Miks toi HUNKSZ ja joku muukin, aina kirjoittaa niin tyhjentävästi että ei tunne enää tarvetta jankuttaa johonkin ketjuun enää?
Miks ne kuitenkin koukuttaa?
Ja tuntee pakkoa jankuttaa?
Onks se jotain HUNKSZ: issa tai jossain muussa?
H.
Säkenöivästi
143
322
Vastaukset
- Lorena*
Selvääkin selvempää, olet palstan tähti varsin omaperäisin aloituksin sekä kommentein. Koukuttahan se avaamaan viesti, kuulostamaan onko ensimmäistäkään aiheeseen liittyvää juttua.
Tulee siin myös uusia sanontoja jopa kuvainnollisia.
Malliin kaksi tyyppiä keskusteli varsin voimakkailla sanoilla, esim. "mitä sä siinä louskutat leukojasi!"."Lorena*"
Tota niiiin....
Kalamies: Musta tuntuu että päivästä tulee minulle tuskallinen...
Toinen kalamies, älä jauha, nouse ylös sitä Muurahaispesästä ja ala miettimään perhojasi.
Lähinnä minä aloituksessani ajattelin kawea ja demeteriä.
H.
- jankuta jankuta ---
hunski pien,,,,
" aattele ny itekki " miten paljon palstalta puuttuis jos ei olisi hunskia,
aattele ----- ei olis kenen kaa jankuttaa ---- - k/k
Suorastaan nerokkaan yksinkertaisesti.
Huulet ymmyrkäisinä nytkin kattelen henkentuotettas,kyllä loppui räpsy silmistä kun näin aloitukses.- nainen,karjala
k/k
Oletko koukussa ? Minä olen. - toinen nainen
nainen,karjala kirjoitti:
k/k
Oletko koukussa ? Minä olen.Minäkin olen koukussa koti--kiusattuun.
Minulle tulee joskus vastustamaton halu oikaista tai korjata luutuneita käsityksiäsi, minkäänlaista säkenöintiä en ole havainnut.
Koukutuksista puhumattakaan.
Ehkä joku innostuu, kun näkee nuo valovoimaiset kirjaimet HUNKSZ ja ei kun vastaamaan, oli sanottavaa tai ei.
Pääasia että hunksz huomaa uutteran seuraajansa, ehkä jopa kommentoi hänen vaatimatonta viestiään, ymmärtäväisin, rohkaisevin, tosin joskus myös arvostelevin sanoin.- k/k
Kyllä musta tuntuu et silloin tällöin iskee kiukun kipinät silmistä kun sitä ei ymmärretä.
Koukutuksesta tuli sellanen lapsuuren aikainen sanonta mieleen,et sinä mikään haka ole,vaikka koukussa käveletkin. - mimmimummi
Olen suht. uusi enkä ole huomannut mitään kenenkään seuraajia.. mutta hienoa että niinpaljon erilaisia näkemyksiä täällä asioista. Pidän oikein paljon ..myös tästä hunkzista..vaikka onkin tosi arvaamaton..
- kolme ämmää
mimmimummi kirjoitti:
Olen suht. uusi enkä ole huomannut mitään kenenkään seuraajia.. mutta hienoa että niinpaljon erilaisia näkemyksiä täällä asioista. Pidän oikein paljon ..myös tästä hunkzista..vaikka onkin tosi arvaamaton..
Mummi ei ole lukenut viestejä joissa h kirjoittaa näistä seuraajistaan.
- Nåjåå
Moni nainen on "kasvanut kiinni hunskkiin". Tavallaan sinäkin A.
Nåjåå kirjoitti:
Moni nainen on "kasvanut kiinni hunskkiin". Tavallaan sinäkin A.
Nåjåå, tavallaan olet oikeassa, ja sehän on kai alunperin ollut tarkoituksensakin. Kirjoittaa niin, että naiset tuntevat vastustamatonta halua vastata, pyrkivät tulemaan huomatuiksi.
Hiukan lirkkua sopivaan kohtaan, niin eiköhän mummojen polvet notkahtele.
En pidä siitä, että hän mainitsee nimimerkkejä, toisia kehuen ja joitakin moittien. Keskustelu täällä ei ole sitä mitä livessä, kaikilla ei ole mahdollisuuksia istua koneensa ääressä kaiken päivää ja tarkkailla mitä kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa.
Usein huomaan, että kaikki tärkeä on jo sanottu ja silloin on turhaa itsekorostusta mennä "jankuttamaan" jo kirjoitettujen viestien jatkoksi.
Olen 4½ vuoden aikana kasvanut kiinni joihinkin palstalaisiin, olen myös kasvanut toiseen suuntaan ja päässyt eroon joistakin.
Nykyisin ärsytyskynnykseni ylittyy silloin, kun vastaan aloittajan viesteihin. Kuten aiemmin mainitsin, haluan silloin oikaista ja korjata joitakin oikeina pitämiään väittämiä.
En vastaa hänelle vain siksi, että matelisin edessään ja toivoisin, että hän huomaisi pienen, vaatimattoman olemukseni.
Ne ajat ovat olleet ja menneet, jos niitä joskus on ollut.
Joillekin se vaihe on näköjään jäänyt päälle.
Minulla on tunne, että....k/k kirjoitti:
Kyllä musta tuntuu et silloin tällöin iskee kiukun kipinät silmistä kun sitä ei ymmärretä.
Koukutuksesta tuli sellanen lapsuuren aikainen sanonta mieleen,et sinä mikään haka ole,vaikka koukussa käveletkin.Minä taas luulen, että hän vain nauraa ja korkeintaan vähän hermostuu meihin typeryksiin, jotka emme ymmärrä jaloja aatoksiaan ja yliluonnollisen ylevää älykkyyttään ja sen aikaan saamaa viestittelyä.
:))mimmimummi kirjoitti:
En halua vallata alotusta, kuten minun joskus on väitetty tekevän, mutta mimmimummille sanoisin, että olen itsekin saanut nimityksen "minua uskollisesti seuraava muurahainen". Tai joku pieni elukka se kuitenkin oli.. ;)
- Mies 59
k/k kirjoitti:
Koukutuksesta tuli sellanen lapsuuren aikainen sanonta mieleen,et sinä mikään haka ole,vaikka koukussa käveletkin.k/k
Kansantanssijan viisasteluista ei kannata välittää. Minusta hän on mukava mies.
- rr90
Ilman hunkszia jäisi palsta avaamatta
- heil heil
Niinhän se on aina mennyt, jokaisella diktaattorilla on seuraajansa ja ihailijansa.
- Aamua teitillekin
Täälläkään keskustelua finlandiapalkinnosta...? Ei 50 plussassakaan. Luulin että varttuneempi väki olisi innostunut aiheesta. Kirjapalstallakin hiljaista.
Pitäkää tämä hunkki hyvänänne vaan! Anceli sanoo hyvin osuvasti tuossa ylempänä, että hunkin käsitykset ovat luutuneita. Lisäisin että käpristyneitä kiukkuunsa. Pilasi 50 palstan tehokkaasti ja ajoi monen tulokkaan tiehensä. - meeriamanda
Se muakin naurattaa kun monikin kirjoittaa ettei avaa hänen topikiaan,.. ja silti runsas osallistuja joukko on niin lukeneita kuin vastaajiakin ;)
Sama on joidenkin usein avauksia tehneiden kanssa. Kun tälläpalstalla ei ole suurikaan määrä vakikirjoittelijoita, herää kysymys mistä ne " muut " on tänne osanneet?
Höpereröitsijä ei lasketa mukaan, heidät kyllä erottaa. :)) Aamua teitillekin kirjoitti:
Täälläkään keskustelua finlandiapalkinnosta...? Ei 50 plussassakaan. Luulin että varttuneempi väki olisi innostunut aiheesta. Kirjapalstallakin hiljaista.
Pitäkää tämä hunkki hyvänänne vaan! Anceli sanoo hyvin osuvasti tuossa ylempänä, että hunkin käsitykset ovat luutuneita. Lisäisin että käpristyneitä kiukkuunsa. Pilasi 50 palstan tehokkaasti ja ajoi monen tulokkaan tiehensä.Juuri eilen mietin samaa, ei sanaakaan Finlandia-palkinnosta.
Jos olisin sillä lailla aktiivinen, että aloituksia tekisin, niin aihe olisi hyvä ja ajankohtainen.
Ainakin parempi kuin nämä omasta itsestään tehdyt ja kehumisia kerjäävät aloitukset.- 1+10
Aamua teitillekin kirjoitti:
Pitäkää tämä hunkki hyvänänne vaan! Anceli sanoo hyvin osuvasti tuossa ylempänä, että hunkin käsitykset ovat luutuneita. Lisäisin että käpristyneitä kiukkuunsa. Pilasi 50 palstan tehokkaasti ja ajoi monen tulokkaan tiehensä.Viiskymppisissä on kyllä alotus Finlandiapalkinnosta. ja vastauksiakin näkyy olevan paljon. Jo pari päivää sitten tehty, niin että sinne vaan.
