Olen pieneltä paikkakunnalta,täällä on kehyApu kirpputori jonka kaikki tuotto menee tansaniaan lasten opiskeluun,kaivojen tekoon ym. mitä suurempi tekijä,kuten spr niin rahat jäävät välille,Itse kävin paikan päällä Afrikassa kirpputorilla työskennellessäni,olimme 18 päivää siellä ja veimme luostariin lapsille leluja,kyniä,vihkoja.Kävimme katsomassa omin silmin rakennettua kaivoa,pienen kirpputorin voimin sinne on saatu jo paljon apua ja lisää tulvii koko ajan.Itse suunnittelen jopa töihin lähtöä Afrikkaan ja orpokodin perustamista.olen uskossa ja koen suorastaan ällötystä täällä suomessa koska meillä on kaikkea,yllinkyllin,joillakin ei ole mitään,ei edes vanhempia enää elossa vaikka lapsi on 2vuotias,muistakaa se hyvät kanssa eläjät kun valitatte että on vääränlaista leikkelettä taas leivän päällä,että joku antaisi siitä leivästä elämänsä.
Tansania,Morogoro
Angela3
8359
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 8
Vanhimmat
Vielä enemmän syntyy uusia lapsia kuin sinne veidään apua. Afrikan mieshän ei itse kaivoja saa vieläkään aikaiseksi. Onkohan tuo väki oikeasti niin tasokasta, että ansaitsee miljardimääräisesti lisääntyä ? meitä suomalaisia ei ole kuin 5 miljoonaa emmekä kyllä heille häviä millään tasolla. Eikö pitäisi keskittyä siihen, että pidämme omasta jatkumosta huolta eikä afrikkalaisten liika sikiämisestä ?
Kyllä tuollaista miestä ei täällä katsota lisääntymiskelpoiseksi, mutta afrikkahan suorastaan räjähtää näiden vuosikymmnten kehitysapuhyysäämisten jälkeen silmille ja ihan tuonne Pohjois_norjaan saakka.
minulla on auto, asunto, vene ja kaapissa ruokaa.
jokaikisen sentin olen työlläni ansainnut. pitäisikö minun myydä kaikki ja antaa rahat afrikkalaisille syöttiläille joiden ainoa kyky on tehdä lisää syöttiläitä?
ihmisten auttaminen on ok, mutta ei silloin kun se pitkässä juoksussa vain pahentaa tilannetta, kuten kehitysavun kanssa on käynyt.
nälkäisiä maailmassa riittää. ihan kotimaassakin. autapa heitä.
Olimme Afrikan matkalla ja seurueestamme erään firman omistaja lahjoitti traktorin mies kansalaisjärjestölle, että voisivat vuoronperään sitä käyttää. Jälkeenpäin saimme kuulla, miten kirkko oli puuttunut asiaan ja ominut koko vehkeen.
Edes kyläyhteisö ei saa omistaa mitään. Turha tukea idi amineja, köyhä kansa on kyykyssä joka tapauksessa.
Voisittkeko te "syöpäläis" teoreetikot enää kauvempana totuudesta olla. Tässä hieman asiantuntevampaa mielipidettä.
http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=187257
Hans Roslingin esittelee useissa videoissaan myös hyvin nyky maailman tilaa.
Voi teitä sokeita ja pelkääviä... kunhan oma perse ja talous on suojassa niin hyvä niinkö? ottakaa asioista ensin selvää tosiaan ennen kuin alatte haukkumaan afrikkalaisia syöttiläisiksi.. jos kaikki ajattelisi kuten sinä joka näin kirjoitit (iso d) moni lapsi kuolisi,otatko sen omalletunnollesi että voisit sillä rahalla minkä veneesi tankkiin hupiajelulla työnnät(n.30e) voisit ruokkia yhden lapsen kuukaudeksi ja vaatettaa? onko mielesi todella hyvä jos silmiesi eteen tuodaan riutuva nälkiintynyt orpo lapsi niin tuumaat vain että ei kiinnosta???eikä se tarkoita että koko omaisuus pitää myydä vaan muutama hullu kymppi minä tungemme vaikka hedelmäpeleihin,ylimääräisiin herkkuihin,lottoon...se raha voisi pelastaa jonkun hengen,eikö se tosiaan liikuta sinua tippaakaan??katso peiliin ja tarkasti..tuntuisiko sinusta kivalle että kun tulee hetki jolloin tarvitset apua,ojennat kätesi kohti ohikulkijaa kun esim liukastut kadulla,ja ohikulkija vain ylenkatsoo ja kävelee pois? mietippä tarkasti...
On tullut taannoin muutaman kerta käytyä Tansaniassa ja Morongorossakin. Musta tuntuu että kansalaisärjestöjen ja kirkon ulkomaanavun toiminta menee tehokkaasti kansalaisten hyväksi. Valtioiden kehitysapuhankkeet ovat usein ampuneet tavoitteidensa ohi.
Ei sitä väen lisääntymistä tarvitse kauhistella. Muutama lapsi on tarpeen vanhempien vaqnhuuden vuosien toimeentulon kannalta. Syntyvyyden säännöstelysysteemit estävät liiallisen väestön kasvun, jos niin halutaan, kuten on tapahtunut mm. Kiinassa. Ja työvoimaakin tarvitaan paikallisiin tuotantoprojekteihin nyt kun loppuvista luonnonvaroista kilpaillaan ja esim. kiinalaiset ovat aloittaneet hankkeitaan Afrikassa.
Tansaniassa kuolee 72 lasta/1000 ennen 5v synttäreitään. Suomessa luku on 5/1000. Tansaniassa ei ole Kelaa eikä sossua,vaan nämä lapset hoitavat vanhuksensa hautaan asti itse,kun niitä vanhusten hoitopalveluja ja terveyskeskuksiakaan ei juuri ole. Siltikin siellä elää naapurimaista paenneita pakolaisia satoja tuhansia. Suomessa jotkut itkevät niistä tuhannesta pakolaisesta,jotka turvapaikkaa hakevat.
Jos koet ällötystä yltäkyläisyydestä täällä, miksi et anna afrikan olla afrikka siinä mikä sinua ei ällötä. Suomessakin on köyhiä, jos et satu tietämään ja täällä pakkasissa se on kurjaa silloin.
Laiskuuttan ovat afrikassa mitä ovat sekä alttiudestaan heimojohtajien palvontaan. Luonto hoitakoon asiat, jos eivät itse kaivojaankaan edes kaiva !. Hyysärimaat aiheuttavat vain liikalisääntymistä avulla, joka ei ole kehitysapua, vaan ruoka-apua. Kymmenissä vuosissa jos muuta on ollut, niin voinee todeta, että älyssä ja tahdossa on puutetta
Ja kun pääset siellä afrikassa tutustumaan "perhesuunnitteluun", jossa mies on kuningas ja siitää lapsia silloin kuin huvittaa, niin kyllä se siitä aukenee sinullekin, mikä on ällöttävää ja todella epä-älyllistä.
Suosittelisin sinulle tutustumista afrikan albiinojen elämään, jotta saisit kuulla, mikä on ällöttävää.
Se, että sanot olevasi uskossa, ei tee sinusta fiksua tiedä se.