Apostoli Paavali kehottaa meitä olemaan hänen seuraajiaan, niinkuin hän on Kristuksen seuraaja, 1.Kor.11:1.
Minkä esikuvan Paavali meille tarjoaa? Millaisen tien hän kulki?
Kirjeessään filippiläisille (3.luku) Paavali tekee selkoa taustastaan ja siitä, mikä on hänen uskonsa ja kilvoittelunsa päämäärä. Ensin apostoli kertoo saavutuksistaan fariseuksena ja kiivaudestaan lain vanhurskauden puolesta. Mutta samantien hän kuittaa tuon kaiken inhimillisen kunnian ja menestyksen vain arvottomaksi roskaksi.
Mikä sitten oli Paavalin tavoite? Mikä hänelle oli arvokasta?
"- että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni Hänet ja Hänen ylösnousemisensa voiman ja Hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani Hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta," Fil.3:8-10.
Siinä on Paavalin agenda, hänen toimintansa sisältö ja motiivi.
Olkaamme Paavalin seuraajia, JA Kristuksen!
47
202
Vastaukset
Meidän on seurattava Paavalia ja riennettävä eteenpäin samalla tiellä saavuttaaksemme tuon saman kallisarvoisen tavoitteen:
- että voittaisimme omaksemme Kristuksen,
- ja että meidän havaittaisiin olevan Hänessä.
Kadotustuomio ei koske niitä, jotka ovat Kristuksessa, Rm.8:1. Mutta kukaan ei voi olla Kristuksessa, ellei hän Paavalin tavoin kiellä omaa lihan mukaan elettävää itsekästä elämäänsä ja tuomitse sitä pelkäksi roskaksi Kristuksen tuntemisen rinnalla.
Jeesus käskee seuraajiaan ottamaan joka päivä oman ristinsä ja kieltämään itsensä. Risti uskovan elämässä EI ole mikään amuletti tai symbolinen krusifiksi, jota kannetaan ulkoisena koristeena.
Risti on se tuomion ja kuoleman paikka, jolle oman elämän roska ja lihallinen tahto viedään. Sen ristin Paavali kantoi kuolettaen lihasta nousevaa vanhan ihmisen tahtoa. Hän ristiinnaulitsi oman lihansa himoineen ja haluineen joka hetki, kun lihan tahto nosti päätään.- raamatusta
"Kadotustuomio ei koske niitä, jotka ovat Kristuksessa, Rm.8:1. Mutta kukaan ei voi olla Kristuksessa, ellei hän Paavalin tavoin kiellä omaa lihan mukaan elettävää itsekästä elämäänsä ja tuomitse sitä pelkäksi roskaksi Kristuksen tuntemisen rinnalla."
Matt.16:24
24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:12
12 SEN TÄHDEN, JOKA LUULEE SEISOVANSA KATSOKOON ETTEI LANKEA.
Juudaan kirjeestä
5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.
Luukkaan evankeliumista
Luku 13:24
24. PYRKIKÄÄ päästäksenne ahtaasta portista sisälle. Minä sanon teille, että monet KOETTAVAT päästä sisälle, mutta eivät voi.
Johanneksen evankeliumista
Luku 8: 42-44
42. Jeesus sanoi heille: Jos JUMALA olisi teidän ISÄNNE, TE RAKASTAISITTE minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut. Minä en tullut itsestäni, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Miksi te ette YMMÄRRÄ minun puhettani?
Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne HIMOJA te tahdotte tyydyttää.
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:1 ja 4
1. Rakkaat, lapset! Minä kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä.
Jos joku kuitenkin tekee syntiä, meillä on Puolustaja ISÄN luona, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas
4. Joka sanoo: Minä tunnen hänet mutta EI PIDÄ hänen käskyjään on valehtelija, eikä TOTUUS ole hänessä.
Luku 3:6 ja 7-10
6. Kukaan Hänessä PYSYVÄ ei jatkuvasti elä synnissä.
Kukaan SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
8. SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ON PERKELEESTÄ, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Perkeleen teot.
9. Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan SIEMEN pysyy hänessä. Hän ei saata ELÄÄ SYNNIN HARJOITTAJANA, koska on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ILMI, ketkä ova Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia.
kuka tahansa ei elä vanhurskauden tekijänä, ei ole Jumalasta, ei myöskään se joka ei rakasta veljeään.