Heh, olisit nyt vain yrittänyt vastata etkä heitellä tänne jotakin tyhjänpäiväistä...
Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta.
Ei olisi mukavaa jos kaikki voisivat kertoa mielipiteensä tai tehdä avauksen ilman että teilataan heti kättelyssä.Jaahas täällä sitä leikitään talipalloa ja odotetaan, että tiput istuis naaman päälle. Tuolla toisessa ketjussa joku lulu, mistä lie villin lännen ilotalosta pihalle heitetty, kirjotteli niinku sillä olis jotain säpinää sun kanssa. Hermostu kun Anceli-mankeli vähän manklas sua. Ja ihan aiheesta mankeloikin. Kyl sä olet niin huonotapainen. Että mun pitikin mennä sun kanssa kihloihin!
Anceli kirjoitti:
Mankeli? Nyt joudun miettimään, onko tuo joku kodinkoneaiheinen vihjailu, vai jotain muuta.
Olisitko mielummin leivänpaahdin tai tehosekotin?
Mankeli nyt on lähes tarpeeton kodinkone. Ei sillä, että väittäisin sinun olevan tarpeeton kodinkone. Pyykit kuivuvat sileiksi ja raikkaissa maailman tuulissa. Mankeleita tarvitaan sisällä rynttään kuivuneiden kapakalojen eikun lakanoiden oikaisemiseen.rasputia kirjoitti:
Olisitko mielummin leivänpaahdin tai tehosekotin?
Mankeli nyt on lähes tarpeeton kodinkone. Ei sillä, että väittäisin sinun olevan tarpeeton kodinkone. Pyykit kuivuvat sileiksi ja raikkaissa maailman tuulissa. Mankeleita tarvitaan sisällä rynttään kuivuneiden kapakalojen eikun lakanoiden oikaisemiseen.Tehosekoitin on lähempänä minua, mankelia en omista.
Tunnen itseni hyvinkin tarpeelliseksi, eilen jopa rakkaaksi kutsuttiin....voi olla että tänäänkin... :)
Mites sulla, muistaako kihlattu leperrellä?
- kokkilan pysäkki
Miksi ihmeen giljotiini keskusteluksi tämäkin ketju meni. Aloittus sinäns oli monitahoinen, hyväksi keskustelun avaukseksi lienee tarkoitettu. Kun lukee huomaa miten ilkeämielisten pahansisuisten vastaajien vyöry valloitti ketjun.
Jos olisin ollut ketjun avaaja, olisin sanonut jo moneen kertaan, turpa kiinni tai ole hiljaa akka. Suoraan sanottuna Hunksz on herrasmies joka ei ala ämmien kanssa riitelemään. Siitä pisteet hänelle, muut saa nuolla näppejään.- vai herrasmies ;)))
Älä puhu paskaa, aloittaja haluaa itsestään keskusteltavan eikä tavoilla ole hänelle väliä.
- .....
Hyvin puolustat itseäsi hunksi.
En näe mitään monitahoista aloituksessa, taitaa viestisi olla sarkasmia jos et ole aloittaja. - oikeinkirjoitus?
Keskustele sitten aloituksesta, älä moiti toisia kirjoittajia. Kateellinen panettelija.
- voi zeezus
vai herrasmies ;))) kirjoitti:
Älä puhu paskaa, aloittaja haluaa itsestään keskusteltavan eikä tavoilla ole hänelle väliä.
Ei kait hän ala ämmien kans riitelemään, hylkäävät viel idolinsa ;DDDD
- hy heevetti
Ja aloitus koskaa aloittajaa itseään, veetuttaa nuo kaltaisesi uskolliset perässäjuoksijat ja peeseennuoleskelijat.
Että oikein Kokkelin pysäkki! Lulu on taas ihan kokkeleissa. Mitä sinäkin mahdat Hundelista uskoa. Niin paljon on päivänvaloa kestämättömiä tekosia tunnollaan...
Minä tiedän...
Miten käy miesparan viimeisellä tuomiolla. Ihmisen pitää tunnustaa rikoksensa ja rukoilla anteeksiantoa.- ei sinun perässä
hy heevetti kirjoitti:
Ja aloitus koskaa aloittajaa itseään, veetuttaa nuo kaltaisesi uskolliset perässäjuoksijat ja peeseennuoleskelijat.
Kateellisen panettelua :D
- demeter
Jätän nyt sinusta (hunksi) puhumisen ja mietin noita kysymyksiäsi - jos niitä nyt taaskaan ymmärsin...
Jos joku mielestäsi kirjoittaa "tyhjentävästi" se aika usein tarkoittaa sitä, että omat ajatukset ovat samansuuntaisia tai sitten niin yleispäteviä, että melkein kuka tahansa voisi niihin yhtyä. Tai sitten ne rauhoittavat omaa mieltä niin paljon, ettei viitsi pistää vastaan. Tai sitten ne ovat niin erilaisia kuin omat, ettei kannata edes vastata..))
Miksi sitten jotkut kirjoittajat koukuttavat ? Tässä taidat vähän odottaa analyysia itsestäsi, hunksi. Olen sanonut aikaisemminkin, että sellainen kirjoittaja, joka laittaa itsensä likoon, on rehellinen hyvässä ja pahassa, koukuttaa.
Hän rikkoo aina rajoja (eikä yleensä korjaa jälkiään), mutta hän saa tunteita liikkeelle. Ja olet joskus tainnut itse sanoa, että yksituumaisuus, harmonia, on vähän tylsää ajan mittaan. "Erilaisuus on rikkautta" on klisee, mutta totta silti, ainakin toinen puoli siitä...- tasavertaisia
Minä puolestani mietin miksi täällä aina pitää keskustella kirjoittajista, jokaisella on oikeus sanoa sanansa. Ilman jaottelua hyviin ja huonoihin, kuten aloittaja jälleen kerran tekee.
- harmaata/sateista
Onhan se myös erilaisuus
joukon voimaa,
mahtava soppa syntyy erilaisista aineksista näin sopankeittäjän näkökulmasta
tarkasteltuna.
Tai myrskyt kun kylmät ja lämpimät ilmamassat törmäävät.
Aina ei päivä paista tai kuu kumota ihmisten mielissäkään eikä marraskuu jota nimitetään kuoleman kuukaudeksi, nostata tunteita/ihmismieliä apatiaa tai alakuloa
korkeammalle.
Sanojen ja tekojen pitäisi kuitenkin olla ihmisyyttä osoittaakseen apatian alapinnan
yläpuolella.
Hunksin kunniaksi on sanottava, ettei hän kiduta ja rääkkää ketään vaikka
tekstit välillä antaa ajattelemisen aihetta --- vai mitä? "demeter"
Kiitos kaunis..taas.
Osuit oikeaan mietteissäsi, etkä tarttunut siihen ilmiselvään täkyyn jonka asetin.
Nimimerkkejä mainitsematta, koska yksi olisit sinä, niin minua tuppaa "kipinät lyömään" joskus, kun luen jonkun fiksua aloitusta ja siihen saatuja tyhmiä kommentteja ja yletöntä jankutusta.
Joskus jopa aloittajakin jatkaa jankuttamista.
Jos viisikin viisasta kerkiää kommentoimaan, ennen kuin lusikalliset, niin olen tyytyväinen aloitukseen ja sen kommentteihin, en näe enää syytä lisätä omaa rikkaani siihen rokkaan.
Katson saaneeni siitä ja sen aiheesta kaiken tarpeellisen tiedon tai ajatusmaailman.
Mitä nyt minuun tulee ja aloituksiini, niin otan jankkauksesta ja hassuilusta, jopa typeryydestä syyn niskoilleni. Koska minä pyrin useimmiten antamaan itsestäni kaikille oman osansa :)
Siinä on toteutunutkin riskinsä, ajattelijat luulevat aloituksieni olevan pelkkää roskaa..
Oops.. täytyypä miettiä tuota lausettani uudelleen.
Mutta siis.. minulle saa aina kommentoida, miten mieli tekee. Kyllä minä osaan kaivaa saamieni kommenttien seasta helmetkin. Varsinkin tunnepitoiset kommentit ovat minulle aina tervetulleita.
Mitä tunteita sitten kuvaavatkin.
H.- tasavertaisia?
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Kiitos kaunis..taas.
Osuit oikeaan mietteissäsi, etkä tarttunut siihen ilmiselvään täkyyn jonka asetin.
