"Niin monta kuin meitä on täydellistä" Fil.3:15

Semper.Fidelis

Paavali sanat otsikkojakeessa osoittavat, että apostoli tunsi kuuluvansa 'täydellisten' uskovien joukkoon. Hän antaakin "kaikille Filippissä oleville pyhille Kristuksessa Jeesuksessa" kehotuksen olla hänen seuraajiaan. Paavali julistaa rohkeasti olevansa esikuva siinä, miten uskovien tulee vaeltaa, Fil.3:17.

Apostoli Paavali ei vaikuta turhan vaatimattomalta tai epävarmalta uskossaan. Moniko nykyajan seurakuntien piispoista tai pastoreista tai kirkkoherroista rohkenee kehottaa, olkaa minun seuraajiani?

Kuitenkin sama Paavali kirjoittaa saman filippiläiskirjeen samassa luvussa näin: "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." Fil.3:12.

Paavalin sanomassa näyttäisi olevan ristiriitaa. Toisaalta hän on täydellinen, toisaalta taas hän kieltää tulleensa täydelliseksi.

Miltä asia sinusta vaikuttaa, puhuuko Paavali itsensä pussiin?

83

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympääntynyt

Tarkoitatko muovipussia vai kangaspussia?

• Paavalin asema uskovien esikuvana ja hänen julistamansa evankeliumin totuus ovat äärettömän tärkeitä kaikille meille, jotka tahdomme olla kokosydämisiä Jeesuksen seuraajia.

Sinänsä jo pelkkä kysymys uskovan täydellisyydestä on aihealue, joka ei jätä ainuttakaan totuutta rakastavaa ihmistä kylmäksi.

Jeesus sanoo: "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matt.5:48

• Paavali puhuu raamatussa niin monessa kohtaa itsensä pussiin.

Apostoliksi hän myös nimitti itsensä toisten epäillessä asiaa, eikä se apostolius sovi muutenkaan Raamatun kuvaan.
      Apostoleita kun piti olla tasan kaksitoista ja Paavali oli vieläpä Jeesuksen vihamies, eikä koskaan tavannut häntä.

• Luuk.6:40

40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETAJANSA VEROINEN.

• Hebr.5:12-14

12. Vaikka teidän olisi jo aika OLLA OPETTAJIA, te olette jälleen sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan SANAN ALKEITA JA PERUSASIOITA. Te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ette vahvaa ruokaa.

13. Sillä jokainen maitoa nauttiva on KOKEMATON VANHURSKAUDEN SANASSA, KOSKA ON LAPSI.

14. Vahva ruoka taas on AIKUISIA VARTEN, niitä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet EROTTAMAAN HYVÄN PAHASTA.

• Hebr. 6:1

1. Jättäkäämme siis Kristuksen OPIN ALKEET JA PYRKIKÄÄMME USKOSSA AIKUISIKSI, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta, joka on PARANNUS kuolleista töistä, usko Jumalaan.

• Gal.3:23-25

23. Ennen uskoontuloa meitä vartioitiin lain alle suljettuina VASTAISUUDESSA ilmestyvää uskoa varten.

24. Laista on täten tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me tulisimme vanhurskautetuksi uskosta.

25. Uskon tultua emme enää ole KASVATTAJAN ALAISIA.

• Room.10:4

4. Kristushan on lain päämäärä ja täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

• Kuulehan sinä Raamatun jakeita tiheään sinkoileva palstalainen, esitän sinulle kohteliaan pyynnön:

- voisitko laittaa kopsaamiesi jakeiden yhteyteen omia käsityksiäsi siitä, mitä nuo jakeet merkitsevät aloitusaiheen kannalta?

Keskustelu ja vuorovaikutus olisi hyödyllisempää ja antoisampaa, jos toisit rohkeasti omin sanoin esille sinulle tärkeitä näkökohtia asiasta.

• Itsehän kysyit vastauksia Paavalin pussiinmenosta ja nyt et ole tyytyväinen kun ne ne vastaukset on Raamatun mukaisia.

Tuo jae varsinkin osoittaa Paavalin hylänneen Jeesuksen perusopit.

Hebr. 6:1 Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan,

• raamatusta

tämä on lainaus toisesta kejtusta jossa toinen henkilö sanoo samat sanat ja tässä hänelle vastaus sanon saman vastauksen sinulle ja muille jotka tästä mainitsevat!

"voisitko laittaa kopsaamiesi jakeiden yhteyteen omia käsityksiäsi siitä, mitä nuo jakeet merkitsevät aloitusaiheen kannalta?

Keskustelu ja vuorovaikutus olisi hyödyllisempää ja antoisampaa, jos toisit rohkeasti omin sanoin esille sinulle tärkeitä näkökohtia asiasta. "

tiedätkö olet muuten kolmas henkilö joka kieltää minua julistamasta evankeliumia

toivon että luet/luette viestin kokonaan tästä tulee sen verran pitkä kirjoitus mutta kun puhutaan syvällisiä uskosta niin ei siinä mikään lyhyt viesti ja muutama tunti riitä mihinkään.

"alku lainaus yhestä keskustelusta, tässä sulle vastaus jos ymmärrät?

teidätkö olet muuten toinen henkilö joka on minua kieltänyt julistamasta evankeliumia.

toine tapaus sattui livenä niin että olin yhessä kokouksessa ja juttelin tämän ihmisen kansa uskon asioita ja puhuin omasta elämästä ja sitten lainasin ja sanoin perään muutaman jakeen raamatusta niin tämä henkilö sanoi minulle että lopeta ei kukaan halua kunnella mitään puheita ja sanomisia raamatusta vaan selitä omin sanoin tämä.

sanoi vielä päälle että sitten kun puhut omin sanoin kaikki puhumasi ilman raamattua niin kaikki haluavat sinut tänne lavalle puhumaan.

siis mitä ihmettä? nykysin uskovat itse kieltävät evankeliumin julistamisen miksi?
        ei ihme että seurakunnat on niin eksyneet kun puhutaan järjen ja puheen viisaudella. kuinka moni ees tulee oikeaan uskoon tämmösestä evankeliumista?
        näin heitetään todelliset Herran palvelijat seurakunnista pihalle että saadaan surakunnat täyteen.

Gal.4:16

16. onko minusta siis tullut VIHAMIEHENNE, kun sanon teille TOTUUDEN?

Matt. 24:10

10. Silloin monet luopuvat uskosta sekä KAVALTAVAT JA VIHAAVAT TOISIAAN.

Matt.25:8 ja 9

8. Tyhmät sanoivat ymmärtäville: Antakaa meille öljyänne, sillä meidän soihtumme sammuvat.

9. Ymmärtävät vastasivat: Emme voi se ei riitä meille ja teille.
        Menkää siis myyjäin luo ostamaan itsellenne.

Luuk. 12:11 ja 12

11. Kun he vievät teitä synagogiin, viranomaisten eteen ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tai mitä sanoisitte.

12. Pyhä Henki näet opettaa teille sillä hetkellä mitä teidän on sanottava.

toivon että luet viestin kokonaan tästä tulee sen verran pitkä kirjoitus mutta kun puhutaan syvällisiä uskosta niin ei siinä mikään lyhyt viesti ja muutama tunti riitä mihinkään.

"Hei, tämä on keskustelupalsta, ei pelkkien raamatunkohtien kopiointipalsta.

Mä ehdotan, että aloitetaan aiheesta tää keskustelu niin, että sä kerrot oman näkemykses"

"Uskotko ihan oikeasti että kukaan jaksaa lukea nuo kaikki viestisi?"

Mitä sanoo raamattu?

Psalmit

luku 1:2

2. Vaan Herran SANAN OPETUS ON HÄNEN IHASTUKSENSA, ja hän tutkiskelee sitä PÄIVÄT JA YÖT

no se on jokaisen oma asia lukee tai ei?

mutta kyllä minä ainakin jaksan lukea niin itseni kuin toistenkin viestit vaikka olisivat kuinka pitkiä tai vaikka vaan raamatusta kopioitu.

mikä se semmonen uskova on jota ei uskon asiat kiinosta eikä raamattu? kyllä minä ainakin olen valmis ammentamaan kaiken tiedon mitä vaan saan uskosta, en tiedä muista?

tiedätkö että jos antaudutaan kunnolla Herralle niin pitää olla valmis vaikka lukea ja tutkia 10h tuntia uskon asioita jos on tarvis.

kyllä olen joskus lukenut parikin tunita jotakin ketjua ja perehtynyt jokaisen opetukseen ja sanoihin, tälläkin palstalla olen perehtynyt jokaisen vakikirjoittajan oppeihin ja kirjoituksiin ja tiedätkö kuinka paljon aikaa siihen on mennyt?

jos ei kiinnosta kasvaa uskossa, rakentua ja oppia lisää uskosta ni mikäs siinä sehän jokaisen oma asia ei kukaan pakota lukemaan mutta ei voi kukaan ainakaan sanoa niin etteikö joku olisi todistanut näistä asioista se on jokaisen oma vika jos missaa uskossa asioita ja Herran palvelijan lähettämiä viestejä.

"En jaksaisi kunneella sellaista saarnamiestä joka ainoastaan lukee Raamattua ääneen"

"KIRJOITA OMIN SANOIN MITÄ AJATUKSIA NUO SANANPAIKAT HERÄTTÄVÄTSINUSSA, ÄLÄKÄ AINOASTAAN KOPIOI!!!"

onhan se mukavampi kuunnella suloisia puheita ja ihmismieltä mielyttävää puhetta?

mitä sanoo raamattu?

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:4 ja 5

4. Meidän taisteluaseemme eivät näet ole maailman ihmisten käyttämien kaltaisia, vaan ne ovat Jumalan edessä voimallisia hajottamaan maahan linnoituksia.

5. Me HAJOTAMME maahan JÄRJEN PÄÄTELMÄT ja jokaisen varustuksen, mikä KOROTETAAN Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 1:17

17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Gal.1:11

11. Minä teen teille tietäväksi veljet että julistamani EVANKELIUMI EI OLE IHMISTEN MUKAISTA.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

tämä on lainaus toisesta kejtusta jossa toinen henkilö sanoo samat sanat ja tässä hänelle vastaus sanon saman vastauksen sinulle ja muille jotka tästä mainitsevat!

"voisitko laittaa kopsaamiesi jakeiden yhteyteen omia käsityksiäsi siitä, mitä nuo jakeet merkitsevät aloitusaiheen kannalta?

Keskustelu ja vuorovaikutus olisi hyödyllisempää ja antoisampaa, jos toisit rohkeasti omin sanoin esille sinulle tärkeitä näkökohtia asiasta. "

tiedätkö olet muuten kolmas henkilö joka kieltää minua julistamasta evankeliumia

toivon että luet/luette viestin kokonaan tästä tulee sen verran pitkä kirjoitus mutta kun puhutaan syvällisiä uskosta niin ei siinä mikään lyhyt viesti ja muutama tunti riitä mihinkään.

"alku lainaus yhestä keskustelusta, tässä sulle vastaus jos ymmärrät?

teidätkö olet muuten toinen henkilö joka on minua kieltänyt julistamasta evankeliumia.

toine tapaus sattui livenä niin että olin yhessä kokouksessa ja juttelin tämän ihmisen kansa uskon asioita ja puhuin omasta elämästä ja sitten lainasin ja sanoin perään muutaman jakeen raamatusta niin tämä henkilö sanoi minulle että lopeta ei kukaan halua kunnella mitään puheita ja sanomisia raamatusta vaan selitä omin sanoin tämä.

sanoi vielä päälle että sitten kun puhut omin sanoin kaikki puhumasi ilman raamattua niin kaikki haluavat sinut tänne lavalle puhumaan.

siis mitä ihmettä? nykysin uskovat itse kieltävät evankeliumin julistamisen miksi?
        ei ihme että seurakunnat on niin eksyneet kun puhutaan järjen ja puheen viisaudella. kuinka moni ees tulee oikeaan uskoon tämmösestä evankeliumista?
        näin heitetään todelliset Herran palvelijat seurakunnista pihalle että saadaan surakunnat täyteen.