Markuksen evankeliumista
Luku 16:16
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Matt.7:21
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON
Luukkaan evankeliumista
Luku 8:11-14
11. Vertaus on tämä: Siemen on Jumalan sana.
12. Tien oheen pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat, mutta sitten ******* tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämistään,
etteivät he USKOISI ja PELASTUISI.
13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat
14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.
Pietarin 2 kirjeestä
luku 2:20-22
20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he, opittuaan sen tuntemaan, kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja pesty sika rypee rapakossa.
1.kor 13:5-8
5. Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA?
Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, ette KESTÄ koetusta.
6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.
7. Rukoilemme Jumalaa, ETTETTE TEKISI MITÄÄN PAHAA.
Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.
8. Emmehän me voi mitään TOTUUTTA VASTAAN, VAAN TOTUUDEN PUOLESTA.
Ef.5:15
15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte, ei tyhmien vaan viisaiden tavoin.
Apostolien teoista
luku 20:26
26. Siksi minä todistan teille tänä päivänä, että jos jotkut TEISTÄ joutuvat kadotukseen, minä olen viaton kaikkien vereen.
Matt.24:13
13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu. - Tapio522eikirj
raamatusta kirjoitti:
"Kadotustuomio ei koske niitä, jotka ovat Kristuksessa, Rm.8:1. Mutta kukaan ei voi olla Kristuksessa, ellei hän Paavalin tavoin kiellä omaa lihan mukaan elettävää itsekästä elämäänsä ja tuomitse sitä pelkäksi roskaksi Kristuksen tuntemisen rinnalla."
Matt.16:24
24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:12
12 SEN TÄHDEN, JOKA LUULEE SEISOVANSA KATSOKOON ETTEI LANKEA.
Juudaan kirjeestä
5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.
Luukkaan evankeliumista
Luku 13:24
24. PYRKIKÄÄ päästäksenne ahtaasta portista sisälle. Minä sanon teille, että monet KOETTAVAT päästä sisälle, mutta eivät voi.
42. Jeesus sanoi heille: Jos JUMALA olisi teidän ISÄNNE, TE RAKASTAISITTE minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut. Minä en tullut itsestäni, vaan hän on minut lähettänyt.
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:1 ja 4
1. Rakkaat, lapset! Minä kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä.
Jos joku kuitenkin tekee syntiä, meillä on Puolustaja ISÄN luona, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas
4. Joka sanoo: Minä tunnen hänet mutta EI PIDÄ hänen käskyjään on valehtelija, eikä TOTUUS ole hänessä.
Luku 3:6 ja 7-10
6. Kukaan Hänessä PYSYVÄ ei jatkuvasti elä synnissä.
Kukaan SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
8. SYNTIÄ JATKUVASTI TEKEVÄ ON PERKELEESTÄ, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Perkeleen teot.
9. Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan SIEMEN pysyy hänessä. Hän ei saata ELÄÄ SYNNIN HARJOITTAJANA, koska on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ILMI, ketkä ova Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia.
kuka tahansa ei elä vanhurskauden tekijänä, ei ole Jumalasta, ei myöskään se joka ei rakasta veljeään.
Markuksen evankeliumista
Luku 16:16
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Matt.7:21
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, PÄÄSE taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON
Luukkaan evankeliumista
Luku 8:11-14
11. Vertaus on tämä: Siemen on Jumalan sana.
12. Tien oheen pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat, mutta sitten ******* tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämistään,
etteivät he USKOISI ja PELASTUISI.
13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat
14. Orjantappuroihin pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta vaeltaessaan TUKEHTUVAT TÄMÄN MAAILMAN ELÄMÄN HUOLIIN, RIKKAUTEEN JA NAUTINTOIHIN, eivätkä tuota kypsää satoa.
Pietarin 2 kirjeestä
luku 2:20-22
20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he, opittuaan sen tuntemaan, kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja pesty sika rypee rapakossa.
1.kor 13:5-8
5. Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA?
Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne ITSEÄNNE, että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, ette KESTÄ koetusta.
6. Toivon teidän tulevan tuntemaan että me emme ole niitä, jotka EIVÄ KESTÄ KOETUSTA.
7. Rukoilemme Jumalaa, ETTETTE TEKISI MITÄÄN PAHAA.
Ei siksi että me näyttäisimme koetuksen kestäviltä, vaan että tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.
8. Emmehän me voi mitään TOTUUTTA VASTAAN, VAAN TOTUUDEN PUOLESTA.
Ef.5:15
15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte, ei tyhmien vaan viisaiden tavoin.
Apostolien teoista
luku 20:26
26. Siksi minä todistan teille tänä päivänä, että jos jotkut TEISTÄ joutuvat kadotukseen, minä olen viaton kaikkien vereen.
Matt.24:13
13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu.raamatusta:
>>>>>>>>>>>
VÄÄRÄ VANHURSKAUS
Filipp. 3:1-7
3:1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
3:2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
-------------
Samat asiat toistuvat Paavalin kirjeissä.
Yksi asia, jota hän usein toistaa, on iloitseminen. Keskellä vainoja pelko tahtoo vallata mielen. On kuitenkin mahdollista iloita vaikeuksienkin keskellä ”Herrassa”. Viholliset eivät voi eroittaa meitä Hänestä;
” Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa” (1.Joh. 4:4).
Samaan hengenvetoon Paavali myös uudelleen muistuttaa, mikä voi erottaa meidät Kristuksen yhteydestä.
Paavalia ei kyllästytä samoista asioista kirjoittaminen ja varoittaminen, koska se on turvaksi lukijoille (1).
On kysymys ”judaisteista”, juutalaiskristillisistä lainkiivailijoista. He vaativat, että pakanatkin on ympärileikattava. Eli samasta vaarasta on kyse filippiläisten suhteen, kuin mistä voimme lukea galatalaiskirjeessä.
Paavali nimittää niitä, jotka luulevat oikean uskon riippuvan leikkauksesta, ”koiriksi”, ”pahoiksi työntekijöiksi” ja ”pilalleleikatuiksi” (2).
Oikea usko riippuu ”sydämen ympärileikkauksesta” (3).Sellainen ihminen palvelee Jumalaa Hengessä ja totuudessa ja hänen ainoa kerskaus on Jeesus Kristus (3).
Paavalilla oli kyllä aihetta luottaa ”lihaankin” , ts. ansioihin. Hänen ansioluettelonsa on pitkä. Hän sanoo:
”... olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton” (5,6).
Tämä kaikki on kuitenkin turhaa kerskausta ja arvotonta Kristuksen Jeesuksen tuntemisen rinnalla.
Paavalin tie kulki inhimillisesti katsoen alaspäin. Hän oli valmis kantamaan ristin häpeän voittaakseen omakseen Kristuksen ja ollakseen kätkettynä Häneen niin, ettei hän enää elänyt itselleen, vaan Kristus eli hänessä. Sellaista Paavalia minä tahdon seurata.
"Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa", Kol. 3:3.
"Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." Gal.2:20.- mayasoturi
semperi on yhä lihansa kimpussa vieden sen Kristuksen ristille että oikein naurattaa kun jätkät perässä juoksevat.
Itse asiassa te viette sinne ristille lihanne että muka Jeesus sen teot sovittaisi, eikä missään tapauksessa antaisi mitään tuskaa ja ahdistusta, mikä ehkä semperinkin mielestä kuuluu elämään ennen uskoontulemista.
Oppi rististä ei uppoa jääräpäihin lihallisiin kaikkein viimeisenä sen keksijään semperiin (vie lihaansa ristille) ja mitä vielä semper luulee että ihminen on joka toimii, mutta kuitenkin Jumala antaa itsekullekin katsomansa ristin kannettavaksi ja Jumala toimii että ristinkantaja vahvistuisi uskossaan ja luottaisi yksin Jumalaan.
Tässä semperin työnäyte;
Hän ristiinnaulitsi oman lihansa himoineen ja haluineen joka hetki, kun lihan tahto nosti päätään.
Kyllä semperi juoksee kuin vinttikoira ristille kun lihan tahto tunnetusti nostaa päätään joka hetki.
Sitä ollaan rakennettu oma portti taivaaseen, ja kun ei rististä mitään tiedetä ei edes haluta tietää niin turvaudutaan lähimpien ystävien pään nyökkäyksiin ja rakennetaan uusi oppi ilman moninaisia ahdistuksia, pilkkaa, häpeätä, ivaa.Mayasoturi (maybe ystäväni eenokki): >>eikä missään tapauksessa antaisi mitään tuskaa ja ahdistusta, mikä ehkä semperinkin mielestä kuuluu elämään ennen uskoontulemista.>Jumala antaa itsekullekin katsomansa ristin kannettavaksi ja Jumala toimii että ristinkantaja vahvistuisi uskossaan ja luottaisi yksin Jumalaan.
- raamatusta
"Hän ristiinnaulitsi oman lihansa himoineen ja haluineen joka hetki, kun lihan tahto nosti päätään"
Gal.5:1,16, 13,17,24 ja 25
1. VAPAUTEEN Kristus vapautti meidät.
Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudelleen sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
13. Te olette kutsutut vapauteen, veljet.
ÄLKÄÄ SALLIKO VAPAUDEN OLLA YLLYKKEEKSI TURMELTUNEELLE LUONOLLE, vaan palvelkaa toisia rakkaudessa.
16. Minä sanon: VAELTAKAA HENGESSÄ, niin ETTE TÄYTÄ turmeltuneen luonnon HIMOA
17. Sillä TURMELTUNUT LUONO HIMOITSEE HENKEÄ VASTAAN JA HENKI TURMELTUNUTTA LUONTOA VASTAAN. NÄMÄ OVAT TOISIAAN VASTAAN ETTETTE TEKISI MITÄ TAHTOISITTE.
24. Kristuksen Jeesuksen omat ovat RISTIINNULINNEET luontonsa himoineen ja haluineen.
25. Jos me elämme HENGESSÄ, niin VAELTAKAAMME Hengessä.
Hesekielistä
Luku 18:30
30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja ÄLKÖÖN SYNTIVELKA TULKO TEILLE LANKEEMUKSEKSI. - mayasoturi
Semper.Fidelis kirjoitti:
Mayasoturi (maybe ystäväni eenokki): >>eikä missään tapauksessa antaisi mitään tuskaa ja ahdistusta, mikä ehkä semperinkin mielestä kuuluu elämään ennen uskoontulemista.>Jumala antaa itsekullekin katsomansa ristin kannettavaksi ja Jumala toimii että ristinkantaja vahvistuisi uskossaan ja luottaisi yksin Jumalaan.
mayasoturi:
Huomenta semperi. Näyttää tuo sanamuodoste ..risti kiusaavan minua kun sen sanan käyttö pitäisi soveltaa opin mukaan ettei "kukaan" kiusaantuisi.
Nyt kyllä näkyy että ymmärrät tuon henk. koht. ristin oikein kunhan muistamme että aatun vaikuttaessa on paras tapa viedä se kasteeseen tai tunnustaa Herralle sen pahat pyrkimyksen. Ja jos näet sen selässä ratsastavan itse per´keleen tukka hulmuten tahi kalju kiiltäen niin tunnusta synti ennen kuin se saa sijaa tai paisutella syntiä suuremmaksi.
Tuo kaste viittaa vauvak. missä Jeesus on ja missä synnit pestään joka päivä uskossa ja katumuksessa.
Sellaiseen veteen ei se perkkele tule missä Jeesus on unhoittamatta että olemme kastettu Isän-Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siunattu Kolmiyhteys!!!
ps. Olen suuresti närkästynyt eräisiin ev. lut. suista kuulleisiin sanontoihin esim. hän on lähellä Herraa.
Siinä on elävä mies, mene ristin juurelle ja mitä niitä olemme kuulleetkaan? Saattaa olla että äskenkääntyneet ja uskonnolliset uskovat ja greeeeniläiset ovat niitä "hämmentäjiä".
Jos jotain hurskasta keksii pitää se soveltaa Raamatuun eli raamatun mukaiseen oppiin.
- moii
>>Apostoli Paavali kehottaa meitä olemaan hänen seuraajiaan, niinkuin hän on Kristuksen seuraaja,
- matkinkin
" >>Apostoli Paavali kehottaa meitä olemaan hänen seuraajiaan, niinkuin hän on Kristuksen seuraaja,
- Opiskelija.
matkinkin kirjoitti:
" >>Apostoli Paavali kehottaa meitä olemaan hänen seuraajiaan, niinkuin hän on Kristuksen seuraaja,
Mistä ihmeestä olet oppinut, että Koinen kreikasta sana 'seurata' käännetään suomeksi 'matkiminen'? Kerrotko lähteen?
Ei tarvitse seurata, riittää kun suullaan tunnustaa Jeesuksen Herraksi.
- raamatusta
"Ei tarvitse seurata, riittää kun suullaan tunnustaa Jeesuksen Herraksi."
höpö, höpö
raamatussa kyllä sanotaan näin!
Johanneksen 1 kirjeestä
Luku 2:6
6. Joka sanoo PYSYVÄNSÄ Hänessä, on VELVOLLINEN VAELTAMAAN niin kuin hän vaelsi
"itsensä kieltäminen on varmastikin yhdelle yhtä ja toiselle toista."
Tunnustamme uskomme Kaikkivaltiaaseen, mutta tunnustus taitaa usein olla huulten tasolla. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
höpö, höpö
Johanneksen 1 kirjeestä
Tunnustamme uskomme Kaikkivaltiaaseen, mutta tunnustus taitaa usein olla huulten tasolla.Johanneksen evankeliumista
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
Hän on ollut murhaaja alsta asti, eikä hän pysy TOTUUDESSA, koska hänellä ei ole totuutta. Puhuessaan valhetta hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja valheen isä."Ei tarvitse seurata"
Matteuksen evankeliumista
Luku 23:25-28
25. voi teitä! te ULKOKULLATUT kirjanoppineet ja fariseukset!
Te PUHDISTATTE maljan ja vadin ULKOPUOLEN, mutta SISÄLTÄ ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.
26. Sinä sokea fariseus: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
ULKOPUOLELTA, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat SISÄLTÄ täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.
28. samoin tekin kyllä näytätte hurskailta ulkopuolelta, ihmisten silmissä, mutta sisältä olette täynnä TEESKENTELYÄ ja VÄÄRYYTTÄ. raamatusta kirjoitti:
höpö, höpö
Johanneksen 1 kirjeestä
Tunnustamme uskomme Kaikkivaltiaaseen, mutta tunnustus taitaa usein olla huulten tasolla.Minä uskon ennemmin Jeesusta kuin uskonnollisia hörhöjä.
- raamatusta
lappix kirjoitti:
Minä uskon ennemmin Jeesusta kuin uskonnollisia hörhöjä.
Luku 23:13,15 ja 24
13. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
TE SULJETTE taivasten valtakunnan ihmisiltä. Te ette itse MENE sisälle. ettekä SALLI menevien mennä
15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, te kierrätte meret ja mantereet.
TEHDÄKSENNE YHDEN KÄÄNYNNÄISEN! kun joku on siksi tullut, te teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman kuin itse olette!
24. TE SOKEAT OPPAAT siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! - Kunhan kysyn?
raamatusta kirjoitti:
"Ei tarvitse seurata"
Luku 23:25-28
25. voi teitä! te ULKOKULLATUT kirjanoppineet ja fariseukset!
Te PUHDISTATTE maljan ja vadin ULKOPUOLEN, mutta SISÄLTÄ ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.
26. Sinä sokea fariseus: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
ULKOPUOLELTA, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat SISÄLTÄ täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.
28. samoin tekin kyllä näytätte hurskailta ulkopuolelta, ihmisten silmissä, mutta sisältä olette täynnä TEESKENTELYÄ ja VÄÄRYYTTÄ.Voitaisiinko sopia, että kirjoitat pyhän Sanan niin kuin se on alkuteksteissä kirjoitettu; joko kaikki sanat pienin alkukirjaimin tai vaihtoehtoisesti kaikki sanat isoin kirjaimin.
Eikös kristityt yleensä seuraa Jeesusta, eikä Paavalia.
Ei Paavali ole Raamatun mukaan välimies.
Jeesus on Raamatun mukaan välimies.- seurataanko?
" Eikös kristityt yleensä seuraa Jeesusta, eikä Paavalia.
Ei Paavali ole Raamatun mukaan välimies.
Jeesus on Raamatun mukaan välimies. "
-eihän siitä nyt ollutkaan kysymys.
Jeesuksen opetuslapset seurasivat Jeesuksen toimintaa lähietäisyydeltä ja alkoivat sitten matkia Häntä.
Seuraaminen -sana on käännetty alkukielen sanasta, joka tarkoittaa matkimista.
Olkaa Jeesuksen matkijoita, niin kuin minäkin olen" sanoi Paavali.
Eli tehkää samoja tekoja kuin Jeesus teki ja eläkää samoin kuin Jeesus eli.