Nimimerkkejä mainitsematta, koska yksi olisit sinä, niin minua tuppaa "kipinät lyömään" joskus, kun luen jonkun fiksua aloitusta ja siihen saatuja tyhmiä kommentteja ja yletöntä jankutusta.
Jos viisikin viisasta kerkiää kommentoimaan, ennen kuin lusikalliset, niin olen tyytyväinen aloitukseen ja sen kommentteihin, en näe enää syytä lisätä omaa rikkaani siihen rokkaan.
Katson saaneeni siitä ja sen aiheesta kaiken tarpeellisen tiedon tai ajatusmaailman.
Mitä nyt minuun tulee ja aloituksiini, niin otan jankkauksesta ja hassuilusta, jopa typeryydestä syyn niskoilleni. Koska minä pyrin useimmiten antamaan itsestäni kaikille oman osansa :)
Siinä on toteutunutkin riskinsä, ajattelijat luulevat aloituksieni olevan pelkkää roskaa..
Mutta siis.. minulle saa aina kommentoida, miten mieli tekee. Kyllä minä osaan kaivaa saamieni kommenttien seasta helmetkin. Varsinkin tunnepitoiset kommentit ovat minulle aina tervetulleita.
H.Demeter peesasi Ancelia, sinä kehut häntä?
tasavertaisia? kirjoitti:
Demeter peesasi Ancelia, sinä kehut häntä?
"tasavertaisia?"
Kaikki kauniiksi kuvittelemani ihmiset, nimimerkkiensä takana ovat peesaukseni arvoisia.
Ja kauniiden ihmisten kommentit ja aloitukset ovat aina helmiä kaikille palstalaisille. :)
Tosin, onhan täällä nimimerkkejä joiden takana uskon olevan rujon komeita miehiäkin, joten lasketaan heidätkin kauniisiin ja rohkeisiin.
Otan sinutkin mielelläni mukaan laskuihini, kunhan huomaan sinun kirjoittavan fiksusti, eikä sekään haittaa, jos kirjoitat minulle arvostavan ihaillen. :)
Mutta... otahan kantaa tuohon asia-aloitusten irvistelyyn.
H.tasavertaisia? kirjoitti:
Tasavertaisia? ja H.
Kyllähän demeter kirjoitti huomattavasti laajemmin ja paremmin kuin minä, juuri tästä kyseisestä asiasta.
Aloittajalle voin tässä samalla sanoa, että miksi pitäisi irvistellä toisten aloituksille, viesteille ja mielipiteille.
Tuo koukuttaminen tuntuu oudolta, vastaan kenelle vastaan, silloin kun on mielestäni asiaan jotain sanottavaa.
Minua ei koukuta täällä mikään eikä kukaan, kyllä ne koukut ovat ihan jossain muualla.
Toki joidenkin kirjoituksia luen tarkemmalla silmällä ja jotkut ohitan suosiolla, mutta ketään en nosta toisten yläpuolelle.
Jokaisella on erilaiset olosuhteet joissa palstalle osallistuu.
Tämän kaiken taisin kyllä jo kerran kirjoittaa.
Minäkin olen nyt hengellisesti kyllästetty...- Kolme rakkainta
tasavertaisia? kirjoitti:
Sekä D että A
" siksi pyydän, jää täyttämään yksinäinen iltani hra h :" - emmanuelle.
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Kiitos kaunis..taas.
H.Ihan oikeasti, etkö pysty pätemään muualla H.
Elämäsi taitaa olla 60 palsta. Anceli kirjoitti:
Tasavertaisia? ja H.
Kyllähän demeter kirjoitti huomattavasti laajemmin ja paremmin kuin minä, juuri tästä kyseisestä asiasta.
Aloittajalle voin tässä samalla sanoa, että miksi pitäisi irvistellä toisten aloituksille, viesteille ja mielipiteille.
Tuo koukuttaminen tuntuu oudolta, vastaan kenelle vastaan, silloin kun on mielestäni asiaan jotain sanottavaa.
Minua ei koukuta täällä mikään eikä kukaan, kyllä ne koukut ovat ihan jossain muualla.
Toki joidenkin kirjoituksia luen tarkemmalla silmällä ja jotkut ohitan suosiolla, mutta ketään en nosta toisten yläpuolelle.
Jokaisella on erilaiset olosuhteet joissa palstalle osallistuu.
Tämän kaiken taisin kyllä jo kerran kirjoittaa.
Minäkin olen nyt hengellisesti kyllästetty..."Anceli"
Kaunis ja rohkea...
"Miksi kaunis kukka on toiselle ruokaa, miksi rumia jotkut rouskuttaa?
Miksi jotkin kukkia pöydälle kantaa, kuiviakin kukkinaan?
Miksi aatteila kaadetaan paljonkin viljaa, jonka luonto kaikille antaa,
poimii nuorena pistävän Nokkosen, katsoo vanhana mitä se vielä voi kantaa.
Vaikka vieläkin pistää, voi aina siitä, ottaa käteensä säikeen, toisen,
niistä kutoa saattaisi, vieläkin tehdä, pehmeän peitteen, toisen moisen."
Niin monella tavalla voi saada kylmille Varpailleen lämpimän peiton..
Kuumana leiskuta silmistään, antaa sormien norjana kiitää.
Sinäkin, nimimerkki Anceli, olet hyvin omaksunut sen, mitä palsta niin monelle antaa.
HUNKSZ ei koskaan ole huono valinta. :)
Sanoo Siirakki.
H.Kolme rakkainta kirjoitti:
Sekä D että A
" siksi pyydän, jää täyttämään yksinäinen iltani hra h :""Kolme rakkainta"
Ehkä kuitenkin laihennamme tuota tunnetta.
Rakkaus kun valloitti minut 11V. kirjeenvaihdoissa ja 14V. sit oikeesti, oletin.
Tuon ajan jälkeen olen vain sotkeutunut tunteiden verkkoon.
"Minä toisin sinulle yhä, pullon parasta viiniä mistä tiedän,
antaisin käteni laskeutua sille, mistä muistan minä vielä."
Minä teen parhaani, varsinkin palstalla.
Sinunkin vuoksesi.
H.- demeter
tasavertaisia kirjoitti:
Minä puolestani mietin miksi täällä aina pitää keskustella kirjoittajista, jokaisella on oikeus sanoa sanansa. Ilman jaottelua hyviin ja huonoihin, kuten aloittaja jälleen kerran tekee.
Onko joku vienyt sinulta oikeuden sanoa sanasi (tasavertaisia) ? Kuka jaottelee kirjoittajat hyviin ja huonoihin, hunksi vai ? Hän nyt jaottelee milloin mitenkin, omalla luvallaan, ja saa myös nuhteita siitä. Eikös yksi tappouhkauskin ole jo tullut, vai lieneekö peruttu? ..
Miksi muuten annat hunksin sanoille niin paljon painoa ? Ettet vain olisi salainen ihailija ?..))
Miksi muista kirjoittajista ei saisi keskustella ? Pitkään kirjoittaneet tulevat tutuiksi keskenään, pitäisikö olla kuin ei ketään tuntisikaan, muistaisi mitä
toinen on kertonut, mistä on joskus puhuttu ?
Minulla ei ole mitään puskiksia vastaan, mutta heillä on tapana vaatia tuota mystistä "tasavertaisuutta", enkä oikein tajua, miten sitä osoitetaan, kun ei ole ketä "nimeltä kutsua"... Olen aikaisemminkin sanonut, että minulle nimettömyys on viesti siitä, ettei halua tulla isommin noteeratuksi, mutta ehkä olen tulkinnut asian väärin.
Eivätkä ihmiset minusta edes ole tasavertaisia, meillä on erilaisia vahvuuksia ja erilaisia heikkouksia ja olisi sokeutta tai teeskentelyä olla näkemättä sitä.
Jokaisella on tietysti oma ihmisarvonsa, eikä sitä kukaan toinen voi meiltä viedä. - 15 + 9 = 24
emmanuelle. kirjoitti:
Ihan oikeasti, etkö pysty pätemään muualla H.
Elämäsi taitaa olla 60 palsta.Ei ihme, että lähes joka toinen liitto purkautuu, kun miehet ovat alle mopoikäisten tasolla. Skunkinkin kannattaisi poiketa aikuistumassa vaikkapa tämän palveluntuottajan 16 vee palstalla. Se olisi nuorisollemmekin hyväksi. Miettisivät varmaan kahdesti, miten välttyä tulemasta ihan umpipöljäksi, jos ikälisää tulee vaikkapa 50 vee.
emmanuelle. kirjoitti:
Ihan oikeasti, etkö pysty pätemään muualla H.
Elämäsi taitaa olla 60 palsta."emmanuelle."
Kohta 63V. hei?
