Tehdäänkö citikat nykyään kiinassa? Aikaisemmissa citikoissa oli tuttu ranskalainen hienostunut atmosfääri. Vaimoni varsinkin viinin ystävänä piti bougueesta. Nykyään tuoksu on kadonnut. Onko kiinanmallit erilaisia?
Kiina ilmiö
10
148
Vastaukset
- 6+4
Kiinalaisista osista tehdään nykyää kaikki autot. Tämä on sääli. Ei niinkään tuoksun takia, mutta kun seikka teki meistä eurooppalaisista köyhiä.
Täytyy kyllä myöntää, että kiinalaiset ovat osanneet hienon auton vaimollesi tehdä:
http://www.youtube.com/watch?v=nu0QChbkSVs - loppoity
Jaa viime viikolla osat tuli Japanista. Niin se maailma muuttuu.
- 20+12
Niinpä! Suomenkin vienti on romahtanut muun Euroopan talouslaman mukana. Aasiassa juhlivat. Paitsi ei enää Japanissa. Sielläkin on tuotanto jo liian kallista.
http://yle.fi/uutiset/japanin_talous_kutistui__maa_on_jo_taantumassa/6372267
Ei paljon suomipoika ole ostoksiaan harkinnut..
- Kiinalainen Volvo
Kiinassa oli vuosikymmeniä kolme valtiollista autonvalmistajaa: First Automobile Works (FAW) valmisti suuria Hongqi-limusiineja, Beijing Neuvostoliitosta peräisin olevalla tekniikalla varustettuja maastureita ja Shanghai keskikokoista sedania, joka oli osittain kopioitu 50-luvun Mercedeksestä. Sen lisäksi oli useita kuorma- ja linja-autoja valmistavia yrityksiä.
1980-luvulla eri valtionyritykset hankkivat lisenssejä lähinnä japanilaisten pakettiautojen ja pikkuautojen valmistamiseen. Esimerkiksi Suzukia, Daihatsua ja Isuzun pickupeja alettiin valmistaa monilla eri merkeillä. FAW, Shanghai ja Beijing etsivät yhteistyökumppaneja Euroopasta ja USA:sta. Shanghai alkoi valmistaa VW Santanaa, FAW Jettaa ja Beijing Jeepejä. Myöhemmin Shanghai hankki yhteistyökumppanikseen myös General Motorsin (Buick). FAW:lla kumppaneita on monia ja se on myös ostanut muutamia pienempiä kiinalaisvalmistajia.
Nykyään kiinalaisista autoista noin 90 % valmistetaan yhteisyrityksissä, joista toisen puolen omistaa jokin kansainvälisistä autonvalmistajista. Pelkästään VW:n osuus on noin 25 % ja GM hätyyttelee kannoilla jaVolvonhan me kaikki tiedämme. Citroën lähti myös varhaisessa vaiheessa Kiinan markkinoille, mutta suurin osa suurista autokonserneista on herännyt Kiinan mahdollisuuksiin vasta viime vuosina. - dnyjsbtr
Sieltä ostetaan mistä halvalla saadaan. Mulle on ihan sama joutuuko Pierre Ranskis kilometritehtaalle, tai pensan hinnankorotus. Mä ostan kuitenkin aina kahdella kympillä.
- 1+20
Onko sama joudutko itse kilometritehtaalle. Taitaa palkkasi olla liian korkea. Esimerkki Saksasta:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/volkswagen investoi kiinaan 14 miljardia/201211308885
Toinen esimerkki on Renault, joka alkaa valmistaa autoja Intiassa.
Osta vain sieltä, mistä halvalla saat. tulokset alkavat olla näkyvissä.
- Anonyymi
Se on jännä se Kiina. Riisiä vetävät, muurin tekivät. Ja on Kiina-ilmiö. Korkean verotuksen maiden yritykset vie tuotannon maihin, joissa on halpa työvoima. Eurooppa-ilmiö on sitä, kun halpa työvoima viedään sinne, missä on korkeat verot. On se jännä. Korkea elintaso ja matala verotus ei koskaan kohtaa. Ne on koko ajan matkalla toistensa luokse.
- Anonyymi
Ja tuon suuren viisauden päätit rykäistä maailmaan vuoden 2012 ketjuun.
Korkea älykkyys on harvinaista nykyään, mutta kun edes keskivertoa näkis....
- Anonyymi
C5 X tehdään Kiinassa. Ei muita malleja?
- Anonyymi
Tehdäänköhän sitäkään kauaa. Yritysten poistuminen Kiinasta on jatkunut jo niin pitkään että sielä talous sakkaa. Surkuhupaisasti Kiina aivan itse sysäsi liikkeelle länkkäreiden joukkopaon maastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854858- 1643582
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2022043- 351871
- 281808
- 461803
- 571704
- 181631
- 191627