Gal.4:16

16. onko minusta siis tullut VIHAMIEHENNE, kun sanon teille TOTUUDEN?

Matt. 24:10

10. Silloin monet luopuvat uskosta sekä KAVALTAVAT JA VIHAAVAT TOISIAAN.

Matt.25:8 ja 9

8. Tyhmät sanoivat ymmärtäville: Antakaa meille öljyänne, sillä meidän soihtumme sammuvat.

9. Ymmärtävät vastasivat: Emme voi se ei riitä meille ja teille.
        Menkää siis myyjäin luo ostamaan itsellenne.

Luuk. 12:11 ja 12

11. Kun he vievät teitä synagogiin, viranomaisten eteen ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tai mitä sanoisitte.

12. Pyhä Henki näet opettaa teille sillä hetkellä mitä teidän on sanottava.

toivon että luet viestin kokonaan tästä tulee sen verran pitkä kirjoitus mutta kun puhutaan syvällisiä uskosta niin ei siinä mikään lyhyt viesti ja muutama tunti riitä mihinkään.

"Hei, tämä on keskustelupalsta, ei pelkkien raamatunkohtien kopiointipalsta.

Mä ehdotan, että aloitetaan aiheesta tää keskustelu niin, että sä kerrot oman näkemykses"

"Uskotko ihan oikeasti että kukaan jaksaa lukea nuo kaikki viestisi?"

Mitä sanoo raamattu?

Psalmit

luku 1:2

2. Vaan Herran SANAN OPETUS ON HÄNEN IHASTUKSENSA, ja hän tutkiskelee sitä PÄIVÄT JA YÖT

no se on jokaisen oma asia lukee tai ei?

mutta kyllä minä ainakin jaksan lukea niin itseni kuin toistenkin viestit vaikka olisivat kuinka pitkiä tai vaikka vaan raamatusta kopioitu.

mikä se semmonen uskova on jota ei uskon asiat kiinosta eikä raamattu? kyllä minä ainakin olen valmis ammentamaan kaiken tiedon mitä vaan saan uskosta, en tiedä muista?

tiedätkö että jos antaudutaan kunnolla Herralle niin pitää olla valmis vaikka lukea ja tutkia 10h tuntia uskon asioita jos on tarvis.

kyllä olen joskus lukenut parikin tunita jotakin ketjua ja perehtynyt jokaisen opetukseen ja sanoihin, tälläkin palstalla olen perehtynyt jokaisen vakikirjoittajan oppeihin ja kirjoituksiin ja tiedätkö kuinka paljon aikaa siihen on mennyt?

jos ei kiinnosta kasvaa uskossa, rakentua ja oppia lisää uskosta ni mikäs siinä sehän jokaisen oma asia ei kukaan pakota lukemaan mutta ei voi kukaan ainakaan sanoa niin etteikö joku olisi todistanut näistä asioista se on jokaisen oma vika jos missaa uskossa asioita ja Herran palvelijan lähettämiä viestejä.

"En jaksaisi kunneella sellaista saarnamiestä joka ainoastaan lukee Raamattua ääneen"

"KIRJOITA OMIN SANOIN MITÄ AJATUKSIA NUO SANANPAIKAT HERÄTTÄVÄTSINUSSA, ÄLÄKÄ AINOASTAAN KOPIOI!!!"

onhan se mukavampi kuunnella suloisia puheita ja ihmismieltä mielyttävää puhetta?

mitä sanoo raamattu?

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:4 ja 5

4. Meidän taisteluaseemme eivät näet ole maailman ihmisten käyttämien kaltaisia, vaan ne ovat Jumalan edessä voimallisia hajottamaan maahan linnoituksia.

5. Me HAJOTAMME maahan JÄRJEN PÄÄTELMÄT ja jokaisen varustuksen, mikä KOROTETAAN Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Luku 1:17

17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Gal.1:11

11. Minä teen teille tietäväksi veljet että julistamani EVANKELIUMI EI OLE IHMISTEN MUKAISTA.

ROOM.16:17 ja 18

17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.

Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

Luku 4:3 ja 4

3. Tulee aika jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä opettajia.

Pietarin 1 kirjeestä

luku 2:2

2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halutkaa sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että sen kautta kasvaisitte pelastukseen."

Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

Luku 4:13

13. Lue [seurakunnalle PYHIÄ KIRJOITUKSIA], kehota ja opeta ahkerasti, kunnes tulen.

Nehemiasta

Luku 8:3 ja 8

3. Hän luki sitä vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta keskipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää. Kaikki läsnäolevat kuuntelivat lain kirjan lukemista

8. He lukivat Jumalan lain kirjaa kappale kappaleelta ja selittivät sen sisällyksen, niin että luettu ymmärrettiin.

Paavalin kirjeestä Galatalaisille

Luku 1:7

7. TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE.
        On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

Matteuksen evankeliumista

Luku 24:14

14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 14:6

6. Minä näin keskitaivaalla lentävän erään toisen enkelin, jolla oli IKUINEN EVANKELIUMI JULISTETAVANA MAAN PÄÄLLÄ ASUVILLE, kaikille kansanheimoille, sukukunnille ja kansoille

Kertokaapa mikä on tämä evankeliumi on joka on saarnattava ja mikä on ikuinen evankeliumi joka pysyy?

eikä muutu vaikka ihmiset sitä vääntelevätkin, selittävät ja koittavat tehdä evankeliumin tyhjäksi!

onko tämä evakeliumi mikä on raamatussa? vai teidän sepittämä evakeliumi omin sanoin?

lainaan sinua itseäsi

onko omin sanoin kerrottu evankeliumi sama kuin raamatun evankeliumi vai onko omin sanoin kirjoitettu evankeliumi järki evankeliumi?

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

Luku 11:3

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää.

13. Lue [seurakunnalle PYHIÄ KIRJOITUKSIA], kehota ja opeta ahkerasti, kunnes tulen.

2kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:13

13. Pidä ESIKUVINASI minulta kuulemasi terveelliset opetukset uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

luku 3:15

15. Sinähän tunne jo lapsuudestasi asti PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että PELASTUT uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Luku 1:7-9

On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Pietarin 2 kirjeestä

Luku 3:16

16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset VÄÄNTÄVÄT KIEROON, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

ROOM.16:17 ja 18

17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.

Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

Luku 4:3 ja 4

3. Tulee aika jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä opettajia.

Pietarin 1 kirjeestä

luku 2:2

2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halutkaa sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että sen kautta kasvaisitte pelastukseen."

Nehemiasta

Luku 8:3 ja 8

3. Hän luki sitä vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta keskipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää. Kaikki läsnäolevat kuuntelivat lain kirjan lukemista

8. He lukivat Jumalan lain kirjaa kappale kappaleelta ja selittivät sen sisällyksen, niin että luettu ymmärrettiin.

Luku 1:7

Luku 24:14

14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 14:6

6. Minä näin keskitaivaalla lentävän erään toisen enkelin, jolla oli IKUINEN EVANKELIUMI JULISTETAVANA MAAN PÄÄLLÄ ASUVILLE, kaikille kansanheimoille, sukukunnille ja kansoille

Kertokaapa mikä on tämä evankeliumi on joka on saarnattava ja mikä on ikuinen evankeliumi joka pysyy?

eikä muutu vaikka ihmiset sitä vääntelevätkin, selittävät ja koittavat tehdä evankeliumin tyhjäksi!

onko tämä evakeliumi mikä on raamatussa? vai teidän sepittämä evakeliumi omin sanoin?

lainaan sinua itseäsi

onko omin sanoin kerrottu evankeliumi sama kuin raamatun evankeliumi vai onko omin sanoin kirjoitettu evankeliumi järki evankeliumi?

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää.

2kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:13

13. Pidä ESIKUVINASI minulta kuulemasi terveelliset opetukset uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

luku 3:15

15. Sinähän tunne jo lapsuudestasi asti PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että PELASTUT uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Luku 1:7-9

8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Pietarin 2 kirjeestä

Luku 3:16

16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset VÄÄNTÄVÄT KIEROON, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

lainaus taas itseltäsi

"En jaksaisi kunneella sellaista saarnamiestä joka ainoastaan lukee Raamattua ääneen, mutta joka ei selitä eikä opeta. Raamattua osaa kuka tahansa lukea, mutta kuka osaa selittää, se onkin jo toinen asia."

mitä sanoo raamattu? ettekö ymmärrä raamattua kun sitä pitää selitää omin sanoin? ettekö osaa vastata raamatulla kysymyksiin ja opettaa raamatulla ihmisiä? onko teillä henkeä ollenkaan? oletteko uudesti syntyneet?
        eikö raamatulla keskustelu ole keskustelua?

Paavalin 1 kirje korinttolaisille

Luku 2:14

14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.

2kirje korinttolaisille

Luku 3:6

6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.
        Sillä kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

Luku 11:25

25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT NÄMÄ [omasta mielestä] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne LAPSENMIELISILLE.

Johanneksen evankeliumista

Luku 3:3,6 ja 12

3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

12. Jos te ETTE USKO kun puhun teille MAAILMAN ASIOITA, kuinka te USKOISITTE kun puhun teille TAIVAALLISISTA?

YMMÄRRÄTKÖ/YMMÄRRÄTTEKÖ yhtään mitä sanoin ja puhuin tässä viestissä?

vai meneekö yli ymmärryksen?

tässä yksi keskustelu tästä asiasta!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10347788

Juudaan kirjeestä

19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
        He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.

1900-luvun alussa saatu profetia lopun ajoista

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta”. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

“1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi.

Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn.

Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja.

Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman PARANNUKSEN
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        ANTEEKSIANTAMISTA synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        JOTKA EIVÄT OLE UUDESTISYNTYNEET YLHÄÄLTÄ.

5. ON PALJON USKONTOA, ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ
        2.Tim. 3:5. Juuda 18,19.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä “VERI
        JA TULI” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.“

tämä kohta on Johanneksen ilmestyksestä!

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää

• Viitsisitkö
        raamatusta kirjoitti:

lainaus taas itseltäsi

"En jaksaisi kunneella sellaista saarnamiestä joka ainoastaan lukee Raamattua ääneen, mutta joka ei selitä eikä opeta. Raamattua osaa kuka tahansa lukea, mutta kuka osaa selittää, se onkin jo toinen asia."

mitä sanoo raamattu? ettekö ymmärrä raamattua kun sitä pitää selitää omin sanoin? ettekö osaa vastata raamatulla kysymyksiin ja opettaa raamatulla ihmisiä? onko teillä henkeä ollenkaan? oletteko uudesti syntyneet?
        eikö raamatulla keskustelu ole keskustelua?

Paavalin 1 kirje korinttolaisille

Luku 2:14

14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.

2kirje korinttolaisille

Luku 3:6

6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.
        Sillä kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

Luku 11:25

25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan ja sanoi: Minä ylistän sinua Isä taivaan ja maan Herra, että olet SALANNUT NÄMÄ [omasta mielestä] viisailta ja järkeviltä ja ilmoittanut ne LAPSENMIELISILLE.