"Kalakaverit kantavat minulle kalaa, jos itse en ole saanut,
Hirvi myöskin on antanut minulle paljon.
En luvalla kaatanut paljonkaan voinut,
Minä yritin, vaan olen jo voipunut.
Mutta ikäni edessä monikin on, vuoteestani toipunut.
On se hyvä et' kuitenkaan vielä en oo, ihan elämästä uupunut."
H.- demeter
harmaata/sateista kirjoitti:
Onhan se myös erilaisuus
joukon voimaa,
tarkasteltuna.
Aina ei päivä paista tai kuu kumota ihmisten mielissäkään eikä marraskuu jota nimitetään kuoleman kuukaudeksi, nostata tunteita/ihmismieliä apatiaa tai alakuloa
korkeammalle.
Sanojen ja tekojen pitäisi kuitenkin olla ihmisyyttä osoittaakseen apatian alapinnan
yläpuolella.
tekstit välillä antaa ajattelemisen aihetta --- vai mitä?Moi kamu (harmaata/sateista). Huomaatkos että meitä syrjitään ? Miinusta pukkaa.
Mutta hyvästi sanoit illan tähdestä. Samaa mieltä olen. Hunksi nurisee usein,
mutta aina omaan piikkiinsä. - Lorena*
hunksz kirjoitti:
"emmanuelle."
Kohta 63V. hei?
"Kalakaverit kantavat minulle kalaa, jos itse en ole saanut,
Hirvi myöskin on antanut minulle paljon.
En luvalla kaatanut paljonkaan voinut,
Minä yritin, vaan olen jo voipunut.
Mutta ikäni edessä monikin on, vuoteestani toipunut.
On se hyvä et' kuitenkaan vielä en oo, ihan elämästä uupunut."
H.Miten on ikäkriisin laita, jostakin tuulonen pölläyttää viestiä kriisin olemassaolosta. Hyvä ikä tuo 63v on kuukauden kuluttua, oikein tosimiehen ikä. Tässä jo kaunis melodia tulevaa vuosipäivääsi juhlistamaan:
http://www.youtube.com/watch?v=qSn4j7UwQyo
jk Olen joulun seudun muilla mailla vierahilla. Lorena* kirjoitti:
Miten on ikäkriisin laita, jostakin tuulonen pölläyttää viestiä kriisin olemassaolosta. Hyvä ikä tuo 63v on kuukauden kuluttua, oikein tosimiehen ikä. Tässä jo kaunis melodia tulevaa vuosipäivääsi juhlistamaan:
http://www.youtube.com/watch?v=qSn4j7UwQyo
jk Olen joulun seudun muilla mailla vierahilla."Lorena*"
Laitan vastauksen sinne minne se kuuluu. maarinalle.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Kaunis ja rohkea...
"Miksi kaunis kukka on toiselle ruokaa, miksi rumia jotkut rouskuttaa?
Miksi jotkin kukkia pöydälle kantaa, kuiviakin kukkinaan?
Miksi aatteila kaadetaan paljonkin viljaa, jonka luonto kaikille antaa,
poimii nuorena pistävän Nokkosen, katsoo vanhana mitä se vielä voi kantaa.
Vaikka vieläkin pistää, voi aina siitä, ottaa käteensä säikeen, toisen,
niistä kutoa saattaisi, vieläkin tehdä, pehmeän peitteen, toisen moisen."
Niin monella tavalla voi saada kylmille Varpailleen lämpimän peiton..
Kuumana leiskuta silmistään, antaa sormien norjana kiitää.
Sinäkin, nimimerkki Anceli, olet hyvin omaksunut sen, mitä palsta niin monelle antaa.
HUNKSZ ei koskaan ole huono valinta. :)
Sanoo Siirakki.
H.Ja taas yksi pieleen mennyt hajatelma minusta, en ole valinnut nimimerkki hunkszia, enkä tule valitsemaan.
Vastaan sinulle silloin, kun on aihetta, en sen vuoksi, että värkkäisit minulle jonkun runontapaisen sepitelmän.
Mummulauma pörrää kiitettävästi ympärilläsi, eiköhän sieltä tule hunajaista suitsutusta sulle ihan rittävästi. Ilman että minun tarvitsee piirileikkiin osallistua.- demeter
Anceli kirjoitti:
Ja taas yksi pieleen mennyt hajatelma minusta, en ole valinnut nimimerkki hunkszia, enkä tule valitsemaan.
Vastaan sinulle silloin, kun on aihetta, en sen vuoksi, että värkkäisit minulle jonkun runontapaisen sepitelmän.
Mummulauma pörrää kiitettävästi ympärilläsi, eiköhän sieltä tule hunajaista suitsutusta sulle ihan rittävästi. Ilman että minun tarvitsee piirileikkiin osallistua.No mutta Anceli, oletpas ronkeli..)) Sun pitää nyt punastua ja kauniisti kiittää saamastasi suosionosoituksesta. Ei hunksi kaikille runoa suolla. Se ei ehdi, kun mummoa pörrää ympärillä vaivaksi asti. Minäkin häippäsen joukosta, ei jaksa.
Flunssa vielä päällä ja huomenna O:n luokse, postiakin pistin. - ++++
demeter kirjoitti:
No mutta Anceli, oletpas ronkeli..)) Sun pitää nyt punastua ja kauniisti kiittää saamastasi suosionosoituksesta. Ei hunksi kaikille runoa suolla. Se ei ehdi, kun mummoa pörrää ympärillä vaivaksi asti. Minäkin häippäsen joukosta, ei jaksa.
Flunssa vielä päällä ja huomenna O:n luokse, postiakin pistin.Sorry, tuli väärä merkki.
demeter kirjoitti:
No mutta Anceli, oletpas ronkeli..)) Sun pitää nyt punastua ja kauniisti kiittää saamastasi suosionosoituksesta. Ei hunksi kaikille runoa suolla. Se ei ehdi, kun mummoa pörrää ympärillä vaivaksi asti. Minäkin häippäsen joukosta, ei jaksa.
Flunssa vielä päällä ja huomenna O:n luokse, postiakin pistin."demeter"
Noh, yleisön pyynnöstä viimeiset sanani, ainakin tänään.
"Moninaisesti kulkee miehen polut, moninaisesti polkee mies niitä,
omat polut kiertävät kallioita, vaik' ois naisia pitkällään niillä.
Miten mies vois polkaista polkuaan, sitä ainoaa, tärkeintään,
kun ei naisista mitään ymmärrä hän, vaan toteaa, polkaisen tähän.
Runot kulkevat miehen selkää pitkin, kuten Joutsenen selästä valuu ne pois,
Naisen runoilut harvoin kiehtovat miestä, miettii miks en minä, uutta tois.
Niinpä nainen ei koskaan tunne mitään, omiin aattoksiin vain antautuu,
Ei jaksa kuunella sitä miten, luja polkaisu sieluunsa kantautuu."
H.:)demeter kirjoitti:
Flunssa vielä päällä ja huomenna O:n luokse, postiakin pistin.Onneksi ihmisellä on vapaa valta valita, mistä kiittelee ja ketä. Punastumisen kanssa on vähän eri juttu, se tulee kun tulee, yllättäenkin... :)
Mummo olen itsekin, mutta en jaksa paapoa huomiota kerjäävää ihmistä. Edes säälistä, jokainen vastatkoon itsestään ja toimistaan.
Flunssainen olo on minullakin, auttaiskohan hunaja, sisäisesti tai ulkoisesti.- vakuutteluista viis
harmaata/sateista kirjoitti:
Onhan se myös erilaisuus
joukon voimaa,
tarkasteltuna.
korkeammalle.
yläpuolella.
tekstit välillä antaa ajattelemisen aihetta --- vai mitä?Kukaan ei tiedä, mitä itse kukin puuhailee tai ei puuhaile julkisivunsa/julkisivujensa takana. Mitä tahansa voi uskotella, päätellä, epäillä ja luulotella. Kaikki palstakirjoitteluun perustuvat käsitykset ovat uskonvaraisia, ellei sitten täydennä tietojaan tekemällä murtokeikkoja muiden kirjoittajien koneille tai S24:n profiileihin.
- ballit
Hunkzi haluaa näyttää fiksummalta kuin on. Kapeita on ko. nimimerkin katsomukset yleensä. Suutari pysyköön lestissään.
- N.N. Töölö
nimimerkille: kellit
Hän on fiksu. - demeter
Onks hunksi ollu suutari vai ?(ballit) Eihän se nyt enää kuitenkaan... Lienee jo lestinsä heittänyt. Toivottavasti ei nyt heitä työkseen...))
