Kansalaisten komissio Ihmisoikeuksista: Psykologia aiheuttaa järjetöntä väkivaltaa.
"Käveli luokkaan ampumaan tappaen yhden ja loukaten viittä uhria. Verenkierrossaan oli litumia ja rauhoittavaa lääkettä Anafranilia"
"Ritalin-lastenlääkettä syönyt hakkasi mailalla kuoliaaksi toverinsa."
jne.
englanninkielinen linkki
http://scientologyagainstdrugs.wordpress.com/category/psychiatry-causes-senseless-violence/
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=835581
Psykologia aiheuttaa järjetöntä väkivaltaa
2
64
Vastaukset
- hallava_hevonen
Todella vaikea tapaus ollut kysymyksessä, kun nuoren agressiivisen henkilön lääkintään on käytetty "Ritalin-lastenlääkettä" jonka miedosti rauhoittavat ainesosat on Litium ja Anafranilia. Niin väitän että tuo lastenlääkitykseen tarkoitettu Ritalin oli aivan liian mietoa lääkintää, ja olisi täytynyt siirtyä ajoissa vahvempaan lääkitykseen.
- Ammattipiireissä
tunnetaan varsin hyvin masennuslääkkeiden toimintamekanismi.
Se perustuu siihen, että moni masentunut yksilö kokee ettei kestä jatkuvasti vastaantulevaa epäoikeudenmukaisuutta (sekä yhteisöllistä että henkilökohtaista) jonka itse kokee vääryydeksi mutta jota yhteiskunta tuntuu pitävän normaalina ja hyväksyttävänä. Tämä aiheuttaa sen "seinät kaatuvat päälle" tunteen.
Masennuslääkkeen teho perustuu siihen ettei sitä käyttävä koe asioissa niihin liittyen moraalisia arvotuksia. Kaikki sellainen johon olisi ennen reagoinut, tuntuu sellaiselta "mitä välii" taustakohinalta. Samalla myös tunnepuolen positiivinenkin kirjo kaventuu. Moni kokee muuttuvansa kaavaa toistavaksi robotiksi.
Ongelma syntyy, jos jollakin masennuslääkkeen käyttäjällä on väkivaltaisia tendenssejä. Toisinaan tiedostamattomiakin. Kun tällainen yksilö saa kimmokkeen toteuttaa väkivaltaista oivallusta, niin noraalinen arvotus joka ilman lääkintää pysäyttäisi aikeen, ei vaikutakaan. Näin syntyy niitä tapauksia joissa yksilö saattaa ampua joukon ihmisiä, koska ei koe sitä moraalisesti sen pahempana tekona kuin ampumapelin pelaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865