Luku 3:3,6 ja 12

3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

12. Jos te ETTE USKO kun puhun teille MAAILMAN ASIOITA, kuinka te USKOISITTE kun puhun teille TAIVAALLISISTA?

YMMÄRRÄTKÖ/YMMÄRRÄTTEKÖ yhtään mitä sanoin ja puhuin tässä viestissä?

vai meneekö yli ymmärryksen?

tässä yksi keskustelu tästä asiasta!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10347788

Juudaan kirjeestä

19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
        He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.

1900-luvun alussa saatu profetia lopun ajoista

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta”. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

“1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi.

Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn.

Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja.

Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman PARANNUKSEN
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        ANTEEKSIANTAMISTA synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        JOTKA EIVÄT OLE UUDESTISYNTYNEET YLHÄÄLTÄ.

5. ON PALJON USKONTOA, ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ
        2.Tim. 3:5. Juuda 18,19.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä “VERI
        JA TULI” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.“

tämä kohta on Johanneksen ilmestyksestä!

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää

kopioida koko Raamatun tänne saman tien, niin ei tarvitse tipoittain laittaa?

• Tapio522eikirj

Niin...Täydellisen vastakohta on vajavainen.
      Paavali lukeutuu molempiin. Miten se on mahdollista?

Jaak. 5:17
      Elias oli ihminen, yhtä VAJAVAINEN kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.

Ap. t. 14:15
      "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä VAJAVAISIA kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.

• Knuutti exm

Heprealaiskirje vastaa aloittajan kysymykseen:

14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Paavali oli täydellisesti vanhurskauttu, mutta vielä pyhityksen tarpeessa.

• Sinulla Knuutti exm on mielenkiintoinen vastaus, joka tuo hyvää valaisua tähän aiheeseen.

Paavali oli vanhurskautettu, hän oli täydellisesti ja kertakaikkiaan sovitettu Jeesuksen antamalla uhrilla. Mutta silti hän vielä EI OLLUT täydellisen pyhitetty. Hän oli matkalla täydellisyyteen.

Fil.3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

• *jukka.finland
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Sinulla Knuutti exm on mielenkiintoinen vastaus, joka tuo hyvää valaisua tähän aiheeseen.

Paavali oli vanhurskautettu, hän oli täydellisesti ja kertakaikkiaan sovitettu Jeesuksen antamalla uhrilla. Mutta silti hän vielä EI OLLUT täydellisen pyhitetty. Hän oli matkalla täydellisyyteen.

Fil.3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

>>Paavali oli vanhurskautettu, hän oli täydellisesti ja kertakaikkiaan sovitettu Jeesuksen antamalla uhrilla. Mutta silti hän vielä EI OLLUT täydellisen pyhitetty. Hän oli matkalla täydellisyyteen.

• *jukka.finland kirjoitti:

>>Paavali oli vanhurskautettu, hän oli täydellisesti ja kertakaikkiaan sovitettu Jeesuksen antamalla uhrilla. Mutta silti hän vielä EI OLLUT täydellisen pyhitetty. Hän oli matkalla täydellisyyteen.

Tässä asiassa olen samaa mieltä Semper F. ja Jukka.Finland'in kanssa.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Sinulla Knuutti exm on mielenkiintoinen vastaus, joka tuo hyvää valaisua tähän aiheeseen.

Se, että täällä jotkut uskaltavat puhua vajavaisuudesta, väännetään usein synnin suosimiseksi, jatkuvaksi kompasteluksi ja lankeilemiseksi, rypemiseksi "sikakaukalossa", armon turhentamiseksi ja väärin käyttämiseksi ja ties miksi. Näiden lisäksi kyseenalaistetaan ihmisen uudestisyntymä ja Hänen veriarmostaan osalliseksi tulleita rehellisiä kilvoittelijoita. Sitten on myös heitä, jotka hädässään luulevat, että ihminen ei olisi ymmärtänyt asemaansa Hänessä ja voi voi, vielä lain teoin koittavat saavuttaa sitä, jonka Jeesus Kristus täydellisellä ja kertakaikkisella uhrilla on jo uskovan osaksi ansainnut. Ja sitten tämä joukko, joka minusta on hupaisin, jotka toitottavat, että kielletään Jumalan voima eikä ymmäretä, että rakkaus, rakkaus ja aina vaan rakkaus, ansioton armo, hyvyys ja kakkivoipaisuus meidän osaksemme, jotta Hänen verta vuotasta sydämestään käsin voimme tehdä hyvää toinen toisillemme näin täyttäen Hänen iankaikkisen tahtonsa ja tärkeimmän, rakkauden käskyn.

Minä sanoisin, että lähemmäs Jeesusta, lähemmä vain, niin loppuu tällainen arpominen kenenkään suhteen. Ihan käsiin tuntuu ja sivuun menee ja ankarasti monissa kohdin, mitä olen tekstejä täällä lukenut. Ei niihin viitsi edes kommentoida useasti mitään.

Jumalan tahto meihin nähden on meidän pyhityksemme, sanoo Sana. En kirjoita tähän niitä lukuisia kohtia, joista käy ilmi, että emme ole vielä täydelliseksi tulleita vaan pyhitys on koko elämän matkan mittainen prosessi uskovan tiellä kulkiessa Herramme Jeesuksen askelissa.

”… Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.” (1. Joh. 3:2).

• raamatusta

"Fil.3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,

tiedättekö mitä tällä tarkoitetaan?

tässä vastaus.

Henr.6:9, 11 ja 12

9. Teistä, rakkaat ystävät, me kuitenkin uskomme parempaan, sitä mikä koituu teille pelastukseksi, vaikka puhummekin näin.

11. Me toivomme, että kukin teistä osoittaisi samaa intoa säilyttää toivon varmuus loppuun asti.

12. VAROKAA VELTOSTUMISTA ja seuratkaa niiden esimerkkiä, jotka uskon ja kärsimyksen kautta perivät sen, mikä on luvattu.

Matt.24:13

13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu.

Joh.Ilm 3:5

5. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

Hebr.10:35,36 ja 38,39

35. Älkää siis LUOPUKO uskonne rohkeasta luottamuksesta, jonka palkka on suuri

26. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

38. Mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta. Jos hän vetäytyy pois, minun sieluni ei mielisty häneen.

39. Me emme kuitenkaan ole niit, jotka VETÄYTYVÄT pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

Matt.7:21-21

21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON

1.Kor.9:24-27

24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?
        Juoskaa kuten hän, ETTÄ SEN SAISITTE.

25. jokainen kilpailija noudattaa ITSE KURIA kaikessa, he saadakseen katoavan seppeleen, me taas katoamattoman.

26. En siis juokse umpimähkään enkä nyrkkeile kuin ilmaan hosuen,

27. vaan minä kuritan ruumistani ja ALISTAN SEN TAHTOONI, etten minä muille saarnannut ehkä itse joutuisi hylättäväksi.

Pietarin toine kirje

Luku 1:10

10. Pyrkikää sen tähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi.
        Jos sen teette TE ETTE KOSKAAN LANKEA.

Fil.3:15

15. Olkoon siis meillä kaikilla, JOTKA OLEMME TÄYSI-IKÄISIÄ, tämä mieli.
        Jos te jossakin asiassa ajattelette toisin, Jumala on senkin selvittävä teille.

Luuk.6:40

40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETAJANSA VEROINEN.

Hebr.5:12-14

12. Vaikka teidän olisi jo aika OLLA OPETTAJIA, te olette jälleen sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan SANAN ALKEITA JA PERUSASIOITA. Te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ette vahvaa ruokaa.

13. Sillä jokainen maitoa nauttiva on KOKEMATON VANHURSKAUDEN SANASSA, KOSKA ON LAPSI.

14. Vahva ruoka taas on AIKUISIA VARTEN, niitä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet EROTTAMAAN HYVÄN PAHASTA.

Hebr. 6:1

1. Jättäkäämme siis Kristuksen OPIN ALKEET JA PYRKIKÄÄMME USKOSSA AIKUISIKSI, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta, joka on PARANNUS kuolleista töistä, usko Jumalaan.

Gal.3:23-25

23. Ennen uskoontuloa meitä vartioitiin lain alle suljettuina VASTAISUUDESSA ilmestyvää uskoa varten.

24. Laista on täten tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me tulisimme vanhurskautetuksi uskosta.

Room.10:4

4. Kristushan on lain päämäärä ja täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle

Joh.3:30

30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

"Fil.3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,

tiedättekö mitä tällä tarkoitetaan?

tässä vastaus.

Henr.6:9, 11 ja 12

9. Teistä, rakkaat ystävät, me kuitenkin uskomme parempaan, sitä mikä koituu teille pelastukseksi, vaikka puhummekin näin.

11. Me toivomme, että kukin teistä osoittaisi samaa intoa säilyttää toivon varmuus loppuun asti.

12. VAROKAA VELTOSTUMISTA ja seuratkaa niiden esimerkkiä, jotka uskon ja kärsimyksen kautta perivät sen, mikä on luvattu.

5. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

Hebr.10:35,36 ja 38,39

35. Älkää siis LUOPUKO uskonne rohkeasta luottamuksesta, jonka palkka on suuri

26. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

38. Mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta. Jos hän vetäytyy pois, minun sieluni ei mielisty häneen.

39. Me emme kuitenkaan ole niit, jotka VETÄYTYVÄT pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

Matt.7:21-21

21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON

24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?

25. jokainen kilpailija noudattaa ITSE KURIA kaikessa, he saadakseen katoavan seppeleen, me taas katoamattoman.

27. vaan minä kuritan ruumistani ja ALISTAN SEN TAHTOONI, etten minä muille saarnannut ehkä itse joutuisi hylättäväksi.

Pietarin toine kirje

10. Pyrkikää sen tähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi.

15. Olkoon siis meillä kaikilla, JOTKA OLEMME TÄYSI-IKÄISIÄ, tämä mieli.
        Jos te jossakin asiassa ajattelette toisin, Jumala on senkin selvittävä teille.

Luuk.6:40

Hebr.5:12-14

Gal.3:23-25

Room.10:4

4. Kristushan on lain päämäärä ja täyttymys, vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle

Joh.3:30

30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

Gal.2:20 ja 4:19

20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus ELÄÄ MINUSSA.
        Minkä nyt elän Jumalan pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun puolestani.

19. Lapseni, joiden tähden olen jälleen synnytyskivuissa kunne Kristus SAA MUODON TEISSÄ.

1 kor.13:10-12

10. Kun TÄYDELLINEN tulee, katoaa vajavainen.

11. Kun olin LAPSI, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi.

Tultuani MIEHEKSI hylkäsin sen, mikä kuuluu lapsuuteen.

12. Nyt näemme vielä kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vajavaista, mutta silloin tiedän täydellisesti, kuten minut täydellisesti tunnetaan.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 7:25

25. Sen tähden hän myös voi TÄYDELLISESTI pelastaa ne, jotka hänen kauttaan lähestyvät Jumalaa, koska hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

Kirjeestä Efesolaisille

Luku 4:13 ja 14

13. Päästyämme kaikki yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan TUNTEMISESSA,
        Täyteen miehuuteen, Kristuksen TÄYTEYDEN täyden iän määrään,

14. me emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikenlaisissa opintuulissa, ihmisten arpapeleissä ja eksytyksen kavalissa juonissa.

1.kor 13:5-8

5. Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA?
        Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kritust on teissä?
        Ellei, ette KESTÄ koetusta.

6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.