Ai se haluaa näyttää fiksummalta kuin on ? Mä olen luullut että me kaikki halutaan. Niinkuin panna parastamme, muiden iloksi, mutta kun tätä ketjua uudelleen luin, niin fiksuus taidetaan mitata sillä, kuka parhaan herjan hunksista heittää... - kerro lisää
N.N. Töölö kirjoitti:
nimimerkille: kellit
Hän on fiksu.Ai sä tunnet hänet?
- ootte typeriä
demeter kirjoitti:
Onks hunksi ollu suutari vai ?(ballit) Eihän se nyt enää kuitenkaan... Lienee jo lestinsä heittänyt. Toivottavasti ei nyt heitä työkseen...))
Ai se haluaa näyttää fiksummalta kuin on ? Mä olen luullut että me kaikki halutaan. Niinkuin panna parastamme, muiden iloksi, mutta kun tätä ketjua uudelleen luin, niin fiksuus taidetaan mitata sillä, kuka parhaan herjan hunksista heittää...Sä ja pari muuta vanhusta puolustaa häntä tarmokkaasti. Hoo on kirjoittanut että laittaa itsensä alttiiksi kaikelle mitä vastaansa saa, antakaa hyvät mummot hänen vastata itse teoistaan ja puolustaa itseään jos aiheelliseksi katsoo. Tuollainen lipominen on naurettavaa.
ootte typeriä kirjoitti:
Sä ja pari muuta vanhusta puolustaa häntä tarmokkaasti. Hoo on kirjoittanut että laittaa itsensä alttiiksi kaikelle mitä vastaansa saa, antakaa hyvät mummot hänen vastata itse teoistaan ja puolustaa itseään jos aiheelliseksi katsoo. Tuollainen lipominen on naurettavaa.
"ootte typeriä"
Ämmänläyskissä ei oikeestansa ole pahasti vikaantuneita.
Aikasti moni heistä kommentoi viisaasti ja fiksusti.
Ihan väkisin joudun monia ihailemaan.
Kiittämistä joudun vielä harkitsemaan.
Mutta älä moiti naisia, en minäkään vielä ala.
Alan moittimaan vasta sitten, kun ihqu-mummoksi heidät totean.
Ja miksi minusta ei saisi tykätä?
H.- demeter
ootte typeriä kirjoitti:
Sä ja pari muuta vanhusta puolustaa häntä tarmokkaasti. Hoo on kirjoittanut että laittaa itsensä alttiiksi kaikelle mitä vastaansa saa, antakaa hyvät mummot hänen vastata itse teoistaan ja puolustaa itseään jos aiheelliseksi katsoo. Tuollainen lipominen on naurettavaa.
Noinko olet asiaa tykönäsi tutkaillut (ootte typeriä) ? Kyllä meidän vanhusten helläsydämisyydelle saa nauraa, välikö sillä, mistä kukin ilonsa repii.
Mikähän mun jutuissa on taas on sitä "lipomista", joka saa sinut noin närkästymään ? Kannattaisko vähän höllätä pipoa ?
- mummo minäkin
Ei oo hunkszin huumorin voittanutta.
Minä alan olemaan pienten ringissä kuin Hobitti.
Olen kuin Silmarrillien ympäröimä Aragorn.
Epätietoinen kuten Gandalf Sarumanista.
Ilahtunut saamastani piikistä.
63V. kundi ei taida sittenkään romahtaa kuten ryppyinen Balrog.
H.Eikös se ole juuri se, mitä tälläkin aloituksella tavoittelit. Huomiota, sinusta kirjoittamista, kinastelua kuka tykkää eniten.
Ei puutu muuta kuin se, että laitat naiset paremmuusjärjestykseen.
Minua älä ota siihen listaan mukaan, olen viimeinen ihan mielelläni.- ....................
Anceli kirjoitti:
Eikös se ole juuri se, mitä tälläkin aloituksella tavoittelit. Huomiota, sinusta kirjoittamista, kinastelua kuka tykkää eniten.
Minua älä ota siihen listaan mukaan, olen viimeinen ihan mielelläni.Mistä olet jäänyt paitsi kun olet noin katkera A ?
- Ihailija minäkin
Anceli kirjoitti:
Eikös se ole juuri se, mitä tälläkin aloituksella tavoittelit. Huomiota, sinusta kirjoittamista, kinastelua kuka tykkää eniten.
Minua älä ota siihen listaan mukaan, olen viimeinen ihan mielelläni.Ainakin yksi meistä on saanut kaipaamaansa huomiota, tosin kerjäämällä mutta kuitenkin.
Huomasitko ovelan vaikenemisen ensimmäisenä päivänä? .................... kirjoitti:
Mistä olet jäänyt paitsi kun olet noin katkera A ?
En yhtään mistään, niin nätti runokin tuolla mulle kirjoitettiin. :)
Olen kai liian kauan seurannut tätä peliä, toistoa, toistoa.
Ja aina sanotaan, että oman mielipiteens saa vapaasti ilmi tuoda.
Eikö se olekaan niin...hmmm...
Sarkasmi on minua, en voi sille mitään, ellei sitä ymmärretä.Anceli kirjoitti:
Sarkasmi on minua, en voi sille mitään, ellei sitä ymmärretä.Anna enkeli olla,täähän on niin läpinäkyvää et hölmömpääkin naurattaa.
Annetaan nyt kunnia sille kelle se kuuluu, orotellaan perjantai alotusta.Anceli kirjoitti:
Minua älä ota siihen listaan mukaan, olen viimeinen ihan mielelläni."Anceli"
En minä pysty.
Olen niin sekaisin ihanuudesta ja älykkyydestä.
Niin moni voisi olla ykkönen niin harvoista, jotka ansaitsisivat kiitoksen vain yhdeltä.
Viitaten alempaan kommenttiin, minä vaikenen kohta, perinteisesti.
H.Ihailija minäkin kirjoitti:
Ainakin yksi meistä on saanut kaipaamaansa huomiota, tosin kerjäämällä mutta kuitenkin.
Huomasitko ovelan vaikenemisen ensimmäisenä päivänä?Sitähän minä juuri tarkoitin, niiiin tuttua peliä, toistoa, toistoa..
Viisainta kai pysyä poissa näistä aloituksista, ihailen vaan silleen kauempaa... :)koti-kiusattu kirjoitti:
Anna enkeli olla,täähän on niin läpinäkyvää et hölmömpääkin naurattaa.
Annetaan nyt kunnia sille kelle se kuuluu, orotellaan perjantai alotusta."koti-kiusattu"
Uraani halkeaa
Vaan ei niin valaisevasti kuin monet toivoivat...
Oliskos tämä sillee Perjantai- varoituksena turhanpäiväisille höpöttelijöille?
Eläkä sinä kiusaa Ancelia, hän saattaa tuntea tuskaa jo siksi, että minua kiusataan. :)
H.- olet niin viisas!
hunksz
mietin tuossa, että onko oikein "alan olla" ja "rupean olemaan"??? - ahaaelämys
Anceli kirjoitti:
Sarkasmi on minua, en voi sille mitään, ellei sitä ymmärretä.Uinu sä vaan sarkasmissasi, ehkäpä se auttaa ymmärrystäsi.
olet niin viisas! kirjoitti:
hunksz
mietin tuossa, että onko oikein "alan olla" ja "rupean olemaan"???"olet niin viisas!"
Anti nyt olla kiitti kuitenkin.
Rupea ryhtymään tai ala olemaan...
Molemmat sanonnat ovat Suomenkieltä.
Alan on kauniimpaa kuin ryhdyn repeämään raivokkaaseen nauruun.
Hyvin lausuttuna, Suomenkieli on runoutta.
Ei siis viisastelua tämä.
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Uraani halkeaa
Eläkä sinä kiusaa Ancelia, hän saattaa tuntea tuskaa jo siksi, että minua kiusataan. :)
H.Suurena humanistina ja sorrettujen ystävänä enkeli saattaakin tuntea huolta siitä josko kestät kaiken saamasi ihailun.
Lupaathan olla ylpistymättä ja lupaathan erelleen jossain vaiheessa selittää mitä kullakin aloituksella tarkoitit?
Jos kumminkin sorrut uskomaan palstan kirjoituksia niin muistathan että ystäväsi ovat valmiina kertomaan missä mennään.- onnimannistamatikka
Anceli yrittää olla vitsikäs, naurakaa ihmiset!
ahaaelämys kirjoitti:
Uinu sä vaan sarkasmissasi, ehkäpä se auttaa ymmärrystäsi.
Tuskin sinä olet ymmärryksestäni perillä ja uinuminen on kaukana tästä sarkasmista ;))
Olisit vaan kirjoittanut reilusti samalla nikillä, mitä sitä suotta piilottelemaan.- Ihailija minäkin
onnimannistamatikka kirjoitti:
Anceli yrittää olla vitsikäs, naurakaa ihmiset!
