HOPE-YHDISTYS!

SAKKE02

21

8601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläisavustaja

      Sakke, minä tiedän sen. Tosin itse en ole tarvinnut sen apua, eläkeläinen kun olen. Avustan sitä kuitenkin joka kuukausi pienellä summalla. Avustajaksi ryhdyin parisen vuotta sitten, kun ensimmäistä kertaa yhdistyksestä kuulin telkkarissa.

      Saan (vakijäsenenä) silloin tällöin postia yhdistykseltä, joka niissä kertoo mm. kuluneen kauden toiminnastaan. Olen saanut sellaisen käsityksen, että yhdistys toimii hyvin rehellisesti ja avoimesti (poikkeuksena moneen muuhun hyväntekeväisyysjärjestöön). Olen myös lukenut monien avunsaajien kiitospostia, ja niidenkin perusteella yhdistyksen toiminta näyttää luotettavalta.

      Minusta voisit suoraan kysyä yhdistyksestä avun saannista. Yhteystietoja löytynee mainitsemaltasi sivulta (ainakin aiemmin oli, nyt en vähään aikaan ole sen sivuilla käynyt).

      Toivotan sinulle kaikkea hyvää!

      • SAKKE02

        Kyselin ihan siksi kun itse en siis ole saanut apua,kuten muut.Olisi siis kiva kuulla muiden kokemuksia.Avunsaajia kyllä on,siksi se onkin niin epäreilua toimintaa kun kaikki avuntarvitsijat eivät apua saa :(


      • Anonyymi

        Saako hopen kautta näitä kaapuja mitä minä musliminaisenä käytän ja ihan mikä tahansa ei kelpaa tiukat säännöt on olemassa. Ja huivikin pitää saada kun sossu ei enää anna olen kuulemma liikaa pyytänyt


    • Oisko näinkin

      > Avunsaajia kyllä on,siksi se onkin niin epäreilua toimintaa kun kaikki avuntarvitsijat eivät apua saa :(

      Yhdistyksestä tai sen toiminnasta en tiedä, mutta voisiko priorisoinnin syynä olla resurssipulakin.

      Jos kaikille hakijoille annettaisiin, ehkä lopulta kukaan ei saisi mitään.

    • ÖöVapaaehtoinen

      Hope yhdistys auttaa suomalaisia vähätuloisia lapsiperheitä. Apua anetaan suurimmaksi osaksi vaateavun muodossa. Sakke, oletko laittanut viestiä ?

    • hope rules

      Ollaan saatu apua,vaatteita,harrastevälineitä lapsille,tukea kesäreissuun jne.Ilman tätä apua en tiedä miten olisin saanut lapselle esim kunnon vaatteita

    • Haluan Auttaa

      Itse kanssa vierailin HOPE-yhdistyksen sivuilla, selvitellen huoliiko HOPE-yhdistys käytettyjä huonekaluja, onko kenelläkään tietoa toimintatavasta?
      Sivuilla mainittiin IKEAn uusilla tuotteilla sisustamista, sekä rahakkaita sponsoreita näytti olevan myös.
      Olen uusimassa joitakin huonekaluja ja haluisin lahjoittaa vuosia vanhat käyttökelpoiset, mutta käytönjälkiä omaavat huonekalut vähävaraiselle suomalaiselle perheelle tai yh-äidille.
      Onko SPR ja TEKEVÄ tms. ainoat vaihtoehdot? Tietääkö kukaan keski-suomen alueella yhdistystä ts. jossa varmasti lahjoitus menee sitä tarvitseville suoraan????

      • Hattarainen1

        Jyväskylästä löytyy HOPE myös, HOPE toimii noin 15 paikkaunnalla (muistaakseni). Kaikilla paikkakunnilla ei Ikeaa ole, joten joka paikassa ei Ikean huonekaluja saa. Näillä paikkakunnilla SAATETAAN ottaa vastaan käytettyjä huonekaluja, mutta harmittavan usein ongelmaksi tulee huonekalujen kuljetus. Eikä varastointitilaakaan joka paikkakunnalla ole, valitettavasti.
        Jokaisen paikallistoimijan yhteystiedot löytyvät tuolta nettisivuilta, rohkeasti vain yhteyttä lähimpään, oli sitten kyse lahjoituksesta tai avunpyynnöstä.


    • Suututtaa

      Käsittääkseni Hope yhdistys tukee todella apua tarvitsevia lapsiperheitä? Onko yhdistyksellä mitään tarkastusta ketkä sitä apua todella tarvitsevat vai saako sieltä hakea kaikki ketkä vain yhdistyksen sattuvat löytämään?
      Itse tiedän perheen jolla olisi hyvin varaa ostaa lapsilleen kaikki tarvikkeet itse, mutta hakevat Hopesta, jotta on itsellä rahaa pukeutua koreasti, syödä kalliisti ja käydä joka vkonloppu baarissa.
      Minua ainakin tämä asia suututtaa, koska kuvittelisin että Suomessa on paljon lapsiperheitä joilla on oikeasti huonot olot ja tarvitsisivat tavarat ja vaatteet paljon enemmän kuin tämä tietämäni perhe..

    • Ghanawife

      Hei.

      Missä on lähin bussipysäkki Turun Hopeyhdistystä?

    • akkiam

      Hienoa että autetaan, onko jossain tietoa yhdistyksen vuositoiminnasta mm. tilinpäätös, tuloslaskelma ja tase ?
      Ei ollut heidän nettisivuilla, yleensä on !!!

    • LastensuojelunKriitikko

      Ihme että niin vahvasti uskotaan että muutaman vaatteen antaminen tai jonkin pikkupöydän eteenpäin lahjoittamisen mitenkään poistaisi Suomesta lapsiperheiden köyhyyttä. Se joka vuosi vuodelta vain kasvaa kasvamistaan aina pahempaan ja pahempaan suuntaan.

      Toki ymmärrän että joku siivoa oman kodin (niin pitääkin) ja siivotessa käy vaatekaapit läpi ja lahjoittaa uudelleenkäyttöön hyväkuntoista vaatetta, jalkinetta ja muita kodin esineitä. Mutta yhteisista verorahoista ollaan jo maksettu kovat verot jolla pitäisi tasoittaa tuloeroja ja tukea rahallisesti heikommassa asemassa olevia, yleensä siis lapsiperheitä.

      Hope on siitä jännä yhdistys että kovin on sliipattu ulkokuori ja erittäin kärkkäästi he itse (Hopelaiset) ja heidän kannattajansa puolustavat Hopea. En minäkään ole vielä onnistunut lukemaan tilinpäätöksiä jne, olisi jännä jos joku oikein ovela toimittaja tekisi monipuolisen jutun lehteen Hopen toiminnasta. Löytyykö korruptiota?

      Yksi mikä on varma on se että köyhä lapsiperhe, sossun asiakkaana ei omaa intetigreettisuojaa eikä vaitiolovelvollisuutta ole olemassa heillä kun menevät sossun kautta hakemaan apua Hopelta. Näin Hopen kaikki työntekijät ja vapaaehtoiset saavat tietää kaiken siitä nöyryytetystä lapsiperheestä. Kaikki perheen Sote-tiedot voidaan Hopessa avata kokonaan.

      Perhetyössä kädestä pitäen näytetään lastensuojelun asiakasperheen äidille ja isälle Hopen paikkaa, käytäntöä koko Suomessako?

      Vielä parempaa vaatetta ja lelujakin saa erittäin edulliseen hintaan ihan tavallisilta vuokra-kirppikseiltä, eikä siellä tarvitse avautua omasta tilanteestaan.

      Erittäin huonoa sosiaalihuoltoa meillä Suomessa.