7. Rukoilemme Jumalaa, ETTETTE TEKISI MITÄÄN PAHAA.
        Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.

8. Emmehän me voi mitään TOTUUTTA VASTAAN, VAAN TOTUUDEN PUOLESTA.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Gal.2:20 ja 4:19

20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus ELÄÄ MINUSSA.
        Minkä nyt elän Jumalan pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun puolestani.

19. Lapseni, joiden tähden olen jälleen synnytyskivuissa kunne Kristus SAA MUODON TEISSÄ.

1 kor.13:10-12

10. Kun TÄYDELLINEN tulee, katoaa vajavainen.

11. Kun olin LAPSI, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi.

Tultuani MIEHEKSI hylkäsin sen, mikä kuuluu lapsuuteen.

12. Nyt näemme vielä kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vajavaista, mutta silloin tiedän täydellisesti, kuten minut täydellisesti tunnetaan.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 7:25

25. Sen tähden hän myös voi TÄYDELLISESTI pelastaa ne, jotka hänen kauttaan lähestyvät Jumalaa, koska hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

Kirjeestä Efesolaisille

Luku 4:13 ja 14

13. Päästyämme kaikki yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan TUNTEMISESSA,
        Täyteen miehuuteen, Kristuksen TÄYTEYDEN täyden iän määrään,

14. me emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikenlaisissa opintuulissa, ihmisten arpapeleissä ja eksytyksen kavalissa juonissa.

Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kritust on teissä?

6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.

Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.

Luuk.10:24

24. Minä sanon teille: monet profeetat jak uninkaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

• AAMEN35
        psalmilaulu kirjoitti:

Se, että täällä jotkut uskaltavat puhua vajavaisuudesta, väännetään usein synnin suosimiseksi, jatkuvaksi kompasteluksi ja lankeilemiseksi, rypemiseksi "sikakaukalossa", armon turhentamiseksi ja väärin käyttämiseksi ja ties miksi. Näiden lisäksi kyseenalaistetaan ihmisen uudestisyntymä ja Hänen veriarmostaan osalliseksi tulleita rehellisiä kilvoittelijoita. Sitten on myös heitä, jotka hädässään luulevat, että ihminen ei olisi ymmärtänyt asemaansa Hänessä ja voi voi, vielä lain teoin koittavat saavuttaa sitä, jonka Jeesus Kristus täydellisellä ja kertakaikkisella uhrilla on jo uskovan osaksi ansainnut. Ja sitten tämä joukko, joka minusta on hupaisin, jotka toitottavat, että kielletään Jumalan voima eikä ymmäretä, että rakkaus, rakkaus ja aina vaan rakkaus, ansioton armo, hyvyys ja kakkivoipaisuus meidän osaksemme, jotta Hänen verta vuotasta sydämestään käsin voimme tehdä hyvää toinen toisillemme näin täyttäen Hänen iankaikkisen tahtonsa ja tärkeimmän, rakkauden käskyn.

Minä sanoisin, että lähemmäs Jeesusta, lähemmä vain, niin loppuu tällainen arpominen kenenkään suhteen. Ihan käsiin tuntuu ja sivuun menee ja ankarasti monissa kohdin, mitä olen tekstejä täällä lukenut. Ei niihin viitsi edes kommentoida useasti mitään.

Jumalan tahto meihin nähden on meidän pyhityksemme, sanoo Sana. En kirjoita tähän niitä lukuisia kohtia, joista käy ilmi, että emme ole vielä täydelliseksi tulleita vaan pyhitys on koko elämän matkan mittainen prosessi uskovan tiellä kulkiessa Herramme Jeesuksen askelissa.

”… Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.” (1. Joh. 3:2).

AAMEN AAMEN AAMEN

• > "Niin monta kuin meitä on täydellistä" Fil.3:15 <

Nyt on erittäin tärkeää lukea koko tekstiyhteys.
      Paavali on juuri edellä selvittänyt,
      kuinka hän fariseuksena oli edennyt niin pitkälle,
      että hän oli lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Fariseukset käyttivät tällaisesta nimitystä "täydellinen".
      Farisealaispuolueessa siis ihmistä,
      joka piti koko Mooseksen lain, sanottiin "täydelliseksi".

Mutta nyt Paavali kertookin hyljänneensä tuon saavutuksensa.
      Hän oli hyljännyt sen vanhurskauden, joka laista tulee.
      Hän halusi tulla osalliseksi lahjavanhurskaudesta.
      Siitä vanhurskaudesta, joka tulee yksin uskon kautta.
      Ja Paavali kehottaa muitakin "täydellisiä" tekemään samoin:
      "Ajatelkaamme siis näin, niin monta kuin meitä on täydellistä".

• Knuutti exm

Miksi Jeesus nuhteli fariseuksia, jos he olivat lakiin nähden täydellisiä?

Fariseukset olivat keksineet ihan omia sovelluksiaan laeista.

Jos joku rikkoo jotain käskyä tänään eikä enää tee sitä huomisen jälkeen, onko hän silloin täydellinen?
        Jos joku ihminen on elämästään 99% lainrikkoja ja sitten juuri ennen kuolemaansa onnistui hetken olemaan rikkomatta lakia, tuliko tästä täydellinen omin voimin?
        Jos joku toinen onnistuisi elämään 99% elämästään lakia rikkomatta ja viime metreillä sortuisi lain rikkomiseen, tulisiko tästä epätäydellisempi kuin edellisestä henkilöstä?

• Knuutti exm kirjoitti:

Miksi Jeesus nuhteli fariseuksia, jos he olivat lakiin nähden täydellisiä?

Fariseukset olivat keksineet ihan omia sovelluksiaan laeista.

Jos joku rikkoo jotain käskyä tänään eikä enää tee sitä huomisen jälkeen, onko hän silloin täydellinen?
        Jos joku ihminen on elämästään 99% lainrikkoja ja sitten juuri ennen kuolemaansa onnistui hetken olemaan rikkomatta lakia, tuliko tästä täydellinen omin voimin?
        Jos joku toinen onnistuisi elämään 99% elämästään lakia rikkomatta ja viime metreillä sortuisi lain rikkomiseen, tulisiko tästä epätäydellisempi kuin edellisestä henkilöstä?

Luuk 18

11. Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin:
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset,
        riistäjät, väärämieliset, huorintekijät,
        en myöskään sellainen kuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta,
        mitä ansaitsen.'
        13. Mutta publikaani seisoi taempana
        eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi:
        'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14. Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna,
        tuo toinen ei.
        Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan,
        mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• Kalamos, sinun "käännöksesi" Paavalin sanoista (Fil.3:15) on todella onneton. En halua loukata sinua, mutta tulkintasi kääntää tuon jakeen merkityksen jokseenkin päinvastaiseksi siihen nähden, mitä Paavali tarkoittaa.

Paavali EI viittaa sanoillaan "täydellisiin fariseuksiin" kuten sinä seikkaperäisesti yrität esittää. Tuskinpa Paavalin sanoista enää tuon enempää voi erehtyä. Siinä mielessä tulkintasi on saavutus sinänsä. En voi onnitella saavutuksesi johdosta, mutta sen voin vakuuttaa, että Herra Jeesus totisesti on voimallinen avaamaan sinunkin silmäsi totuuden Sanalle.

Täydellisyys Fil.3:15 merkityksessä tarkoittaa uskon kuuliaisuutta
        Jumalan tahdolle ja Jeesuksen käskyille. Se täydellisyys, täyden uskon kuuliaisuuden synnyttäminen Jeesuksen nimeä kohtaan, oli Paavalille koko hänen apostolinvirkansa pääasia. Rm.1:5.

• greeeeen

Kalamos, sinun "käännöksesi" Paavalin sanoista (Fil.3:15) on todella onneton. En halua loukata sinua, mutta tulkintasi kääntää tuon jakeen merkityksen jokseenkin päinvastaiseksi siihen nähden, mitä Paavali tarkoittaa.

Paavali EI viittaa sanoillaan "täydellisiin fariseuksiin" kuten sinä seikkaperäisesti yrität esittää. Tuskinpa Paavalin sanoista enää tuon enempää voi erehtyä. Siinä mielessä tulkintasi on saavutus sinänsä. En voi onnitella saavutuksesi johdosta, mutta sen voin vakuuttaa, että Herra Jeesus totisesti on voimallinen avaamaan sinunkin silmäsi totuuden Sanalle.

Jumalan tahdolle ja Jeesuksen käskyille. Se täydellisyys, täyden uskon kuuliaisuuden synnyttäminen Jeesuksen nimeä kohtaan, oli Paavalille koko hänen apostolinvirkansa pääasia. Rm.1:5.

Semper, oliko Paavali mielestäsi itse kuuliainen ja siis täydellinen tuossa sanomassasi merkityksessä?

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Kalamos, sinun "käännöksesi" Paavalin sanoista (Fil.3:15) on todella onneton. En halua loukata sinua, mutta tulkintasi kääntää tuon jakeen merkityksen jokseenkin päinvastaiseksi siihen nähden, mitä Paavali tarkoittaa.

Tuo ei ollut minun käännökseni,
        vaan Raamattu kansalle -käännöksestä,
        ja Aapeli Saarisalon käännöksessä se on kirjattu samaan tapaan.

Paavali nimenomaan suuntaa tuossa katkelmassa kärjen niihin,
        jotka olivat israelilaisia ja lihansa avulla tavoittelivat
        Mooseksen lakiin perustuvaa vanhurskautta,
        ja fariseuksina noudattivat vielä suurta määrää suojalakeja,
        jotta eivät vahingossakaan rikkoisi lain kirjainta.

Ja Paavali yhtenä näistä fariseuksista oli tuon tason saavuttanut.
        Hän oli lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        Eli pelkästään lain kirjainta tuijottaen
        Paavali ja muut tällaiset fariseukset puhuivat
        tämän tason saavuttaneista käyttäen sanaa "täydellinen".

Mutta kun Paavali tuli tuntemaan sen Vanhurskauden,
        joka tulee Kristuksen uskon kautta, niin hän hylkäsi tuon saavutuksensa.
        Tuo saavutus ei enää merkinnyt hänelle mitään. Se oli arvoton.
        Nyt hän sanoo, että vaikka hän onkin
        Mooseksen lain kirjaimen mukaan "täydellinen",
        niin hän ei suinkaan ole täydelllinen, eikä hän suinkaan ole vanhurskas,
        kun rima nostetetaan oikealle korkeudelle.

Aivan samoin Jeesus vuorisaarnassa kertoo ensin,
        mitä Mooseksen laki sanoo,
        ja sitten Hän nostaa riman oikealle korkeudelle,
        sille tasolle, jonka ylittäminen edellyttää,
        että me olemme täydelliset niinkuin meidän
        Taivaallinen Isämme täydellinen on.

Ja tämähän ei tietenkään ole mahdollista ilman
        että olemme syntyneet Jumalasta Jumalan lapsiksi,
        ja saaneet lahjaksi Jumalan vanhurskauden ja Kristuksen uskon.
        Tuo täydellisyys ei siis ole mahdollista omassa vanhurskaudesamme
        eikä omassa uskossamme.

Ja kun tämä on totta meissä, eli Kristus on voittanut meidät,
        niin vasta silloin meille Jumalan lapsille aukeaa ihan uusi ulottuvuus.
        Emme enää ollenkaan taistele hyvin alas pudotetun riman
        ylittämisen kanssa Mooseksen lain pohjalta,
        vaan Jumalan vanhurskauttamina lähdemme liikkeelle
        ja teemme sen tehtävän,
        minkä Jumala itse kullekin lapselleen tehtäväksi antaa.
        Ja jos siinä olemme uskollisia, niin me saamme voittopalkonnon.
        Me emme siis enää kilpaile korkeushyppytelinen äärellä,
        tavoitellen omaa vanhurskauttamistamme,
        vaan juoksemme kilparadalla jolla voitetaan sieluja Kristukselle.

"Minä riennän kohti päämäärää,
        Jumalan taivaallisen kutsumuksen voittopalkintoa
        Kristuksessa Jeesuksessa" Fil 3:14 AS

• greeeeen
        kalamos kirjoitti:

Tuo ei ollut minun käännökseni,
        vaan Raamattu kansalle -käännöksestä,
        ja Aapeli Saarisalon käännöksessä se on kirjattu samaan tapaan.

Paavali nimenomaan suuntaa tuossa katkelmassa kärjen niihin,
        jotka olivat israelilaisia ja lihansa avulla tavoittelivat
        Mooseksen lakiin perustuvaa vanhurskautta,
        ja fariseuksina noudattivat vielä suurta määrää suojalakeja,
        jotta eivät vahingossakaan rikkoisi lain kirjainta.

Ja Paavali yhtenä näistä fariseuksista oli tuon tason saavuttanut.
        Hän oli lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        Eli pelkästään lain kirjainta tuijottaen
        Paavali ja muut tällaiset fariseukset puhuivat
        tämän tason saavuttaneista käyttäen sanaa "täydellinen".

Mutta kun Paavali tuli tuntemaan sen Vanhurskauden,
        joka tulee Kristuksen uskon kautta, niin hän hylkäsi tuon saavutuksensa.
        Tuo saavutus ei enää merkinnyt hänelle mitään. Se oli arvoton.
        Nyt hän sanoo, että vaikka hän onkin
        Mooseksen lain kirjaimen mukaan "täydellinen",
        niin hän ei suinkaan ole täydelllinen, eikä hän suinkaan ole vanhurskas,
        kun rima nostetetaan oikealle korkeudelle.

Aivan samoin Jeesus vuorisaarnassa kertoo ensin,
        mitä Mooseksen laki sanoo,
        ja sitten Hän nostaa riman oikealle korkeudelle,
        sille tasolle, jonka ylittäminen edellyttää,
        että me olemme täydelliset niinkuin meidän
        Taivaallinen Isämme täydellinen on.

Ja tämähän ei tietenkään ole mahdollista ilman
        että olemme syntyneet Jumalasta Jumalan lapsiksi,
        ja saaneet lahjaksi Jumalan vanhurskauden ja Kristuksen uskon.
        Tuo täydellisyys ei siis ole mahdollista omassa vanhurskaudesamme
        eikä omassa uskossamme.

Ja kun tämä on totta meissä, eli Kristus on voittanut meidät,
        niin vasta silloin meille Jumalan lapsille aukeaa ihan uusi ulottuvuus.
        Emme enää ollenkaan taistele hyvin alas pudotetun riman
        ylittämisen kanssa Mooseksen lain pohjalta,
        vaan Jumalan vanhurskauttamina lähdemme liikkeelle
        ja teemme sen tehtävän,
        minkä Jumala itse kullekin lapselleen tehtäväksi antaa.
        Ja jos siinä olemme uskollisia, niin me saamme voittopalkonnon.
        Me emme siis enää kilpaile korkeushyppytelinen äärellä,

"Minä riennän kohti päämäärää,
        Jumalan taivaallisen kutsumuksen voittopalkintoa
        Kristuksessa Jeesuksessa" Fil 3:14 AS

>>Me emme siis enää kilpaile korkeushyppytelinen äärellä,

• raamatusta

ei minun raamatussa lue tässä kohtaa näin, mistä versiosta tämä on?

vaan näin, minulla on 33/38

15. Olkoon siis meillä kaikilla, jotka olemme täysi ikäisia, tämä mieli. jos te jossakin asiassa ajattelette toisin Jumala on senkin selvittävä teille.

täydellinen ja täysi ikäinen on eriasia.

nytte on kyllä menny jollakin puurot ja vellit sekasin kun on tommoseen muotoon ton kohdan laittanut tässä kohtaa.

• raamatusta kirjoitti:

ei minun raamatussa lue tässä kohtaa näin, mistä versiosta tämä on?

vaan näin, minulla on 33/38

15. Olkoon siis meillä kaikilla, jotka olemme täysi ikäisia, tämä mieli. jos te jossakin asiassa ajattelette toisin Jumala on senkin selvittävä teille.

täydellinen ja täysi ikäinen on eriasia.

nytte on kyllä menny jollakin puurot ja vellit sekasin kun on tommoseen muotoon ton kohdan laittanut tässä kohtaa.

Kyllä Fil 3:15 on käännetty myös KR 33/38 näin:
        "niin monta kuin meitä on täydellistä"

Mutta sama alkutekstin sana on suomennettu ilmaisulla "täysi-ikäinen"
        jakeessa 1 Kor 14:20.

"Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne,
        vaan pahuudessa olkaa lapsia;
        mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."

Sekä jakeessa Hebr 5:14.

13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa,
        on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten,
        niitä varten, joiden aistit tottumuksesta
        ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

• raamatusta
        kalamos kirjoitti:

Kyllä Fil 3:15 on käännetty myös KR 33/38 näin:
        "niin monta kuin meitä on täydellistä"

Mutta sama alkutekstin sana on suomennettu ilmaisulla "täysi-ikäinen"
        jakeessa 1 Kor 14:20.

"Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne,
        vaan pahuudessa olkaa lapsia;
        mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."

Sekä jakeessa Hebr 5:14.

13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa,
        on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten,
        niitä varten, joiden aistit tottumuksesta
        ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

ei ainakaan minun versiossa/painoksessa näisäkin versioissa on eroja, riippuu minkä vuoden painos jne...

• raamatusta kirjoitti:

ei ainakaan minun versiossa/painoksessa näisäkin versioissa on eroja, riippuu minkä vuoden painos jne...

Mielenkiintoista. Kertoisitko,
        mitä tuon Raamattusi tai UT:n alkulehdellä lukee?

• ~~siivetön~~

IRT sanoo täydellisyydestä:

Täydellisyyteen kuuluu:

-Itsensä kieltäminen mm. Mat. 19:21
      21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

-- Hairahtumattomuuus puheissa mm. Jaak. 3:2
      2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

-- Ettei ole missään puuttuvainen mm. Jaak. 1:4
      4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

-- Ja Paavali sanoo mm. Kol. 3:12-16
      12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      13. kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      15. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
      16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

------ Nämä luettuani jouduin huokaisemaan, että:
      "Herra, pitkä on vielä matka, niin pitkä, mutta kiitos siitä, että minä saan eräänä päivänä kaikista vajavaisuuksistani huolimatta käydä perille Sinun ristinkuolemasi tuoman täydellisyyden turvi!"
      Siinä on minun turvani ja perintöosani!
      Eikä tuo huokaukseni ole paljoakaan kummempi tänäkään päivänä, vuosien ja vuosikymmentenkään jälkeen.
      Niin huonosti minä omassa pienuudessani kykenen ja yletän, mutta ONHAN MINULLA JEESUS!
      Hänessä minäkin voin. :) Kiitos Herralle!

Ja kun tämän tietää ja tiedostaa, ei haittaa arvostelut ja toisten antamat huonot arvosanat, kun sen tietää itsekin, että niin monin tavoin puutuvainen ja epätäydellinen, ilman Jeesuksen antamaa armoa.

• pampam

Ai ei haittaa !

Olen ollut huomaavinani monessa kohtaa, että haittaa ihan ylettömästi, ja pitää vimmatusti puolustaa sitä epätäydellisyyttään ja paukutellaovia mennen tullen.

eikö vain !

• Ei kukaan meistä voi sanoa että olisi tullut täydellisexi niinkuin Jeesus joka pystyi kävelemään vetten päälle tai nousta kuolleista. Tee perään semper meidän `opettaja`` niin voin sanoa että olet varmaan tullut täydellisexi. Mutta älä sotke asiat semper jos haluat olla oikea opettaja .. Ota silloin Jumalalta sen viisauden..

• Matt. 5:48
        Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Niin Jumalan ihminen tulis olla täydellinen muuten se on ihan turha suuttua kun jumalaton nauraa meille meidän vaeluxesta joka ei poikee yhtään pakanoisten vaelluxesta vaan on monta kerta vielä hurjempi lääkehuumalassa ja sekoilussa..

• ~~siivetön~~

Niin, on muistettava, että vaikka joudumme toteamaan, että olemme monin kohdin vajavaisia, Raamattu kehoittaa meitä kuitenkin PYRKIMÄÄN täydellisyyteen.

Hepr. 6:1
      Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja -- pyrkikäämme täydellisyyteen --, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,

Hepr. 11:16

mutta nyt he -- pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen --. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Ja tämä -- PYRKIVÄT -- on mielestäni yksi avainsana tässä asiassa.
      Eli emme voi heittäytyä ns. vain sen varaan, että enhän minä kuitenkaan ihmisenä pysty ja kykene.
      Vaan merkityksellistä on se, että meillä on kuitenkin vilpitön halu ja pyrkimys kaikin tavoin toimia ja elää sen mukaan, mitä Jumalan täydellisyyteen kuuluu.

• Knuutti exm

mitä se itsensä kieltäminen oikein on?

Onko se sitä, että ns. 'antaudutaan' ja sitten kohta ahdistutaan, kun on oikein antauduttu ja puuhasteltu väsyksiin asti monenltaista?

Vai onko se sen tunnustamista, ettei minun omilla tekemisilläni ole lopulta oikeastaan mitään merkitystä tai jos on, niin usein niiden edessä on miinusmerkki.
        Siinä sitä on ristin kantamista, kun ei voi enää päteä.

• ~~siivetön~~
        Knuutti exm kirjoitti:

Onko se sitä, että ns. 'antaudutaan' ja sitten kohta ahdistutaan, kun on oikein antauduttu ja puuhasteltu väsyksiin asti monenltaista?

Vai onko se sen tunnustamista, ettei minun omilla tekemisilläni ole lopulta oikeastaan mitään merkitystä tai jos on, niin usein niiden edessä on miinusmerkki.

Itsensä kieltäminen on varmastikin yhdelle yhtä ja toiselle toista.

Joku toinen ehkä ei tarvitse itsekieltäymystä noissa mainitsemissasi asioissa, joissa Sinä koet sitä tarvitsevasi, mutta hänellä on sitten taas jokin toinen asia, jossa on ongelmaa itsensä kieltämisen kanssa.

Sillä tuskin laiska, välinpitämätön ja mistään innostumaton ihminen tarvitsee tuossa kohdin enää itsensä kieltämistä? :)

• mitä on
        Knuutti exm kirjoitti:

luopuminen asioista kuten raamatussa sanotaan?

mistä kaikesta pitää luopua?

• Knuutti exm
        mitä on kirjoitti:

Pitää luopua aivan kaikesta.

Pitää luopua myös luopumisesta.

• mitä on
        Knuutti exm kirjoitti:

Pitää luopua aivan kaikesta.

Pitää luopua myös luopumisesta.

uskovien vapaus josta raamatusssa puhutaan?

mistä kaikesta vapaudutaan ja ollaan vapaita?

• raamatusta
        ~~siivetön~~ kirjoitti:

Joku toinen ehkä ei tarvitse itsekieltäymystä noissa mainitsemissasi asioissa, joissa Sinä koet sitä tarvitsevasi, mutta hänellä on sitten taas jokin toinen asia, jossa on ongelmaa itsensä kieltämisen kanssa.

Sillä tuskin laiska, välinpitämätön ja mistään innostumaton ihminen tarvitsee tuossa kohdin enää itsensä kieltämistä? :)

"itsensä kieltäminen on varmastikin yhdelle yhtä ja toiselle toista."

höpo, höpo ei kenelleäkään ole erivapuksia uskossa vaan kaikilla on sama usko ja uskon kilvoitus jossa on tarkoituksena päästä voittajana maaliin eikä jäädä matkalle, vaikka yksilöinä olemmekin erilaisia ja tiemme on erillaisia!

Kirjeestä Hebrealaisille

luku 2:11

11. Pyhittäjä ja pyhitettävä ovat näet kaikki alkuisin yhdestä.
        Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljeksi.

Paavalin kirjeestä Efesolaisille

Luku 4:4 ja 5

4. Onhan [seurakunta] ruumis YKSI ja HENKI YKSI, niin te olette kutsututkin YHTEEN ja samaan toivoon, jonka kutsumuksessanne saitte.

5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,

Matt.7:21

Pietarin 1 kirjeestä

Luku 5:9

9. Vastustakaa häntä lujina uskossa tietäen, että SAMAT kärsimykset tiedän veljiennekin on maailmassa kestettävä.

Henb.6:12

Hebr.10:36

36. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

höpo, höpo ei kenelleäkään ole erivapuksia uskossa vaan kaikilla on sama usko ja uskon kilvoitus jossa on tarkoituksena päästä voittajana maaliin eikä jäädä matkalle, vaikka yksilöinä olemmekin erilaisia ja tiemme on erillaisia!

Kirjeestä Hebrealaisille

4. Onhan [seurakunta] ruumis YKSI ja HENKI YKSI, niin te olette kutsututkin YHTEEN ja samaan toivoon, jonka kutsumuksessanne saitte.

Pietarin 1 kirjeestä

9. Vastustakaa häntä lujina uskossa tietäen, että SAMAT kärsimykset tiedän veljiennekin on maailmassa kestettävä.

36. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

Luku 5:9-13

9. Kirjoitin teille kirjeessäni, ETTETTE seurustelisi huorintekijöiden kanssa.

10. En TARKOITTANUT yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita, anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

11. Kirjoitin teille, että jos joku VELJEKSI SANOTTU on huorintekijä tai ahne, epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja, juomari tai anastaja, ETTE SEURUSTELISI ETTEKÄ SÖISI SELLAISEN KANSSA.

12. Onko minun asiani tuomita ulkopuolella olevia?
        Ettekö tekin tuomitse sisäpuolella olevia?

13. Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.
        POISTAKAA KESKUUDESTANNE MIES, JOKA ON PAHA.

Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

Luku 3:14

14. Jos joku ei tottele tässä kirjeessä sanomamme, MERKITKÄÄ hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, ETTÄ HÄN HÄPEÄISI.

• raamatusta

" -- PYRKIVÄT -- "

Luukkaan evankeliumista

Luku 13:24

24. PYRKIKÄÄ päästäksenne ahtaasta portista sisälle. Minä sanon teille, että monet KOETTAVAT päästä sisälle, mutta eivät voi.

luku 7:13,14 ja 20-23

13. Menkää ahtaasta portista sisälle. sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka menevät siitä sisälle.

14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja HARVAT sen löytävät.

Luukkaan evankeliumista

Luku 8:11-15

11. Vertaus on tämä: Siemen on Jumalan sana.

12. Tien oheen pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat, mutta sitten ******* tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämistään,
        etteivät he USKOISI ja PELASTUISI.

13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
        He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat

14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.

15. Hyvään maahan pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuultuaan säilyttävät sen puhtain ja ehyin sydämin ja kestävinä tuottavat satoa.

Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:12

12 SEN TÄHDEN, JOKA LUULEE SEISOVANSA KATSOKOON ETTEI LANKEA.

Pietarin 2 kirjeestä

luku 2:20-22

20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he, opittuaan sen tuntemaan, kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja pesty sika rypee rapakossa.

Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kristus on teissä?

• raamatusta
        ~~siivetön~~ kirjoitti:

"Itsensä kieltäminen"

Luku 16:24-26

24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

25. Sillä joka haluaa PELASTAA elämänsä, KADOTTAA sen, mutta joka KADOTTAA elämänsä minun tähteni LÖYTÄÄ sen.

26. Mitä se näet hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon?
        tai mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

• raamatusta
        mitä on kirjoitti:

"luopuminen"

Luukkaan evankeliumista

Luku 14:26,27 ja 33

26. Jos joku tulee minun luokseni eikä ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan, lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

27. Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni.

33. Niin ei teistäkään voi kukaan olla minun opetuslapseni,
        ellei luovu KAIKESTA, mitä hänellä on.

Apostolien toista

Luku 2:45

45. MYYDEN maansa ja tavaransa he jakelivat kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.

luku 19:21

21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla TÄYDELLINEN, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja TULE ja SEURAA MINUA.

• raamatusta
        mitä on kirjoitti:

uskovien vapaus josta raamatusssa puhutaan?

mistä kaikesta vapaudutaan ja ollaan vapaita?

"vapaus"

Luku 5:13

13. Te olette kutsutut VAPAUTEEN, veljet.
        Älkää vain salliko VAPAUDEN olla yllykkeeksi TURMELTUNEELLE luonnolle, vaan palvelkaa toisia rakkaudessa.

Hesekielistä

Luku 18:30

30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja ÄLKÖÖN SYNTIVELKA TULKO TEILLE LANKEEMUKSEKSI.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Kirjeestä Hebrealaisille

Pietarin 1 kirjeestä

1.Tim.2:5

5. Eihän kilpailijaa seppelöidä, ellei hän KILPAILE sääntöjen mukaisesti.

• raamattusta
        raamatusta kirjoitti:

Kirjeestä Hebrealaisille

Pietarin 1 kirjeestä

Tunnustamme uskomme Kaikkivaltiaaseen, mutta tunnustus taitaa usein olla huulten tasolla.

• KasvunTie

Hengellisesti aikuistunut kristitty --- aikuinen on täysikäinen ottamaan vastuun
      ts."täydelinen ", täys ikäinen , aikuistunut..

(Ef.)"..ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on..".

"PYRKIKÄÄMME TÄYDELLISYYTEEN ,RYHTYMÄTTÄ TAAS..."
      (Hepr.)".. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
      Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
      Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii..."

• Jumalan sana tekee selväksi sen, että täydellisyydellä Uudessa Testamentissa tarkoitetaan uskon kuuliaisuutta Jeesusta kohtaan. Meidän on tultava täysin kuuliaisiksi Kristukselle, 2.Kor.10:6.

Kun Jeesus puhui vuorisaarnassaan täydellisyydestä, Hän tarkoitti, että meidän tulee joka päivä ottaa oma ristimme ja kieltää oma itsekäs tahtomme. Vain toteuttamalla Jumalan tahtoa omassa elämässämme me voimme omistaa Jeesuksen lupauksen taivasten valtakuntaan pääsemisestä. Matt.7:21.

Täysi uskon kuuliaisuus ei tarkoita samaa asiaa kuin täydellisyys, täysi Mestarin kaltaisuus. Onhan kaikille selvää, että me olemme itsekukin uskova vielä Jumalan koulussa, armon kasvatuksessa.

Jos olemme täysin kuuliaisia ja vilpittömiä oppilaita, saamme joka päivä tunnustaa, että meistä löytyy todella paljon poispantavaa. Paavali tiesi tämän. Hän kirjoittaa Rm.7.luvussa siitä, miten lihassa ei asu mitään hyvää.

Täydellisyyteen pyrkiminen (Hepr. 6:1), joka tuotiin esille tässä ketjussa, on kaiken lihasta esiin nousevan pahan tuomitsemista ja poisriisumista. Vain siten voimme omaa ristiämme kantaen kasvaa kohti sitä täydellisyyttä, johon Sana meitä voimakkaasti kehottaa.

• Tässä kettjussa tuntuu sillen että monet uskovaiset puolustelee sitä ettei ne ovat täydellisiä niinkuin Raamattu kehoittaa uskovainen olla täydellinen sisällisesti..

• ivanovitsi

savisoppaa tuutin täydeltä. Mohikaanilta saat suuteloita, greeeeeen sanoo: rakas, mutta raamatun mukaan et ole auttuutta näkevä koska olet mätä sisältä. Ulkoa valkeaksi kalkittu hauta...täydellinen sisällisestix. savis farisealainen made in hong kong

• täydellisyydestä

Milloinkas se ihminen on täydellinen Jumalan silmissä? Sinä hetkenä ja siitä eteenpäin, kun hän ottaa pelastuksen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa eli uskoo Jumalan Poikaan. Joten jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen pelastuu ja on täydellinen Jumalan silmissä Jeesuksen kautta. Ryöväri ristillä oli täydellinen uskoessaan Jeesuksen sanat, ryövärissä ei ollut virhettä eikä vikaa enää Jumalan silmissä.

Mutta niin kauan kuin me täällä elämme ja haluamme seurata Jeesusta ja ottaa ohjenuoraksemme Hänen sanansa, me vaellamme kohti täydellisyyttä myös teoissa, siihen koskaan tässä ajassa pääsemättä, mutta sitä kohti kulkien, kunnes kerran seisomme Jumalan edessä ja silloinkin Jumala katselee meitä Poikansa täydellisen lunastustyön puhdistamana, ei täydellisten tekojemme kautta, joita ei kenellekään ihmisellä ole.

Kristus meissä, jos hänet olemme Pelastajana vastaanottaneet, on meissä täydellinen, kaikki muu on täydellisyyttä kohti vaeltamista sanoissa ja teoissa.
        Joku on tässä taistelussa "näkymättömiä henkivaltoja" vastaan edennyt pidemmälle, toinen ottaa vasta ensiaskelia ja joku on jopa päässyt lähelle täyteyttä, täyden iän määrää, mutta kaikki jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ovat täydellisiä.

• raamatusta
        täydellisyydestä kirjoitti:

Milloinkas se ihminen on täydellinen Jumalan silmissä? Sinä hetkenä ja siitä eteenpäin, kun hän ottaa pelastuksen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa eli uskoo Jumalan Poikaan. Joten jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen pelastuu ja on täydellinen Jumalan silmissä Jeesuksen kautta. Ryöväri ristillä oli täydellinen uskoessaan Jeesuksen sanat, ryövärissä ei ollut virhettä eikä vikaa enää Jumalan silmissä.

Mutta niin kauan kuin me täällä elämme ja haluamme seurata Jeesusta ja ottaa ohjenuoraksemme Hänen sanansa, me vaellamme kohti täydellisyyttä myös teoissa, siihen koskaan tässä ajassa pääsemättä, mutta sitä kohti kulkien, kunnes kerran seisomme Jumalan edessä ja silloinkin Jumala katselee meitä Poikansa täydellisen lunastustyön puhdistamana, ei täydellisten tekojemme kautta, joita ei kenellekään ihmisellä ole.

Kristus meissä, jos hänet olemme Pelastajana vastaanottaneet, on meissä täydellinen, kaikki muu on täydellisyyttä kohti vaeltamista sanoissa ja teoissa.
        Joku on tässä taistelussa "näkymättömiä henkivaltoja" vastaan edennyt pidemmälle, toinen ottaa vasta ensiaskelia ja joku on jopa päässyt lähelle täyteyttä, täyden iän määrää, mutta kaikki jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ovat täydellisiä.

"Joten jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen pelastuu"

Markuksen evankeliumista

Luku 16:16

16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Markuksen evankeliumista

Luku 16:16

16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON

Ef.5:15

15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte, ei tyhmien vaan viisaiden tavoin.