Enemmänkin naurattaa kun anja-piina sauhuaa.
- noitarumpu paukkaa
Ihailija minäkin kirjoitti:
Se on taas se aika vuodesta kun seotaan kaamoksesta.
- ihailija minäkin
noitarumpu paukkaa kirjoitti:
Se on taas se aika vuodesta kun seotaan kaamoksesta.
Onneksi kaamoksen keskellä loistaa kirkas johtotähti, seuratkaamme valoa.
- -purkamista -vailla-
Ihailija minäkin kirjoitti:
Onkos hän sukua niittimiinalle?
- Töttö röö
-purkamista -vailla- kirjoitti:
Onkos hän sukua niittimiinalle?
Ei ole, anja-piina diggaa hunksutinta.
- kaamos painaa
Töttö röö kirjoitti:
Kiusaten muita tuon takia, voi poronpas..
- säteilevä ilme :>)
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Uraani halkeaa
H.Oletkos kylpenyt Talvivaaran lähistöllä olevissa vesissä saadaksesi säteilyä ollaksesi säteilevä?
koti-kiusattu kirjoitti:
Suurena humanistina ja sorrettujen ystävänä enkeli saattaakin tuntea huolta siitä josko kestät kaiken saamasi ihailun.
Lupaathan olla ylpistymättä ja lupaathan erelleen jossain vaiheessa selittää mitä kullakin aloituksella tarkoitit?
Jos kumminkin sorrut uskomaan palstan kirjoituksia niin muistathan että ystäväsi ovat valmiina kertomaan missä mennään.Öhhhh...... Mitäpä tähän sanoisin. Minusta häneen sopii täydellisesti lause:
"Hyveistäni vain kauneuteni voittaa vaatimattomuuteni."
Mitäpä siihen on lisäämistä, ainakaan minulla.....- Me too
ihailija minäkin kirjoitti:
Onneksi kaamoksen keskellä loistaa kirkas johtotähti, seuratkaamme valoa.
I have seen the Light!
- vaivihkaa vaivihkaa
Töttö röö kirjoitti:
Kyll niittiskin diggaa hunksutinta kuuliaisesti, mut ihan vaan salaa.
- hirrrveen reiluu
vaivihkaa vaivihkaa kirjoitti:
Kyll niittiskin diggaa hunksutinta kuuliaisesti, mut ihan vaan salaa.
Kuuliaisesti niin, eikö he kuulu samaan kerhoonkin. Hunksi komentaa akkansa kiusaamaan milloin ketäki, tällä kertaa A.......
- Työrukkanen
hirrrveen reiluu kirjoitti:
Kuuliaisesti niin, eikö he kuulu samaan kerhoonkin. Hunksi komentaa akkansa kiusaamaan milloin ketäki, tällä kertaa A.......
Just niin!
- olet niin viisas
hunksz kirjoitti:
"olet niin viisas!"
Anti nyt olla kiitti kuitenkin.
Rupea ryhtymään tai ala olemaan...
Molemmat sanonnat ovat Suomenkieltä.
Alan on kauniimpaa kuin ryhdyn repeämään raivokkaaseen nauruun.
Hyvin lausuttuna, Suomenkieli on runoutta.
Ei siis viisastelua tämä.
H.hunksz
En todellakaan halunut korjailla tuota muuten, mutta kun oli jäänyt tuo asia vaivaamaan jo äidinkielen kirjoituksissa. Minusta "rupean" on kuin rupi!
Ruveta siis tekemään jotain kuulostaa jotenkin rupiselta!
Tosin aina olen saaanut vitosenluokkaa kirjoituksestani kaikkialla. Jopa lapseni, käytyään ruotsinkielistä koulua pystyivät oikomaan minua suomenkielessä. Ehkä he joutuivat käymään kieliopin perusteellisemmin ja usein heille tuotti vaikeuksia muistaa suomenkielen kirjoitusasua.
Onhan täällä näitä kielioppi neroja, jotka oikovat kirjoituksia ja linkittävät, mistä voi tarkastaa kirjoituksensa, mutta hyvin työlääksi se tulisi.
No, olet sinäkin oikonut minua, joten uskoin sinun hallitsevan kieliopin täydellisesti. olet niin viisas kirjoitti:
hunksz
En todellakaan halunut korjailla tuota muuten, mutta kun oli jäänyt tuo asia vaivaamaan jo äidinkielen kirjoituksissa. Minusta "rupean" on kuin rupi!
Tosin aina olen saaanut vitosenluokkaa kirjoituksestani kaikkialla. Jopa lapseni, käytyään ruotsinkielistä koulua pystyivät oikomaan minua suomenkielessä. Ehkä he joutuivat käymään kieliopin perusteellisemmin ja usein heille tuotti vaikeuksia muistaa suomenkielen kirjoitusasua.
Onhan täällä näitä kielioppi neroja, jotka oikovat kirjoituksia ja linkittävät, mistä voi tarkastaa kirjoituksensa, mutta hyvin työlääksi se tulisi.
No, olet sinäkin oikonut minua, joten uskoin sinun hallitsevan kieliopin täydellisesti."olet niin viisas"
Noh, kirjoitit lopuksi että uskoit, on hyvä että et usko, koska en minä ole filologi, jotenkin vain mutulogi.
Joskus kauan, kauan sitten, kruunattiin Suomenkielinen lauselma: Sinisellä sillalla, maailman kauniimmaksi sanonnaksi, kilpailussa jossa oli tarkoituksena vain kuunnella sanontaa, ei ymmärtää sitä.
R-kirjain on Suomenkielessä aikasti moninainen: raastaa, repii, runtelee, rupi, ruvet, riepottaa,
ja noiden sanojen sanamuodot: raastettu, revitty jne.
Mutta sitten on rakastaa ja rakastettu, syöntäni riipii...sieluani repii...raastaa...
"Katson sinua kaukaa, et tunne minua,
mun syöntäni riipii, kaipuu raastaa sinua.
Alkaa sydämein, sinua halajaa,
Alan tuntea sinusta lisää, milloin syömmein sulle saa entää"
Kaksi sanontaa, sama merkitys kahdella eri tavalla.
Sanopa se? Miten ihmismieli mistäkin ajattelee.
"Ala mennä, rupea rientämään, anna sielustais kaiken ulos tulla.
Kunhan tulvit, yli maailman, on silloin hyvä sulla"
H.- jotain hajua ainakin
olet niin viisas kirjoitti:
hunksz
No, olet sinäkin oikonut minua, joten uskoin sinun hallitsevan kieliopin täydellisesti.Ei tuo rupeaminen kuullosta hyvältä. Veikkaan sen kuuluvan lähinnä puhekieleen, ja esimerkiksi ylioppilaskirjoitusten aineessa tai gradutöissä sanaa ei kannata käyttää.
Tuo "alkaa olemaan" on myös hyvin arveluttava ilmaus, jota näkee käytettävän virheellisesti. Ko muoto tarkoittaa kestävää toimintaa. Jos esimerkiksi sanoo, että alkoi juoksemaan, niin se tarkoittaa jatkuvaa toimintaa, esim juoksuharrastuksen aloittamista. Jos halua kuvata konkteettista tilannetta, kun alkaa laittaa tassua kiivaasti toisen eteen eli juosta, niin silloin sanotaan alkaa juosta. Olemisessa on vastaava logiikka. jotain hajua ainakin kirjoitti:
Ei tuo rupeaminen kuullosta hyvältä. Veikkaan sen kuuluvan lähinnä puhekieleen, ja esimerkiksi ylioppilaskirjoitusten aineessa tai gradutöissä sanaa ei kannata käyttää.
Tuo "alkaa olemaan" on myös hyvin arveluttava ilmaus, jota näkee käytettävän virheellisesti. Ko muoto tarkoittaa kestävää toimintaa. Jos esimerkiksi sanoo, että alkoi juoksemaan, niin se tarkoittaa jatkuvaa toimintaa, esim juoksuharrastuksen aloittamista. Jos halua kuvata konkteettista tilannetta, kun alkaa laittaa tassua kiivaasti toisen eteen eli juosta, niin silloin sanotaan alkaa juosta. Olemisessa on vastaava logiikka."jotain hajua ainakin"
En tiedä, alanko...rupeanko...ehdollisia sanontoja.
Mä on ruvennut miettiin, alanko olemaan ton kaa...
Toi kundi taitaa alkaa olemaan...
Toi giltsi rupee nyt tajuumaan...
Sen mutsi ei snaijaa mitään..se meinaa ruveta...
Ton dillen faija on alkanu tajuun....
Lapset muuttavat maailmaa, ja niin heidän pitääkin.
H.- olet niin viisas
hunksz kirjoitti:
"olet niin viisas"
Noh, kirjoitit lopuksi että uskoit, on hyvä että et usko, koska en minä ole filologi, jotenkin vain mutulogi.
Joskus kauan, kauan sitten, kruunattiin Suomenkielinen lauselma: Sinisellä sillalla, maailman kauniimmaksi sanonnaksi, kilpailussa jossa oli tarkoituksena vain kuunnella sanontaa, ei ymmärtää sitä.
R-kirjain on Suomenkielessä aikasti moninainen: raastaa, repii, runtelee, rupi, ruvet, riepottaa,
ja noiden sanojen sanamuodot: raastettu, revitty jne.
Mutta sitten on rakastaa ja rakastettu, syöntäni riipii...sieluani repii...raastaa...
"Katson sinua kaukaa, et tunne minua,
mun syöntäni riipii, kaipuu raastaa sinua.
Alkaa sydämein, sinua halajaa,
Alan tuntea sinusta lisää, milloin syömmein sulle saa entää"
Kaksi sanontaa, sama merkitys kahdella eri tavalla.
Sanopa se? Miten ihmismieli mistäkin ajattelee.
"Ala mennä, rupea rientämään, anna sielustais kaiken ulos tulla.
Kunhan tulvit, yli maailman, on silloin hyvä sulla"
H.hunksz
Olipa hyvä kirjoitus. Käännä minulle suomeksi - ruotsista: saari saari heinä saari!!!
No, tiedänhän minä sen, koska myös Suomen kielessä on hassun kuuloista "alavilla mailla hallanvaara"!
Minä vain saan tuosta ylläolevasta "ruotsinkielestä" selllaisen vastenmielisyyden tunteen, että koskaan sitä en opi! En halua...ja kuitenkin haluan, koska lapseni puhuvat sitä kavereidensa kanssa.
Todellakin hävettää, että vain minun takia pitää joskus kääntää asia suomenkielelle, kuten myös työpaikallani.
Onhan täällä jo uumoiltu tauti mihin tahansa, mutta kuka sanoisi minulle diagnoosin?? Ai, niin. Ne lääkkeet on ottamatta!Mutta se diagnoosi puuttuu, että mihin niitä lääkkeitä piti ottaa?? Niinpä niin, se muisti!! Sehän tässä pätkii.
Suoraan sanoen, vaje on älyssäni, koska en pysty toistamaan heti perässä minulle sanottua lausetta jollain ulkomaan kielellä! En kertakaikkiaan pysty muistamaan sitä., vaikka suomenkielen muistitesteissä olenkin huippu muistissani. olet niin viisas kirjoitti:
hunksz
Olipa hyvä kirjoitus. Käännä minulle suomeksi - ruotsista: saari saari heinä saari!!!
No, tiedänhän minä sen, koska myös Suomen kielessä on hassun kuuloista "alavilla mailla hallanvaara"!
Minä vain saan tuosta ylläolevasta "ruotsinkielestä" selllaisen vastenmielisyyden tunteen, että koskaan sitä en opi! En halua...ja kuitenkin haluan, koska lapseni puhuvat sitä kavereidensa kanssa.
Todellakin hävettää, että vain minun takia pitää joskus kääntää asia suomenkielelle, kuten myös työpaikallani.
Onhan täällä jo uumoiltu tauti mihin tahansa, mutta kuka sanoisi minulle diagnoosin?? Ai, niin. Ne lääkkeet on ottamatta!Mutta se diagnoosi puuttuu, että mihin niitä lääkkeitä piti ottaa?? Niinpä niin, se muisti!! Sehän tässä pätkii.
Suoraan sanoen, vaje on älyssäni, koska en pysty toistamaan heti perässä minulle sanottua lausetta jollain ulkomaan kielellä! En kertakaikkiaan pysty muistamaan sitä., vaikka suomenkielen muistitesteissä olenkin huippu muistissani."olet niin viisas"
Eiköhän jätetä huvittelu tähän.
Fast så roligt det än kunde vara...
Suon siniulle aiheen huvitella, koska erehdyin, taas kerran.
H.
- Öljyä liekkeihin Hle
Poliisi: Lapsijoukko yritti raiskata 14-vuotiaan Ruotsissa
Tiistai 20.11.2012 klo 09.38
Epäiltyjä ei ole saatu kiinni.
Kotiinsa matkalla ollut 14-vuotias tyttö oli lauantai-iltana juuri noussut raitiovaunusta Länsmansgårdenissa Ruotsin Göteborgissa, kun kolme poikaa hyökkäsi hänen kimppuunsa ja yritti raiskata hänet. Poliisin mukaan epäillyt olivat nuoria, vain jonkin verran yli 10-vuotiaita. Göteborgs-Tidningenin tietojen mukaan he saattoivat olla jopa tasan 10-vuotiaita.
Kaikeksi onneksi tyttö pääsi pakoon hyökkääjiltä ja juoksi jonkin matkan päähän bussipysäkille, mistä hänen omaisensa noutivat hänet ja soittivat poliisille. Ilmoitus tuli puoli yhdeksän aikaan, minkä jälkeen poliisi käynnisti suuren operaation epäiltyjen tavoittamiseksi. Ketään ei kuitenkaan ole vielä saatu kiinni, ja poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Länsmansgårdenin asukkaat ovat järkyttyneet tapahtuneesta.
- On selvää, että olen peloissani. Yritän olla liikkumatta ulkona iltaisin, sanoo alueella asuva Therese Zetterlund, 27, GT:n haastattelussa.
Lähde: GT/Expressen
IL - Nips-naps
Olisi kerrassaan ihanaa jos voisi kuohia tuollaiset pikku apinat.
- ,..,
Väkinäisesti.
- ;)))))
Noinko helppoa on aivopesu?
Tyhjentävästi minulle toimii laksatiivi.
Aivopesuun Tend!
http://www.youtube.com/watch?v=8F0-IEDk0V8- molto bene
Hyvin valittu pätkä menneiltä ajoilta. Sopii erinomaisesti tähän aloitukseen.
- tehokasta pesua
Jos pesupulveri sai aikoinaan pikkurouvat laulamaan ja tanssimaan, niin voi hyvin arvata mitä lirkku heidät saa tekemään.
- kissa komerossa
tehokasta pesua kirjoitti:
Jos pesupulveri sai aikoinaan pikkurouvat laulamaan ja tanssimaan, niin voi hyvin arvata mitä lirkku heidät saa tekemään.
Oma elämä on tylsää joten feikkipelle saa toimittaa suuren ihailjan ja rakastajan virkaa :DDDD
- läsylässynlässyn lää
ei jaksa taaaaaaass tätä lässytystä,,
- kurnauksis.
Muusassa tai tuusassa.
Ihanko oikein olet, vainko vain tursistelet?
Naurattaa ilman partaa, ihanko pidät itseäsi meidän oppi-isänä?
Ihan olet, minun ihmisen, näkyvyydessä, vain nökeröhampainen suomalainen.
Et isompi, et ihmeempi, et kummempi, kuin ehkä itseihmetyksessäsi. - Arvio lkm 3-5 naista
Moni nainen, perheeltä /palstalaisilta salassa. Tykkää Hu:sta.
Kirjoitustyyli vähättelyineen ja jopa anteeksiantamisineen paljastaa
sen, että " kaveria ei jätetä". Välillä voidaan olla suuttuneita - mukamas.- ehkä tai en
Mitä uutta tuossa, monet kertovat avoimesti pitävänsä ja jos joku salassa tykkää. Kumpaan sinä kuulut?
- jotkut sikailee,yök.
ehkä tai en kirjoitti:
Mitä uutta tuossa, monet kertovat avoimesti pitävänsä ja jos joku salassa tykkää. Kumpaan sinä kuulut?
Julkimoista löytyy aina suosikkeja
ja ihailun kohteita,
mutta tarvitaanhan sitä elämässä muutakin
kuin kaukokaipuuta tai -rakkautta
eikä kaikki aikusetkaan käyttäydy aina ihmisiksi, saati lapsetkaan.
Ei ole kauhean mukavaa jos naiset luokitellaan ihailussaan ja palvonnassaan kana-
tai kalaparveksi, murhanhimoiseksi laumaksi, syöjättäriksi saaliinsa kimpussa --
ei liioin kaikkien miestenkään käytös mene katsastuksesta läpi saati 10-vuotiaiden poikien, joiden täytyy esittää raiskaajaa ja hyökätä ikätoverinsa tytön kimppuun porukalla.
Meinaan että joku tykkääminen ja seksuaalikäyttäytyminen on saanut tosi outoja
ja inhottavia piirteitä niin aikuisissa kuin lapsissakin -- ilmentää jotain raakaa himoa tai vihaa, jossa ihmisestä välittäminen ja rakkaus on tosi kaukana.