    • Xzw1111

      Todella ikävää hyvinkään hope yhdistyksessä meininki.Apua ei saa.Kävin pari kertaa henkilökunta nauroi kun menin.reikäsiä vaatteita näytti olevan myös.en uskaltanut ottaa tarvitsemaan .todella kurja kokemus.olemme köyhä perhe sairas teline vuoksi tulot ovat todella pienet.hyvää joulua hyvinkään hope

    • Hirveääpaskaa

      Hopen kautta jaettava kovin kulunut ja rikkinäinen tavara menee varmasti niitä tarvitseville. Itselläni oli tarve lapseni veryttely asulle ja kengille mitä en 4 kuukauden odottelusta huolimatta löytänyt. Sama kulahtanut roska pyörii hylyissä. Haluaisinkin tietää mihin lahjoituksilla annetut tavarat viimeködessä joutuvat? Hyllyistä niitä ei löydä. Tuhlasin viimeiset 6 euroa matkalippuun vain todetakseni että tuo tavara on sorttiasemalle toinitettavaa lumppua ja energiajaetta. Täyttä paskaa toisinsanoen. Annankin tässä paikkani sitä oikeasti tarvitseville. Minulla ei ole tilaa jätteelle.

      • Anonyymi

        No ja arvaa kun vapaaehtoiset vie parhaimmat päältä ja myy sitten netissä sekä kirpiksillä. Olen niin monelta kuullut. Ja sama juttu, kun olen käynyt etsimässä vaateita ja kenkiä lapselle niin juurikin sellaista kokoa ei löytynyt vaikka ilmoittavat että näitä olisi riittävästi. Ajelin myös turha bussilla sinne kun kassit olivät aika tyhjillään ja pettumus suuri. Ja vaikka minulla oli ajanvaraus niin aina on päästetyt muut eka nappamaan niin itselle ei olekin sieltä enä ottaa mitään paitsi niitä 60 luvun tavaraa. Myös lelut ovat aikaa ilkeitä naarmusia bakteeria täynnä että ei niitä antaa vauvalle vaikka myrkyllä pesis.


    • Anonyymi

      Nähty on, että osa vapaaehtoisista toimijoista kyttää uusia kauppojen ym. lahjoituksia. Hope yhdistys saa paljon kaikenlaisia uusia lahjoituksia ruokakupongeista läppäreihin.
      Tilaisuus tekee varkaan. Harmittaa vain kun lahjoittajat eivät näitä lahjoituksiaan toimijoille ole tarkoittanut. Varsinkn kyynistyneet, osa vapaaehtoisista vuosiakausia mukana olleet syyllistyvät tähän. Onkohan muissakin hyväntekeväisyysjärjestöissä samanlaista?

      • Anonyymi

        Totta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on.

        Tiedätkö asian ihan oikeasti? Itse olen Hopella vapaaehtoisena töissä. Teen viikossa 10-20 tuntia töitä Hopella. Ainakaan meidän paikassa kukaan vapaaehtoinen ei vie yhtään mitään itselleen. Teemme töitä koska haluamme auttaa lapsiperheitä. Suurin osa tekee työtä meillä vaikka on oma perhe, pieniä lapsia ja oma duuni. Tule tutustumaan ja arvostele sen jälkeen.


      • Anonyymi

        Mistä tiiät?Kova syyttää noin...


    • Anonyymi

      Ne jotka ruinaavat joka kuukausi saavat jouluisin lahjakortit ja lahjat.Me jotka emme kehtaa kuin muutanasti vuodessa emme saa mitään.Kysyin joululahjaa marraskuussa .sanottiin että tänä vuonna ei mahdollista.olipa kifa lukea netistä lahjakeräystä turussa.Tuli mieleen että pitäkööt tunkkinsa

    • Anonyymi

      En ole koskaan saanut apua hopelta. Edes joulukuusi lahjalista ei suttanut toivoin lahjakorttia. Eikös hopella ollut työntekijä joka varasti lahjakortteja. En enää usko näihin yhdistyksiin. Suurin osa menee mamuille kiitos ei en halua mamuja elättää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      329
      3061
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      107
      2261
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      195
      1596
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      68
      1398
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe