Helsinginsanomat uutisoi 25.11. islamistien jatkavan pommi-iskuja kirkkoihin Nigeriassa.
Kahden autopommin räjähdyksessä haavoittui ainakin 45 ihmistä ja kuoli 30. Pommit räjähtivät kirkon edessä Jajin kasarmialueella Kadunan osavaltiossa.
Ensimmäisen iskun tekijä ajoi räjähteillä lastatun auton kirkon edustalle puolilta päivin. Autopommi räjähti vain viisi minuuttia jumalanpalveluksen alun jälk
een.
Paikalla olleen armeijan työntekijän mukaan jälkimmäinen itsemurhaisku oli tuhoisampi: kasarmilla olleet ihmiset kerääntyivät auttamaan ensimmäisessä pommi-iskussa haavoittuneita, jolloin toinen autopommi räjähti.
Vielä mikään ryhmittymä ei ole ilmoittautunut iskujen tekijäksi. Epäilyt kohdistuvat kuitenkin ääri-islamilaiseen ryhmittymään Boko Haramiin, joka kohdistaa iskunsa yleensä armeijaa, poliisia ja hallintoa vastaan. Viime aikoina se on iskenyt yhä useammin pieniin kohteisiin, kuten kirkkoihin.
Boko Haramin kapinalliset ovat tappaneet ainakin 2 800 ihmistä vuoden 2009 jälkeen. Järjestön tavoitteena on saada islamilainen hallinto Nigeriaan.
http://ihmisoikeus.blogspot.fi/2012/11/pommi-iskut-kirkkohin-jatkuvat.html
Pommi-iskut kirkkoihin jatkuvat
ihmisoikeus
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349