Ja mediaeukot rahastaa uhrejaan, siinä missä jotkut rokkaritkin, jotka konserteissaan tarttee eläviä sianraatoja ja natsitunnuksia esiintymislavan tehosteiksi.
Jokseenkin ällöttävää maailman hulluutta, jonka rinnalla Hunksikin runoineen ja
palstaenkeleineen vaikuttaa tosi inhimilliseltä ja kesyltä otukselta --
ihan vaan ajatuksineen ja kannanottoineen, meinaan vähemmän tautiselta tyypiltä. - unelmaa suolle
jotkut sikailee,yök. kirjoitti:
Julkimoista löytyy aina suosikkeja
ja ihailun kohteita,
mutta tarvitaanhan sitä elämässä muutakin
kuin kaukokaipuuta tai -rakkautta
eikä kaikki aikusetkaan käyttäydy aina ihmisiksi, saati lapsetkaan.
Ei ole kauhean mukavaa jos naiset luokitellaan ihailussaan ja palvonnassaan kana-
tai kalaparveksi, murhanhimoiseksi laumaksi, syöjättäriksi saaliinsa kimpussa --
ei liioin kaikkien miestenkään käytös mene katsastuksesta läpi saati 10-vuotiaiden poikien, joiden täytyy esittää raiskaajaa ja hyökätä ikätoverinsa tytön kimppuun porukalla.
Meinaan että joku tykkääminen ja seksuaalikäyttäytyminen on saanut tosi outoja
ja inhottavia piirteitä niin aikuisissa kuin lapsissakin -- ilmentää jotain raakaa himoa tai vihaa, jossa ihmisestä välittäminen ja rakkaus on tosi kaukana.
Ja mediaeukot rahastaa uhrejaan, siinä missä jotkut rokkaritkin, jotka konserteissaan tarttee eläviä sianraatoja ja natsitunnuksia esiintymislavan tehosteiksi.
Jokseenkin ällöttävää maailman hulluutta, jonka rinnalla Hunksikin runoineen ja
palstaenkeleineen vaikuttaa tosi inhimilliseltä ja kesyltä otukselta --
ihan vaan ajatuksineen ja kannanottoineen, meinaan vähemmän tautiselta tyypiltä.Täällä leikitään pienissä piireissä ja jos hunks haluaa elää unelmissaan, mitä se meitä haittaa. Ei hän pahaa tee kenellekään ja fiksu ihminen tajuaa ukkelin leikkivän suurta valloittajaa, sitähän se vanhuus teettää, näppäimistö toimii kun ei mies enää mihinkään pysty. Huvittaa vaan nämä mummelit jotka säälin sekaisin tuntein reppanaa pitävät pystyssä.
- jepulisjeep
unelmaa suolle kirjoitti:
Täällä leikitään pienissä piireissä ja jos hunks haluaa elää unelmissaan, mitä se meitä haittaa. Ei hän pahaa tee kenellekään ja fiksu ihminen tajuaa ukkelin leikkivän suurta valloittajaa, sitähän se vanhuus teettää, näppäimistö toimii kun ei mies enää mihinkään pysty. Huvittaa vaan nämä mummelit jotka säälin sekaisin tuntein reppanaa pitävät pystyssä.
Ihminen on laumaeläin. Häntä voi pitää narun päässä antamalla keppiä ja porkkanaa sopivassa suhteessa.
Ponnistellaan tosissaan jos saisi pienen murusen kehuja. Moitteet saavat yrittämään entistä enemmän.
Tämä on ihmiskunta pienoiskoossa. Itsenäisesti ajattelevia on vähän, heitä pidetään yleensä outoina.
Tämä palsta tuottaa aloittajalle varmaan suurta tyydytystä:) - Ihastunut Mamma
ehkä tai en kirjoitti:
Tykkään olla siinä ryhmässä , jota H salaa tykkää.
- etkö saa päteä
jepulisjeep kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin. Häntä voi pitää narun päässä antamalla keppiä ja porkkanaa sopivassa suhteessa.
Ponnistellaan tosissaan jos saisi pienen murusen kehuja. Moitteet saavat yrittämään entistä enemmän.
Tämä on ihmiskunta pienoiskoossa. Itsenäisesti ajattelevia on vähän, heitä pidetään yleensä outoina.
Tämä palsta tuottaa aloittajalle varmaan suurta tyydytystä:)Jos vertaa sinun aloituksiisi on hunksi paljon mielekkäämpi kirjoittelija, eikä noki.
- sisäpiirin tietooko?
etkö saa päteä kirjoitti:
Jos vertaa sinun aloituksiisi on hunksi paljon mielekkäämpi kirjoittelija, eikä noki.
Mä en ainaskaan tiedä kuka toi jepulisjeeppi on? Säkö tiedät ja miten?
- jepulisjeep
etkö saa päteä kirjoitti:
Jos vertaa sinun aloituksiisi on hunksi paljon mielekkäämpi kirjoittelija, eikä noki.
Enpä ole tehnyt yhtään aloitusta tänne, enkä tule tekemään. Riittää kun käyn joskus lukemassa.
Jostain syystä ärsytyskynnys ylittyi:) jepulisjeep kirjoitti:
Tämä palsta tuottaa aloittajalle varmaan suurta tyydytystä:)Kiitti jepulisjepille
Jos joku juttu täs ketjus on oivaltavan säkenöivästi kirjoitettu niin sun kommenttis.
- lipoviz
Hunksia lipovat kommentit tulevat häneltä itseltään. Kukaan rekattu ei livo.
- Yksi kolmesta
- Ensin H tehdään naurunalaiseksi
- Toiseksi häntä vastustetaan raivokkaasti
- Kolmanneksi hänet hyväksytään ja häntä rakastetaan.- vain yksi
Puhu vaan omasta puolestasi.
- 1/3
vain yksi kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi.
vain yksi
Oletko kyvytön vai haluton itsekritiikkiin? - vain yksi
1/3 kirjoitti:
vain yksi
Oletko kyvytön vai haluton itsekritiikkiin?Ehkä ei kuulu sinulle.
- 1/3
vain yksi kirjoitti:
Ehkä ei kuulu sinulle.
Oletko mustis ?
- Niin vain.
vain yksi kirjoitti:
Ehkä ei kuulu sinulle.
Vai niin .
- van yksi
1/3 kirjoitti:
Oletko mustis ?
ai sulle ;DDDDDDD
Häh!!?? Onko sun nimimerkki kaapattu?? Joku kirjoittelee sun nikillä? ;D
Kiusauspäivä tänään näköjään... :)- nainen.
Mitä tarkoitat?
- tyhmää ja tylsää
m.miina
Mene sä lapsi leikkimään omaan leikkikehääsi äläkä tule aikuisten palstalle ilkkumaan. tyhmää ja tylsää kirjoitti:
m.miina
Mene sä lapsi leikkimään omaan leikkikehääsi äläkä tule aikuisten palstalle ilkkumaan.Enkä mene! Et voi pakottaa!! Mä en kestä enää sitä häkkiä sen jälkeen kun kytkit sen karjapaimeneen :/ tukkakin on ihan rakkuloilla kun se kärähtää.
- Lapsukainen.
Kait se nyt pitää antaa kiitokset.
Joteskin jankutus yltyi, ja aloitukseni perimmäinen ajatus jäi unholaan.
Ihqu-kiitokset niille, niin harvoille, jotka niin pienestä ajatuksesta ymmärisivät niin paljon.Tänään, olen kommentoinut taaskin uusia aloituksia. Mukavasti niistä otetaan taas oppia, muunnellen ajatuksiani. Ihan jankuttamallakin taas.
Tosin jankuttamalla toisten aloituksissa.
Mikään ei kaikille näytä olevan muutosta, vaan tyhmää yritystä olla fiksu.
H.- tyylisi sun
Kommenttisi on ihan turha, mitättömän ketjun, pitkittämistä.
- no kun
tyylisi sun kirjoitti:
Kommenttisi on ihan turha, mitättömän ketjun, pitkittämistä.
korppis meni taas heittämällä ohi.
- pettymys on raskas
Haist (i):ttu kirjoitti:
eiks hän olekaan soittanu????
- kysymys
Mikä on elämäsi?
- Ihastunut, Pirkanmaa
Eikö kukaan uskalla aidosti tunnustaa ?
- alle lujaa
Mitä nyt pitäisi tunnustaa?
- Leikistä tosi
Rakkautesi/ salaisen haaveesi .
- Nro tiedossasi
Soita !
- ?!?
Koska ?
Oletko yksin kotona ? - pirrrrrrr
Friiduko taas kaipailee :DDD
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313547- 1251425
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111331- 711058
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871036olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26977Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78885