hetkessä. Jotkut turvautuvat uskoon, jotkut viinaan, jotkut pakenavat maasta
ja joillakin ei pinna enää kestä edes sitä viimeistä kortta.
Kaipaisin uusia aloituksia
87
269
Vastaukset
- demeter
Minulla oli pari viikkoa sitten mukava kylpylämatka. Kämppäkaveriksi sattui lähes samanikäinen, eronnut isoäiti, jollainen itsekin olen.
Aloimme jutella ensin työstä, sitten perheistä (sekä lapsuuden- että nykyisestä), yksin elämisestä ja vanhenemisesta. Aika kului rattoisasti pikkutunneille saakka. Totesimme molemmat, että tuollainen oman elämän läpikäyminen uuden ihmisen kanssa on terapeuttista, sitä näkee itsensäkin uudessa valossa, löytää sellaista, mikä on jäänyt huomaamatta, millä voi itseään rohkaista.
Muitakin samantyyppisiä kohtaamisia minulla on ollut. Ehkä ne eivät minua muuta samalla tavalla kuin vaikka joku rakastuminen, mutta valoa ne tuovat, lisäävät luottamusta.- 1943
Olen ollut kursseilla ja yleensä kämppikseksi on osunut mielenkiintoinen henkilö. Tällaiset satunnaisetkin kohtaamiset ovat antoisia. Myös matkoilla olen tutustunut kiinnostaviin henkilöihin.Yleensä yhteydenpito ei jatku myöhemmin.Siinäkin on hyvät puolensa.
- demeter
1943 kirjoitti:
Olen ollut kursseilla ja yleensä kämppikseksi on osunut mielenkiintoinen henkilö. Tällaiset satunnaisetkin kohtaamiset ovat antoisia. Myös matkoilla olen tutustunut kiinnostaviin henkilöihin.Yleensä yhteydenpito ei jatku myöhemmin.Siinäkin on hyvät puolensa.
Samoin minulla (1943): yhteydenpito ei välttämättä jatku. Asutaan kaukana toisistaan, kullakin on oma valmis kuvionsa ja Heli Laaksosta siteeraten:
"ei uusia ihmissuhteita, kun entisetkin ovat kesken".
- 1943
Minulle kanssaihmiset ovat tärkeitä eli omaiset, ystävät, tuttavat, sukulaiset. On hyvä turvaverkosto. Eilen kävin tervehtimässä yhtä iäkästä ystävätärtäni terveyskeskuksessa. Tulin hyvälle tuulelle, koska hän oli huomattavasti pirteämpi kuin viimeksi. Hän on kulkenut lähes 20 vuotta meidän perheen vierellä ja lohdutti, kun surun murtamana kerroin mieheni menehtyneen liikenneonnettomuudessa. Siitäkin tapahtumasta on kohta 8 vuotta ja olen kuivilla. Uusia iloja ja suruja on seurannut. Voin sanoa, että mieheni rakkaus on kantanut vielä rajan takaa. Rakkaudesta voisimme keskustella, se on paljon laajempi ja syvällisempi asia kuin esim. seksi, josta melko usein vouhotetaan.
- juttuja tarinoita
Ei ole ollut paljon ystäviä koska en ole halunnut "uunojen" seuraa, tietenkin työ tuttuja ja muitakin on varmaan satoja.
Ihmeellisellä tavalla viimeaikoina on monia jotka heijaavat vaikka en heitä tunne, tosin paikka on pieni.
Viisi vuotta sitten vaimoni kuoli, koska oli hoitoalalla yrittäjänä tunsi hän hyvin paljon ihmisiä.
Kyllä tuttava piiriä voi helposti lisätä ja sitä on tullut paljon lisää vähän pakolla uuden "vaimoni" avulla.
Tietenkin lapset ja lapsenlapset ovat mutta matkaa on yhteen suuntaan lähes 500km.
Elämän muuttumisessa oli sairaus jota kesti jatkuvalla hoivaamisella yli 2 vuotta kunnes vaimoni kuoli.
Nyt eläkkeellä ollessa aika kulkee nopeasti ehkä vielä nopeammin kun töissä, ehkä ajattelimin vie aikaa sekin. Talojen huoltaminen on jotenkin jäänyt toiselle sijalle niitä on tehty ehkä liikaa aikaisemmin--tosin uusia koneita pitäisi ostaa (toisen talon piikkiin) veroa täytyy kiertää pitkälläkin tähtäimellä.
Nyt on höpinää tullut liikaa.
Hyvää aamua kaikille, toivottavasti kesä jatkuu. - 00000000000000000000
Hyvä alku ketjulla, mutta seksiksi meni....valitettavasti.
- pelkään huijarteita
juttuja tarinoita kirjoitti:
Ei ole ollut paljon ystäviä koska en ole halunnut "uunojen" seuraa, tietenkin työ tuttuja ja muitakin on varmaan satoja.
Ihmeellisellä tavalla viimeaikoina on monia jotka heijaavat vaikka en heitä tunne, tosin paikka on pieni.
Viisi vuotta sitten vaimoni kuoli, koska oli hoitoalalla yrittäjänä tunsi hän hyvin paljon ihmisiä.
Kyllä tuttava piiriä voi helposti lisätä ja sitä on tullut paljon lisää vähän pakolla uuden "vaimoni" avulla.
Tietenkin lapset ja lapsenlapset ovat mutta matkaa on yhteen suuntaan lähes 500km.
Elämän muuttumisessa oli sairaus jota kesti jatkuvalla hoivaamisella yli 2 vuotta kunnes vaimoni kuoli.
Nyt eläkkeellä ollessa aika kulkee nopeasti ehkä vielä nopeammin kun töissä, ehkä ajattelimin vie aikaa sekin. Talojen huoltaminen on jotenkin jäänyt toiselle sijalle niitä on tehty ehkä liikaa aikaisemmin--tosin uusia koneita pitäisi ostaa (toisen talon piikkiin) veroa täytyy kiertää pitkälläkin tähtäimellä.
Nyt on höpinää tullut liikaa.
Hyvää aamua kaikille, toivottavasti kesä jatkuu."juttuja tarinoita"
Mainitsit talojen huoltamisen, joten omistat niitä ilmeisesti muitakin, kuin asumasi?
Minulla on taas, ei kun nyt, probleema omakotitalosta Pohj. Espoossa, joka on täysin kalustettu, mutta tyhjillään.
Vuokralaisia ei voi ottaa, koska kaikki kaapit ovat täynä tavaraa ja melko hyväkuntoista. Kirppistä ei voi järjestää pihaan, koska mahtuisi vain muutama auto ja bussia ei kulje lähellä.
Kaikki ideat huomioidaan kiitollisuudella ja paras palkitaan. Ties, vaikka olisitkin asuntoa vailla ja ilman täydellistä kodin astiastoa ja liinavaatteita? Ehdoton edellytys! Täytyy osata hoitaa myös puulla toimivaa lämmitystä, kuten öljypoltinta. Saunakin lämpiää vain puilla, kuten takka siinä vieressä.
Kaivelkaa nyt kaikki ystävänne, kuinka ratkaisen tämän hommelin? - k/k
pelkään huijarteita kirjoitti:
"juttuja tarinoita"
Mainitsit talojen huoltamisen, joten omistat niitä ilmeisesti muitakin, kuin asumasi?
Minulla on taas, ei kun nyt, probleema omakotitalosta Pohj. Espoossa, joka on täysin kalustettu, mutta tyhjillään.
Vuokralaisia ei voi ottaa, koska kaikki kaapit ovat täynä tavaraa ja melko hyväkuntoista. Kirppistä ei voi järjestää pihaan, koska mahtuisi vain muutama auto ja bussia ei kulje lähellä.
Kaikki ideat huomioidaan kiitollisuudella ja paras palkitaan. Ties, vaikka olisitkin asuntoa vailla ja ilman täydellistä kodin astiastoa ja liinavaatteita? Ehdoton edellytys! Täytyy osata hoitaa myös puulla toimivaa lämmitystä, kuten öljypoltinta. Saunakin lämpiää vain puilla, kuten takka siinä vieressä.