Apostolien teoista

luku 20:26

26. Siksi minä todistan teille tänä päivänä, että jos jotkut TEISTÄ joutuvat kadotukseen, minä olen viaton kaikkien vereen.

Hesekielistä

Luku 18:24

24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

Pietarin toinen kirje

Luukkaan evankeliumista

24. PYRKIKÄÄ päästäksenne ahtaasta portista sisälle. Minä sanon teille, että monet KOETTAVAT päästä sisälle, mutta eivät voi.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Apostolien teoista

26. Siksi minä todistan teille tänä päivänä, että jos jotkut TEISTÄ joutuvat kadotukseen, minä olen viaton kaikkien vereen.

Hesekielistä

Luku 18:24

24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

Pietarin toinen kirje

Luukkaan evankeliumista

Markuksen evankeliumista

luku 1:15

15. Hän sanoi: aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

luku 8:10 ja 11

10. Kun Jeesus ojentautuessaan ei nähnyt ketään muuta kuin naisen, hän kysyi: Nainen missä on sinun syyttäjäsi?
        Eikö kukaan ole sinua tuominnut?

11. Hän vastasi: Herra ei kukaan.
        Niin Jeesus sanoi hänelle: En minäkään sinua tuomitse.
        Mene ÄLÄKÄ tästedes syntiä enää tee.

Luukkaan evankeliumista

Luku 6:46

46. Miksi te huudatte minulle: Herra, Herra! ettekä tee, mitä minä sanon?

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Markuksen evankeliumista

luku 1:15

15. Hän sanoi: aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

luku 8:10 ja 11

10. Kun Jeesus ojentautuessaan ei nähnyt ketään muuta kuin naisen, hän kysyi: Nainen missä on sinun syyttäjäsi?
        Eikö kukaan ole sinua tuominnut?

11. Hän vastasi: Herra ei kukaan.
        Niin Jeesus sanoi hänelle: En minäkään sinua tuomitse.
        Mene ÄLÄKÄ tästedes syntiä enää tee.

Luukkaan evankeliumista

Luku 6:46

46. Miksi te huudatte minulle: Herra, Herra! ettekä tee, mitä minä sanon?

1 Piet.4:1-3

1. Kun siis Kristus on kärsinyt ihmisenä, olkaa tekin valmiit samaan, sillä joka kärsii ihmisenä, lakkaa synnistä.

2. Älkää siis enää eläkö tätä ihmisenä vietettävää aikaa ihmisten himoja seuraten, vaan Jumalan tahdon mukaan.

3. Riittäähän, että te olette menneenä aikana täyttäneet maailman ihmisten tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalien palvelemisessa.

• raamatusta

"täydellinen sisällisesti.."

Luku 23:25-28

25. voi teitä! te ULKOKULLATUT kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te PUHDISTATTE maljan ja vadin ULKOPUOLEN, mutta SISÄLTÄ ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.

26. Sinä sokea fariseus: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ULKOPUOLELTA, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat SISÄLTÄ täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

28. samoin tekin kyllä näytätte hurskailta ulkopuolelta, ihmisten silmissä, mutta sisältä olette täynnä TEESKENTELYÄ ja VÄÄRYYTTÄ.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

1 Piet.4:1-3

1. Kun siis Kristus on kärsinyt ihmisenä, olkaa tekin valmiit samaan, sillä joka kärsii ihmisenä, lakkaa synnistä.

2. Älkää siis enää eläkö tätä ihmisenä vietettävää aikaa ihmisten himoja seuraten, vaan Jumalan tahdon mukaan.

3. Riittäähän, että te olette menneenä aikana täyttäneet maailman ihmisten tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalien palvelemisessa.

Tunnustamme uskomme Kaikkivaltiaaseen, mutta tunnustus taitaa usein olla huulten tasolla.

• Evankeliumi Matteuk
        raamatusta kirjoitti:

"täydellinen sisällisesti.."

Luku 23:25-28

25. voi teitä! te ULKOKULLATUT kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te PUHDISTATTE maljan ja vadin ULKOPUOLEN, mutta SISÄLTÄ ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.

26. Sinä sokea fariseus: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ULKOPUOLELTA, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat SISÄLTÄ täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

28. samoin tekin kyllä näytätte hurskailta ulkopuolelta, ihmisten silmissä, mutta sisältä olette täynnä TEESKENTELYÄ ja VÄÄRYYTTÄ.

"toisia tuomitseva.."

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7 luku

1. "ÄLKÄÄ TUOMITKO, ETTEI TEITÄ TUOMITTAISI;

2. sillä, MILLÄ TUOMIOLLA TE TUOMITSETTE, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta ET HUOMAA MALKAA OMASSA SILMÄSSÄSI?

4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja KATSO, malka ON OMASSA SILMÄSSÄSI?

5. SINÄ ULKOKULLATTU, ota ensin malka OMASTA SILMÄSTÄSI, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• KasvunTie

Apostoli Paavali yksinkertaisesti kirjoittaa kasvusta Kristuksen tuntemuksessa.

(Fil.)"..ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
      Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!..."

( Paavali totesi että "Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli.." Siis aikuistuneet kristityt johon Paavali myös itsensä luki "...täydellistä", mutta vaikka joku ei olekaan vielä kasvanut Kristuksen tuntemuksessa aikuisuuteen, niin tärkein on olla sama mieli , eli halu kasvaa Kristuksen tuntemuksessa että muiden havainto kristitystä on kristityn ".. olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;.."

Samasta asiasta kirjoittaa Heprealaiskirjeen kirjoittaja.

"PYRKIKÄÄMME TÄYDELLISYYTEEN ,RYHTYMÄTTÄ TAAS..."
      (Hepr.)".. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
      Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
      Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii..."

Kasvu Kristuksen tuntemuksessa lähtee alkeista. Perusta ensin ,sitten aletaan rakentaa. Ilman uskonkuuliaisuutta Jumalaa kohtaan Kristuksessa on huono kasvualausta. Jeesus itse sanoi että hiekalle rakennettu ei kestä.

• Tapio522eikirj

KasvunTie:"Kasvu Kristuksen tuntemuksessa lähtee alkeista. Perusta ensin ,sitten aletaan rakentaa".
        >>>>>>>>
        Aivan!
        Opin alkeet ovat tärkeitä (Hebr. 6:1-2
        Kristillisen uskon perusasioiden tulisi olla selvillä, jotta voisi päästä eteenpäin, kohti täydellisyyttä.

-----Parannus kuolleista teoista.
        Sekä Johannes Kastaja (Matt 3:2) että Jeesus (Mark 1:15) aloittivat julistustoimintansa Parannuksen julistamisella.
        -----Parannuksen julistamiseen liittyi aina kehotus uskoa evankeliumiin.

----- Kasteesta puhutaan monikossa, jolla tarkoitettaneen kristillisen kasteen eroa juutalaisiin pesuseremonioihin ja Johanneksen kasteeseen.

------Kätten päällepaneminen voi viitata kasteeseen, sairaiden puolesta rukoilemiseen tai virkaan asettamiseen (esim. 1Tim 4:14).

------Viimeiseksi kirjoittaja käsittelee Kristuksen takaisin tuloa koskevaa opetusta (ylösnousemus, tuomio).

Nämä ovat koko kristillisen uskon peruskivi. Se tulisi olla jo omaksuttuna, jotta voisi pyrkiä täydellisyyteen.
        --
        -- 1.Kor. 3:2
        "Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;..."

Korinttin uskovat ottivat vasta uskon ensiaskeleita eivätkä he kestäneet vielä vahvaa ruokaa.
        Paavali joutui opettamaan heille uudestaan uskonelämän perusasioita.
        Tänäänkin olisi tärkeätä teroittaa yhä uudelleen näitä uskonelämän perusasioita!

• Tapio522eikirj
        Tapio522eikirj kirjoitti:

KasvunTie:"Kasvu Kristuksen tuntemuksessa lähtee alkeista. Perusta ensin ,sitten aletaan rakentaa".
        >>>>>>>>
        Aivan!
        Kristillisen uskon perusasioiden tulisi olla selvillä, jotta voisi päästä eteenpäin, kohti täydellisyyttä.

Sekä Johannes Kastaja (Matt 3:2) että Jeesus (Mark 1:15) aloittivat julistustoimintansa Parannuksen julistamisella.

----- Kasteesta puhutaan monikossa, jolla tarkoitettaneen kristillisen kasteen eroa juutalaisiin pesuseremonioihin ja Johanneksen kasteeseen.

------Kätten päällepaneminen voi viitata kasteeseen, sairaiden puolesta rukoilemiseen tai virkaan asettamiseen (esim. 1Tim 4:14).

------Viimeiseksi kirjoittaja käsittelee Kristuksen takaisin tuloa koskevaa opetusta (ylösnousemus, tuomio).

Nämä ovat koko kristillisen uskon peruskivi. Se tulisi olla jo omaksuttuna, jotta voisi pyrkiä täydellisyyteen.
        --
        "Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;..."

Korinttin uskovat ottivat vasta uskon ensiaskeleita eivätkä he kestäneet vielä vahvaa ruokaa.
        Tänäänkin olisi tärkeätä teroittaa yhä uudelleen näitä uskonelämän perusasioita!

Hebr. 6:1-2 mainitut opin alkeitten taaksejättäminen ei tarkoita sitä, että ne olisivat vähemmän tärkeitä asioita.
        Ne ovat päinvastoin kaiken perustus, jota ilman koko kristillisyytemme sortuu.

Ne meidän pitäisi osata niin hyvin ja säilyttää niin kirkkaasti mielessä, että voisimme vastaanottaa muutakin opetusta.

Ellei perustus ole kunnossa, niin joudumme helposti kaikkien opintuulten heiteltäviksi.

Paavali kirjoittaa: "...ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;..." (EF.4:14).

Seurakuntalaisten tulisi saada ravintoa, kasvaa ja kehittyä (Ef. 4:13).
        Tämä tapahtuu oikean evankeliumin saarnan kautta, kun se otetaan vastaan.

Ellei näin tapahdu, jäämme pienen lapsen asteelle, epäkypsiksi. Ajelehdimme sinne tänne missä vain uudet tuulet puhaltavat ”ihmisten arpapeleissä ja eksytysten kavalissa juonissa”.
        Herra varjelkoon meitä niiltä!

• Tapio522eikirj kirjoitti:

Hebr. 6:1-2 mainitut opin alkeitten taaksejättäminen ei tarkoita sitä, että ne olisivat vähemmän tärkeitä asioita.
        Ne ovat päinvastoin kaiken perustus, jota ilman koko kristillisyytemme sortuu.

Ne meidän pitäisi osata niin hyvin ja säilyttää niin kirkkaasti mielessä, että voisimme vastaanottaa muutakin opetusta.

Ellei perustus ole kunnossa, niin joudumme helposti kaikkien opintuulten heiteltäviksi.

Paavali kirjoittaa: "...ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;..." (EF.4:14).

Seurakuntalaisten tulisi saada ravintoa, kasvaa ja kehittyä (Ef. 4:13).
        Tämä tapahtuu oikean evankeliumin saarnan kautta, kun se otetaan vastaan.

Ellei näin tapahdu, jäämme pienen lapsen asteelle, epäkypsiksi. Ajelehdimme sinne tänne missä vain uudet tuulet puhaltavat ”ihmisten arpapeleissä ja eksytysten kavalissa juonissa”.
        Herra varjelkoon meitä niiltä!

>>Seurakuntalaisten tulisi saada ravintoa, kasvaa ja kehittyä

• Tapio522eikirj

TÄYTEEN MIEHUUTEEN
        Ef. 4:7-16
        >>>>>>>>>>
        Paavali korostaa taas sitä, että Jeesus on ylösnoussut taivaaseen (8,9,10).
        Uskontunnustuksessamme sanomme: ”Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka....ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan(9,10), nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella....”.

Kristuksen työ maailmassa jatkuu hänen seurakunnassaan Pyhän Hengen työnä. Kristuksen seurakunnassa olemme elävässä yhteydessä Kristukseen ja toisiin kristittyihin. Sen tähden Raamattu nimittää seurakuntaa Kristuksen ruumiiksi (12).
        Kristusruumiin jäseniksi tulemme kasteessa (1. Kor.12:13).

Taivaisiin korotettu Herra jakaa uskovaisilleen armolahjoja (11), jotka on tarkoitettu ”palveluksen työhön”, Kristusruumiin (=seurakunnan) rakentamiseen.
        Kristillisyytemme ei pidä olla hengellisten nautintojen etsimistä, ajanvietettä ja kaikkien opintuulten perässä juoksemista (14), vaan määrätietoista rakennustyötä, ”täyden miehuuden” tavoittelua.
        Tässä rakennustyössä tärkeällä paikalla ovat seurakunnan evankelistan, paimenen ja opettajan (nyk. papin) armolahjoilla varustetut työntekijät (14).
        >>>
        ”Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
        maata käy voimalla valloittamaan.
        Saatana väijyy nyt julmana juuri
        valmiina sieluja vangitsemaan.
        Maailman ruhtinas miettivi ansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa”.
        (Virsi 385:1).

• greeeeen

Miksi yrität jatkuvasti palauttaa kaikki, siis jo hengellisesti varttuneetkin uskovat lähtöruutuun, Semper?!

• body
        Tapio522eikirj kirjoitti:

>>>>>>>>
        Aivan!

--

Kätten päälle paneminen on ihmisen merkki vallanhallinnasta.

Se on niin ihmistä kuin vain voi olla ja se ei kuulu hengellisyyteen mitenkään.

• KTS (Ei kirj.)

Tuo "Täydellinen" (Teleios) oli eräänlainen arvonimi seurakunnan sisärenkaalle, joka koostui ns. vihityistä. Erotuksena tavallisista seurakuntalaisista, jotka olivat Pistos eli "uskollisia".

Nykyisin sitä vastaa vanhimmisto. Se ei tarkoita moraalista täydellisyyttä.

• ~~siivetön~~

Nimimerkki Raamatusta vastaa seuraavasti tekstiini tuolla edellä:
      >>>>>>

• raamaatusta

en tiedä muista? käykö tämä netti porukka edes livenä missään vai elättekö elämäänne vaan täällä palstalla yötä päivää?

oletteko käyneet kentällä ja todenneet näitä asiota livenä tai huomanneet?

tässä kun on käynyt viime aikoina seurakunnisaa livenä niin kyllä siellä ihmisillä aika paljon erivapuksia näyttää olevan. samoin täällä netissä kun lukee ihmisten kirjoituksia.

esim. osa polttaa tupakkaa ja toiset kasvattaa mahaa eli syövät ylen

eikö kumpikin asia ole syntiä?

miksi kukaan ei sano näille että näistä pitää tehdä parannus ja nuhtele?

sitten eilennä kävin yhessä seurakunnassa niin en ole ikinä kuullut vastaavaa että seurakunta myy pikkujouluja ja muita juhlia tilaus asiakkaile tiloissaan, eikö niitä ole parempiakin bisneksiä rahoittaa seurakunnan toimintaa?

seurakunnan nimeä en mainitse.

jossa myydään alkoholia ja juotetaan ihmisiä humalaan, siis mitä ihmettä?

samoin kuin kirkko on nykysin sijoitus toiminnassa mukana, vaikka eikö näillä rahoilla pitäisi tehdä muuta kuin sijoittaa? esmin auttaa ihmisiä?

eikö tämmösesta pitäisi pysyä erossa? ja ennemmin varottaa ihmisiä että ei tekisi syntiä eikä houkutella ihmisiä syntiin?

• raamatusta
        raamaatusta kirjoitti:

en tiedä muista? käykö tämä netti porukka edes livenä missään vai elättekö elämäänne vaan täällä palstalla yötä päivää?

oletteko käyneet kentällä ja todenneet näitä asiota livenä tai huomanneet?

tässä kun on käynyt viime aikoina seurakunnisaa livenä niin kyllä siellä ihmisillä aika paljon erivapuksia näyttää olevan. samoin täällä netissä kun lukee ihmisten kirjoituksia.

esim. osa polttaa tupakkaa ja toiset kasvattaa mahaa eli syövät ylen

eikö kumpikin asia ole syntiä?

miksi kukaan ei sano näille että näistä pitää tehdä parannus ja nuhtele?

sitten eilennä kävin yhessä seurakunnassa niin en ole ikinä kuullut vastaavaa että seurakunta myy pikkujouluja ja muita juhlia tilaus asiakkaile tiloissaan, eikö niitä ole parempiakin bisneksiä rahoittaa seurakunnan toimintaa?

seurakunnan nimeä en mainitse.

jossa myydään alkoholia ja juotetaan ihmisiä humalaan, siis mitä ihmettä?

samoin kuin kirkko on nykysin sijoitus toiminnassa mukana, vaikka eikö näillä rahoilla pitäisi tehdä muuta kuin sijoittaa? esmin auttaa ihmisiä?

eikö tämmösesta pitäisi pysyä erossa? ja ennemmin varottaa ihmisiä että ei tekisi syntiä eikä houkutella ihmisiä syntiin?

niin ja eikö tämmösestä toiminasta pitäisi tehdä parannus?

tuli vielä mieleen että kun jos käytte seurakunnissa niin jutteleteko ikinä näitä samoja asioita ihmisten kanssa kavotusten livenä seurakunnassa?

onhan se helpompi täällä netissä keskustella kuin ei näe toista ja joudu sanomaan ja puhumaan toiselle näitä asioita suoraan päin naamaa.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

tuli vielä mieleen että kun jos käytte seurakunnissa niin jutteleteko ikinä näitä samoja asioita ihmisten kanssa kavotusten livenä seurakunnassa?

onhan se helpompi täällä netissä keskustella kuin ei näe toista ja joudu sanomaan ja puhumaan toiselle näitä asioita suoraan päin naamaa.

Apostolien teoista

• Tapio522eikirj
        raamatusta kirjoitti:

2.Piet.1:3-11
        --------
        1:10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        1:11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
        --
        Miten voimme selvitä ”elämästämme hengissä” elämän moninaisissa vaaroissa ja kiusauksissa. Kristityn on tarpeen ajan vaaroissa tehdä kutsumisensa ja valitsemisensa lujaksi (10).

Pietari toivoo, että emme olisi toimettomia emmekä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa (8). Koska kristitty on saanut kaiken lahjaksi, on hänen myös syytä lähteä työhön ”kaikella ahkeruudella” (5).

Meidän tulee osoittaa uskossamme avuja, joita Pietari mainitsee mm. ymmärtäväisyyden, itsensä hillitsemisen, kärsivällisyyden ja jumalisuuden sekä veljes- ja ihmisrakkauden (5-7).
        ”Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia” (8).
        Kun tekee jotain, panee liikkeelle enemmän, kuin aluksi ajatteli. Jolla on, hänelle annetaan.

Kutsuminen ja valitseminen on tehtävä lujaksi. Vain liikkeellä ollen usko säilyy elävänä.
        Oletko huomannut tämän omassa elämässäsi?
        --
        Virsi 204
        --
        1.
        Herra Jeesus, Hengelläsi
        henkeäni liikuta,
        laupiaalla kädelläsi
        koske kuuron korvia.
        Mieltäni sä ohjaa niin,
        etten joudu eksyksiin.
        Sanasi tee eläväksi,
        minut sanan tekijäksi.

• body

Tosi fariseuksen meuskaamista.

Tyypillistä farisealaisuutta ja sopii Paavaliin.

• KasvunTie

Kastettu mutta ei vedessä (tässä kontekstissä, mutta toki kaste vedessä kuuluu Kristuksen opin alkeisiin ) vaan Hengessä."...yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi.." Hengen lahjoilla palvellaan Hengessä (Ef.". ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä...") siinä armoituksessa mihin Jumala on asettanut "..Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.."

Jokainen jäsen palvelulahjoineen on tärkeä, koska se palvelee myös kokokonaisuutta "Kristuksen ruumiin rakentumista",ei jotakin ulkoista rakennusta,vaan srk:aa joka on pyhä (1.Kor.)"..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette...."
      Myös yksilö uskovan ruumis on pyhä, koska se on Kristuksen ruumiin jäsen (1.Kor.)"..Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!.."(1.Kor.)"..Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?.."

(1.Kor.)".. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti? Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut....................
      Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?....."

• Tapio522eikirj

S.F.

Ef. 4:13 "kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,"

- yhteys uskossa
      - yhteys Jumalan Pojan tuntemisessa
      - täysi hengellinen miehuus
      - Kristuksen täyteyden täyden iän määrä
      >>>>>>>>>>>
      KRISTITTYJEN YHTEYS
      Ef. 4:1-6
      ----
      Mitä seurausta siitä on, että meidät on kutsuttu Kristuksen seuraajiksi?
      Miten se näkyy meidän elämässämme?
      Paavali kehoittaa meitä vaeltamaan ”kutsumuksemme arvon” mukaisesti (j.1).

Meidät on kasteessa liitetty Kristukseen (Room. 6:3) ; siispä meidän tulee elää Kristuksen jäseninä.
      Meidän on ryhdyttävä elämään elämää, joka on täysin ristiriidassa meidän luontaisen ”minämme” kanssa. Tämä merkitsee toisen ihmisen huomioonottamista.
      Tästä Paavali mainitsee mm. nöyryyden, hiljaisuuden ja pitkämielisyyden (Vrt. Hengen hedelmät; Gal.5:22) ja tietysti myös rakkauden(2).
      Erikoisesti toistemme heikkouksien sietämiseen tarvitsemme rakkaudellista ja anteeksiantavaista mieltä.

Paavali mainitsee muut seikat, jotka yhdistävät meidät toisiimme Kristuksen ruumiin jäseninä; olemme tulleet osallisiksi samasta Hengestä, meidät on kutsuttu samaan toivoon ja meillä on sama Herra, sama usko ja sama kaste ja sama Isä (4,5,6). Myös ehtoollinen on yhteyttä luova armonväline (1. Kor. 11).

Säilyttäkäämme Hengen yhteys rauhan yhdyssiteellä (3).
      Arkipäivän koettelemuksissa ja vaikeuksissa tämä yhteys tulee koetelluksi!

”Kaste ja usko yhteen näin
      kirkoksi meidät liittää.
      Kristusta täällä vierekkäin
      elävät kivet kiittää.
      Joskus vain kaksi yhdessä
      on koolla Herran nimessä,
      silloinkin Kristus on läsnä”
      (Virsi 197:3).

• body

Ihminen ja lähinnä Paavali on muokannut uskon täysin ihmismäisiin raameihin, sairaan tautisiin määritelmiin.

Usko ei noita Paavalin ihmisoppeja tarvitse, niitä tarvitsee vain organisaatio, niitä tarvitsee vain ideologinen usko ja se ei ole koskaan yksilökeskeistä uskoa, se on ahtaan aitauksen uskoa.

• joo_joo

Paavali sanat osoittavat, että apostoli tunsi kuuluvansa 'täydellisten' uskovien joukkoon:

Heprealaiskirje 3
      1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe