Hei, kaikki matkustavaiset!
Matkatoimistot tekivät härskin tempun ja nostivat matkojen hinnat meidän pienituloisten ulottumattomiin, mutta voimme me kuluttajatkin tehdä jotain! Matkustakaamme tästedes omatoimisesti. Edull. lennoilla ja itse valitsemallaan hotellilla säästää valtavasti rahaa. Ainakin kaksi matkaa saa omatoimisuudellaan yhden kiskurihintaisen rahalla. Ei siis ole pakko suostua matkatoimistojen ahneuteen !!!
Esim. suuret ikäluokat pääsivät juuri eläkkeelle ja haluavat nyt reissata enemmän.
On muitakin, kuten lapsiperheet, jne, joita suuret hintojen korotukset harmittaa.
Voimme aivan hyvin tehdä reissumme ilman oppaita ym. "valmiiksi pureskeltua"! :D:D:
Matkatoimistot rahastavat törkeästi !!!
10
243
Vastaukset
- niinh
Mitä ihmettä valitat? Yrittäjä saa hinnoitella tuotteensa miten haluaa ja kuluttaja saa päättää ostaako...jos ei perse kestä matkustella valmismatkoilla niin miksi itkeä iitä, silloin ei matkustella valmismatkoila
- Että näin...
Heh...,näemmä se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa :D:D:D !!!
Ei valitus, vaan toteamus, arvon alatyylinen kirjoittelija :(
Hinnoitelkoot vaan kapiset tuotteensa miten lystäävät!
Pienipalkkainen toi vain esille ihan kelvollisen vaihtoehtoajatuksen. Joka on siis hyödyksi meille kaikille, jotka pärjäämme ilman valmiiksi mussuteltua matkaa ja taidamme englannin kieltä :) !!! - niinh
Että näin... kirjoitti:
Heh...,näemmä se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa :D:D:D !!!
Ei valitus, vaan toteamus, arvon alatyylinen kirjoittelija :(
Hinnoitelkoot vaan kapiset tuotteensa miten lystäävät!
Pienipalkkainen toi vain esille ihan kelvollisen vaihtoehtoajatuksen. Joka on siis hyödyksi meille kaikille, jotka pärjäämme ilman valmiiksi mussuteltua matkaa ja taidamme englannin kieltä :) !!!En ymmärrä, valitatte valmismatkojen hinnasta mutta silti sanotte että käytätte omatoimimatkoja? Vai oletteko sellaisia jotka haluaisivat valmismatkoille mutta perse ei kestä? ja elkää nyt hyvät ihmiset olko noin tyhmiä ja vetäkö esiin tuota näkökulmaa että valmimatkat ovat karjalaumamatkoja jossa mennään sokeana oppaan perässä, ehkä 80 luvulla, en tiedä? Mutta valmismatkoja ihmiset varaa syystä että: hotellit ja lennot ja lentokenttä kuljetukset saa kätevästi samasta paikasta. Harvat nyt kuitenkin lähtevät valmiille retkille
- Että näin...
niinh kirjoitti:
En ymmärrä, valitatte valmismatkojen hinnasta mutta silti sanotte että käytätte omatoimimatkoja? Vai oletteko sellaisia jotka haluaisivat valmismatkoille mutta perse ei kestä? ja elkää nyt hyvät ihmiset olko noin tyhmiä ja vetäkö esiin tuota näkökulmaa että valmimatkat ovat karjalaumamatkoja jossa mennään sokeana oppaan perässä, ehkä 80 luvulla, en tiedä? Mutta valmismatkoja ihmiset varaa syystä että: hotellit ja lennot ja lentokenttä kuljetukset saa kätevästi samasta paikasta. Harvat nyt kuitenkin lähtevät valmiille retkille
Vastaus "niinh":lle!
Nytpä taisi selvitä, ettei ko. nimimerkki ehkä ole matkustellut ollenkaan.
Juuri tuollaiset rähiköivät alatyylisillä heitoillaan...:(
Kuulehan, niin se vaan on, että jos meinivät oppaan perässä kuin sokeat muulit 80-luvulla, niin ihan samaa tekevät tänä- ja vielä ensikin vuonna !!!
Suosittelen, että oikeasti ostat valmimatkan ja käyt katsomassa!
Toin tämän edullisemman vaihtoehdon esille nyt, kun valmismatkojen hinnat ovat nousseet ihan sikana! Muutenhan ne ovat hyviä ja tosi helppoja tehdä!
Mutta on paljon ihmisiä Suomessa, joille valmiit paketit ovat yksinkertaisesti liian kalliita! Ainahan voi tuoda esille edullisemman vaihtoehdon aiassa kuin asiassa !!!
- tohtori kyselee
Miltä tuntuu täyttää yksin näitä sammuneita sivustoja. ?
- Sylvester Stallone
Eikö tohtorilla ole muuta tekemistä, kuin luuhata täällä huopatehtaalla?
Taitaa olla doktorin omaa hupia täytellä sivuja aikansa kuluksi!
- Karppa
Jeps, kovin kalliita ovat tämän talven matkat. Näyttääpi siltä, että matkanjärjestäjät ovat supistaneet tarjontaansa meneilläänolevan sesongin ajaksi, jotenka edullisia ja kohtuuhintaisia matkoja ei enää ole tarjolla. Minunkin seurueeni tekee nykyisin pelkästään noita omatoimireissuja.
- Huippuneuvokas
Aina olen valinnut omatoimimatkan ja valmismatkan väliltä sen halvemman tilanteesta riippuen.
- .....
Olen tehnyt sekä omatoimi- että valmismatkoja, ja tuntuu että omatoimimatkasta tulee aina kalliimpi.
Onhan se Kanaria kallis, koska on niin suosittu. Ja oletteko huomanneet, miten paljon polttoaineen hinta on noussut. Ei sinne pysty ihan ilmaiseksi lentämään.
Jos ei ole rahaa, pitänee jättää matkustamatta.- omareissari
Tuo omatoimi vastaan valmismatka nyt on ikiaikainen kysymys. Oma näppituntuma on, että jos menee johonkin rantakohteeseen ja valmismatkojen tarjonnasta löytyy juuri sopiva, sitä harvemmin pystyy omatoimimatkalla voittamaan. Poikkeuksena erityisen hyvät lentotarjoukset ja/tai jos sattuu saamaan majoituksen todella halvalla. Omatoimisuuden etuna on tietenkin se, että silloin voi suunnitella aikataulut paljon vapaammin ja pidemmillä reissuilla esimerkiksi jakaa matkan useampaan kohteeseen joustavasti. Kaupunkikohteissa taas omatoimisuus säästää useamminkin, tosin ei silloinkaan läheskään aina.
Itse päädyn omatoimiseen melkein 90% varmuudella sen takia, että tarvitsen sitä joustavuutta ja yleensä haluan hieman erilaisiin paikkoihin mitä valmismatkatoimistot enimmäkseen tarjoavat. Mutta aina tarkistan myös valmismatkatarjonnan jos sattuu sopiva löytymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181