Ovela se Mormonin kirja

Kun ehkä jotain vuosi sitten olin kävelemässä kuntosalille niin törmäsin kahteen mormoniin.Sitä ennen olin luullut että se mormonin kirja on kasa tylsiä uskonnollisia tekstiä, mutta selvisi että se onkin kertomus oletetusta Jumalan kansasta amerikan mantereella 400ekr-500jkr. Mielenkiintoinen kertomus teillä

10

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntosalilta

käytätkö hormooneja?

• en

• hämärämiehieäkö?

vai suositko katukauppaa?

• Torta på torta

Nimenomaan keksitystä historiasta on kysymys, ei edes oletetusta.

Kirja joka ei ole historiallisesti ja luonnontieteellisesti mahdollinen, on silti mormonien mielestä jumalan sanaa. Tämä panee epäilemään, että he eivät pidä Jumalaakaan oikeasti olemassa olevana, kun mikä vain satuilu kelpaa.

• Mutta toisaalta sehän olisi hyvä vaan jos siellä amerikassa olis ollut sellainen Jumalan kansa jossa ollut vanhurskaita ihmisiä tosin mun tilanteeseen tässä ja nyt se ei vaikuttaisi mitenkään.
        Mutta on se jännä, todella jännä teoria. tai kertomus

• henkistä kuntoilua
        L.J.H kirjoitti:

Mutta toisaalta sehän olisi hyvä vaan jos siellä amerikassa olis ollut sellainen Jumalan kansa jossa ollut vanhurskaita ihmisiä tosin mun tilanteeseen tässä ja nyt se ei vaikuttaisi mitenkään.
        Mutta on se jännä, todella jännä teoria. tai kertomus

Yksinkertaisesti: Joseph Smith halusi rikastua kirjoittaessaan mielikuvitusromaani Mormoninkirjan. Se ei perustu mihinkään historiallisiin eikä arkeologisiin tosiasioihin vaan Smith on plagioinut vääristellen 1800-luvun Amerikassa olleita muita uskontoja ja vanhoja juutalaisten ja kristillisten uskomuksia ja perinteitä sekoittaen vapaamuurareiden oppeja, ja käytäntöjä jopa symboleja valheellisesti.

Katsopa vaan, miksi moni uususkonto on perustettu pyramiidihuijauksen tavoin? Perusta uususko, haali siihen maksavia jäseniä ja johtajana voit kerätä rahat huijaamalla ja elää tätä maanpäällistä eloasi 'herroiksi'.

Miten monta toinen toistaan riitaisempaa haaraa mormonismistakin on eronnut sen alusta alkaen 1800-luvulta? Jokainen eronnut lahkon profeetta julistaa olevansa se ainoa oikea profeetta ja saa muka niitä 'ainoita oikeita ilmoituksia jumaliltaan'.

http://suomisanakirja.fi/mormonismi

ja kritiikkiäkin löytyy - lue: www.mormonismi.net

• 4+2

Näin on se on mielenkiintoinen. Kiitos. Vastustajamme täällä vain esiintyvät epämiellyttävästi.

• rahat boys

joo on mielenkiintoisen mielikuvituksellinen romaani - tosiaan. Puuttuu vain, että lehmät lentää.

• M.E.L.

Ei ole 'epämiellyttävää' todeta että Mormonin kirja on historiallisesti epätosi koska nimenomaan sitä se on.

Mikäli olet asiasta toista mieltä, esittänet edes yhden oikean historiallisen todisteen MK:n tarinoiden tueksi.

Totuuden sanominen on epämiellyttävää ainoastaan valehtelijoille.

• 4+8

tässä kuulemma etiopialainen teksti
      http://books.google.de/books?id=P2Hq1pKoWOsC&pg=PA332&lpg=PA332&dq=I am a man; and man in the beginning was created after the image of God, and I am called by his Holy Spirit to teach these things unto this people, that they may be brought to a knowledge of that which is just and true; And a portion of [the Holy] Spirit dwelleth in me, which giveth me knowledge, and also power according to my faith and desires which are in God&source=bl&ots=10HYvVt0ee&sig=99Ve8TduJg48HaV2ugwl1yIUe3w&hl=de&sa=X&ei=cj--UJnLFI_Jsgak3YH4AQ&ved=0CDcQ6AEwAQ#v=onepage&q=I am a man; and man in the beginning was created after the image of God, and I am called by his Holy Spirit to teach these things unto this people, that they may be brought to a knowledge of that which is just and true; And a portion of [the Holy] Spirit dwelleth in me, which giveth me knowledge, and also power according to my faith and desires which are in God&f=false

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3303
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2965
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2242
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1675
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1634
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      11
      1600
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1448
    8. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1408
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1381
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      37
      1343
    Aihe