Se on "seuraamista" - tode*
tokihan on kyse erilaisesta seuraamisesta, senhän jo tiesitkin. Paavalin viitoittamaa tietä seuraamalla kohtaat Kristuksen henkilökohtaisella tasolla. Paavalia et siinä tilanteessa näe et kuule.
- moii
tode* kirjoitti:
tokihan on kyse erilaisesta seuraamisesta, senhän jo tiesitkin. Paavalin viitoittamaa tietä seuraamalla kohtaat Kristuksen henkilökohtaisella tasolla. Paavalia et siinä tilanteessa näe et kuule.
Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Tässä on pelastuksen perusta Jeesuksen itsensä sanomana. - k.kiusaantunut
Haha. Ateisti on ihan ymmällään kun uskovat ei käyttäydy hänen omalaatimansa kaavan mukaan.
"Eikös kristityt yleensä seuraa Jeesusta, eikä Paavalia."
Semper on yksi niistä jotka luulevat että 12 Uuden Testamentin kirjaa on kirjoittanut Paavali. Vain 7 on nykytiedon valossa Paavalin itsensä kirjoittamia, loput ovat ns.pseudepigrafeja. Toinen ihminen on laittanut ne Paavalin nimiin.
Peku, itse joskus vuosia sitten neuvoit että kun luen palstan silloisen ohjelman mukaan Uutta Testamenttia, niin lukisin samalla wikipediaa.
Sieltä löytyi tietoa tästä, ja pääsin tutustumaan alalinkkien kautta pseudepigrafiaiheeseen. Melkein kaikki Raamatun kirjat ovat niitä.
Siitä ei vain yleisesti niin tiedetä. tode* kirjoitti:
Matkiminen ja olla Jeesus ovat täysin eri asia.
moii kirjoitti:
Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Tässä on pelastuksen perusta Jeesuksen itsensä sanomana.Pelastuksen perusta ei suinkaan ole sinun uskosi.
Kovin heikkoa olisi pelastumisemme, jos se vain meidän uskomme varassa olisi. Mitä mieltä sinä olet näistä Jumalan Sanan meille ilmoittamista pelastuksen fundamenteista:
Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
1.Korinttolaiskirje:
3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Jumalan Ainokainen Poika on meidän pelastuksemme perusta.
Häneen meidän tulee koko sydämestämme uskoa ja Hänen tahdolleen kuuliaisia olla, jotta pelastuisimme.- moii
Semper.Fidelis kirjoitti:
Pelastuksen perusta ei suinkaan ole sinun uskosi.
Kovin heikkoa olisi pelastumisemme, jos se vain meidän uskomme varassa olisi. Mitä mieltä sinä olet näistä Jumalan Sanan meille ilmoittamista pelastuksen fundamenteista:
Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
1.Korinttolaiskirje:
3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."
Jumalan Ainokainen Poika on meidän pelastuksemme perusta.
Häneen meidän tulee koko sydämestämme uskoa ja Hänen tahdolleen kuuliaisia olla, jotta pelastuisimme.>>Pelastuksen perusta ei suinkaan ole sinun uskosi>Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. moii kirjoitti:
>>Pelastuksen perusta ei suinkaan ole sinun uskosi>Joh. 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.Oolrait, ilman uskoa et pelastu, siinä sinä olet oikeassa.
Mutta se sinun olisi hyvä selvittää itsellesi, että usko EI OLE sinun eikä kenenkään muunkaan pelastuksen perustus.
Lueppa tarkoin, mitä apostoliveljemme Paavali kirjoittaa:
"Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." 1.Kor.3:11.
Nyt meillä on kaksi (2) vaihtoehtoa pelastuksen perustaksi:
- sinun uskosi (jolle sinä pelastuksesi haluat perustaa),
- Jeesus Kristus, joka kuoli meidän syntiemme tähden.
Minä valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon. Kai sinäkin? :)
Hyvää yötä, ainoalla kestävällä perustalla, Jeesus-kalliolla,
SFSemper.Fidelis kirjoitti:
Oolrait, ilman uskoa et pelastu, siinä sinä olet oikeassa.
Mutta se sinun olisi hyvä selvittää itsellesi, että usko EI OLE sinun eikä kenenkään muunkaan pelastuksen perustus.
Lueppa tarkoin, mitä apostoliveljemme Paavali kirjoittaa:
"Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." 1.Kor.3:11.
Nyt meillä on kaksi (2) vaihtoehtoa pelastuksen perustaksi:
- sinun uskosi (jolle sinä pelastuksesi haluat perustaa),
- Jeesus Kristus, joka kuoli meidän syntiemme tähden.
Minä valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon. Kai sinäkin? :)
Hyvää yötä, ainoalla kestävällä perustalla, Jeesus-kalliolla,
SFAvauksessasi kirjoitit:
"ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,
vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta"
Siis ei ole kysymys sinun uskostasi,
vaan Kristuksen uskosta sinussa,
joka sinulla on, jos Kristus on sinussa.
- Yksin JEESUS
Minä tahdon seurata Jeesusta, seuratkaa te vain Paavalia.
Jeesusta pitää seurata jos haluaa pelastua, paavalin seuraaminen ei ketään
pelasta,
Jeesus sanoo ; Minä olen, TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ, mutta harvat senkin
YMÄRTÄVÄT JA SISÄISTÄVÄT: - body
Kenenkään ei tule olla Paavalin seuraaja, sillä se on ihmisen kloonaamista, vaan ihmisen tulee olla oma itsensä, itsensä näköinen ihminen.
Täällä ajassa on jo liikaa noita fariseuksia, aina jotain toiselta vaatimassa ja porukkaa itselleen keräämässä.
Jos Jumala olisi halunnut että olemme jonkun seuraajia tai jonkun mallisia,eiköhän se olisi jo luomisessa onnistunut.
Meidät on luotu yksilöiksi, joten olkaamme yksilöitä, ei klooneja. Se sulla on perusongelmana että et näe että Paavali seurasi Jeesus ja teki niinkuin Jeesus käski kun sanoi seuraa minua Ristille ja Ristinkuoleman kautta voitton/ kautta vapauteen.. Elikä sen ahtaan porttiin läpi mistä vapaus tulee sulle. Oletko kuollut Hengellisesti niinkuin Jeesus kuoli? Tämän valtavan yliluonnollinen tapahtuman kautta joka tulee todellinen kun uskot siihen..
- huhmitäsoppaa
Kuollut hengellisesti ?
mitä sinä oikein höpötät ! Nyt taisikin selvitä mikä on savonarolan hengellinen tausta ja kotikolo !
Älä viitsi kuule tuota pöljää tarinaa kertoa Jeesuksen hengellkisistä kuolemista ! - body
"savonarola"
Paavali ei omista evankeliumia, hän ei omista uskoa ja häntä ei tarvitse kumarrella. - Herra Ykkönen!
body kirjoitti:
"savonarola"
Paavali ei omista evankeliumia, hän ei omista uskoa ja häntä ei tarvitse kumarrella.Oikein hyvä aloitus!!
Kun Paavali vetosi, olkaa minun seuraajiani, hän muisutti:
- Niinkuin MINÄ OLEN KRISTUKSEN seuraaja! Ja sitä hän olikin!
Onko täällä yhtää, joka uskaltaa väittää olevansa Paavalia parempi?
Tai edes oppinut pientäkään osaa Hänen tasostaan?
No, Jumalalla on aina meneillään uskonpuhdistusta. Koska on hapatusta...
http://www.findiastory.vuodatus.net/page/UskonPuhdistus Herra Ykkönen! kirjoitti:
Oikein hyvä aloitus!!
http://www.findiastory.vuodatus.net/page/UskonPuhdistusJos ei semper kuolee Kristuxen kanssa ja Kristuxessa Ristillä,,tässä ajassa niin hän kuolee iankaikkisesti lihansa kanssa. Sentähden Tulisimme olla Kristuxen seuraajia niinkuin Paavali olikin!
Herra Ykkönen! kirjoitti:
Oikein hyvä aloitus!!
http://www.findiastory.vuodatus.net/page/UskonPuhdistusHerra Ykkönen:
"Onko täällä yhtää, joka uskaltaa väittää olevansa Paavalia parempi?
Tai edes oppinut pientäkään osaa Hänen tasostaan?"
On täällä yksi sellainen. En minä, mutta eräs moninikki.- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Herra Ykkönen:
"Onko täällä yhtää, joka uskaltaa väittää olevansa Paavalia parempi?
Tai edes oppinut pientäkään osaa Hänen tasostaan?"
On täällä yksi sellainen. En minä, mutta eräs moninikki.Täällähän se taas on Jonah valehtelemassa. 'Asiastakyse' (jota Jonah siis tarkoittaa) on sanonut SAANEENSA yhtä paljon kuin Paavalikin, ei sellaista, että olisi Paavalia parempi tms..
Eihän se osoita muuta kuin kiitollisuutta, jos sanoo saaneensa PALJON. Mikä ihme saa sinut, Jonah, noin katkeraksi ja kateelliseksi?!
- joo_joo
Oikein puhut veli Semper.Fidelis.
SEURATKAAMME PAAVALIN TAVOIN
APOSTOLI
JEESUSTA.
Heprealaiskirje 3
1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
SEURATKAAMME PAAVALIN TAVOIN
APOSTOLIA
JA
YLIMMÄISTÄ PAPPIA
JEESUSTA.
1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2. Korinttolaiskirje 1
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Efesolaiskirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
APOSTOLI JEESUS:
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset ------> Tarkoittaa !!! ---->2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;- joo_joo
savonarola kirjoitti:
jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset ------> Tarkoittaa !!! ---->2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;Pietari niin.
Pietari ei ole Paavali.
Pietari Jeesuksen Jumalasta ja Isästä, meidän kaikkien Jumalasta ja Isästä:
1. Pietarin kirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, joo_joo kirjoitti:
Pietari niin.
Pietari ei ole Paavali.
Pietari Jeesuksen Jumalasta ja Isästä, meidän kaikkien Jumalasta ja Isästä:
1. Pietarin kirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,MuttA KUMMINKIN Pyhän Hengen inspiroima TEXTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- joo_joo
savonarola kirjoitti:
MuttA KUMMINKIN Pyhän Hengen inspiroima TEXTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heipä hei Savonarola!
Onko tuossa alla oleva Pyhän Hengen inspiroima texti?
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Onko tuo Jeesuksen väittämä mielestäsi totta, kun hän rukouksessaan sanoo J_U_M_A_L_A_L_L_E :
"YKSIN OLET TOTINEN J_U_M_A_L_A"
Sanoisin, että tyypillisen hyvä Semperin aloitus. Täyttä totuutta ja panee meidät miettimään olemmeko todellakin "täydellisiä". Vai olemmeko täydellisyyteen pyrkiviä kilvoittelijoita.
>>>Risti on se tuomion ja kuoleman paikka, jolle oman elämän roska ja lihallinen tahto viedään. Sen ristin Paavali kantoi kuolettaen lihasta nousevaa vanhan ihmisen tahtoa. Hän ristiinnaulitsi oman lihansa himoineen ja haluineen joka hetki, kun lihan tahto nosti päätään.Ei Ei Jonah sun asetelma kysymys on aivan väärä ja ruokkii vaan sun käsitys että Jumala ei halua ei voi tai ei ole tarkoitettu tehdä meidät täydellisiä vakka Raamattu sanoo ja käskee meidät olkaa täydellisiä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tapio522eikirj
Jonah:
"Sanoisin, että tyypillisen hyvä Semperin aloitus. Täyttä totuutta ja panee meidät miettimään olemmeko todellakin "täydellisiä". Vai olemmeko täydellisyyteen pyrkiviä kilvoittelijoita". - Tapio522eikirj
savonarola kirjoitti:
Ei Ei Jonah sun asetelma kysymys on aivan väärä ja ruokkii vaan sun käsitys että Jumala ei halua ei voi tai ei ole tarkoitettu tehdä meidät täydellisiä vakka Raamattu sanoo ja käskee meidät olkaa täydellisiä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
savonarola:
"Ei Ei Jonah sun asetelma kysymys on aivan väärä ja ruokkii vaan sun käsitys että Jumala ei halua ei voi tai ei ole tarkoitettu tehdä meidät täydellisiä vakka Raamattu sanoo ja käskee meidät olkaa täydellisiä" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - äxäräxä
savonarola kirjoitti:
Ei Ei Jonah sun asetelma kysymys on aivan väärä ja ruokkii vaan sun käsitys että Jumala ei halua ei voi tai ei ole tarkoitettu tehdä meidät täydellisiä vakka Raamattu sanoo ja käskee meidät olkaa täydellisiä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No milloin meinaat alkaa totella !?!
klopeta edes se äxättäminen je jeesuxesta puhuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1456783Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142488Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471700Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141391Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891252- 711097
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631053Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271049- 63966