Kaivelkaa nyt kaikki ystävänne, kuinka ratkaisen tämän hommelin?Puulla toimiva lämmitys kuten öljypoltin?
- Kiinnostaa.
k/k kirjoitti:
Puulla toimiva lämmitys kuten öljypoltin?
Voisin vuokrata. Paljonko on vuokra :) Olen käsistä kätevä ja muutenkin pätevä:)
Maalla syntynyt ja asunut eli kaikkea kunnioittava. - ...
pelkään huijarteita kirjoitti:
"juttuja tarinoita"
Kaivelkaa nyt kaikki ystävänne, kuinka ratkaisen tämän hommelin?Olemassa kirppareita, jotka tyhjentää kuolinpesiä. Mun käsityksen mukaan net ei maksa juuri mitään, mutta siihenhämn kauppa perustuu. parikin tapausta tiedän, että talo tyhjennetty kuolemantapauksen jälkeen niitten toimesta.
Öljy7puulämmitys voi olla hankalampi asia. Kaupunkilaiset ei välttämättä ole kovin välkkyjä tuollaisten asioitten kanssa. Tuleepi kallis vahinko, jos jäädyttävät putket.
Mutta kyllä mun mielestä vuokralaisen löytyminen on mahdollisuuksien rajoissa. itellä oli joskus vuokralainen mökillä. ei jaksa tilittää, kaikki mun kamat oli siellä, eipä niistä oikein mitään jäänyt jäljelle. perskele, olit katkaiseet mun Londoniumista ostaman arvokkaan Berkeleyn perhovavankin. Korvausten saaminen mahdotonta. Miten lie iskelmälaulaja Frederik, se osti jostain kämpän, ehtoina se, että ei käy kattomassa etukäteen asuntoa ja ite häätää vuokralaisen :DDD
=DW= - pelkään huijareita
Kiinnostaa. kirjoitti:
Voisin vuokrata. Paljonko on vuokra :) Olen käsistä kätevä ja muutenkin pätevä:)
Maalla syntynyt ja asunut eli kaikkea kunnioittava.Kiinostaa
Tuollaisen vuokralaisen tarvitsisin, mutta meillä menee vuosi, kunnes selvittelemme sen tavarapaljouden pois ja katsomme löytyisikö sukulaisista asunnon tarvitsijaa.
Olen puolessavälin seitsemääkymmentä.
Olen kokenut yrityksen alasajon, avioeron ja taistellellut syöpää vastaan. Ei vaikeatkaan kokemukset ole muuttaneet perusluonnettani. Kuulun positiivisesti elämään suhtautuviin, kaikella on tarkoituksensa pahan vastakohta on hyvä ja hyvyydellä on tapana voittaa pahan hyökkäykset..
Suppeat olisivat olleet selviytymiskeinoni jos viina, usko tai maasta poistuminen olisi auttanut pahojen päivien yli ja tuoneet tasapainon.
Viimeistä korttia en ole vielä käteeni saanut ja kun sen aika on niin katsotaan miten minun käy. Onni on ollut mukana elämässäni se on pilkistänyt nurkan takaa kun epäonni on yrittänyt minua lannistaa.
Rakkaus on tärkein elämän ylläpitävä voima se vie eteenpäin. Puolison-, suvun- ja lasten rakkaus vie eteenpäin.
Yksin en olisi onnellinen.Aikasti mukava provoilu, tämä aloitus.
60 vanhukset elävät vieläkin todellisuudessa, varsinkin useimmat heistä.
Joten toivoisin että kyydistä pudonneet harrastaisivat tarinoitaan kaltaistensa kerhojen palstoilla.
Katson että vireiden 60 ihmisten pitää olla vieläkin neuvona lapsosten, satunnaisesti toisilleenkin, eikä tehdä palstastamme murheellisten laulujen ja muistojen maata.
Satunnainen ilahtuminen on kyllä, mielestäni sallittua, kunhan se ei koske uutta tekolonkka-niveltä.
Esimerkiksi: Olin ilahtunut Sveitsin alpeilla, kun huomasin rinteiden olevan niin hyvässä kunnossa, että pyllyni jälkiä ei taakseni jäänyt.
Tänlainen ilon-viesti kuvaisi hyvin terhakkaa 60 -ihmistä.
H.- "pyllymäkeen"
hunksz
Aloitus ei ole provoilua, vaan kehoitus meille toisille kuvailla menneitä- tulevia ja huomisen toiveita. No, ei todellakaan Hollannin matkaa tai laskettelumatkaa Alpeille! Puhumattakaan nukkekodin rakentamisesta.
Harmi, jos tästä ketjusta nyt tulisi jokin murheiden laulu? Tuskin.
"joten toivoisin, että kyydistä pudonneet harrastaisivat tarinoitaan kaltaistensa kerhojen palstoilla"????
Mitäs sinä ukko (hippi) oikein meinaat??? Olisiko sittenkin oikein, että muodostaisitte Korppiksen kanssa oman saittinne, jossa ajelette sitten toinentoisianne pois???? Pleas, älä vastaa enää tänne. - ....
"pyllymäkeen" kirjoitti:
hunksz
Aloitus ei ole provoilua, vaan kehoitus meille toisille kuvailla menneitä- tulevia ja huomisen toiveita. No, ei todellakaan Hollannin matkaa tai laskettelumatkaa Alpeille! Puhumattakaan nukkekodin rakentamisesta.
"joten toivoisin, että kyydistä pudonneet harrastaisivat tarinoitaan kaltaistensa kerhojen palstoilla"????
Mitäs sinä ukko (hippi) oikein meinaat??? Olisiko sittenkin oikein, että muodostaisitte Korppiksen kanssa oman saittinne, jossa ajelette sitten toinentoisianne pois???? Pleas, älä vastaa enää tänne.H ja korppis ottakaa 1943 mukaan
"pyllymäkeen" kirjoitti:
hunksz
Mitäs sinä ukko (hippi) oikein meinaat??? Olisiko sittenkin oikein, että muodostaisitte Korppiksen kanssa oman saittinne, jossa ajelette sitten toinentoisianne pois???? Pleas, älä vastaa enää tänne.""pyllymäkeen""
Oikeastansa, minulla ei ole korppista vastaan mitään, hän vaan kirjoittelee väärälle palstalle, Ja varsinkin omiin aloituksiinsa, vaikka ei kysytäkään.
Minä haluaisin kuitenkin, että poikaystävänsä alkaisi kirjoittelemaan 60 -elämää.
Suht' koht' yksinäisenä miehenä palstalla, on minun vaikea luovia tässä Oksitosiini-aallokossa.
Minä vastaan, koska mainitsit turhaan H.....i nimen.
H.- petterin kuono
.... kirjoitti:
H ja korppis ottakaa 1943 mukaan
Mitäh? Eikkö nuo kolme nikkiä ole yksi ja sama nainen?
- älä sekoita asioita
.... kirjoitti:
....
No, ei todellakaan kuulu 1943 tuohon joukkoon, paitsi rauhoittelemaan heitä. älä sekoita asioita kirjoitti:
....
No, ei todellakaan kuulu 1943 tuohon joukkoon, paitsi rauhoittelemaan heitä.Toivottavasti aloittaja ei pahastu vaikka riidankyväjät tulivatkin pilaamaan tämänkin ketjun. Sinä et halunnut sekaantua riitäketjuihin, mutta mutta...
Mustapäiset yksinäiset, ei ole ketään jota rakasataa tai joka rakastaa.hunksz kirjoitti:
""pyllymäkeen""
Oikeastansa, minulla ei ole korppista vastaan mitään, hän vaan kirjoittelee väärälle palstalle, Ja varsinkin omiin aloituksiinsa, vaikka ei kysytäkään.
Minä haluaisin kuitenkin, että poikaystävänsä alkaisi kirjoittelemaan 60 -elämää.
Suht' koht' yksinäisenä miehenä palstalla, on minun vaikea luovia tässä Oksitosiini-aallokossa.
Minä vastaan, koska mainitsit turhaan H.....i nimen.
H.Oksitoniini-aallokossa??
Et kai sä setä luule oksitoniinin olevan pelkästään naishormoni.
Kyllä se sullakin helmeilee, kun avaat perjantaisalkun.
Ja sit kun seuraava rallikausi alkaa.- 1943
.... kirjoitti:
Ja kukahan se täällä alkaa määräilemään kuka minnekin lähtee? Mitähän tänne jäisi jäljelle, kun keisari, keisarinna ja kuningatar, palstan parhaat, poistuisivat? Eihän kellään meistä ole oikeutta ajaa muita pois. Se odella on syrjintää, yksi yleisimmisä kiusaamisen muodoista. Jospa Sinäkin vaihteeksi miettisit jotain tosi mielenkiintoista aihetta.
- 1943
petterin kuono kirjoitti:
Mitäh? Eikkö nuo kolme nikkiä ole yksi ja sama nainen?
Ei kai se mitään haittaa, vaikka olisikin. Voihan tänne luoda vaikka mitä fiktiota. Ei pidä ottaa elämää liian vakavasti. Siitähän tulisikin tosi mielenkiintoista, kun jokainen tänne osallistuva loisi uusia persoonia. Jäisi tuo toisten arvosteleminen ja syrjiminen vähemmälle näin joulun lähestyessä.
minttupuu kirjoitti:
Oksitoniini-aallokossa??
Et kai sä setä luule oksitoniinin olevan pelkästään naishormoni.
Kyllä se sullakin helmeilee, kun avaat perjantaisalkun.
Ja sit kun seuraava rallikausi alkaa."minttupuu"
No, kuten taisit arvellakin, niin tuo Oksitosiini nousi mieleeni viimeaikojen uutisista, jotka liittyivät joten naistutkimuksiin. (ei seksi)
Minulla on salkku, ja kello on jo yli puolenpäivän, joten jotainhan sitä on tietysti mielessä.
Arvanet myös siis, että ihan kaikenlaista toistoa en inhoa :)
H.- lillibet.
.... kirjoitti:
1943 on asiallinen, H pitäisi bannata. Hän tunkee pottuilemaan jokaiseen ketjuun. Ajattelin kun luin ketjun alkua että toivottavasti ei H pilaa tätäkin. Tietenkin niin kävi, H ei petä koskaan, on niin ennalta arvattava.
- zatzatzaa..
Onnekseni ei ole vielä eteeni tullut sitä viimeistä kortta, joka katkaisee kamelin selän.
Ehkä kannattaisi noin niin kuin yleisestikin muistaa kosketuksissa muiden kanssa, että jonkun selän se voi katkaistakin.
Toisten arvostamista ja kunnioittamista voisi harrastaa, vaikka täälläkin. Kaikilla meillä on oma arvomme ja tietämyksemme.
Vaikka sen havaitseminenkin vaatii sydäntä. - -------
Tuolla aurinkorannoilla tapaa näitä kovia kokeneita ja karkuun lähteneitä pilvin pimein. Jotkut jäivät työttömiksi, toiset leskiksi ja joillakin vain kotimaa alkoi polttaa
jalkojen alla ja näin käännettiin uusi sivu elämässä.
Golfkierroksen jälkeen nämä samat jorinat elämästä toistuvat lasin ääressä.
Jotkut lähtivät pidemmälle sitä halpaa elämää etsimään ja unohtamaan jopa alppien rinteille.
Arvostamista ja kunnioittamista .....mitähän lienevät, ei mainittu netin ohjeissa.
Ilman sydäntä ei kukaan täällä kirjoittelisi, se on fakta.- zatzat..
Niitä joko on tai ei, ja ne ovat omalähtöisiä.
Toiset niille nauravat, toiset eivät.
Kukin halunsa ja kykynsä mukaan.
- Keinoja kaihtamatta
1. Emme tietenkään pysy samoina vuodesta ja kokemuksesta toiseen. Jollemme kehity, sitten taannumme. Kuka muka mittaa kehityksen - taantuminen sen sijaan näkyy ja kuuluu, ainakin siinä vaiheesa, kun ei ikäänsä ja nimeään tiedä.
2. Paljonko kokemus muokkaa ketäkin, ei mittareita ole - onneksi? Joskus tuntuu, että tärkeintä monille on säilyttää kulissit eli että pitäisi elää elämäänsä vaikka mitä tapahtuisi kuin kaikki olisi kuin joskus ennen. Coolisti vaan. Onko se taantumista vai suomalaista sisua? Vai jotakin muuta? Mitä? Osaatteko te elää coolisti? Minä en.
3. Eräs ryhmä eläjiä on ajalle tyypilliset ylitunteelliset eli ne, jotka halauksin ja kyynelin/kukkasin sekä kynttilöin ovat juhlistamassa niin menetystä kuin menestystä välittämättä, haluaako kohde sitä tai tai tuntevatko he edes kohdetta. Kaulaan vaan ja itkeä lirauttamaan. Heidän reaktioitaan en ymmärrä, koska koen,että kysymys ei ole oikeista tunteista vaan niiden näyttelemisestä. Eikö heillä ole aitoa tunnelelämää? Siksikö pitää se tehdä? Onko teidän elämänne vain näytelmä? Että näytelijäparkana tässä haahuillaan? Missä on se oikea elämä?
Näin ikävästi olen päätellyt. Jos en tunne kohdetta, en tunne aitoa kiintymystä. Mahdollinen suru on hyvin pintapuolista, kyyneleitä en lirauttele silloin. Mato Valtosen konkurssi ei saanut minua kylvämään tuhkaa pääni päälle eikä vuodattamaan runsaita kyyneleitä. En myöskään lähettänyt kukkia ja kynttilöitä. Valitettavasti olen näin ikävä tyyppi. Nyt pitää ehdottomasti tämä juttu miinustaa ja höystäää vähintään kymmenellä halventavalla huomautuksella, kuten aidot seniorit ikään. Töihin palstalaiset !
En tajua liioin ihmisten käytöstä onnettomuuksissa. Ruumiita tai loukkaantuneita tulee seuraamaan sankka tuntemattomien ihmisten parvi - siis tuijottamaan ja mahdollisimman lähelle. Mikä näitä katselijoita riivaa? Miksi jotkut haluavat nähdä verta tai ruumiita? Onko elämänkokemusten keräämistä, että: "Näin jonkun irronnen pään ja ihan läheltä... eikö ole mahtavaa?". Ja sitten kynttilöitä viemään seuraavana päivänä paikalle. Irvokasta.
4. Ei pinna kestä sitä viimeistaä kortta? Mistä meistä kukaan tietää, mikä on elämän tapahtumissa viimeinen korsi? No, kuoleman ehkä tajuaa tai sitten ei. En tiedä, kun ei ole laajempia kokemuksia kuolemisesta muuten kuin sanallisella tasolla. Ihan tässä elävä ruumis vielä ollaan.
5. Oikeasti en halua vaihtaa kokemuksia enkä osaakaan. Jos rehellisiä ollaan, eme me kokemuksia voi vaihtaa, kertoa korkeintaan. Mutta kuunteleeko kukaan vai onko kuuntelu sitä, että se kelaa parhaillaan, mitä itse sanon seuraavaksi. Minusta tuntuu, että juuri sitä kuuntelu nykyisin on. Halutaan keskustella, mutta se tarkoittaa, että keskustellaan siitä, mitä minä olen tehnyt, aikaansaanut, menettänyt ja kuinka joskus kärsin isolla kärsällä. Muista viis, koska minä olen. Minä.
6. Enemmän kuin entisen elämän penkomista, tämän ajan ongelma on läsnä- olevan seuran puute. Sellaisen, joka kuulee mitä toinen sanoo, mutta ei anna myöskään toisen osapuolen minän hallita koko keskustelua. Miksi vuorovaikuttaminen on Suomessa niin toivotonta?
Miksi meistä niin monelle on niin tärkeää,että toinen on juuri oikeanlainen, sellainen kuin minä haluan? Kertooko se kehityksestä vain taantumisesta? Kertokaapa, sillä täällä erityisesti tuntuu siltä,että on oltava juuri oikeanlainen. Muu ei kelpaa. Kaipaatteko te oikeastaan toista ihmistä, eikö nukke ajaisi saman asian? Siitä voi muokata juuri oikeanlaisen. Ihmisestä harvoin.
7. Ylijäämäihmiset - meitä tuntuu vuosi vuodelta olevan aina vain enemmän. Joku tietysti päättää päivänsä välillä. Silti jää jäljelle paljon meitä, jotka emme ole oikeanlaisia ja silti hengissä. Mitä meille pitäisi oikein tehdä? Järjestää koirakoulun tapainen pakkokurssitus agilityharjoituksin? Kun niitä elämän kokemuksia eikä vikoja voi vaihtaa, ihan ne saa itse pitää omana hyvänään samaan tapaan kuin hoksottimet.- tyhjää ulinaa
Mikä oli asian ydin?
"Keinoja kaihtamatta"
Mmmm...kokoelma ajatuksiani,,, ei paha.
1. Kuten HUNKSZ sanoi, elämä antaa ihmiselle keinot.
2. Kuten HUNKSZ sanoi, ihminen elää elämäänsä
3. Kuten HUNKSZ sanoi, elämä antaa ihmiselle ajatusten mahdollisuudet.
4. Kuten HUNKSZ sanoi, palaa kennoosi.
5. Kuten HUNKSZ sanoi, ihminen ei ole, eikä elä yksin.
5. Kuten HUNKSZ sanoi, http://keskustelu.suomi24.fi/node/11064976
6. Kuten HUNKSZ sanoi, Aika on ihmisen kuolla, mitä nopeammin, sen parempi.
7: Kuten HUNKSZ sanoi, Mitä enemmän kuolee, sen parempi.
Joteskin tuntuu että olen nämä raamit antanut ennenkin?
Viitaan kohtaan 5.
H.- meeriamanda
Ei jaksa.....
- Korppis*
Hyvin kirjoitettu, muuten miksi et kirjoita nimimerkilläsi tällä palstalla?
- Korppis*
Korppis* kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu, muuten miksi et kirjoita nimimerkilläsi tällä palstalla?
Viestini oli luonnollisesti keinoja kaihtamatta nimimerkille.
- demeter
Hieno kirjoitus (keinoja kaihtamatta). Tämmöisiä me olemme, vajavaisia, vääränlaisia. Kuka sitten mitenkin asiantilan ratkaisee.
Oma ratkaisuni on kai jonkinasteinen sopeutuminen, seesteinen seurailu. Aika helposti aistii sen, missä kulkevat kunkin yhteisön rajat ja niiden sisällä yrittää sitten pysyä. Se tietysti johtaa siihen, ettei oikein kovasti välitä seuroissa riekkua, väsyyhän siitä, jos koko ajan nieleskelee, yrittää sovitella sanojaan tai on pelkkänä yleisönä.
Olen kai kuitenkin ollut sillä tavoin onnekas, että olen löytänyt "oikeita ihmisiä", samanlaisia marginaaleissa eläviä ja ellei nyt ihan sielunkumppaneita niin
ainakin sellaisia, joiden kanssa vuorovaikutus toimii jollakin tasolla. Täydellistä yhteensopivuutta ja yhteisymmärrystä ei taida ihmisten välillä syntyäkään.
Oma etsijän luonto kai kuitenkin tekee elämästä mielenkiintoisen ja täyden, vaikka sen puutteet tunnistaakin. hunksz kirjoitti:
"Keinoja kaihtamatta"
Mmmm...kokoelma ajatuksiani,,, ei paha.
1. Kuten HUNKSZ sanoi, elämä antaa ihmiselle keinot.
2. Kuten HUNKSZ sanoi, ihminen elää elämäänsä
3. Kuten HUNKSZ sanoi, elämä antaa ihmiselle ajatusten mahdollisuudet.
4. Kuten HUNKSZ sanoi, palaa kennoosi.
5. Kuten HUNKSZ sanoi, ihminen ei ole, eikä elä yksin.
5. Kuten HUNKSZ sanoi, http://keskustelu.suomi24.fi/node/11064976
6. Kuten HUNKSZ sanoi, Aika on ihmisen kuolla, mitä nopeammin, sen parempi.
7: Kuten HUNKSZ sanoi, Mitä enemmän kuolee, sen parempi.
Joteskin tuntuu että olen nämä raamit antanut ennenkin?
Viitaan kohtaan 5.
H.H.
Unohdit mainita, että vammaiset on abortoitava jo heti alkuunsa.
Mitä vähemmän heitä syntyy, sen parempi.Anceli kirjoitti:
H.
Unohdit mainita, että vammaiset on abortoitava jo heti alkuunsa.
Mitä vähemmän heitä syntyy, sen parempi."Anceli"
Minä en ole tuonlainen.
Mutta osaan kyllä ajatella asioita monelta kantilta.
Muinaisen Saksan aatteet ovat minusta kaukana.
Osaan ymmärtää niitäkin vaatimuksia, joissa vaaditaa lapsi-lisät pois roska-sakilta.
Mutta en tule moista koskaan kannattamaan.
H.- etkö muista?
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Minä en ole tuonlainen.
Mutta osaan kyllä ajatella asioita monelta kantilta.
Muinaisen Saksan aatteet ovat minusta kaukana.
Osaan ymmärtää niitäkin vaatimuksia, joissa vaaditaa lapsi-lisät pois roska-sakilta.
Mutta en tule moista koskaan kannattamaan.
H.Etkö? Minäkin muistan 50 palstalta kommenttejasi ja aloituksiasi tästä vammaisten abortoinnista. Oletko muuttanut mieltäsi? Loukkasit A:n tunteita useasti.
etkö muista? kirjoitti:
Etkö? Minäkin muistan 50 palstalta kommenttejasi ja aloituksiasi tästä vammaisten abortoinnista. Oletko muuttanut mieltäsi? Loukkasit A:n tunteita useasti.
"etkö muista?"
Homma menee vähän kuin poliitikoilla.
Alussa pitää aina olla kauheen kiinnostava, jotta pääsee sisälle kaikkien sydämiin, niidenkin, joita inhoaa, mutta jotka äänestävät.
Minä en Ancelia inhoa alkuunkaan, ja uskoisin että tuokin kommenttini siitä kertoo hänelle .
H.hunksz kirjoitti:
"etkö muista?"
Homma menee vähän kuin poliitikoilla.
Alussa pitää aina olla kauheen kiinnostava, jotta pääsee sisälle kaikkien sydämiin, niidenkin, joita inhoaa, mutta jotka äänestävät.
Minä en Ancelia inhoa alkuunkaan, ja uskoisin että tuokin kommenttini siitä kertoo hänelle .
H.Lisään vielä:
Olen usein kirjoittanut, että palsta joka koostuu kommenteista:
Niin määki, niin määki, määki.....
On ihqu-tylsä.
Tuonlainen ketju on kuin katselisi sytyttämätöntä takkaa, tai luomatonta, lumista parkkipaikkaa.
H.hunksz kirjoitti:
Lisään vielä:
Olen usein kirjoittanut, että palsta joka koostuu kommenteista:
Niin määki, niin määki, määki.....
On ihqu-tylsä.
Tuonlainen ketju on kuin katselisi sytyttämätöntä takkaa, tai luomatonta, lumista parkkipaikkaa.
H.Oletko sinä kääntänyt takkisi vai tehnyt parannuksen?
Hyvä kuitenkin ettet minua suorastaan inhoa.Anceli kirjoitti:
Oletko sinä kääntänyt takkisi vai tehnyt parannuksen?
Hyvä kuitenkin ettet minua suorastaan inhoa.Niin täys on Jesseä nykyään että kait tuo parannuksen teko osuu oikeaan tai sitten ei...
Jotain kuitenkin ........tulisilla kirjoitti:
Niin täys on Jesseä nykyään että kait tuo parannuksen teko osuu oikeaan tai sitten ei...
Jotain kuitenkin ........Maailmanloppu lähestyy, parannuksen teko on ajankohtaista.
Anceli kirjoitti:
Maailmanloppu lähestyy, parannuksen teko on ajankohtaista.
Pitäiskö ryöstää pankki.
Vai ottaisko lainoja ja pikavippejä niin paljon kun kerkee.
Vai mitä sitä nyt tekis?tulisilla kirjoitti:
Pitäiskö ryöstää pankki.
Vai ottaisko lainoja ja pikavippejä niin paljon kun kerkee.
Vai mitä sitä nyt tekis?Ei kai me tuollaista, rehelliset ihmiset..
Eletään vaan entiseen malliin ja odotellaan koska jysähtää.. :)Anceli kirjoitti:
Ei kai me tuollaista, rehelliset ihmiset..
Eletään vaan entiseen malliin ja odotellaan koska jysähtää.. :)En suosittele, aatelkaa, jossei sitä tuukkaa. Ois ikävä maksella moisia....
- demeter
maarina1 kirjoitti:
En suosittele, aatelkaa, jossei sitä tuukkaa. Ois ikävä maksella moisia....
Älkääs nyt tytöt villintykö..)) Vaikka niinhän tuo lienee aina ollut, kun isompi uhka on päällä, niin aletaan elää kuin viimeistä päivää...
Mun muistini mukaan tuota täystuhoa on povattu ennenkin, päivämääriäkin on annettu. Hunksi tietysti muistuttaa tästä, koska sen korostaa sopivasti hänen omaa persoonaansa..)) maarina1 kirjoitti:
En suosittele, aatelkaa, jossei sitä tuukkaa. Ois ikävä maksella moisia....
Onhan noita muutama ollut tässä munkin elämäni aikana.
Tai ainakin niillä on jossain päin maailmaa aina joku pelotellut.
Mietityttää ihmiset jotka oikeesti uskoo ja odottaa niitä minkälainen olo voi olla sen jälkeen kun kaikki jatkuu ihan ennallaan.demeter kirjoitti:
Älkääs nyt tytöt villintykö..)) Vaikka niinhän tuo lienee aina ollut, kun isompi uhka on päällä, niin aletaan elää kuin viimeistä päivää...
Mun muistini mukaan tuota täystuhoa on povattu ennenkin, päivämääriäkin on annettu. Hunksi tietysti muistuttaa tästä, koska sen korostaa sopivasti hänen omaa persoonaansa..))"demeter"
Oikeastansa syntymäpäiväänsä, ja valon vaihtumista elämänkevääksi.
Huoh! kuudennenkymmenennenkolmannen kerran.
Voi elämänkevät! olisipa vastassani vasta kuudestoista.
Ja olisipa palstakin silloin voimissaan. :)
Silloin siivoaisin naislla lattiani, eestä ja takaa.
H.- demeter
tulisilla kirjoitti:
Onhan noita muutama ollut tässä munkin elämäni aikana.
Tai ainakin niillä on jossain päin maailmaa aina joku pelotellut.
Mietityttää ihmiset jotka oikeesti uskoo ja odottaa niitä minkälainen olo voi olla sen jälkeen kun kaikki jatkuu ihan ennallaan.No meitähän petetään kaiken aikaa (tulislla). Jospa joku taho tahtoo saada meidän pysähtymään, tekemään tiliä. Ja uskomusten voima on uskomaton...
Oletkos muuten kuullut, että yhteinen fanituksemme on liittynyt takaisin kirkkoon ? 7.12.2012 HÄN täyttää 80 vuotta, kuten varmasti mustat... - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Oikeastansa syntymäpäiväänsä, ja valon vaihtumista elämänkevääksi.
Huoh! kuudennenkymmenennenkolmannen kerran.
Voi elämänkevät! olisipa vastassani vasta kuudestoista.
Ja olisipa palstakin silloin voimissaan. :)
Silloin siivoaisin naislla lattiani, eestä ja takaa.
H.Kunhan uhoot, hunksi. "Aika entinen ei koskaan enää palaa..."
demeter kirjoitti:
No meitähän petetään kaiken aikaa (tulislla). Jospa joku taho tahtoo saada meidän pysähtymään, tekemään tiliä. Ja uskomusten voima on uskomaton...
Oletkos muuten kuullut, että yhteinen fanituksemme on liittynyt takaisin kirkkoon ? 7.12.2012 HÄN täyttää 80 vuotta, kuten varmasti mustat...Demeter:
Löysin netistä jutun juuri äsken. "Kaunis instituutio", aika hyvin sanottu.
Varmaan yksi suurimmista syistä jonka takia en tule koskaan eroamaan kirkosta.
Olen usein sanonut ja nyt toistan itseäni, seurakunnissa tehdään niin paljon hyvää erilaisten ryhmien eteen ettei sitä voi tai näitä yksinäisiä voi unohtaa.
Joka uskossa ja missä vaan nyt erilaisia ihmisiä on paljon, on myös niitä jotka tekee hallaa hyville asioille.
Tämä aikakausi on hyvin mielenkiintoista elää, hyvin monessa suhteessa.- demeter
tulisilla kirjoitti:
Demeter:
Löysin netistä jutun juuri äsken. "Kaunis instituutio", aika hyvin sanottu.
Varmaan yksi suurimmista syistä jonka takia en tule koskaan eroamaan kirkosta.
Olen usein sanonut ja nyt toistan itseäni, seurakunnissa tehdään niin paljon hyvää erilaisten ryhmien eteen ettei sitä voi tai näitä yksinäisiä voi unohtaa.
Joka uskossa ja missä vaan nyt erilaisia ihmisiä on paljon, on myös niitä jotka tekee hallaa hyville asioille.
Tämä aikakausi on hyvin mielenkiintoista elää, hyvin monessa suhteessa.Nähdäkseni kirkko ei koskaan ole suhtaunut kielteisesti tähän "huutavan ääneen" (Linkola). Ja vaikka hänen nyt älykkönä ei voi kuvitella omaksuvan kovin ahdasta, perinteistä uskoa, hänen esimerkkinsä voima voi olla kirkolle "hyväksi".
Minähän olen edelleen kirkosta eronnut, kun en päättämättömyyttäni tiedä minne liittyisin. Luterilaisessa teen vapaaehtoistyötä, mutta henkinen anti on aika lattea. Ortodoksikirkko ja sen palvelukset ovat olleet vaikuttavia ja vapaaehtoistyö Valamossa on lähentänyt siihen.
Sanos muuta. Mielenkiintoista on elää tässä ajassa, vaikka siinä suurta vierautta tunteekin. demeter kirjoitti:
Nähdäkseni kirkko ei koskaan ole suhtaunut kielteisesti tähän "huutavan ääneen" (Linkola). Ja vaikka hänen nyt älykkönä ei voi kuvitella omaksuvan kovin ahdasta, perinteistä uskoa, hänen esimerkkinsä voima voi olla kirkolle "hyväksi".
Minähän olen edelleen kirkosta eronnut, kun en päättämättömyyttäni tiedä minne liittyisin. Luterilaisessa teen vapaaehtoistyötä, mutta henkinen anti on aika lattea. Ortodoksikirkko ja sen palvelukset ovat olleet vaikuttavia ja vapaaehtoistyö Valamossa on lähentänyt siihen.
Sanos muuta. Mielenkiintoista on elää tässä ajassa, vaikka siinä suurta vierautta tunteekin.Luin äsken Helsingin Sanomista arvostelun Esko Valtaojan uudesta kirjasta "Kaiken käsikirja", täytyy tutustua paremmin ja ottaa luettavaksi.
Oli hyvä arvio Valtaojan kirjoitustyylistä; "Joskus myös likainen mielikuvitus valtaa miehen ajatukset. Joku siveellinen voisi jopa loukkaantua. Miedommasta päästä on tämä sivallus:"Hyvät supliikkimiehet ovat aina päässeet paremmin saatille, ja niinpä luonnonvalinta suosii puhekykyä."
Enempää en sano, jokainen voi miettiä tuota tykönään... :)
Kirkkoon kuuluminen/Punaisen Ristin jäsen, mitä eroa niillä on?
Molemmissa kerätään jäseniltä rahaa, jolla autetaan vähäosaisia, molemmissa iso osa rahoista menee henkilöstökuluihin ja kirkolla vielä kirkkojen ja muiden rakennusten ylläpitoon.
Toko Punaisella Ristilläkin on omat toimitilansa.
Punaisella Ristillä on oma lähimmäisapunsa ja vapaaehtoistyönsä, kirkolla diakoniatyö.
Molemmat jakavat rahaa ulkomaille, kirkko lähetystyöhön ja lähettien pitoon. Molemmat avustavat katastrofien uhreja.
Eikö ole sama, mihin yhteisöön kuuluu, ellei sitten ole uskonnollista vakaumusta ja sen vuoksi haluaa olla kirkon jäsen.
Kolehteihin voi antaa roponsa, myös muihin kirkon keräyksiin, vaikka sen verran mitä kirkollisvero olisi.
Vai onko takana kuitenkin ajatus, jos sittenkin, eli selusta on turvattu.
Mutta riittääkö siihen se, että on kirkon jäsen, uskoa voi ilman sitäkin, jos siltä tuntuu.- demeter
Anceli kirjoitti:
Luin äsken Helsingin Sanomista arvostelun Esko Valtaojan uudesta kirjasta "Kaiken käsikirja", täytyy tutustua paremmin ja ottaa luettavaksi.
Oli hyvä arvio Valtaojan kirjoitustyylistä; "Joskus myös likainen mielikuvitus valtaa miehen ajatukset. Joku siveellinen voisi jopa loukkaantua. Miedommasta päästä on tämä sivallus:"Hyvät supliikkimiehet ovat aina päässeet paremmin saatille, ja niinpä luonnonvalinta suosii puhekykyä."
Enempää en sano, jokainen voi miettiä tuota tykönään... :)
Kirkkoon kuuluminen/Punaisen Ristin jäsen, mitä eroa niillä on?
Molemmissa kerätään jäseniltä rahaa, jolla autetaan vähäosaisia, molemmissa iso osa rahoista menee henkilöstökuluihin ja kirkolla vielä kirkkojen ja muiden rakennusten ylläpitoon.
Toko Punaisella Ristilläkin on omat toimitilansa.
Punaisella Ristillä on oma lähimmäisapunsa ja vapaaehtoistyönsä, kirkolla diakoniatyö.
Molemmat jakavat rahaa ulkomaille, kirkko lähetystyöhön ja lähettien pitoon. Molemmat avustavat katastrofien uhreja.
Eikö ole sama, mihin yhteisöön kuuluu, ellei sitten ole uskonnollista vakaumusta ja sen vuoksi haluaa olla kirkon jäsen.
Kolehteihin voi antaa roponsa, myös muihin kirkon keräyksiin, vaikka sen verran mitä kirkollisvero olisi.
Vai onko takana kuitenkin ajatus, jos sittenkin, eli selusta on turvattu.
Mutta riittääkö siihen se, että on kirkon jäsen, uskoa voi ilman sitäkin, jos siltä tuntuu.Heh (Anceli) edellinen puolisoni totesi, että useimmat ihmiset kuuluvat kirkkoon "varmuuden vuoksi". Mutta mielenkiintoinen rinnastus: kirkko/SPR.
Kai se SPR kuitenkin pyrkii vastaamaan akuuttiin hätään, kirkko taas yrittää vaikuttaa ihmiseen syvällisemmin, ideologiansa pohjalta.
Vasta vanhemmiten olen alkanut itse nähdä instituutioiden merkityksen, kirkonkin, nyt kun se yleisesti näyttää kadottaneen sen. Koen, että muuttuvassa ajassa ihminen kaipaa/tarvitsee jotakin pysyvää, ikiaikaista, enkä itse keksi muuta kuin kirkon, vaikka hyvin sen voimattomuuden ja puutteet tunnistan.
Vahva ihminen voi varmasti elää ihmisiksi ilman uskoa ja kirkkoa, mutta tällaiset itseni kaltaiset reppanat tarvitsevat sitä "ooppiumia", omaa tajuntaa avaavaa ymmärrystä ja toivoa, jota ainakin minun on vaikea ylläpitää ilman horjuvaa uskoa johonkin ihmistä isompaan järjestykseen.
Mutta palataan asiaan, kun Valtaoja on luettu..)) demeter kirjoitti:
Heh (Anceli) edellinen puolisoni totesi, että useimmat ihmiset kuuluvat kirkkoon "varmuuden vuoksi". Mutta mielenkiintoinen rinnastus: kirkko/SPR.
Kai se SPR kuitenkin pyrkii vastaamaan akuuttiin hätään, kirkko taas yrittää vaikuttaa ihmiseen syvällisemmin, ideologiansa pohjalta.
Vasta vanhemmiten olen alkanut itse nähdä instituutioiden merkityksen, kirkonkin, nyt kun se yleisesti näyttää kadottaneen sen. Koen, että muuttuvassa ajassa ihminen kaipaa/tarvitsee jotakin pysyvää, ikiaikaista, enkä itse keksi muuta kuin kirkon, vaikka hyvin sen voimattomuuden ja puutteet tunnistan.
Vahva ihminen voi varmasti elää ihmisiksi ilman uskoa ja kirkkoa, mutta tällaiset itseni kaltaiset reppanat tarvitsevat sitä "ooppiumia", omaa tajuntaa avaavaa ymmärrystä ja toivoa, jota ainakin minun on vaikea ylläpitää ilman horjuvaa uskoa johonkin ihmistä isompaan järjestykseen.
Mutta palataan asiaan, kun Valtaoja on luettu..))Tehdään niin, luetaan ja sitten taas keskustellaan..
Uskonnollisuus korostuu kirkon toimissa ja niinhän on tehtävänsäkin, varmaan moni nojautuu kirkon suomaan tukeen ja turvaan. Etenkin he jotka eivät henkisesti muuten pärjää.
Ja mikä estää SPR:n työntekijää virsiä laulamasta.
Punaisella Ristillä on vapaaehtoistyö, siihen annetaan koulutusta, käydään säännöllisesti vanhusten luona jne.
Ei se ole pelkkää katastrofiapua, jota SPR tarjoaa.
En pelaa kummankaan joukkueessa, mutta ehkä hieman provoillenkin innostuin asiasta kirjoittelemaan.. :)Anceli kirjoitti:
Tehdään niin, luetaan ja sitten taas keskustellaan..
Uskonnollisuus korostuu kirkon toimissa ja niinhän on tehtävänsäkin, varmaan moni nojautuu kirkon suomaan tukeen ja turvaan. Etenkin he jotka eivät henkisesti muuten pärjää.
Ja mikä estää SPR:n työntekijää virsiä laulamasta.
Punaisella Ristillä on vapaaehtoistyö, siihen annetaan koulutusta, käydään säännöllisesti vanhusten luona jne.
Ei se ole pelkkää katastrofiapua, jota SPR tarjoaa.
En pelaa kummankaan joukkueessa, mutta ehkä hieman provoillenkin innostuin asiasta kirjoittelemaan.. :)Ha haa. Minä tulen mukaan tähän Valtaojan lukupiiriin.
On meinaan mun mielenmukainen mies ihan kaikinpuolin :)
Vaikken häntä tunnekaan, enkä edes halua muuten kun ajatustensa ja kirjojensa kautta.
- agilityherkkä
Jos palstoja seuraa niin huomaa ihmisten kiinnostusten kohteiden olevan,
Minä hyvä
Minä h
Min
Mi
M
--- 1943
"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". En minä ainakaan itseäni inhoa, aika hyvin viihdyn seurassani.
- hmmmh
Mietitään vaan.... hmmmh.
Eipä tänne ainakaan rekattuna tai vakinikillä juurikaan viitsi kirjoittaa, kun heti ovat jotkut nokkimassa. - totuus aina 1
hunksz älä viitsi, ei mollia elämään vaan iloa, näkyy kirjoittaminen ja sen sanoma.
Mikä olisi sinun oma sydämmen aloitus, siis todella."totuus aina 1"
Panit aikasti pahan kysymyksen.
Ainakaan se ei liity minuun ja minun tekemisiini tai harrastuksiini.
Parasta antia olisi ehkä se, että juttu pyörisi jotenkin senlaisten asioiden ympärillä mitä ikäluokkamme on saanut aikaan ja mihin tekomme saattavat johtaa tulevaisuudessa, siellä mitä emme ole enää näkemässä.
Ilman minkäänlaista -ismiä, varsinkaan sex-
Täytyy miettiä tarkemmin, koska kysymyksesi on vaikea.
Pahasti myös pelkään, että jos luon sen ihqu-aloituksen, se ei monia kiinnosta.
Ihmisen elämä kun pyörii aikasti läheisien napojen ympärillä, naapojen, joista kaukaisin saattaa olla R-kioskin juorulehti-hylly.
H.
- ^^^^II^^^^^^^^¨¨¨¨
Nyt emme keskustele juorulehdistä emmekä seksistä vaan näytelmistä.
Kuka roolihenkilö haluaisit olla ja miksi?
Itse haluaisin olla Pave-tyllerö Ihmemaa-näytelmässä, koska rakastan taikatemppuja.
Näytelmää ei ole vielä kirjoitettu. - sori ku näin lyhyt
alottajalle vastaan .
liian pitkä tarina tulisi jos vaikka vain yhdestä ihanasta kokemuksesta juuttua alkaisi vääntämään,
niinpaljon on elämän varrella tapahtunu, matkoilla, työelämässä, kuin yksityisessä elämässä,,
kirja pitäisi kirjoittaa jokaisesta tapahtunmsta, jotta saisi kokonaiskuvan asiasta,- ...
Kokeiltu.
Ei etene, liikaa materiaalia, siis muistelmiin. Pitäis tehdä jokin temaattinen kirjasarja, että asiat sais jäsenneltyä, että ei mene ihan karmeaksi solkuksi lukea. Ikävää sekin, tahtonut tapahtua asioita yhtäaikaa ja kaikki nyt vaikuttaa vähän kaikkeen. kuten sanonut, Päätalo kirjoitti metritolkulla romskua, omaelämänkerrallista, mutta ei sille oikein edes tapahtunut mitään. Sillä oli vaan se ajoitus sellainen elämässään, että se sai lukijoita paljon. Kukahan niitäkään enää viitsii lukea, kai Taivalkosken työttömät.
Eli et ole ongelmasi kanssa ihan yksin, enenpi tai vähempi elämää nähneitä esikoiskirjailijoita maa täynnä, harvempi mitään saa julkaistuksi. Netti sopiva paikka kirjoittaa, voi takertua johonkin piukkujuttuun ja koittaa tietoviisastella siittä. joskus harmittanut, kun ei ole tullut tallenneltua, seassa kuitenkin ihan kuranttiakin tavaraa. Mutta hunkkihan pitää täydellistä arkistoa omista kirjoituksistaan, vahinko vaan, harvaa ne kiinnostavat :D
=DW=
- kelpo.kaveri
Kas kun ei kiinnosta teidän tarinat, ihan tarpeeksi niistä saa kun hiukka lukaisee palstaa. Anteex nieminen mutta niin se vaan on.
Enkä varmasti omia tarinoitani tänne kirjoottele. Ihan ulkoavaruuvesta otan aiheen aina tai ainaskin meleko kaukaa. Vaikka viikon päästä,nyt ei huvita, missäköhän inspis luuraa? - ...
Jotkut on läheisriippuvaisia, laumaelukoita.
Net on vähän hankalia, tahtovat tunkea seuraan puoliväkisellä. Sinällään, älyttömästi ollut ihmisten kanssa tekemisissä, saanut kai niistä kyllikseen, vähempi parempi.
Joskus sattuu vastaan kuitenkin kiinnostaviakin tyyppejä. en tiedä tarkemmin, joskus meni yks turistireissu hauskasti jonkun sikaviljelijäpariskunnan kanssa. ne oli meitä paljon vanhempiakin, mutta tollasia tyyppejä kai joku sanoisi fiksuiksi tai jotain. Sen sijaan potunviljelijöitten kanssa mahdoton tulla toimeen mitenkään. Ihmeellinen dilemma. Tässä kai pääsemässä käräjille pottumiesten kanssa raja-asioista, jeejee. Sikafarmareitten kanssa koskaan ollut ongelmia :D
Mun mielipide vaan on, ihminen aiheuttaa kaikki ongelmat, jos niitten kanssa ei liikaa luuhaa, säilyy välitkin asiallisina. Kaikki tahtoo jotenkin kuitenkin aina olla tekemisissä ihmisten kanssa, ei mulla kasvien, muitten elukoitten, rakennusten, koneiden.. ei sellaisten kanssa ole saanut veetutusta aikaiseksi itelleen. Kyllä sieltä aina ihmisiä takaata löytyy.
Niinno, mulla jonkinasteinen aspergerin syndrooma, se hankaloittaa asioita aina joskus, ei aina, joittenkin kanssa vaan pärjää ja toisten kanssa turha edes yrittää tehdä tuttavuutta.
Nuo muut käytännön asiat, asumiset, duunit jne, nekin riippuu kyllä enenpi ihmisistä kuin asioista. Joskus miettinyt, jos ois ollut mahiksia, ois pitänyt mennä armeijaan, musta ois saanut loistavan rättivääpelin johonkin varskuntaan :DDD
=DW= - virva-tuulia***
Niin minäkin.
"Rauha olkoon teidän kanssanne, niin myös minun henkisen kantin kanssaaaaa"..
Mikä Rauha!
En tunne ketään Rauhaa. Hyvinkin harvennettu nimi, siis harvinainen.
Radiossa taisi olla joku Rauha (?) joskus kun radioita vielä oli.
Siis putkivaloradioita. Ei digi.
Niin ja silloin kun oli tapana sanoa, nämä ovat niitä vanhoja hyviä aikoja, hyviä vanhoja aikoja.
- isoäiti*
Ei ole kiva, kun hyvin aloitettu ketju on pilattu joitakin kirjoittajia haukkumalla.
Samalla lähtöviivalla olemme kaikki, jokainen on tervetullut, jokaisen kirjoitus on aivotyötä, olkaamme ystävällisiä.
Kaikkia ei kiinnosta valojen sytyttely, mutta jos päässä syttyy kivoja ideoita, niin
niistä varmaan olisi moni kiinnostunut.
Koskaan et saa takaisin,
ammuttua nuolta
puhuttua sanaa
kulunutta aikaa
laiminlyötyä tilaisuutta- muista se...
Koskaan et saa takaisin:
sanottua sanaa,
t e h t y ä t e k o a - bessie*
Loppuosasta olen hieman eri mieltä.
Jos osuu, niin ammutun nuolen yleensä saa takaisinkin.
Pyytämällä voi saada puhutun sanankin takaisin, jos toinen haluaa antaa.
Kulunutta aikaa ei saa takaisin, mutta sitä voi kuluttaa lisää.
Laiminlyötyjen tilaisuuksien lopputuleman arviointi on ainakin yksi tapa kuluttaa aikaa.
Mutta vakavissaan, mikä pätee tai toimii elävässä elämässä, ei ehkä kuitenkaan toimi keskustelupalstalla. Ystävällisyys on tietenkin useimmiten paikallaan täälläkin. muista se... kirjoitti:
Koskaan et saa takaisin:
sanottua sanaa,
t e h t y ä t e k o aEiköhän tuon ole jo tähän ikään huomannut mikä kannattaa, mikä ei.
Kuka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään :)
- tavikset.
Myö istua möllötettään kotona ja kirjotettaan tänne herjoovia viestilöitä.
Mitä sitä muuta kunnon kuuskymppinen tarvihtoo? Hihittellöö keskikaljapöllyssä konneensa eessä ja kertoo emännäle yötä vasten miten mojovasti tulj kirjotetettua. - surururu
Kunpa kaikki aloitukset eivät tukahtuisi rienausketjuun. Ei kaikkiin aloituksiin tarvitse vastata, jos ei ole mitään nälvimisiä kummempaa sanottavana?
Demeterin aloitus kosketti ainakin minua. Olisi joskus mukava puhua syvällisistä ja koskettavista asioista. Hyvä yritys.
Sitten lehahtavat korppikotkat paikalle. Hyvä aloitus on äkkiä raadeltu.
Surullista.- demeter
Kiitos palautteesta (surusuru). Kun tulin palstalle oma toiveeni oli samanlainen.
Että voisi puhua vakavammistakin aiheista, mutta kokemus on osoittanut, että viihde on se, mitä yleiseimmin halutaan. Vakavammat aiheet osoitetaan muille palstoille - ikäänkuin ne eivät saisi kuulua ikääntyneitten elämään.
Mutta palsta - kuten kaikki muukin - toimii aina enemmistön ehdoilla ja se että joskus silti saa vastakaikua omille ajatuksilleen on aina ylimääräistä ja odottamatonta hyvää. demeter kirjoitti:
Kiitos palautteesta (surusuru). Kun tulin palstalle oma toiveeni oli samanlainen.
Että voisi puhua vakavammistakin aiheista, mutta kokemus on osoittanut, että viihde on se, mitä yleiseimmin halutaan. Vakavammat aiheet osoitetaan muille palstoille - ikäänkuin ne eivät saisi kuulua ikääntyneitten elämään.
Mutta palsta - kuten kaikki muukin - toimii aina enemmistön ehdoilla ja se että joskus silti saa vastakaikua omille ajatuksilleen on aina ylimääräistä ja odottamatonta hyvää."demeter"
Kirjoittelin tässä ketjussa aikaisemmin nimimerkille "totuus aina 1".
Näytät olevan samoilla linjoilla kanssani.
Mutta totta on, että minä en kaipaa minkäänlaisia vakavia asioita kirjoittajien omista suruistaan, kaipaisin vakavia asioita ikäluokkamme touhuiluista ja niiden vaikutuksesta tulevaisuuteen ja nykyhetkeen.
Hienostelevammin, kollektiivisesta tajunnasta.
Esimerkkinä, hassutellen, Tykkäsin aamulla, kun katselin dokumenttia farkkujen tulosta Suomeen. Hih, hih.
Mekö loimme sen trendin, jonka vuoksi lanteet ovat kavenneet ja Keisarinleikkaukset ovat lisääntyneet? :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Kirjoittelin tässä ketjussa aikaisemmin nimimerkille "totuus aina 1".
Näytät olevan samoilla linjoilla kanssani.
Mutta totta on, että minä en kaipaa minkäänlaisia vakavia asioita kirjoittajien omista suruistaan, kaipaisin vakavia asioita ikäluokkamme touhuiluista ja niiden vaikutuksesta tulevaisuuteen ja nykyhetkeen.
Hienostelevammin, kollektiivisesta tajunnasta.
Esimerkkinä, hassutellen, Tykkäsin aamulla, kun katselin dokumenttia farkkujen tulosta Suomeen. Hih, hih.
Mekö loimme sen trendin, jonka vuoksi lanteet ovat kavenneet ja Keisarinleikkaukset ovat lisääntyneet? :)
H.Jaha, palstasensuuri näköjään poistaa mun viestejä - siis silloin kun se koskee hunksia tai vastailen hunksille. No, jos joku katsoo poistot viisaaksi, niin mikäpä siinä. Sama tapahtui aikaisemmin kun vastailin korppiksen ketjussa. Niin että ei täällä mitään syrjintää ole...
demeter kirjoitti:
Jaha, palstasensuuri näköjään poistaa mun viestejä - siis silloin kun se koskee hunksia tai vastailen hunksille. No, jos joku katsoo poistot viisaaksi, niin mikäpä siinä. Sama tapahtui aikaisemmin kun vastailin korppiksen ketjussa. Niin että ei täällä mitään syrjintää ole...
"demeter"
Aikasti outoa, jos noin on.
Ymmärtäisin hyvin, jos minun kommenttini katoaisivat.
Henkinen n.gger kun useimmiten monille olen.
H.- kuvitteluako?
demeter kirjoitti:
Jaha, palstasensuuri näköjään poistaa mun viestejä - siis silloin kun se koskee hunksia tai vastailen hunksille. No, jos joku katsoo poistot viisaaksi, niin mikäpä siinä. Sama tapahtui aikaisemmin kun vastailin korppiksen ketjussa. Niin että ei täällä mitään syrjintää ole...
Mikä viestisi on poistunut, en ole huomannut?
- demeter
kuvitteluako? kirjoitti:
Mikä viestisi on poistunut, en ole huomannut?
Poisto tapahtui hyvin äkkiä (kuvittelenko ?), eilinen oli vähän pitempään palstalla.
Kai poistoilla oli hyvä tarkoitus - tai sitten ei. Itse luen niistä viestin, että tietyille nikeille ei pidä vastailla... Miinukset tulevat yleensä samasta asiasta.
Niin että ei täällä mitään syrjintää ole... - eteenpäin vaan
demeter kirjoitti:
Poisto tapahtui hyvin äkkiä (kuvittelenko ?), eilinen oli vähän pitempään palstalla.
Kai poistoilla oli hyvä tarkoitus - tai sitten ei. Itse luen niistä viestin, että tietyille nikeille ei pidä vastailla... Miinukset tulevat yleensä samasta asiasta.
Niin että ei täällä mitään syrjintää ole...Ei mikään viesti poistu turhan takia, ei peruste ole se että joillekin tietyille vastaa. Kyllä ylläpidolla sen verran järkeä on. Mitä noista valittamaan, turhia viestejä joutopalstalla.
- demeter
eteenpäin vaan kirjoitti:
Ei mikään viesti poistu turhan takia, ei peruste ole se että joillekin tietyille vastaa. Kyllä ylläpidolla sen verran järkeä on. Mitä noista valittamaan, turhia viestejä joutopalstalla.
Silkkaa faktaa ylläpidosta (eteenpäin vaan). En valittanut. Vastasin kysymykseen ja kerroin mielipiteeni poistoista.
- ,,0
surusuru
Missä on demeterin aloittama ketju, en löydä sellaista?
Onkohan jotain taas pooistettu...hmm?? - 99+666
,,0 kirjoitti:
surusuru
Missä on demeterin aloittama ketju, en löydä sellaista?
Onkohan jotain taas pooistettu...hmm??Pitkästä aikaa on hyvä aloitus, niin.....
En ymmärrä, itse siirryn muualle, tämä palsta on erään yksityinen hiekkalaatikko. Tympäisee.
- varma vihje
Paras aloitus on, kun saa kehua itseään, ja summittain nälviä muita kirjoittajia.
"varma vihje"
Minä olen huomannut, että 99,99% porukasta on tollasia, ja minä taidan olla heistä 100%.
Minä tosin olen hellävaraisin heistä.
Mutta, palsta on 60 , joten on ihan hyvä nälviä heitä, jotka kirjoittelevat liian kakarasti tai liiaksi arkun reunalta.
Ja minähän olen värikäs, uniikkikappale. Tiedä vaikka olisin ollut esmerkki kiukkuisten lintujenkin pelille. Sillee Sikana.
H.- vapaa ajatus
hunksz kirjoitti:
"varma vihje"
Minä olen huomannut, että 99,99% porukasta on tollasia, ja minä taidan olla heistä 100%.
Minä tosin olen hellävaraisin heistä.
Mutta, palsta on 60 , joten on ihan hyvä nälviä heitä, jotka kirjoittelevat liian kakarasti tai liiaksi arkun reunalta.
Ja minähän olen värikäs, uniikkikappale. Tiedä vaikka olisin ollut esmerkki kiukkuisten lintujenkin pelille. Sillee Sikana.
H.Taisin olla "pahan " alku.
Aloitukset ovat kaikki tavallaan hyviä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345688Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972602JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t81741Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291468En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171139Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4937- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194817